Pääkaupunkiseudun RC-Autoilija ry - PKSRCA ry
2010-2011 Hallitus
Mikko Laitinen (Mikko L), puheenjohtaja
Mikko Virmavaara (*Wimmu*), varapuheenjohtaja
Reijo Mattila (*remppa*), hallituksen jäsen
Sami Salmela (SS), hallituksen jäsen
Jarkko Kuusinen (jarkko), hallituksen jäsen
Rahaston ja jäsenrekisterin hoitaja
Jari Valkola (-Jari-)
Markkinointi ja varainkeruu
Reijo Mattila (*remppa*)
Nettisivut
Jari Itävuori (JiiIii)
Vantaan Vauhtikeskus
Reijo Mattila (*remppa*)
Tattarisuo
Petri Hoffman (RoddeR)
Tattiksen avaimien haltijat
Petri Hoffman (RoddeR)
Myyrin ratojen vastaavat (Valitaan syksyllä 2011)
Krossi: -
Touring: -
Pikkurata(driftirata): -
Myyrin avaimien haltijat:
Kesän ajan avaimet löytyvät hallituksen jäseniltä.
RADAT JA MAKSUT
PKSRCA ry:n 2011 jäsenmaksut:
- Varsinainen jäsen 25 €
- Nuorisojäsen (alle 15v) 15 €
PKSRCA on AKK:n jäsenseura. AKK lähettää PKSRCAn jäsenmaksulaskun niille jäsenille, joiden tiedot olemme voineet välittää heille.
Kilpailulisenssin voi ostaa AKK:n sivuilta sen jälkeen, kun jäsenmaksun suoritus on rekisteröitynyt AKK:n järjestelmään. Maksupankista riippuen siihen menee muutamia päiviä.
Jos haluat seuran jäseneksi ole yhteydessä jäsenrekisterinhoitajaan Jari Valkolaan (-Jari-), jolta saat ohjeet jäseneksi liittymiseen tai täytä nettisivuillamme oleva jäsenhakemus
(http://www.pksrca.fi/yhteystiedot/jasenhakemus/).
LISÄOHJEITA jäsenhakemuksen täyttämiseen
- laita "syntymäaika" kenttään koko SOTU ***(Tunnuksen voi myös lähettää jäsenrekisterin ylläpitäjälle tekstiviestinä samasta numerosta jonka on antanut jäsenhakemuksessa, näin SOTU ja oikea henkilö yhdistyvät)***
- "Terveiset yhdistykselle" kohdassa kerro AKK:n SPORT-ID numerosi, jos sinulla on sellainen ja
RC10.fi foorumilla käyttämäsi nimimerkki, niin sinut saadaan liitettyä seuran oman keskustelualueen käyttäjäksi.
- jäsenhakemuksen lähettämisen jälkeen saat lähiaikoina jäsenmaksulaskun.
Vantaan Vauhtipuiston ratamaksu vuodelle 2011 on:
- PKSRCA:n jäsenet: 100 €
- Muut: 125 €
- Kertamaksu: 10 €
Talouden 2. jäsen maksaa 50% ja seuraavat 25% edellä olevista maksuista.
Tattarisuon ratamaksut vuodelle 2011 on:
- Kausimaksu: 50 € (Saman talouden muiden kausimaksu: 30 €)
- Kausimaksu, alle 18v.: 30 €
- Kertamaksu: 10 €
Isomyyri
- Kesäkaudella (15.5.-15.8.) vain kertamaksu 10 €
- Talvikauden 2011-2012 maksut ilmoitetaan myöhemmin.
Maksut maksetaan PKSRCA:n tilille, maksutiedot:
Tilinumero: 141630-129296 (Nordea)
Saaja: Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat ry
Viesti: Nimi + mikä maksu (esim. vauhtipuisto kausimaksu 2011)
Pidä maksutosite aina mukana - näin voit kysyttäessä osoittaa maksujen olevan kunnossa.
Välillä tuntuu, että foorumin kirjoituksista on itselle nykyään relevanttia niin kovin pieni osa, vaikka aikaa meilläkin käytetään RC-asioihin valtavasti.
Olisikohan nämäkin pari edellistä kirjoitusta sopineet paremmin yv:ksi tai meiliksi, eikä kaikkien luettavaksi.
Viralliset jäsenet tällä hetkellä.
KETTUNEN MIKA
MYLLYLÄ JARI
MÄENPÄÄ HEIKKI
KÄRKKÄINEN ORVO
HANNINEN ANTTI
KOVANEN JUHA-MATTI OSKARI
KOKKO JUSSI
LAAKSONEN EERO
SOIKKANEN ILKKA
SAAROS PEKKA
SALONEN JYRKI
LAMMINEN PETTERI
AHO TUOMAS MIKAEL
VILJANEN JONI
VÄHÄMÄKI MATTI
KOTOLA JONNI
NIINISTÖ MATTI
SAASTAMOINEN JOEL
RASKU TONI
STRANDEN NIKO
HELLSTRÖM JERRY
NEGE
VALAMO ANTTI
VARIS JANI
KOHELTAJA
AITTAMAA TOMMI
MIKA RINNE
VENÄLÄINEN MIKKO TAPIO
FRANTZI TONI
MIKKO LAITINEN
KEINÄNEN TONI MARKUS
KURONEN PEKKA
MALMSTEN TIM ERIK
WALLENIUS JANI
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Hobbylinna - 14.11.07 - klo: 09.53
Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat on yhdistys jonka tarkoituksena on edistää RC-harrastusta. Yhdistys järjestää tapahtumia ja ajopaikkoja harrastajille.
Yhdistys on ainakin aluksi keskittynyt 1/18-skaalan ajojen järjestämiseen, mutta panostaminen myös muihin luokkiin on todennäköistä tulevaisuudessa. Tarkoituksena on avata jossain vaiheessa www-sivut yhdistykselle. Jos siis halukkaita tekijöitä löytyy niin ottakaa yhteyttä. Jos sinulla on hyviä ideoita yhdistyksen kehittämiselle niin sana on vapaa.
