ERÄLISTAT / HEATS - TP-10 SM 1 + GT-8 I
29.5.2011 Kuusankoski
Erä / Heat 1 TP-10
#22 Tero Kupari LohUA
#26 Mika Rinne EspooUA
#27 Jaakko Louhi RaiSRK
#29 Jarkko Mustonen PKSRCA
#30 Axel Toivonen PKSRCA
#31 Jari Valkola PKSRCA
#32 Olev Pihl EST
#33 Sami Haapsaari TUA
Erä / Heat 2 TP-10
#5 Alexey Egorov RUS
#11 Daniel Kalves TamUA
#12 Janne Westerlund PKSRCA
#13 Jethro Lehtojärvi TUA
#14 Lassi Salo HyUA
#15 Aarre Sillanpää TamUA
#16 Harri Kaasinen PKSRCA
#20 Marko Salminen HyUA
Erä / Heat 3 TP-10
#2 Matias Kuusinen PKSRCA
#3 Alexander Naumov RUS
#4 Teemu Saarinen HyUA
#6 Niko Putkonen TamUA
#7 Sami Munck TamUA
#8 Ossi Kaario PKSRCA
#9 Lari Jäppinen TamUA
#10 Jomi Pulli KyPak
Erä / Heat 4 GT-8
#3 Vesa Rousku PKSRCA
#4 Pekka Kuronen KUA
#6 Juho Hattunen PKSRCA
#9 Markus Aallonen AAU
#10 Tommi Turku PKSRCA
#14 Jethro Lehtojärvi TUA
Erä / Heat 5 GT-8
#17 Petteri Jäntti PKSRCA
#20 Petri Hoffman PKSRCA
#21 Jarmo Kiiski KyPak
#22 Jaakko Mursula PKSRCA
#23 Juha Söderholm PKSRCA
* * *
AIKATAULU/TIMETABLE -TP-10 SM 1 + GT-8 I
29.5.2011 Kuusankoski
Ohjattu harjoitus / Controlled Practice
TP-10: 14 min, GT-8: 7 min
Erä / Heat P1 P2
TP 1 8:00 9:06
TP 2 8:16 9:22
TP 3 8:32 9:38
GT 4 8:48 9:54
GT 5 8:57 10:03
Ilmoittautuminen / Registration 8:00 - 10:00
Tuomariston kokous / Jury meeting 10:05
Ohjaajakokous / Drivers briefing 10:15
Alkuerät / Qualifying heats
TP-10: 3+7 min, GT-8 3+5 min
Erä / Heat Q1 Q2 Q3 Q4
TP 1 10:25 11:30 13:00 14:05
TP 2 10:38 11:43 13:13 14:18
TP 3 10:51 11:56 13:26 14:31
GT 4 11:04 12:09 13:39 14:44
GT 5 11:15 12:20 13:50 14:55
Lounastauko / Lunch 12:30 - 13:00
Finaalit / Finals
TP 1/4 (3+15 min) 15:30
GT B (3+15 min) 15:55
GT 5 nop. harj (10 16:20
TP 1/2 B (3+20 min) 16:35
TP 1/2 A (3+20 min) 17:05
GT A (3+30 min) 17:35
TP A (5+45 min) 18:15
Palkintojen jako / Prize giving 19:20
Miksi GT autot ei voi aloittaa? TP10 on kuitenkin varsinainen luokka?
aikataulullisista syistä
Ahaa. Mites se siihen vaikuttaa?
Entä mikä on GT 5. nopeimman harjoittelu? Vai pitäskö olla TP10 5 nopeimman harjoittelu?
Ei tollasta GT 5. nopeimman harjoittelua tarvita.
Aikataulua kun väännettiin niin näin sai vähän päivää lyhennettyä.
GT-8 sarjasäännöt määräävät viiden nopeimman harjoittelun.
TP-10 luokassa ei ole enää 4 nopeimman harjoitusta vaan kaikki joutuvat nousemaan semeistä joistä neljä nopeintaa saa sarjapisteitä.
Nämä kaikki asiat on kerrottu sarjasäännöissä.
Selvä. Kiitos kun vastasit!
Täytyy sit raahautua sinne puoli kahdeksaks varmaan.
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 26.05.11 - klo: 12.21
Ahaa. Mites se siihen vaikuttaa?
Entä mikä on GT 5. nopeimman harjoittelu? Vai pitäskö olla TP10 5 nopeimman harjoittelu?
Ei tollasta GT 5. nopeimman harjoittelua tarvita.
GT:t ajaa LS-5 formaatilla ja TP-10:n formaatti uudistui kuluvalle kaudelle. Voi olla, että GT autojen formaattia pitää uudistaa tuleville kausille(?)
Jees, näköjään. No sitä voinette miettiä nyt kun tilanne muuttui tältä osin.
Kuules Mika...
Eihän sillä ole mitään väliä, kun ajellaan kerhokisoja.
Mutta...silloin kun aloit suunnittelemaan GT-8 sarjaa, finaaleja piti olla A-, B-, C-, D-...Ä JA Ö.
A-finalisteilla viiden tunnin tauko ja sä ajat vielä vaan nitrolla.
