Lopputulokset M-8 SM IV VANTAA 27.8 PKSRCA
TQ: Tomi Salonen
Pos Name Club Laps Total Tm
1 Teemu Leino PKSRCA 70 45:22.449
2 Ari Heinonen PKSRCA 69 45:36.065
3 Petri Mylläri SaloUA 68 45:00.124
4 Markku Honkanen PKSRCA 68 45:39.116
5 Tomi Salonen TUA 67 45:33.477
6 Jarno Siltanen Jkl Srk 66 45:23.181
7 Marko Eklund TamUA 66 45:23.998
8 Harri Peltomaa TamUA 65 45:04.404
9 Tommi Alho TUA 65 45:10.075
10 Arto Heinonen PKSRCA 64 45:03.739
11 Tomi Björkman TUA 64 45:25.235
12 August Poutiainen TUA 57 39:33.139
1/2
13 Simo Ahoniemi HyUA 30 20:32.072
14 Jarkko Mustonen PKSRCA 29 20:05.919
15 Max Mört PKSRCA 29 20:07.680
16 Tuomas Lintula PKSRCA 28 20:15.282
17 Henry Salmen LahUA 26 20:31.460
18 Jarno Halonen PKSRCA 25 20:10.572
19 Jani Hovi HyUA 24 19:58.549
20 Jani Parjanen TUA 18 13:54.339
21 Juho Hattunen PKSRCA 10 7:03.822
22 Juha Sartesuo LahUA DSQ
23 Mikko Heikkilä TamUA DSQ
24 Heikki Valtonen TamUA DSQ
1/4
25 Turo Holm RccJkl 28 20:00.930
26 Jani Lindqvist TUA 28 20:04.513
27 Tommi Lyijynen TUA 28 20:07.887
28 Niko Vuorenmaa HyUA 28 20:10.658
29 Matias Kuusinen PKSRCA 28 20:14.722
30 Matti Jokelainen TUA 28 20:15.577
31 Sami Huhta PKSRCA 28 20:16.649
32 Tom Thusberg TUA 28 20:33.139
33 Sakari Penttinen RccJkl 27 20:46.087
34 Jari Valkola PKSRCA 26 19:37.780
35 Viljami Kutvonen PKSRCA 26 19:47.743
36 Reijo Mattila PKSRCA 24 20:11.962
37 Petteri Jäntti PKSRCA 18 19:26.379
38 Jose Husu PKSRCA 15 15:22.543
39 Miikka Kauttu TamUA 14 10:26.013
40 Harri Valli VääUA 1 1:03.686
1/8
41 Aki Savolainen PKSRCA 14 10:27.159
42 Jukka Ruuskanen PKSRCA 14 10:28.462
43 Tomi Kiuru PKSRCA 14 10:36.945
44 Ari Jyvä PKSRCA 13 10:00.208
45 Janne Löfgren PKSRCA 13 10:02.330
46 Janne Simola TUA 13 10:04.411
47 Kai Jämsä TUA 13 10:05.395
48 Sami Lehvonen RccJkl 12 10:18.171
49 Jari Itävuori PKSRCA 9 6:50.791
50 Aake Kutvonen PKSRCA 9 10:30.821
51 Tuomas Thusberg PKSRCA 8 5:54.388
52 Patrik Lundelin PKSRCA 6 4:46.850
53 Tuukka Tiainen PKSRCA 6 5:02.924
54 Riku Akkanen PKSRCA 3 2:25.675
55 Tapio Matikainen VääUA 0 -.---
56 Lasse Ilvessalo PKSRCA 0 -.---
1/16
57 Heikki Suontausta TamUA 14 10:39.548
58 Joonas Hyvärinen KUA 13 10:09.760
59 Ari Nevalainen PKSRCA 13 10:18.162
60 Mika Pylväläinen LahUA 13 10:20.252
61 Tomi Jermalainen PKSRCA 13 10:34.569
62 Petri Nirkkonen PKSRCA 13 10:39.534
63 Tuomo Örling PKSRCA 0 -.---
Lopputulokset M-8 SM V 28.8 2011 Vantaalla PKSRCA
TQ: Teemu Leino PKSRCA
Pos Name Club Laps Total Tm
1 Ari Heinonen PKSRCA 70 45:29.411
2 Teemu Leino PKSRCA 69 45:18.873
3 Tomi Salonen TUA 69 45:32.457
4 Simo Ahoniemi HyUA 68 44:53.355
5 Matias Kuusinen PKSRCA 68 45:20.336
6 Jarno Siltanen Jkl Srk 67 45:03.548
7 Max Mört PKSRCA 65 45:08.090
8 Jani Hovi HyUA 65 45:26.386
9 Marko Eklund TamUA 65 45:27.113
10 Arto Heinonen PKSRCA 64 45:14.930
11 Tuomas Lintula PKSRCA 27 29:40.064
12 Petri Mylläri SaloUA DSQ
1/2
13 Ari Jyvä PKSRCA 30 20:37.314
14 Heikki Valtonen TamUA 29 20:09.660
15 Jari Valkola PKSRCA 29 20:19.000
16 Harri Peltomaa TamUA 29 20:22.993
17 Tommi Alho TUA 29 20:31.396
18 Sakke Ahoniemi HyUA 29 20:38.051
19 Niko Vuorenmaa HyUA 28 20:01.244
20 Markku Honkanen PKSRCA 28 20:07.243
21 Jose Husu PKSRCA 28 20:27.059
22 Viljami Kutvonen PKSRCA 26 20:11.446
23 Jarkko Mustonen PKSRCA DSQ
24 Juha Sartesuo LahUA DSQ
1/4
25 Jani Parjanen TUA 29 20:13.471
26 Miikka Kauttu TamUA 29 20:27.113
27 Petteri Jäntti PKSRCA 29 20:29.305
28 Juho Hattunen PKSRCA 28 20:02.144
29 Turo Holm RccJkl 28 20:04.077
30 Sakari Penttinen RccJkl 28 20:17.718
31 Jani Lindqvist TUA 27 20:18.131
32 Harri Valli VääUA 27 20:37.419
33 Matti Jokelainen TUA 25 20:05.204
34 Teemu Vesterinen TUA 25 20:08.349
35 Tomi Björkman TUA 24 16:41.197
36 Sami Huhta PKSRCA 23 16:40.805
37 Jarno Halonen PKSRCA 22 20:23.109
38 Reijo Mattila PKSRCA 20 19:57.059
39 Tuukka Tiainen PKSRCA 12 9:17.632
40 Mikko Heikkilä TamUA 1 38.081
1/8
41 Janne Löfgren PKSRCA 28 20:37.003
42 Tomi Jermalainen PKSRCA 28 20:37.342
43 Jukka Ruuskanen PKSRCA 28 20:40.669
44 Aki Savolainen PKSRCA 28 20:41.347
45 Aake Kutvonen PKSRCA 27 19:37.186
46 Tapio Matikainen VääUA 27 20:16.206
47 Janne Simola TUA 27 20:18.453
48 Harri Kallonen EspoonUA 27 20:23.980
49 Patrik Lundelin PKSRCA 27 20:27.141
50 Henry Kanerva TamUA 26 20:17.217
51 Mika Pylväläinen LahUA 24 19:59.992
52 Lasse Ilvessalo PKSRCA 17 12:37.934
53 Joonas Hyvärinen KUA DSQ
54 Sami Lehvonen RccJkl DSQ
55 Tomi Kiuru PKSRCA DSQ
56 Petri Nirkkonen PKSRCA DSQ
Kuvia ilmestynee madonreikään kunhan saan tehtyä.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwormhole.pictures.fi%2Fkuvat%2FRC-racing%2FM-8%2BSM%2BIV%2B2011%2FA46D9141.jpg%2F_smaller.jpg&hash=67531a2377a015411e55a5e8875a2c5cc9cdb18b)
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/ (http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/)
Some additional pictures from Sunday's event... enjoy!
