HPI BAJA 5SC
http://www.rcpitstop.co.uk/hpi-baja-5sc-rtr-with-24ghz-and-sc-1-body-red-2132-p.asp (http://www.rcpitstop.co.uk/hpi-baja-5sc-rtr-with-24ghz-and-sc-1-body-red-2132-p.asp)
Ei taida olla suomen listalla tuota vielä.
Eipä toi enään mikään uusi ole on ollut jo kauan hpin sivuilla,
mutta hobbylinnan hyllyllä ei ole vielä näkynyt.
Mikolta Hobbylinnasta terveisiä:
"Saamme maaliskuussa Baja SC mallia varastoon, hinta on luultavasti noin 1200e."
Tuostahan tulee myös SS Versiokin. :wink:
ModelsportUK mainosti jotain sivuillaan siitä.
Aivan ehdoton hankinta :cool:
Mulla on tuosta baja 5sc stä vanhenpi versio se 5t :cheesy:
Lainaus käyttäjältä: ana100 - 11.05.11 - klo: 15.17
Mulla on tuosta baja 5sc stä vanhenpi versio se 5t :cheesy:
5T on vanhempi mutta tuskin yhtään huonompi :wink:
niin vielähän tuo toimii hyvin vähän on akku juonitellut mutta se on nyt saatu kuntoon :afro:
Täytyy heti kyllä tehdä vertailua T ja SC-mallin välillä mitä parannuksia uuteen malliin on tehty.
Vetarit vissiin pitäs olla ainakin vahvistetut. Muutamia päiviä kun jaksais vielä odotella niin sitten
ollaan jo viisaampia :wink:
Hoblaa..
Muakin kiinnostaa...... Heti kun saat kiesin pöydälle niin infoo tulemaan.
Varsinkin ajokokemukset kiinnostaa. Onko parempi ajettava kuin edeltäjänsä.
Jep täytyy pistää tietoa heti kun peli on testattu :smiley:
Löysinpäs videon jossa Hpi:n kaikki 3 "veljestä" ajossa...
http://www.youtube.com/watch?v=qaK9Snbai4w&NR=1
On toi 5sc hieno peli kyllä, daveltahan voi ostaa SS mallin vaikka ilman mottia, jos haluaa lyödä tehokkaamman pannun heti kiinni tai tehdä E-konversion.
Vakio koppa kuulemma hajoaa helposti tässä.
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 28.05.11 - klo: 14.25
On toi 5sc hieno peli kyllä, daveltahan voi ostaa SS mallin vaikka ilman mottia, jos haluaa lyödä tehokkaamman pannun heti kiinni tai tehdä E-konversion.
Vakio koppa kuulemma hajoaa helposti tässä.
Tarkotitko kopalla koria vai moottoria? :roll:
Koria.
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 28.05.11 - klo: 20.25
Koria.
Ok hyvä tietää ettei koria heti päreiks aja :shocked:
Valmiiksi maalatut korit ei meinaa ole mitään halpoja.
5T korista pulitin pientä vaille 300 ekua aikoinaan :undecided:
Jep, näihin ei ole halvat korit. Tuolla baja foorumilla tästä korin kestävyydestä on juttua enemmänkin.
Tuolta foorumilta lukemani perusteella kori ei kestä sitten juuri mitään?!?
Monelta näköjään hajonnut ajossa jo ensimmäisinä päivinä :shocked:
Eli muutama kaato ja kappaleita lentää :huh:
Enpä olis uskonut nimittäin 5t:n kori kestää melkein mitä vaan...
Jatkoa, luin tuossa juuri wakewopin kirjoituksen foorumilta.
Lainatakseni tekstiä:
"I have beat the piss out of my new sc and the drivecups and dogbones are in mint condition. I have snapped the chassis in half, bent both front turnbuckles, broken the top and bottom a-arms in the front. Replaced all 4 axle boots at least once. Bent the rear shock tower support. Stock SC body looks like a missile hit it. Front bumper support has 1 broken arm. Snapped 3 body support pins on the side panels. 2 snapped inner beadlock rings. 2 broken Killer Kable limiting cables. 2 broken shock ends
.. I am sure I am missing something , but the point I am showing is that the drivecups and bones are not really a weak focal point on the truck."
Ei taida kärry ollakkaan kestävyydeltään 5t:n veroinen?!? :undecided:
No kun aatellaan mitä tuo painaa ja minkäänlaisia kaaria ei ole,niin ihmekkös tuo on?
Tuolla varmasti alkaa korit kestämään http://powerslideracing.com.au/index.php?main_page=product_info&products_id=4317&zenid=a139085597a21b93ad22566e55d70416
No huh! Varmaan aika kevyttä ajoa ollut jos esim. rungon on saanut poikki :huh:
No hajoaminen ei ole mikään ihme, kun näkee miten noita käsitellään. Ja tuohan on kuitenkin hyvin pitkälle muiden bajojen tyyppinen pääpiirteiltään. Jengi vain testailee noita todella rankalla kädellä.
Toi on kyllä totta, jotkut antaa mailaa kunnolla, toi 5sc on mun mielestä enempi radalle, ja 5b/5t bashinkiin.
Ite en kyllä tajuu miten joku voi saada noit bajoja hajoo tolla tavalla? Kyllähän ne nyt hyvin kestää jos ei aja kolareita tai puita päin(kokemusta on). Onhan se nyt selvää et jotain pientä aina joskus hajoaa, mutta eiköhän se kuulu harrastukseen(jos ei niin pitäisköhän antaa lisää HANAA, ei näillä mitään sunnuntai ajoja ajeta!!!)
Antaa isoa ilmaa niin kyllä alkaa romua tulemaan bajasta, sen verran on massaa näissä bensanorsuissa. Itse kyllä jatän noi isot hypyt savagelle.
Niin, ite olen katellu videoista että bajat kestää isojakin ilmoja ottaa, mutta tasamaalle ei varmasti kestä montaakaan loikkaa. Alastulo kun on alamäkeen niin varmasti kestää loikottaa mielin määrin... jos vaan osaa ottaa auton nätisti alaskin.
Joo, kyllä vaatii jo alastulon alamäkeen bajat, hiekkadyyneillähän näillä olis hieno hypyttää.
sc on hankittu eka viikko ajettu, ja ehkä ovat koria muttaneet tai jotain mutta rikki sitä ei saa....
On hypitty ja ajettu.
Auto on ajoltaan tasapainoinen ja nopea. Uskomatonta on laitteen tasapainoisuus, auton saa kulkemaan soralla tiukastakin mutkasta kauniissa luistossa, ja vielä jää illuusio että se olisi hallinnassakin :smiley:
Lainaus käyttäjältä: jgronroos - 03.06.11 - klo: 21.41
sc on hankittu eka viikko ajettu, ja ehkä ovat koria muttaneet tai jotain mutta rikki sitä ei saa....
On hypitty ja ajettu.
Auto on ajoltaan tasapainoinen ja nopea. Uskomatonta on laitteen tasapainoisuus, auton saa kulkemaan soralla tiukastakin mutkasta kauniissa luistossa, ja vielä jää illuusio että se olisi hallinnassakin :smiley:
Pistähän viestiä lisää jatkossa tähän keskusteluosioon kokemuksia autosta.
