Tässä keskustelussa voi kysellä Mini Classicin sääntö asioihin liittyviä kysymyksiä.
Ja vaikka käydä sääntöväännöt syksyllä Classicin osalta...
Classicin harjattomassa combossa ilmennyt tulkinnanvaraista tietoa ; asia testataan viikonloppuna ja ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen Äänekosken kisaa .....
Tämä väliaikatietona.
Säännöt täsmennetty osioon.
Lyhyesti: Classicin pinioni 16T ja säätimen säädöt (punch+ennakko) maximi-arvoissa eli täysillä.
:cool: Barbie :cool:
Classic minin sääntöjä hiukan päivitetty harjattoman combon osalta.
Samalla paikkasin pienen voimansiirtoon liittyvän porsaan reiän mikä oli jäänyt huomaamatta muiden päivitysten yhteydessä :grin:
Marko Aava
Öööö asia ei sinäänsä minulle kuulu, mutta öikös tuo Ennakko säätö ole turhaa koska konetta kuitenkin ajetaan sensorittomana ?
Ei timing arvolla ole ainakaan ohjekirjan mukaan mitään vaikutusta sensorittomana.
Punchin saa jokainen säätää oman maun ja ajotavan mukaan kuten haluaa.
No nyt näyttää sääntökeskustelu riistäytyneen täysin lapasista.....
Jonkun mielestä pitäisi jo miettiä , kenelle kauppiaalle tavaransa maksaa jne ......
Jonkun mielestä on jopa vihapuhetta ilmassa ..... yms.
Jonkun mielestä taas "ns.luokan vetäjä" on kauppiasorientoitunut eli ts. kotiinpäin vetäjä ..... suomeksi.
Yleensä ne valittaa , jotka eivät ole tehneet tai olleet osallisina sääntöjä mietittäessä.....
Sääntökeskustelu on SÄÄNTÖKESKUSTELU , eikä mikään kiukuttelupalsta vaan ASIALLISTEN ja PERUSTELTUJEN mielipiteiden vaihtoa ... Eri mieltä saa olla TIETYSTI , mutta tässä ylläolevat , mainitut seikat eivät täytä keskustelun kriteereitä..... Yrittää niitä katsoa kuinka positiivisesti hyvänsä.
:angry: Barbie :angry:
Meinasin tilata sen harjallisen noparin luokan vaihtoa ajatellen, mutta sitten yhtäkkiä muistinkin taas sen classicin akkusäännön. Ainaisena vastarannan kiiskinä onkin kysyttävä että onkohan sillä(kään) säännöllä olevinaan enää mitään oikeata virkaa vai onko mukana vain nostalgian takia tässä vaiheessa? Pyöreäreunaisistakin nyky-LiPoista saa kyllä virtaa enemmän kuin tämmöinen autonrääpäle pystyy imemään, ei ole käytännön kilpailuetua kanttiakusta sikäli.
Lainaus käyttäjältä: tvih - 23.11.18 - klo: 22.26
Meinasin tilata sen harjallisen noparin luokan vaihtoa ajatellen, mutta sitten yhtäkkiä muistinkin taas sen classicin akkusäännön. Ainaisena vastarannan kiiskinä onkin kysyttävä että onkohan sillä(kään) säännöllä olevinaan enää mitään oikeata virkaa vai onko mukana vain nostalgian takia tässä vaiheessa? Pyöreäreunaisistakin nyky-LiPoista saa kyllä virtaa enemmän kuin tämmöinen autonrääpäle pystyy imemään, ei ole käytännön kilpailuetua kanttiakusta sikäli.
Kyllä ne kanttiakut ovat edelleen kiellettyjä , johtuen , ettei M03:seen käy kuin pötkömallinen.
Hyvästä kanttiakusta on selkeää hyötyä ..... ainakin teoriassa.
:cool:
Barbie , isä aurinkoinen :cool:
Muutama sananen Hiili vs Hiiletönkone-keskusteluun. Olosuhteiden pakossa tällainen combo kantautui minulle ja olen sitä muutaman kerran testannut. Puhun nyt sunnuntaiajelijan ja tavanharrastajan näkövinkkelistä. En itse ainakaan saanut combosta mitään selkeää hyötyä irti , ja oman ennätykseni olen radalla ajanut hiilikoneella. Hiiletön ehkä jaksaa hieman paremmin mutkaosuuksilla, mutta nopeuseroja en huomannut. Tutkaan täräytin 32.5 km/h . Tietenkin hiilikoneissa on hajontaa suuntaan jos toiseen. Kuitenkin combosta jäi hyvä fiilis .