Cheers
Jonathan
https://picasaweb.google.com/jjonwilson/M8SMSarja28th082011Vantaa?authkey=Gv1sRgCLaz1v-u082_pwE
Huomaa Artsin takaiskarin "hieman" pysty asento:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi126.photobucket.com%2Falbums%2Fp102%2Fmerza07%2F_DSC8040.jpg&hash=2da417fd288bb886645e6afd9746b56cb586517d)
Teemun epäonnea:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi126.photobucket.com%2Falbums%2Fp102%2Fmerza07%2F_DSC8088.jpg&hash=8d9710e9cadece00be038104a734c8646a4e2a10)
Lisää kuvia jossain vaiheessa jossain.
Yllättävän paljon oli molemmissa kisoissa DSQ tuloksia. Liian iso tankki? Väärä siipi? Musta lippu?
Katsastus oli poikkeuksellisen tiukka, mm. leimaamattomat pudonneet autot hylättiin. :cool:
Kiitokset järjestäjille kisoista, mielestäni hyvät kapinat saatiin aikaan ja kaksipäiväisyys toi hieman lisämaustetta kisaan.
Lainaus käyttäjältä: Nappe - 28.08.11 - klo: 20.58
1/2
13 Ari Jyvä PKSRCA 30 20:37.314
14 Heikki Valtonen TamUA 29 20:09.660
15 Jari Valkola PKSRCA 29 20:19.000
16 Harri Peltomaa TamUA 29 20:22.993
17 Tommi Alho TUA 29 20:31.396
18 Sakke Ahoniemi HyUA 29 20:38.051
19 Niko Vuorenmaa HyUA 28 20:01.244
23 Markku Honkanen PKSRCA 28 20:07.243
20 Jose Husu PKSRCA 28 20:27.059
21 Viljami Kutvonen PKSRCA 26 20:11.446
23 Jarkko Mustonen PKSRCA DSQ
24 Juha Sartesuo LahUA DSQ
Mielenkiintoinen virhe.
Koulussa mulle kyllä kerrottiin että 19 jälkeen tulee 20 ja sen jälkeen vasta 21 :tongue:
Lainaus käyttäjältä: Rahtimies - 29.08.11 - klo: 00.22
Yllättävän paljon oli molemmissa kisoissa DSQ tuloksia. Liian iso tankki? Väärä siipi? Musta lippu?
lähinnä varmaan siksi ettei viety pudottua enää katsastukseen.
Juurikin näin, eli autot joita ei tuotu katsastukseen tietysti hylättiin. Tämähän on täysin normaali käytäntö kaikissa luokissa.
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 29.08.11 - klo: 00.38
Katsastus oli poikkeuksellisen tiukka, mm. leimaamattomat pudonneet autot hylättiin. :cool:
Siinä mielessä joo poikkeuksellisen tiukka meininki että nyt ei hirveästi katseltu läpi sormien, vaan mentiin samantien niinkuin pitää.
Eli jos ei autoa viedä katsastukseen silloin kun sen kuuluu siellä olla niin erätulos hylätään.
Tottakai pudonneidenkin pitää viedä autonsa katsastukseen... aivan selvä asia.
Vai mitenkäs luullaan että tehtäis siinä tilanteessa kun joku saakin rangaistuksen erän jälkeen... tai huomataan jokin muu virhe.
Pudonnut pääseekin jatkoon...
No mutta sitten protestoidaankin siitä ettei tämä nyt sitten jatkoon päässyt käynytkään katsastuksessa.
Jätkät myös pitivät kirjaa katsastetuista autoista, eli merkkasivat listaan kun auto oli katsastettu.
Näinhän myös nimenomaan kuuluu toimia, vaikka männä vuosina on nähty ettei ole pidetty mitään kirjaa, vaan on "luotettu" siihen että kaikki käyvät katsastuksen läpi.
Nyt ei lipsuttu ja hyvä niin.
Oppiipahan kuskitkin oikeille tavoille.
Toivottavasti samanlainen tiukka linjaus saatais jokaiseen kisaan tästä lähtien.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 29.08.11 - klo: 08.28
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 29.08.11 - klo: 00.38
Katsastus oli poikkeuksellisen tiukka, mm. leimaamattomat pudonneet autot hylättiin. :cool:
Eli jos ei autoa viedä katsastukseen silloin kun sen kuuluu siellä olla niin erätulos hylätään.
Tottakai pudonneidenkin pitää viedä autonsa katsastukseen... aivan selvä asia.
