Moi
Ostin 29cc King Motor Bajan ja muutaman käynnistyskerran jälkeen vetolaite antautui. Olisiko teillä hyviä ja kestäviä ratkaisua ko. ongelmaan? Onko jokin tietyn valmistajan starttilaite osottautunut kestäväksi vai olisiko sama tehdä suorilta sähköstartti?
- JM
Turtle racingin alumiininen vetokäynnistin kestää ainakin repiä kuin viimeistä päivää mutta maksaakin aika reilusti.
RCMK:n vetokäynnistin on myös aika lujaa tekoa ja jousi on myös aika napakka.
Perus käynnistimet on ihan ok, kun vaihtaa sen tartunta renkaan alumiiniseksi.
Kaikissa vetareissa suurimmaksi ongelmaksi jokatapauksessa koituu käynnistimen jumiva hiekka ja pöly. Vetokäynnistimen suojapussi ja riittävä lohkon suojaaminen edes auttaa tässä.
Ne eivät ongelmaa poista mutta pidentävät huolto tarvetta.
Sähköstartteja/ akkukone startteja löytyy mutta moni on vakaasti sitä mieltä että repiminen kuuluu lajiin :grin:
Moi
Kiitos vinkeistä. Vakiokäynnistin antautui paristakin kohtaa, ensin metallinen hela irtosi käynnistimen pohjasta ja salli tartuntarenkaan liikkeen liian isoksi. Sen sain korjattua läpipultilla, mutta sen jälkeen muovinen tartuntarengas meni halki. Nätisti tuo käyntiin lähtee, 2-3 nykäsyä. Toinen ongelma on se, että poika ei saa autoa käyntiin :) Pitänee miettiä, että laittaako pojan kuntokuurille ja tilaa uuden käynnistimen vai värkätäkkö sähköstartti.
- JM
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 01.06.13 - klo: 13.05
Turtle racingin alumiininen vetokäynnistin kestää ainakin repiä kuin viimeistä päivää mutta maksaakin aika reilusti.
RCMK:n vetokäynnistin on myös aika lujaa tekoa ja jousi on myös aika napakka.
Perus käynnistimet on ihan ok, kun vaihtaa sen tartunta renkaan alumiiniseksi.
Kaikissa vetareissa suurimmaksi ongelmaksi jokatapauksessa koituu käynnistimen jumiva hiekka ja pöly. Vetokäynnistimen suojapussi ja riittävä lohkon suojaaminen edes auttaa tässä.
Ne eivät ongelmaa poista mutta pidentävät huolto tarvetta.
Sähköstartteja/ akkukone startteja löytyy mutta moni on vakaasti sitä mieltä että repiminen kuuluu lajiin :grin:
Mites muuten tuollanen sähköstartti, onko vaikea homma toteuttaa esim Zenoahin koneisiin?
Tollasen hommaat niin saa poika akkuporalla koneen tulille.
http://www.davesmotors.com/eg430 (http://www.davesmotors.com/eg430)
Killer rc:ltä saa kolmasosan hinnalla tollasen rotostartin.
http://www.killerrc.com/product/power-starter/ (http://www.killerrc.com/product/power-starter/)
Mcd:hen tota on turha uneksia tai losiin, koska mcd:ssä putki on edessä, ja losissa moottori on pitkittäin, ei voi rotoa käyttää.
Itellä on toi turtlen v2 ja siihen kun sen laakeroidun leukaosan laitoin, toimii se vaikka millasessa pölyssä ajaisi, ainut negatiivinen juttu on se hinta, mutta se sit kyllä kestää..
Summa summarun, jos hinta ei ole este niin turtle on varma valinta
Mukava hinta tuolle kertyy:
Käynnistin http://www.davesmotors.com/eg426x (http://www.davesmotors.com/eg426x) : 120$
Laakeroidut leuat http://www.davesmotors.com/eg428e_5 (http://www.davesmotors.com/eg428e_5) : 21,60$
Vahvempi tartunta osa http://www.davesmotors.com/eg428e_6 (http://www.davesmotors.com/eg428e_6) : 14,40$
Suoja käynnistimelle http://www.davesmotors.com/eg427x (http://www.davesmotors.com/eg427x) : 24,50$
Yht: 180,50$ + postit
Ja tullit vielä päälle... Itellä on se alum. roto ja todennut toimivaksi! Tosin ostin sen käytettynä ja omassa käytössä kulunut lisää niin tarvis saada tilattua siihen se uloin 1suuntaislaakeri ja se akseli siihen mihin tulee poraan kiinnitettävä tanko... Onko tietoa et saiskohan niitä erikseen ns. varaosana?