Pari asiaa juolahti mieleen tuosta pieleen menneestä Omenan kisasta ja sen takana väännetystä taistelusta. Kirjoitin tekstin alunperin Omenan kisa-topikkiin, mutten sitä nyt jaksa enempää muokata, ideani varmaan selviää:
Jokaisella näihin keskusteluihin osallistuneilla on varmaan oma oikeutettu näkemyksensä asioista ja pointti siinä, mitä he ovat sanoneet. Yleisen konsensuksen löytämisen pohjalla tulee mielestäni aina olla myös toisen mielipiteen hyväksyntä riippumatta siitä onko se "oikein" vai "väärin". Yleensä näiden keskustelujen lukkitunut lopputulos johtuukin siitä, että minun totuus on parempi kuin sinun totuus, eikä nähdä asiaa isommassa kuvassa, saati olla valmiita kompromisseihin. No, filosofointi sikseen, eli varsinaiseen asiaan.
Tämä keskustelu osoitti ainakin minun ajatuksissa kaksi asiaa:
1) Tälläisten "kerhokisojen" järjestämiseen ei ole olemassa yhteismitallista formaattia, jonka kaikki voisivat lähtökohtaisesti hyväksyä.
2) Tällainen nettifoorumi/-keskustelu ei toimi päätöksenteko menettelynä
Edelliseen viitaten ehdotankin seuraavaa:
Jokin ns. puoluteeton taho (esimerkiksi Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat) laatii peruskehyksen formaatista, joiden pohjalta tämäntyylisiä kisoja järjestetään. Toki niissä on huomioitava golftermein ilmaistuna "paikallissäännöt", eli esim. pitoaineet voi olla kiinteistön omistajan toimesta kiellettyjän jne. Tässä formaatissa voisi ottaa kantaa esim. seuraaviin asioihin:
1) Kilpaluokat (avoin, merkkiluokka, vakio, jne.)
2) Autojen tekniikka (moottori, siivet, sähköt, jne.)
3) Kilpailun kulku (erät, finaalit, nostot, jne)
4) Muut olennaiset asiat ja poikkeukset
Edellämainittujen asioiden perustason "reguloimisella" voitaisiin taklata tämä iänikuinen vääntäminen ja toisaalta päästäisiin pois myös siitä, ettei kisat ole kenenkään henkilökohtaiset ja näinollen annettu arvostelu ei myöskään suuntautuisi kehenkään yksittäiseen henkilöön, vaan formaattiin itseensä.
Päätäntävaltaisena formaatinomistajana toimisi se taho, joka säännöt laatii, esim. aiemmin mainittu yhdistys. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että formaatinomistaja on kollektiivisesti ainoa taho, joka sääntöjä voi muuttaa, esim. yhteisellä ennakkoon ilmoitetulla kokouksella. Kisakohtaiset säädöt voisi sitten hoitaa parhaaksi katsomallaan menettelyllä.
Jos tälläinen formaatti saataisiin aikaiseksi, toimisi se varmaan "kirkonkylän" ulkopuolellakin ja olisi omiaan yhtenäistämän toiminnan luonnetta.
Voi olla, että ehdotukseni on kunnianhimoinen ja osin hankala toteuttaakin. Toisaalta jonkun mielestä nämä nettiväännöt voi olla erottamaton osa tätä harrastusta, eikä niistä edes haluta eroon.
No, niin tai näin, vasta-argumentteja saa esittää.
Näin ihan sivusta seuraajana ja kerran ompussa pyörähtäneenä voisin antaa sivullisen kommentin. Meno ompussa näytti kivalta ja sillä varmasti oli kaikilla hyvä fiilis. Mutta se mitä täällä foorumilla kirjoitellaan ja väitellään on suorastaan huvittavaa. Johtunee varmaan henkilökemioista tai jostain sellaisesta että muutamat aina ajautuvat keskenään vääntämään. Se että asioista väännetään ja käännetään foorumilla on ihan turhaa, koska täällä jokainen pystyy lukemaan ja tulkitsemaan toistensa kirjoitukset niin kuin haluaa asiat nähdä. Säännöistä pitää päästä yksimielisyyteen jossain tapaamisessa, missä jokainen henkilökohtaisesti voi tuoda oman mielipiteensä esille. Toisekseen mielestäni järjestävällä taholla on oikeus laatia säännöt, johon muilla ei ole tarvetta valittaa. Ei ole pakko osallistua, jos ei säännöt miellytä. Toisaalta jos tilat ovat yhteiskäytössä niin kilpailujen järjestämiset eivät saisi häiritä paljoa normaaleja käyttäjiä, mutta jos kerran kuussa olisi kisapäivä niin se ei kohtuuttomasti vielä haittaa. Toisaalta tilan vuokraajalla on päätäntävalta tässäkin asiassa.
Sitten ihan perus ehdotus kilpailun toteuttamiseen:
Pistäkää eri luokat pystyyn kilpailuun, jos on vaikeaa hyväksyä toisten virityksiä. Esim. avoin viri luokka, missä autojen viritykseen ei ole mitään rajoitusta, kuten siiven koko, moottori ja akut jne. Jolloin jokainen voi ajaa sellaisella autolla kuin haluaa. Toinen luokka tietysti sitten selvästi rajatuksi, jotta autojen erot olisivat mahdollisimman rajatut, jolloin kuskin ajotaito ja auton säätö tulee korostetusti esille. Näinhän on esim 1:1 ralliessa ja moottori urheilussakin. Ajaa ne GT kilpailuissakin 2 tai 3 eri luokan autoilla samaa rataa ympäri. Ne toiset vaan on nopeampia mutta eihän se haittaa. Tuloksissa kuitenkin eri luokat jaetaan erikseen ja jokaisessa luokassa on oma voittajansa jne.
Tällaisia mietteitä tällä kertaa...