Jyväskylän ja Kauhavan kisassa kun yritti pudonneita autoja viedä katsastukseen, niin siellä sanottiin ettei niitä tarvitse katsastaa --> no opittiinhan taas jotakin uutta niinkuin koko kauden ajan :azn:
Tuon katsastus asian vois tarkentaa tuohon sarjasääntöön --> Vie auto aina erien jälkeen katsastukseen.
Mallikkaat kisat oli, ammattimaista toimintaa järjestäjiltä.
Jouko Hyvärinen
Kuopion UA, pienoisautoilijat
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 29.08.11 - klo: 01.20
Mielenkiintoinen virhe.
Koulussa mulle kyllä kerrottiin että 19 jälkeen tulee 20 ja sen jälkeen vasta 21 :tongue:
Eri kouluissa eri laskutavat :roll:
Eivaan, kiitos huomautuksesta, jäi numerot korjaamatta kun olin hieman sekoittanut tuloksia tuossa kohtaa.
Numerointi korjattu listassa.
Sarjasäännöissä on hieman avoimesti sanottu tuo katsastukseen vienti. Sen tekstin osan voisi tosiaan tarkentaa, että auto on aina käytettävä katsastuksessa erän jälkeen. Näin nyt se "vain" kuulutettiin ajajakokouksessa.
Toinen sääntöjen epämääräisyys tulee EFRAN tasolta eli auton leveys. Miten se tarkalleen ottaen mitataan? Monet autot on fundamentaalisesti sääntöjä tulkiten liian leveitä. Normikäytäntönä on pidetty, että se laatikossa liikkuu "sillai keveyesti" jousituksen kaikilla asennoilla. Tai, että auto rullaa alas boxissa, kun se on n. 15 cm nostettuna.
Olivat myös mitanneet fuilin nitroprosenttia. Oudonneli oli kuulemma kaikista nitropitoisin, mutta kuitenkin luvallinen. On kuulemma joskus ko merkin fuilit olleet jopa ylitse rajan.
Hyvä, että katsastuksessa panostettiin tällä kertaa. Säännöthän helposti rämettyy, jos ei joskus olla tarkkoina. Kiitos katsastajille!
Oma kisatarina sitten myöhemmin.
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 29.08.11 - klo: 09.49
Sarjasäännöissä on hieman avoimesti sanottu tuo katsastukseen vienti. Sen tekstin osan voisi tosiaan tarkentaa, että auto on aina käytettävä katsastuksessa erän jälkeen. Näin nyt se "vain" kuulutettiin ajajakokouksessa.
Hyvä, että katsastuksessa panostettiin tällä kertaa. Säännöthän helposti rämettyy, jos ei joskus olla tarkkoina. Kiitos katsastajille!
Monasti nuo kuulutukset tahtovat vain mennä ohi, no opittu käytäntö ei tarkoita että se olisi sääntöjen mukainen.
Hyvä että panostettiin katsastukseen ja MYÖS tuomarointiin. Ensi vuonna jokainen M8 kisajärjestäjä kun säilyttää tämän tason, niin meillä on tiedossa tasokkaita kisoja.
ihmetystä kyllä herättää tuo kun Durangot ovat täällä pari kertaa saanut hylsyjä vakio kilkkeillä ja efra boxista menee kuulemma läpi leveämmillä hexoilla. Lisäisin pienen protestin siitä että laatikot valmistetaan puusta. Jyväskylässä ei ollut mitään ongelmaa leveyden kanssa (ei puuta). Puu kun ei tykkää kosteudesta vaan turpoaa. Salossa myös leveä ja vielä pahemmin? Kauhavan katsastus ei ole muistissa enää... toki jos tehdään uusi laatikko aina kisoihin niin se varmaan menee, mutta jos se vuosia lojuu kontissa niin... Tästä voi nyt sitten avautua ja sanoa että osta JQ :)
Hyvin järjestetty kisat noin yleisesti.
Oma ajo jos sujuisi ilman useita kaatoja niin olisi paremmat fiilarit. Korvenmaa kun seurasi minua nousussa kun olin kakkosena niin hermo petti ja olin sen jälkeen enemmän katollaan kuin pyörillä.
Renkaat vaikuttaa paljonkin, esim. cityblock on tosi leveä ja saattaa olla tiukka mittalaatikkoon. Kyosho suorastaan heilui boksissa niilläkin ;)
Lainaus käyttäjältä: JTH_X - 29.08.11 - klo: 10.26
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 29.08.11 - klo: 09.49
Sarjasäännöissä on hieman avoimesti sanottu tuo katsastukseen vienti. Sen tekstin osan voisi tosiaan tarkentaa, että auto on aina käytettävä katsastuksessa erän jälkeen. Näin nyt se "vain" kuulutettiin ajajakokouksessa.
Hyvä, että katsastuksessa panostettiin tällä kertaa. Säännöthän helposti rämettyy, jos ei joskus olla tarkkoina. Kiitos katsastajille!
Monasti nuo kuulutukset tahtovat vain mennä ohi, no opittu käytäntö ei tarkoita että se olisi sääntöjen mukainen.
Hyvä että panostettiin katsastukseen ja MYÖS tuomarointiin. Ensi vuonna jokainen M8 kisajärjestäjä kun säilyttää tämän tason, niin meillä on tiedossa tasokkaita kisoja.
Jollei ohjaajakokouksessa kuuntele mitä sanotaan niin kannattais jo hieman katsoa peiliin.
Ja muuten sääntöjen noudattamisesta,
Oli myös havaittavissa jotain deittailua nostopaikoilla, keskitytään huomattavasti enemmän kaverinkanssa juttelemiseen kun itse nostamiseen? Kiittäkää onneanne että istun kierroslaskennassa enkä toimi tuomarina, muuten olisi kyllä eräkierrostuloksia lähtenyt useammalta nostovuoron laiminlyömisestä.
En ole selvillä mitä kalustoa M8-kisoissa katsastuksessa käytetään, mutta selväähän on, että sama mittausvälineistö tulee olla jokaisessa kisassa (puntari, laatikko, yms,jne,etc) kuten jo vuosia on muissa luokissa ollutkin. Mikäli mittavälineissä on puutteita, infoa mulle tai copteille niin laitetaan ensi kaudeksi kamat kuntoon ja sarjaa kiertämään.
