Tulihan se sieltä :wink:
Etusivulla lukee että 2wd (TLR® 1/10 TEN-SCTE 2WD Race Short Course Truck Kit), mutta eiköhän toi nelkku ole.
http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdId=TLR03000 (http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdId=TLR03000)
Team Losi Racing 1/10 TEN-SCTE 2.0 Short Course Truck Kit (http://www.youtube.com/watch?v=7ribtBhFRI0#ws)
Key Features
Weight Bias is Further Back and Lower then the Original Chassis
Kit Allows You To Build To Your Specifications
Battery Tray Has Been Redesigned To Save Weight
Adjustable Battery Positioning To Shift Weight
Drive Inserts Are Molded Into the Diff Cases
Strategically Placed Outlets Let Air Passing Under The Body Out to Help In-Air Stability
Race Proven Setup
Effecient Drive Train
Durable
Adjustable Camber
Differential and Motor Shift Back, Allowing More Steering And Better Rear Traction
The TEN-SCTE platform is one of the most successful 4WD electric short course platforms of all time. It has dominated its class at tracks all over the world and proven it has what it takes to win a ROAR National Championship. The TEN-SCTE 2.0 kit builds on the success of this racing juggernaut with innovative engineering and technology born from team driver expertise, CAD and countless hours of testing.
The weight bias of the chassis is further back and lower than the original, making for more consistent handling and faster lap times. Because the TEN -SC TE 2.0 is in kit form, you have the freedom to build it to your exact specifications with the power system and electronics of your choice. Engineers have eliminated the weight of the battery tray and replaced it with thin foam pads mounted directly to the chassis. They've also made the battery hold down posts adjustable so you can shift the position of the battery forward or aft as needed. Drive inserts are now molded into the diff cases and a reengineered seal system protects internal components. The result is a drive train that lasts longer and delivers more consistent performance. This proven body design delivers all the downforce you need for cornering fast and staying in control when flying down the straights. Air under the body is channeled through strategically placed outlets during jumps so the truck is more stable while airborne.
Product Specifications
Type: 4WD Short Course Kit
Scale: 1/10
Length: 21.34 in (524mm)
Width: 11.65 in (295.8mm)
Height: 7.3 in (185mm)
Wheelbase: 13.15 in (334mm)
Weight: 6.3 lb (2.9 kg)
Chassis: 3mm plate, 7075-T6 aluminum
Suspension: Independent
Drivetrain: 4WD
Kit/RTR: Kit
Shock Type: Hard Anodized Aluminum
Minimum Age Recommendation: 14 years
Recommended Environment: Outdoor
Is Assembly Required: Yes
Mielenkiinnolla jäädään seuraamaan :wink:
Näköjään paino tullu reilusti alespäin?
Oisko milliset ruuvit saatu jo tähän painokseen?
Oliskohan sellainen köyhän miehen konversio hommata vain uusi pohjalevy ja akkukotelo? Aika monet 2.0:n uutuuksista on ollut jo aiemmin saatavilla tai korvattu sopivalla aftermarket palikalla.
Manuaalin mukaan on edelleen tuumaiset ruuvit.
Lainaus käyttäjältä: goos - 30.01.13 - klo: 10.16
Näköjään paino tullu reilusti alespäin?
1.0 taitaa olla about 3.1kg ajokunnossa. Speksien mukaan näköjään 3.06kg eli jonkun verran on lähteny.
Lainaus käyttäjältä: samp-pa - 30.01.13 - klo: 10.39
Oliskohan sellainen köyhän miehen konversio hommata vain uusi pohjalevy ja akkukotelo? Aika monet 2.0:n uutuuksista on ollut jo aiemmin saatavilla tai korvattu sopivalla aftermarket palikalla.
Manuaalin mukaan on edelleen tuumaiset ruuvit.
Totta, 1.0:n saa kyllä aika pitkälti samanlaiseks TLR osilla.
Kiinnostaa :wink:
Tuohan on ilmi selvä MIP
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bigsquidrc.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F08%2FIMG_9735.jpg&hash=1130aae9f9c7368f0f0d89d627430ee9b8cc8f11)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.tlracing.com%2FContent%2FProductStatic%2FTLR03000%2Fimages%2FTLR03000_chassi.png&hash=11eb1fbffcacd7d548ca48ab6e13d8bef946fea2)
Yhtäläisyyttä löytyy :-)
Mielenkiintoinen päivityspaketti.