Tommi
Peitsamolla on tuossa ylempänä ihan hyviä ja järkeviä ajatuksia. Ongelmaksi tässä kohdassa näen sen, että tuo pieleen mennyt Omppu-kisa oli nähdäkseni sellainen nopeasti kehitetty yksinkertainen "nyt kerrankin kaikki helposti mukaan" -kisa. Sellaisenaan se oli kerrassaan hieno ja olisi ansainnut toteutua. Tuollainen yhdistystason säätö menee kuitenkin ehkä vähän monimutkaiseksi, enkä usko, että se estää kenenkään tulikivenkatkuista avautumista säännöistä tällä foorumilla. Etenkin, jos tuollaisessa kisaframeworkissa jätetään tilaa niille yksityiskohdille, josta tuo koko edellinen vääntö lähti.
Tuollaiselle perussääntösetille voisi olla kyllä käyttöä, ei siinä mitään. Mutta jos joku uskaltautuu yrittämään tuollaista kisaa uudelleen, niin ehkä helpommalla päästään, jos laitetaan kisan säännöt ja ajankohdan ilmoittava ketju lukkoon ekan viestin jälkeen tai sitten moderaattorit haukan lailla poistavat ketjusta viestit, jotka eivät ole kisaan ilmoittautumisia. Koska loppupeleissä, jos säännöt eivät miellytä, niin mikäs pakko on kisaan lähteä. Ja jos joku on valmis näkemään vaivan kisan järjestämisessä, niin kyllä hänellä saa silloin olla valta päättää ne säännötkin.
Nyt tuli sjtm:ltä sellaista selkokieltä että tuohon on paha lisätä mitään.
Tämä on pitkälti totta mitä sjtm viestissään kirjoittaa. Etenkin se pätee, kun ajatellaan tämän kyseisen (yhden) kisan järjestämistä. Ajattelin, että tulevaisuudessa voisi tällaiselle formaatille olla käyttöä enemmänkin. Ymmärrän kuitenkin näkemyksesi.
Mutta mennäänpä takaisin tähän itse yhdistysasiaan ja jätetään tuo onneton episodi jo taakse. Tällaisella yhteisellä toimintavalla, jota tällä "formaatilla" haen, pyrittäisiin myös saamaan harrastajat aidosti keskustelemaan asioista ihan naamatustenkin. Kuten moneen otteeseen on todettu, näillä virtuaalimerten aalloilla on helppo laulattaa tuntojaan, mutta kasvokkain ollaan taas samaa pataa. Kun yhdistyksen tavoitteena on edistää RC-toimintaa, avoin ja perusteltu keskustelu olisi todellakin edistystä. Tämä riippumatta siitä syntyykö yhteismitallisia sääntöjä vai ei, ne ovat itseasiassa vain dokumentoitu yhteinen mielipide ko. aiheesta.
Avoin keskustelu toivon mukaan voisi ajan mittaan johtaa myös siihen, että harrastajat oppisivat myös oikeasti tuntemaan toisensa, muutenkin kuin nimimerkkeinä. Toivoisin tältä yhdistykseltä ja koko harrastukselta sitä, että oppisin tuntemaan uusia ihmisiä ja kenties joku päivä vaikka saamaan heistä kavereitakin. Mikäpä olisi jouhevampi tapa päästä tähän, kuin aloittaa keskustelu vaikkapa avoimen kisaformaatin luomisesta?
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 03.02.08 - klo: 13.15
Tämä on pitkälti totta mitä sjtm viestissään kirjoittaa. Etenkin se pätee, kun ajatellaan tämän kyseisen (yhden) kisan järjestämistä. Ajattelin, että tulevaisuudessa voisi tällaiselle formaatille olla käyttöä enemmänkin.
Kyllähän sille varmasti käyttöä löytyisi. Saattaisipa jopa vähentää kisojen järjestämiskynnystä muiden kuin alan veteraanien osalta. Kun olisi joku perussetti, johon nojautua.
Hienoja kommentteja porukalta.
Itse osaltani haluan edistää toimintaa ja yhteistä harrastusta.
Olen kuikuillut kommentteja sieltä täältä ja koittanut miettiä miten saadaan asioita vietyä yhdessä eteenpäin.
Ehdottaisin että ison ompun topicci ja tulevat kisatopicit rajataan ja ainoastaan järjestäjillä on oikeus kirjoittaa niihin jottei tule sellaista kädenvääntöä kuin nykyään on ollut havaittavissa.
Silloin ne kanavat toimii ainoastaan järjestäjien infokanavana eikä hiekkalaatikkona.
Jos jollakulla tulee kommentoitavaa niin voisi yv:llä laitella järjestäjille kysymykset ja kommentit.
Järjestäjä voisi sitten asianomaisen luvalla julkaista ne jos katsoo kommentin sellaiseksi että siitä muutkin hyötyvät.
Ja mitä omppuun tulee niin mielestäni ehdotus porukoihin tutustumisesta on hyvä idea.
Jos Porukka innostuu niin voitais vaikka nimilaput tökkästä rintaan.
Sillä tavalla myös asiakkaat ja uudet harrastajat tunnistaisivat valvojat helpommin.
Ja ei tartteis huudella korokkeeltakaan et "poika hei viitsisitkö"
Mielekkäämpää olisi kun tietäisi kaverin nimeltä.
Ja valvojienkin olisi helpompi seurata kävijöitä ja katsoa että maksut ym. on asianmukaisesti hoidettu.
Toivottavasti saadaan porukka tutuksi niin että kaikki tuntevat kuuluvansa porukkaan eikä kukaan tuntisi itseään ulkopuoliseksi.
Ja toivottavasti tällä porukalla saadaan vietyä tämä toiminta uusiin mittakaavoihin joskus.
Täyttä asiaa :wink:
Jerzi
Voisin kuvitella että jos aletaan lokeroimaan autot/kuskit eri luokkiin olis väärin, esim RTR autot ja OPEN luokka. Parempi vaihtoehto olis kokeneet/kisa/nopeat kuskit ja sitten tuo harrastelijat/aloittelijat, KOSKA aika moni uusi kuski ostaa tuon harjattoman moottorin heti samantien hyötysuhteen takia ja silloin hänet olis laitettava tuohon OPEN luokkaan.
