Tuli ostettua tommoinen muugeni ja en löytänyt kyseisestä autosta juuri mitään tarinaa.
Olisko jollain antaa jonkinlaista perussetuppia diffien ja iskariöljyjen suhteen?
http://rc10.fi/index.php?topic=11360.0
Vanhemman mallin topicista löytynee vinkkiä alkuun.
Mitäs konkreettista eroa tuolla vanhalla mallilla on kutoseen?
Ylätukivarret ainakin näyttää erilaiselta,ja iskarit on isommat?
Kutonen on kait vähän kevyempi ja painopiste sijoittuu jotenkin erilailla... ulkomaisilta foorumeilta löytyy tarinaa jonkin verran (polttiksena ja e-konversiona).
Tuo painaa ajokunnossa 3470g,eli melko läski on tuokin vielä :grin:
Etupainoiselta vaikuttaa nyt kun on päässyt paremmin testaamaan,hyppyihin täytyy antaa enemmän hanaa kuin hyperillä ettei mene nokilleen.
Hyvältä vaikutti kuitenkin ajettavuus,ja kääntyvyyttä löytyi ihan sopivasti vaikka sitä on jotkut moittineetkin.
Auton setupista ei ole mitään hajua,kun en sitä ole itse kasannut.
Tarttee vertailun vuoksi kattoo mitä oma 5 r heilauttaa vaakalle. Miten tuo yleensä punnitaan, onko tankki tyhjä, vastarin akku yms paikallaan?
En tiedä miten yleensä punnitaan,mutta mulla oli ajokunnossa akkua myöten.
Ainettakin tais tankissa olla..
Punnaapas vaan,rupes kiinnostamaan..
Auto punnitaan M8 SM-kisoissa polttoainetankki tyhjänä, transponderin kanssa.
Punnitsen kun saan käsiin tarkemman vaakan kuin 0,5 kg tarkkudella näyttävän henkilövaakan. Ja tällähetkellä autokin on osina pöydällä.
Oisko kellään mitään tipsejä pohjalevyn jäykistykseen?
Isommasta hypyssä voi saada jopa etukardaanin pois paikoiltaan kun runkolevy flexaa niin paljon..muuten ei voi olla kuin tyytyväinen autoon,hyppää kuin itsestään ja on pirun smuutti ajettava :smiley:
Iskarisetuppikin löytyi melko hyvä:
kaikissa 6*1,25 männät
etujouset soft ja 35wt öljy
takajouset ultra soft ja 30wt öljy
Minkäköhän firman kori kannattaisi ostaa muugeniin,kun tuo oma koppa on kuin silkkipaperia?
Jotain vahvempaa matskua saisi olla..
future-rc myy mugenin valmistamia koreja
kahta eri paksuutta.
prolinella on myös kestävä ja hieno kori
mbx6 autoon.
juu niinpä onkin kahta eri paksuutta,tuo orkkiskori on pikaisen mittauksen perusteella tuota ohuempaa sorttia...
jenkeissä myyntiin joulukuussa uusi
1:8 mugen polttiscrossari mbx6r
että semmosta.
mjoo suurin muutos on siinä tuo 5mm pitempi pohjalevy,mutta tuo kori..hyh :tongue:
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=11040 (http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=11040)
jep mulla on mugen mbx6eu siinä on
myös tuo pidempi pohjalevy.
r-mallin kori on kyllä aika erikoisen näköinen.
ja onhan siinä uusi akkuteline ja alumiininen
etuylätukivarsien kiinnike.ei merkittäviä
uudistuksia.
Nojoo, aika pienet on uudistukset. Selkeämmät erot oli mbx5 ja mbx5r versioiden välillä.
Onko jossakin mbx 6 mallissa vakiona cnc alu iskaritornit? Vai onko kaikissa hiilariset vakiona ja alu osat vain viritys palikoita? kestääkö hiilikuituiset?
vakiona hiilikuituiset.alumiiniset kalikat viriosia.
hiilikuituiset kestää koviakin osumia ovat ok.
tietääkö kukaan mitä maksaa
mbx6 conversio kitti joka on mugenin
valmistama.vai olisko tarjolla joku
muun valmistajan setti joka on
hyvä.moottori,nopari,akku ehdotuksia
settinä otan vastaan.
