Tuli ostettuu just äsken. Kertokaa omia kokemuksia, tarinoita...
Huomenna kerron miten sisäänajo meni. :azn:
Kaverilla sama auto ja kestänyt todella hyvin, mutta servot hänellä ei kauvaa kestänyt.
Kyllähän sillä alkuun pääsee jo... Helppo ajettava ja "suht" kestävä... Osien kanssa välillä yhtä tuskaa.
Sillä 503€ olisi saanut jotain paljon parempaakin.
Enempää en kehtaa haukkua, kun saman virheen olen itsekkin kerran tehny... :cry:
Toivotaan että sulle ei jää autosta p*skamaku suuhun, kuten itelle kävi!
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.
Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)
Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.
Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 09.07.12 - klo: 21.51
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.
Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)
Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.
Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
Elän asutus alueella ja kerran kokeiltiin isän kaa veneen 9.9 moottoria jotain 0,5-1 tuntia ja ei häirinny ketään. En tiedä mutta uskon polttis on hiljaisempi kuin 9.9. Ja isä osaa :azn:
Luulen et omalla pihalla ajelu alkaa akkiä kyllästyttää vaikka valeja ei tuliskaan. Ja älä hätäänny jos pian sisäänajon jälkeen pyörät alkaa pyörimään tyhjäkäynnillä. Ja sitten käynnistysvinkkejä ovat esilämmitys tyhjäkäyntineulan säätö reilusti rikkaammalle sekä esikaasu(ei liikaa noin 15% on sopiva määrä).
ps. noilla sain oman kössin käyntiin
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 10.07.12 - klo: 11.02
Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 09.07.12 - klo: 21.51
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.
Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)
Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.
Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
Elän asutus alueella ja kerran kokeiltiin isän kaa veneen 9.9 moottoria jotain 0,5-1 tuntia ja ei häirinny ketään. En tiedä mutta uskon polttis on hiljaisempi kuin 9.9. Ja isä osaa :azn:
Jos polttiksella ei ole korkeampaa ääntä niin polttiksessa on jotain vikaa :undecided:
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 10.07.12 - klo: 11.46
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 10.07.12 - klo: 11.02
Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 09.07.12 - klo: 21.51
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.
Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)
Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.
Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
Elän asutus alueella ja kerran kokeiltiin isän kaa veneen 9.9 moottoria jotain 0,5-1 tuntia ja ei häirinny ketään. En tiedä mutta uskon polttis on hiljaisempi kuin 9.9. Ja isä osaa :azn:
Jos polttiksella ei ole korkeampaa ääntä niin polttiksessa on jotain vikaa :undecided:
Jerzi
Hyvin sanottu jerzi
Sataa, sataa ja sataa :shocked:. Pitää katsoo pystyykö sisäänajamaan jossain sisätilassa.
Auton mukana tulleessa suomenkielisessä ohjeessa on että alaneulan ohjearvo olisi 6,75 kierrosta auki. Se ei pidä paikkaansa. Itselläni moottori pärähti uutena tulille juuri niillä säädöillä mitkä oli moottorissa vakiona. (Pääneula noin 3 kierrosta auki ja alaneulan ruuvin kanta kaasuttimen tasalla tai hitusen sen sisäpuolella) Kun olin saanut moottorin käymään niin taisin muistaakseni hitusen vielä laittaa pääneulaa rikkaammalle tehdasarvoista, kuitenkin että moottori vielä kävi tyhjäkäyntiä tukehtumatta löpöön. Lisäksi muistelisin, että tyhjäkäyntineula oli vakiona aika isolla eli kun moottorisi ekan kerran pärähtää niin se saattaa vähän ryntäyttää.
Muuten olen onnistuneesti jo reilu kaksi gallonaa päristäny kyseisellä pannulla ja hyvin tuntuu edelleen soivan. Jopa vetokäynnistin on ehjä...
Servot siitä ST:stä menee rikki lähes heti, irroita, asenna paremmat tilalle ja varastoi vakiot vaikka pahan päivän varalle. Tai oikeastaan älä edes varastoi vaan polta ne ettei niistä tule kenellekään harmia.
Kaasuttimen haitarikumi kannattee tiivistää, muuten kaasutin tuntus olevan kohtuu tiivis.
Lainaus käyttäjältä: Lattis - 10.07.12 - klo: 19.23
Auton mukana tulleessa suomenkielisessä ohjeessa on että alaneulan ohjearvo olisi 6,75 kierrosta auki. Se ei pidä paikkaansa. Itselläni moottori pärähti uutena tulille juuri niillä säädöillä mitkä oli moottorissa vakiona. (Pääneula noin 3 kierrosta auki ja alaneulan ruuvin kanta kaasuttimen tasalla tai hitusen sen sisäpuolella) Kun olin saanut moottorin käymään niin taisin muistaakseni hitusen vielä laittaa pääneulaa rikkaammalle tehdasarvoista, kuitenkin että moottori vielä kävi tyhjäkäyntiä tukehtumatta löpöön. Lisäksi muistelisin, että tyhjäkäyntineula oli vakiona aika isolla eli kun moottorisi ekan kerran pärähtää niin se saattaa vähän ryntäyttää.
Muuten olen onnistuneesti jo reilu kaksi gallonaa päristäny kyseisellä pannulla ja hyvin tuntuu edelleen soivan. Jopa vetokäynnistin on ehjä...
Servot siitä ST:stä menee rikki lähes heti, irroita, asenna paremmat tilalle ja varastoi vakiot vaikka pahan päivän varalle. Tai oikeastaan älä edes varastoi vaan polta ne ettei niistä tule kenellekään harmia.
Kaasuttimen haitarikumi kannattee tiivistää, muuten kaasutin tuntus olevan kohtuu tiivis.
Saisinko linkin, jossa olis ne servot. Muistaakseni niitä servoja voi säätää kaukoohjaimella. Kiitos
Joo porukat meni mökille rakentaa saunaa. Ja mä home alone. Huomenna vois ehkä sisäänajaa. Mutta kyllä tuli jotain tehtyä: ilmansuodatin laitettiin kuntoon ja laitoin tarrat! Ihan omalla tyylillä laitoin tarrat.
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 10.07.12 - klo: 22.19
Saisinko linkin, jossa olis ne servot. Muistaakseni niitä servoja voi säätää kaukoohjaimella. Kiitos
http://www.trex-store.com/ds610-digitaalinen-servo-p-2071.html (http://www.trex-store.com/ds610-digitaalinen-servo-p-2071.html) vaikkapa tuosta savoxin 12kg servo 50eur suomesta. noita 2 kpl.
Joo, tuli ajettuu omalla pihalla. Aluks oli vaikeaa saada moottoria käyntiin, mutta saatiin käyntiin :smiley:.
Kun ajoin 2 tankkia ajattelin ajaa suoraan 10-20 metrin päästä ja sitten rc auto itsestään laitto kaasut täysille ja suoraan auton alle, failsafe ei toiminu. Laitettiin nopeesti kone kiinni ja nostettiin auto ja otettiin se rc pois sieltä. Taidettiin löytää ongelman tekijä: F... Laitettiin se sitte G asetukseen ja Jatkoin ajoa. Toivottavasti ei tuu enää näit ongelmia :angel:.
Ja huomasin kun ajasin: Moottori on tehokas!
eikös sulle ole sanottu että pistä roskiin ne patterikotelot ja virtakytkimet ja laita tilalle vastariakku ja failsafeksi jousi tai vahva kuminauha.
:laugh: Kyllä nyt on opit menny perille. Kukaan ei tainnu suositella käyttämään failsafea ja kuminauhaa kaasuservolla? Eikä kukaan tainnu käskeä heittämään patterikoteloa ja virtakytkintä metsään?
Sen siitä saa kun ei kuuntele kokeneempia :azn:. Onneks mitään ei kuitenkaan sattunu.
Tietääkseni tos infernossa on failsafe ja semmone jousikin vielä. Varmista että se jousi on kiinni siinä pääneulan varressa. Mulla se ei ollut kiinni siinä ja se kustantikin ensimmäisen konerempan onneks ei maksanu ku 100€.
Jep...
Samalla hinnalla olis saanu vaikka LiFe vastariakun ja sille laturin + vielä jatkojohdon katkaisijan tilalle :grin:
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 11.07.12 - klo: 21.13
eikös sulle ole sanottu että pistä roskiin ne patterikotelot ja virtakytkimet ja laita tilalle vastariakku ja failsafeksi jousi tai vahva kuminauha.
Minne mä laitan sen vahvan kuminauhan?
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 11.07.12 - klo: 23.01
Tietääkseni tos infernossa on failsafe ja semmone jousikin vielä. Varmista että se jousi on kiinni siinä pääneulan varressa. Mulla se ei ollut kiinni siinä ja se kustantikin ensimmäisen konerempan onneks ei maksanu ku 100€.
Joo pitää kattoo. Kiitos!
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 12.07.12 - klo: 09.28
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 11.07.12 - klo: 23.01
Tietääkseni tos infernossa on failsafe ja semmone jousikin vielä. Varmista että se jousi on kiinni siinä pääneulan varressa. Mulla se ei ollut kiinni siinä ja se kustantikin ensimmäisen konerempan onneks ei maksanu ku 100€.
Joo pitää kattoo. Kiitos!
Joo katoin. Jousi on hyvin.
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.
Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.07.12 - klo: 09.49
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.
Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...
Kestääkö normaali kuminauha moottorin kuumuuden?
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 12.07.12 - klo: 09.57
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.07.12 - klo: 09.49
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.
Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...
Eli ÄLÄ aja ennen kuin olet tehnyt tarvittavan korjauksen, jookos :police:
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 12.07.12 - klo: 10.15
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 12.07.12 - klo: 09.57
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.07.12 - klo: 09.49
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.
Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...
Eli ÄLÄ aja ennen kuin olet tehnyt tarvittavan korjauksen, jookos :police:
Korjasin, mutta kestääkö kuminauha moottorin kuumuuden?
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 12.07.12 - klo: 09.57
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.07.12 - klo: 09.49
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.
Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...
No tottakai se ohjaimen kanssa toimii kun ohjain käskee kaasun nollille :huh:
Jos jousi ei jaksanut vetää kuin ainoastaan hieman kaasua pois niin sillä ei tee mitään.
Auto kulkee lähes täyttä jo puolikaasulla, eli se on silloin aivan sama onko koko jousta.
Jos sulle on neuvottu kuminauhan käyttäminen jo moneen kertaan niin mikäs luulet olevan vastaus kuminauhan kestävyyteen??
Nyt toimii. :azn:.
Lainaus käyttäjältä: metsämies - 11.07.12 - klo: 20.51
failsafe ei toiminu.
Tarkoittanet siis että failsafe on säädetty väärin.
Mikä failsafe sulla on? voin antaa neuvon sen säätöön jos saan mallin tietooni.
Jos on kösän orkkis vastari, niin sieltä löytyy bindaus napin vierestä failsafe-nappi!
Painat sitä jollain esim. kynän kärellä. Muistaakseni vastarin ledi välähtää parikertaa, silloin määrität kaasulla/jarrulla ohjaimesta halutun asennon servolle (neutraali/jarrua)! Pidät liipasinta paikallaan ja painat uudestaan failsafe-nappia... Tais tulla joku ledishow taas..
TESTAAT toimivuuden painamalla kaasua ja sammuttalla ohjaimesta virran. Servon pitäs palata siihen asentoon mihin sen olit määrittäny...
Vastariakun fs:ä ei ole jos on ne kösän orkkis radiot!
Failsafe oli säädetty OIKEIN. Miten helv. se vetää kaasut täysille? Iha varmana joku puhelin tai sitte patterit meni huonosti. tai sitte failsafe... ( Ei ollut teippiä pattereissa kyll silloin..., mut se ruskea palikka oli.) En usko ett niin tapahtuu taas.
Uskos nyt poika, että se patterikotelo EI TOIMI rc-autossa.
Älä opettele tulemaan toimeen ongelmien kanssa = failsafen säätämistä sinne ja tänne, vaan poista ongelma. Ongelma on pätkivät sähköt. Patterikotelo ei tule koskaan toimimaan tärisevässä rc-autossa, jota ajetaan pölyssä ja kosteassa. Vastaanottimen kytkin toimii vähän kauemmin, mutta ennen pitkää sekin alkaa pätkimään.
Lähettimessä voit käyttää pattereita, vaikka ei sielläkään ole paras ratkaisu.
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 12.07.12 - klo: 14.40
Uskos nyt poika, että se patterikotelo EI TOIMI rc-autossa.
Älä opettele tulemaan toimeen ongelmien kanssa = failsafen säätämistä sinne ja tänne, vaan poista ongelma. Ongelma on pätkivät sähköt. Patterikotelo ei tule koskaan toimimaan tärisevässä rc-autossa, jota ajetaan pölyssä ja kosteassa. Vastaanottimen kytkin toimii vähän kauemmin, mutta ennen pitkää sekin alkaa pätkimään.
Lähettimessä voit käyttää pattereita, vaikka ei sielläkään ole paras ratkaisu.
mutta mikä akku kävis tähän? linkki olis kiva.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227)
ja tollasella latailet:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082)
Noi on hyvät varusteet mulla on samat. Laturikin on ihan nopee. Semmoset kuus tankillista voit ajaa yhellä latauksella.
Itellä kans toi sama vastari akku ja tää laturi: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1808&nav=60030066 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1808&nav=60030066)
Toi laturi lataa akun yhessä - puolessatoista tunnissa.
Itellä tuli pikkune moka ostaa noin kallis laturi kun halvempikin ois riittäny vastariakkujen lataamiseen :grin:.
Sillä kalliimmalla laturilla lataa sitten paljon muutakin jos tarvetta ilmenee.
Tosin tuon Fusion laturin 5A latausvirta on aika reilu vastariakulle, jolle kuitenkin suositellaan 1C latausvirtaa..
Lainaus käyttäjältä: lassii - 12.07.12 - klo: 16.20
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227)
ja tollasella latailet:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082)
siis mä heitän patteri kotelon varaosiks ( tai Hel**ttiin ) ja lataan akun ja laitan sen vaan siihen jossa patterikotelo oli.
Korjatkaa jos meni väärin.
Just niin
Lainaus käyttäjältä: lassii - 12.07.12 - klo: 16.20
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227)
ja tollasella latailet:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082)
Korjataas ennenkun alkaa tapahtumaan virheitä.
Kyseinen laturi ei sovellu vastariakkujen lataukseen.
Tuo NX82 lataa kahta isompaa akkua samanaikaisesti 5A
Eli latausvirta on liian suuri pienille vastariakuille.
Oikea laturi mitä tarkoitettiin on tämä.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/logic-nx85e-vector-ac-dc-laturi-09nx085 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/logic-nx85e-vector-ac-dc-laturi-09nx085)
Tuolla laturilla voi latausvirran säätää sopivaksi pienille ja isoille akuille, eli soveltuu suoraan myös vastariakkujen, lähettimen sekä ajoakkujen lataamiseen.
Tulee myös useita eri latauspäitä mukana.
Miksi ei suoraa ostaisi tuollaista lipo jolla voi ladata myös nimh akkuja laturia http://fi.eurorc.com/product/1266/skyrc-e6680-lipo-charger-6a (http://fi.eurorc.com/product/1266/skyrc-e6680-lipo-charger-6a) ?
Olisi sitten laturi jo valmiina kun tulet järkiisi ja ostat sähkö vehkeet.
juu life akku ja lipo laturi niin pääsee suorilla nykyaikaan. heh ei muuten tulekkaan niin hirveän halvaksi tuo kyöstillä leikkiminen.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.07.12 - klo: 22.59
Lainaus käyttäjältä: lassii - 12.07.12 - klo: 16.20
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227)
ja tollasella latailet:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/laturi-logic-fusion-nx82-09nx082)
Korjataas ennenkun alkaa tapahtumaan virheitä.
Kyseinen laturi ei sovellu vastariakkujen lataukseen.
Tuo NX82 lataa kahta isompaa akkua samanaikaisesti 5A
Eli latausvirta on liian suuri pienille vastariakuille.
Oikea laturi mitä tarkoitettiin on tämä.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/logic-nx85e-vector-ac-dc-laturi-09nx085 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/logic-nx85e-vector-ac-dc-laturi-09nx085)
Tuolla laturilla voi latausvirran säätää sopivaksi pienille ja isoille akuille, eli soveltuu suoraan myös vastariakkujen, lähettimen sekä ajoakkujen lataamiseen.
Tulee myös useita eri latauspäitä mukana.
Kappas, koitin olla liian nopee. Hyvä kun korjasit.
Joo, kuminauhat toimii: Ajettiin tehtaalla ulkona ja auto temppuili vähän., mutta ei jäänyt kaasuja täysille ja mennyt suoraan betoni rakennukseen. Vois tilata paremmat renkaat ( Koska renkaat kulu aika paljon. ) , akun ja laturin. Ja viel mennä ylivieskaan ostaa: nitroo, metanolii ( korjatkaa jos on väärin, kiitos ), vanha kunnon öljy ja ehkä synteettinen öljy.
Metsämies: eikö olis helpompi ostaa valmista polttoainetta, eikä alkaa lutraamaan myrkkyjen kanssa? Eikai siinä niin paljoa säästä?
Jos löytää halvalla nuo liemet niin muutaman euron halvempaa per litra. todennäköisesti kalliimpaa tulee kuitenkin, mutta pystyy myös tekemään laadukkaampaa. Oman polttoaineen teostahan on oma ketjunsakin.
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 15.07.12 - klo: 10.12
Jos löytää halvalla nuo liemet niin muutaman euron halvempaa per litra. todennäköisesti kalliimpaa tulee kuitenkin, mutta pystyy myös tekemään laadukkaampaa. Oman polttoaineen teostahan on oma ketjunsakin.
Perustele laadukkaampaa.
Eli sinun mielestä kaupan tavara on huonoa :undecided:
Jerzi
Jos asuu kiuruvedellä ei välttämättä ole hirveän hyvät valikoimat mitä fuilia ostaa, vaan joutuu tyytymään kyoshokaupan litkuun.
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 15.07.12 - klo: 14.04
Jos asuu kiuruvedellä ei välttämättä ole hirveän hyvät valikoimat mitä fuilia ostaa, vaan joutuu tyytymään kyoshokaupan litkuun.
Joo mutta kerroit että itse tekemällä saa laadukkaampaa tavaraa. Vai olenko jotain ymmärtänyt väärin nyt.
Jerzi
No itse tekemällä voi saada sitä kyoshokaupan tavaraa parempaa litkua, toki tarvitsee saada ostettua laadukasta metanolia ja öljyä sit.
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 15.07.12 - klo: 14.41
No itse tekemällä voi saada sitä kyoshokaupan tavaraa parempaa litkua, toki tarvitsee saada ostettua laadukasta metanolia ja öljyä sit.
ok.
jerzi
Lainaus käyttäjältä: FMF - 15.07.12 - klo: 09.53
Metsämies: eikö olis helpompi ostaa valmista polttoainetta, eikä alkaa lutraamaan myrkkyjen kanssa? Eikai siinä niin paljoa säästä?
En tiedä että säästääkö ees mitään. Jos tekee oman sopan siihen voi laittaa vähemmän/enemmän vaikkapa nitroa. Mutta ostettiin äsken ylivieskasta valmista fuilia ja renkaat ja ja ja akku jaa jaa laturi.
Onko laji yhtä hauska kuin viimeviikolla.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 16.07.12 - klo: 18.57
Onko laji yhtä hauska kuin viimeviikolla.
Jerzi
hauskempi, ei tarvii miettiä miks moottori ei käynnisty :smiley:.
Joo, viikonloppuna joensuuhun. Olisko siell mitään rataa/kauppoja? Yritin etsiä mutta on niin vanhaa tietoa...
Joensuussa on kyllä rata mutta isolla truggylla voi tulla vähän ahasta kun rata on tarkotettu 1:10 krosseille.
Mulla on autona inferno neo rs ja etuiskarit meni lakkoon niin mitkä silikonit laittas ja mistä kannattas ostaa?
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 02.08.12 - klo: 12.56
Mulla on autona inferno neo rs ja etuiskarit meni lakkoon niin mitkä silikonit laittas ja mistä kannattas ostaa?
Mitä vastaan ne lakkoilee? Ootko järkänny YT-neuvottelut niille. Läppä.
Ite käytän buggyssä 40 mutta hommasin 45 kans tossa.
Käykö
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-iskunvaimenninoljyt/ultimate-racing-iskarioljy-40-ur0740 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-iskunvaimenninoljyt/ultimate-racing-iskarioljy-40-ur0740)
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 02.08.12 - klo: 16.42
Käykö
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-iskunvaimenninoljyt/ultimate-racing-iskarioljy-40-ur0740 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-iskunvaimenninoljyt/ultimate-racing-iskarioljy-40-ur0740)
Miksei kävis?
Ajattelin kysyy vaan et oisko jotain parempaa tai halvempaa merkkiä mut tilailen ton.
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 02.08.12 - klo: 17.31
Ajattelin kysyy vaan et oisko jotain parempaa tai halvempaa merkkiä mut tilailen ton.
Itellä on iha samaa litkua. Suunnillee samaa hintaa noi putelit on joka paikassa. Mutta jos iskarit heittää koko ajan mehuja pihalle nii uus tiivistesarja tilaukseen kans.
Huomasin että iskareitten kiinnikkeet oli vääntyneet ja ottivat kiinni vetoniveleen miten vois korjata
tarkoitatko ylhäältä?
jos alhaalta niin vaihda uudet
Koko toinen puoli edestä on vino ja siitä on kiinnike tappi pas*ana.
Mielestäni Kyoshon RTR:t pitäisi laittaa myyntikieltoon, tappavat monelta hyvän harrastuksen kun osat ovat kolmoslaatua. Alkaa olemaan siinä rajoilla että kuluttajansuojalain kautta pitäisi saada euroja takaisin :)
Tai ees vara-osia halventaa. No, kaiken saa rikki, jos rikkoo, ja se ei oo hullu joka pyytää, vaan hullu joka maksaa. Toki eihän sille mitäään voi jos semmonen helposti rikkoutuva on jo kaapissa:)
Tähän väliin olisi kiva kuulla metsämiehen kommentti, sillä tästähän häntä yritettiin valaista. Mutta ei väkisin.
tarkemmin sanottuna autosta on nämä osat mäskänä
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF111.74&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF111.74&BildLopNr=01)
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF124B&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF124B&BildLopNr=01)
Ja saa varmaan kysyä että kannattako ruveta itse korjaamaan vai viedä ystävälleni joka hoitaa homman varaosien hinnalla?
No viet kaverilles jos et ite osaa. Ihan normaalit palikat sulla menny romuks. Ite kiskasin betoniseinään nii tollasia tavaroita vaihtelin sen jälkeen.
ok vien kaverille :grin:.
Muutes tossa infernossa on aika heikot renkaat kun kaveri heitti p*skarinkiä nii atu rengas räjähti ja kumin osia 5 metrin säteellä. :laugh: Ja koneena Nitro Bull 28 moottori.
Kylläpä siinä saa renkaan merkistä riippumatta rikki jos rajummin pyörittelee, löysillä diffiöljyillä nousee sisemmän etupyörän pyörintänopeus äkkiä jopa yli 200km/h:n...
Orkkisrenkaat ovat yhtä s*****an kuraa!! Ja maksavatkin vielä maltaita...
Suosittelen lämpimästi tilaamaan racersrcshopista uudet. Saapi 4kpl vanteelle liimattuna 50€, k-kaupan kautta alkuperäiset 42e pari... Eikä tule vanteita! Siinähän tuli mieleen, että ne vanteetkin on sitä ihteään!
Ei huolta hommasin akan gridiron soft renkaat saviradalle ja cityblock medium renkaat pihalle. Orkkisrenkaat ovat niin kuluneet etten käytä niitä kuin asfaltilla ja soralla jos haluun pitää hauskaa :laugh:.
Lainaus käyttäjältä: Mazza - 04.08.12 - klo: 21.31
Kylläpä siinä saa renkaan merkistä riippumatta rikki jos rajummin pyörittelee, löysillä diffiöljyillä nousee sisemmän etupyörän pyörintänopeus äkkiä jopa yli 200km/h:n...
Meinaatko että näillä pyöritteliöillä jotka ei osaa itse edes ruuvata autojaan ja kiukutellaan surkeesta laadusta kun on mäjäytetty autolla seinään, olis diffiöljyt diffeissä???
Jokseenkin uskallan epäillä :afro:
Lainaus käyttäjältä: cevipu - 04.08.12 - klo: 09.06
Mielestäni Kyoshon RTR:t pitäisi laittaa myyntikieltoon, tappavat monelta hyvän harrastuksen kun osat ovat kolmoslaatua. Alkaa olemaan siinä rajoilla että kuluttajansuojalain kautta pitäisi saada euroja takaisin :)
Auton vika kun kuski keijoilee kolarin.
Hmmm... taidan käydä täräyttämässä ton 20 vuotta vanhan Toyotan puuhun kun alkaa olemaan jo pikkuhiljaa liikaa vikoja...
Saan saletisti uuden
Nyt kun tarkemmin ajattelee mitä siellä montulla tapahtu niin mähän osuin kiveen hypyn jälkeen. Ja vahinkoja sattuu kaikille enkä nyt todellakaan oo kinuamassa uutta rctä vaan korjaamassa vanhaa.
Joten voisko joku sitten vähän neuvoa että miten toi korjataan kuten mistä aloittaa ja onko toi korjaaminen niin vaikeeta miltä näyttää :huh:. Eli toisin sanoen pystyykö kymmenvuotias poika joka pitää harrastusta pystyssä 5e viikkoraholla korjaamaan oman rc autonsa?
Käy keräämässä marjoja, niin pystyt ostamaan vaikka mitä. Ja, kyllä jos sen jokaviikko saat, niin pystyt silläki, jos kaikki ei mene burgeriin... Sehän on jo 260€ vuodessa, jos on 52 viikkoa...
+1 marjankeruulle. pari sankollista tuntiin ja myö 20e sankko niin menee hetkessä kaupaks, käytännössä 30e sankolta pystyy saamaan eli tekee 60e tuntipalkan, 5kertaa perusduunarin aloituspalkka.
kannattaa varmaan laittaa hieman jäykempää kuin UR 40 kasitruggyn iskareihin, tuo on melkoisen ohutta kasikrossariinkin, jollei ole alle 1.3mm reikäiset männät.
Riippu toki mitä poimii, mutta seoon ny OT. :undecided:
Mistä vois kerätä marjoja tohmajärven tai savonlinnan alueelta. Jos siitä kerran noin paljon saa niin meen kyllä keräämään mut tällä hetkellä ei ole budjetti vajetta kun sen neljä vuotta tähän harrastukseen säästin kunnes sain ekan oman rcauton mut ei siitä summasta enää jäljellä oo kun 70e niin et ei sillä hirveesti ylimäärästäkään saa. Kun aloin kattelemaan näitä vehkeitä niin aattelin heti et ostan kaikka parhaat osat sun muut jutut mut ei se sit ihan niin mennytkään. Auton oston jälkeen ei enää paljon ylimäärästä sitten ostettukaan kun teki jo tiukkaa saada nitrot vastariakut hehkut..... Nii ei siinä paljon muu auta kun leikata ajoajasta jos jotain hajoo ajot on sen jälkeen jäissä niin kauvan kunnes tarvittava summa saadaan kokoon. Niin se vaan menee :sad:.
Nyt voi olla jo myöhästä kerätä ainakaan hilloja siellä etelässä. No puolukkaa luullis löytyvän mistä tahansa mettänpusikosta.
Eipä nitroilu halpaa ole. Itellä vajaassa vuodessa varmaa tonni menny. Ei uskalla edes laskee. Omien törmäilyiden takia on pitäny sitte lähtee osakaupoille. Kunhan oppii pitään renkaat maassa eikä taivasta kohti nii on helpompaa.
Koko ajan on jotain osapuutteilta ja lisättävää toivomuslistalle. Siihen pitää vaan tottua.
Muistaakseni tuplaesa1 niminen kaveri muinoin sanoi että nitroiluun kannattaa varata 20-30e VIIKOSSA
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 05.08.12 - klo: 12.31
Lainaus käyttäjältä: cevipu - 04.08.12 - klo: 09.06
Mielestäni Kyoshon RTR:t pitäisi laittaa myyntikieltoon, tappavat monelta hyvän harrastuksen kun osat ovat kolmoslaatua. Alkaa olemaan siinä rajoilla että kuluttajansuojalain kautta pitäisi saada euroja takaisin :)
Auton vika kun kuski keijoilee kolarin.
Hmmm... taidan käydä täräyttämässä ton 20 vuotta vanhan Toyotan puuhun kun alkaa olemaan jo pikkuhiljaa liikaa vikoja...
Saan saletisti uuden
Se on hyvä että laatu ja materiaalit ovat Kyoshonkim RTR:ssä jo niin laadukkaat että kyseessä on varmasti kuskin keijoilu? Kokemukseni perustuu vanhempiin malleihin, niissä rakenteet (ehkäpä väärä termi) rikkoituvat/väsyivät mielestäni luvattoman helposti. Samoin diffit jne. Olisi hienoa jos ammattilainen pystyisi testaamaan niiden käyttöiän testipenkissä.
Käsittääkseni jonkinlaista varoitusta tämänkin version laadusta tuli foorumilta ennenkuin ostovalinta tehtiin. Kyoshon sivuilla todetaan: " Only fuel, engine starting tools and batteries for the R/C system are needed to drive your own world-class racing machine. The Inferno NEO Race Spec Readyset is built to take the punishment of hard racing and for you to enjoy for a long time.". Samantyylisen markkinoinnin tuloksena omani aikanaan ostin ja loppukuvaksi jäi että myyty tuote ei vastannut kuvausta. Vaikka näiden laitteiden kanssa totaalikeijo olenkin. Sitten tuli hankittua kitti jonka jälkeen opin mikä ero laadussa näillä vehkeillä voi olla.
Mielestäni ainakin vanhasta versioista olisikin voinut pyytää rahat takaisin. Suomalainenhan ei sitä yleensä tee vaan ottaa vahingot omaan piikkiin. Harva jaksaa oikeissa autossa mennä kuluttaja-asiamiehelle vaan maksaa kiltisti tehtaan virheet. Heräteostoksena rc-auton ostanut on autonomistajaan verrattuna todella helppo nakki.
Jos kolaroit ja auto hajoaa niin siinä on aivan turha syyttää tuotetta.
Et todellakaan saa rahojasi takaisin, etkä yhtäkään osaa takuuseen.
Karu fakta.
Oli kyseessä sitten rc tai oikea auto.
Tottakai autojen kestossa on eroja, mutta jos kopsautat johonkin ja auto hajoaa niin syy ei ole autossa vaan se syyllinen kurkistaa peilistä.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 06.08.12 - klo: 21.53
Jos kolaroit ja auto hajoaa niin siinä on aivan turha syyttää tuotetta.
Et todellakaan saa rahojasi takaisin, etkä yhtäkään osaa takuuseen.
Karu fakta.
Oli kyseessä sitten rc tai oikea auto.
Tottakai autojen kestossa on eroja, mutta jos kopsautat johonkin ja auto hajoaa niin syy ei ole autossa vaan se syyllinen kurkistaa peilistä.
Ei hoke välttämättä kurkista peilistä jos peiliin katsoja onkin vanappyyri tai peili särki lattialla ku kiukuspäissään nakannu sen ensi seinään :tongue:
Taivaalla lens banjoa soittava lehmä.
Sori... oli pakko päästä tasoihin viestin turhuudessa. :afro:
Mennäänkö asiaan :huh:.
No mihkäs asiaan tällä kertaa mentäis :roll:
RC korjattu ei ollu iso homma irrotin vaan koko etupään irti vaihdoin osat ja se on siinä. Puol tuntii sen kanssa räpelsin ja nyt eikun kohti uusia pettymyksiä.
Hyvä juttu, kyllähän rc-autojen korjaaminen onnistuu nuoremmiltakin kun vaan malttaa hetken miettiä mitä on tekemässä, muistaa mistä on minkäkin irroittanut eikä hukkaa irtonaisia osia tai ruuveja... ja sama pätee iästä riippumatta. :wink:
vanhana se vmäistä kun ei enää näe mitä on tekemässä ja ei välttämättä enää muistakaan :evil:
Ja ajellessa on kovasti hyödyksi kun osaa itse mekata autonsa niin ei tarvitse lopettaa ajoa kun jotain särkyy ja lähteä viemään autoa jollekkin korjattavaksi. Pakissa kannattakin pitää perus varaosia mukana kuten tukivarsia hubit ohjauspalat laakereita kytkinkelloon pyöriin. Ruuveja ruuvilukitetta ja tietty työkalut. Noi kun on pakissa niin ei lopu ajot heti eka tankin kolhaisuun.
Mitenkäs onko Kyöstillä ihan oma standardi noiden kytkinkellojen suhteen kun alkuperäinen otti ja hajosi, tilasin Answerin perus-kytkinkellon, niin katohan se on noin 4mm pitempi ja ei toivoakaan, että sen saisi kiinni tuohon KE-25 moottoriin vaikka kuinka shimmejä väläppäis.
sovitin omaani xray:n kytkinkellon ihan hiomalla tavaraa reilusti pois vauhtipyörän puolelta....
Kävi ihan sama mielessä, mutta ainakin Answerin kelloa pitäisi saada ainaki 4mm lyhyemmäksi, että sen saisi järkevästi kiini akselille. Se ei onnistu sitten mitenkään. Toisaalta tuo vauhtipyörä on moottorissa aika paksu, että jos asentaisi kapeamman mallin niin sitten nuo muutkin kellot pianaikaa mahtuisivat kierteelle.
Kyöstin rtr moottoriin taisi joskud ainakin olla kampiakselin jatkopala myytävänä erikseen millä sai normi kellot sopimaan ellen ihan väärin muista
Nykyiset koneet ovat sg akselilla, ei enää jatkopaloja
Josko tuo kuva näkyy niin siitä saa vähän selkoa miten olen ongelmissa tuon kellon kanssa.
Ok mulla oli siis vanhaa tietoa mutta ei sentään väärin muistanu.
Ps kerran luulin olleeni väärässä mutta erehdyin :tongue:
Kyllä tässä ketjussa on tullut paljon kommentteja jotka varsin hyvin kertovat että kokeneet puhuvat. :)
mm. tuo servojen laatu on käynyt ilmi kaverin autosta, ei VIELÄ omasta. Hänellä meni ohjaus servosta rattaat sileäksi tänään. Auto on ollut hänellä vajaan kaksi viikkoa. Myös renkaat on puoliksi "posliinit"
Jonkunlaista kimppatilausta pitänee laittaa rcjkl:ään menemään. Ainakin yksi satsi renkaita (mahdollisesti AKAn) ja uudet servot.
Oman auton sisäänajo onnistui ihan odotetusti. Itselläkin pariin otteeseen heitti kaasut täysille ensimmäisen tankin aikana kun auto kävi pukin päällä yksinään. Onneksi seisoin vieressä ja sammutin auton välittömästi sulkemalla pakoputken. Orkkis tulppa toimi puolitoista tankillista ja paloi sen jälkeen. Tilalle laitoin Fire power F6:n ja ostin toisen sekä F7:n vielä varalle.
Sisäänajon käytin tehtaan asettamilla arvoilla, joista oli maininta sylinterin päällä. Voitelusta ei liene pulaa kun polttoainetta lentää vielä putkesta :)
seitsemännellä tankilla aloin antaa jo hieman kenkää ja hain säädöt kohdalleen. Auto vastasi hyvin kaasuun ja lauloi hienosti. Kuitenkin eräs asia jäi vaivaamaan. Kun muutaman kerran antaa kaasua reilummin niin tyhjäkäynti jää aika korkealle. Ääni ei ole tavallista pörinää vaa muistuttaa enemmänkin ampiaisen ääntä. Noin 4-8s kuluttua kierrokset laskevat oikealle tyhjäkäynnille. Kaasu servossa ongelma ei taida olla, olen sen kanssa jo viettänyt jonkun tunnin eikä ko. tapaus ole mihinkään korjaantunut.
Kaksi kertaa on vetonaru jäänyt ulos mutta onneksi sen saa helposti sisään löysäämällä hieman koteloinnin ruuveja.
Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen autoon ja sen suorituskykyyn. Seuraavan tilauksen yhteydessä tilaukseen menee ainakin uudet servot (vaikka nykyiset ovatkin vielä ehjät) ja mahdollisesti AKAn renkaat.
Mitä muita varmoja kompastuskiviä autosta löytyy kuin renkaat+vanteet ja servot?
Tukivarren kiinnikkeitä kannattaa hommata sekä kytkimen jousia. Mua vaivaa kans toi outo pärinä :huh:. Kerran rupesin hakemaan ohjaustrimmin säätöjä ja tuli siinä sitten vahingossa säädettyä kaasun trimmiä. Rupesin ihmettelemään kun auto kulkee yhä vinoon vaikka trimmiä on säädetty jo todella paljon. Siinä samalla sekunnilla kun tajusin että olin säätänyt väärää trimmiä auto lähti itsestään liikkeelle. Kun sain auton napattua käteen renkaat lakkasivat pyörimästä painoin jarrua ettei renkaat päässeet pyörimään päästin jarrun hetkeksi ja renkaat alkoivat pyöriä vimmatusti painoin jarrun pohjaan ja auto sammui. Käynnistin uudellen ja meno jatkui.
Ok täytynee laittaa samaan tilaukseen.
Tuolla rcjkl.comissa on tosiaan noita AKAn renkaita mutta taitavat olla kaikki buggyn renkaita. Neo st:ssä taitaa olla kaliberia isommat? Vaikka kaikki hex17 mallit taitavat muuten käydäkkin.
Tilaus ei tietenkään ole sidottuna tuohon kauppaan. Ainut syy tilata tuolta on että kaveri saa sen 10% alennuksen sieltä. Jos joku tietää alennuksesta huolimatta halvemman tai paremman liikkeen niin mieluusti käyn tarkastamassa tarjonnan. Hobby linna?
Tänään kävin rullailemassa model techniksin 16% polttoaineella. Ihan hyvin tuo liikkui silläkin vaikka 25% taitaa olla suositus KE25 moottorille. Kuopiossa oli ~11-14C lämmintä joten pientä säätöä eiliseen täytyi tehdä mutta muuten pelitti hienosti.
Tuo "pärinä" ilmaantui pariin otteeseen mutta hieman harvemmin kuin eilen lämpimällä kelillä.
Suosittelen käyttämään tota 25% nimittäin käy varmemmin,on helpompi saada käyntiin ja tehoero on suuri.
Lerppu...
Kaasu jää päälle koska kone ei ole vielä säädöissään.
Se poistuu kun säädät koneen edes jotenkuten kohdalleen.
Ja ehdoton parannuskohde on heittää patterikotelo hyvin nopeasti jonnekin syvälle ja korvata se vastaanotin akulla.
Siinä syy miksi on mennyt pukilla käydessäkin täydelle kaasulle.
Auto kun värisee hyvin paljon niin se patterikotelo on oikea häiriöpesä.
Patterit värisevät jousien välissä ja siis virta pätkii jatkuvasti.
Tähän ei failsafet auta vaan ainoa oikea ratkaisu on hommata tilalle akku.
Katkaisijan voi myös heittää mäkeen... Se on sitten seuraava joka alkaa jossain vaiheessa pätkimään vastaavalla tavalla.
Tilalle parin euron servo jatkojohto jonka kytket vastaanottimeen ja toisen pään vedät vastariboksista ulos.
Akun johto myös boksista ulos.
Virrat saat tietysti päälle kun kytket johdot toisiinsa.
Huomattavasti varmempi liitos kuin se perus katkaisija.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 20.08.12 - klo: 10.46
Lerppu...
Kaasu jää päälle koska kone ei ole vielä säädöissään.
Se poistuu kun säädät koneen edes jotenkuten kohdalleen.
Ja ehdoton parannuskohde on heittää patterikotelo hyvin nopeasti jonnekin syvälle ja korvata se vastaanotin akulla.
Siinä syy miksi on mennyt pukilla käydessäkin täydelle kaasulle.
Auto kun värisee hyvin paljon niin se patterikotelo on oikea häiriöpesä.
Patterit värisevät jousien välissä ja siis virta pätkii jatkuvasti.
Tähän ei failsafet auta vaan ainoa oikea ratkaisu on hommata tilalle akku.
Katkaisijan voi myös heittää mäkeen... Se on sitten seuraava joka alkaa jossain vaiheessa pätkimään vastaavalla tavalla.
Tilalle parin euron servo jatkojohto jonka kytket vastaanottimeen ja toisen pään vedät vastariboksista ulos.
Akun johto myös boksista ulos.
Virrat saat tietysti päälle kun kytket johdot toisiinsa.
Huomattavasti varmempi liitos kuin se perus katkaisija.
Kiillota lasipallosi sillä pieleen meni. "Veikkaa ja voita" menee harvoin oikein. Täyttä asiaa kyllä kirjoitit mutta täysin turhaan.
Ihan maratonin 1600mAh humppi akku siellä on ollu kiinni alusta saakka.
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=714&nav=60030056 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=714&nav=60030056)
Olen vuosien saatossa kyllä leikkinyt jos minkinlaisella vehkeellä joten sanoisin että saan kyllä yhden RC auton säätöihinsä. Ei tämä nyt sentään mitään rakettitiedettä ole. :wink:
Just näin... Juuuuuust näin.
Tässä syy miksi ei kiinnosta paljon tämän foorumin porukkaa neuvoa.
Ensin kysellään miksi jää kone kiertämään ja kun kerrot että se johtuu yleensä vain säädöistä.
Kone jää kiertämään lähes poikkeuksetta kun kone on selvästi rikkaalla alapäästä.
Mutta eih... Ihmeellistä silmille hyppivää mussutusta tulee kuinka on kaikenlaista harrastettu ja kyllähän yks kone säätöihin saadaan.
NO MIKSI HALVATUSSA SITTEN TÄNNE KITISET JOS TIEDÄT MISSÄ ONGELMA ON
Akku on paikallansa... Okei... Ilmiömäistä.
Kenties saanut tältä foorumilta jo aikaisemmin neuvon siihen, tai sitten tapahtunut ihme ja tajuttu itse.
No mutta miksi kaasu meni itsestään pohjaan?????
Mut joo... pure parsaa asenteesi kanssa.
Sinä sait aikaan sen että nyt saa sitten taas hetkenaikaa iso osa apua tarvitsevia luottaa vaikkapa sinun apuihisi.
Siirryn taas hetkeksi vittuiluun ja piikittelyyn.
Tuntuupas olevan elämä kurjaa ruudun sillä puolella. Yritä jaksaa.
- Kiitos ja näkemiin-
Mites mahdollinen ilmavuoto imupuolella. Esim luistin haitarikumi tai etulaakerista? Noi ainakin sai joskus omasta rtr motista säädöt toimimaan ihan mitensattuu ilman mitään logiikkaa.
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 20.08.12 - klo: 18.06
Tuntuupas olevan elämä kurjaa ruudun sillä puolella. Yritä jaksaa.
- Kiitos ja näkemiin-
Ei ole todellakaan kurjaa tälläpuolella.
Silläpuolella näyttää olevan asenteesta päätellen pipari rintamalla enemmän ongelmia kuin tälläpuolen.
Kohteliasta käytöstä... jep...
Toki asennevamma on korjattavissa, mutta jos ongelmat juontavat syvemmälle niin voi olla myöhäistä.
Otan osaa
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 20.08.12 - klo: 18.10
Ei ole todellakaan kurjaa tälläpuolella.
Silläpuolella näyttää olevan asenteesta päätellen pipari rintamalla enemmän ongelmia kuin tälläpuolen.
Kohteliasta käytöstä... jep...
Toki asennevamma on korjattavissa, mutta jos ongelmat juontavat syvemmälle niin voi olla myöhäistä.
Otan osaa
Luulisi tuohon ikään eläneenä jo väkytyksen vähenevän. Ikää kuitenkin reilusti päälle 30. En sinuna hirveän kovaan ääneen puhuisi mitään kypsyydestä tai mitään siihen viittavasta. Muillekkaan lukijoille tuskin on jäänyt epäselväksi kumpi meistä on se asiallisempi osapuoli. Piparia tulee kyllä nykyään hieman harvemmin se on totta, joka johtuu alle 2 viikkoisesta pienokaisesta. Minulle tämä pieni ihmisen alku on vielä pipariakin tärkeämpi.
Kun luetun ymmärtäminen näkyy sinulla olevan kohdallaan niin näytäppäs missä kohtaa ensimmäisiä viestejäni puhuin sanallakaan pattereista, akuista tai muista vastaavista. Tästä huolimatta päätit itse että ongelma on siellä. Ja sitten kilahdat kun et ollutkaan oikeassa.
Kirjoitin myös että kerroit paljon asiaa joka on totta mutta tälläkertaa ongelma ei ollut pätkivissä sähköissä. Tämänkin osasit kääntää vittuiluksi ja itkit kuinka ilmiömäisesti akku sattuu olemaan paikallaan. Jos jokin asiaa "askarruttaa" se ei tarkoita että minä kitisisin asiasta. Ellet ymmärtänyt palaa tämän kappaleen ensimmäiseen lauseeseen. Tarvittaessa toista tämä niin monta kertaa että ymmärrät lukemasi.
Korostin ja alleviivasin tärkeimmän. Minusta tuo on kohteliaisuutta eikä vittuilua. Vittuilu kun harvoin on avain onnistuneeseen keskusteluun. Osapuolien niin halutessaan voidaan keskustelu kyllä kääntää suoraksi vittuiluksikin. Tässä viestissä lainaamani perusteella sekään kun ei tunnu niin kovin hyvin hanskassa olevan niin kannattanee jättää vittuilut vittuilematta. 15 vuotiaskin taitaa sen paremmin.
Jos näin vähällä menettää hermonsa, on internet aivan väärä paikka viettää aikaa.
Lainaus käyttäjältä: miksu79 - 20.08.12 - klo: 18.07
Mites mahdollinen ilmavuoto imupuolella. Esim luistin haitarikumi tai etulaakerista? Noi ainakin sai joskus omasta rtr motista säädöt toimimaan ihan mitensattuu ilman mitään logiikkaa.
Eihän tuokaan poissuljettua ole joten täytyy tarkastaa. Haamu ongelmat, ilman mitään järkevää selitystä/ logiikkaa ovat kyllä p**seestä mutta minkäs mahtaa. Yksilöitä kun nämä kaikki ovat. Perus osia pitää jokatapauksessa laittaa tilaukseen joten täytyy tarkastaa ja vaihtaa nuo kun seuraavan kerran huoltoa teen. Näillä näkymin melko pikaiseen, ainakin servojen suhteen :roll:
En mä hermojani ole menettäny...
Siihen sä et pysty.
Et ole sanallakaan maininnut pattereista joo... Etpä ole kyllä akustakaan.
Yksi ylivoimaisesti yleisin kuvaamasi vian aiheuttaja on patterikotelo.
Jos veikkaukseni meni pieleen niin tiedät varmaan sinäkin tuossa iässä miten asiaan voi vastata.
Tarviiko siinä alkaa mussuttamaan vai ei???
Ruveta keulimaan säätötaidoilla tai millään????
Kerta sulla on ollu ongelmia auton suhteen niin jokainen näkee ettei homma sillon ole kovinkaan hallussa...
Jos kerta osaat koneet säätää niin ei tuo kaasun päällejääminen pitäis olla mikään ihme.
Sinä kirjoitit että mun pitää kiillottaa kristallipallo ja veikkaa ja voita menee harvoin oikein.
Herätys keijo... eihän foorumin välityksellä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin ainoastaan veikata.
En todellakaan kääntäny tätä sanomaasi vittuiluksi.
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 20.08.12 - klo: 17.33Täyttä asiaa kyllä kirjoitit mutta täysin turhaan.
Mistä niin päättelit...
Se mitä sanoit ennen tuota, oli mussutusta ja se mitä sanoit lopussa oli turhaa keulimista.
Jälkikäteen voi myös saivarrella että en kirjoittanut asiaa täysin turhaan.
Tämähän on foorumi missä on huomattavan paljon porukkaa lukemassa.
Mikäli viestini tavoitti tai tulee tavoittamaan edes yhden harrastajan jolla on patterikotelo käytössä niin viestissä ei ollut mitään turhaa.
Tuo se ruoskas mun nenän eteen niin kerron heti mikä siinä on pielessä.
Foorumilla tottakai kaikki on vain veikkaamista.
Aivan kuten nyt veikkasit että olen hermoni menettänyt.
Kunhan vastasin huvikseni asenteeseen takaisin asenteella.
En pidä asenteella nenille hyppimisestä ja se on kaikkein naurettavinta että juuri on pähkäilty mikähän on kun kierrokset jää korkealle ja yhtäkkiä keulitaankin osaamisella...
Tälle ei tosiaan voi muuta kuin nauraa.
Jos polttomoottoreista jotain tajuaa niin silloin tietää myös mistä kyseinen asia johtuu.
Hmmm... et näyttänyt tietävän kun asiasta täällä mainitsit.
Nämä nitro koneet ovat todella erilaisia kuin yksikään oikean auton, mopon, moottorisahan tai minkään vastaavan moottorit.
Ei se rakettitiedettä ole, mutta suurimmaksi osaksi millään muiden moottoreiden "taidoilla" ei tee näiden kanssa oikeastaan hevon.......
Mutta senhän ilmeisesti jo tiesitkin kun kerta osaat.
Vastasin tuohon koko kierrosten ylös jäämiseen vain että vika on säädöissä, vain ja ainoastaan koska yleensä jopa moni aktiivinenkin harrastaja luulee että moottorissa on ilmavuoto.
No sekin vihje sieltä nyt tuli...
Olisinhan mä tietysti voinu samantien aliarvioida sut täysin kädettömäks ja sanoa että olet kädettäny koneeseen vuodon.
Joku kertoo että koneessa on ilmavuoto niin lähes aina alkaa ruuvari käymään ja puretaan kaasari jne täysin turhaan ja pahimmillaan jopa pilataan kone.
Koneet kun ei vuoda ellei siinä ole jotain rikki tai huonosti ja tämä tarvii kuitenkin kohtalaisen uudessa kalustossa käyttäjän rupelluksen... muutoin ei vuoda ja syy on ainoastaan säädöissä.
Mutta aivan sama mulle...
Kunhan tajutaan että tollanen koppava ja mussuttava asenne on naurettavaa ja takas ei saa mitään muuta kuin lisää asennetta.
Luulis sunkin tossa iässä tajuavan...
Luulis...
Kiitos hoke kehuista (aktiivinen harrastaja) :grin: no mutta jol huumoria kehiin välillä ettei me vakavaksi. minä mitään tiedä villi veikkaus joskus tuollaisen kyöstin kanssa tapellu joka ei totellu kokeneenkaan säätäjän meisseliä.
Niin ja kokeneella säätäjällä en nyt tarkoita itseäni.
Lainaus käyttäjältä: miksu79 - 20.08.12 - klo: 20.31
Niin ja kokeneella säätäjällä en nyt tarkoita itseäni.
Vaan jotain säätäjää joka luuli osaavansa :tongue:
Voi olla. Oppia ikä kaikki. :roll:
Pyydän anteeksi aiheuttamaani sekaannusta. Eiköhän nyt kaikki ole taas tyytyväisiä.
Jotain sen suuntaista :wink:
Ei vaan silloin paljastu että parin litran jälkeen etulaakeri alko vuotamaan jossain koneessa teki myös vuotava haitari jonkinlaisia oireita. toki tuo on harvinaisempaa mutta kun nuo säädöt kerran olit jo maininnu. Ja ne oli kysyjällä hallussa
:tongue:
Ah niin joo...
Säädöt on hallussa, mutta on onnistunut ryssimään haitarikumin...
Olis siis pitäny vastata että kierrokset jää päälle koska olet rupeltanut peukalo keskellä kämmentä haitarikumin rikki.
Tai... mitäs hommasit ruoskan jossa haitarikumi on p*ska.
:laugh:
Hoke me kaikki tiedämme (ainakin minä) että olet tän foorumin tietävin tyyppi. Edes david ronnefalk ei tiedä rc vehkeistä yhtä paljon kuin sinä. Sillä miksi sinulla on oma topikki johon kaikki saa tulla kysymään että mikä on vika. Kun sitäkin topikkia oon jonkin verran seurannut niin eipä ole viielä semmosta kysymystä huomannut mihin et ole osannut vastata.
