Niin, ekaa polttista tässä oon hankkimassa ens kuussa.Jep, CEN:in Magnum NX:sän / MG10:nen meinasin ostaa.Vinkkejä kertomaan.
EDIT. Niin, nytten pistin harkintaa myös Hong Norin auton, koska vaikuttaa ehkä paremmalta kuin Magnum/ Mg10 PS. Onko JR-hobbylla myymälää Helsinki/Espoo/Vantaa
Ei ole kuin Oulussa liikkeitä.
älä sitä mg10 osta.
magnum paaaljon parempi
Jep. Huomattu on että magnum on parempi..
Jos rahaa riittää osta mangum.
Lainaus käyttäjältä: RC-tyyppi - 10.01.08 - klo: 15.08
Jos rahaa riittää osta mangum.
Rahasta ei oo kyl puutetta ja aionkin ostaa magnumin koska se on osottautunut paremmaksi..
Siispä pätäkkää löytyy :grin:
Noniin, tänää tilasin kyseisen auton jr hobbystä. Auto tulee matkahuollon kautta joko huomenna tai lauantaina. Odotan vesi kielellä! :p
Vein paketin matkahuoltoon 17:30, laita minulle mailia info@jr-hobby.com niin laitan seurantatunnuksen.
Lainaus käyttäjältä: NitroCen - 09.01.08 - klo: 20.33
Niin, ekaa polttista tässä oon hankkimassa ens kuussa. Olis kiva saada vinkkejä tästä magnumista.. Jr-hobysta meinasin sen ostaa siellä on n 400 euroo nyt alessa jtn 320.... Onko muuten jr-hobbylla myymälää helsingissä/vantaalla/espoossa? Tai joko ostan mg-10:nen en ole varma... Mutta magnumin suuntaan se näyttää menevän :D No vinkkejä vaan kertomaan! :lol:
pistäpä harkintaan 1/8 truggy.esim hong nor rtr malli on todella hyvä vaihtoehto.hintakin oli muistaakseni vain 409€ mutta tarkista vielä rc garagesta jos kiinnostaa.
suosittelisin ostamaan suoraan kunnon auton mikä ei ole rikki koko ajan ja onhan tuo 1/8 koko muutenkin paljon parempi.
tuohon CEN:in halpis rtr malliin saat upottaa aika paljon varaosiin rahaa.
mut honkkari kestää kestää ja kestää.tosin on myös paljon muita merkkejä mut tällä hetkellä toi honkkarin 1/8 truggy on tarjouksessa.....
Lainaus käyttäjältä: JR-Jouni - 10.01.08 - klo: 20.26
Vein paketin matkahuoltoon 17:30, laita minulle mailia info@jr-hobby.com niin laitan seurantatunnuksen.
Sinäkö möit auton minulle?
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 10.01.08 - klo: 21.51
Lainaus käyttäjältä: NitroCen - 09.01.08 - klo: 20.33
Niin, ekaa polttista tässä oon hankkimassa ens kuussa. Olis kiva saada vinkkejä tästä magnumista.. Jr-hobysta meinasin sen ostaa siellä on n 400 euroo nyt alessa jtn 320.... Onko muuten jr-hobbylla myymälää helsingissä/vantaalla/espoossa? Tai joko ostan mg-10:nen en ole varma... Mutta magnumin suuntaan se näyttää menevän :D No vinkkejä vaan kertomaan! :lol:
pistäpä harkintaan 1/8 truggy.esim hong nor rtr malli on todella hyvä vaihtoehto.hintakin oli muistaakseni vain 409€ mutta tarkista vielä rc garagesta jos kiinnostaa.
suosittelisin ostamaan suoraan kunnon auton mikä ei ole rikki koko ajan ja onhan tuo 1/8 koko muutenkin paljon parempi.
tuohon CEN:in halpis rtr malliin saat upottaa aika paljon varaosiin rahaa.
mut honkkari kestää kestää ja kestää.tosin on myös paljon muita merkkejä mut tällä hetkellä toi honkkarin 1/8 truggy on tarjouksessa.....