Lainaus käyttäjältä: Mönkkiinen - 05.01.12 - klo: 19.29
tietääkö kukaan mitä maksaa
mbx6 conversio kitti joka on mugenin
valmistama.vai olisko tarjolla joku
muun valmistajan setti joka on
hyvä.moottori,nopari,akku ehdotuksia
settinä otan vastaan.
Ainakin tekno rc:ltä löytyy kunnollinen konversio kyseiseen vehkeeseen täältä. (http://www.teknorc.com/product_info.php?cPath=106&products_id=1114) Voimalähteeksi vaikka tämä (http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6a-combo-18-car-sensored) tai, jos haluaa "parasta" niin tämä (http://fi.eurorc.com/product/1191/tekin-rx8-bl-esc---4030-bl-motor-15y-1900kv-18-system) on oivallinen valinta.
Lainaus käyttäjältä: Mönkkiinen - 05.01.12 - klo: 19.29
tietääkö kukaan mitä maksaa
mbx6 conversio kitti joka on mugenin
valmistama.vai olisko tarjolla joku
muun valmistajan setti joka on
hyvä.moottori,nopari,akku ehdotuksia
settinä otan vastaan.
Tuo Tekno rc setti tuntuu kyllä pätevältä, ajamaan en vielä ole päässyt, mutta laadukkalta tuntui kasatessa. Teknon sarjassa on mahdollista käyttää mekaanisia jarruja ja löytyypä teknolta sähkömoottoriin sopiva kytkinkin. Miinuksena teknon moottori pukissa on että se sopii vain tietyn halkaisijan koneelle.
Euro rc:ltä saa alta kolmella kympillä halppis sarjaa, joka ajaa asiansa.
Mugenilla ei ole valmista omaa sarjaa, mutta sellainen on helppo koota. Tilaat vain moottoripukin, keskidiffin kannen ja akkukotelon (pohjalevyyn joutuu itse poraamaan reiät akkukotelolle). Jäykemmät jouset tarvinnee myös ja muovista spurria voi harkita. Mugenin oma moottoripukki on hyvä.
tekno rc:llä on 2 erilaista conversiota.
toisessa voi hyödyntää alkuperäisiä kardaaneja
ja pohjaa ja sit on tämä jossa tulee pohja
ja muut hilkkeet samassa.kestääköhän tuo
pitkä etukardaani suorana miten kauan.
mites painonjakauma kun diffi tulee taakse.
Tuollainen kitti olisi tyrkyllä.
http://rc10.fi/index.php?topic=63571.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=63571.0)
Hjelppiä!
Voisko joku uuden ärrämallin omistava mitata kuinka iso akku menee siihen etutelineeseen?
samankokoinen kun koteloonkin.
Juu stickpackihän siihen menee mutta noi lifet ei oo aina "standardikokosia" niin sillä kyselin.
Hain lähinnä ihan noita maksimimittoja akulle minkä saa survottua paikalleen.
Akkuhomma on nyt jiirissä,autoa vailla :grin:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1311.photobucket.com%2Falbums%2Fs661%2Fsguglaa%2FMugen%2520mbx6%2F20130413_222744_zps5b25e258.jpg&hash=fac96b1efc6b5ee78eeacffad934420a025d34c6)
Tällainen tuli hommattua ja tästä pitäisi kesän kurvailuihin peli laitella :cool: Ei muuta kun auto osiin ja katellaan mitä se pitää sisällään. Täytyis ekan kerran elämässäni purkaa nitrokone ja vaihtaa etulaakerit..saa nähdä saako konetta enään sen jälkeen pelittään :laugh: no eiköhän. Kuinkas Nopea ja vääntävä servo kaasulle pitäisi olla?
Lainaus käyttäjältä: P.R - 29.10.12 - klo: 20.45
Juu stickpackihän siihen menee mutta noi lifet ei oo aina "standardikokosia" niin sillä kyselin.
Hain lähinnä ihan noita maksimimittoja akulle minkä saa survottua paikalleen.
Akkuhomma on nyt jiirissä,autoa vailla :grin:
Tälläin peli itsekin tuli hommattua kesän autoiluihin. Pikku taukoa ollut pikkuautoilusta, mutta...
Onko paljon ajossa eroa, kumpaan sen akun laittaa? Mitä pitäisi tehdä jos sen siirtää eteen, kääntyy paremmin vai mitä?