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 26.11.18 - klo: 20.23
Muutama sananen Hiili vs Hiiletönkone-keskusteluun. Olosuhteiden pakossa tällainen combo kantautui minulle ja olen sitä muutaman kerran testannut. Puhun nyt sunnuntaiajelijan ja tavanharrastajan näkövinkkelistä. En itse ainakaan saanut combosta mitään selkeää hyötyä irti , ja oman ennätykseni olen radalla ajanut hiilikoneella. Hiiletön ehkä jaksaa hieman paremmin mutkaosuuksilla, mutta nopeuseroja en huomannut. Tutkaan täräytin 32.5 km/h . Tietenkin hiilikoneissa on hajontaa suuntaan jos toiseen. Kuitenkin combosta jäi hyvä fiilis .
Juurikin näin.
Tukee aikaisempia testejä , joita suorittivat Äänekosken poijaat.
Hyöty ja ero harjalliseen tulee sitten iän myötä.... eli lähes ikuinen....
Hyvä , että on testausta muuallakin .... Kiitos !!
:cool:
Barbie :cool:
----
Heitän tämmöisen palkinto ajatuksen ilmoille.
Mielestäni ainakin junioreiden kärki pitäisi palkita joka osakilpailussa, siihen riittäisi hyvin esim. Kuvan mukainen kunniakirja. Kustannus olisi erittäin pieni ja merkitys junioreille tärkeä
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkuvanjako.fi%2Fknxly-640.jpeg&hash=635b99ae651d1e7b0fada2b18be8994b107f8325)
Jees .... Vähintäänkin oikeus ja kohtuus.
Mikähän olisi sitten se "Juniori" ? Ikä pelkästään ja/tai kokemus eli "Rookie" .....
Meillähän on kerhossa esim. "Ikuisia Nuoria Lupauksia" , eli iältään 60+ ....... :grin: :grin: :grin: :grin:
:cool: Barbie :cool:
Sama käynyt mielessä. Kannatetaan.
Alle 18v tai alle 16v kolmen kärki joka luokassa?
Ikinuoret tulee varmasti toimeen maineella ja kunnialla 😁
Tulee tulosten julkistamiseenkin hieman tunnelmaa.
Alle 16/18v on kuitenkin mukana jo vuosia ajaneita veteraaneja, joten näkisin että uusien tulokkaiden muistaminen/palkitseminen kisoissa voisi olla hyvä tapa. Sitten erikseen pienet sarjapalkinnot Junnu ja "Nuori Lupaus" luokissa.
Juu ... Junnu vois kyl olla 12v -max. 14v.
"Nuori Lupaus / Vuoden Tulokas" taasen voitaisiin palkita kausittain harkinnan mukaan sarjapalkintojen yhteydessä ..... ; voisi perustua muuhunkin kuin pelkkään kisamenestykseen...... sinnikkyys , käytös , näppisrallin käyttämättömyys (:grin: :grin:) .... yms.
:cool: Barbie :cool:
Kaitsu.
Jos teille käy niin minä voisin tehdä tämän kauden nuorelle palkinnon.
Jos te hoidatte siihen laatan vain.
Ilmaiseksi tietty teen sen.
Hiilikuidusta sen teen...
Olis sellainen hiukan outo muotoinen just jollainen palkinto pitää olla.
Ilmoita jos otatte vastaan tämän...
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 10.09.19 - klo: 15.31
Kaitsu.
Jos teille käy niin minä voisin tehdä tämän kauden nuorelle palkinnon.
Jos te hoidatte siihen laatan vain.
Ilmaiseksi tietty teen sen.
Hiilikuidusta sen teen...
Olis sellainen hiukan outo muotoinen just jollainen palkinto pitää olla.
Ilmoita jos otatte vastaan tämän...
Jerzi
Kyllä se vaan passaa , kiitos !!!
Voisiko olla kiertopalkinto .... ???? (jos , niin laatoille (20x10mm/vuosi) pitäisi olla tilaa .....
Voit alkaa väsäämään , mietimme kriteerit ..... Eihän tästä voi kieltäytyä , kun joku tarjoaa ihan pyyteettömästi ja vieläpä ILMAISEKSI. :grin: :grin: :grin:
:cool:
Barbie :cool:
Hola Hola !!!
Tuossa , kun olemme Korialla totutelleet hieman pienempää rataolosuhteeseen , ja ajeltu Classicilla ...