Iskarien yläkiinnityksille näemmä uudet geometriat ja mahdollisuus käyttää lyhyempää ylälinkkiä edessä ja ilmeisesti myös takana.
Pitää varmaan sahata oma radiolevy pienemmäksi kun tossakaan ei ole juuri mitään muovia jäljellä. ;)
Akkuteline on kyllä mielenkiintoisen pieni.
Rungossa näyttäisi olevan myös pienemmät kurasuojat.
Mihinköhän laittaisi säätimen kun käyttää lyhytkannuista moottoria?
Kay Jay.
Vertaa tuohon MIP:n kuvaan aika liki 1:1.
MIP:ltä voi ostaa servon kiinnitys tangot sekä akkutelineen kulmat, jolloin pääsee lähemmäs 2.0. Sitten kun kääntää kardaanit edestä taakse ja poraa uudet reiät diffille ollaan jo hyvin lähellä 2.0.
MIP:illä on myös isommat iskaritornit, jolloin iskarit saa todella pystyyn jos haluaa.
469,99$ kuulostaa aika kovalta mutta onhan tuossa tosiaan melkosesti hipitihop-osaa mukana. Kuvan mukaan pieni nopari sopisi servon taakse eikä johtoja näin tarvitsisi vetää kardaanin yli. Ainakaan 540 kokoisen moottorin kanssa tasapaino tuskin liikaa järkkyisi moottorin puolelle? Iskaritorneja lukuunottamatta kaikki osat löytyykin jo omasta Losistani.
Onhan tuo hyvin mielenkiintoisen näköinen laitos, vaikka ei "tajuntaa räjäytä" kuvien perusteella. Montaa kohtaa on selvästi mietitty uudelleen ja ne on tehty fiksummin.
Ottaen huomioon orginaalin olevan todella hyvä laite muutaman huonon ratkaisun sisältäen, olisin odottanut vielä seuraavia parannuksia:
- takapuskurin kehikko. Tossa se näyttää samalta kuin vanhassa
- etupuskuri
- tukivarret: iskarien kiinityskohdat on toivottavasti vahvistettu
Nämä olisi saatu kasaan hyvin helposti, joten toivottavasti ne on todellisuudessa fiksattu vaikka paremmalla materiaalilla ja kestävät :-)
Hinta...on se pirun KALLIS.
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 30.01.13 - klo: 18.39
Hinta...on se pirun KALLIS.
Ovh ja katuhinta on sit kaks eri asiaa :)
Mippiä omaan kampeen + jotain pientä, niin taas mennään hetken aikaan :)
Ei ole sitten niin kiire päivittää uuteen malliin.
Mipissä on paino vielä taaempana. Herra Losi Dunfordin mielestä liiankin. :wink:
Lainaus käyttäjältä: peejii_h - 30.01.13 - klo: 22.40
Mipissä on paino vielä taaempana. Herra Losi Dunfordin mielestä liiankin. :wink:
Hiukan tuollainen fiilis mullakin on, mutta pitäisi ensin säätää MIP kuntoon ja ihmetellä sitten.
Paino takana antaa enemmän pitoa takarenkaille, jolloin kiihdytyksessä painoa siirtyy entisestään taaksekaat kevenee. Samalla eturenkaiden pito heikkenee ja voima karkaa sinne? Tosin jäykällä keskidiffillä tuo ongelma vähenee, mutta tulee taas muita haasteita eteen.
Mitataan tänään vakio Losin painojaukauma ja verrataan sitä MIP:n vastaavaan.
Mikäköhän tulee olemaan suomihinta vai kannattaako yksittäisen harrastajan edelleen ite lennättää leluautonsa jenkeistä kotikylälle. Jos siis joku uskaltaa ottaa näitä varastoonsa.
Tällä hetkellä on saksasta tilaaminen ollut halvempaa. Toivottavasti joku näitä 2.0 ja vara-osia alkaa tuomaan kunnolla maahan.
Bigbear: Joo, nyt kun toit nuo pointit esiin, niin olen samaa mieltä osien sijoittelun layoutin kanssa.