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 29.08.11 - klo: 11.35
En ole selvillä mitä kalustoa M8-kisoissa katsastuksessa käytetään, mutta selväähän on, että sama mittausvälineistö tulee olla jokaisessa kisassa (puntari, laatikko, yms,jne,etc) kuten jo vuosia on muissa luokissa ollutkin. Mikäli mittavälineissä on puutteita, infoa mulle tai copteille niin laitetaan ensi kaudeksi kamat kuntoon ja sarjaa kiertämään.
Noinhan asian tulisi olla myös M-8 sarjassa. FTT-sarja on toimintavan suhteen hyvä malli.
Katsastuskohteista vähintään leveys, paino ja tankin koko pitäisi pystyä kaikissa kisoissa katsastamaan sekä yhtenäisellä kalustolla että yhtenäisellä tavalla.
Yhtenäiset katsastusohjeet ja niiden soveltaminen kunakin vuonna lajiyhteyshenkilön määrittämänä olisivat myös paikallaan.
Krossaamisenhan pitää olla rentoa, mutta teknisten sääntöjen noudattaminen ja asiallinen valvonta katsastamalla kuuluvat asiaan SM-tasolla.
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 29.08.11 - klo: 11.35
En ole selvillä mitä kalustoa M8-kisoissa katsastuksessa käytetään, mutta selväähän on, että sama mittausvälineistö tulee olla jokaisessa kisassa (puntari, laatikko, yms,jne,etc) kuten jo vuosia on muissa luokissa ollutkin. Mikäli mittavälineissä on puutteita, infoa mulle tai copteille niin laitetaan ensi kaudeksi kamat kuntoon ja sarjaa kiertämään.
Noilla sanoillasi laittakaa mittavälineet kuntoon M8 luokkaan. Varmasti on puutteita. Taitaa olla ainoastaan 3200g tarkkuuspunnus joka kiertää kisoissa. Loppuu spekulaatio eri seurojen katsastusvälineistä.
Durangojen leveysongelma ei johdu laatikosta vaan autosta sekä renkaista. Se Durango, jota itse kävin katsastajien pyynnöstä katsomassa oli selkeästi leveämpi takaa kuin edestä. Auto liikkui boxissa vain "voimaa" käyttämällä.
Jos isois kisois joku näki miten siellä arvioivat auton leveyden laatikossa niin voisi asian palstalle kertoa. Joskus olen kuullut 15 cm kallistuskoroketta käytettävän laatikon toisessa reunassa kriteerinä. En itse enää muista miten ne mittaa + jossain kisoissa katsastus tehtiin suljettujen ovien takana.
Mitä muutitte autoissanne, että meni läpi katsastuksesta?
En muista millä välineillä Kauhavalla leveys mitattiin, mutta läpi meni. Jyväskylässä läpi. Salossa ja Lavangossa puulaattikko. Salossa hylsy, vaikkei sillä loppujenlopuksi väliä ollutkaan. Lavangossa ensin varoitus, mutta kun aloin asiaa ihmettelemään niin kaveri kokeili uudestaan ja meni läpi :) (outoa)
edit: samat setupit perässä joka kisassa ja samat renkaat.
edit2: tuohonkin jokin yhtenäinen systeemi sitten miten asia todetaan, ettei samassa kisassa ensin varoiteta ja sitten heti perään sama auto muuttumattomana hyväksytään. En tiedä oliko sama kaveri molemmilla kerroilla tarkastamassa.
Olipahan keikka... :cool:
Kiitokset hienosta kisasta, rataprofiili oli aivan mahtava, pinta vähän raffi mut kaikille sama joten ajaminen oli varsin maukasta touhua.
Vieläkin meinaa vähän väsyttää kun perjantai illasta veny auton mekkaus 3 asti yöhän siitä sit tunti unta palloon ja la aamusta klo:4.15 autoo pakkaan ja nokki kohta etelää.
Lauantai meni kruisiessa ja illasta vielä pienet setuppi muutokset ennen simulaattoriin siirtymistä ja tiimipalaveria.
Sunnuntai alkoi varsin raikkaasti aamupalalla Hesen fish and chips annoksella jonka jälkeen 50min torkut ja siitä huoneen luovutus ja radalla.
Sunnuntaina alkoi ajo maistua ja nousuissa oli mukava kruisia vaikka pienet tekniset ongelmat vähän hidasti vauhtia.
+ rata
+ buffetin tarjonta ja palvelu
+ katsastus
+ kuulutukset
+ fiilis "mugen" varikolla vähintäänkin rento... :)
+ ajamisen rentous, 2h unilla koko kisaviikonloppu läpi :police:
- liian rento mekkari erien välillä
--- maanantai aamu
Toimittakaa minulle lista käytetyistä mittausvälineistä niin hoidan ne lajiryhmän kautta ensi kesäksi ajoissa kuntoon kun nyt ollaan ajoissa liikkeellä. Tuukka voi varmaankin laittaa aiheesta yhteenvedon niin käsittelemme sen lajiryhmässä? Sähköinen postini on vesa_yli ät hotmail.com
+ Kisaaminen oli aika tasaista ja tiukkaa
+ Lauantai
+ Kioski
+ Selostus aivan loistava!
+ Paljon jännittäviä taistelu tilanteita
- Maanantai :sad:
- Viikon kestävä huonosti menneen kisan morkkis
- Varsin harmillinen keskeytys finaalin loppupuolella.
Katsastukset ja muut hommat pelasi just niinkun kuuluukin. Itse jätin katsastamatta tahallaan.
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 29.08.11 - klo: 13.24
Durangojen leveysongelma ei johdu laatikosta vaan autosta sekä renkaista. Se Durango, jota itse kävin katsastajien pyynnöstä katsomassa oli selkeästi leveämpi takaa kuin edestä. Auto liikkui boxissa vain "voimaa" käyttämällä.
Jos isois kisois joku näki miten siellä arvioivat auton leveyden laatikossa niin voisi asian palstalle kertoa. Joskus olen kuullut 15 cm kallistuskoroketta käytettävän laatikon toisessa reunassa kriteerinä. En itse enää muista miten ne mittaa + jossain kisoissa katsastus tehtiin suljettujen ovien takana.
Mitä muutitte autoissanne, että meni läpi katsastuksesta?