Ei ole näköjään paljon mugen autoilijoita foorumilla :shocked:
Vielä kun löytäisi aikaa radalle pääsyyn, niin voisi itse sitä ihmetellä.
Tuli tuossa hommattu Mugen MBX6R EU-spec. Tiistaina tuli ensimmäiset vedot vedettyä, pirun hauskaa oli! Sunnuntaina jatkuu, vielä pientä moottorin säätöä. Onneksi muutama harjaantunut moottorin säätäjä kun löytyy seurasta. Ei tarvitse itse näin alkuun ruveta siihen hommaan. Vois mennä säätelyt päin puuta :grin: Vasta alkajia tässä ollaan, mut Jyväskylän kisoihin pitää lähteä.
Hjuva että sait auton ajokuntoon,sunnuntaina otetaan miehestä mittaa :cool:
Tulipa kantapään kautta koettua että ei kannata Mugenin hekseille ruuvata kössin vanteita. Oli tiukka sovitus menemään paikoillee, mutta vielä tiukempi oli saada pois. Joutui tosissaan käyttään väkivaltaa.
Kummallista! Itsellä ihan uudet Sweepin renkaat ja sujahtaa paikoilleen ja pois tuosta vaan. Olisikohan sattunut joku"maanantai" erä jossa valu jäänyt pikkaisen pieneksi :wink:
Tuli hankittu tuo mbx6r ja sitten se eurorc:n konversio mutta eihän tuo käy tuohon ärrään kun tuossahan on tuo mikälie hiilikuitulevy ja sitten tuo iso vastari poksi. Jotenka mitäs osia tuohon nyt tarviis hommata? Pienen pähkäilyn jälkeen huomasin et tuon saa kyllä dremelillä kuntoon mutta ei tiiä raaskisko sitä nyt alkaa leikkelemäänkää..
Dremeliä ja vastariboksi pois..
Minä kyllä sain sen käymään.servon päälle tein omavalmiste alumiinilevyn.ois tuo levy vielä tallella :wink:.vastari laatikkokin oli paikallaan
Tarkoittanet mikälie hiilikuitulevyllä akkutelinettä? :azn:
Kaikki ylimääränen vaan pois,ohjausservon telinettä lukuunottamatta.
Tosin sen servolevyn joutuu kans pilkkomaan.
Konversiohommissa joutuu yleensä soveltamaan aika lailla,jos ei ole ihan täydellistä sarjaa kuten tekno rc tms..
Tuo akkuteline on sitten turkasen korkee,ei meinaa kori mahtua päälle mitenkään.
Omaan autoon laitoin MBX6 econ vastarikotelon ja akkutelineen niin sai kamat järkevästi paikoilleen.
Nuo muovihilppeet maksoi muistaakseni pari kymppiä.
No nyt on paikallaan ja ei tuo nyt tarvinnu enempää dremeliä kun tuo yks katkasu mut yks ropleema tuli eli nuo orionin 6400mah lipot on aikas isoja ja eihän tuo tarranauha riitä tuossa.. Tuo akkuteline on myöskin sitä vähä vinossa mutta kosmeettista :wink: Ja onkos tuohon ny mitä osia mitä kannattais tilailla varaosiks ettei heti ekan kolhun jälkeen tarvi osia ostella :roll:
Hyvä!
Matilta saat pitempiä akkunauhoja.
Muugeniin ei paljon varaosaa mene... etutukivarret kannattaa olla pakissa ja meidän radalla tuntuu menevän noita diffinkuoria takapäästä :grin:
Ok! Puhukos se jori mulle että öljyt diffeissä oli 3-7-5 ja sano että kun sähkö kone laittaan kiinnii niin 10 keskelle ois hyvä. Jos sitä joskus innostuis koittamaan mutta harjotellaan sitä putkien välissä pysymistä näillä mitä on :grin:
Comboo mulla ei tuohon vielä oo mutta sekin siihen tulee.. Varmaan jotain ¨~2100kv hankin tuohon.
Jori kokeillu sitten taas jotain ihme setuppia. Laita vaikka 7/ 10-15 /3.
se oli 7/7/4 ihme setuppi iskarit 450/400
Ok!Muistin sit väärin mut pitää koitttaa tota kymppii keskelle kuha nyt sen combon jostai saan taiottua.