Samaten kävi mielessä mamyllyn esiin tuomat pointit, että puskurit olisi voinut päivittää "hieman" kevyemmäksi "TLR malliseksi".
Ja etutulivarsia voisi kai päivittää, jotta rengas kääntyy vielä enemmän. Esim. polttiksen 3.0 versiossa oli sellainen muutos tehty.
Pitääpä tsekata tuo MIP:in akkukehikko. Saako sitä säädettyä eteen ja taaksepäin kun on porannut vain yhdet reiät? Joskus mulla oli Hobaossa sellainen kehikko, jossa oli yksi pitkä pala rungossa ruuveilla kiinni ja siihen ruuvattuna akkukotelo, jota varten oli tehty muutama säätöruuvin paikka.
Losissa olen ajanut akku enimmäkseen keskellä ja kesällä takana.
Sopiiko MIP:in servokiinnitykset Losin rungon ruuvinreikiin?
Mittailtiin tänään autojen painojakaumaa.
Nelkku durango oli käytännössä tasan 50/50
Losi oli 47/53
MIP oli 44/56
Max voi korjata, jos muisti pätkii
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 31.01.13 - klo: 23.13
Mittailtiin tänään autojen painojakaumaa.
Nelkku durango oli käytännössä tasan 50/50
Losi oli 47/53
MIP oli 44/56
Max voi korjata, jos muisti pätkii
Joo tollain taisi olla. Dura tais olla 2540 rtr ja vakio losi 3060, paljon mip painoi? Sivuttaispainopiste tais durangossa ollla ihan parin gramman päästä täydellinen 50-50, vakiolosi taisi olla myös ihan ok tasapainossa, miten oli mipillä?
Onko jollain kokemusta mites SCTE 2.0 eroaa 1.0:sta ajettavuudessa tms.
Martti ajoi eilen mun MIP losia, joka on mielestäni aika sama kuin SCTE 2.0 Sanoi, ettei ole ennen ajanut yhtä kääntyvää Losia. Toisaalta mä olin Martin Teknolla 0,4sekuntia nopeampi kuin omalla Losilla, Henkalla on Dura,Tekno ja Losi, joten sieltä varmasti saa tietoa Losista.
Minkälaisia jousitus setuppeja käytätte Lavangon kaltaisilla radoilla? Mulla tuntuu, että auto vaan pomppii ja vetoa ei voi pitää päällä.
Millaiset iskariöljyt sulla on Bigbear? Entä männät?
Entä oletko löysännyt jousia samalla kun vähensit auton painoa?
Vai käytätkö MIP:in sikaritornia?
Mä olen vielä ajanut 1.0 versiolla. Olen kumminkin laittanut iskaritornit tilaukseen.
Runkona mulla on Kings Headz. Olen tykännyt siitä.
Lainaus käyttäjältä: Kay Jay - 04.07.13 - klo: 11.31
Millaiset iskariöljyt sulla on Bigbear? Entä männät?
Entä oletko löysännyt jousia samalla kun vähensit auton painoa?
Vai käytätkö MIP:in sikaritornia?
Mä olen vielä ajanut 1.0 versiolla. Olen kumminkin laittanut iskaritornit tilaukseen.
Runkona mulla on Kings Headz. Olen tykännyt siitä.
iskariöljy on nyt olleet edessä 35-30 ja takana 30-25. Jousina TLR uudet jouset. edessä ja takana löysimmät, joskin nyt laitoin eteen hiukan jäykemmät.
Mäntinä turussa käytin M2C racingin 8 reikäisiä ja nyt taas vakioita. Edessä nr. 3 takana nr 5
Edessä Integyn iskaritorni, joka on geometrialtaan vakio ja takana vielä MIP, jossa iskarit on todella pystyssä verrattuna vakioihin.
Turussa ajoin vakio tornilla takana kunnes se antoi periksi.
Tilaan 2.0 tornit joko Jamming tai TLR, jotta saan lisää säätövaihtoehtoja (autostahan pitää saada vielä hitaampi:) )
PS. kyllästyin losin koritolppiin, niin vaihdoin nelkku durangon koritolpat paikalle, toimii!
PS 2. Miten iskareista saisi herkemmät? Nyt O rengas aiheuttaa paljon kitkaa, jos iskarin pohjan kiristää kunnolla. Onko O rengas vaihtoehtoja? Thusbergilla on herkin Losi mitä olen nähnyt. Mitä modauksia siinä on?
