Eipä ole pahemmin ollut juttua tästä autosta, niin tehdään nyt threadi keräämään mielipiteitä.
Itse heräsin autoon vasta vastikään vierailtuani tällä sivulla ->
http://www.twf8.ws/new/tech/car/hobao/hyper7/hyper7build/hyper7index.html
Kovasti näytää maukkaalta peliltä, näyttävyydessä krossareiden hienoin, mielestäni.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.modeltosi.com%2F2002%2Fimmagini%2Fhob_014.jpg&hash=d69e7bf5e81599b5f3a622959b23c5bcdbea3b80)(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.modeltosi.com%2F2002%2Fimmagini%2Fhob_003.jpg&hash=a5b7f16a7979766786719fbd3e4426dec6bb8664)
Vaikuttaa vankasti siltä, että tuommoisen joutuu hommamaan ensi kesäksi.
Pitää tosin myydä pari autoa pois alta, että rahoitus onnistuu :)
Mites muuten on, kumman version sitten valitseekin niin saako kumpaakin kokoamattomana? Siinä kokoamisessa kun on jo suuri viehätys. Niin ja onko varaosien saatavuus millainen? Siihenkin saattaa fiilis kaatua.
onhan toi ihan hieno, mutta kaikki krossarit ovat yhtä hienoja jos sitä katotaa... (kaikki näyttää samalta :mrgreen: )
molemmat saa kokoamattomana.
katsoppas tuolta... löytyy varmaan ensi kesänä jo kaikkea... 8)
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/
tuo on linkkivinkki , ei mainos... :oops:
Lainaus käyttäjältä: "jallu"katsoppas tuolta... löytyy varmaan ensi kesänä jo kaikkea... 8)
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/
tuo on linkkivinkki , ei mainos... :oops:
jep, sieltähän se löytyy...
Kylläkyllä, linkissä on tullut käytyä. Onko siis vastaisuudessa varaosien saanti myös Iso-Hepan kautta?
Mutta missäs PM:ssä se Hobaon arvostelu olikaan? 6 numerossa? Jos, niin senhän voisi vaikka käy ostamassa. On vissiin vielä uusin?
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"Kylläkyllä, linkissä on tullut käytyä. Onko siis vastaisuudessa varaosien saanti myös Iso-Hepan kautta?
Mutta missäs PM:ssä se Hobaon arvostelu olikaan? 6 numerossa? Jos, niin senhän voisi vaikka käy ostamassa. On vissiin vielä uusin?
juu sieltä varaosien saanti. ainoa suomessa kun myy hobaota.
se on uusin numero. siinä kennessa kyllä lukee... muistaakseni se ei kyllä ihan 6 ollut. en oo varma.
VÄHÄN TOI ON SIISTI!! Paljon toi maksaa? Mistä niitä saa?
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"VÄHÄN TOI ON SIISTI!! Paljon toi maksaa? Mistä niitä saa?
iso hepan kotisivuilta selviää.
hobaosta löytyy juttua pm numerosta 7/02. siisti peli tekstin perusteella ja siisnä sanotiin että koko kesän aikana yhtään osaa hajonnut siitä autosta :!: (uskoisko :roll: ).....mä haluun sen auton :twisted:
:mrgreen:
onkohan ton "pro" version mukana tuleva pakoputki"pilli" ihan susi vai siedettävä vai aivan erinomainen( :lol: )
Lainaus käyttäjältä: "charz"ainoastaan bensa puuttuu.
mun mielestä saa kun r&b sivuillaha on jotai pensaa kans (en ole varma) ja iso hepan sivuilahan lukee että: "jos valikoimasta puutuu jokin r&b tuote niin kysy lisää" tai jotain sinne päin :roll: niin jos soitaa ja sanoo että mä haluaisin sitä r&b pensaa niin vois vaikka saaha :mrgreen: :mrgreen:
Lainaamun mielestä saa kun r&b sivuillaha on jotai pensaa kans (en ole varma) ja iso hepan sivuilahan lukee että: "jos valikoimasta puutuu jokin r&b tuote niin kysy lisää" tai jotain sinne päin niin jos soitaa ja sanoo että mä haluaisin sitä r&b pensaa niin vois vaikka saaha
Polttoainetta en ala myymään. RB:n polttoaine on niin kallista, ettei sitä kannata tuoda. Lisäksi polttoaine tilaukset tarvitsevat erikoiskuljetuksen, joka vielä lisää polttoaineen hintaa. Polttoaineen myymiseen laillisesti tarvitsee luvan ja luvan saamiseksi on käytävä jonkilainen myrkkykurssi.