Niin tuntuu että Classic kulkee turhankin kovaa pienellä radalla , ja ero Comppiin jää kowin pieneksi ...niin ja ennenkaikkea kulkee (lue: lähtee) liikaa varsinkin aloittelijoille ja vähemmän kokeneille kisailijoille.
Ehdottaisin sääntöihin kilpailunjärjestäjälle mahdollisuutta antaa perusteltuja säätöarvorajoituksia. Tarkoittaa: että voisi rajoittaa Classicin DDRS eli Punch säätöä ko.kisassa. Tämähän tulisi ilmoittaa selkeästi kilpailukutsussa sitten.
Kokeitu on (DDRS arvolla 4 eli n. puolet maximista) ja meidän nykyolosuhteissa (KoriaRing) auton ajettavuus ja HALLITTAVUUS parantui selkeästi ja vaikutus kierrosaikaan ei kuitenkaan ollut kohtuuttoman suuri.
Myös Äänekosken "hurjat" ovat asiaa testailleet ......
Näppisralli alkakoon.
:cool: Barbie :cool:
Mitä kaikkea Classic Minin säätimestä voi/saa säätää?
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 05.10.19 - klo: 11.15
Mitä kaikkea Classic Minin säätimestä voi/saa säätää?
Vain "punch"-säätö eli DDRS , mikä on ainoa säätö , joka vaikuttaa lähtevyyteen ja jonkin verran huippunopeuteen.
:cool:
Barbie :cool:
Itse en ole hetkeen classic miniä ajanut, mutta voisin kommentoida tätä katsatuksen näkökulmasta.
Katsoisin että tällaiset kisakohtaiset nopari säädöt sekoittavat vain kuljettajia ja järjestävää henkilökuntaa.
Eli minun mielestäni jokainen ajakoon sellaisella noparin säädöillä mihin niin sanotusti vantuut riittävät.
Aloittelijoita voi olla hyvä vaikka ohjeistaa vähentämään punchia auton hallinnan helpoittamiseksi.
Olen samoilla linjoilla Macmanin kanssa. Jos tuollainen otetaan käyttöön, niin sitä pitäisi myöskin valvoa, mikä työllistää katsastusta. Helppo tapa säätää kyytiä on muutama prosentti kaasua pois ohjaimesta. Meidän junnu ajoi viime talvena ainakin vapaita harkkoja vajailla tehoilla ja tehot laitettiin kaakkoon vasta sitten, kun rata tuntuu jo hiukan tutummalta.
Joo ...
Kyllähän se teettää töitä katsastuksessa huomattavasti enemmän ..... Tosiasia!
Tämä oli vain havainto uusissa olosuhteissa ....
Jos ehdotus ei saa kannatusta , unohdetaan ..... Not a Big Deal ......
Näillä mennään.
:cool: Barbie :cool:
Mahtaisiko sensorikaapeli auttaa moiseen ryntäykseen...
Koska nythän ilman sitä noparilta paukahtaa täpöllä virtaa koneelle.
Jos olis kaapeli kiinni niin kaasun asennon mukaan virta lisääntyisi ja yllättävää rykäisyä ei tapahtuisi
Joku klassikki-kuski vois testata teoriaa :wink:
-Timppa
Lainaus käyttäjältä: Stinde - 17.10.19 - klo: 08.15
Mahtaisiko sensorikaapeli auttaa moiseen ryntäykseen...
Koska nythän ilman sitä noparilta paukahtaa täpöllä virtaa koneelle.
Jos olis kaapeli kiinni niin kaasun asennon mukaan virta lisääntyisi ja yllättävää rykäisyä ei tapahtuisi
Joku klassikki-kuski vois testata teoriaa :wink:
-Timppa
M03 runkoisessa minissä ei pysty käyttämään sensorikaapelia. Konetta ei saa sellaiseen asentoon, etteikö kaapeli ottaisi johonkin kiinni.
Viisaammat voi korjata, jos olen väärässä :grin:
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 17.10.19 - klo: 08.32
Lainaus käyttäjältä: Stinde - 17.10.19 - klo: 08.15
Mahtaisiko sensorikaapeli auttaa moiseen ryntäykseen...
Koska nythän ilman sitä noparilta paukahtaa täpöllä virtaa koneelle.
Jos olis kaapeli kiinni niin kaasun asennon mukaan virta lisääntyisi ja yllättävää rykäisyä ei tapahtuisi
Joku klassikki-kuski vois testata teoriaa :wink:
-Timppa
M03 runkoisessa minissä ei pysty käyttämään sensorikaapelia. Konetta ei saa sellaiseen asentoon, etteikö kaapeli ottaisi johonkin kiinni.