Moi,
Iskariöljyt näyttää olevan ihan OK arvoja sekä edessä että takana. Mulla on kolmosen männät edessä
ja nelosen männät takana. Vitosen männät takana toimivat varmasti myös hyvin.
M2C racingin männistä en osaa sanoa kun en ole sellaisia kokeillut.
Jouset on mulla kans TLR jousisetti. Jousissa on hyvä huomioida, että auton ollessa vakiopainoa kevyempi
voi käyttää esim. yhden pykälän löysempiä jousia ainakin takana, niin auto toimii OK. Sekin tietty vaikuttaa
kuinka edessä tai takana akkusi on. Olen ajanut Losissa akku taka-asennossa. Käytän kylläkin APE:n tekemää
akkukoteloa, jolloin akku on muutaman millimetrin alempana ja keskempänä.
Tilasin 2.0 iskaritornit kun niissä näyttää saavan linkit lyhyemmiksi. Pitää ainakin kokeilla mitä se vaikuttaa.
Osat tais olla muutaman kympin kipale.
Turun kisassa huomasin kuinka paljon korin valinta vaikuttaa. Ajoin parhaat tulokseni alkuerissä ja finaaleissa
Losin orkkiskorilla. Kaksi huonoa finaalia meni TLR-korilla. Leikkasin lopulta "ilmaläpät" kokonaan pois
poistaakseni auton leijumista hypyissä, mutta silti vakiokori hyppäsi paremmin. TLR-korilla olisi pitänyt kiristää etupään jousia ja sitä kautta nostaa maavaraa edessä, koska hyppäsi pahasti nokilleen. Testasin tämän seuraavalla viikolla samalla radalla. Sittemmin olen saanut TLR-korin myös toimimaan hyvin.
Thusbergilla taitaa olla TLR-kori ja kaikki aukot leikattu auki.
Iskareistansa en tiedä, mutta Thusberg ajaa kovaa. :)
t. Kai
Hyvää infoa Kai!
Ilmeiseti proot käyttää TLR 22SCT lowfriction O renkaita ja lisäksi jotain 2mm shimmiä. Näin iskarit toimivat sulavasti.
Suurin asia mikä Losissa harmittaa on ohjauksen mieletön väljyys..
Moro !! Tyhmä kysymys mut eikö tää auto ooki 4x4 ?? http://fi.eurorc.com/product/3761/team-losi-racing-ten-scte-20-short-course-kit (http://fi.eurorc.com/product/3761/team-losi-racing-ten-scte-20-short-course-kit) Vai onko edes samasta autosta kyse ??
On nelkku :azn:
Lainaus käyttäjältä: ana100 - 19.07.13 - klo: 10.09
Moro !! Tyhmä kysymys mut eikö tää auto ooki 4x4 ?? http://fi.eurorc.com/product/3761/team-losi-racing-ten-scte-20-short-course-kit (http://fi.eurorc.com/product/3761/team-losi-racing-ten-scte-20-short-course-kit) Vai onko edes samasta autosta kyse ??
Sama laitos.
Okei on muuten aika hienon näkönen :smiley:
No niin. Siitä se sitten alkaa pikku hiljaa rakentumaan.
Projekti ei alkanut häävisti,ensimmäiset osat käteen ja samantien sai olla jo purkamassa.
Katsotaan mitä tulee.
Siinähän se nyt olisi.Hieman oli puutteita/ongelmia kitin kanssa.
-Takapuskurin ruuvista uupui kokonaan kanta
-Diffin ruuvin kanta oli valmiiksi pyöristynyt
-Pyörän ulommasta laakerista puuttui toinen kumisuoja
-Iskareiden alapään korkit aivan tautisen piukat,jostain lueskelin,että niiden kanssa on ollut jotain ongelmaa
Eihän nuo isoja juttuja ole,mutta en tiedä pitäisikö niistä kuitenkin mainita Losille. Eniten harmittaa nuo iskareiden korkit,kun ei tunnu iskareista saavan oikein hyvin toimivia.
Vielä odotellaan koria maalauksesta ja paria kiinnikettä sensoripiuhaan rapakon takaa.