Säännöt on samanlailla näissä, kuten pakoputkissa ja ilmanputsareissa ym.
(Kuhan sanoin...)
Hmm.. en ymmärtänyt mutta TP10 on SM-kisa, ei kerhokisa.
Sävystä päätellen yrität opettaa minua jollain tavalla? Luulen että olemme yhtä noin about vanhoja eli puoli matkassa mullan alle joten se ei kannata :grin: kunhan vitsailen..
Onnea kisaan.
Joskus aikoinaan lisenssin saamisen "ehtona" oli sääntöjen tuntemus. :police: :laugh:
Ja sinä siis tiesit että tämä 4. nopeinta sääntö on muuttunut? Hyvä homma.
Minä kun olin siinä uskossa ja tilanteessa vielä kun ajoin viime vuonna kisaa kuin sinä vaan olit katsojana :grin: Vai mitä Jarkko
Mutta hyvä että ainakin sinä tunnet säännöt ja mä voin tulla taas opettelemaan lisää, heh :evil:
Lukutaito on perusasioita, jonka useimmat oppivat jo ala-asteella. Luetun ymmärtämisessä auttaa, kun ymmärtää lukea.
Säännöt on julkistettu noin kuukausi sitten:
« : 27.04.11 - klo: 20.44 »
http://rc10.fi/index.php?topic=56775.0
Pahoittelen OT:tä, mutta tässä käyty keskustelu on TAAS erinomainen perustelu sille, miksi kilpailun oleellinen info ja erinäisten ihmettelijöiden kysymykset pitäisi eriyttää.
Aikataulua ja erälistaa hakeva säännöt tunteva normikisaaja joutuu kahlaamaan ..piipaan.. läpi päästäkseen itse asiaan.
Kisatopiikin rauhoittamista on samalla perustelulla toivottu aikaisemminkin.
Olen samaa mieltä Jarkon kanssa virallisen/lukitunsivun saamisesta kilpailujen järjestäjille. Toivoisin myös että sivu poistettaisiin kilpailujen jälkeen.
Helppo homma: ei muuta kuin moderaattorille yv:tä niin hoituu (lukotus, tiedotteeksi merkkaus, poisto jne)!
eli asioista - kuten tässä tapauksessa luokkien ajattamisesta - pitää kysyä YV:llä ja/tai yksityisesti jatkossa?
ja tässäkin tapauksessa vastaaja oli eri henkilö (=tunnari) kuin aikataulun esille panija joten kannattaa sitten laittaa selvästi mihin kysymykset ja muut havainnot saa esittää, ehkä se löytyy kilpailukutsusta, mutta kuitenkin. tässähän "ongelma" oli se että kysymyksiä ruvettiin tavallaan tarpeettomasti ulkopuolelta kommentoimaan ja sitten soppa on valmis. minua se ei haittaa, mutta tottakai joku ärähtää.. sehän on selvä.
Mun mielestä tuossa alussa kyseenalaistettiin kisajärjestäjän ammattitaito ja sääntötietous. Kyseenalaistaminen on tietyissä rajoissa ihan tervettä, mutta tuntuu olevan suomalainen yleispiirre, että asiat tiedetään paremmin omasta mielestä. Ja ehkä foorumi tähän aiheeseen olisi ollut vaikkapa yleisen keskustelun puolella?
Minä en ainakaan kyseenalaista mitään osaamista, mutta jos se kääntyy sulle/teille noin niin ei kysytä, ei.
ps. Kiitin edellä järjestäjää vastauksista eikä siinä ollut mitään se ihmeellisempää.
pps. Muutama muukin kyllä ihmetteli tota ajojärjestystä ja olisi toivonut sen olevan toisinpäin, eka GT ja sitten TP10.
Nähdään sunnuntaina!
Ja kiitellään sitten lisää järjestäjää kun kisat on ohitse.
GT-8 ajetaan ensin nimenomaan aikataulusyistä.
Alkuerien jälkeiset finaalit ym. on ajettava juuri tuossa järjestyksessä. Jos viiminen ajettu alkuerä olisi TP-10 niin silloin 1/4 finaalin alkua pitäisi siirtää n.30min eli palkintojen jako olisi 19.40.
Nurinaa on tullut myös yksinkertaisena ajettavasta 1/4 finaalista. Syy tähän on aikataulu ja kuskien määrä. jos olisi erilliset finaalit niin taas aikatauluun tulisi se n. 30min lisää jolloin oltaisiin jo palkintojen osalta ajassa klo 20.10.
Jos ajettaisiin erilliset 1/4 finaalit ja muutama jäisi pois niin silloin voisi osa kuskeista nousta semiin ajamatta ollenkaa kun kaikki nousisivat. Tämähän ei ole se tarkoitus vaan alempien finaalien tarkoitus on juuri lajitella ne parhaat kuskit päivän viimeiseen finaaliin.
Ja aikataulua myös tullee venyttämään eri finaalien tekniset kympit eli kailla skenaariolla oltaisiin herkästä jakamassa palkintoja klo 21 aikoihin ja jälkeenpäin luettaisiin foorumilta liian pitkistä ajopäivistä ennen työ/koulupäivää.