Viat, rikkoutumiset, heikot kohdat yms.
Tahtoo tietää ja samalla verrata 5t mallin probleemiin :roll:
Ja hyvä tietää kori on kestänyt :smiley:
Aika päällikkö video (vai oliks tää jo nähty)
Olispa täällä tällanen rata niin siinä alkais muut R/C leikit unohtuu aika nopeesti ..
Kyllä toi video on kelattu jo monta kertaa läpi :wink:
Rata on kyllä huippu!
+1
Arvasin :grin:
No nyt olis mun baja sc ss kasassa ja tänään pääsee pöristelee ekat sauhut :grin:
On toi oikeesti hieno auto.
Ja makee rakennettava, oli ehdottomasti hienoin kitti rakentaa mitä on tullu kasailtua :grin: :grin:
Kiitos vielä hobbylinnalle hyvästä palvelusta.
paljonko oli hinta kaikkinensa hobbylinnasta ja mitä piti auton lisäksi hankkia, lista?
Jaahas vai on sullakin nyt tällänen? no tuletkos tänään ulkoiluttaan sitä Raisioon?
lisäksi hommasin kaasuservon,vastarin,vastariakkun ja paljon maalia koriin, auton hintaa en osaa erotella ku tuli samalla muutaki hommattua.
juu oon tulossa raisioon jos löydän mestoille, palovuoreen ja ääntä kohti ilmeisesti :grin:
ok
olis kiva tietää monta autoa ja/tai mekkaustaukoa tän videon teko on vaatinu vain onko menty ns. yhdellä
http://www.youtube.com/watch?v=TKuRKQQljgw
no kertoilepa sitten miten auto kestää ja mitä ole saanut korjata
itseä kiinnostaa kyllä tämä auto kovasti vaikkakin se on sitten ihan eri asia tulenko sitä hankkimaan
kiitos
Noniin kesä ajettu Baja 5 SC:ä
Saldona ilman virityksiä ( ei mitään korjattavaa)
sitten laitettiin auton kulkupuoli hieman paremmaksi.
WT-813 kaasutin ja Jet pro V2 sitten alkoi menemään alkuperäisiä spurreja :afro:
Mutta onneksi siihenkin on ratkaisu. (Metallinen ratas-sarja! suoraan hyllyssä, Hobbylinnassa!
Lisäksi toisenlaiet renkaat alle, siinä saldo.
tässä vaiheessa on tehoa sen verran että perä koettaa ohi, vaikka olisi mikä... ;)
Muuta ei sitten olekkaan ollut, aika paljon on tullut ajettua.
Onko kenelläkään katkeillut bajasta noita pinjonin kytkinkelloon kiinnittäviä ruuveja?
Itsellä on kolmas ruuvi jo mennyt. Yks ruuvi on kestänyt noin pari kolme tankillista.
Yhtenä vaihtoehtona on tullut mieleen kytkinkellon liiallinen lämpeäminen ja sen myötä osien laajentuminen, joka on katkaissut pultin. Mut toikin on lähinnä arvailua...
Suunnittelin vakio kytkinkellon vaihtamista kevennettyyn ja jäähdytettyyn malliin, jos vaikka kyseinen ilmiö jäisi vähemmälle. Pitää viel suunnitella...
Sama vika T-mallissa. Mulla on menny kans muutamia ruuveja poikki. Kytkinkellon kuumeneminen voi olla kyllä syy näihin katkeamisiin.
Talvella tätä ongelmaa ei ole ollut mutta kesällä ruuveja on napsahdellut poikki useita.
Lainaus käyttäjältä: jgronroos - 11.08.11 - klo: 19.58
Noniin kesä ajettu Baja 5 SC:ä
Saldona ilman virityksiä ( ei mitään korjattavaa)
sitten laitettiin auton kulkupuoli hieman paremmaksi.
WT-813 kaasutin ja Jet pro V2 sitten alkoi menemään alkuperäisiä spurreja :afro:
Mutta onneksi siihenkin on ratkaisu. (Metallinen ratas-sarja! suoraan hyllyssä, Hobbylinnassa!
Lisäksi toisenlaiet renkaat alle, siinä saldo.
tässä vaiheessa on tehoa sen verran että perä koettaa ohi, vaikka olisi mikä... ;)
Muuta ei sitten olekkaan ollut, aika paljon on tullut ajettua.
Minkälainen on tuo metallinen ratas-suoja??
Varmaan alumiiniahan se on, mutta minkämallisen sai hobbylinnasta heti??
HPI:ltä näköjään tullu uusi versio BAJA 5SC SS 29 kit 29cc Fuelie koneella Jenkkilässä...HPI Europe:n sivuilla ei tunneta vielä kyseistä peliä.
http://www.hpiracing.com/kitinfo/107522/ (http://www.hpiracing.com/kitinfo/107522/)
Mahtaakohan koska tulla myyntiin täällä päin...toisaalta onko tossa loppupelissä hirveesti järkeä, sama kun ostaa 5 SC SS Kit:n ja siihen haluamansa pannun ja kilkkeet ?? :shocked:
Vähän ruvennu kiinnostamaan tuo BAJA SC SS-kit versio...vielä kun sais 4WD:nä...
Tuolla sähkauto topiccissa videota BAJA 5 SC 4WD sähköversiosta, joka kai joskus tulee myyntiin...onko kukaan löytänyt minkäänlaisia kuvia itse autosta ?
Onko kunnollinen nelikko kardaaneilla vai joku ketju/hihna viritys ?
Onkohan muutettavissa kuinka helposti bensakoneelle ?
Toivottavasti tulee bensa 4WD bensa versiokin jossian vaiheessa...voisi olla kyllä helposti toteutettavissa varaosilla tavallisesta 2WD -> 4WD.
Lähtökohdaksi SC SS kit, siihen joku kiva viripannu ja lainaisi sähköversiosta etuvedon...loput romut sitten kierrätykseen ja varaosiksi :cool:
Edit: Jaa miksikö nähdä moinen vaiva ja ostaa kaksi autoa että saa yhden...no kun tykkää rakentelusta ja haluamaansa autoa ei muuten tunnu saavan, joten täytyy kai sitten tehdä se :grin:
Grafililta siisti kori sc bajaan.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1230.photobucket.com%2Falbums%2Fee483%2FGRAFIL68%2Fbscg7.jpg&hash=3f078fad3bb5a6959e2a47ea398cb7405a39b0f9)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1230.photobucket.com%2Falbums%2Fee483%2FGRAFIL68%2Fbscg3.jpg&hash=f836db7a7ae592df61e5ac5b6de5c8dc9b904698)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1230.photobucket.com%2Falbums%2Fee483%2FGRAFIL68%2Fbscg1.jpg&hash=5a061cfc92f8d713786ce27341df8916c8a24fbc)
Onko kenelläkään kokemuksia tosta vertigon kytkinkellosta jossa pinjoni tulee kiinni mutterilla ja ruuvi on
kiinteä kytkinkellossa?
Alkaa hivenen jo nakertamaan noi katkeilevat pinjonin ruuvit. Josko tolla systeemillä sais homman toimimaan.