Itellä oli vähän samanlaisia ongelmia. Pari diffin ruuvia jouduin vaihtamaan koska niistä meni kannat todella helposti pyöreiks vaikka käytän kunnon työkaluja.
Myös nuo iskarin alapään korkit oli itellä kans erittäin tiukat. Mutta jos ne vaan saa kierrettyä kiinni vaikka pihtejä apuna käyttäen niin ei pitäs olla vaikutusta iskarin toimintaan. Nää losin iskarit ei vissii ikinään oo ihan herkimmästä päästä ollu, se X-rengas on aika napakka. Mutta toisaalta eivät kyllä ikinä oo vuotaneet miula. Ameriikoissa on toimittaneet uusia korkkeja niille jotka on kehanneet soittaa horizon hobbyn tukeen. Vois tietty koittaa olla yhteyksissä eurorc:hen tuosta itekkii, viimestään sitten ku iskareita tarvii huoltaa voi ruveta harmittamaan nuo korkit.
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 30.08.13 - klo: 18.25
Siinähän se nyt olisi.Hieman oli puutteita/ongelmia kitin kanssa.
-Takapuskurin ruuvista uupui kokonaan kanta
-Diffin ruuvin kanta oli valmiiksi pyöristynyt
-Pyörän ulommasta laakerista puuttui toinen kumisuoja
-Iskareiden alapään korkit aivan tautisen piukat,jostain lueskelin,että niiden kanssa on ollut jotain ongelmaa
Eihän nuo isoja juttuja ole,mutta en tiedä pitäisikö niistä kuitenkin mainita Losille. Eniten harmittaa nuo iskareiden korkit,kun ei tunnu iskareista saavan oikein hyvin toimivia.
Vielä odotellaan koria maalauksesta ja paria kiinnikettä sensoripiuhaan rapakon takaa.
Lainaus käyttäjältä: ossih - 30.08.13 - klo: 19.36
Itellä oli vähän samanlaisia ongelmia. Pari diffin ruuvia jouduin vaihtamaan koska niistä meni kannat todella helposti pyöreiks vaikka käytän kunnon työkaluja.
Myös nuo iskarin alapään korkit oli itellä kans erittäin tiukat. Mutta jos ne vaan saa kierrettyä kiinni vaikka pihtejä apuna käyttäen niin ei pitäs olla vaikutusta iskarin toimintaan. Nää losin iskarit ei vissii ikinään oo ihan herkimmästä päästä ollu, se X-rengas on aika napakka. Mutta toisaalta eivät kyllä ikinä oo vuotaneet miula. Ameriikoissa on toimittaneet uusia korkkeja niille jotka on kehanneet soittaa horizon hobbyn tukeen. Vois tietty koittaa olla yhteyksissä eurorc:hen tuosta itekkii, viimestään sitten ku iskareita tarvii huoltaa voi ruveta harmittamaan nuo korkit.
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 30.08.13 - klo: 18.25
Siinähän se nyt olisi.Hieman oli puutteita/ongelmia kitin kanssa.
-Takapuskurin ruuvista uupui kokonaan kanta
-Diffin ruuvin kanta oli valmiiksi pyöristynyt
-Pyörän ulommasta laakerista puuttui toinen kumisuoja
-Iskareiden alapään korkit aivan tautisen piukat,jostain lueskelin,että niiden kanssa on ollut jotain ongelmaa
Eihän nuo isoja juttuja ole,mutta en tiedä pitäisikö niistä kuitenkin mainita Losille. Eniten harmittaa nuo iskareiden korkit,kun ei tunnu iskareista saavan oikein hyvin toimivia.
Vielä odotellaan koria maalauksesta ja paria kiinnikettä sensoripiuhaan rapakon takaa.
Itse olin yhteydessä EuroRc:hen,mutta ilmeisesti pitäisi ottaa yhteyttä suoraan Losin päähän.
Kyllähän rahoille kuuluisi saada vastinetta.
Lainaus käyttäjältä: ossih - 30.08.13 - klo: 19.36
Itellä oli vähän samanlaisia ongelmia. Pari diffin ruuvia jouduin vaihtamaan koska niistä meni kannat todella helposti pyöreiks vaikka käytän kunnon työkaluja.