Joten en jatkossakaan ala myymään polttoainetta. Vaan pysyn Model Technicsen Dynaglossa ja ostan sen muilta.
kysympä viellä, että tuleeko ton halvemman HoBaon mukana kans toi rugon jäykistin?
no taka jäykistin ainakin tulee niinkun kuvastakin näkyy. etujäykistimestä en tiedä.
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/images/hob_011.jpg
kumasta on enemmän hyötyä etu- vai taka jäykistäjästä?siis varmaan paras rtkasu on, että laitaa kumatkin, mutta kummiski.....
Veikkaisin takajäykistintä, koska sellainen löytyy vakiona varmaan kaikista crossareista. Joku viisampi voisi varmistaa asian.
kyllä ne molemmat tarttis olla. takajäykistin on tärkeämpi...
Lainaus käyttäjältä: "charz"Lainaus käyttäjältä: "RChullu"takajäykistin on tärkeämpi...
Mä en ole kyllä sama mieltä. Etujäykistin estää kytkinkellon ottamisen kiinni. Takajäykistintä auttaa moottori(pukki). Sanotaan että molemmmat on yhtä tärkeitä.
antaa timpan kertoa :wink:
Kannataisi lukea säännöt tuolta http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1158. Mainostaminen on nimittäin kiellettyä.
siis mikä ihme juttu tää nyt on? mun käsittääkseni tää ei ole mikään mainospaikka! ilmoitukset osasto on ilmoituksia varten, yksityisten ilmoituksia!
Luetun ymmärystä vois vähän harjotella. Eiks täällä oo mainostaminen ankarasti kiellettyä!
Osakeyhtiö Sanderssonna: Missähän päin vika on, kun jokaisessa pikkuisenkaan polttiscrossia käsittelevässä topicissa on mainos teidän myymillenne tuotteille?
Viestejähän voi sitten jälkeen päin muokatakin.
Lainaa
kysympä viellä, että tuleeko ton halvemman HoBaon mukana kans toi rugon jäykistin?
Halvemmassakin autossa tulee kummatkin rungonjäykistäjät.
Ne vaan ei ole tehty alumiinista, kuten Pro mallissa.
Kummatkin jäykistäjät ovat yhtä tärkeitä. Hypyissä alustalevy voi taipua yhtä hyvin keulasta tai perästä. Riippuen siitä miten auto tulee alas hyppyristä. Jos alustalevy taipuu keulasta niin etukardaani ja ohjausservo saattavat hajota. Takapäässä kardaanin lisäksi saattaa hajota kytkinkello. Lisäksi keskidiffi saattaa vaurioitua riippumatta siitä taipuuko keula vai perä.
Ootteko nähny ton?
http://personal.inet.fi/yritys/sanderssona.oy/
noni, hyvä et turkuunkin tuli ees yks rc-kauppa. joka myy jopa huippuautoja :D
jeeeeeeeeeeee........ weeeeeeeeeeeeeeeee......
:roll: olen innoissani... :evil:
tä on tätä aamu käyttäytymistä...
Mitä onks toi joku krossi ku mä piä enemmä touringeista koska ne o puhtaampia :shock:
voihan niitä olla enemmän kuin 1 ?
Onkos jollain jo tuommoista autoa?
Kun näyttää jo myynnissä olevan.
Jos jotain ensivaikutelmia..
Omani kun saapuu vasta parin viikon päästä :(
Myy Sanderssona ainakin: 1:10 Polttiskrosseja, 1:8 polttiskrosseja, monstereita ja silleen, kaikki on käsitykseni mukaan Hobaoita!
sanderssornaan saapuu helmikuussa HoBaon sähkö touring autoja !
Tiedän kyllä hyvin kuka myy, mitä ja koska.
