Laitetaas uus topicci pystyyn kun vanhat näyttävät kuivuneen ja autokin on päivittynyt jo. Onkos minkälaisia kokemiksia tuosta ke25 moottorista ja 2.4Ghz radiolaitteista? Tällä viikolla saan oman pelin ajoon joten minkälaiset diffiöljyt tuohon kannattaa lurauttaa sisään?
Lainaus käyttäjältä: Vili - 30.07.12 - klo: 06.29
Laitetaas uus topicci pystyyn kun vanhat näyttävät kuivuneen ja autokin on päivittynyt jo. Onkos minkälaisia kokemiksia tuosta ke25 moottorista ja 2.4Ghz radiolaitteista? Tällä viikolla saan oman pelin ajoon joten minkälaiset diffiöljyt tuohon kannattaa lurauttaa sisään?
Tuo päivitys ei kyllä ole riittävä syy siihen, ettetkö olisi voinut tätä niissä vanhoissa topikeissa kysyä.
Mä en ainakaan kato pahalla alottaa uus topikki aiheesta. Eli siitä motista tehoa kyllä löytyy ja vääntöä kans ihan riittävästi rtr koneeksi. Servot tosta kyl hajoo suunnilleen 1,5gallonan ajon jälkeen. Mulla ei itellä valitettavasti oo tota autoa joten niistä diffeistä en uskalla sanoa mitään sillä inferno neo rs:sään tulee diffeihin ihan eri litkut kun valtaisaan monstiin. Mutta hyvä rtr kone.
Valvojat päättäkööt onko tarpeellinen vai ei.
Eteen ajattelin heittää 30000 ja taakse 20000 litkut, josko noilla alkuun pääsisi. Kuinkas pelaa tuo uusi radiolaitteisto? Onko käytettävyydeltään paljon edeltäjäänsä parempi? Ulkonäkö on ainakin parempi :azn:
Todella kätevä ja istuu hyvin käteen ja yhteyskin kantaa pitkälle!
Oikeestaan kaikki muu uudessa gigasessa on parempaa paitsi trimmi on hieman epäkäytännöllinen.
Mitenkäs tuo moottoripuoli sitten, onko helppo saada säätöihin? Vieläkö tässä mallissa iskarit oksentaa tavarat pihalle heti aluksi?
mitä vikaa näis on yleensä kun olen menossa ostamaan tomoisen käytettynä niin et tietäis mitä vikoja kahtois ensimäisenä
Eka tarttis tietää paljonko on ajettu, ei moottorilla vaan autolla. Palikat väsyy ja ruuvit löystyy. Käytetty RTR on aina riski. Vaikka moottori olis huolettu nii onko sitten muu auto? Mitä tulee mukaan?
siitän en ole varma paljonko sil on ajettu mut mukaan tulee toinen varaosa auto renkaita ohjaimia ja moottoreita ja kaikkee muuta
Lainaus käyttäjältä: fiat850 - 01.08.12 - klo: 21.58
siitän en ole varma paljonko sil on ajettu mut mukaan tulee toinen varaosa auto renkaita ohjaimia ja moottoreita ja kaikkee muuta
Kuulostaa hyvältä paketilta mutta hintaa kun en tiä niin paha sanoo. Mitä enemmän on kamaa mukana niin sitä parempi. Menee äkkiä into koko hommaan jos heti pitää lähtee ostaan osia.
joo niin menee into hain tänään sen makso 240e en tiiä onko paha hinta mut uusia osia oli paljon 2 sarjaa uusia renkaita ja vanteita ja uusi kori puutuu vain bensa enään ja vastaan otimen akku joten aikait toi ollut paha hinta
Moro kaikille! Haettiin tollanen mad force pojille. Ite oon luvannu sitä kunnossapitää ja huoltaa kun pojat ajelee. :grin: on meille eka polttomoottoriauto ja yleensäkkin eka tällänen parempi radio-ohjattava jos nikkoja ei lasketa. :azn: eli nyt olis kauheen kiva jos sais vähän ohjeita ja neuvoja perus jutuista huollossa ja remonteissa. Ohjekirjan mukaan saatiin auto sisäänajettua ja suurinpiirtein pelaamaan mut mitäs sit? Ei varmaan oo täysin säädöissä vielä. Kuinkas se säätäminen nyt sit tapahtuu tarkalleen? Infrapuna lämpömittari on eli sillä jotenkin lämpöjä tarkkailemalla mut miten? Sit kuinkas usein tota ilmanputsaria pitää vaihtaa? Mitä muuta?
Eli siis moottorin käyntilämpötilat 100-140c kannesta mitattuna neulojen säätöjärjestys on ensin ylä sitten ala.
Yläneula säädetään siten että kun painat kaasun pukilla pohjaan äänen ei tule olla röpöttävä. Jos on käännä laihemmalle. Äänen ei myoskään tule metallinen tai kimeä. Jos on käännä rikkaammalle. Pillistä täytyy tulla savua sillä jos pillistä ei tule savua niin moottori ei saa tarpeeksi voitelua.
Alaneula säädetään kahdella tavalle eli puristustesti ja ,no se on hankala selittää.
Eli puristustestissä puristat polttoaineletkua niin ettei polttoainetta pääse kulkemaan kaasariin. Moottorin tulisi sammua noin kolmessa sekunnissa. Jos kestää pitempään käännä laihemmalle ja päin vastoin.
Sitten se toinen toinen tapa eli painat vaan kaasun pohjaan. Auton pitää lähtä rivakasti liikkeelle jos lähtee laiskasti käännä laihalle ja päinvastoin.