Auto on takaa lähellä MAX-leveyttä ja ihmetystä aiheutti lähinnä se, että identtisellä setupilla olevista autoista (samat renkaat/akselivälit/auraukset jne.) toinen menee läpi ja toinen ei. Autosta saa "ylileveän" monella rengasmerkillä kun kääntää iskarit tornin takapuolelle ja käyttää 1-asteen hubeja ja MAX akseliväliä. Se tosin ei ollut nyt se ongelman juuri.
EM-kisoissa auto laitettiin pöydällä olevaan laatikkoon ja sitä tönittiin ees-taas ja hyvin kelpasi. Sai katsella vierestä jos halusi / kiinnosti.
Viikonloppuna homma korjaantui yhden ongelma-auton kohdalla vaihtamalla Pro-Linen Caliberit AKA Cityblock:n tilalle. Pidempi aikainen ratkaisu sitten saatiin sorvaamalla hexistä vähän pois jolloin pystyi ajamaan niillä renkailla kuin halusi. Tosin allekirjoittaneen auto meni läpi myös täysin identtisellä setupilla ja cityblock renkailla ilman mitään vippaskonsteja kun kaverin kiesi ei. Renkaissa tosin on selkeitä eroja paitsi merkkien välillä niin myös saman valmistajan sarjojen ja eri kuvioiden välillä.
Itse en kritisoi katsastusta millään muotoa vaan se meni OK ja kaverit varmasti teki sen mihin annetuilla työkaluilla pystyi. Hommaa ei varmasti heikennä jos käytössä olisi kaikissa kisoissa kiertävät mittausvälineet sekä selkeä ohje, miten nämä rajatapaukset hoidetaan. Työntäminen on kovin subjektiivinen käsite, se kallistaminen vakioisi edes osan muuttujista. Toivottavasti löytyy hyvä ratkaisu tähänkin.
Täytyy nostaa herroille hattua kun jaksoitte kaksi päivää putkeen. Me (mekkari) ei oltaisi millään jaksettu toista päivää putkeen vaikka ajohaluja olisikin ollut (kuski). Päätös oli kuitenkin yhteinen (Team Elokuu), että sunnuntain kisa jätetään ajamatta sen SM arvosta riippumatta. Oltiinkohan ainoita joilta jäi ajamatta siksi että täytyi ajatella tulevaa arkeakin?
Joka tapauksessa lauantaina nautittiin ainakin kahden päivän edestä hyvästä kelistä ja tiukasta kilvanajosta. Iso kiitos järjestäjille onnistuneesta kisatapahtumasta. Kiitos myös varaosapalvelusta Hokelle, rengaspalvelusta Tommille ja moottorisäädöistä Teemulle.
Finaalin keskeytyksemme syy 39 min kohdalla oli Reiskalle hyvin epätyypillinen taka-alatukivarren sisäkiinnityksen pettäminen vaarattoman näköisessä hypyn alastulossa.
Myös meidän automme sai ensimmäisessä katsastuksessa varoituksen ylileveydestä. Sama auto samoilla palikoilla ajettu kaksi kautta ja nyt ensimmäinen varoitus. Renkaatkin useimmiten Cityblokit. Vähensimme aurausta 1 asteen niin sitten seuraavalla kerralla meni läpi. Voihan se olla, että auto vanhemmiten alkaa turpoamaan, ehkä välyksiä... Ei se auto kaukalossa ahdas ollut, mutta tietyllä ajokorkeudella takakumit ottivat kiinni reunoihin ja loppu on sitten subjektiivista.
Hieno kausi. Kiitos.
Joo hienot kaksipäiväiset kisat. Lauantaina vikassa alkuerässä oli auto suoraan pääsuoralla katollaan ja joku tuli täysii päin no siitä seurasi et etutukivarsi poikki ja vakaaja vähän väänty no eikun uusi tukivarsi paikalleen ja meno jatkui nousuissa. Eka olin 1/16 nuosun toinen mut sit 1/8 se jäi molempina päivinä.
+Buffetti kiitos siitä Ritulle ja porukoille
+Kiitos kaikille mekkareille
+Hyvä yhteishenki
-Molempina päivinä vasen etutukivarsi poikki
-Ei riittäny vauhti finaaliin säätöö säätöö
Ei kun ens vuonna uudestaan ja kovempaa T: JR The Cowboy Ruuskanen :smiley: :angry: :cool:
Heti ensimmäisenä kiitokset Vantaan porukalle tähän astisen M8 urani selkeästi parhaiten järkätyistä kisoista!
Kerrankin oli M8 kisoissa tuomarointia ja katsastusta sekä tulospalvelu ja kuulutus raudanlujia. Oli kuin olisi ihan oikeissa kisoissa! ;)
Baana oli myös mahtava, toki se purkeentui loppua myöten, mutta se nyt kuuluu lajiin.
Niin, ja hyvin toiminutta buffettia unohtamatta!
Omasta kisasta nyt ei jäänyt kauheasti mainittavaa. Tuo vapaa rengas - sääntö ei vaan meikäläiselle ole vielä uponnut, meni oikeastaan molemmat päivät renkaita puljatessa, vaikka varmaan enemmän olisi hyötynyt auton ja kuskin säätämisestä. Tosin autoakin lienee turha syyttää, T8 toimi kuin junan vessa. Pari pientä moottoriongelmaa sattui kohdalle, mutta teamC oli itse varmuus. Yllättänyt kyllä positiivisesti, kuinka hyvin "kiinanp*ska" kestää ja toimii.
Pakettisetupilla ollaan tässä nyt nämä viimeiset kolme kisaa ajeltu, mihin kerittiin ja hyvin on nousujohteista ollut. Kuskikin alkaa pikkuhiljaa oppimaan M8 ajotavat ja -kulttuurin (joka on melkoisen shokeeraava sähköluokkiin tottuneelle.)
Molempina päivinä sai lähteä 1/8 finaalista asti nousua tekemään, eli vielä on oman vauhdin kanssa paljon hakemista. Onneksi finaaleissa riittää pidemälle tuo varman hidas peruuttelu. Harmi vaan että kausi kerkesikin jo loppumaan ennenkuin vauhti löytyi. (tokkopa kyllä löytyy ikinä) :)
No, Tästä on hyvä jatkaa ens keväänä, jos vaikka kerkeisi ajamaan joka kisan.