Valitettavasti vaan noi pinjonit on ainakin tuolta spare-tec:ltä loppu. Pitää metsästää josko noit muualta sais.
Kytkinkello:
http://www.sparetec-rc.com/392-vertigo-vented-clutch-bell-hpi-baja-5b-ss-5t-5sc.html (http://www.sparetec-rc.com/392-vertigo-vented-clutch-bell-hpi-baja-5b-ss-5t-5sc.html)
Pinjoni:
http://www.sparetec-rc.com/393-vertigo-17t-hardened-pinion-hpi-baja-5b-ss-5t-5sc.html (http://www.sparetec-rc.com/393-vertigo-17t-hardened-pinion-hpi-baja-5b-ss-5t-5sc.html)
Katselin kyseistä rassia tukholmassa viime maanantaina ja mikäli oikein muistan hintaa oli 11460 Kruunua
eniten pisti silmään bajan hinta 6450 Kruunua eli reilut 700€
mieleeni juolahti heti uusi reissu ruotsiin tais olla likaa tax free tuotteita hatussa. :grin:
Ootteko ostaneet ton hpi:n oman laturin millä saa sen vastarin akun ladattua, vai millä olette sitä alkuperäistä vastarin akkua ladanneet? En ole löytännyt tota liitintä mistään..Helpottais ajoa huomattavasti, kun sais akun ladattua :)
Itse olen lataillut akkua pojan sähköauton laturilla. Se on kait ihan perusliitin noissa Tamiya/Traxxas autoissa.
Osta kunnon laturi, sellanen digitaalinen versio. Sillä pystyy sitten tarkastamaan akun kunnon ja pystyy lataileen lipo ja life akut.
Tässä yks hyvä älylaturi. Itsellä tällainen...
http://www.hobbiesguinea.com/product_info.php?products_id=17114 (http://www.hobbiesguinea.com/product_info.php?products_id=17114)
Tällä lataa melkein akun kuin akun. Balancer pöytäkin löytyy...
On älylaturi kopterin lipoja varten, mut puuttuu tarvittava johto..En löytänyt liitistä yhden illan ettimisen jälkeen ja oli pakko kysyä viisaammilta...tamiyan liittimiä löyty kyllä, mutta kun se toinen liitin on pyöreä, kun tuossa bajassa on neliö.. Auttakee tyhmää. Please! :)
Vaihda siihen akkuun se liitin niin ongelma on ratkaistu.
Tuo orgis systeemi olisi hyvä, ainakin äkkisältään katsottuna, mut tarvii se liitin vaihtaa, jos tuota ei saa mistää hommattua.
Kuluuko muilla koppa noista pyörien kohdalta? Itsellä maalit jo lähtennyt, eli pyörät ottaa röykyissä kiinni..Kopan nostoako?
Taitaa ola sama ongelma näissä kaikissa short course mallisissa autoissa, että renkaat ottaa koppaan kiinni. :huh:
Toi on paha jos laittaa nastarenkaat niin koppa ei kauaa kestä ehjänä.
Sitä pelkäänkin. Etenkin, kun tuo koppa ei ihan halpa ole.
Lainaus käyttäjältä: fox - 15.11.11 - klo: 16.55
Sitä pelkäänkin. Etenkin, kun tuo koppa ei ihan halpa ole.
Sanoppa muuta. T-mallin kopan aikoinaan tilasin ja hintaa sillekkin tuli
melkein 300e eli neiljäsosa koko auto hinnasta. Kallista sanoisin... :shocked:
Mikäs tehoputki tähän 5sc:hen käy, ilman mitään muutoksia ja muovien sulamista?
Tässä hyvä vaihtoehto :smiley:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.sparetec-rc.com%2F971-1317-large%2Fvictory-rc-propipe-side-exhaust-non-silenced-hpi-baja-5b-ss-5t-5sc.jpg&hash=66f230d1b486330a33d819a0be2388f03f349dc3)
http://www.sparetec-rc.com/exhaust/971-victory-rc-propipe-side-exhaust-non-silenced-hpi-baja-5b-ss-5t-5sc.html (http://www.sparetec-rc.com/exhaust/971-victory-rc-propipe-side-exhaust-non-silenced-hpi-baja-5b-ss-5t-5sc.html)
katkeileviin pinjonipultteihin olis hyvä tosin tyyris ratkaisu. turtle racing clutch system noin 150 euroo baja-land.de
Lainaus käyttäjältä: baja5t/juhis - 15.11.11 - klo: 23.27
katkeileviin pinjonipultteihin olis hyvä tosin tyyris ratkaisu. turtle racing clutch system noin 150 euroo baja-land.de
Mikäs se orgis pultin varaosanumero olis? Vois ostaa pakkiin niitä varoiks. Mitä muuta osaa kannattais pitää pakissa mukana? Nuo vetareitten suojakumit taitaa olla aika kulutustavaraa? Itsellä on ainakin ekan ajon jälkeen pieni reikä suojakumissa. Kannattaako noita suojakumeja uusia heti, vai tarkkaileeko vaan tilannetta?
Lainaus käyttäjältä: fox - 16.11.11 - klo: 15.23
Lainaus käyttäjältä: baja5t/juhis - 15.11.11 - klo: 23.27
katkeileviin pinjonipultteihin olis hyvä tosin tyyris ratkaisu. turtle racing clutch system noin 150 euroo baja-land.de
Mikäs se orgis pultin varaosanumero olis? Vois ostaa pakkiin niitä varoiks. Mitä muuta osaa kannattais pitää pakissa mukana? Nuo vetareitten suojakumit taitaa olla aika kulutustavaraa? Itsellä on ainakin ekan ajon jälkeen pieni reikä suojakumissa. Kannattaako noita suojakumeja uusia heti, vai tarkkaileeko vaan tilannetta?
pultti 94506 http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=94506&x=0&y=0 (http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=94506&x=0&y=0)
prikka 96704 http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=96704&x=0&y=0 (http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=96704&x=0&y=0)
Mitens toi diffi tai perä, vai mikä lie toimii? Takarengasta kun pyörittää, pyörii toinenkin pyörä samaan suuntaan..Muistikuva oli, että pyöris toinen vastakkaiseen suuntaan? Pettääkö nyt muisti :)
Kyllä se pyörii toiseen suuntaan jos jarru laahaa tai pidät jarrua!?
Onko tässä autossa todella näin surkeet iskarit vakiona, ettei kestä kiinnityspisteet edes tankillista ajoa?
Sisäänajo kesken vielä, ja noissa kuulissa väljää ihan sikana.
En ole ihan varma, mut kyl niissä välystä kuuluu ollakin, muutenhan pienikin lika saa ne jumiin!? Toisekseen olisin muistavinani, että joskus ohjeita selatessani oli mainittu, että kummalta puolelta se pallo tulee siihen puristaa kiinni?
Juu kittihän tuo oma auto ei ollut, joten onko oikein päin puristettu pallot paikallaan, tiedä sitä sitten..
Ja juu, ymmärrän pienet välykset, mutta mitä omassa iskarissa on, en sitä ihan ymmärrä..Oikea on paaaaljon enemmän, kun vasen. Vasen voisikin olla normaali..Tuo oikea on selvästi kulunnut reiästään, kun sen pallon sieltä poisti..