Mutta tarkoitin, että onko kukaan vielä Ostanut Hyperiä ..siis muut kuin jälleenmyyjät 8)
Edit: Tuo on maukkaan tuntuinen
http://www.cmldistribution.co.uk/hyp10.htm
Hintaakin tulee tuolla kuvissa olevalla perusmallilla olemaan vain ~300e motteineen.
Tuolla on muuten kuvia myös siitä sähköversiosta.
jep! Alkoi kyllä hobaot kiinnostaa ton linkin ohelta!
Kyllä noita HoBaon sähköturisteja on ollut Suomessa myynnissä, mutta ei taida olla enään. RC-pisteen myymä GM:män auto meinaan oli Hobao.
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"Tiedän kyllä hyvin kuka myy, mitä ja koska.
Mutta tarkoitin, että onko kukaan vielä Ostanut Hyperiä ..siis muut kuin jälleenmyyjät 8)
Edit: Tuo on maukkaan tuntuinen
http://www.cmldistribution.co.uk/hyp10.htm
Hintaakin tulee tuolla kuvissa olevalla perusmallilla olemaan vain ~300e motteineen.
Tuolla on muuten kuvia myös siitä sähköversiosta.
Mulla on Kohta kasattu HYPER 7 Pro-R :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"
Mulla on Kohta kasattu HYPER 7 Pro-R :mrgreen:
Nouh! :)
Pääsisi jo omaa kasaamaan.
Mikä motti sulla siihen tulee?
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"
Mulla on Kohta kasattu HYPER 7 Pro-R :mrgreen:
Nouh! :)
Pääsisi jo omaa kasaamaan.
Mikä motti sulla siihen tulee?
RB C3
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Edit: Tuo on maukkaan tuntuinen
http://www.cmldistribution.co.uk/hyp10.htm
Hintaakin tulee tuolla kuvissa olevalla perusmallilla olemaan vain ~300e motteineen.
Tuolla on muuten kuvia myös siitä sähköversiosta.
HUOM! HUOM! Noilla sivuilla hinnat oli kyllä £ eli PUNTIA, vaihtosuhde on hiukka eri, kuin eurolla :shock:
No kai munkin pitää ostaa joku infernon näkönen peli! Tässä alkaa nälättään kun kuuntelee noita juttuja :P :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "kartturi"
HUOM! HUOM! Noilla sivuilla hinnat oli kyllä £ eli PUNTIA, vaihtosuhde on hiukka eri, kuin eurolla :shock:
Mitä ihmettä?
Siis 199.99 puntaa on 310.88 euroa!
Oliko ~300e liian kaukana?
mietikääs:1£ on n:1,002€(jos ootte kattonu talous uutisten valuutta juttua niin selviää)joten:300£=300€ :wink:
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"mietikääs:1£ on n:1,002€(jos ootte kattonu talous uutisten valuutta juttua niin selviää)joten:300£=300€ :wink:
Tämä juttu kaipaa kyllä oikaisun.
Punta(£) ja dollari($) ovat eri valuutta.
Älä katso enään talousuutisia ;)
1€ = Iso-Britannia punta GBP 0.64060
no sitten: 1$=n:1€(klo19.15 tulee talous uutiset mtv3:selta) :lol:
lopetetaan nyt tää valuutta jutta ja keskustelaan tän aiheen aheesta
Eipä tuo nykyinen GM touringauto juurikaan näytä HoBaolta, vaikka Graupnerin 1/8 polttiskrossi onkin HoBao. GM ja Graupner ovat samaa yritystä. Ainakin polttistouringit ovat aika erinäköisiä. Sähköistä en sano mitään. Sähkötouringin mottipukki on ainakin hyvin paljon HoBaon näköinen.
Eipä tuo touring auto kovin ihmeelliseltä näytä, ainoa mikä voi säväyttää on hinta. Musta siinä näyttää olevan aika ylhäällä oleva CG eli painopiste. Tiedä sitten johtuuko kuvista vai onko näin myös todellisuudessa. Lisäks näyttää noi tukivarret yms. aika huteralta, enemmänkin sähköön sopivilta.