Ja nyt kuin nuo uudet kaverit ajaa keskenään kisaa niin silloin ei ole noita hieman kokeneempia kuskeja heitä kiusaamassa.
Jerzi
Yllä hyvää positiivista palautetta kun muutamaa viestiä muokattiin ja pari poistettiin. Tämän keskustelun alle mielellään yhdistyksen asioita ja kehitysehdotuksia.
Kehitys ehdotus.
Jos ja kun jotain päätöksiä lajin suhteen tehdään, asioita mietitään ennen päätöstä (otetaan huomioon myös muutkin harrastajat, eikä pelkästään yhdistyksen perustajia), ja jos joku asiaan kysyy perusteluita se myös pyritään antamaan korrektilla tavalla.
Toisessa topicissa selvisi että kierroslaskentajärjestelmä on vaihtanut omistajaa. Muutenkin kahtiajako on tapahtunut kahden ajopaikan kesken. Onko tämä yhdistyksen hallituksen mielestä oikea toimintamalli kehittää Pääkaupunkiseudun RC-autoilua?
Rivit rakoilee siihen malliin että ei hyvältä näytä. Mistä kaikki johtuu ja mitä asialle pitäisi pikaisesti tehdä? Onko yhdistys todellakin ajamassa pääkaupunkiseudun RC-autoilijoiden etua vai jonkun tietyn ajopaikan etua?
Ketä kuuluu yhdistyksen hallitukseen ja ketkä tekevät yhdistystä koskevia päätöksiä kuten kierroslaskentajärjestelmän yksityistämisen?
Ja vielä viimeinen kysymys. Mitä halavattua oikein on tällä hetkellä tekeillä?
Yhdistyksen asiat tänne omaan viestiketjuun. Sen verran poistetuihin viesteihin (Ison Omenan viestiketjusta), että yhdistyksen asioissa täytyy aina toimia yhdistyslain ja perustamisasiakirjojen mukaan. Suosittelisin, että mietitään jossain vaiheessa yhdistyksen tulevaisuutta ja sitä pystyykö nykyinen yhdistys palvelemaan kaikkien etua.
Ihme juttu tosiaan... Ketä tosiaan kuuluu hallitukseen?
Puheenjohtaja, Rahastonhoitaja......?
Joku nähtävästi jo poisti kyseisen ilmoituksen kierroksenlaskentajärjestelmän myynnistä ja siihen liittyvän keskustelun missä oli myös oma kommenttini.
Jotain hämärää....
Hallitukseen kuuluu puheenjohtaja (Jerry) ja varapuheenjohtaja (Mikko). Tämä toimi aluksi erittäin hyvin kun Jerry veti tuota Isomyyrin ajoa. Jerryllä oli siinä iso rooli ja hän sai innostuksen sisäajoon 1/18 autoilla liikkeelle. Yhdistyksessä oli nopeasti noin 30 jäsentä joista noin 25 oli Isomyyrin ajajia ja noin 5 Matinkylän ajajia.
Kun Iso Omenan ajot aloitettiin niin halusimme ottaa yhdistyksen mukaan jotta Matinkylän harrastajat (jotka luopuivat radastaan) saisivat huojennusta kuukausimaksuunsa. Homma toimi niin kauan hyvin kunnes huomattiin, että kierroslaskenta alkoi viettää enemmän aikaa Isomyyrissä kuin Isossa Omenassa. Jonkinnäköinen kompromissi tuli siitä, että yhdistyksen autoa säilytetään Isossa Omenassa ja kierroslaskentaa Isomyyrissä.
Harrastajia on tullut nopeasti lisää ja tarkoituksena on ollut siirtää vastuu yhdistyksen toiminnasta pelkästään harrastajille. Olen kysynytkin alustavasti halukkuutta yhdistyksen johtotehtäviin eräiltä henkilöiltä. Minulla ei henkilökohtaisesti ole aikaa olla päättämässä yhdistyksen asioista joten luovun paikasta mielelläni.
Nyt kun Isossa Omenassa ja Isomyyrissä näyttää ajatukset menevän ristiin niin jonkinnäköinen kompromissi täytyisi löytää. Vaihtoehtoja tulee heti pari mieleen:
- Kirjata yhdistyksen sääntöihin uudet kohdat jotka palvelisivat kaikkia osapuolia tasaisesti
- Perustaa uusi yhdistys myös toiselle osapuolelle
Yhdistyksen toiminnasta on säädetty tarkat lait. Aikaisempi Franzin ilmoitus siitä, että hän ja muutama muu jäsen on valmis ostamaan kierroslaskennan on lainvoimainen vasta jos yhdistyksen kokouksessa niin päätetään. Tuollaista kokousta ei ole pidetty joten tämäkin asia pitää ratkaista yhdessä eikä ilmoituksella rc10 foorumilla. Myös jäseniä pitää kuulla asiassa ennenkuin päätöksiä voidaan tehdä.
Miten sitten eteenpäin?
Ensin pitäisi tietää harrastajien mielipiteet siitä mihin suuntaan lähdetään. Sen jälkeen yhdistykselle/yhdistyksille pitäisi saada harrastajapohjainen hallitus joka valittaisiin kenties lappuäänestyksellä. Yhdistyksen hallituksella pitäisi olla innostusta hakea uusia mahdollisuuksia harrastajille ja viedä asioita eteenpäin. Eli jos kiinnostusta löytyy yhdistystoimintaan niin viestiä voi laittaa vaikka minulle.
Eli tässä vähän pohjaa keskustelulle.
t . Mikko
Kiitokset Mikolle hyvästä ja asiallisesta vastauksesta, tämä selitti todella paljon erinäisistä asioista. Nyt pitää kaikkien miettiä mikä tulevaisuus tuo tullessaan ja miten saadaan homma toimimaan ilman jatkuvia ristiriitoja.
Tässä vaiheessa on paras ottaa aikalisä ja antaa pölyn laskeutua ennen kuin tehdään pikaisia päätöksiä. Voisi vaikka miettiä tulevaisuutta jonain päivänä Ompussa ja katsoa miten homma saadaan toimimaan kitkattomasti ja harrastajien sekä kaikkien jäsenien etujen mukaisesti.