Älkää kiristäkö niitä iskareita liikaa tai ne hajoaa.
jep...entäs jos ne hajoaa tehdasasetuksilla? Paras lääke tähän Team Fasteddyllä..
tällästä oon ruvennu ihan vakavissaan kattomaan.
Onko missään tarjolla vaihtoehtoisia koreja näille? ku nois videois on erilaisii koreja, vai onko ne ite väsätyt :O
ja erilaiset vanteet kiinnostaa ja :wink:
Yksi korivalmistaja: http://www.grafilbodies.com (http://www.grafilbodies.com)
Renkaita ja vanteita: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/sc.12/category.37354/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/sc.12/category.37354/.f)
itse taidan päätyä 5t ostoon.
kiitos :wink:
mistähän noita twin moottoreita sit saa ku niitäkin näyttää olevan :O
niin iso raha menis tälläseen ni kaikki ois hyvä olla valmiina tiedos :smiley:
Siitä twiniä bajaan: http://www.tgndistributing.com/obr-full-mod-twin-50.8cc.html (http://www.tgndistributing.com/obr-full-mod-twin-50.8cc.html)
Englannistakin saa, ei tartte lähtee merta etemmäksi kalaan.
http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCSAX0001.html
OMA valintani olisi kuitenkin tämä pata.
http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCMMRProMX50.html (http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCMMRProMX50.html)
15heppaa!!!
MMR Pro MX 50 Super. Speed passes (http://www.youtube.com/watch?v=INzw3tFsJak#ws)
40ccm mmr kone tuottaa 12heppaa, ja sekin lähtee ku kuppa töölöstä.
BZM 40cc.mp4 (http://www.youtube.com/watch?v=1I-rcFYvz8U#)
Jep, saahan noita briteistäkin, mutta tossa TGN:än setissä olis pakoputketkin mukana.
Toi ProMX50 on kans ihan hullu bajassa, milloinkohan noita saa losiin?
Èiköhän noi mmr:änpoijjaat jo suunnittele losiin tollasta konetta :azn:
Voi aika kivasti losikin potkia eteen päin 15-hepan avulla
Joo losissa varsinkin olis tarvetta tuolle voimanpesälle, kun neliveto ja painava auto muutenkin. Ja vääntö tossa Pro MX 50cc motissa ei heti lopu.
Nyt sais rtr 5sc.n briteistä 1020€ hintaan.
http://www.modelsport.co.uk/hpi-baja-5sc-rtr-truck-2.4ghz-red-/rc-car-products/38649 (http://www.modelsport.co.uk/hpi-baja-5sc-rtr-truck-2.4ghz-red-/rc-car-products/38649)
Rahtikulut kun siihen lisää(42£), niin hintaa jää noin 1070€.
Ja toimitus kotiovelle.
Suomessa hinta kyseisellä autolla 1250e.
Joten erotukseksi jää 180€.
Tosin onhan se kotimaasta ostettu auto aina plussaa kotimaiselle kaupalle, mutta jos rahat on
tiukilla niin itse kääntyisin ulkomaan suuntaan.
Tosin kannattaa Mikolta kysyä tarjousta ennen tilaamista ulkomailta, Mikko on kauppamies :wink:
Mites muilla on noissa orgis iskareissa pysynny öljyt sisällä?
Mulla oli vuotoa, tein tiivisterempan ja ajaa sen jonkun litran taas.
Tällänen setti tulossa sit ku taas vuotoa alkaa tulemaan.
http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCDDMTT723.html (http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCDDMTT723.html)
Loppuu se tyhjentyminen...
Pitää itekkin harkita noihin jotain päivitystä...Mites sulla juhamatti, onko väljää etummaisissa alemmissa tukivarsissa, johon se pallo tulee? Itsellä on aika mukavasti pystyheittoa.. Onko tuohon jotain parannuskeinoa?
Jos ne on tosi väljät, niin osta uudet.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85400 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85400)
Niissä on valmiiksi asenettu noi pallot.
Taikka rpm:än tekemät.
Tosin niihin pitää ne vanhat pallot ottaa entisistä tukivarsista.
Mulla on noi rpm:n tukivarret.
On ihan simo kestävät.
Jos mahdollista tilata jenkeistä, niin ddm on se kauppa.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4673/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4673/.f)
Tai Ranskasta.
Mustana
http://www.sparetec-rc.com/boutique/hpi-baja/chassis/search-10101-triangle-avant-noir-rpm.html (http://www.sparetec-rc.com/boutique/hpi-baja/chassis/search-10101-triangle-avant-noir-rpm.html)
Tai valkeat jotka voi kangasvärillä värjätä halutun värisiksi.
http://www.sparetec-rc.com/boutique/hpi-baja/chassis/search-9902-triangle-avant-blanc-rpm.html (http://www.sparetec-rc.com/boutique/hpi-baja/chassis/search-9902-triangle-avant-blanc-rpm.html)
Jep...Uudet tuossa kyllä jo odottaa vaihtamista. Ihmettelin vaan, kun niin nopeasti mennyt väljäksi.
Jos ne pallot laittaa väärästä päästä sisään, niin ne ei ole silloin "tiiviisti" paikallaan.
Jos olet ne pallot laittanu alatukivarsiin yläkautta, niin ne on oikein asennettu, jos alakautta niin ne on väärin asennettu.
Siinä voi olla syy miksi ne on väljät, ja toinen on väärät työkalut.
Vaikee sanoo, onko oikein laitettu, kun oli rtr paketti ja uutena ne oli suht tiukat.
Joo, voihan se olla sitten jo väljystynyt.
Ei muuta ku uutta alatukivartta.
sopiikos baja 5b renkaat /vanteet sc malliin entä mitkä muut osat sopii?
5b:n renkaat sopii jos on kumit alla, mutta 5t/sc:n kumit ei mene 5b:n vanteille, ainoastaan etuvanne on saman levyinen kaikissa malleissa.
Takavanne on b mallissa 10mm leveämpi.
Renkaat on t/sc mallissa noin 20mm korkeammat kuin b mallissa.
Voimansiirto,runko, jarrut hubit, tukivarret on samat kaikissa malleissa.
Bajaan koreja ,kevlar myös...
http://www.ebay.co.uk/itm/FIBREGLASS-BODY-SHELL-DECALS-HPI-BAJA-5T-5SC-/150794613972?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&var=&hash=item68ca79d38c#ht_10758wt_1396 (http://www.ebay.co.uk/itm/FIBREGLASS-BODY-SHELL-DECALS-HPI-BAJA-5T-5SC-/150794613972?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&var=&hash=item68ca79d38c#ht_10758wt_1396)
Noista brittikoreista tulee mieleen, tai siis korien keulasta mieleen vanha tvr tuscan. :grin:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.ritzsite.demon.nl%2FRAI99_classic_NO%2FBIN%2FTVR_Tuscan_V6_1970_f3q.jpg&hash=66fdc1fe51cf9cc701ab581db9c907fe91d99ed7)
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 10.04.12 - klo: 20.04
5b:n renkaat sopii jos on kumit alla, mutta 5t/sc:n kumit ei mene 5b:n vanteille, ainoastaan etuvanne on saman levyinen kaikissa malleissa.