Viisaammat voi korjata, jos olen väärässä :grin:
En mä oo yhtään viisaampi ...... Eikä voi korjata , kun et ole väärässä !!!!
:cool:
Barbie :cool:
Morjensta,
Heitän teorettisen kyssärin akkuja koskien. Nykysääntö on on NS."kantti"akut kielletty. Onko ehdoton vai saako ajaa kantti akkulla jos mahtuu runkoon muokkaamatta. Low profile akun saa M03 runkoon muokkamatta. Halusin varmistaa asian ennenkuin tilaan akkuja tälle kautta. Ehkä muutaman kerho kisasarjan ajava kuski.
-Jaakko
Lainaus käyttäjältä: Zakko - 17.10.19 - klo: 18.35
Morjensta,
Heitän teorettisen kyssärin akkuja koskien. Nykysääntö on on NS."kantti"akut kielletty. Onko ehdoton vai saako ajaa kantti akkulla jos mahtuu runkoon muokkaamatta. Low profile akun saa M03 runkoon muokkamatta. Halusin varmistaa asian ennenkuin tilaan akkuja tälle kautta. Ehkä muutaman kerho kisasarjan ajava kuski.
-Jaakko
No eihän toi sääntö anna minkäänlaista tulkinnan varaa, kielletty mikä kielletty. Oli se akku sitten pitkä, pätkä, korkee tai matala..
Lainaus käyttäjältä: TumppiA - 17.10.19 - klo: 22.43
Lainaus käyttäjältä: Zakko - 17.10.19 - klo: 18.35
Morjensta,
Heitän teorettisen kyssärin akkuja koskien. Nykysääntö on on NS."kantti"akut kielletty. Onko ehdoton vai saako ajaa kantti akkulla jos mahtuu runkoon muokkaamatta. Low profile akun saa M03 runkoon muokkamatta. Halusin varmistaa asian ennenkuin tilaan akkuja tälle kautta. Ehkä muutaman kerho kisasarjan ajava kuski.
-Jaakko
No eihän toi sääntö anna minkäänlaista tulkinnan varaa, kielletty mikä kielletty. Oli se akku sitten pitkä, pätkä, korkee tai matala..
Näin on.
Kielletty kuten säännöt
selkeästi sanoo ......
:cool:
Barbie :cool:
Talven kisoissa ei enää ole rajattu renkaiden määrää, eikä renkaita merkata. Halutessasi voit laittaa, joka lähtöön uudet renkaat. Koskee classic ja comp luokkaa.
Kalle
Jou!
Kovalla innolla pyyhitty pölyt minin katolta... mosa ja nopari combo löyttyi kissojen ja koirien kanssa, mutta ongelma on noiden classic renkaiden kanssa. Saako vanhalla sliksillä ajaa? Niitä laatikot vääränä ja uutta shimizua ei saa tällähetkellä mistään?
Moro,
itse ajoin viime talvena 2 Mini-kisaa ja ainakaan silloin ei saanut slikseillä ajaa. Tämän kauden rengassäännöistä ja niiden mahdollisesta joustavuudesta (jos kisavirallista rengasta ei ole saatavilla) ei ole tietoa.
Moi,
Shimizu Hard ja Medium renkaita on tulossa reilusti ja arvion mukaan saapumisaika on vko 39 loppu tai 40 alkupuoli.
Terveisin Sami/ www.gsb-racing.fi (http://www.gsb-racing.fi)
Noniin ongelma ratkesi! Kiitokset infosta :) Äänekoskella sit tuoreella gummilla :azn:
Sallitaanko? kisoissa nämä uudet 7.6 LiHV akut
Miniin sopiva pötkö akku kyseessä
Kyl ne ovat sallittuja .... kun menee sääntöjen määritelmään.
Lataus max 8,40V asti ...... eli normi lataus.
:cool: Barbie :cool:
Ei tainnut renkaita tulla? Ei muutaku hyvää kisaa kaikille ketkä pääsevät ajamaan tätä helppoa sisäänheitto luokkaa. Jäädään tuumailemaan mitä vanhoista slikseistä keksisi...
Valitettavasti renkaita ei vieläkään lähtenyt toimittajalta ainakaan meille. Viimeisin tieto oli että olisivat lähteneet tänään ja olisimme näihin saaneet pikatoimituksen. Ei toteutunut tämäkään joten nyt täytyy nostaa kädet pystyyn.
