Vaasan Urheiluautoilijat Ry. toivottaa kaikki RC-autoilijat tervetulleiksi M8- ja M8e- luokkien kauden 2022 2. SM-osakilpailuun 11.6.2021 Vaasaan.
AKK lupanumero 15471/Pa/22
Rata
Pitkämäen pienoisautoilukeskuksen savipintainen 1/8-rata.
Radan pituus noin 320 metriä, leveys 4 metriä, pääsuoran leveys 5 metriä, ajosuunta myötäpäivään.
• Osoite Rantamaantie 42, 65350 Vaasa
Ajotapa ja alustava aikataulu
6.- 9.6. Rata suljettu
10.6. Perjantai
Vapaat ohjatut harjoitukset klo 12:00 - 18:00.
11.6. Lauantai
Ilmoittautuminen 7.45 alkaen
Eräharjoitukset x 2
Alkuerät x 4
Finaalit x 1/3
Palkintojenjako n. 20.00
Aikataulu on alustava ja lopullinen versio julkaistaan viimeistään torstaina 9.6.2022. Katso www.rc10.fi (http://www.rc10.fi)
Kilpailunjohto
Tuomariston puheenjohtaja Atte Hietalahti, LaihUA
Tuomari Veli Mäenpää, VUA
Tuomari Teemu Salminen, EPUA
Kilpailunjohtaja Juha Mäki, VUA
Ajanottopäällikkö Jaakko Huhmarsalo, VUA
Katsastuspäällikkö Sami Mäkinen, VUA
Ratamestari Martin Ekholm, VUA
Kilpailusihteeri Mika Luopajärvi, VUA
Tiedottaja Juha Mäki, VUA
Catering Susanna Ekholm, VUA
Lisenssi
Kilpailijalla ja tarvittaessa hänen huoltajallaan tulee olla kilpailupaikalla vuoden 2022 maksettu lisenssi.
Säännöt
Kilpailussa noudatetaan Autourheilun sääntökirja 2022, EFRA 2022 sekä M8- ja M8e-sarjasääntöjen mukaisia sääntöjä.
Vastuu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita. Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa. Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.
M8-luokan kilpailijat vastaavat polttoaineen hankintaan ja varastointiin liittyvistä luvista ja varautuvat tarvittaessa esittämään vaaditut dokumentit kilpailupaikalla.
Ilmoittautuminen ja suostumus henkilötietojen käyttöön
Ilmoittautuessaan kilpailuun kilpailija hyväksyy antamiensa henkilötietojen käsittelyn kilpailun järjestäjän toimesta sekä henkilötietojen julkaisun osanottajaluettelossa, tulosluettelossa, sarjapistetaulukossa yms. kilpailun viestinnässä.
Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään sunnuntaina 29.5.2022 klo 22.00 KITI:in osoitteessa:KITI (https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=15471)
Osallistumisrajoitus 72 kuljettajaa (6 erää). 73. ja sitä seuraavat ilmoittautuneet pääsevät jonotuslistalle, jos tulee peruutuksia niin ilmoittautumisjärjestyksessä pääsee mukaan.
Ilmoittautumisen yhteydessä mainittava: nimi, seura, kilpailijanumero, lisenssinumero, luokka, vähintään 2 kpl 27/40 Mhz taajuutta tai 2,4 GHz, yhteystiedot, huoltajan tiedot (alle 18-vuotiaalla kuljettajalla) sekä henkilökohtaisen transponderin numero mikäli mahdollista
Ilmoittautumismaksu on SM-luokissa 40 euroa per luokka. llmoittautumismaksu maksetaan kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
Kierroslaskenta
AMB RC4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit, AMBrc (RC2), MyLaps RC4 Hybrid ja MyLaps RC4. Transpondereita vuokrattavissa rajallisesti hintaan 20 euroa.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana ja rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf (http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf)
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf (http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf)
Muuta
Rata avataan harjoittelulle, kun sääolosuhteet sallii radan kunnostamisen. Ajantasaista tietoa rc10.fi-foorumilta
Huoltoalueena toimii 1/10-radan asvaltoitu alue, jolta löytyy kahvio, WC:t, paineilmaa ja vettä. Aluetta ei ole katettu mutta tarjolla on rajallinen määrä paikkoja huoltoteltoista. Varaukset jmaki(at)netikka.fi.
Kahviossa on tarjolla kahviotuotteiden lisäksi maittava kotiruokalounas kilpailupäivänä.