Kiitokset vielä Jarkolle ja Janille tankkailu/mekkailuavusta sunnuntaina ja ZzZZzSilpalle lauantain osalta.
kiitos ja anteeksi
-Niko
Sorry tyhmä välikysymys, mutta mistä lopulliset koko sarjan pisteet löytyvät?
Edit: tai edes top-3?
Enkö mä ole sanonut jo aikaisemminkin että ei renkaiden kanssa tarvitse puljata ellei ihan itse halua.
Tulee kysymään multa.
Toimiko mun auto vai ei???
Oliko mun nopeus radalla kilpailukykyinen???
Arvatkaapas monellako eri renkaalla ajoin koko viikonloppuna???
No muutama multa kyselikin... Tuskin yksikään kysynyt silti uskoi ja ajoi täysin samalla kuin minä.
Renkaita ei myöskään kannata lähteä puljaamaan, koska silloin on ongelmana että joka hiitissä auto toimii eri tavalla.
Kertaakaan ei pääse auton ja radan kanssa sinuiksi.
Alle laitetaan hyvät ja nopeat renkaat (piste)
Totuttaudutaan auton käyttäytymiseen, rataan ja duunataan setuppi kohdilleen.
Se siitä.
Tai jos haluaa tehdä yhtä laiskasti kuin minä niin sitten jättää tuon setupin duunaamisen sikseen.
Ajaa sillä millä tuli edellinenkin kisa vedettyä.
Keskittyy vain oleellisimpaan, eli ajamiseen...
Ja jos jollain nyt käy sitten mielessä että kotirata... setuppia väännetty ja hierottu... rataa treenattu blaa blaa...
Ei... koko kesänä 1 gallona treeniä ja silloinkin radassa oli eroa... Koskaan radan pinta ei ollut kuten se nyt oli... Ei lähelläkään.
Ei kannata tehdä joistain asioista vaikeaa, jos jotku ovat renkaita ym testanneet jo vuosien ajan...
Katsoo ja kysyy heiltä.
Ja pysyy sitten siinä mikä on kerrottu... Säätää ajotavan ja auton toimimaan niillä.
Ei vaan yhtään sen vaikeampaa.
Ei koko mun kilpa uran aikana ollut, ja tuskin tulee sen vaikeampaa koskaan olemaankaan.
Eiköhän rengasvääntöjä ole nähty jo ihan tarpeeksi. Mielestäni ihan omaan piikkiini jo tuon puljaamisen laitoin ekassa viestissäni. Pidetään siitä kiinni eikä vängätä turhia.
Milläs renkailla HOKE ajoit? Ihan vaan mielenkiinnosta...
Lainaus käyttäjältä: sid - 29.08.11 - klo: 22.35
Millä renkailla HOKE ajoit? Ihan vaan mielenkiinnosta...
Jep voisit samalla pistää koko autos setupin niin ei tartte enää muiden kuskien ihmetellä.
Lopullinen pistetaulukko löytyy aikanaan täältä http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/pistetilanteet/ (http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/pistetilanteet/) Se edellyttää, että kisajärjestäjät laittavat KITIin tulokset, jonka jälkeen ne voidaan laskea.
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=138&setup=xb808_2011 (http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=138&setup=xb808_2011)
Setuppi aivan sama kuin kauhavalla.
Renkaat olivat hyvin tutut AKA Cityblock soft.
Vanteissa sisällä jäykistimet.
Ei nappuloita leikelty.
Käytin koko viikonlopun aikana kahta seosta.
Lauantai aamupäivän alkuerät supersoftilla...
Semi ja finaali softilla.
Sunnuntaina kokeilin supersoftia, mutta totesin sen kuluvan liikaa, joten laitoin alle softit ihan vain silmälläpitäen finaaleita... Eli vaikka alkuerät olisi voinut ajaa supersoftilla niin halusin silti ajaa alkuerätkin softilla jotta auto olisi samanlainen läpi koko päivän.
Setuppini löytyy aina xray sivustolta... ja linkin löytää myös aika pienellä selailulla tältäkin foorumilta XB 808 osiolta.
Eli kuten huomataan niin rengas on jälleen se minkä olen moneen kertaan maininnut kun on keskusteltu yksityyppirenkaista.
Jokainen saa sohlata ties millä renkailla läpi koko päivän jos haluaa...
Helpommalla pääsee kun laittaa alle Cityblockit ja muuttaa korkeintaan omaa ajoaan hieman.
Kauhavalla kovaa... vantaalla kovaa... vain tekniikkamurheet ja omat virheet autoa mekatessa tekivät pärjäämisestä jälleen hankalaa.
Jyväskylässä vanhalla autolla ja hyvin pienellä treenillä vauhti ok ja taas pieni moka omassa mekkauksessa esteenä. Alkuerät läpi vanhoilla renkailla joissa vielä vanhat kovat insertit... pito hieman kateissa... pihinä säästelin parempia renkaita myöhäisemmäksi, koska tiesin ettei finaaliin pääseminen ollut renkaista kiinni.
Silti vaikka yhdellä rengastyypillä voi ajaa koko kauden läpi ja olla kilpailukykyinen, en kannata missään nimessä yksityyppirengastusta.
On aloittelijoille edullisempaa ajaa treenit ja vaikka kisat muilla vaikkapa selvästi halvemmilla renkailla ilman että yksityyppisyys hävittäisi niitä kauppojen hyllyiltä.
Lainaus käyttäjältä: N|ko - 29.08.11 - klo: 22.29
Eiköhän rengasvääntöjä ole nähty jo ihan tarpeeksi. Mielestäni ihan omaan piikkiini jo tuon puljaamisen laitoin ekassa viestissäni. Pidetään siitä kiinni eikä vängätä turhia.
Kyllä... ihan huomautuksena asian toinkin esille jotta ehkä jotku nyt huomaisivat ettei renkaiden kanssa ole vaikeaa, vaikka ei yksityyppisääntöä olekaan... Vaikeaa se on vain mikäli kuski itse haluaa tehdä siitä vaikean. :cheesy:
Taas olis joitakin räpsyjä tyrkätty nettiin....