Takavanne on b mallissa 10mm leveämpi.
Renkaat on t/sc mallissa noin 20mm korkeammat kuin b mallissa.
.
Sama etuvanne se käytännössä on kun itsellä on 5t:n nakit nelikossa joka kulmassa 5b:n etuvanteilla!
Joku korjatkoon jos ei pidä paikkaansa...
Kyllä jos sulla on ne etunakit mallia 5t/sc.
Takanakit on 5mm leveämmät b mallissa.
Kuten tuossa kirjoitin, niin etuvanne on leveydeltään sama kaikissa baja malleissa.
Renkaat korkeammat profiililtaan t ja sc malleissa.
Täten esim 5b:n etu kumin foamit ei käy t/sc:n kumeihin, samoin takana.
Tietääkö kukaan muunnossarjasta 5b:stä 5sc malliksi mitään?
Osalistakin kelpaisi vallan mainiosti.
No ei siihen valmista ole.
Usean satasen remppa se on joka tapauksessa.
Ite muokkasin omasta b:stä 5t:n ja maksoi korin kanssa noin 300€ :shocked:
Vaihdelaatikon pinionikin pitäisi vaihtaa vielä, se kun on b ja t/sc mallissa eri.
b:ssä se on 20-hampainen ja t/sc 19.
Johtuen renkaiden välitys-suhteesta.
Mutta tässä vähän listaa joita tartteet jos muunnat b:n sc:ksi.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85246 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85246)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85247 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85247)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85417 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85417)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85419 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85419)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85421 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85421)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85423 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85423)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85425 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85425)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85441 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=85441)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104779 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104779)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104780 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104780)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104782 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104782)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104960 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104960)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104969 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=104969)
Koriksi ottaisin joko woodster lidzin tai rcp:n, koska tuo hpi:n kori on ohut kuin kananmuna ja yhtä heikko.
Ja esim woodsterin kori Ranskasta postitettuna kotiovelle maksaa vain 160e kun hpi:n kori maksaa 250€.
Helpoin tapa myy B ja osta SC.
juhamatilta näköjään löytyy vastaus kaikkeen?! :cheesy:
suuret kiitokset tiedoista! :wink:
ja olishan se helpompi ostaa valmis auto. kahen vaiheilla olen mitä teen :huh:
Tuossa tuli tehtyä laskutoimituksia osista niin näyttäs siltä että autolle tulis hintaa reippaasti yli sen mitä rtr 5sc maksaisi suoraan kaupasta :undecided:
Eli 5b lähteepi myyntiin ja toista tilaukseen.
Kiitos kuitenkin juhamatille tiedoista. Voi olla joillekkin tarpeen kuka projektiin haluaa lähteä :smiley:
Terve!
Uusi harrastaja ilmoittautuu. Ostin keväällä ennakkoluulottomasti 5SC SS rakennussarjan, edellisestä radio-ohjattavasta on aikaa riski 20 vuotta ja sekin oli näitä nikkoja tms. Törmäsin hollannissa työmatkalla lelukauppaan ja siinä hyllyssä oli tollanen RTR 5sc ja se oli niin sanotusti siinä. Kotiin päästyä alkoi armoton netin selaaminen. Hobbylinnasta tilasin auton ja muut tarvittavat vermeet. Iso kiitos sinne suuntaan!
Auton kasaaminen oli suorastaan terapeuttisen nautinnollista (insinööri jees). Ebayta selastessa löytyi kaikkea kivaa sälää alustan ja rungon vahvistamiseen. Muutamia aluosia tuli lisättyä heti kättelyssä, samoin suojapussit iskareille ym. pientä. Nyt olen ajanut laitteen sisään ja pari tankkia päälle, reissuhommat jatkuu edelleen niin ei ennätä harrastaa tätäkään niinkuin haluaisi. Mutta nälkä kasvaa syödessä, mielessä siintää jo kunnollinen tehoputki (torpedo), hydraulijarrut joka nurkkaan ja käynnistimen ajattelin vaihtaa tollaseen rotomalliin....koura on niin iso ettei meinaa saada koppa päällä vedettyä käyntiin.
Ensimmäinen ajokerta kotipihassa oli oma lukunsa....vaimon keväällä istuttama luumupuun taimi kaatui kaikkine tukineen. Kaasu/jarruservo toimi väärinpäin ja papereita selaamalla käänsin sitten kanavan rev asentoon niin alkoi heti tuntumaan paremmalta. Jarrujen säätö oli tietenkin metsässä, kaasun säädin tarkoituksella niin ettei läppä auennut kokonaan heti. Takarenkaan mutterin aukeaminen ja mutterin katoaminen lopetti sitten ekat ajelut (mutteri löytyi myöhemmin).
Kiristelin ruuveja ja muttereita ja säädin kaasun kunnolla ennen toista ajokertaa, tällä kertaa menin sorakuopalle. Kotipihassa ei viitsi ajella, noilla äänillä vaikka tilaa olisikin. Aivan mieletön fiilis hyppyyttää autoa kunnolla ja kokeilla sen rajoja. Tulen varmasti häiriköimään tällä palstalla kaikenlaisten kysymysten kanssa ja jossain vaiheessa, varmaan ensi kesänä tulen mukaan noihin loose rim kisoihin tai muuten vaan ainakin korpilahden radalle.
t. Arttu
Seuraava päivitys bajaasi
tr210 - Killer RC "Super Bee" Failsafe/Kill Switch Combo
Tervetuloa harrastuksen pariin ja foorumille Arttu!
Welcome aboard Arttu :wink:
Kysele vain jos ongelmia auton kanssa ilmenee tai tahdot vain neuvoja kysellä..
Tervetuloa mukaan mahtavan harrastuksen pariin!
Ja kannatan ehdottomasti osallistumista Loose Rim kisoihin siellä on mukava fiilis ja pipo ei kiristä! :wink:
Kiitosta vaan kaikille!
Huomasinpa, että taidan olla salaa vasenkätinen....kirjoitan oikealla mutta pelaan lätkää rightilta ja rattiradiossa olis parempi jos kaasukäsi olis oikea ja vasemmalla arvotaan suuntaa. Noita näköjään olis saanu sellaisiakin radioita missä pystyy vaihtamaan sen renkaan puolen. Noo jos alkaa häiritsee enempi ni sitten, onko kellään samaa "ongelmaa".
Mulla samaa ongelmaa = oon umpivasuri.
Itselle ei tuota harmia tuo "vääränkätinen" ratti kun olen jo tottunut käyttämään noita oikeankätisten ruoreja. Kestää hetken aikaa tottua ja sit asiaan ei enää kiinnitä huomiota.
Useimmissa spectrumin raidioissa pystyy vaihtamaan kätisyyden ja ainakin omassani (spectrum dx3 r) tuli kaikki tarpeellinen mukana.
(https://lh4.googleusercontent.com/-dSiCiIz8D8g/UUXV27X3PAI/AAAAAAAAA70/YeGKIp4JXPU/s912/IMG_1695.JPG?gl=FI)
Pieni pusu penkkaan ja tulos näkyy siinä.Onneksi jo viime viikolla osat tilattu,kun piti päivitellä aluosiin,tulihan purettua valmiiksi,pakettia odotellessa
(https://lh5.googleusercontent.com/-3Opxq4l4Tb4/UUiLdHbQCrI/AAAAAAAAA8Q/7i7Z7JRlFlk/s912/IMG_1697.JPG?gl=FI)
No niin,siitä alupalikkaa ohjaukseen :)
Mulla on omassa bajassa samat palikat ja on kyllä kestäneet aika hirveetkin mällit.. :laugh:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi5.aijaa.com%2Fb%2F00783%2F11253306.jpg&hash=fd02f3792e39cfaf5a512d3d4ddfbd9c70e73833)
Tosin se turtlen paketti ois parempi, mut sille hintaa kertyy melkein 100€..
(https://lh6.googleusercontent.com/-HA9BVAnAuCU/UVHATh8yxcI/AAAAAAAABAg/ttQPi64I4sM/s912/IMG_0070.JPG?gl=FI)
Ja lisää välyksen poistoa ja jämäkkyyttä ! (painoa :sad:)
Ja jos joku pystyis muuttamaan otsikon,kun ei niin kauhean uusi enää :grin:
Kenen nakertamat noi raidetangon päät on?
Ihan pätevän näköiset..
Itellä on fast lane machinen, joissa on myös messinkinen insertti.
Välykset läx voisi sanoa..
Mutta mielestäni on typerää noita palikoita valmistaa, kun niihin ei sitten ole varaosina saatavina noita sisuskaluja, niitä voisi olla yhtä hyvin olla saatavina, niin kun alkaa lötkää palikat sisällä, niin uudet tilalle ja matkaan...
Eli omassa autossa nää.
http://www.davesmotors.com/tt245_2 (http://www.davesmotors.com/tt245_2)
Ja jos joku meinaa ton setin ostaa, niin tossa toi hinta on vain yhden puolen hinta, eli noita tarvitaan kaksi paria..
50$ on kyllä aika kova hinta, mutta on noi kyllä paremmat kuin ne muoviset..
Mutta, toitotan vieläkin että noi insertit voisi olla vaihtokamaa, ettei tartteis koko pakettia ostaa aina kun vaihtaa ton setin..
Hmm, pitääpä laittaa tehtaalle viestiä :roll:
Nuo ovat rovanin,edullisesti pitää harrastaa :laugh: työn puolesta mahdollisuus tehdä uusia sisuksia jos tarvis. ..
(https://lh6.googleusercontent.com/-mhV1ijPXQH0/UWQu7E-BYEI/AAAAAAAABBI/7HWBYRCbqwg/s912/IMG_0104.JPG?gl=FI)
Mulla vaan ei kopat kestä :angry: kai se on laitettava kehikko jos se kestäis. . .
(https://lh3.googleusercontent.com/-DsPYCfY4eLc/UWQu9TsJXLI/AAAAAAAABBY/iBF29G2OAXM/s912/IMG_0106.JPG?gl=FI)
Tosin olihan tuo ehtinyt jo 80 kelata vauhtia. . . .jos tuohon kepsiin luottamista.
aika jännä juttu jos pelit ei kestä :shocked: :shocked:
No jos ihan totta puhutaan,niin ei sentään noin paljoa ollut kun meni ympäri ;) ,mutta jossain vaiheessa ollut.
AUTS...
Otan osaa, toi voi jo ketuttaa :sad:
Majurilta koppaa kysymään taitaa käydä se W5:sen koppa tohon sen muotti sil ainakin on...
ja jos katsot rikki mennyttä koppaa tarkemmin,niin mikäs se onkaan :wink:
Katos perkule sehän se just onkin...
Utelua viisaammilta : Vetarien suojakumit tuntuu olevan kulutus tavaraa,onko joku parempi versio olemassa niistä ? Onko ne harmaat kumit parempia kuin mustat orginaalit ? http://www.powerslideracing.com.au/hostile-racing-grey-dogbone-boots-new-version-ub55-en.html (http://www.powerslideracing.com.au/hostile-racing-grey-dogbone-boots-new-version-ub55-en.html) olisko hostilet parempia ?
Toi on jäykempää ainakin kuin ne mustat kumisaappaat hostilelta..
Paketti oli kerran noita, mutta myin pois ennen ku kerkesin kokeilla.
Tosin nuo harmaat ei ole tarkoitettu sc:hen,joutuu venyttämään ja kestävyys kärsii. . . kai se on mentävä mustilla orkkiksilla ja rakentaa suojat,jos kestäisivät paremmin.
Menneellä viikolla laitoin toisen koneen bajaan ja tänään mielenkiinnosta avasin tuon orkkis 26 fuelien ja 22l jälkeen se oli vielä kuin uusi.
(https://lh3.googleusercontent.com/-xABMDcABHck/UX0sbyhehOI/AAAAAAAABIo/6gbxHJ8-rx4/s912/IMG_0169.JPG?gl=FI)
Kuva nyt ei paljoa kerro . . .
(https://lh4.googleusercontent.com/-ffmmdsjEpl8/UX0sfZ3JliI/AAAAAAAABJA/eBxZDZseQIQ/s640/IMG_0172.JPG?gl=FI)
Laitetaampa siis takas kasaan uusilla tiivisteillä ja varakoneeksi.tai talveksi. .
Alkais olemaan etupää kunnossa kesän rientoihin. . .
(https://lh5.googleusercontent.com/-fwOVgupMBo0/UYURwBGIzII/AAAAAAAABKY/MCYikNjwNr8/w1067-h800/IMG_0184.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-PJxZVZFAkUc/UYURx_uBSII/AAAAAAAABKg/elnt4YWu7ZY/w1067-h800/IMG_0185.JPG)
Seuraavaksi takapään kimppuun :wink:
Ja takapää alkaa olemaan ajokunnossa
(https://lh6.googleusercontent.com/-dFFAE5qFF3A/UZktQZdRofI/AAAAAAAABNI/q8QiIzPT4nc/w1123-h842-no/IMG_0213.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-upjS7ms4Tcc/UZktMBwfs9I/AAAAAAAABNA/TjSkR8xvjMQ/w1123-h842-no/IMG_0212.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-M_NwdNF9i3U/UZksxAqa-HI/AAAAAAAABM4/mw1aiu15OGE/w1123-h842-no/IMG_0216.JPG)
^ . . . paitsi että iskarit ei edelleenkään pysy vauhdissa mukana :) alatukivarret ottaneet sen verran mokua,että iskareiden alakiinnityspultit repeytyvät irti. . . ihmettelen vaan miten iskari päätynyt väärälle puolelle. . . :shocked:
(https://lh5.googleusercontent.com/-qsCHaKuRI0w/UdLt6xVyjNI/AAAAAAAABYY/2cC9tYRLUqw/w633-h844-no/IMG_0420.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-EjzdjRe-t_w/UdLt8DGOGEI/AAAAAAAABYg/p3El__1zxTY/w1125-h844-no/IMG_0421.JPG)
Olisko rengas napannut iskarin alapään mukanaan..