Lainaus käyttäjältä: "Timo"Lainaa
kysympä viellä, että tuleeko ton halvemman HoBaon mukana kans toi rugon jäykistin?
Halvemmassakin autossa tulee kummatkin rungonjäykistäjät.
Ne vaan ei ole tehty alumiinista, kuten Pro mallissa
.
mitä materiaalia ne on halvemmassa mallissa? vastatkaa te jotka olette asiasta täysin varmoja? te jotka veikkaatte asiasta jotain niin jättäkää vastaamatta. (sori jos on liian vihainen lause) :?
ja sitten että tuleeko mukana etu- sekä takajäykistin?
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"Lainaus käyttäjältä: "Timo"Lainaa
kysympä viellä, että tuleeko ton halvemman HoBaon mukana kans toi rugon jäykistin?
Halvemmassakin autossa tulee kummatkin rungonjäykistäjät.
Ne vaan ei ole tehty alumiinista, kuten Pro mallissa
.
mitä materiaalia ne on halvemmassa mallissa? vastatkaa te jotka olette asiasta täysin varmoja? te jotka veikkaatte asiasta jotain niin jättäkää vastaamatta. (sori jos on liian vihainen lause) :?
ja sitten että tuleeko mukana etu- sekä takajäykistin?
Ne on samanlaiset tankojäykistimet kuin infernossa, mutta pallot ovat terästä. Niinkuin Timo jo sanoikin, mukana tulee molemmat jäykistimet.
Sanderssonalta mulle sanottiin että ne ois terästä? siis onko ne terästä? Oisko alumiiniset paremmat, eli jos hommais mukaan alurungonjäykistimet, mutta saahan ne sitten sopimaan tohon halvempaan malliin? että meneekö ne samalla lailla kiinni?
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"Sanderssonalta mulle sanottiin että ne ois terästä? siis onko ne terästä?
Mikäs ihmeen kysymys tuo nyt oli? Jos Sanderssona sanoo että ne on terästä niin silloin ne on terästä. Ja kyllä sitä alussa olisi vaan paras hommata kestävä ja toimiva kalusto ja hioa sitä ajotaitoa. Sillä se voitto viedään, tuollaiset kevennykset yms. ovat niin pieniä asioita ajotaidon rinnalla, että niillä ei ole juurikaan mitään merkitystä.
Voisivatko ko. auton käyttäjät kertoa kokemuksiaan erilaisista SET-UPeista. Erityisesti Torsen-diffin vaikutus, iskariöljyt/reikien koot, diffi-öljyt, iskareiden kiinnityspisteet, pyötänkulmat casterpaloineen jne...
Toivottavasti myös tosissaan kilpaa ajavat heltyvät luopumaan salaisuuksistaan, koska ajotaito/luotettavuus ratkaissee kuitenkin lopulta pelin.
Säätövinkeillä lajiin voitaisiin saada uusia yrittäjiä.
Infernon käyttäjien vinkit lienevät myös kelvollisia, koska crossi autot ovat varsin samankaltaisia aloittelijan näkökulmasta.
Säätösekvenssi (mitä missäkin järjestyksessä) olisi taatusti suureksi avuksi. Kaikkihan eivät ole 1/8 juhakankkusia.
...pyörän kulmat...
Vantaan Vauhtikeskuksen setup:
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/setup_lavanko.jpg
Onko kellään mitään tietoa milloin toi polttis hobao tulee myyntiin?
Pitääs ostaa joku auto hauskan pitooon sähkön vierelle :D
Jos meinaat tuota krossia, niin sehän on ollut myynissä varmaan jo puoli vuotta!
Oho!
Tarkoitin touringkia!
Hyper 21 8 Port ???
Voisiko joku onnellinen omistaja kertoa käyttökokemuksia.
Toki myös onnettomat !!
Palautetaanpa vanha ketju henkiin.
Tarkoitus on Hyper 7 Pro pistää kuntoon ja sähköistää se. Sanderssonalta tuntuu vielä saavan varaosia ja minulla on jo lähes kaikki osat autoon. Nyt olisi muutama kysymys.
Mulla on Spider diffi sekä tavallinen diffi. Olen ymmärtänyt, että spider on kestävämpi kuin tavallinen. Pitäisikö minun siis laittaa Spider taakse ja tavallinen eteen vai miten suosittelette?