Hoke = kävelevä rc wikipedia jonka kokemusta ja vinkkejä tulee myös itse kuunneltua. Ja varmaan auttanut useampia aloittelevia alkuun ja ollu isona apuna monelle kokeneellekkin.
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 19.08.12 - klo: 11.48
Tukivarren kiinnikkeitä kannattaa hommata sekä kytkimen jousia. Mua vaivaa kans toi outo pärinä :huh:. Kerran rupesin hakemaan ohjaustrimmin säätöjä ja tuli siinä sitten vahingossa säädettyä kaasun trimmiä. Rupesin ihmettelemään kun auto kulkee yhä vinoon vaikka trimmiä on säädetty jo todella paljon. Siinä samalla sekunnilla kun tajusin että olin säätänyt väärää trimmiä auto lähti itsestään liikkeelle. Kun sain auton napattua käteen renkaat lakkasivat pyörimästä painoin jarrua ettei renkaat päässeet pyörimään päästin jarrun hetkeksi ja renkaat alkoivat pyöriä vimmatusti painoin jarrun pohjaan ja auto sammui. Käynnistin uudellen ja meno jatkui.
Joo, itekkin pitäisi säätää ohjaukset ku menee vähä vinoon tai sitten mulla on vinot silmät. ( Te toivoitte kommentia multa ja kiitos Hyvistä kommenteista ).
Mitä mun pitää huomioda ennen kuin menen ajamaan hiekalle?
Noh, eipä kai sinänsä kummempia, kuin että ilmansuodatin on oikeaoppisesti öljytty.
Nyt vasta on liimattu uudet renkaat. :azn:. Ne renkaat on jotain Hong-merkkiä tai jotain. Ei nyt oo parhaat renkaat, mutta paremmat kuin vakiot ( oikeastaan PALJON paremmat ). Liimasin enemmän kuin 1 paikasta niin ei mee irti niin helpolla.
Ilmeisesti Hongnor merkkiset.
Liimaa ei laiteta vain paikoitellen vaan kumit liimataan koko matkalta ja molemmin puolin.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.09.12 - klo: 23.36
Ilmeisesti Hongnor merkkiset.
Liimaa ei laiteta vain paikoitellen vaan kumit liimataan koko matkalta ja molemmin puolin.
Kyosho ja youtube ei osaa liimata renkaita sen minä osaan sanoa.
Kyllä youtubesta löytyy ihan hyviäkin videoita renkaan liimaamiseen. Tietysti liimaustapoja ja niksejä ym. on niin monta kuin liimaajaakin mutta esim. tuolla pitäisi renkaat pysyä vanteilla (ainoastaan tuo jatkuva mainostaminen vähän häiritsee).
How to Glue your AKA tires by Ryan Lutz (http://www.youtube.com/watch?v=MQEU7RSptdU#ws)
Ajoin just äsken ja lähti käyntiin aika helposti. Toimi kyllä hyvin, mutta ajoin kyll tehtaan säädöillä niin polttoainetta on maassa jonkin verran. Ei auto temppuile kun on akku ja kuminauha. Pitää joskus ottaa katkaisin pois niinkuin Hoke sanoi, niin ei rupee telmppuilemaan. Jännittävämpi harrastus kuin sähkön kanssa oleminen.
Kannattaisko ostaa alumiiniset tukivarret kyseisen auton buggy-versioon, oon nimittäin yrittäny etsiä mutta ei oikein ole löytynyt. Tietääkseni alu osat ovat kuitenkin reilusti parempia kuin muovi osat. Värillä ei ole väliä.
Kestäävyydeltään kyllä, mutta se hajoamispaikka siirtyy muualle yleensä hankalampaan paikkaan. Ja viissii. vielä alustan toimivuuskin muuttuu, jos olen oiken ymmärtänyt netin ihmeellisestä maailmasta lukiessani.
Kesällä sitte heti ajelee kun tulee lämmin. Mutta ekas pitää säätää vähä tankkia että ei vuoda ilma sielt.
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on tästä KE25 moottorista? Hinta on uutena vajaat 300€ ja on aika paljon rtr koneesta. Onko se oikeasti hyvä kone, kun tolla hinnallahan saa jo kunnollisen kisamyllyn?
Lainaus käyttäjältä: saku123 - 21.11.12 - klo: 17.35
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on tästä KE25 moottorista? Hinta on uutena vajaat 300€ ja on aika paljon rtr koneesta. Onko se oikeasti hyvä kone, kun tolla hinnallahan saa jo kunnollisen kisamyllyn?
Se on helppo käynnistää ja siinä on voimaa. Jos toi menee rikki niin mä ainakin ostaisin paremman.
KE25 on rtr koneeks aika hyvä, mutta jos 165e maksaa alphan clubracer niin mieluumin ostan sen kun toi KE25 hajoo mut hyvin toimii kone on tehoa ja muuta sellaista, mutta kisakoneet kyllä pesee ton aika reilusti ja sit kun 25 kokonen niin kisoihin ei voi osallistua. Varaosat maksaa maltaita, mutta kyllä tost huomaa et siinä on se 4,2 kuutioo.
Sori mutta .28 :iin asti on sallittu kuutiot T luokassa,
tosin kisoja ei ole paljon enää viime vuosina ollut.
Omalla kokemuksella mielummin isompi kone painavaan
autoon muuten kytkin joutuu koville ku luistaa..
Minä tarkoitinkin buggy luokkaa.
Truggy topikissa..
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 20.08.12 - klo: 21.11
Hoke me kaikki tiedämme (ainakin minä) että olet tän foorumin tietävin tyyppi. Edes david ronnefalk ei tiedä rc vehkeistä yhtä paljon kuin sinä. Sillä miksi sinulla on oma topikki johon kaikki saa tulla kysymään että mikä on vika. Kun sitäkin topikkia oon jonkin verran seurannut niin eipä ole viielä semmosta kysymystä huomannut mihin et ole osannut vastata.
Me haluamme nyt tietää kenen neuvoja kannattaa kuunella.
Laita tähän alle jolta tulee ne asiantuntija neuvot ja ketä kannattaa seurata ja jonka tosiaan tiedät että on luotettava tietolähde.
Minä kuin luulin että AINOA oli tuo Hoke jonka jo lyttäsit maanrakoon.
Jerzi
PS Hokella on tuo topikki koska sen tämä foorumi vaatii suorastaan.
Olisko jollain tietoa että minkä tohon käynnistysnarun tilalle vois laittaa, siis mikä olis kestävämpää kun toi "paukkulanka"! Joo, ja tiedän että sitä narua ei saa vetää sieltä kokonaan pihalle, enkä oo sitä tehnyt. Tää ei oo mun eka polttis auto, joten "ne" vastaukset voi jättää sanomatta... :wink:
Vai onko vaan tullut maanantai versio käynnistys narusta kun on menny jo pari kertaa loppu päästä poikki.
Joskus olen kuullut juttuja että sälekaihtimien narua ois käytetty vetokäynnistimessä nitrokoneissa.
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 30.12.12 - klo: 01.33
Joskus olen kuullut juttuja että sälekaihtimien narua ois käytetty vetokäynnistimessä nitrokoneissa.
Varmasti toimii parhaiten! Ja muutamalla eurolla saa monta metriä...
Kiitti vinkistä, täytyypä testata!!! :grin:
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 30.12.12 - klo: 01.33
Joskus olen kuullut juttuja että sälekaihtimien narua ois käytetty vetokäynnistimessä nitrokoneissa.
Hyvinhän se toimii! Ja huomasin että tossa de agostini F1 2007 auton vetokäynnistin naruna on käytetty tota sälekaihdin narua, tai ainakin ihan samanlaista se oli. :grin:
1 kysymys ois täst autost: Onko tämä veden kestävä :P. Jos ei oo nii ei mittää
vedenkestävä nitro
ramppi tälle autolle valmistui just. Kuvan lisään joskus
Tein kyseisen auton buggy versiolla äsken kevään ekan startin. En ollu ladannu hehkua enkä vastariakkua kesän jälkeen ja ihmettelin miten kaikki toimi niin hyvin. Ja ihme kyllä auto lähti ensimmäisellä vedolla käyntiin sitten siinä ajelin vähän ja kaasu jumittui päälle hetkellisesti failsafeni toimi ja jarrutti. Aion ajaa auton kuistille, kun kaasu jumittui kunnolla pohjaan. onneksi failsafe toimi ja auto sammui. Sen jälkeen huomasin että vastariakku on tyhjä. Laitoin hehkun sekä vastariakun lataukseen. Semmosia eka startti fiiliksiä :azn:.
Joo, tein just tänään vuoden ensimmäisen käynnistyksen. Ennen käynnistystä puhdistin tankin ja putket, koska epäilin tukosta. Ryyppääminen oli hakusessa, mutta kyllä se moottori sitten lopulta käynnistyi.
Harmi ton akun laturin kanssa, kun ei toiminu ollenkaan (ladattu vain 1-2 kertaa).
Katottiin laturin sisälle ja siellä oli sulake palanut. Otettiin se pois ja laitettiin pistokkeeseen, sitten sulake palo koko huoneest, eli oikosulku laturissa ongelma -> aiheuttanut palannut komponentti.
Mikä olisi hyvä laatu laturi. (Kyseessä ajo-akun laturi Ni-Mh)
Oon tässä hankkimassa kaasuservoa (luultavasti savöxin) inferno neo rs:ään enkä nyt oikein tiiä mikä niistä pitäs hankkia. Voisko joku vähän neuvoa että mikä noista oikein ois semmonen järkevä? Mitä eroa on digital servolla ja tavallisella?
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 10.07.13 - klo: 16.52
Oon tässä hankkimassa kaasuservoa (luultavasti savöxin) inferno neo rs:ään enkä nyt oikein tiiä mikä niistä pitäs hankkia. Voisko joku vähän neuvoa että mikä noista oikein ois semmonen järkevä? Mitä eroa on digital servolla ja tavallisella?
Okei, mulla on kokemusta servoista koodaus mielessä :azn:.
Digitaallinen servo ottaa vastaan numeroita 0 ja 1.
Tavallinen servo taitaa ottaa vastaan analogisesti... Digitaallinen on parempi mun mielestä.
Mä olen ainakin hankkimassa Altrunin digitaallista servoo.
Sinulle käy digitaallinen myös :cool:.
Thx selvennyksestä :grin:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/lennokit-servot-ja-tarvikkeet/savox-sc-0254mg-72kg-014-digital-servo-sc-0254mg (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/lennokit-servot-ja-tarvikkeet/savox-sc-0254mg-72kg-014-digital-servo-sc-0254mg)
Toummonen se varmaan lähtee tilaukseen.
Suosittelen kyll titaanirattaita, kestää kauemmin ja ovat kevyempiä. Maksaa vain tuplasti enemmän.