Alueella on majoitus mahdollisuus asuntoautolla/vaunulla tai teltalla, majoitusmaksu 10 euroa / vrk
Korttimaksut ovat mahdollisia sekä ilmoittautuessa että kahviossa.
Vapaan harjoittelun kierrosajat näkyvät osoitteessa https://speedhive.mylaps.com/Practice (https://speedhive.mylaps.com/Practice)
Lisätietoja
Juha Mäki
O4OO 477 93O
jmaki(at)netikka.fi
Tervetuloa ajamaan Suomen aurinkoisimpaan Vaasaan!
EDIT: Kilpailulupanumero ja linkki KITIin lisätty.
EDIT2: Vapaat ohjatut harjoitukset lisätty
Aikataulu | ERÄ HARJOITUS 5min + 10min | | | |
Luokka | ERÄ | P1 | P2 | |
M8e | 1 | 08:00 | 09:00 | |
M8e | 2 | 08:10 | 09:15 | |
M8e | 3 | 08:20 | 09:30 | |
M8 | 4 | 08:30 | 09:45 | |
M8 | 5 | 08:40 | 10:00 | |
M8 | 6 | 08:50 | 10:15 | |
| | | | |
OHJAAJAKOKOUS | | 10:35 | | |
| | | | |
| ALKUERÄT 3 + 5min | | | |
Luokka | ERÄ | Q1 | Q2 | Q3 |
M8e | 1 | 11:00 | 12:25 | 13:35 |
M8e | 2 | 11:11 | 12:36 | 13:46 |
M8e | 3 | 11:22 | 12:47 | 13:57 |
M8 | 4 | 11:33 | 12:58 | 14:08 |
M8 | 5 | 11:44 | 13:09 | 14:19 |
M8 | 6 | 11:55 | 13:20 | 14:30 |
| | | | |
FINAALIT | | 1 | 2 | 3 |
M8 e B-Finaali | | 15:05 | 16:45 | 18:05 |
M8 e A-Finaali | | 15:25 | 17:05 | 18:25 |
M8 1/2 A | | 15:55 | | |
M8 1/2 B | | 16:25 | | |
M8 B Last change | | | 17:35 | |
M8 A | | | | 18:45 |
| | | | 19:30 |
| | | | |
| PALKINTOJAKO n. 19:45 | | | |
ErälistatErä Nro Luokka 1-Ohjaaja Seura
1 1 M8e Hyppönen Ville Fullspeed RC
1 2 M8e Kyyrö Kalle SaloUA
1 3 M8e Haahti Emil TUA
1 4 M8e Kari Aki SaloUA
1 5 M8e Järvinen Kalle PRCA
1 6 M8e Laukkanen Petri SaloUA
1 7 M8e Rinne Mika Fullspeed RC
2 1 M8e Syrjänen Akseli Fullspeed RC
2 2 M8e Martikainen Leevi RiiUA
2 3 M8e Pajalin Sammy Fullspeed RC
2 4 M8e Mäki Oskari VUA
2 5 M8e Ullakko Kristian VUA
2 6 M8e Ullakko Ilmari VUA
2 7 M8e Kyykkä Ari-Pekka EPUA
3 1 M8e Siltanen Jarno ÄkpaRC
3 2 M8e Kekkonen Joonas Fullspeed RC
3 3 M8e Luopajärvi Mikko VUA
3 4 M8e Hovi Jani HyUA
3 5 M8e Mairue Tomi HyUA
3 6 M8e Jämsä Kai TUA
3 7 M8e Salmela Karri Fullspeed RC
4 1 M8 Laurila Niilo Fullspeed RC
4 2 M8 Teuronen Juuso Fullspeed RC
4 3 M8 Sallmen Juha Fullspeed RC
4 4 M8 Salonen Kari-Heikki ÄkpaRC
4 5 M8 Maula Janne RSRCA
4 6 M8 Maula Mikko RSRCA
4 7 M8 Pulliainen Pasi KUA
4 8 M8
5 1 M8 Saarinen Jere HyUA
5 2 M8 Langenoja Ilari PRCA
5 3 M8 Heinonen Ari Fullspeed RC
5 4 M8 Laukkanen Riku TUA
5 5 M8 Sukanen Kimmo Fullspeed RC
5 6 M8 Saarinen Niko HyUA
5 7 M8 Valtonen Heikki PRCA
5 8 M8 Hartlin Tommi Fullspeed RC
6 1 M8 Quagraine Joseph Fullspeed RC
6 2 M8 Haahti Kasper TUA
6 3 M8 Iivonen Pekko KyPak
6 4 M8 Salonen Tomi TUA
6 5 M8 Honkanen Markku Fullspeed RC
6 6 M8 Lempiäinen Joona Fullspeed RC
6 7 M8 Thusberg Tom TUA
6 8 M8 Haatanen Joona ÄkpaRC
Eilen Turun kisan aikana esitetty toive perjantain 10.6 treeneistä on luokkayhteyshenkilön ja VUA:n toimesta hyväksytty. Tarkoitus on järjestää ohjautut vapaat harjoitukset klo 12:00-18:00.