Entä öljyt, eikös samalla öljyllä spider ole tiukempi? Mitkä olisivat hyvät lähtöarvot? (jos molemmat olisivat tavallisia, laittaisin etu 5000 ja taka 3000)
Keskelle on tulossa torsen diffi.
Kulkupuolesta tulee vastaamaan tehokas harjaton sähkömoottori. Ottakaa tämä huomioon öljyjen arvoissa, jos se asiaan vaikuttaa.
Itse asiassa mulla on jo samanlainen sähköauto käytössä, mutta sen olen valmiina hankkinut. Toinen on tarkoitus tehdä, mutta vielä vähän paremmaksi viritellä akkutelineet yms (Lassi nimimerkin vanha auto, josta omassa ketjussa juttua http://rc10.fi/index.php?topic=27163.30).
Spider on hiveman kestävämpi joo, mutta se on myös eritavalla ajaessa käyttäytyvä diffi.
Eli jos haluat että autosi käyttäytyy hyvin niin laitat sen eteen.
Diffiöljyiksi etuspideriin 4000 ja takadiffiin 3000.
Oliskos mitään ideaa veistellä seiskan pohjasta noi ulosjouston rajottimet pois, tuntus olevan aika isokin ero 7 ja 8 välillä ulosjoustossa. (samoilla iskareilla)
Ajatuksena lähinnä jos sais paremman hyppäämään/ländäämään.
Seiskassa voi edestä dremelöidä ulosjoustonrajoittimet kokonaan pois.
Perässä kannattaa vain dremelöidä pohjaa vain viistosti jolla saa lisää ulosjoustoa, mutta ei kannata ottaa kokonaan pois jotta voit vielä säätää ulosjouston radanmukaan.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 25.05.09 - klo: 10.51
Seiskassa voi edestä dremelöidä ulosjoustonrajoittimet kokonaan pois.
Perässä kannattaa vain dremelöidä pohjaa vain viistosti jolla saa lisää ulosjoustoa, mutta ei kannata ottaa kokonaan pois jotta voit vielä säätää ulosjouston radanmukaan.
Jebaa, testataan.
bw. mitenkäs kun on kuitujarrut tarviiko jarrupaloissa olla pintoja? jarrut pelaa kyllä varsin mainiosti, mutta tulipahan vaan mieleen
Kuitulevyjen kanssa ei käytetä jarrupaloja...
Tai siis tarkemmin sanottuna jarrupaloina toimivat pelkät pellit.
Metalli lipat siis ilman kulutuspintaa.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 26.05.09 - klo: 17.03
Kuitulevyjen kanssa ei käytetä jarrupaloja...
Tai siis tarkemmin sanottuna jarrupaloina toimivat pelkät pellit.
Metalli lipat siis ilman kulutuspintaa.
Näin ajattelinkin, pit vaan varmuuden vuoksi kysyy
Nyt o keulasta ulosjouston rajottimet modattu, ulosjoustoo tuli varmaan 3-4cm lisää.
Joskos loppuviikostä pääsis testaa mite ottaa hypyn alas. Aikasemmin ollu ongelmaa tuossa jkl:n radalla olevan liitohypyn kanssa, josta ländätään tasaselle. Keula pohjaa lähes aina ja siitä sit uutta pomppua ja jarrutus pitkäksi.
Laitahan iskarit kuntoon.
Eteen poraat männänreijät 2x1.4mm
Taakse poraat reijät 1x1.4 ja 1x1.7
Öljyt eteen 60 ja taakse 35-40 asson öljyillä.
Muilla öljyillä eri.
hobaon siniset jouset.
Iskareiden kiinnityspisteet:
etuiskarit yläpäästä sisin reikä, alapäästä sisempi.
Takaiskarit yläpäästä toisiksi uloin reikä, alapäästä sisempi.
Maavara takaalta tukivarret vaaka asentoon... Eli nostat perän kohtuu korkeelle ja pudotat... auto palautuu tukivarret vaaka asentoon.
Edessä sama juttu.
Näillä iskarisetupeilla toimii varmasti.