Niin onko se Hong Norin 409 euron autokin RTR? Ei lue radioista mitää mutta 519 euron autossa kyllä lukee että radiot olisivat mukana.
se oliki joo pro malli.mutta jos rahat riittää niin kannattaa harkita suoraan kunnon auton ostoa.
sen säästää äkkiä varaosissa takaisin.
Niin, esim. tämä meidän CEN Matrix Arena on kilpailukykyinen truggy, niin hinnaltaan ja suorituskyvyltään.
Varaosat meillä on aina 95%:sti hyllyssä ja tilauksia tehdään viikottain jos jotain ei voida toimittaa.
Heinosen Artohan meillä on tiimikuskina ja menestynyt tosi hyvin CENillä.
Hong Nor Racessa Artsi oli buggy luokassa TQ ja voitto tuli kuten myös truggy luokastakin voitto.
Olosuhteet oli kuulemma tosi vaikeat kisassa, että auto on kestävä ja todella hyvä RTR truggy 475,80€
RTR paketissa lcd-näytöllä varustettu rattiradio jossa kaikki tarpeelliset säädöt, digitaalitrimmit, servojen ääriasentojen säädöt jne.
http://www.cenracing.fi/ <- tuolta lisä infoa autosta. Eli Cen Matrix Arena.
Auton voit ostaa meiltä JR-Hobbystä, laita joko sähköpostia, soita minulle ja tee tilaus tai sitten netin kautta.
Terveisin
JR-Hobby Jouni
Nyt on valinta tehty! Hong Norin auton ostan helmikuun lopussa/maaliskuun alussa. Hintakin vaivaiset 409.CEN:niin en päätynyt koska kaverilla on HN ja nähty että on hyvä. Niin, pelkän auton ostan RC-Garagesta, muut tarvikkeet ostan tod.näköisesti JR-Hobbysta... No se nähdään ens kuun lopussa sitten.
EDIT: En osta PRO-mallia joka on 489 vaan ostan 519 euron RTR mallin.
hyvän valinnan teit.
mitä muuta olet ostamassa???
kannatais samasta paikka ostaa niin saat tietenkin koko paketin tingittyä sopivasti...
Noniin, nyt on eka tankillinen ajeltu sisään. Piti aika kovaa meteliä en tiedä sitten oliko liikaa kierroksia, mutta renkaat ei ainakaan pyörinyt kuin ihan vähän. Huomenna muutama tankillinen lisää.
Pikkuhiljaa pikkuhiljaa. Oman GST:ni ajoin kolmen päivän aikani sisään, tankki päivässä ja sitten rauhallista piha-ajelua useampia tankkeja. Näin tulee hyvä, tehokas ja pitkäikäinen moottori.
Cenin autoissa on poikkeuksellisen pitkä sisäänajo prosessi. 3 tankkia tyhjäkäyntiä että moottori lämpenee kunnolla, sitten hieman neulaa kiristäen mieluiten 7-10 tankillista. Tämän jälkeen auto on valmis käytettäväksi.
On pieniä ongelmia sisäänajon kanssa. Kun saan koneen käyntiin niin se alkaa ulvomaan isoilla kierroksilla. Eli tuntuu että tyhjäkäyntiruuvi on täysin auki. Mutta kun koitin ruuvvailla sitä vähän kiinni niin mitään ei tapahtunut, sama ulvonta jatkuu. Osaiskohan joku vähän jeesata? Ei paljon viiti konetta pitää käynnissä ku alkaa heti ulvomaan.
Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 15.01.08 - klo: 10.39
On pieniä ongelmia sisäänajon kanssa. Kun saan koneen käyntiin niin se alkaa ulvomaan isoilla kierroksilla. Eli tuntuu että tyhjäkäyntiruuvi on täysin auki. Mutta kun koitin ruuvvailla sitä vähän kiinni niin mitään ei tapahtunut, sama ulvonta jatkuu. Osaiskohan joku vähän jeesata? Ei paljon viiti konetta pitää käynnissä ku alkaa heti ulvomaan.
tyhjäkäyntiruuvia pitää avata että tyhjäkäynti pienenee...
ota ilmanputsari irti ja katso että kaasarinkurkku on auki alle 1mm.