Vahvistamme asian vielä AKK:lta.
-Juha
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 29.05.22 - klo: 19.17
Eilen Turun kisan aikana esitetty toive perjantain 10.6 treeneistä on luokkayhteyshenkilön ja VUA:n toimesta hyväksytty. Tarkoitus on järjestää ohjautut vapaat harjoitukset klo 12:00-18:00.
Vahvistamme asian vielä AKK:lta.
-Juha
Asia on selvä. Perjantaina ohjattu vapaa harjoittelu.
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 29.05.22 - klo: 21.25
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 29.05.22 - klo: 19.17
Eilen Turun kisan aikana esitetty toive perjantain 10.6 treeneistä on luokkayhteyshenkilön ja VUA:n toimesta hyväksytty. Tarkoitus on järjestää ohjautut vapaat harjoitukset klo 12:00-18:00.
Vahvistamme asian vielä AKK:lta.
-Juha
Asia on selvä. Perjantaina ohjattu vapaa harjoittelu.
Oliko suunnitelmissa järjestää lauantaina ylimääräinen eräharjoituskierros niille jotka eivät osallistu tuohon treenipäivään töiden tai muiden syiden johdosta jotta kaikki lähtisivät kisaan samalta viivalta?
Lainaus käyttäjältä: mairue - 30.05.22 - klo: 10.13
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 29.05.22 - klo: 21.25
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 29.05.22 - klo: 19.17
Eilen Turun kisan aikana esitetty toive perjantain 10.6 treeneistä on luokkayhteyshenkilön ja VUA:n toimesta hyväksytty. Tarkoitus on järjestää ohjautut vapaat harjoitukset klo 12:00-18:00.
Vahvistamme asian vielä AKK:lta.
-Juha
Asia on selvä. Perjantaina ohjattu vapaa harjoittelu.
Oliko suunnitelmissa järjestää lauantaina ylimääräinen eräharjoituskierros niille jotka eivät osallistu tuohon treenipäivään töiden tai muiden syiden johdosta jotta kaikki lähtisivät kisaan samalta viivalta?
Ei ollut suunnitelmissa.
Sääntöjen puitteissahan tässä mennään mikä mahdollistaa perjantaitreenin.
-Juha
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 31.05.22 - klo: 14.21
Lainaus käyttäjältä: mairue - 30.05.22 - klo: 10.13
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 29.05.22 - klo: 21.25
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 29.05.22 - klo: 19.17
Eilen Turun kisan aikana esitetty toive perjantain 10.6 treeneistä on luokkayhteyshenkilön ja VUA:n toimesta hyväksytty. Tarkoitus on järjestää ohjautut vapaat harjoitukset klo 12:00-18:00.
Vahvistamme asian vielä AKK:lta.
-Juha
Asia on selvä. Perjantaina ohjattu vapaa harjoittelu.
Oliko suunnitelmissa järjestää lauantaina ylimääräinen eräharjoituskierros niille jotka eivät osallistu tuohon treenipäivään töiden tai muiden syiden johdosta jotta kaikki lähtisivät kisaan samalta viivalta?
Ei ollut suunnitelmissa.
Sääntöjen puitteissahan tässä mennään mikä mahdollistaa perjantaitreenin.
-Juha
Sarjasäännöissä asia on mielestäni ilmaistu selkeästi:
Lainaus käyttäjältä: Radio-ohjattavien M-8e sähkökrossiautojen vuoden 2022 SM-sarjan säännöt
Kilpailukutsussa on oltava maininta miten rata on auki harjoittelulle ennen kilpailua.
Perjantain harjoittelu voidaan sallia vain erityistapauksissa (esim. kauden avauskisassa
jos keliolosuhteet eivät ole mahdollistaneet harjoittelua aiemmin)
Ainakaan mikään sarjasääntöjen mukainen ehto (keliolosuhteet/tjms) ei täyty tässä kohtaa, millä perusteella tämä on kaikille kilpailijoille hyväksyttävää ja tasapuolista?
Ihan timanttinen tuo perjantai treeni!👍
Koulut loppuu ensiviikonloppuna ja muutoinkin ei tartte erikseen ajella Vaasaan asti.
Kustannuksissa tulee isosti säästöä vaikka ottaisi sviitin hotellista yheks yöks....
Aina joku hyötyy tai kärsii, tehdään mitenpäin tahansa... Mutta eikös tää ollut enemmistön mielipide ja eiks sähkökuskitkin ollut paikalla kun tästä keskusteltiin / äänestettiin.....
Erittäin hieno homma että pääsee vetämään muutaman tankin ennen kisapäivää myös tällä radalla. Kelit on ollut todella huonot koko kevään ja treenit on jäänyt sen takia ihan olemattomiin. Myös tulevan viikonlopun sääennusteet ovat huonot, joten ei kannata lähteä viiden tunnin päähän kokeilemaan pääsisikö ajamaan. Tulee kunnon kisaviikonloppu.
"Perjantain harjoittelu voidaan sallia vain erityistapauksissa (esim. kauden avauskisassa
jos keliolosuhteet eivät ole mahdollistaneet harjoittelua aiemmin)"
Saisiko tähän selkeän vastauksen siitä millainen erityistapaus tämä kisa on? Sekä miten sääntöä jatkossa tulkitaan?
Peukku täältä perjantai treenille myös!
En nyt näe oikein pointtia tosta sääntöjen vänkäämisestä ja johtaako se mihinkään. Vaasassa on rata saatu vasta auki ja kelit ovat olleet koko suomessa kevään huonot eikä missään olla päästy kunnolla ajamaan ja tähän vielä koulujen päättäjäiset viikkoa ennen kisaa niin eikö siinä ole jo erityistapausta riittävästi. Jos on esteitä päästä perjantai treeneihin mukaan niin nythän keli näyttää paremmalta ja voi sinne mennä treenaamaan illaksi ja huomiseksi. Fakta on kumminkin se että jos haluat pärjätä kisassa on siellä käytävä treenit ajamassa jotta saa autot yms säätöihin.
Hyvä asia että pääsee treenaamaan.
En muutenkaan ymmärrä, että asiasta valitetaan ja vaaditaan selvitystä täällä forumilla. Käsittääkseni asian nosti esiin kuskit Turun kisoissa ja enemmistö äänesti perjantai-harjoitusten puolesta eli asiasta ja sen perusteista pitäisi olla ihan turha täällä inttää. Enemmistön päätös, se varmasti riittää jo perusteeksi.
Sammy
Lainaus käyttäjältä: *Ari* - 04.06.22 - klo: 07.13
... En nyt näe oikein pointtia tosta sääntöjen vänkäämisestä ja johtaako se mihinkään...
Sääntö on aika selkeä 'vain erityistapauksissa' mikä se erityistapaus tämän kisan kohdalla oli? Kai päätöksen tekijä voi sen kertoa? Vaikuttaa tulevien kisojen järjestelyihin.
Kevät on todella myöhässä tänä vuonna. Vaasan rata saatiin auki vasta viime viikolla. Treenaaminen on hyvästä kaikille. Sääntö sanoo että erityistapauksissa (esim. jos ....) tuo esimerkki ei siis ole ainoa syy. Asiasta oli keskusteltu Turun kisan jälkeen kuljettajien kesken, kilpailujärjestäjä kysyi onko sääntöjen osalta asiassa mitään ongelmaa. Luokkayhteyshenkilönä sanoin että säännöt mahdollistavat perjantain harjoittelun. Paikalliset tietävät parhaiten kestääkö rata kahden päivän ajamisen, se on ehkä suurin ongelma perjantaitreenissä kisan kannalta.
En kyllä nähnyt että enemmistö olisi puolesta äänestänyt, mutta riippuu toki miten tätä katsoo.
Sitähän tässä ei otettu ollenkaan huomioon että kaikilla ei ole mahdollisuutta ilmoittaa töihin että olen muuten perjantain pois vaikka lomalistat ja muut vuorot onkin jo lyöty lukkoon. Saati että mekaanikolla sama mahdollisuus.
Lisätäänkö tähän päälle vielä hellasärö?
Ei tämä myöskään hirveesti näytä siltä mitä aina muka tavoitellaan, eli matalaa kynnystä jne. vaan ainahan ne on kärkijätkät jotka lähtee treenaamaan vaikka perheen kustannuksella. Jokaisella ei ole mahdollisuutta, varallisuutta tai mitä vain. Yhtäkkiä 2 viikkoa ennen päätetty asia ei jokaisen työhön ym vain sovi. Eli en minäkään näe tässä ainakaan mitään kynnystä madaltavaa tai kustannuksia madaltavaa.
Jos tasapuolista haetaan niin rata kiinni kaikilta kisaan osallistuvilta vaikka kuukaudeksi ennen kisaa ja radalle joku pieni toteutettavissa oleva muutos. Sillon oltais edes vähän lähempänä tasapuolisuutta ja kustannuksetkin ehkä matalammat. Ja ratatalkoilijoilla mahdollisuus tasoittaa rata SM kelpoiseksi (suora viittaus tiedätte kyllä mistä radasta puhun).
Jokatapauksessa... Oli mistä tahansa kisasta kyse niin aina ne joilla on mahdollisuus, kertoo jonossa miten hyvä idea, mutta ei oteta huomioon että kaikki ei ole läheskään yhtä hyvässä asemassa, ja jos kerta ykstyypitykset ym tarkoitus on madaltaa kynnystä ja kustannuksia niin tämä perjantai sotii kyllä tuota ajatusmaailmaa vastaan.
Mä en näe mitään tasapuolista tässä tilanteessa.... Ihan kuten HOKE kirjoitti, kaikilla ei tosiaankaan ole mahdollisuutta lähteä perjantaina aamusta ylimääräiseen treenipäivään noinvain. Lisäksi mielestäni on todella väsynyt "Erityisperuste" perjantain treenille vaan se että kevät nyt sattuu olemaan myöhässä.
Itte en varmasti ole kärkijoukossa vaikka oisin treenannu päivittäin maaliskuun alusta asti. Mielestäni tällainen äkisti ilmoitettu ylimääräinen treeni, joka on "äänestetty" jossain kisan jälkilöylyissä jättää koko SM-sarjaan hiukan vehkeen hajuisen tunnelman. Etenkin kun SM-karkelot on tähän asti saatu rauhoitettua perinteiseltä "perjantain treenit on epäreilut" väännöltä joita muissa sarjoissa on kyllästymiseen asti...
Tämä tasapuolisuuden tai epäreiluuden huutelu on on mun mielestä aika turhaa. Aina asiat on epäreiluja jonkun kannalta. Kuinka moni nyt epäreiluuden kommentoijista täällä oli ollut treenaamassa Turun crossirataa ennen kisoja? Oliko se epäreilua teidän mielestä, että teillä oli ollut siihen mahdollisuus ennen kisoja kun jollakin toisella ei ollut ollut siihen mahdollisuutta? Todennäköisesti ei, koska teidän mielestä oli ollut tasapuolista kun olitte saaneet treenata kyseisellä radalla etukäteen. Tämä on aina suhteellista ja katselukanta perustuu omaan näkökantaan. En ollut käynyt Turun radalla etukäteen ajamassa (viimeksi ajanut siellä PM-kisat vuonna 1992 mutta rata oli vähän erillainen silloin). Oliko se tasapuolista, että sain ajaa 2 eräharjoitusta ennen kisoja kun useimmat treenanneet siellä ennen kisoja tänä vuonna? Tai ajaneet siellä viime vuonna. Jos lähdetään hakemaan ehdotonta tasapuolisuutta, niin ainoa vaihtoehto on muuttaa radan profiili kokonaan ennen kisoja ja kukaan ei saa sillä profiililla ajaa ennen virallisia harjoituksia. Silti monella on etu, koska ovat ajaneet kyseisellä materiaalilla aikaisemmin. Pitäisikö aina muuttaa myös radan materiaali erillaiseksi, jotta kukaan ei saa mitään etua?
Jollakin on enemmän rahaa ja vapaa-aikaa harjoitella. Jollakin on taas enemmän motivaatiota harjoitella kuin toisella. Onko nämä nyt asioita, jotka tekevät harrastamisen epäreiluksi joitakin kohtaa? Pitäisikö kaikkien lopettaa harjoittelu ja ostaa halvin RTR-auto, että kukaan ei osaisi ajaa ja kenenkään auto ei toimisi. Olisiko se sitten enemmän reilua ja tasa-arvoista kaikkia kohtaan?