Onko kyseessä rekisteröity yhdistys?
Tilintarkastaja ja varatilintarkastaja?
Lainaus:
8 §
Säännöt
Yhdistyksen säännöissä on mainittava:
1) yhdistyksen nimi;
2) yhdistyksen kotipaikkana oleva Suomen kunta;
3) yhdistyksen tarkoitus ja toimintamuodot;
4) jäsenen velvollisuudesta suorittaa yhdistykselle jäsenmaksuja ja muita maksuja;
5) yhdistyksen hallituksen jäsenten ja yhdistyksen tilintarkastajien lukumäärä tai vähimmäis- ja enimmäismäärä sekä toimikausi;
6) yhdistyksen tilikausi;
7) milloin yhdistyksen hallitus ja tilintarkastajat valitaan, tilinpäätös vahvistetaan ja vastuuvapaudesta päätetään;
8) miten ja missä ajassa yhdistyksen kokous on kutsuttava koolle; sekä
9) miten yhdistyksen varat on käytettävä, jos yhdistys purkautuu tai lakkautetaan.
lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503
Kyllä itseäni näin jäsenenä kiinnostaa kyseiset asiat.
En nyt ole siis millään tavoin mollaamassa järjestöä, sen toimintaa tai hallitusta.
Tällainen toiminta on hienoa ja ehdottoman hyvä juttu lajin kehittämisen kannalta.
Yhdistyksen perustamispapereista löytyy kaikki tieto. Pyrin tuomaan ne näytille Isoon Omenan laatikkoon kunhan saan ne käsiini. Niissä ei ole mitään salattavaa, mutta yhdistyksen perustamisvaiheessa pääenergia oli saada yhdistys pystyyn mahdollisimman nopeasti jotta saimme Isomyyrin tilan käyttöön. Eli kaikkia asioita ei vältämättä ole mietitty loppuun asti, mutta mikään ei ole vielä myöhäistä. Suoraan sanoen itse yhdistys ei ole ollut kovinkaan aktiivinen, mutta toiminta sen ympärillä kylläkin. Laitatko AE-Mod minulle yksityisviestiä jos sinua kiinnostaa yhdistystoiminta, en osaa yhdistää nimimerkkiäsi henkilöön.
t . Mikko
Saaks noilla radoilla siis ajaa 1/16 tai 1/10 autoillakin. :huh:
Ja sit viel et oisko mahollista saada vihdin alueelle polttis-crossirata :azn:
1/16 autot mahtuvat loistavasti, mutta 1/10 autot on jo liian isoja radoille.
Tietenkin saat Vihtiin krossi radan kun itse maksat ja tee omalle pihalle, tai anot kaupungilta rahat ja paikan.
oon aika uus tässä harrastuksessa, enkä oikein ymmärtänyt tuota maksupolitiikka, joten voisiko joku valaista, että nyt kun isomyyrin ajot on ilmeisesti loppu tältä kaudelta, niin voinko maksamallani 25 eurolla ajaa myös isossa omenassa taikka matinkylässä, entä onko matinkylässä vielä ajoja?
...niin ja nyt kun olen maksanut tuon 25e ja tulostanut + täyttänyt jäsennyyskaavakkeen, kenelle lähetän/annan sen ja missä?
Ompussakin voit ajaa.
Ja kun olet jäsen niin ompun kuukausimaksu on vain 15€ (ei jäsenet 25€)
Ja kaavakkeen voi jättää omenaan valvojalle.
Lainaus käyttäjältä: Nege - 19.03.08 - klo: 21.21
Ompussakin voit ajaa.
Ja kun olet jäsen niin ompun kuukausimaksu on vain 15€ (ei jäsenet 25€)
Ja kaavakkeen voi jättää omenaan valvojalle.
eli pitääkö maksaa 15 lisää kun olen jo sen 25e maksanut?
Lainaus käyttäjältä: Hellej - 19.03.08 - klo: 20.06, entä onko matinkylässä vielä ajoja?
25€ on yhdistyksen jäsenmaksu ja 15€ on ajopaikan maksu taas. Tämä johtuu siitä että omppu ei ole "ilmainen" yhdistyksellekkään, toisin kuin myyri oli...
Tiedoksi: Pääkaupunkiseudun RC-autoilijoiden uusi puheenjohtaja on Pekka Kuronen (peitsamo). Hänestä yhdistys saa aktiivisen ja hyvän toimijan. Yhdistys toimii täysin itsenäisesti puheenjohtajansa johdolla. Tietysti yhteistyö Hobbylinnan kanssa jatkuu vaikka hallituksessa ei olekaan enää liikkeen jäseniä.
Tsemppiä uudelle puheenjohtajalle!
t : Hobbylinna / Mikko
Kiitän Mikkoa, Jerziä ja muita asianosaisia luottamuksesta.
Olen ottanut Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijoiden puheenjohtajuuden hoidettavakseni alkaen 1.9.2008. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että vastaan yhdistyksen toiminnasta, sen omaisuudesta, kirjanpidosta, rahaliikenteestä, jäsenrekistereistä ym. yhdistystoimintaan liittyvästä velvoitteesta. Yhdistyksen varapuheenjohtajana toimii Ari Nerg (Nege).
Yhdistys ei lähtökohtaisesti maksa minulle tai muillekaan harrastajille minkäänlaisia palkkioita, joten kaikki jäsenmaksut ym. mahdollinen tuotto tullaan käyttämään täysimääräisesti harrastuksen hyväksi. Mahdollisten kisajärjestelyjen yhteydessä esim. palkkio ajanotosta ja kierroslaskennasta sovitaan tapauskohtaisesti erikseen. Yhdistyksen jäsenmaksu vahvistetaan lähitulevaisuudessa, ja se tulee sisältämään oikeuden käyttää Lippulaivan harrastuspaikkaa maksuttomasti sen aukioloajan puitteissa.