Tuli ajeltua ensimmäistä kertaa hiekalla ja kunnolla.
Starttasin kotona ja lähti käyntiin hyvin :cheesy:.
Ajoin vähän ja odotin että moottorin lämpö nousee. Lämpötila oli 110C, joka on tarpeeksi hyvä.
Menin kävelemään hiekkakenttää kohti auton kanssa (käynnissä), jonne on aika lyhyt matka.
Oli kosteeta hiekkaa, mutta kyllä se lenti (Siis se hiekka ei auto).
Ja olin ajamassa vakio renkailla ja yksi eturengas räjähti. Laitettiin parempi rengas sen tilalle, ei jaksanut vaihtaa toisia renkaita.
Driftiä kyll tuli :laugh:.
Ja nyt siivoomaan :cool:.
Mikähän mun autossa muuten on vikana kun montulla vaan sammu eikä lähteny enää käyntiin. Mäntä pyörii, nitroo saa, ilmaa saa ja tulppa hehkuu. :shocked:
hep!
paljonko teillä on kaasarin pääneula se ylhäällä oleva auki?
itte jos yritän laittaa neulaa vähänkin kiinnipäin lähemmäksi ohjekirjan arvoja, palaa aina tulppa.
jotta tulppa ei menisi joudun pitämään kaasaria todella rikkaalla. muilla samoja ongelmia?
Ite ainakin säädöin ohjekirjan mukaan, sisäänajoin ja aloin säätää moottoria vähäsen.
Onhan sulla alaneulakin säädetty oikein?
tuli tänää käytyä tampereen kyosho kaupassa. Paljon malleja oli esillä. Ostin ilmansuodattimia, suodatinöljyä, skyrc e6650, team orion starttiboxi ja 25% bigbagia. Viel pitäis löytää titaaniservot...
Kuulostaa hyvältä.
(sori muuten väärä topikki!)
ei näy kuvat...!
:azn:näkyy
Tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=50897.msg685543#msg685543 (http://rc10.fi/index.php?topic=50897.msg685543#msg685543) (oikeampi aihe)
eikun huomenta, tuli tuossa pariviikkoa sitten hommattua ST ja ilmeni outo vika syö tulppia ihan pirusti,
kaasarin säädöt oli niin pielessä kun hommasin auton mutta nyt omasta mielestä ok
koneen lämmöt pitäisi olla kurissa.
polttaa tulpan käynnistys vaiheessa ?
ryypytetty sopivasti ja napattu käyntiin käyn tovin ja tulpalla voi heittää naapuria.
Lainaus käyttäjältä: sokka - 14.07.13 - klo: 12.07
eikun huomenta, tuli tuossa pariviikkoa sitten hommattua ST ja ilmeni outo vika syö tulppia ihan pirusti,
kaasarin säädöt oli niin pielessä kun hommasin auton mutta nyt omasta mielestä ok
koneen lämmöt pitäisi olla kurissa.
polttaa tulpan käynnistys vaiheessa ?
ryypytetty sopivasti ja napattu käyntiin käyn tovin ja tulpalla voi heittää naapuria.
Mitä tulppaa käytät?
ihan normi hehku tulppaa, merkkejä en muista 4-7 arvojen tulppia kokeiltu ja jokaisella sama lopputulos.
Firepower F6 toiminut mulla yli 6 tankkia.
olisihan se pitänyt arvata :) tulpat olijo joka ikinen muutaman kerran käytettyjä mutta hyvin hehkui mutta silti langat paukku eli käyttö ikä tullut päähänsä.
uusillä tulpilla meno jatkuin vallan hyvin.
eikun montulle infernoa hakkuuttamaan.
Nuo LRP tulpat on todella kestäviä! Ajelin vanhalla moottorilla (ei tämän auton) noin kuukauden yhdellä tulpalla. Voin suositella!!
O.S. R5 25% nitron kanssa on toiminut hyvin.
Tuli tuossa ostettua nyt se kaasuservo ja tommonenhan se sitten lopulta tuli tingittyä. http://www.servodatabase.com/servo/team-orion/vds-1007 (http://www.servodatabase.com/servo/team-orion/vds-1007)
Kun menin asentamaan servoa huomasin että se on liian leveä ja liian pitkä. No, eihän siinä sitten muu auttanut hiekkapaperi käteen ja hiomaan. Sain sen sitten lopulta sopimaan ja toimi ihan hyvin, mutta heti kun olin lähtemässä ajamaan huomasin ettei se reagoi millään tavalla.
Siinä sitten soitin liikkeeseen ja nyt on matkalla uusi (rikkinäinen meni onneksi takuuseen).
PS. Tämä ei ole kysymys
Sinne meni naru :grin:.
Noniin, kertokaahan nyt mikä vetonarussa onkelma. Autolla ajettu reilut puoli gallonaa ja vetonaru antautui jo nyt... Nappasin pätkän pois päästä mutta eipä kestä vieläkään. Oon avannut koko perhanan vetomekanismin neljään otteeseen ja kaikki on niinkuin pitää :angry: Onko tuo sälekaihdin naru oikeasti muka niin kestävää että kannattaisi kokeilla? Btw. hermot menettäny ainakin ton kössin vakionarun kanssa...
Lainaus käyttäjältä: Tuuks- - 02.10.13 - klo: 09.22
Noniin, kertokaahan nyt mikä vetonarussa onkelma. Autolla ajettu reilut puoli gallonaa ja vetonaru antautui jo nyt... Nappasin pätkän pois päästä mutta eipä kestä vieläkään. Oon avannut koko perhanan vetomekanismin neljään otteeseen ja kaikki on niinkuin pitää :angry: Onko tuo sälekaihdin naru oikeasti muka niin kestävää että kannattaisi kokeilla? Btw. hermot menettäny ainakin ton kössin vakionarun kanssa...
Parasta vetonarua tuo sälekaihdin naru, muista laittaa reilummin narua kelalle, ei käy narun/kelan päälle kun kunnolla nykii pohjaamatta kelaa.
No eipä vaihdeta vetonarua... Kone sanoi sopimuksen irti jostain kumman syystä? Säädötkin oli hieman rikkaalla. Veivi poikki, sylinteriputki solmussa yms. Nyt kaivattaisi tietoa että mikä kene passaisi paikoilleen? On nääs sen verran hintava tuo Ke25 että joku muu kyllä kelpaisi sen korvaajaksi. http://www.hobbylinna.fi/tuote/lrp-nitro-engine-zr32-spec2-pullstart/32820/ (http://www.hobbylinna.fi/tuote/lrp-nitro-engine-zr32-spec2-pullstart/32820/) Osaisiko kukaan sanoa että kävisikö kyseinen kone ja sitten jos käy niin onko kyseistä konetta edes järkevää ostaa. :sad:
Osta joku halvemman hintaluokan Alpha tai Novarossi niin saat heti eri laatua kuin kyöstin omat pannut. Ja ainakin Alphaan on aika edulliset varaosat jos jotain sattuu paukkumaan.
Vielä jos raaskii panostaa starttiboxiin niin jää narujen nykimiset ja vaihtamiset pois.
Novarossi on ainakin minulla toiminut todella hyvin eikä pahemmin ole tarvitsenut sen kanssa tapella. :wink:
PS. Ja tehoakin ainaki tarpeeksi 21. moottorissa ja 1/8 buggyssä.
Mitenkäs nuo kyöstin omat vauhtipyörä ja kytkin tuskin käy tuohon novarossin 21 koneeseen. Mistähän saisi tollaseen novarossin koneeseen vauhtipyörän ja kytkimen ja kellon. Ja sitten vielä se että novarossin koneissa kaasari on väärinpäin eli servo puoli on väärällä puolella, pystyykö sen kääntämään toisin päin?
Eikös tuo kaasari pyörii 360 asetta. kytkimestä en tiedä kun viritin oman kyöshon konetta kokeilu mielessä "gx21" niin että tehoa ei tarvi juurikan enempää. Ja samalla hekulla päästelin 2,5 litraa.
Lainaus käyttäjältä: Tuuks- - 05.10.13 - klo: 13.21
Mitenkäs nuo kyöstin omat vauhtipyörä ja kytkin tuskin käy tuohon novarossin 21 koneeseen. Mistähän saisi tollaseen novarossin koneeseen vauhtipyörän ja kytkimen ja kellon. Ja sitten vielä se että novarossin koneissa kaasari on väärinpäin eli servo puoli on väärällä puolella, pystyykö sen kääntämään toisin päin?
Kaasarin pystyy kääntämään toisinpäin.
2kesää ajellu nyt novan p5:llä ja hyvin on pelannu motti.
Erilliset moottoripukit sun täytyy hommata ja answer-rc:ltä saat paketin,
Jossa on vauhtipyörä ja tarvittavat kytkimen hilppeet.
Eli kyoshon vauhtipyörä ei käy, se on ihan erilainen rakenne.
Osaisiko joku sanoa mikä öljy infernon keski diffissä on, ja mitä suosittelisitte? Ittellä ei ainakaan oikeen minkään laista vastusta tunnu olevan. kiitokset jo etukäteen!!! :grin: :grin: :grin:
Lainaus käyttäjältä: teemupatrik - 13.10.13 - klo: 18.58
Osaisiko joku sanoa mikä öljy infernon keski diffissä on, ja mitä suosittelisitte? Ittellä ei ainakaan oikeen minkään laista vastusta tunnu olevan. kiitokset jo etukäteen!!! :grin: :grin: :grin:
Jossain Kyoshon autoissa ei ole valmiina öljyjä diffeissä ollenkaan, vain pelkkää rasvaa vähän diffin sisällä!! Kannattaa avata kaikki diffit ja tarkistaa asia jos siihen ei esim. ohjeista tai netistä löydy selvennystä. Hyvä setuppi öljyjen suhteen voisi omaan kokemukseeni perustuen olla esim. eteen: 7000/9000, keskelle: 15000/20000 ja taakse 3000/5000 riippuen tietysti ajettavan radan pinnasta, mutkaisuudesta sekä tietysti unohtamatta renkaita, mutta noista on varmasti hyvä lähteä kokeilemaan. Ps. ei sitten kannata ostaa Kyoshon öljyjä koska maksavat n.12 euroa/pullo kun muun merkkisiä saa hintaan 6-7 euroa pullo.
kiitokset vinkeistä! :tongue:
Hep!
mitä öljyjä ja jousia suosittelisitte takaiskareihin?
ainakin ittellä perä uppoaa koko ajan. Pienikin hyppy niin tärähtää runko maahan.
etuiskareihin laitoin 80:stä öljyä ja vakio jouset, ja nyt ne on ihan ok. Takapäähän kaipaisin vinkkejä.