Sama ongelma periytyy jo 1.0 version ajoilta, diffikuppien ruuvit ovat todella pehmeää kauraa. Ruuvi on muuten 2.5mm x 10mm joten niitä kannattaa tilata pussillinen varalle.
Itellä oli kans 1.0 aikasemmin ja siihen tuli hommattua ne HD diffikupit. Niissä oli mielestäni paljon parempilaatuset ruuvvit kun mitä tässä 2.0 kitissä mukana tulleissa, vaikka periaatteessa pitäs olla samat HD kupit kyseessä.
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 30.08.13 - klo: 21.34
Sama ongelma periytyy jo 1.0 version ajoilta, diffikuppien ruuvit ovat todella pehmeää kauraa. Ruuvi on muuten 2.5mm x 10mm joten niitä kannattaa tilata pussillinen varalle.
Nyt olis auto kasassa. Vielä kun laturi ja virtalähde saapuisi,niin pääsisi radalle testaamaan.
Todella hienosti maalattu. :smiley:
Siinä vielä lopullinen asennus sähköjen osalta.
Ja tosiaan maalaus ei ole omaa käsialaa. Kyllähän tuosta maalauksesta hieno tuli.
Nyt tarvitsisi joltain hyviä vinkkejä kun epätoivo iskee diffien kanssa.
Diffeinä olen koittanut 7/7/5.7/7/3. 5/5/3. 7/5/3. Ja ex temppore 12.5/300t/9t ja ei tunnu hyvää löytyvän omaan ajotyyliin sopivaa.pitäisi saada ketteryyttä ja kääntymään todella hyvin.kovapitoinen rata (tikkurilan rata kyseessä) auto saisi pyöriä niin sanotusti kakkarinkiä paikallaan niin kääntyvyyttä olisi silloin tarpeeksi.luulin jo onnistuneeni kun diffit oli 5/5/3 ja laitoin keskelle ysin.oli todella hyvä kääntymään ja pyöri paikallaan.sitten hajosi etudiffi ja otin sen auki ja huomasin että öljyä ei ollut enään kuin nimeksi diffissä.niimpä täytin se taas vitosella ja nyt auto lakkasi kääntymästä niin hyvin.eli melkein tyhjällä diffillä oli älyttömän hyvä :) mikä neuvoksi? Puuduttaa tää öljyjen kanssa läträäminen jos jollain olisi neuvoja tohon.olisiko ihan keijoa laittaa 3000 öljy eteen ..en enään tiedä.iskarit ovat jo todella pystyssä ja takaa aurausta löytyy.linkit ovat myös lyhyellä.saisiko joltain pikaisia neuvoja ?
Olen ajanut kakkosessa aina diffisetupilla 5\7\5, Dunfordin & muiden jenkkien käyttämä diffisetuppi siis kyseessä. Muutenkin Dunfordin tuorein setuppi autossa joillakin muutoksilla: tuntuu toimivan tiksissä ok, mutta niin vähän tullut treenattua että oma ajo on hyvin vaihtelevaa.
Voihan löysempää öljyä etudiffissä kokeilla, jos haluaa kääntyvämmän auton ja jos se paremmin omalle ajotyylille sopii. Käsittääkseni tyypillisesti kovalla pidolla ei ajeta kovin löysällä etudiffillä, koska se voi tehdä autosta epätasaisen ajettavan.
Kiitos vastauksesta.mielipiteitä ja vinkkejä otetaan myös vastaan muilta jos niitä haluaa antaa vai onko kuinka salaista.muuten olen auton saanut ihan hyväksi.saa tähän topickiin välillä keskustelua.
En tiedä pitääkö pokerilla vaan kokeilla 3000 öljyä .
Lainaus käyttäjältä: 82juha - 23.02.14 - klo: 20.36
Kiitos vastauksesta.mielipiteitä ja vinkkejä otetaan myös vastaan muilta jos niitä haluaa antaa vai onko kuinka salaista.muuten olen auton saanut ihan hyväksi.saa tähän topickiin välillä keskustelua.
En tiedä pitääkö pokerilla vaan kokeilla 3000 öljyä .
Aika yleisesti on Tiksin korreissa (noin) edessä 10-20k, keskellä 50-500k ja takana n. 10k, joten aika paljon paksumpaa kuin mitä mietit. Omassa Honkkarissa netin setupit antaa 5/5/3 ja niillä kyllä pyörät vetivät, mutta yleensä tyhjää yksi kerrallaan.