Sulle on Mika liian pitkät nuo siun rajottajat, jos olis aidot killerit, niin tuota ei ois käynyt :wink:
Ne orkkikest on jotain 2-4mm lyhemmät mitä iskarin max liikerata on...
Ite ku ne laitoin niin ikinään ei enää noin käyny..
Nyt tosiaan munki baja on kouvolassa, toivottavasti nauttii uuden omistajan käsittelystä enempi ku mun :laugh:
Ne on juuri oikean mittaiset ;) ,ne on lyhyemmät,kuin iskari .Tuossahan on tapahtunut niin että,kivi osunut alatuki varteen ja sliipannut siitä juuri iskarin pultin kohdalta palan pois,muutaman alastulon jälkeen pultti reväyttänyt itsensä irti,ja kun ei heti huomaa kiihkeässä ajelussa,niin sitten on pompsahtanut iskarista se varrella oleva jousisydeemi ja kamat kentälle.Eli iskari paennut alaspäin,ei ylös.Mutta mitäs näistä,pussista uusia osia ja ajoon :)
No tuo selittäis miksi noin kävi :sad:
Osta RPM:n tukivarret, DIY-MAN oli ja on kai vieläkin myynnissä täys kierros.
Parhaat tukivarret mitä tartteet.
Tosin krakenin on kai vielä paremmat, mut rpm:kin saa takuuseen jos ne rikot :tongue:
Ne odottavat hyllyllä pussissa,laitetaan kun talvi huolto alkaa ;) mennään nyt vielä orkkiksilla kun niitäkin löytyy :)
Hetken mielijohteesta piti kokeilla lasikuitu korin tekemistä :
Muotti tehty alkuperäisestä muokattuna
(https://lh3.googleusercontent.com/-bkWRAf9_rAU/Ug30SeJNWiI/AAAAAAAABfg/WGyxFcp7ICg/w1080-h810-no/IMG_0618.JPG)
Sen päälle hieman irrotusta helpottavaa teippiä,kiitos sponsorille :)
(https://lh4.googleusercontent.com/-iwqbcucOUBY/Ug30T228BRI/AAAAAAAABfo/LPs40SQG12U/w1080-h810-no/IMG_0619.JPG)
Kuitua. . .
(https://lh4.googleusercontent.com/-H6o5HCQbjcM/Ug30V9RYEeI/AAAAAAAABfw/Wzmm_myigVQ/w1080-h810-no/IMG_0620.JPG)
Irrotus
(https://lh4.googleusercontent.com/-nJGI2skfS9g/Ug30XtIzwAI/AAAAAAAABf4/M2DeEQKXLmc/w1080-h810-no/IMG_0621.JPG)
Abouttiarallaa valmis,muutamat "sponsori" tarrat vielä ja valmis ajoon :)
(https://lh6.googleusercontent.com/-5bFkN1JNVhY/UhCqnmx2SwI/AAAAAAAABgc/Mm5uYMHJ1nM/w1080-h810-no/IMG_0627.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-SLe6rfPxhn4/UhCqpvdi1QI/AAAAAAAABgk/MiTMqXiu9ZU/w1080-h810-no/IMG_0628.JPG)
Tuota on turha sen paremmin siloitella,kärsii kuitenkin,joten näillä mennään.Ja siellä nyt joku naureskelee ja miettii oliko järkeä,niin tuskin,mutta tulihan kokeiltua :)
Hyvähän toi on. :smiley:
Kuinkas tuon muotin teit? Pursotit orggiskopan täyteen uretaania?
Jeps,uretaani levyä ja vaahtoa kopan sisään.Harmittaa kun jäi kuvaanatta ensi vaiheet,olis pitänyt kamera olla kokoajan hollilla. . .
Tarttis ihmetellä 26:sen koneelle kopio viriputkea , joka menis heittämällä paikalle . Joo ja yrittänyt ihmetellä sitä pari tuntia googlella. Aina tulee vaan 5b eteen. Käykö tämä kopan alle?
Auttakaa urpoa :wink:
Linkki puuttuu?
Oho niinpä jäi.Eli tällainen
http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=65 (http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=65)
Vai olisko parempia ehdotuksia?
Tuo "dominaattori" ei käy sc malliin, mutta tällä kitillä sen saa menemään.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bigsquidrc.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F09%2Frpm5bumper.jpg&hash=619e2f3a626aaa554d66e746bd5af8112ce003ac)
Jenkeistä löytynee rc kaupoista.
http://www.rpmrcproducts.com/products/HPI/hires/82312Asy.htm (http://www.rpmrcproducts.com/products/HPI/hires/82312Asy.htm)
Ok.. Kiitoksia.
Täytyy vielä opiskella jos löytyy parempaa systeemiä. Eiköhän tässä jotain kivaa tohon keksi :tongue:
Voiko olla että victoryn sivuputkea tähän autoon ei löydy sen halvemmalla Euroopasta ddm:ltä jenkeistä?? :lipsrsealed:
Meinaan tuntuu tosi typerältä tilata jenkeistä eurooppalainen putki?
Tietenkin vois taavilta tilata samalla myös muuta :laugh: :laugh: :laugh:
Mulla olisi joutilaana yksi vaimennettu VRC Side mount Big bore.
Mites toi big.. Reakoi 26 kutosen koneen kanssa?
Vai pitäiskö se olla se pro?
Toimii kyllä mutta luulisin että pro sopii paremmin
Meinaatko tehon ja väännön puolesta?
Vai pelkän koon puolesta?
"Sen näkee kun kokee"
Riippuu aivan siitä millainen putki sinulla on tällähetkellä. Mikä tahansa putki on parempi kuin se vakio sikarilaatikko tai SS putki. Kaikilla aftermarket putkilla saadaan noihin verrattuna parempi tulos, mutta luulisin että BB on hieman ylimitoitettu vakiolle 26 koneelle. Portatulle se soveltuu jo ehkä vähän paremmin.
Itse olen käyttänyt sitä vain 29cc koneesta ylöspäin joten en osaa sanoa varmaksi.
Tosin ei tämän mukaan vakiolle 26cc koneelle sovellu tuokaan pro putki
NG = Not good
G = Good
P = Perfect
Piston Ported 2-bolt;
23cc NG
26cc NG
27,2cc G/P
30,5cc P
REED Ported 2-bolt;
27,2cc G/P
30,5cc G/P
Piston Ported 4-bolt;
23cc PRO MOD P
26cc PRO MOD P
27,2cc PRO MOD P
TS REED Case 4-bolt;
27cc PRO MOD P
Stock 2-bolt;
23cc NG
26cc NG
Stock 4-bolt;
23cc NG
26cc G/P
En kyllä itsekkään ymmärrä tätä taulukkoa. Millä ilveellä kaksipulttiselle 26cc koneelle se ei käy kun nelipulttiselle 26cc koneelle se onkin jo hyvä tai täydellinen. Jos pytty on muuten käytännössä identtinen niin millähän ilveellä ne kaksi pulttia tekeekin siitä nyt yht´äkkiä täydellisen. On tainnut taulukon tekijällä olla jo liian monta olutta alla...
Nelipulttinen on käsittääkseni ainoastaan toimintavarmempi.