Noniin, ongelma ratkaistiin ja sisäänajo suoritettiin loppuun. Nyt pitäis saada kone säätöihin! Sain sen kohtuu hyviin, paitsi kun lämää kaasun pohjaan niin auto tukehtuu. En tiedä mitä neulaa kirimällä koneen saisi kohtuu säätöihin?
Kun laitan pääneulaa laihemmalle ei pysty ajamaan kaasu pohjassa kun kone sammuu, pienillä kierroksilla voi ajaa ihna hyvin. Mutta kun laitan pääneulaa rikkaammalle niin siloin voi ajaa kyllä urku auki ilman että kone sammuu. On vaa mun mielestä liian rikkaalla ku putkesta tulee aika reippaasti öjyä. Onkohan joku nyt pielessä?
Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 23.01.08 - klo: 14.31
Kun laitan pääneulaa laihemmalle ei pysty ajamaan kaasu pohjassa kun kone sammuu, pienillä kierroksilla voi ajaa ihna hyvin. Mutta kun laitan pääneulaa rikkaammalle niin siloin voi ajaa kyllä urku auki ilman että kone sammuu. On vaa mun mielestä liian rikkaalla ku putkesta tulee aika reippaasti öjyä. Onkohan joku nyt pielessä?
Jos lämmöt on sopivat niin kaikki ok,mutta jos on alhaalla niin voi laittaa alaneulaa sitten.
Jos homma on noin niin säädät neuloja liikaa kerrallaan.
Säädä siis vain 3 min kerrallaan.
Ja tuo siis tarkoittaa kuin katsoisit viisarikellosta kuinka paljon minuuttiviisari on kääntynyt 3 minuutin aikana :wink:
Jos polttoainetta tulee putkesta paljon niin käännä yläneulaa vain tuo 3 minsaa kiinni...
Kokeile kuinka toimii ja jos meni paremmaksi mutta ei vieläkään hyvä niin käännät taas saman verran.
Kuitenkin muistat tarkkailla myös lämpöjä, eli moottorin tulisi olla kokonaisen tankin luukutuksenkin jälkeen siellä noin 120-130 asteen hujakoilla.
Mikäli on vaan 100 niin käännä lisää kiinni, ja mikäli on yli 130 niin tietysti käännät hieman auki kunnes lämmöt pysyy hyvässä haarukassa.
Ja lämmöt tietysti mitataan pienen ajon jälkeen, ja moottoria säädetään vain kun moottori on ajettu lämpimäksi.
Kiitos paljon neuvoista! Huomenna kokeilemaan.
Kun painan kaasun pohjaan, niin pitääkö kaasarin ilmanottoaukon aueta ihan kokonaan?
Ilmanottoaukko? Luistia meinaat? Kyllä täytyy jos kaasun painaa pohjaan.
Joo siis just tää mikä on ilmafiltterin "alla".
moro.
kaverin puolesta tässä kysäsen että mitkä renkaat ois tähän autoon hyvä?mielellään off-road renkaat kuin on-road:it.
suuret kiitokset vastaajille.
haittaakohan jos noiden wheel hubien pallonivelet laittaa kireelle? siis peräpään wheel hubien.
JR-Hobbun liike on Oulussa vaa :grin:
mut en tiiä khyl niite myymälät tulee olemaa varfmaa joskus hesaski(varmaa)
muute missä myytäs noit honk norrei?
Lainaus käyttäjältä: KL - 30.01.08 - klo: 19.21
muute missä myytäs noit honk norrei?
ei kai missään.mut jos tarkotit hong nor:ia niin http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=index
toi Magnum NX Muuten ihan hyvä auto mut rattaat ei oo suojattu tarpeeks hyvin. Mulla on menny jo kolmet rattaat ja suht koht uus auto vimme kesällä ostin. Oisko kellään mitään hyvää keinoo miten ne vois suojata?
Korjaamiseen menny enemmä aikaa ku ajamiseen meni sielt kytkimestä laakeritikin vähän aikaa sitten.