Tulen toimimaan päävastuullisena (Hobbylinnan lisäksi) Kauppakeskus Lippulaivaan tulevassa ajopaikassa. Avaimet saataneen käyttöön 26.9. jälkeen, jolloin voidaan aloittaa radan ja oheisrekvisiitan suunnittelu. Varsinainen vuokrasopimus on 1.10 alkaen, jatkamme tätä keskustelua omassa aiheessaan:
http://rc10.fi/index.php?topic=29732.0
Lippulaivan ajopaikan ylläpitämisen lisäksi muuta kovin konkreettista ei tällä hetkellä ole suunnitteilla. Yhdistyksen tarkoitus on kokonaisvaltaisesti edistää RC-autoilua, järjestää RC-autokilpailuja ja saada uusia ja vanhoja jäseniä mukaan aktiiviseen harrastamiseen.
Ottakaa rohkeasti yhteyttä, mikäli on kysyttävää tai kommentoitavaa yhdistyksen toiminnan suhteen. Minut tavoittaa yksityisviestillä, sähköpostilla pekka.kuronen(ät)elisanet.fi ja puhelimella 050 469 5092. Kaikki rakentavat ehdotukset ovat erittäin tervetulleita, samoin aktiivinen ja yhteistyökykyinen talkooväki!
Miten muuten jäsenmaksu tulee jatkossa suorittaa? Saadaanko postia luukkuun, ilmoitetaanko jäsenille tilinumero/viite vai kannetaanko maksu kirstunvalvojalle kun satutaan olemaan katsekontaktissa?
Ne, jotka ovat jo aiemmin maksaneet jäsenmaksunsa, tulevat saamaan (sähkö)postia, jahka saan yhdistyksen jäsenrekisterin haltuuni.
Uusien jäsenten osalta toivoisin oma-aloitteisuutta lähettämällä vaikka nimensä ja sähköpostiosoittensa, jotta saan jäsenmaksut liikenteeseen. Käteisen liikuttamista pyrin välttämään kaikin tavoin, eli maksut maksetaan yhdistyksen pankkitilille.
Katsekontaktillakin voi lähestyä, kun sillä etäisyydellä ollaan.
Tässä kohtaa minäkin tahdon kiittää luottamuksesta.
Viime vuonna näpertelin jotain pientä yhdistyksen "leivissä"
Ja erittäin mielelläni jatkan edelleen mukavan porukan parissa pakertelua.
Viime vuonna homma sujui mallikkaasti ja toivon ja tiedän että tänä vuonna homma menee vielä mallikkaammin.
Kiitoksia Mikolle, Jerzille, ja muille jotka aikaisemmin on hommaa hienosti hoitanut.
Koitan pysyä Peitsamon vauhdissa ja oppia jotain uutta.
(ja olla sotkematta systeemeitä ihan totaalisesti :lol:)
väärään tuli :S
Ohessa hieman tietoa, missä mennään.
Yhdistyksen ylimääräinen kokous pidetään ensi tiistaina. Kokouksessa käsitellään sääntömääräisiä asioita, mm. todetaan puheenjohtajuuden vaihtuminen ja muodostetaan yhdistyksen hallitus. Kokouksessa myös valmistellaan asioita varsinaista yhdistyskokousta varten, joka tullaan pitämään loka-marraskuun aikana.
Valmisteltavia asioita on mm. Yhdistyksen sääntöjen päivitys, ratasääntö Lippulaivaan, tilinpäätös ja talouden läpikäynti jne.
Näistä tehdään siis lopullinen päätös varsinaisessa yhdistyskokouksessa, johon kutsun henkilökohtaisesti ne henkilöt, jotka ovat viime vuoden jäsenrekisterissä.
HUOM! Minulle toimitettu rekisteri on selvästi vajaa. Varmistaaksesi tiedonkulun ja kutsun yhdistyksen kokouksiin ja muihin tapahtumiin jo tässä vaiheessa, pyydän ystävällisesti lähettämään yhteystietosi minulle YV:nä tai sähköpostilla: pekka.kuronen(ät)elisanet.fi.
Kutsu Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat Ry:n varsinaiseen yhdistyskokoukseen
Paikka: Lippulaivan RC-rata
Aika: tiistaina 14.10.2008 alken kello 18.
Asialista:
- Puheenjohtajan ja hallituksen kokoonpano ja esittely
- Yhdistyksen sääntöjen päivitys ja vahvistaminen
- Yhdistyksen tilinpäätöksen hyväksyminen ja vastuuvapaus
- Kulubudjetti sekä vuosimaksun vahvistaminen
- Yhdistyksen toimintasuunnitelman ja hankintojen läpikäynti
- Varainkeräyssuunnitelman läpikäynti
- Muut asiat
Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki yhdistyksen jäsenet. Päätöksenteko kokouksessa tapahtuu avoimella äänestyksellä, mikäli yksimielisyyttä asiasta ei ole. Ehdotelman yhdistyksen säännöistä saa etukäteen tutustuttavakseen pyydettäessä minulta.
Tervetuloa mukaan!
Pekka Kuronen
Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat Ry
Puheenjohtaja
Yhdistyksen hallitus esittää yhdistyksen jäsenyysmuodoiksi ja vastaaviksi jäsenmaksuiksi kaudelle 2009 seuraavaa:
Henkilöjäsen
Kuka tahansa 16 vuotta täyttänyt (alle 16 vuotiaat huoltajan suostumuksella) henkilö, joka hyväksyy yhdistyksen säännöt ja tarkoituksen. Vuosimaksu 25€, sisältää ajo-oikeuden Lippulaivan RC-radalle.
Rinnakkaisjäsen
Henkilöjäsenen kanssa samassa taloudessa asuva muu henkilö (esim. lapsi tai vaimo), vuosimaksu 10€, sisältää ajo-oikeuden Lippulaivan RC-radalle.
Yhteisö-/kannatusjäsen
Mikä tahansa yritys tai yhteisö tai luonnollinen henkilö. Vuosimaksu 300€, sisältää viisi erikseen nimettävää henkilöjäsenyyttä sekä vapaan mainospaikan Lippulaivan RC-radalla ja yhdistyksen julkaisuissa. Yhdistyksellä on oikeus valita kannatusjäsenensä.