Ohessa linkki yhtee oppaaseen josta voi hakea apua säätämiseen. http://users.telenet.be/elvo/ (http://users.telenet.be/elvo/)
Ei loseissakaan normaalisti käytetä kuin alle 10 000 .
Löysät diffit pilaa auton kuin auton! Kokeilemalla selviää tietysti mikä sopii parhaiten omalle ajotyylille. Mä oon kyl ihmetellyt losi ja teknokuskien tosi löysiä diffejä, mut ehkä ne toimii silleen parhaiten. Ite kyl kokeilisin silti jäykkiä diffejä, varsinkin kovapiitoisessa tiksissä.
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 24.02.14 - klo: 10.46
Löysät diffit pilaa auton kuin auton! Kokeilemalla selviää tietysti mikä sopii parhaiten omalle ajotyylille. Mä oon kyl ihmetellyt losi ja teknokuskien tosi löysiä diffejä, mut ehkä ne toimii silleen parhaiten. Ite kyl kokeilisin silti jäykkiä diffejä, varsinkin kovapiitoisessa tiksissä.
Millaisilla lähtisi kokeilemaan?aiemmin kirjoitinkin että olen kokeillut 12.5t/300t/9t ja tuntui että auto ei käänny minnekkään .
Voihan se johtua ohjausservostakin?
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 24.02.14 - klo: 12.34
Voihan se johtua ohjausservostakin?
Ei johdu servosta.
Moi,
Ehkä olet jo kokeillut näitä kaikkia, mutta tässä vielä muistin virkistykseksi.
-etulinkki, etujouset, takalinkki, etuvakaaja, takajouset, kick-up.
Noista itse jatkaisin, jos ei diffirumba tuottanut tulosta.
Kokeilemalla selviää paras yhdistelmä.
Tiksissä varmaankin Miksa tai Hoke (tai joku muu kova kuski) pystyy paremmin auttamaan kun näkevät
autosi toiminnan.
Diffiöljyistä sen verran, että Losi SCTE:ssä ei taida kovinkaan paljon enää vaikuttaa kun laittaa jäykempää öljyä kuin 7k tai 10k. Yleensä 5-7k on ollut sopivaa edessä ja keskellä. Takana olen pitänyt 3k. Joku tykkää enemmän 2k takadiffistä. Olen kuullut, että Durangossa on käytetty huomattavasti paljon jäykempiä diffiöljyjä. Se on erilainen auto kuin Losi SCTE.
Jollei muusta ole apua, niin oliskos sit vaikka 573 tai 773. Sitten kyselet Hokelta tai Miksalta mitä jousia ja vakaajaa vois laittaa eteen?
Onko servo saverin jousi liian löysällä?
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 24.02.14 - klo: 15.29
Moi,
Ehkä olet jo kokeillut näitä kaikkia, mutta tässä vielä muistin virkistykseksi.
-etulinkki, etujouset, takalinkki, etuvakaaja, takajouset, kick-up.
Noista itse jatkaisin, jos ei diffirumba tuottanut tulosta.
Kokeilemalla selviää paras yhdistelmä.
Tiksissä varmaankin Miksa tai Hoke (tai joku muu kova kuski) pystyy paremmin auttamaan kun näkevät
autosi toiminnan.
Diffiöljyistä sen verran, että Losi SCTE:ssä ei taida kovinkaan paljon enää vaikuttaa kun laittaa jäykempää öljyä kuin 7k tai 10k. Yleensä 5-7k on ollut sopivaa edessä ja keskellä. Takana olen pitänyt 3k. Joku tykkää enemmän 2k takadiffistä. Olen kuullut, että Durangossa on käytetty huomattavasti paljon jäykempiä diffiöljyjä. Se on erilainen auto kuin Losi SCTE.
Jollei muusta ole apua, niin oliskos sit vaikka 573 tai 773. Sitten kyselet Hokelta tai Miksalta mitä jousia ja vakaajaa vois laittaa eteen?
kiitos vastauksesta.jousien ja vakaajien kanssa myös iskareiden kanssa on tullut painittua ja mielestäni löytynyt sopiva .auto pysyy hyvin pystyssä .hyppää hyvin jne.voihan tietysti kaikkea vielä yrittää..voisin kokeilla tuota 7/7/3. Ei tyhjälläkään etudiffillä voi ajaa :)
Lainaus käyttäjältä: vihku - 24.02.14 - klo: 16.37
Onko servo saverin jousi liian löysällä?