Kohta auton osto alkaa lähestyä.. Voi olla että ostan piikkasen aikasemmin. Kenellä on Hong Norin X1X-CRT , olisi kiva kuulla kyseisestä autosta , koska sen ostan.
Sulla on nyt hieman väärä topicci kysellä HN crt:stä....mutta hyvä auto se on..
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 02.02.08 - klo: 16.46
Sulla on nyt hieman väärä topicci kysellä HN crt:stä....mutta hyvä auto se on..
Aijjaa , sori jos sanoin jotain loukkaavaa :grin:
Eipä mitää, voithan sä mun puolesta kirjottaa HN:stä tännekin jos ei vielä muu onnistu.. :wink:
Makeet ajot oli taas tänää! :cool:
Lainaus käyttäjältä: Pete90 - 31.01.08 - klo: 21.32
toi Magnum NX Muuten ihan hyvä auto mut rattaat ei oo suojattu tarpeeks hyvin. Mulla on menny jo kolmet rattaat ja suht koht uus auto vimme kesällä ostin. Oisko kellään mitään hyvää keinoo miten ne vois suojata?
Korjaamiseen menny enemmä aikaa ku ajamiseen meni sielt kytkimestä laakeritikin vähän aikaa sitten.
taiteile vähä aluumiini siihe päälle ja sit vaikka hitsaat kiinni sen, otat vaa ekana kaikki mitkä vois mennä rikki nii ne pois
Mitä mieltä ootte magnumin vakio servoista? Mulla meni aika äkkiä kaasuservo sökös tuol lumikelissä, tosin sai kyllä vähä vettä.
Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 10.02.08 - klo: 12.00
Mitä mieltä ootte magnumin vakio servoista? Mulla meni aika äkkiä kaasuservo sökös tuol lumikelissä, tosin sai kyllä vähä vettä.
pura se servo ja anna kuivua.voipi ruveta pelittämään taas.
Pari keraa teinkin nii, mut kolmannella kerralla se kärähti kunnolla.. ei siitä enää ehjää saa :D
Kuinkakohan nopeat noi magnumin vakio servot on, ku missää ei tunnu lukevan. Joka paikas lukee vaa 10kg voimaservo. Tässä siis tuotteen koodi: G82122
Hitaita ne on. Pistä vaikka Futaban S3305 tilalle, niin toimii ja kestää selkeesti paremmin. Eikä hintakaan ole paha, ainakaan Hobbylinnassa :wink:
Eilen juuri ostin juuri tuon S3305 futaban servon :cheesy:
Lainaus käyttäjältä: Wagner - 10.02.08 - klo: 16.52
Hitaita ne on. Pistä vaikka Futaban S3305 tilalle, niin toimii ja kestää selkeesti paremmin. Eikä hintakaan ole paha, ainakaan Hobbylinnassa :wink:
hidashan tuokin on ku taivas...
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 11.02.08 - klo: 08.56
Lainaus käyttäjältä: Wagner - 10.02.08 - klo: 16.52
Hitaita ne on. Pistä vaikka Futaban S3305 tilalle, niin toimii ja kestää selkeesti paremmin. Eikä hintakaan ole paha, ainakaan Hobbylinnassa :wink:
hidashan tuokin on ku taivas...
Niin, kukaanhan ei ole väittänyt että S3305 olisi nopea, mutta ajaa asiansa varsin hyvin kyseisessä autossa. Hifistelijöille ei riitä koskaan mikään :tongue:
Lainaus käyttäjältä: Wagner - 11.02.08 - klo: 18.38
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 11.02.08 - klo: 08.56
Lainaus käyttäjältä: Wagner - 10.02.08 - klo: 16.52
Hitaita ne on. Pistä vaikka Futaban S3305 tilalle, niin toimii ja kestää selkeesti paremmin. Eikä hintakaan ole paha, ainakaan Hobbylinnassa :wink:
hidashan tuokin on ku taivas...