Kiitokset etukäteen jo hyville tuleville vinkeille!
Onko joku avannut omastaan diffejä, eli onko siellä rasvat vai öljyt?
Lainaus käyttäjältä: Henkka185 - 28.12.13 - klo: 09.57
Onko joku avannut omastaan diffejä, eli onko siellä rasvat vai öljyt?
Rasvat:)
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 28.12.13 - klo: 10.16
Lainaus käyttäjältä: Henkka185 - 28.12.13 - klo: 09.57
Onko joku avannut omastaan diffejä, eli onko siellä rasvat vai öljyt?
Rasvat:)
Voihan rapu.
Kannattaako lähteä vaihtamaan muutaman kerran ajettuun autoon öljyt sisään jo tässä talven aikana?
Vai ajelenko rasvojen kanssa sen aikaa, et tulee muutakin remppaa? Mielipiteitä?
Lainaus käyttäjältä: Henkka185 - 28.12.13 - klo: 10.52
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 28.12.13 - klo: 10.16
Lainaus käyttäjältä: Henkka185 - 28.12.13 - klo: 09.57
Onko joku avannut omastaan diffejä, eli onko siellä rasvat vai öljyt?
Rasvat:)
Voihan rapu.
Kannattaako lähteä vaihtamaan muutaman kerran ajettuun autoon öljyt sisään jo tässä talven aikana?
Vai ajelenko rasvojen kanssa sen aikaa, et tulee muutakin remppaa? Mielipiteitä?
No kyllähän sinne ois suositeltavaa laittaa ne ja toiset pikkurattaat..Mutta uskoisin että pärjäät ilmankin.
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 28.12.13 - klo: 10.53
No kyllähän sinne ois suositeltavaa laittaa ne ja toiset pikkurattaat..Mutta uskoisin että pärjäät ilmankin.
Ok. Eli ilmeisesti
Rattaita 2 sarjaa: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1132&nav=500300456 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1132&nav=500300456)
Akseleita 6kpl: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1550&nav=500300456 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1550&nav=500300456)
Aika törkyhintasia ovat, etenkin noi akselit. Onko noille kilpailevaa vaihtoehtoa olemassa?
Edit: jos siis tuo on kpl hinta kuten sivu antaa ymmärtää, eikä esim 6kpl hinta kuten kuvassa on esillä..
Jos jaksaa odotella niin esim. Amainnhobbiesilla on Kössin osat puolet halvempia.
Ja postikulutkin erittäin kohtuulliset.
Nyttenkin itselle paketti tulossa mad force kruiseriin juurikin Amainista.
Lainaus käyttäjältä: Raisu - 28.12.13 - klo: 12.46
Jos jaksaa odotella niin esim. Amainnhobbiesilla on Kössin osat puolet halvempia.
Ja postikulutkin erittäin kohtuulliset.
Nyttenkin itselle paketti tulossa mad force kruiseriin juurikin Amainista.
Kiitti vinkistä.
Tuolla on näköjään tosi hyvät valikoimat tavaraa. Löytyy jopa kyseiseen autoon ruuvisetti, joka taitaa lähteä myös tilaukseen.
Lainaus käyttäjältä: Raisu - 28.12.13 - klo: 12.46
Jos jaksaa odotella niin esim. Amainnhobbiesilla on Kössin osat puolet halvempia.
Ja postikulutkin erittäin kohtuulliset.
Nyttenkin itselle paketti tulossa mad force kruiseriin juurikin Amainista.
Pakko vähän kommentoida. Amainilla kyseinen osa tämän päivän kurssilla 5,29 euroa. Tuohon päälle postit 1,52 euroa. Jos tilaat vähänkään enemmän niin postikulut kasvavat, sekä tulee vielä verot 24% ja jos tilauksella on enemmän kuin puolet muoviosia niin maksetaan 5% lisäksi vielä tullia.
Eli siis 5,29 + 1,52 +24% verot, koska kukaan ei tilaa kuitenkaan pelkkiä akseleita kaukomailta. Siis vähintään 8,44 euroa ja neljän viikon odotus päälle. Ja suomalaiselta kauppiaalta nämä saat seuraavaksi päiväksi. Suositushinta tuotteelle on 10,60 ja meidän tämän päivän hinta on 9,95 euroa. Sopimuskerhoille vielä 10% alennus. "Suomilisä" on 8,44-9,95=1,51 euroa tai kerhoasiakkaille 0,52 euroa.
Ei tuo ero nyt ihan niin iso ole mitä ihmiset kuvittelee.
/Teemu
Täysin asiaa puhuu teme koska ei jotain pientä osaa kannata mennä ulkomailta ostaa vaan säästääkseen euron, pari. Ja jos/kun tavarat jää tullin haaviin joutuu maksaa ylimäärästä ja odottelee kauan että saavat paperit kuntoon.
Nyt on diffiöljyt vaihdettu, ja "planeettarattaat" tuplattu. Laitoin nyt öljyksi eteen 7000, keskelle 20000, taakse 5000. Melkosta liisteriähän nuo näyti olevan, joten saa nähdä miten keskitasauspyörästö siihen reagoi..
Entuudestaan noissa tasauspyörästöissä ei tosiaan ollut ku ihan nimeks vaan jonkinlaista grafiittivaseliinin näköistä mönnäkkää.
Noista Suomi - USA hinnoista voi varmasti olla montaa mieltä... Itelle tuli tällä kertaa USA:sta tavarat, alle neljässä viikossa ja ilman tulleja.
Osaako joku muuten heittää, käykö MP9 .28 moottori tuohon heittämällä, vai vasta isolla modaamisella? Eli meneekö kytkin, pakoputki yms. vaihtoon? Vähän kiinnostais ostaa halpismotti kylmiksi keleiksi "tuhottavaksi".
Lainaus käyttäjältä: teemupatrik - 25.12.13 - klo: 13.50
Hep!
mitä öljyjä ja jousia suosittelisitte takaiskareihin?
ainakin ittellä perä uppoaa koko ajan. Pienikin hyppy niin tärähtää runko maahan.
etuiskareihin laitoin 80:stä öljyä ja vakio jouset, ja nyt ne on ihan ok. Takapäähän kaipaisin vinkkejä.
Kiitokset etukäteen jo hyville tuleville vinkeille!
Tähän kaipaisin vinkkejä itsekkin. Takapää on pikkuisen vajunut joten ajattelin vaihtaa uudet vellit sisään.
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 28.04.14 - klo: 18.33
Lainaus käyttäjältä: teemupatrik - 25.12.13 - klo: 13.50
Hep!
mitä öljyjä ja jousia suosittelisitte takaiskareihin?
ainakin ittellä perä uppoaa koko ajan. Pienikin hyppy niin tärähtää runko maahan.
etuiskareihin laitoin 80:stä öljyä ja vakio jouset, ja nyt ne on ihan ok. Takapäähän kaipaisin vinkkejä.
Kiitokset etukäteen jo hyville tuleville vinkeille!
Tähän kaipaisin vinkkejä itsekkin. Takapää on pikkuisen vajunut joten ajattelin vaihtaa uudet vellit sisään.
Itsellä on rata-ajossa 500 öljyt takaiskareissa, edessä 600.
Tuli ostettua kössin omaa iskariöljyä kun sattui olemaan hyllyssä varaosia hakiessa. Visko olis 700 joten mitähän tuo mahtaisi vastata kymppi asteikolla? Tarkoitus olis hankkia vielä paria eri jäykkyyttä joten jos sais vähän kontrastia mitä hankkia ellei tuo 700 sovi omaan käyttöön
60-65
Tämä tieto riittää, kiitokset avusta
moro
mistä saisin tohon autoon pillin ja tankin ja se kumi siihen pillin ja pakokäyrän väliin? :angel:
Minulta:) Laita YV:tä.
myykö kyosho tätä autoa enään? tuli mieleen ku ei ainakaan nettisivuilla ole. :afro:
No ei myy jos sitä siellä ei näy
Moro nyt on uusiauto takakontissa jumbosta tullossa eli nyt ois kauheen kiva jos antaisitte neuvoja eli mitä laitan jäähytyskannen päälle folioo villasukkaa?
Ja sisäänajo ohjeita ja lämmöt motille ja mitä muuta nyt ylipäätänsä.
Ja auto on siis inferno neo st rs.😉 :afro:
Lainaus käyttäjältä: RC Joacim - 11.10.14 - klo: 13.13
Moro nyt on uusiauto takakontissa jumbosta tullossa eli nyt ois kauheen kiva jos antaisitte neuvoja eli mitä laitan jäähytyskannen päälle folioo villasukkaa?
Ja sisäänajo ohjeita ja lämmöt motille ja mitä muuta nyt ylipäätänsä.
Ja auto on siis inferno neo st rs.😉 :afro:
Kannattaisi varmaan tutustua ensin auton mukana tulleeseen käyttöohjeeseen.
Jäi kyllä pas*a maku suuhun ku tankki oli mäsänä ja vuosi :embarrassed:
Mut huomen saan uuen :azn:
Joo, mäkin toss tilasin tanki, kun meni romus. Uus servokin tulee kun vanha vakio kuoli.
tai siis sain koko uuen auton kska se oli "messudemo" niin vaihettiin.
mut siis ihan hyvä auto ei valittamista tänää eka tankki ajettu
ja mä ostin kyseisen auton jo 2vuotta sitten ja nyt uuen ja päivityksenä eriväriset servolevy ja vähän muuta. :afro:
ei ole muuten vanhemmassakaan neo st:ssä heittänyt mehuja pihalle. ja kaasari vanhemmassa on rikki ja jummissa.
Olisiko kellään myydä keskidiffiä kuvan kaltaiseen autoon. Ilmeisesti joku st sports malli.
Sais löytyä pelkkä tasauspyörästö(hammasratas, sisuskalut, ulostulot ja laakerit), tai sitten kokonaisuus jossa on diffipukit, jarrut, jarrukanget.
Sain kaverilta auton huoltoon joka on sille ollut oikea murheenkryyni, se on monella "korjaajalla" käynyt ja onko hän nyt 4 vuotta vasta odottanut että pääsisi ajamaan, Ni autettasko miestä mäessä? :)
Jos joku kokee voivansa auttaa niin ota yhteyttä yksityisviestillä, emmehän viitsi sotkea tätä threadia.
Multa löytys diffi, jarrulevyt, palat ja vivusto, bensatankki ja jotain muutakin hilpettä ja ovat juurikin kyosho st-rr autosta jotka käy tuohonkin.
Keskidiffissä 46T spurri joka teräksinen.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.huutokuva.net%2Fo%2Fufsw.jpg&hash=4d211863b2b76828a6264915cc4866dc37e6aec5)