Kerta-/päivämaksu radalle on 5€.
Jokaisen radalla ajavan täytyy osoittaa ajo-oikeutensa maksetulla jäsenmaksulla / päivämaksulla. Jäsenet tulevat saamaan myöhemmin jäsenkortin, joka siis on todiste maksetusta jäsenmaksusta.
Edellä mainitut jäsenmaksut vahvistetaan varsinaisessa yhdistyskokouksessa. Radanrakennuksen edistymisen varmistamiseksi jäsenmaksuja laitetaan jo ennakoivasti liikenteeseen ensi viikolla. Mahdollisissa muutostapauksissa oikaisut tehdään vastaavasti.
Jäsenyyshakemuksia saa lauantaista eteenpäin Lippulaivasta tai minulta pyytämällä sähköisessä muodossa. Ne, joiden sähköpostiosoitteet minulla on tiedossa, saavat kupongin (sähkö)postissa lähiaikoina.
Laitoin juuri jäsenmaksuviestit jakeluun käytössänni olleisiin sähköpostiosoitteisiin. Mikäli et ole saanut postia, varmistathan, että minulla on käytössäni sinun sähköpostiosoitteesi.
Jäsenmaksun voi maksaa myös käteisellä Lippulaivassa.
MUISTUTUS!
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 26.09.08 - klo: 09.43
Kutsu Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat Ry:n varsinaiseen yhdistyskokoukseen
Paikka: Lippulaivan RC-rata
Aika: tiistaina 14.10.2008 alken kello 18.
Asialista:
- Puheenjohtajan ja hallituksen kokoonpano ja esittely
- Yhdistyksen sääntöjen päivitys ja vahvistaminen
- Yhdistyksen tilinpäätöksen hyväksyminen ja vastuuvapaus
- Kulubudjetti sekä vuosimaksun vahvistaminen
- Yhdistyksen toimintasuunnitelman ja hankintojen läpikäynti
- Varainkeräyssuunnitelman läpikäynti
- Muut asiat
Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki yhdistyksen jäsenet. Päätöksenteko kokouksessa tapahtuu avoimella äänestyksellä, mikäli yksimielisyyttä asiasta ei ole. Ehdotelman yhdistyksen säännöistä saa etukäteen tutustuttavakseen pyydettäessä minulta.
Tervetuloa mukaan!
Pekka Kuronen
Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat Ry
Puheenjohtaja
Varsinainen yhdistyskokous pidettiin eilen Lippulaivassa, osallistujia ja hyviä kommentteja oli kiitettävästi. Ohessa pääkohdat päätetyistä/sovituista asioista, yhdistyksen jäsen voi pyytää tarkemman muistion nähtäväkseen minulta.
- Todettiin, että yhdistyksen puheenjohtajuus on siirretty Pekka Kuroselle.
- Todettiin, että Ari Nerg on valittu yhdistyksen varapuheenjohtajaksi
- Hyväksyttiin yhdistyksen hallitus.
- Hyväksyttiin yhdistyksen sääntöehdotus.
- Hyväksyttiin Lippulaivan Ratasääntö.
- Käytiin läpi yhdistyksen taloudellinen tilanne / tilinpäätös
- Päätettiin yhdistyksen jäsen- ja ratamaksuista.
- Hyväksyttiin yhdistyksen budjetti ja varainkeräyssuunnitelma.
- Päätettiin järjestää kerhokisasarja (3-4 osakilpailua) sekä ehdotettu Winter Jumps osakilpailu 10.1.2009.
- Päätettiin, että yhdistyksellä täytyy olla aina harrastustilaa käytettäessä paikalla nimetty valvoja.
- Todettiin, että harrastus- ja sosiaalitilojen siisteyteen ja viihtyvyyteen on jokaisen kiinnitettävä erityistä huomiota, tarvittavat siivoustauot pidetään ja ne lyhentävät ajoaikaa vastaavasti.
Olisiko mitään mahdollisuuksia saada 1/18 ratoja lähemmäksi helsinkiä? tuo espoon rata on niin kovin syrjässä. ainakin vuosaaresta katsottuna :grin:
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 17.10.08 - klo: 11.46
Olisiko mitään mahdollisuuksia saada 1/18 ratoja lähemmäksi helsinkiä? tuo espoon rata on niin kovin syrjässä. ainakin vuosaaresta katsottuna :grin:
Niin, aatteleppa jos asuisit vaikka Lappeenrannassa - olis vielä pidempi matka :wink:
Ensi kesäksi on kyllä tulossa 1/18 ulkorata Tattikselle. Talvi ajellaan Lippiksessä.
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 17.10.08 - klo: 11.46
Olisiko mitään mahdollisuuksia saada 1/18 ratoja lähemmäksi helsinkiä? tuo espoon rata on niin kovin syrjässä.
Eikös Espoo ole ihan Helsingin vieressä? :shock:
Tervetuloa Lippulaivaan, siellä on hienot puitteet, lähempää Helsinkiä ei vastaavaa löydy.
Eihän tuo ihan lähellä kaikkia tosiaan ole mutta eipä auta 'porata'. Ei noita vaihtoehtoja juuri taida tässä pk-seudulla liiemmälti löytyä. Itsellänikin tuolla edestakainenkäynti taitaa lisätä auton mittariin n. 100 km.. Elämä on :grin:
Mullakin noin 80 km. edestakaisin ja ei tunnu missään!
Jos joku taho järjestää näin hienon mahdollisuuden harrastaa lajia, niin ei tuollainen välimatka ole mitään!
kukaan menossa itä-helsingistä päin? kimppakyytiä ehdotan? :grin:
Hieno topikki. Oikea paikka? :roll:
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 01.10.08 - klo: 22.14
Jäsenet tulevat saamaan myöhemmin jäsenkortin, joka siis on todiste maksetusta jäsenmaksusta.