Flekulle olisi heittää kysymys noista teamfasteddyn iskarin korkeista. Ootko tykänny niistä ja vieläkö käytät alapäissä vakioita? Omat vakiot alkaa olla kuluneet, eikä alapään pallot pysy enää paikallaan. Iskariremonttia odotellessa... :laugh:
Näitä taulukoita ja foorumeita selaneena tuntuu olevan aikas pitkälle mielipide kysymys :tongue:
Joo tarvitsisi putken ton normaalin tötsän tilalle. Olis tietenkin tämä http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6345/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6345/.f)
Mutta siitäkin on sanottu et turhaa meteliä tuottava hökötys.
Joskus itsekkin tuota mietin mutta tulin siihen tulokseen että hankaloittaa auton huoltamista merkittävästi.
Kaikki työt mitkä tapahtuu kaasarin, ilmanputsarin, tankin tai radiolaatikon ympäristöstä muuttuu hankalaksi. Putki on tiellä ja aiheuttaa ylimääräistä työtä kun se pitää poistaa edestä.
Tästä syystä takaputket on parempia. Itsellä on kyllä sivulle tuleva putki nyt paikallaan mutta kun se on vain toisella puolella niin sen kanssa voi elää :wink:
Katos perskule.. Tota huoltoa ei ees hönö ajatellut :roll: Taas oppi jotain uutta .
Täytyy siis ruveta ihmettelee sitä juhamatin linkkaamaan puskuri systeemiä tai tota sun tyylistä putkea.
Moikka!
Tuli tossa ostettua itselle tämä 5sc ss ja eilen ekat savut sain otettua. Koko sisäänajoa en kyllä vonut suorittaa, koska tuo tune putki on aivän jäätävän kovaääninen :D (klo 9->). Tässä kuuluukin kysymys: Auttaisiko pieni matka silikoniputkea vaimentamaan korkeat äänet? Onko orkkis vaimennin yhtään huonompi tehojen suhteen? Hiljaisempi ainakin pitäisi olla.
Tuli mieleen hölmö kysymys mutta miten tuo valetun kopan irrotus menee? eikö tuo lasikuitu kuitenkin pureudu aika kovasti kiinni muottiin?
Toki,jos ei käytä välissä mitään :wink: ammattilaisilla on vaikka mitä aineita muotin pintaan gelcoat yms. mutta ihan yksinkertainenkin asia toimii,kunhan muotti on suht yksinkertainen.Itsellä oli muotin päälle vedetty pakkaus teippi ja sen päälle ihan tavis autovaha,ehkä vaha oli jo varmistelua,pitäis teipistäkin lähteä ilman tarpeetonta väkivaltaa.
(https://lh4.googleusercontent.com/-5ZUbxhgdEJA/UrbVK4iSR8I/AAAAAAAABi8/89fJP0KtJIg/w1077-h808-no/IMG_0719.JPG)
Jos sitä lumisateita odotellessa laittais renkaat kuosiin. . .
Muistakaa käyttää suojalaseja kun ajatte kuttereilla :grin: pussin etiketissä lukee caution:use protectiver
eye wear when using this product.
(https://lh5.googleusercontent.com/-v0yt5Pvav8M/UvEoaYAMrxI/AAAAAAAABmw/oxUtcUnkQuQ/w1077-h808-no/P2040009.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-6JF-PngBpRY/UvEodPNevoI/AAAAAAAABnE/2o9_mPDgkhM/w1077-h808-no/P2040012.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-X1h-Dv9PFJc/UvEoZKhBs_I/AAAAAAAABmk/98BttNxi3Wc/w1077-h808-no/P2040008.JPG)
Näköjään ei muita täällä paljoa ole,mutta laitetaas kuvaa tämän talven kopasta,nyt kun se on muokattu sopivaksi alkaa rungon vaihto ja putsaus kesän jäljiltä.
(https://lh4.googleusercontent.com/Gm-WdeFjXGql6_vXCod91wV0HWC2kIfAL-Ql4J5FqIg=w342-h255-p-no)
(https://lh4.googleusercontent.com/7_G8P6lqaZ-QnQkh9xF77XgIiG4vzwUdi8gK3eUbeSA=w345-h259-p-no)
(https://lh5.googleusercontent.com/vej9wnTVVxQgrrh1cWMLJjDH6tLUTbDeLko5xRf827c=w194-h259-p-no)
Mites baja 5SC kulkee talvella, olis laskettelurinne tossa 200m päässä ja lähistöllä hiekkaparkkista. Tartteeko cold cutterit alle että pystyy ajamaan lumella? Aika kun ei riitä lähtemään radalle niin jos pääsis tässä ihan kämpän lähistöllä ajelemaan vähän. 2 iltaa mennyt jo Losi 5ive T ja Baja SC:n vertailussa. Myös vähän pyörinyt mielessä Amewi tai smartech Uno. Mites näillä räppäilyt onnistuisi?
No tuo baja on paremmin tehty kuin awemi ja smartti . Ajettavuus on myös aivan eri planeetoilta .
Jos taas kisaaminen kiinnostaa niin kuplaluokka on kova . Awemi, smart ja fg ovat niissä alustoina.
http://rc10.fi/index.php?topic=83367.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=83367.0)
Ajettavuus... No mitä kukin hakee . Neliveto no se on erilaista :wink:
Kumpaakin joudut talvella hommaan piikit alle
2 talvea jo ajeltu FG Marderilla ilman piikkejä ihan onnistuneesti. Se on vain kuskista kiinni. :grin:
Lainaus käyttäjältä: Mäkistation - 25.12.14 - klo: 12.00
2 talvea jo ajeltu FG Marderilla ilman piikkejä ihan onnistuneesti. Se on vain kuskista kiinni. :grin:
No miesten miehet erikseen :wink:
Tälläiset neitipojat tarvitsee piikit :grin: :grin: :grin:
Nelikoista en tiedä,mutta kyllä Bajalla ajo talvella on tuskaa ilman nastoja ja uskoisin samaa muistakin 2wd autoista.Toki alustallakin on eroja,saattaa tuollaisella laskettelurinne lumella toimia nappula renkaatkin,mutta jos vähänkin on jäätä alla,niin piikit ehdottomat.
http://www.ebay.com/itm/Custom-TGN-HPI-Baja-5SC-with-Custom-built-interior-and-navagation-system-/201260982036?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2edc16df14 (http://www.ebay.com/itm/Custom-TGN-HPI-Baja-5SC-with-Custom-built-interior-and-navagation-system-/201260982036?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2edc16df14)
HUI !
On tolla hintaa... Vaikka ottaa huomioon rakennelmat, joku gps, kuskeilla ilmeisesti pyörivät päät ja pyörivä ratti, niin ja olihan siinä "kuulemma" vajaan 500 dollarin vanteet. Ja kori nyt on makuasia, mun mielestä keula näyttää ison miehen isolta nenältä, ei mun makuun. Mutta tuon keulaosan voisi kyllä leikata hienommaksikin.
Enivei onhan tuolla hintaa...
edit:
Jos itelleni haluisin noin tyyriin bajan niin se olisi jollain bzm50 tms. koneella ja ns. kestävällä voimansiirrolla. Ja noi pyörivät päät, ratti on huokeita itse toteuttaa jos viitseliäisyyttä on..