Lauantailta:
https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/M8SM3Lauantai?authuser=0&authkey=Gv1sRgCP678-qqiqvagwE&feat=directlink
Sunnuntailta:
https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/M8SM4Sunnuntai?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLqgqLPzl9WuBA&feat=directlink
Kuvia sunnuntailta http://niinimies.pic.fi/kuvat/ (http://niinimies.pic.fi/kuvat/)
Mitä sääntö sanoo M8 luokassa siihen että kuski häipyy ajajakorokkeelta kesken ajon. Sähkö luokissahan se on kielletty.
onko varikko tunnelma kuvia kellään tarjolla :tongue:
Jerzi
En tiedä mitä säännöt sanoo, mutta järki sanoo, ettei lauteilla tarvitse kisaa katsella. Mistä moinen kysymys?
Ymmärrän kyllä sähköpuolen tavan, kun ei ole meteliä, erä lyhyt sekä ajajakoroke yleensä ahtaampi.
Voisitteko sähköpuolen kuljettajat jatkossa perustella miksi pitäisi sen puolen sääntöjä apinoida M8 krossissa? Sinänsä ehdotukset on aina tervetulleita.
Mun mielestä sitä ei ole säännöissä mainittu.
Mua ei ole koskaan häirinnyt jos keskeyttänyt kuski on poistunut korokkeella vaikkapa suoraan vierestä.
Päinvastoin.
Ja luulempa että mun omien keskeytysten jälkeen on myös vierustovereille ollut parempi asia että olen poistunut vierestä.
Sähköluokissa ymmärrän varsinkin joissain sisäkisoissa että lauteilta ei poistuta.
Monesti kun korokkeet ovat huomattavasti kevytrakenteisempia.
Muistan esim Jyväskylän WJ kisat missä portaita kävelevä sai koko korokkeen heilumaan niin paljon että oikeasti radalla pysyminen oli todella hankalaa... Haittasi pitkään, koska koroke heijasi niin pitkään kun korokkeella joku käveli.
Ulkokisoissa kun korokkeet ovat tukevia ja tilaa myös korokkeelta poistua muita häiritsemättä, näen asian jopa parempana.
Mielestäni taas korokkeelle palaaminen sais olla kiellettyä, koska se edestakainen ramppaus kyllä häiritsee ja varsinkin yhtäkkiä viereen tunkeva kuski... Tosin harvinaisia tapauksia nämäkin sellaisessa tilanteessa missä siitä oikeasti jotain haittaa olisi... Eli ihan sama vaikka kulkeminen olisi sallittua...
Ja vihdoin lyhyesti kisan mieleenpainunnat:
+ konemurhe selvisi. Kiitos mm M8 grand old manin Veikko Jalaksen, joka heti tiesi mistä oli kysymys, kun kone sylki filtteriin polttoainetta. Kone sammuili siksi tukehtumalla vaikka oli laihalla alhaalta. Filsusta tuli ryöppy fuilia. Pillistä pois jatkopala ja kone alkoi toimimaan luotettavasti. Kaikki romppeet kuitenkin saman valmistajan?! (paitsi "niin epäluotettavan" maineen omaava OS P3 turbotulppa).
+ jokaiseen ajoon tehtiin säätöjä, joista osa jopa onnistuneita. Siinä missä lauantaina ei riittänyt vauhti niin autolla kuin nostajilla semistä nousta finaaliin, niin sunnuntaina oli jo vauhti kohdallaan. Finaalissa tuli jopa one lap wunderi eli nopein kierrosaika. Siitä ei tietty ollut muuta iloa kuin se pelkkä ilo, koska ohjausservo petti finaalissa ja sekin omasta syystä linkistön jumista.
+ hyvät kapinat uudella radalla. Kiitos kaikille sen mahdollistaneille.
+ kiitos kaikille kanssakilpailijoille. Oli hyviä nousukamppailuja monessa erässä.
______________________________________
__I__
I
I
Futaba BLS351
* kaudella2009
+ Lavanko 28.8.2011
Hyvää ohjausservoa muistaen:
Tuomas
Tuukka
Haudattu lähipiirissä autotallin rompelaatikkoon.
Mahdolliset muistamiset Silja Linella Tukholma Turku lautalla
4.9.2011 baarissa Tuomaksen täyttäessä 18 vuotta.
____________________________________________
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 30.08.11 - klo: 09.22
Mitä sääntö sanoo M8 luokassa siihen että kuski häipyy ajajakorokkeelta kesken ajon. Sähkö luokissahan se on kielletty.
Käytännössä on myös niin, että se pätevin oman auton mekkari löytyy sieltä ratin takaa, eli jos jotain isompaa pitää korjata, niin ainut tapa on syöksyä alas ja korjata itse. Harvoin onnistuu saamaan mekkariksi niin pätevää tyyppiä, joka salaman nopeasti osaa korjata toisen auton.
Itseäni ei ole koskaan häirinnyt, jos joku poistuu hetkeksi, monesti päinvastoin, kuten Hoke sanoi, tulee vain enemmän tilaa.
Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 30.08.11 - klo: 11.50
Itseäni ei ole koskaan häirinnyt, jos joku poistuu hetkeksi, monesti päinvastoin, kuten Hoke sanoi, tulee vain enemmän tilaa.
Selvästi parempi vaihtoehto on poistua (ja mahdollisesti palata) vähin äänin, kun aloittaa ohjeiden jumalaton möykkääminen sille mekkarille ja roikkua tervettä myöden siitä kaiteen yli silleen, että varmaan ei kukaan muu kuski näe sitä rataa.
ottiko kukaan mitään videon pätkää ajoista?
Lainaus käyttäjältä: Jose - 30.08.11 - klo: 15.11
ottiko kukaan mitään videon pätkää ajoista?
otin noin 10 minuuttia sunnuntailta. Lyhyitä clippejä. Ilmoitan kun saan jakoon.
En muista missä erässä oli joku kaveri joka roikkui vieressäni auton hajottua ja huuteli alas. Siinä tuli sitten itsekin huudettua pää punaisena kun en nähnyt pääsuoralle tuloa enkä puolta pääsuorasta. Eipä kaveri ollut moksiskaan vaikka joku muukin huuteli että pää pois. Mieluummin menee sitten alas vaan. Siinä tuli varmasti hävittyä rutkasti sekunteja kun ei uskaltanut ajaa. pahimmassa tapauksessa hajottaa auton kun ei näe mihin ajaa.
Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 30.08.11 - klo: 16.57
En muista missä erässä oli joku kaveri joka roikkui vieressäni auton hajottua ja huuteli alas. Siinä tuli sitten itsekin huudettua pää punaisena kun en nähnyt pääsuoralle tuloa enkä puolta pääsuorasta. Eipä kaveri ollut moksiskaan vaikka joku muukin huuteli että pää pois. Mieluummin menee sitten alas vaan. Siinä tuli varmasti hävittyä rutkasti sekunteja kun ei uskaltanut ajaa. pahimmassa tapauksessa hajottaa auton kun ei näe mihin ajaa.
Tää on se "tapa" joka on ollut M8 lajissa niin kauan kuin minä muistan. Ei tuota tapahdu juuri ollenkaan sähköluokissa mutta polttisluokissa se vaan hyväksytään ja se perustellaan silleen että siellä on niin paljon melua.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 30.08.11 - klo: 17.02
Ei tuota tapahdu juuri ollenkaan sähköluokissa mutta polttisluokissa se vaan hyväksytään ja se perustellaan silleen että siellä on niin paljon melua.
Jerzi
Luulisin myös, että tämä johtuu sähköluokkien lyhyistä heateista, jolloin ei paljon kannata korjailla. Polttiserät ovat pitempiä, jolloin auto kannattaa yrittää korjata.
Tässä nyt menee vähän vellit ja puurot sekaisin. Kysehän ei ole siitä, saako/voiko/kannattaako autoja korjata kesken erän, vaan siitä ettei häiritä kanssakilpailijoita. Tämä pätee yhtälailla sähkö- kuin polttisluokkiinkin.
Vakiintuneet käytännöt on kyllä aika erilaiset, esim. jos turistin koppa jää renkaan väliin, ei sitä huudeta kurkku suorana korokkeelta nostajalle, vaan auto ajetaan siihen hollille ja toivotaan, että nostaja tajuaa asian itse. Polttiskisoissa taas huudetaan sille nostajalle vielä erän ja kisan jälkeenkin, ja lisäksi haukutaan vielä netissäkin, kun se urpo ei tajunnut syöksyä sinne mutalätäkköön mahalleen riittävän ajoissa. :wink:
Huomasithan, että tuossa edellisessä lauseessa oli sarkasmia?
Kevennykseksi linkki muutamaan pokkarilla ottamaani valokuvaan lauantailta.
http://www.albumini.fi/Albumi=QIDF3M7N (http://www.albumini.fi/Albumi=QIDF3M7N)
Kuvia tuli otettua n.500kpl, mutta tuossa nyt alkuun...
Nuo 500 kuvaa menin 30sekunnissa läpi ja löysin 3 kuvaa mekkaustiloista ei huono.
Otetaan kisa.
Kuka pystyy linkittämään ekan kuvan ilman koria varikolta kuvattuna :grin:
Ei jaksa vaan katsoa noita autokuvia satamäärin läpi. En kiellä että olis hyviä, ja varmasti onkin hienoja mutta varikko kuvat kiinnostaa suurta yleisiö eniten jossa auto ilman koria ja sieltä näkee auton sisään.
Jerzi
PS Seuraavaksi joku innokas kuvaaja laittaa 1000määrin autoaxjön kuvia.
Kyseisistä kuvista löytyi aika nopeasti tämä
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.albumini.fi%2FGroteFoto-I6VRF86B.jpg&hash=336735a355e90cd0cb65e532eab27608cea6898f)
Mitä mä voitin?
Jerzille...
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi126.photobucket.com%2Falbums%2Fp102%2Fmerza07%2F_DSC7413.jpg&hash=56f967771758708bc36bad5c2b7f65b0ad991d1f)
Hoke, voitit juuri todella hyvän mielen. Hyvä nyt on peräti 2 kpl kuvia tullut esille, hjuva juttu.
Jerzi
On niitä siellä kun vaan selailee... ja käyttää siihen aikaa vähän enemmän kuin tuon 30 sekuntia per 500 kuvaa.
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 30.08.11 - klo: 22.41
Nuo 500 kuvaa menin 30sekunnissa läpi
Mitäs tykkäsit niistä 312 kuvasta mitkä ovat vielä minun koneella? Kun näin ALKUUN laitoin 188 kuvaa tuonne linkin kansioon :laugh:
Ai niin meinasi unohtua...
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.albumini.fi%2FFoto-BIIO6B3I.jpg&hash=e34e7eaec617c4facac9284ef1ae2022aff4ed89)
Veikkaan että auton merkki on kyosho, servot on futaba ja moottori (koska on lippis jossa lukee alpha) alpha. Auto on mallia inferno. Menikös oikein.
Jerzi
PS olihan siellä tuo 4 kin kuva varikolta joka oli otettu n.15m päästä. Mutta kiitos noistakin kuvista.
JQ se on...
Ei mennyt oikein.
Katsotaanpas mitä kuva kertoo...
Auto on JQ ja malli THECar
Moottori on Alpha ja malli S852
Putki on Alpha 2080
Servot näköjään Savöx ja servovarsi näyttäis olevan Robitronick
Polttoaine on Team Saxo.
Ohjain on Futaba... ilmeisesti 4PL
Kuski nauttinut Vitafit omena mehua ja mittaa camppeerikulmat näköjään RPM camber mitalla
Muutama näpsy lauantailta:
http://ull3.kuvat.fi/kuvat/M-8+SM+Lavanko/
Uusia kuvia lisätty..
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.08.11 - klo: 10.19
Ei mennyt oikein.
Katsotaanpas mitä kuva kertoo...
Auto on JQ ja malli THECar
Moottori on Alpha ja malli S852
Putki on Alpha 2080
Servot näköjään Savöx ja servovarsi näyttäis olevan Robitronick
Polttoaine on Team Saxo.
Ohjain on Futaba... ilmeisesti 4PL
Kuski nauttinut Vitafit omena mehua ja mittaa camppeerikulmat näköjään RPM camber mitalla
Ja omenamehun omenat on poimittu Kuusisen Jukan omenatarhan viidennen rivin, ensimmäisen puun vasemmanpuoleisesta yläoksasta... :tongue: