Elikkä otsikon mukainen vehjes kotiutui tänään, kiitos medasec (http://www.medasec.com/do?action=news):in nopean toiminnan.
Tarina auton hankinnan takana on monenkirjava, mutta lähinnä hinku "tehdä" drifteri alusta saakka kyti takaraivossa. Kun Mi3.5:n S1 versio tuli ilmoille, hitusen päälle 200 euron ennakkotilaushintaan oli valinta selvä.
Auto kotiutui eilen, mutta varsinaisesti paketin kimppuun päästiin vasta tänään, johtuen niin ihanan anoppini yön yli kestäneestä vierailusta.
Tuo "tehdä" alusta saakka hieman kärsi, kun Scumi tulee "hieman" esikoottuna:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.mbnet.fi%2Fjanman%2FIMG_2671_S.jpg&hash=ef0e6b837c58ee38b7bdcbe006bdd660b29c9240)
Eli ainoaksi hommaksi jää säätöjen hakeminen, huomenna testataan ensin pakettisetuppi ja siitä sitten eteenpäin ellei pelaa...
Pakkauskin sai heti täyden hyväksynnän, tuorein nelijalkaisemme otti heti omakseen:
pistä kuvia kasauksen edetessä
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 24.10.09 - klo: 19.04
pistä kuvia kasauksen edetessä
No eihän tuota tarvitse kasata, laittaa vaan sähköt (ja puskurin + koritolpat) kiinni ja menoksi...
Tuo ylimmäinen kuva näyttää auton suoraan laatikosta otettuna...
jaa jaa (idiot)
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 24.10.09 - klo: 19.11
jaa jaa (idiot)
Luetun ymmärtäminen auttaa joskus hitosti... :)
sitä nyt ei vaan satu olemaan kovin paljoa :grin:
Kannattaa varmastikin tarkastaa, onko ruuvien kiinnittämisessä käytetty lukitetta. Ainakaan Catissa lukitetta ei oltu käytetty, joten epäilen, että Mi3,5:ssa tilanne on sama.
Juu, tuota lukitteen uupumista lukuunottamatta vaikuttaa todella laadukkalta peliltä. Tulikin jo "stratekisiisn" paikkoihin lisäiltyä lukite, ja tsekkailtua kireydet (kaikki oli kiinni) muuten.
Tässä esimerkiksi VTR-luokkaan oiva peli, ei jää enää hinnasta kiinni uudenkaan auton hankinta.
Ainoat paikat jossa tässä autossa kannattaa käyttää lukitetta on nuo pikkuruuvit alatukivarsien kiinnityksissä, spoolin ulostulot ja ehkä rattitolpan yläruuvi.
Erityisesti kannattaa välttää lukitetta noissa 20mm ruuveissa, jolla tukivarsien kiinnitykset pultataan runkopuoliskoihin, ne tuppaa jumittumaan muutenkin ja pultinpäät pyöristyy irroituksessa. Kannattaa ehdottomasti laittaa prikka pultin ja kiinnityspalan väliin, se vähän helpottaa hommia, muistaakseni manuaalissa neuvotaan näin tekemäänkin, mutta kuvassa niitä ei näy.
Yksi kappale tämmöisiä on tulossa hipelöitäväksi Espoon RC-Centerille.
Noniin, ensitestit otettu ja ihan paketista otettuna driftaa mainiosti!
Vielä aavistuksen parani kun nostin takaiskareita pystympään, iskaritornissa siis uloimpiin reikiin.
Hetken ajeltuani tein semmoisen huomion, että etuvetohihna pääsee osumaan pinjonin lukitusruuviin hienoisesti, aiheuttaa tietty rispaantumista hihnassa.. Pelle Pelottomana käänsin hihnat toisin päin, eli takahihna kulkeekin nyt pinjonilinjassa, proplem solved siis. Mikähän järki se on noinpäin ollutkin tehdä alunalkaen, vai onko vaan siistimpää kun etuhihna kulkee keskilinjaa????
Kuva konversion jälkeen:
Alunperin on etuhihna ollut vasemmalla, koska NiMH akut eivät muuten mahdu paikoilleen. LiPolla tosiaan usein käännettään hihnat toisinpäin, sama juttu myös Mi4'ssä. Bonuksena saa enemmän tilaa noparille & vastarille ja pystyy ne siirtämään lähemmäs keskilinjaa, tuloksena parempi painonjakauma.
Hahhaa, eipäs tullut noinkin hauska juttu ollenkaan mieleen kuin nimhit... Siinähän tuo hihna nyt osittai akkuslottien päällä tosiaan menee.. :)
Laitatko kuvia kun auto on ajokunnossa ja ilmana koppaa? Lähinnä kiinnostaa tuo akun kiinnitys.
Tuolla samalla kaukalolla kuin T2 laitoin.
Kuvaa T2 toteutuksesta löytyy, tähän hätään ei schumista..
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frc10.fi%2Findex.php%3Faction%3Ddlattach%3Btopic%3D32571.0%3Battach%3D7324%3Bimage&hash=c56611ffc30a0d1ef57c7c9f6c07866a3f94fee6)
Kiitos.
Minkälaista välityssuhdetta suosittelet drift käyttöön? Noparina hobbywing 35A ja moottorina ezrun 10t 3900kv.
Mulla koneena Lrp X11 6,5T ja välitys tiheänpuoleinen 6,41 eli pakettispurri (89T) ja 25T pinjoni. Vauhtia ja vaaratilanteita tuntuu piisaavan...
Driftingissä ei tosin konetta saa kovin kuumaksi millään, tai sitten on tosi pahasti pielessä jokin. Laita joku 27-29 pinjoni ja tarkkaile lämpöjä.
Täytyy ottaa joku sarja pinjoneita.
Onko tuo paketti spurri 64p jaolla?
Tilasin hpi t-driftit. Näissä varmaan enempi pitoa kuin 3raing drift gummeissa. Millä ite kurvailet?
48p on pakettispurri.
Tänään kurvailin kuviollisella t-driftillä, toimii. Myös sileä t-drift ja tamiyan super driftech pelaa matolla.
Hihnojen kääntö vaatii vain diffin ja spoolin käännön toisinpäin, ja niiden paksujen reunalevyjen siirron toiseen reunaan (selviää kun katsot hihnalinjaa)
Kiitti!
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 16.02.10 - klo: 10.42
Olen ko. auton hankkimassa ja pitäis tietää mitä paketissa tulee ja mitä kannattaa ostaa paketin mukaan. Eli onko renkaat, kori, vanteet jne.
Vastataan nyt edes tänne eikä pelkästään vittuilla....
Eli ei sisällä renkaita, koria, vanteita, moottoria, nopeudensäädintä eikä servoa.
Sisältää alustan, ei muuta.
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 16.02.10 - klo: 18.53
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 16.02.10 - klo: 10.42
Olen ko. auton hankkimassa ja pitäis tietää mitä paketissa tulee ja mitä kannattaa ostaa paketin mukaan. Eli onko renkaat, kori, vanteet jne.
Vastataan nyt edes tänne eikä pelkästään vittuilla....
Eli ei sisällä renkaita, koria, vanteita, moottoria, nopeudensäädintä eikä servoa.
Sisältää alustan, ei muuta.
Tässä oli tieto jonka tarvitsin. Kitoos.
PS. minkä levyset korit tohon käy ilman offsettiä?
Kaikki 190mm touring-korit.
Lainaus käyttäjältä: Don - 30.10.09 - klo: 22.11
Kiitos.
Minkälaista välityssuhdetta suosittelet drift käyttöön? Noparina hobbywing 35A ja moottorina ezrun 10t 3900kv.
aika kova coctaili, kun valmistajan ohje "Suggested Motor: Around 9T / 3650kv". driftissä ei lienee tuota ongelmia, mutta jos laittaa gummirattaat ja 11.1 lipoo niin luulisin että noparista purkautuu savukaasuja.
Se on mulle riittävä coctaili :grin:
27pinjoni ja vakio spurri eikä lämpöongelmia drifti käytössä. Käytössä 2s akut.
Driftikäytössä mennään niin matalilla amppeereilla koko ajan, ettei pitäisi muodostua ongelmaa, kuten Don jo totesikin.
Useimmiten 6,5T Lrp x11 on ajon jälkeen n. 30°C, nopari (Gtb ilman tuuletinta) suunnilleen samoissa..
Tuli hommattua käytettynä tämmöinen vekotin josta olikin hiilarinen ylädekki poikki. :sad:
Voikohan rungosta saada yhtä jäykän jos korvaan alkuperäisen ylädekin omavalmisteisella alumiinisella (3 mm levyä, hiilikuituista leveämpänä). Mitenkä ajo-ominaisuudet kärsii?
Suosittelen ostamaan uuden. Reikien pitää olla juuri kohdallaa, muuten runko menee kieroon. Medasecin myymä C/F 2008 Euro Top Deck käy autoosi.
Ei se reikien kohdilleen saanti varmaankaan tuota ongelmia, mutta lähinnä ajattelin kuinka rungon jäykkyys muuttuu? Tuo medasecin varaosadekki näyttää kovin erilaiselta kuin orkkis :shock:
Jäykkyys varmaankin muuttuu, mutta auton käytökseen muutokset ovat melko pieniä. Touringissa saa varmaankin eroja, mutta esim. driftingissä rungon jäykkyydellä ei ole niin väliä. Tuo medasecin varaosadekki on erilainen, mutta käy kuitenkin autoosi.