Niin, kukaanhan ei ole väittänyt että S3305 olisi nopea, mutta ajaa asiansa varsin hyvin kyseisessä autossa. Hifistelijöille ei riitä koskaan mikään :tongue:
Aivan, mulla on s3305 kaasussa nytte, pihasudittelussa ajaa asian hyvin.
Auton säädöt hukassa! Millasillä säädöillä ite ajatte? Nimittäin alaneulan säädöt aivan hukassa. Siis nimenomaan magnumin säädöt. Ja tiedän että koneet ovat yksilöitä, mutta haen suhtkoht säätöjä. Kiitoksia jo etukäteen!
Oon ollu kyllä tyytyväinen Magnumiin. :azn:
Ootteko paljon harrastanu talviajoa?
ajanu koko talven
Mitä auto on tykänny?
KL varmasti onkin, toisessa topicissa kirjoittaa koneen vuodoista ja kyselee polttoaineista...Hänellä tuskin on edes Magnumia.
no mite sen nyt ottaa... ainaki kaikki paikat menny lumee ja kaikkee hauskaa mut se on kyllä hyvä ei tarvinnu kun kerra mennä käynnistää 200 metrin päästä :grin:
Tossa yksi päivä ajelin ja huomasin että vetostarttin ruuvit olival lähteneet irti. Irroitin sitte koko startterin ja nyt tulikin kysymyt mieleen: Saako magnumiin starttiboksia, tai siis pystyykö sen startata starttiboksilla. Jostain sivustoilta luin että se olisi mahdollista. Onko näin?
Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 09.03.08 - klo: 16.37
Tossa yksi päivä ajelin ja huomasin että vetostarttin ruuvit olival lähteneet irti. Irroitin sitte koko startterin ja nyt tulikin kysymyt mieleen: Saako magnumiin starttiboksia, tai siis pystyykö sen startata starttiboksilla. Jostain sivustoilta luin että se olisi mahdollista. Onko näin?
kyllä siihen saa starttiboksin,kaverikin olisi hommaamassa starttiboksia.
vaikka moottorin käynnistys "pää" on edessä?
Onko starttiboksien kanssa käytettäviä niveliä jolla sais käynnistettyy koneen 90 asteen kulmasta?
Saakohan kukaan selvää noista mun selityksistä :grin:
Sen käynnistyskiekon pystyy melko monessa starttiboxissa tarvittaessa vaihtamaan pitkittäin tai poikittain.
sulla on rata-auton boksi?
Tästä kuvasta selviää mitä tarkoitan: http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/705/underhood4.jpg tuossa tuo vetokäynnistys on tankin ja moottorin välissä, niin kuinka sen saa muka starttiboksilla käynnistettyä? (siis kun vetokäynnistyksen vaihtaa starttiboksi käynistykseen tarkoitettuun "adapteriin")
..siis kaikki autothan missä on tasainen pohjalevy ja aukko vauhtipyörän alla pystyy laatikolla käynnistämään. On laatikkoja missä kumipyörä poikittain tai pitkittäin, monissa sen voi siirtää kumminpäin haluaa, mutta ei kaikissa.(..sen erottaa jos laatikon kannessa on useampi reikä kumipyörälle, itsellä 3kpl)
Jos tuossa autossa on tasainen pohja(ilmeisesti?), niin se sopisi mun laatikkoon kun siirtää kumipyörän takimmaiseen reikään..ja pyörän pyörimis suuntaahan voi muuttaa.
..ja muissakin kuin rata autoissa on kone poikittain, esim. moni 1/10 2wd trukki..
Itellä tuo himoton loota..
http://www.keelerauto.co.nz/product.pasp?productid=16&
Ei tule siis mitään adaptereita mihinkään vaan se kumipyörä pyöräyttää koneen käyntiin vauhtipyörästä.
Ai hitto! Kiitos vinkeistä.. tulivat tarpeen :D vähän hukassa olin. Semmonen kysymys vielä että jos ostan starttoboksin niin mitä tuohon vetostartin kohdalle laitetaan? siis onko siihen joku suoja sitten olemassa?
Joko siihen käyttämääsi koneeseen on olemassa ns. "sokea" päätylevy. En tiedä sitten että käykö suoraan paikoilleen ilman kampiakselin muokkausta.