Eli aika turhaa keskustelua.
Sammy
Eli jos on mahdollisuus mennä treenaamaan ja pikaiset muutokset ei haittaa niin sen tuominen ilmi on relevanttia, mutta jos ottaa puheeksi että ei nyt ihan mene siihen suuntaan mitä lajissa on yritetty hakea ja jopa sääntöjä tehty niin tämä on turhaa???
Henk koht olen ollut sitä mieltä että jos nyt kerta halutaan tehdä hommasta tasapuolisempaa jne jne niin ainoa keino on silloin tehdä radalle muutoksia ja kunnostuksia. Rata kiinni kisailijoilta jotka pääsee sitten jokainen kisassa ohjatusti treenaamaan juuri saman määrän radalla joka on jokaiselle edes hieman uusi.
Ei tietenkään kaikille täysin tasapuolista, mutta jokatapauksessa huomattavasti tasapuolisempaa kuin tällainen yhtäkkinen kimpoilu joka ei jokaiselle ole mahdollista kuin työn ja perheen kustannuksella.
Ihan olen itsekin kuulunut siihen ryhmään joka on ollut parhaimmillaan ulkopaikkakunnalla 5 kertaa treenaamassa ennen kisaa jne. Olen myös Vaasassa nyt perjantaina treenaamassa.
Silti tämä ei ole se suunta mitä on jo vuosia saanut kuulla mihin kuskit haluaa ja mitä on yksityyppirenkaillakin haettu... Matalampaa kynnystä, kustannuksia alas, tasapuolisuutta jne.
Minä en puhu puhtaasti omasta navasta vaan yritän nähdä isomman kuvan kuin itseni.
Mutta jos kerta näin mennään niin mennään sitten.
Olen vain hämmästynyt että miten tää voi olla näin sekavaa touhua missä touhut muuttuuu vuosittain tai pahimmillaan parin viikon välein.
Aina joskus tajutaan että harrastukselle parhaaksi on että se edes yrittäisi palvella jokaista tasapuolisesti.
Tämä ei tietenkään ole täysin mahdollista, mutta pitääkö sitä sitten yhtäkkiä keksiä pikaisia muutoksia josta varmasti suurin osa ymmärtää että ei tämä nyt ainakaan asioita edistä suuntaan mihin on porukka halunnut.
Nyt valot päälle! Ei sinne ketään pakoteta treenaamaan perjantaina. Kaikkia ei voi vain miellyttää vaikka mitä tekisi.. Vaasassa olisi voinut käydä treenaamassa kaikki halukkaat lauantaina tai sunnuntaina mutta aika hiljasta siellä oli! Näillä ajattelu tavoilla missään ei saisi käydä ikinä käydä treenaamassa vaan aina ajettaisiin pelkät kisat vain. Mutta perjantaina nähdään vaasassa oliko ratkaisu hyvä vai ei, täällä p*skan jauhaminen ei ainakaan edistä asioita nyt eikä tulevaisuudessakaan mihinkään suuntaan.
Olemme kunnostaneet rataa nyt kahden päivän ajan. Kuten viikonloppuna harjoitelleet huomasivat rata pölysi epätavallisella tavalla.
Syynä on valinneet haastavat keväiset keliolosuhteet mitkä ovat tehneet savesta kuivaa ja haurasta suurimmassa osaa rataa. Siksi pinta meni rikki ja pöyly oli runsasta. Vaikka autoja ei suurta määrää ajamassa ollut.
Tämän perusteella perjantain treenit aloitetaan ja pidetään ilmoitetun mukaisesti mutta varaamme oikeuden päättää harjoituksen aikaisemmin radanhoidannollista syistä.
Aikataulu ja erälistat lisätty ketjun alkuun
Ylläpito voisi siirtää tämän mielestäni hyvän ja tarpeellisin "pe-treeni" -keskustelun omaksi aiheekseen.
Oma mielipide on, että yleisesti treenaamista pitäisi suosia ja lisätä. Radat ja seurat tarvitsevat käyttäjiä. On lajille hyvä, että pärjätäkseen pitää treenata.
Aktiivisesti treenaavat huppukuskit ovat hyvää esimerkkiä ja tukea uusille harrastajille.