Itseasiassa seiskassa tämä setuppi toimi kaikissa tilanteissa radasta riippumatta... Takaiskareiden jäykkyyttä joskus tarvitsi vaihtaa 35->40 tai toisinpäin...
Muuten iskarit aina näin.
Jos joku tarvii diffeboxin kuoria niin mulle tul muutama liikaa.
varastossa 5kpl uusia, joten muutamasta voin luopua :lol:
Johan on kuraa noi vakio ohjauspalat, eilen meni 3kpl p*skaks :embarrassed:
RTR auton ohjauspalat on kohtuu pehmeetä tavaraa.
Valettut kun ovat.
Niistäkin saattaa joskus löytyä kestäviä yksilöitä.
Hommaa cnc ohjauspalat niin saat ikuiset.
Niitä ei rikki saa ellei kierteitä pilaa.
Muistaako tai tietääkö joku Hyper 7 jousien jäykkyydet eli mikä on eri värien jäykkyysjärjestys. Sormituntumalla on tosi vaikea arvioida onko joku jäykempi kuin toinen.
Multa löytyy seuraavat värit:
sininen
valkoinen
musta
punainen (metalli kuultaa läpi eli lähinnä anodisoidun alumiinin tyylinen väritys)
Sininen on medium ja tässä autossa parhaiten toimiva.
Valkoinen on jäykempi.
Erittäin harvoin seiskassa tarvitsee jäykempää jousta.
Lähinnä erittäin sileillä radoilla, jos silloinkaan.
Sininen oli se jousi jolla ajettiin kaikkialla.
Mustalla ja punaisella voit heittää vesilintua.
Kattelin tuossa hintoja pitkin poikin noille cnc hubeille ni tulipas vastaan pivot ball jousitus konversiokin tähän. http://www.rcmart.com/catalog/rc-hyper-hopup-patrs-hobao-pivot-ball-front-conversion-pbs7f-p-9181.html?cPath=595_921_586
Vanha juttu.
Yhdessä vaiheessa auton sai täysin pivot tuennalla suoraan paketista.
C pala tuenta todettu monta kertaa paremmaksi tässä autossa.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.06.09 - klo: 00.32
Sininen on medium ja tässä autossa parhaiten toimiva.
Valkoinen on jäykempi.
Erittäin harvoin seiskassa tarvitsee jäykempää jousta.
Sininen oli se jousi jolla ajettiin kaikkialla.
Mustalla ja punaisella voit heittää vesilintua.
Mun tapauksessa saattaa siis valkoisillakin olla käyttöä. Kyseessä on sähkökonversio, joka on hieman polttisversiota painavampi. Kokonaismassa ajokunnossa on n. 4,5kg kun se polttisversiona jää ymmärtääkseni alle 4 kilon.
Olivatko musta ja punainen vielä löysempiä kuin sininen? Jos näin on, en tosiaan taatusti niitä tarvitse.
Juu näin on.
Musta oli muistaakseni kaikkein löysin.
Punainen oli todella lähellä sinistä, nyt en muista oliko hitusen löysempi kuin sininen, koska punaista ei koskaan käytetty.
Tosiaan sähkökonversiosta kun on kyse niin valkoinen olisi suurella todennäköisyynellä parempi kun massaa noin paljon on.
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=148
Tuossa cnc ohjauspalat jotka tosiaan ovat käytännössä ikuiset.
Mulla on noita pivotti sarjoja paljon. Jos joku haluaa, niin todella halvalla saa.
Lainaus käyttäjältä: Niko - 01.06.09 - klo: 13.29
Mulla on noita pivotti sarjoja paljon. Jos joku haluaa, niin todella halvalla saa.
Mikä on todella halvalla.. 2€ tarjottu ;)
noniin osaiskos joku kertoa mikä tota mun hyper 7 vaivaa, kun ajaa jonkun 5 min oikeen isoo lujaa, eli kone parkuu täysiä melkein kokoajan. Niin sitten lakkaa käymästä tyhjäkäyntiä, ja jos päästää sammumaan niin ei lähe käyntiin ennen kun on kunnolla jäähtynyt...moottori mach .28 :huh:
Lainaus käyttäjältä: Nair - 07.06.09 - klo: 17.15
noniin osaiskos joku kertoa mikä tota mun hyper 7 vaivaa, kun ajaa jonkun 5 min oikeen isoo lujaa, eli kone parkuu täysiä melkein kokoajan. Niin sitten lakkaa käymästä tyhjäkäyntiä, ja jos päästää sammumaan niin ei lähe käyntiin ennen kun on kunnolla jäähtynyt...moottori mach .28 :huh:
Ettei kävis liian laihalla kone=kuumenee liikaa.