Mutta kai sen narukäynnistyksen laatikonkin vois sinne jättää. Tiivistää vaikka jotenkin että sinne ei pääsis likaa.
Okei, hyvä tietää. Suositelkaa joku hyvää starttiboksia Magnumiin. Olen nimittäin aika hukassai näitten kanssa. Kuvassa auton pohja:
http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/705/underhood6.jpg
jp-nitro racing:issä oli halvalla hyviä starttilaatikoita.
yksi vaihtoehto autoosi on myös tiger drive.
osaisko joku kertoo,et mitä eroo näillä on (muuta kuin kori ja toisessa eri radio ja kromipuskuri ylemmässä) kun on sama hintakin:
CEN-Racing Magnum NX Monster Truck RTR + Sanwa MX3 (löytyy jr:n sivuilta) (https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.jr-hobby.com%2Fshop%2Fcatalog%2Fimages%2Fmagnum-nx-iso.jpg&hash=e85d4a50e28df6550734f02c486ce98f77f30d1f)
sekä
CEN-Racing MT Spec 3.0 Monster Truck RTR (https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.jr-hobby.com%2Fshop%2Fcatalog%2Fimages%2Fmtspect.jpg&hash=cca733487ddf5b04b71867ff92532b884e8b4d68)
Ei ole muuta eroa kuin koppa.
Tossa alemmassa trukissa on mukana myös tuo "karja puskuri" mitä ei näy kuvassa.
Mites on muut pärjänneet magnuminsa tai mt specinsä kanssa?
Itsellä magnum ollut nyt 3 viikkoa ja siitä on mennyt bevel ja spur geareista hampaita. Ja nyt kaiken huippu kun konetta kootessani ihmettelin, että mites tämän kytkinkello tule kiinni kun siinä ei ole ruuville sitä vastakappaletta. Aikani ihmettelin kunnes tulin siihen tulokseen, että se perhana (osa nro SP34) on mennyt poikki. Ei kyllä ihmekään, että on poikki koska ei siinä katkikohdassa ole materiaalia juuri nimeksikään.
Että semmoisia..
onko kukaan ikinä mitannut omalla magnumillansa huippuja?
sähköjä vaille rälläys kunnossa kohta rällään. :p
melkein nitron maku suussa jo.
kertoilkaas kokemuksia autosta niin tietää mitä on odotettavissa.
Profiili Sähköposti
Cen magnum nx propleema
« 26.07.09 - klo: 21.30 »
Noniin autossani (cen magnum nx)on tullut vähän servo ongelmia.
Ajoin autolla lätäköstä niin servot rupesivat vähän sekoileen varsinkin kaasuservo kun tärisee ja liikkuu kummasti.Olen purkanut radiolaitteet ja kuivannut ne.
Kun laitan auton virtoihin niin kaasu servo alkaa pyörimään ja hiastaa vaan vähän vauhtia kun painan kaasua ja taas jarrulla kiihtyy.
Ja ohjausservo kääntyy heikemmin vasemmalle kuin oikealle.
Pitääkö muka kaasuservon alkaa pyörimään itekseen vai onko kyse jostakin viasta jonka voisi korjata?
Huom! Tämä kaasuservon "kiihtyminen tapahtuu servot aukaistuna, mutta ei kait sen pitäisi vaikuttaa?
ps:ei sitten mitään viisauksia ladella nimittäin en ole ollut kovin kauan harrastuksen parissa.
Kiitoksia vinkeistä ja vastauksista jo etukäteen.
Tähän jos saisi neuvoja. Rupeaisiko toimimaan jos ostaisin uuden vastarin?
Kyllä. Uusi vastari auttaa varmasti, jos servot ovat menneet rikki.
Miten Cen on pelannut?
-Qisakuski
uusi vastari on varmaan auttanut jo 4.5vuotta sitten jos siinä vika ollut.
Taitaa kyseinen autokin olla jo kaatopaikalla tai varaston nurkassa pölyä keräämässä.
T:Joskus Cen Mangnumin omistanut pihasudittaja.