Ja nyt tärkein osuus. Harrastekäytössä on aina turvallisempaa käyttää mallia hieman rikkaalla. Kisakäytössä koneista revitään kaikki irti. Nitromoottorissa huippusäätöjen ja koneen täydellisen tuhoutumisen ero on todella pieni.
ps.Laihalla käymisen huomaa parhaiten lämpöjen huomattavasta nousemisesta. Ja muista että konetta ei säädetä karusti mittaria tuijottaen vaan miten kone toimii, toki mittari on hyvä apu. Loput löydät käyttöohjeesta.
Ok. Kiitos! Noilla päästiin jo hyvin alkuun. Auto toiminu hienosti. Sellanen juttu vielä et kuinka usein toi ilmanputsarin foami kannattaa vaihtaa? Tietysti riippuu millasessa paikassa ajelee ja paljonko pölyää. Mut tietääkö sen jotenkin auton toiminnasta koska se on vaihto kunnossa?
Tässä linkissä on vähintäänkin riittävästi perustietoa, kannattaa tutustua huolella.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/)
Tuossa aiemmassa vastauksessa oli mielestäni muutama asia virhe.. Ei pahalla Nitroking
Saatto siinä jotain pikkuvirheitä olla mutta melkein kaikki hyvää tietoa. Ja huomatkaa kaikki allekirjoitukseni.
Lainaus käyttäjältä: nitroking neo rs - 22.08.12 - klo: 15.57
Saatto siinä jotain pikkuvirheitä olla mutta melkein kaikki hyvää tietoa. Ja huomatkaa kaikki allekirjoitukseni.
Kannattaisi ehkä jättää noi vastaamiset esim *HOKE*:lle niin saa takuuvarmaa tietoa. Minä en näistä hirveästi tiedä vaikka konemestari olenkin mutta maalaisjärkikin sanoo että kun näis nitroissa voitelu tulee polttoaineen kautta niin jos polttoaineletku tukitaan käynnissä ollessa niin loppuu se voitelukin koneesta... :shocked: Nämä "pikkuvirheet" ohjeissa joitten takana on 10v pojankoltiainen voi maksaa jollekin kalliin koneen :huh: Onneksi suburvan sait näilläkin ohjeilla auton kuntoon...
Tuo alaneulan säätö letkusta puristamalla on aika yleinen tapa kylläkin. Siitä olen samaa mieltä, ettei kannata välttämättä neuvoa tuollaisessa asiassa, jos ei ole aivan varma. Tulee helposti väärinymmärryksiä ja vahinkoa.
Esim. "Äänen ei myöskään tule metallinen tai kimeä" -Nitromoottorissa totta vieköön on ja tulee olla kimeä ääni. Tai tuo puristustesti: ei mainita, mistä kohtaa letkua pitää puristaa jne.
Säästyy myös turhan kirjoittamisen vaivalta, kun linkkaa vain suoraan Ari Pekan tietopankkiin, tai muuhun luotettavaan paikkaan.
Pitkään autoa kuolanneena nyt tuli vastaan hyvään hintaan 2013 vuoden ok kuntoinen laitos.
Tilasin jo tarvittavat hilut ebaysta, osia odotellessa pistän osiksi ja huollan sen.
Jenkkilästä tekevät alumiinisia tasaupyörästön kuoria yms:
http://www.rpphobby.com/product_p/rc4z-s1556.htm (http://www.rpphobby.com/product_p/rc4z-s1556.htm)
Tuli puuhattua valot koriin.
Ensimmäinen ajokerta autolla tänään, oli vaan sen verta pakkasta
että maa oli aivan jäässä...
Lunta odotellessa.
https://youtu.be/tfl6NsS-IgQ
Komean näköistä menoa, oikeaa moottorin pärinää ja nitron käryä :cool: eikä jotain naurettavaa sähkömoottorin ininää ja kitinää :grin:
Tässä vähän uutta videota:
https://youtu.be/FLAxdDIxRzM
Ongelma...auton saa hienosti käymään kun laittaa kaasua ohjaimen trimmistä hiukan lisää,mut sitten ku palauttaa sitä keskiasentoon niin sammuu ja samaa tekee kun painaa jarrua??en vaan millään saa pysyy käynnissä sillain et olis jarrut mukana vaikka tyhjäkäyntiä olen yrittänyt säätää mut ei vaan onnistu :/ Apuva.
Tyhjäkäyntiruuvia vaan kiristelemään rohkeesti! Ei siinä käynnistäessä minkään trimmien kanssa kuulu pelata. Säätelet niin että lähtee jarrut pohjassa ilman trimmiä käyntiin, niin kyllä se sitten pysyy käynnissä muutenkin.
Hello polttis miähet...
Kysyn ny täällä topicissa ku näyttäny oleva vähä tänä vuon keskusteluja.
Mul on frendil polttis kyosho ja se on seissy ny vuoden päivät ainakin, niin onko jotain järkevää polkua siihen että saa auton käyntiin ettei motti oo aiwan sökö?
Tarviiko tehdä mitään ja alkaa nyppii käyntii vaan vai kuinka? :laugh:
Kävin ajelee montulla madillä ja samalla otin videoo kun ajoin...
https://youtu.be/KVD3pSC001o
Lainaus käyttäjältä: Cjaik - 07.04.17 - klo: 21.20
Hello polttis miähet...
Kysyn ny täällä topicissa ku näyttäny oleva vähä tänä vuon keskusteluja.
Mul on frendil polttis kyosho ja se on seissy ny vuoden päivät ainakin, niin onko jotain järkevää polkua siihen että saa auton käyntiin ettei motti oo aiwan sökö?
Tarviiko tehdä mitään ja alkaa nyppii käyntii vaan vai kuinka? :laugh:
Kannattaa voidella laakerit ja mäntä afterrun öljyllä.
Hehkun, Ilmanputsarin ja kaasarin tarkastus.
Uutta nitroa tankkiin ja testaamaan!