Toimitusaika on kysyttäessä muuttunut jo kolmeen kertaan. Alunperin pitivät tulla jo syyskuun puolessa välissä.
Tarvitsijalle löytyi varastosta vielä yksi kierros eli 4 kpl. Shimizu hard kumeja. Nämä toimitetaan tarvittaessa Äänekoskelle vaikka valmiina vanteille liimattuna niin pääsee vielä taistelutantereelle.
Terveisin Sami/GSB
Eihän sille mitään mahda kun tavara ei liiku. Noo minäpä otan tarjouksen vastaan jos kumit saadaan mestoille :)
Moi!
Joskus tapahtuu ihmeellisiä asioita.
Shimizu Medium- ja Hard-renkaita saatiin nyt ensihätään pieni erä. Nämä löytyvät huomenna Äänekoskelta.
Terveisin Sami/ GSB
0500-252600
Olisiko tällainen Phat Bodiesin Miglia Mini sallittu kori, vaikka ei korilistalta löydykään?
https://www.phatbodies.co.uk/product/mini-miglia
Entäpä Team C:n Mini?
https://www.teamcracing.net/product-page/tm106-1-10-mini-cooper-210mm
Lisäkysymyksenä, saako auton kasata kuusiokoloruuveilla, vaikka se rikkoo "auto täytyy koota ohjeen mukaan"-sääntöä?
Vielä ei autoa ole, mutta kova kiinnostus kyseistä luokkaa kohtaan olemassa jo :)
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 18.04.24 - klo: 10.21
Olisiko tällainen Phat Bodiesin Miglia Mini sallittu kori, vaikka ei korilistalta löydykään?
https://www.phatbodies.co.uk/product/mini-miglia
Entäpä Team C:n Mini?
https://www.teamcracing.net/product-page/tm106-1-10-mini-cooper-210mm
Nuo korit ainakin näyttäisi täyttävän luokan sääntökriteerit .... eli ei estettä nähdäkseni lisätä sallitujen listalle.
Hommahan menee seuraavasti; jos haluat eli
OLET HANKKIMASSA korin , voit pyytää yhteyshenkilöä lisäämään sen sallittujen listalle. Yhteyshenkilö sitten tutkii niiden "laillisuuden" ja lisää listalle. Tämän jälkeen voi korin sitten hankkia ......
Ei listoja päivitellä jatkuvasti sen mukaan , jos
jossain joku valmistaja tuo markkinoille oman versionsa jostain korista .....
Että näin.
:cool:
Barbie :cool:
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 21.04.24 - klo: 13.34
Lisäkysymyksenä, saako auton kasata kuusiokoloruuveilla, vaikka se rikkoo "auto täytyy koota ohjeen mukaan"-sääntöä?
Vielä ei autoa ole, mutta kova kiinnostus kyseistä luokkaa kohtaan olemassa jo :)
Kyllä ruuvien vaihto on sallittua , kokemuksen (2008 alkaen) myötä "vakio-puuruuvit" ovat osoittautuneet surkeiksi ja toisaalta myös kustannustehottomiksi eli
kun (ei jos) kierre korkkaa muovista , joutuisi vaihtamaan muoviosan kokonaan tästä syystä.... nyt ei tarvi , kun ruuvin/t vaihtaa parempaan.
Että näin.
:cool:
Barbie :cool:
Kiitos vastauksista! Nyt minulle on jo matkalla tuo Phat bodiesin Mini Miglia, joten saisiko sen lisättyä sallittujen listalle, kiitos?
Otapa yhteyttä luokkayhteyshenkilöön eli Kalle Raatikaiseen , (nim. pitsinki) henk.kohtaisesti.
Hän on THE PERSON tähän hommaan .... Mä oon vaan ex lyh person.....
:cool: Barbie :cool:
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 26.04.24 - klo: 12.45
Kiitos vastauksista! Nyt minulle on jo matkalla tuo Phat bodiesin Mini Miglia, joten saisiko sen lisättyä sallittujen listalle, kiitos?
Laitapa kuva tuosta sitten miten se istuu vakioleveän M05/M03 päällä?
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 28.04.24 - klo: 13.04
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 26.04.24 - klo: 12.45
Kiitos vastauksista! Nyt minulle on jo matkalla tuo Phat bodiesin Mini Miglia, joten saisiko sen lisättyä sallittujen listalle, kiitos?
Laitapa kuva tuosta sitten miten se istuu vakioleveän M05/M03 päällä?