Tietäskös joku käykö hyper 8:n c palat hyper 7:aan. Ohjauspala ainakin pitäs mennä ristiin
Kyllähän tuo Niko tietää tietenkin.
Soita hänelle niin saat vastauksen välittömästi.
Minun muistin mukaan käy hienosti.
Noonniin, nyt on omakin Hyperi laitettu läjään ja akut latauksessa. Vielä pitäs kone pultata kiinni. Ei oo hetkeen ajeltu kun viime kerralla alko itestään veivaamaan servoja miten sattuu. No vika tais olla siinä kun vastarin akku melkeen tyhjä.
Nyt tarviis jeesiä säätöjen kanssa. Eli koneena lrp:n z21r spec 2, eli siis muuten toimii hyvin mutta kun jarruttaa, niin kone sammuu, eli mitä neulaa mihin suuntaan?
Lainaus käyttäjältä: masazi - 13.06.09 - klo: 18.23
Nyt tarviis jeesiä säätöjen kanssa. Eli koneena lrp:n z21r spec 2, eli siis muuten toimii hyvin mutta kun jarruttaa, niin kone sammuu, eli mitä neulaa mihin suuntaan?
Tyhjäkäyntiruuvia kiinnipäin. Tyhjäkäyntiluistin menee kiinni jarruttaessa
ja tuolta lisää http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html
ok kiitti
Aavistuksen pullistuu renkula
http://picasaweb.google.fi/ghengis1981/RC?feat=directlink#5347260800983071650
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 15.06.09 - klo: 21.02
Aavistuksen pullistuu renkula
http://picasaweb.google.fi/ghengis1981/RC?feat=directlink#5347260800983071650
Se on semmosta ku koittaa mennä auto linkussa mutkan ulkoreunan pöheröä pitkin (Ajolinja ei näy enää edes kuvassa).. :grin:
Minkähänlaiset diffiöljyt autossa on???
Okei... no millonkas diffit on täytetty ja onko ne täynnä vai täytetty vain ristitappeihin asti??
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.06.09 - klo: 22.05
Okei... no millonkas diffit on täytetty ja onko ne täynnä vai täytetty vain ristitappeihin asti??
No eipä siitä kauaa ole kun diffit on tehty, täynnä asti on.
tuntus tuo VP-Pro:n rengas vaan turpoovan enemmän kuin esim grp.
Johtuu tietenkin seoksen kovuudesta.
Yllättävän paljon kyllä turpoavat, tai sitten on ollut tosissaan kaasu syyyvällä pohjassa ja keula hieman keventynyt.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.06.09 - klo: 22.58
tai sitten on ollut tosissaan kaasu syyyvällä pohjassa ja keula hieman keventynyt.
Noh tuota, tapana ei ole koskaan runnuttaa kaasu pohjassa :angel:
Noniin, tulipa itsenikin hankittua HoBao Hyper 7 TQ Black Edition.
Säädöissä on tosin hieman häikkää, auton kun nostin laatikosta ja yritin käynnistää ei kone tuumannut oikein mitään. Ja vaikka joka kone on yksilö, osaisiko joku ystävällinen sielu sanoa mitkä ovat hyvät asetukset kaasarissa Mach21 koneelle? Ja minkäsortin tulpalla ajelette? kiitokset vaivautuville jo etukäteen :angel:
Noista säädöistä en nyt sen kummemmin mutta muista nyt sisäänajaa kone ennen kuin väännät ruuvit kireälle...eli aika paksulla sen ekat tankit pitää käydäkkin.
Ainiin, erittäin vähän käytettynä minä sen ostinkin, se oli juuri sisäänajettu. eli se murhe on poissa päiväjärjestyksestä.