Eiliseen mennessä saatujen maksujen osalta (39 jäsentä) kortit ovat työn alla, niitä voi kysellä loppu/ensi viikolla Lippulaivasta.
nyt niitä jäseniä taitaa olla 42 :grin:
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 01.10.08 - klo: 22.14
Jäsenet tulevat saamaan myöhemmin jäsenkortin, joka siis on todiste maksetusta jäsenmaksusta.
Jäsenkortit ovat valmiina. Omansa voi noutaa lauantaista alkaen Lippulaivan "konttorista".
Edit: 24.10.2008 mennessä yhteensä 48 + 10 maksanutta jäsentä, hienoa!
Huomasin jäsenkortin ala laidasta osoitteen www.pksrca.fi (http://www.pksrca.fi) eli näköjään yhdistykselle tulee nettisivut.
Kyllä tulee. Toivon mukaan ensi viikolla saadaan katseltavaksi ensimmäinen nauruversio. JM-Data Oy yhteistyökumppaneineen on lupautunut tekemään meille sivuston veloituksetta, ylläpito jää ainakin alkuun minun harteille.
Ajatuksia ja ideoita sivuston kehittämiseksi otetaan riemumielin vastaan.
E: Myös yhdistyksen sähköpostiosoitteet tulevat muuttumaan vastaavasti.
Netti sivuissa voisi olla kuva pankki kerholaisten laitteista. Mielellään helposti havaittava kohta josta huomaisi mitä hyötyä on jos liittyy jäseneksi.. itseäni kiinnostaa mahdollisesti myös liittyä jäseneksi mutta ei tiedä onko siitä niin hyötyä että kannattaako vaiko ei....
Lainaus käyttäjältä: driftman - 26.10.08 - klo: 21.03
Itseäni kiinnostaa mahdollisesti myös liittyä jäseneksi mutta ei tiedä onko siitä niin hyötyä että kannattaako vaiko ei....
25 eurolla saat harrastaa koko kauden yhdessä Suomen parhaimmista sisäharjoittelupaikoista, mahdollisuus krossiin (1:10 ja 1:18), crawling-ajoon, driftaukseen ym, ym. Lisäksi samaan hintaan saat vajaat sata samanhenkistä harrastuskaveria. Vastaavaa hinta/laatusuhdetta tuskin on tarjolla missään muualla.
Hieman väliaikatietoja:
- Jäsenmäärä 87 maksanutta jäsentä!
- Nettisivut saadaan avattua vielä marraskuun aikana www.pksrca.fi, josta löytyy sittemmin tarkempaa ja ajantasaisempaa tietoa.
- Uudet jäsenkortit saataneen jakoon ensi viikolla, voi kysellä Lippiksestä
Yhdistyksen hallituksen (vastuuhenkilöiden) työnjako:
- Ari Nerg + Mika Kettunen: Rataan ja Lippulaivan tilaan liittyvät asiat
- Mikko Laitinen: Kilpailutoimintaan liittyvät asiat
- Pekka Kuronen: Jäsenrekisteri + muut yleiset asiat
Uudet jäsenkortit jaossa Lippiksessä huomisesta eteenpäin.
Jäsenmäärä 94 maksanutta jäsentä.
Maaginen "markan" raja meni tänään puhki. Jäsennumeroa 100 saa kunnian kantaa herra copter.
Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat järjestää kevättalven aikana Lippiksen tiloissa RC-Kerhon. Kerho koostuu noin viidestä parin tunnin mittaisesta kerhoillasta, joissa käsittellään RC-autoiluun läheisesti liittyviä jokapäiväisiä asioita, kuten auton huoltoa ja säätämistä, kilpailujen läpikulkua, onpa luvassa ajo-opetustakin! Kurssin ohjaajina toimivat kokeneet kilpaharrastajat, mm. moninkertainen M-8 polttiskrossin Suomen Mestari Ari Heinonen!
Kerho on tarkoitettu ja on avoin kaikille RC-Autoharrastajille. Pääkohderyhmä on kuitenkin (itse harrastusta/kilpailemista) aloittelevat harrastajat.
Kurssi tulee olemaan maksuton PKSRCA:n jäsenille, muilta yhdistys veloittaa 5 euron ratamaksun per kerhoilta.
Kerhoiltojen ajankohdat sekä niiden tarkempi sisältö tullaan informoimaan lähiaikoina tällä palstalla. Kerhoon tulee ilmoittautua, ilmoittautumisia otetaan vastaan sähköpostiosoitteessa info(ät)pksrca.fi. Tervetuloa!
Muuta asiaa:
Muutoksia yhdistyksen hallituksessa: Mika Kettunen jää pois yhdistyksen hallituksesta omasta pyynnöstään. Mikan tilalle hallitukseen on nimitetty Reijo Mattila (Remppa).
Yhdistyksen nettisivusto odottaa valitettavasti vielä tuloaan. Nettimaakari hoitaa asiaa ns. Pro bono, joten odotamme rauhallisin mielin sivuston valmistumista.
Yhdistyksen hallituksen jäseniin voi ottaa yhteyttä sähköpostiosoitteiden kautta, jotka ovat muotoa etunimi.sukunimi(ät)pksrca.fi.
Yleistä yhdistykselle tarkoitettua postia voi lähettää osoitteeseen: info(ät)pksrca.fi
Omasta ja PKSRCA Ry:n puolesta haluan toivottaa kaikille harrastajille tasapuolisesti Hyvää Joulua ja Menestyksekästä Vuotta 2009!
Yhdistyksen erityiskiitokset vielä kertaalleen kaikille tukijoukoille ja -yrityksille. PKSRCA Ry:tä tukemassa ovat olleet:
- Hobbylinna (http://www.hobbylinna.com/)
- Racing Factory (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/)
- RC-Garage (http://rc-garage.fi/zencart/)
- JM-Data (http://www.jmdata.fi/)
- SGN Group (http://www.sgn.fi/etusivu)
- Kopijyvä (http://www.kopijyva.fi/fi/)
- ELFA Elektroniikka (https://www1.elfa.se/elfa~fi_fi/b2b/start.do)