Onnistuu, kunhan ensin saan kamat haltuuni, ja alustan läjään.
Tällä hetkellä mulla ei siis ole vielä mitään konkreettista käsissä.
Tässä kuvia, miten tuo Phat Bodiesin kori istuu vakion M-05:n päällä. Tamiyan vanteita minulla ei ole, kuvassa Cartenin +1mm vanteet, leveys näillä noin 163mm renkaan ulkoreunasta mitattuna.
Mielestäni istuu kivasti ja näyttää ihan oikealta brittien Mini Miglia-kisasarjan autolta, joissa kaikissa näkyy olevan tuollaiset isot levikkeet: http://www.mini7.co.uk/
Lisää kuvia, en saanut jostain syystä lisättyä äsken näitä loppuja.
Mini alkais olla valmis. Voisin anoa kisanumeronkin ensi talveksi, kunhan tulisi lupa käyttää tätä Phat bodiesin koria kisoissa :)
Kori lisätään listalle.
Onko (pyöreäkulmaiset) LiHV-akut sallittuja, jos ne lataa vain 8,4 volttiin?
edit: Ai nyt huomasinkin, että samaa oli jo kysytty viime syksynä, ja vastaus oli että on sallittu.
En tiedä, kuuluuko tämä kysymys tänne sääntökeskustelun alle, mutta lämpeneekö tuo harjaton Quicrun-moottori niin paljon, että tarvisi tuulettimen?
Itse olen ajanut nyt kesän harjallisella Tamiyan vakiomoottorilla ("hopeakannulla"), ja se tuntuu lämpenevän aika tavalla. Talveksi aion hommata harjattoman Quicrunin, mutta pitääkö sille alkaa tuulettimen asennusta askartelemaan?
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 21.08.24 - klo: 09.20
En tiedä, kuuluuko tämä kysymys tänne sääntökeskustelun alle, mutta lämpeneekö tuo harjaton Quicrun-moottori niin paljon, että tarvisi tuulettimen?
Itse olen ajanut nyt kesän harjallisella Tamiyan vakiomoottorilla ("hopeakannulla"), ja se tuntuu lämpenevän aika tavalla. Talveksi aion hommata harjattoman Quicrunin, mutta pitääkö sille alkaa tuulettimen asennusta askartelemaan?
Ei lämpene
Hyviä uutisia kaikille Mini-kisailijoille: Tamiya alkaa taas myymään Minejä! Tosin tuolla MB-01-alustalla ei taida tehdä mitään (ei taida olla edes sallittu kisoihin?), mutta jospa tuo kori tulisi myös irtomyyntiin.
https://tamiyablog.com/2025/01/announcement-that-bmw-group-models-will-be-offered-again-from-tamiya/ (https://tamiyablog.com/2025/01/announcement-that-bmw-group-models-will-be-offered-again-from-tamiya/)
(https://kentech.wordpress.com/wp-content/uploads/2025/01/58747_nf1.jpg?w=768&h=432)
Tuota minin koriahan on saanut koko ajan. Toki pieniä muutoksia on alkuperäiseen nähden korissa.
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 29.01.25 - klo: 10.56
Tuota minin koriahan on saanut koko ajan. Toki pieniä muutoksia on alkuperäiseen nähden korissa.
Ei ole Tamiya myynyt hetkeen aikaan Minin koria. Ilmeisesti lisenssi BMW:n (Minin nykyinen omistaja) kanssa oli loppunut jossain vaiheessa, mutta nyt ovat tehneet uuden lisenssisopimuksen.
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 29.01.25 - klo: 12.25
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 29.01.25 - klo: 10.56
Tuota minin koriahan on saanut koko ajan. Toki pieniä muutoksia on alkuperäiseen nähden korissa.
Ei ole Tamiya myynyt hetkeen aikaan Minin koria. Ilmeisesti lisenssi BMW:n (Minin nykyinen omistaja) kanssa oli loppunut jossain vaiheessa, mutta nyt ovat tehneet uuden lisenssisopimuksen.
Juu en tarkoittanutkaan tamiyan alkuperäistä.
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 29.01.25 - klo: 14.29
Juu en tarkoittanutkaan tamiyan alkuperäistä.
Jep, onhan niitä "halpoja kopioita" ollut koko ajan tarjolla. Itsellänikin on Phat bodiesin tekemä kori, mutta olisihan tuo Tamiyan kori paljon hienompi.
https://tamico.de/Tamiya-58747-Mini-Cooper-Racing-MB-01-Kit