RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Rc1 - 10.09.19 - klo: 15.37

Otsikko: käynnistin mekanismi
Kirjoitti: Rc1 - 10.09.19 - klo: 15.37
Onko polttiksen käynnistimessä kuluvia osia?
kun mun auton narukäynnistin vetää niinku tyhjää
ja vauhtipyörä ei pyöri?ja kuuluuko mekanismiin
jousi kun aukaisin tuon mekanismin.
Otsikko: Vs: käynnistin mekanismi
Kirjoitti: nitropaimen - 03.10.19 - klo: 18.58
onko manuaalia ?
Otsikko: Vs: käynnistin mekanismi
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.10.19 - klo: 20.24
Lainaus käyttäjältä: Rc1 - 10.09.19 - klo: 15.37
Onko polttiksen käynnistimessä kuluvia osia?
kun mun auton narukäynnistin vetää niinku tyhjää
ja vauhtipyörä ei pyöri?ja kuuluuko mekanismiin
jousi kun aukaisin tuon mekanismin.

Noh ainakin yksisuuntaislaakeri ja naru.
Jerzi
Otsikko: Vs: käynnistin mekanismi
Kirjoitti: nitropaimen - 09.10.19 - klo: 19.54
Lainaus käyttäjältä: Rc1 - 10.09.19 - klo: 15.37
Onko polttiksen käynnistimessä kuluvia osia?
kun mun auton narukäynnistin vetää niinku tyhjää
ja vauhtipyörä ei pyöri?ja kuuluuko mekanismiin
jousi kun aukaisin tuon mekanismin.
Takaluukussa oleva narukotelo kannattaa aukaista ja ottaa yksisuunta neulalaakeri käsittelyyn. Neulat on jousitettuja. ruiskuta esim WD40 tai muuta liuotavaa  siihen sisään-brakleen käy myös. painele neuloja pesässään sisäänpäin jotta ne liikkuvat. Jousen tulee olla siinä asennossa viritettynä että vetää narun takaisin. Kun kasaat tuon systeemi, niin  vetele lyhyitä nypäyksiä narusta jotta toteat, ottaako lukkolaakeri kiinni akseliin. jos ei, menee lukko/yksisuunta laakeri vaihtoon. varmista että laakeri on asennettu oikeinpäin, ettei joku puratessaan moottoria ole asentanut sitä väärinpäin jolloin se ei tartu akseliin.