Servoseiveri on niin kireällä kun sen saa.olisi kaivannut vieläkin lisäkireyttä.
En kyllä itsekkään usko, että nuo yli 10k litkut olisi ideaaleita, kun katselee maailman huippukuskien(evans, dunford & phend) setuppeja.
On myös hyvä muistaa, että usein huippukuskien jakamat setupit ovat saviradoille.
Losiin taitaa myös löytyä joku kovan pidon setup nettiä selaamalla.
Jos löydät vaikkapa Evansin Euro-sisäsarjan setupin, niin sitä vois tsekata/testata.
Kiitos vinkistä
http://www.petitrc.com/setup/losi/SetupSheetsLosiTENSCTE.html (http://www.petitrc.com/setup/losi/SetupSheetsLosiTENSCTE.html)
http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptenscte/TENSCTE2.0_DakotahPhend_SRS201303.pdf (http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptenscte/TENSCTE2.0_DakotahPhend_SRS201303.pdf)
http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptenscte/TENSCTE_RyanDunford_OCRC20110307.pdf (http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptenscte/TENSCTE_RyanDunford_OCRC20110307.pdf)
Tuoltaa löytyy Phendin ja Dunfordin jotkut kovan pidon setupit. Kyllä niissäkin on 5000 edessä, 3000 takana. Keskellä toisessa setupissa 5000 ja toisessa 3000. Ei sillä, että itselläni olisi kyseisestä autosta kokemusta, mutta ajattelin nyt linkittää tuon jos kiinnostaa... :angel:
Mistäs porukka tilailee varaosat/viritysosat autoon? Eurorc:llä kun on aika suppea valikoima ja hinnat on mitä on. advantagehobby:ssä oli hyvät hinnat mutta kun laitoin toimitusmaaksi suomi ni postitus pomppas 40 dollariin :shocked: Amain varmaan olis ihan hyvä mutta tuntuu ettei ole halvin paikka mutta postitus olisi hyvä. Ja towerhobbies taas ei myy originaali losin osia yhtään :undecided:
Moi.
Mä olisin myös vailla noita 2.0 tai muita hopi osia.
Terv.
Mika
jos ei niin ronkeli oo hinnoille niin amain varmasti paras :D
Lainaus käyttäjältä: Jester - 21.08.14 - klo: 17.54
jos ei niin ronkeli oo hinnoille niin amain varmasti paras :D
Amainin valikoima on ihan omaa luokkaansa, mutta keväällä menivät muuttamaan postitushintojeen siten että superedullisen postituksen saa vasta 100USD tilauksella kun aiemmin riitti 25USD. Tuo vähensi Amainin kilpailukykyä oleellisesti kansainvälisten asiakkaiden näkökulmasta.
Moi.
Mikähän olisi hyvä kombo tähän autoon?
Kun noi moottorin KV:t ja T:t ei oikein vielä aukea.
Jäppinen
Lainaus käyttäjältä: Jäpä - 29.08.14 - klo: 22.09
Moi.
Mikähän olisi hyvä kombo tähän autoon?
Kun noi moottorin KV:t ja T:t ei oikein vielä aukea.
Jäppinen
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo (http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo) olis aika kova sana. Ite oon omassa nelkkuslässissä, mis painoa on 3,2kg, käyttäny tuota vastaavaa, mut 4700kv koneella. Toi 4tonninen silti olis tulossa mahdolliseen teknoon, kunhan saan hankittua :tongue: Riittää vääntöä ja vauhtia ihan muille jakaa.
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo (http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo) mullaon omassa losissa tuo kompo. onko kukaan tehny sisäset uppeja ??
Nopariin on vaihdettu firmikset uuteen....kortti tietenkin pitää olla että saa muut säädettyä.
Okei. On mulla kortti ku mulla on kaks nuita öinkin mukaista tekniikkaa en vaan muista että onko se toinen saman koko sella koneella.
Moi.
Olisko kellään setuppeja Lavangon radalle?
Terv.
Jäppi