Oon myös katellut tota killerin rotoa mutta en ole hirveen vakuttunut siitä kun on muovissa kiinni ja ei tietoa miten toteutettu muutenkin...
Lainaus käyttäjältä: diezel - 01.06.13 - klo: 21.58
Mukava hinta tuolle kertyy:
Käynnistin http://www.davesmotors.com/eg426x (http://www.davesmotors.com/eg426x) : 120$
Laakeroidut leuat http://www.davesmotors.com/eg428e_5 (http://www.davesmotors.com/eg428e_5) : 21,60$
Vahvempi tartunta osa http://www.davesmotors.com/eg428e_6 (http://www.davesmotors.com/eg428e_6) : 14,40$
Suoja käynnistimelle http://www.davesmotors.com/eg427x (http://www.davesmotors.com/eg427x) : 24,50$
Yht: 180,50$ + postit
Se on vain odoteltava deals of day tarjousta ;) jos osuis kohdilleen
Lainaus käyttäjältä: diezel - 01.06.13 - klo: 21.58
Mukava hinta tuolle kertyy:
Käynnistin http://www.davesmotors.com/eg426x (http://www.davesmotors.com/eg426x) : 120$
Laakeroidut leuat http://www.davesmotors.com/eg428e_5 (http://www.davesmotors.com/eg428e_5) : 21,60$
Vahvempi tartunta osa http://www.davesmotors.com/eg428e_6 (http://www.davesmotors.com/eg428e_6) : 14,40$
Suoja käynnistimelle http://www.davesmotors.com/eg427x (http://www.davesmotors.com/eg427x) : 24,50$
Yht: 180,50$ + postit
Mulla on vaan toi turtlen vakio setti ja toi laakeroitu leuka, ehkä ainut minkä ostan lisää on se teräksinen kaapelin ohjain, se muovinen on melkolailla "syöty" kun kaapeli siihen hinkkaan.
Toki tuon bling alupalikan voi siihen laittaa lisää, mutta se muovinen on itsellä vieläkin uuden veroinen, ei mitään kulumaa siinä, ja varmasti satoja kertoja olen nykinyt tuolla erikoneita tulille.
Mitäs poijaat tälläsestä rotostartista tuumitte?
Käynnistäisi vaikka kuorma-auton :laugh:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg850.imageshack.us%2Fimg850%2F4224%2F16068899.jpg&hash=bf50f12aea61ee11ef69fdc09f7cd204259e8d88)
Tossa bajassa on skopodin 62cc mylly.
Mukisematta käynnistyy tolla jyrällä :laugh:
Starting SKOPOD with Coleman T2 (http://www.youtube.com/watch?v=fdfDrGNyPGw#ws)
Tuo Coleman on tarkoitettu karting-auton startteriksi. Kelpo laite mutta onkohan jo vähän overkill näihin peleihin...
62 Skopod on sormi-epäystävällinen startata jos siihen ei laita puolipuristinventtiiliä. Kun laittaa niin senkin saa liipastua tulile kuten pienemmätkin.
Joo, ja hemmetin kalliskin.
Taitaa tolla ranskiksella olla massia kun tollasen on rc-autoon ostanut :grin:
Vähemmällä massilla vakiosta vähän enemmän irti, ehkä tällä pärjään, kun en noita "mörkökoneita" harrasta. Kytkinhilut kiinnitetty läpipultilla, joka varmistettu kruunumutterilla. Ei salettiin aukea omia aikojaan eikä löysty! Kaksinkertainen prikka, tuskin sekään periksi antaa. CY29:llä kävi semmosta, että löystyi ruuvi ja tukiprikka painui kupille. Nämä lääkkeet sen vaivan toistumisen ehkäisyyn.
Kivisuojat teräsverkosta tinakolvin kanssa paistamalla kiinnitetty, ei tarvinnut liimaa! Kuminpalat on vasteet mun teräksiselle alakatteelle.
Tuo voisi jo toimia..
Tosin tuossa muovisessa kuoressa on ne omat huonot puolet joita ei voi korjata mitenkään..
Mut kyllä tuo vakion hakkaa mennen tullen mitä diy-monsteriman on tehnyt.. :azn:
nyt on näköjään tuo FID löytänyt tiensä kaupojen hyllyyn asti
http://www.largescalerc.com/046-RemoteElectricStarterForLosi5ive-TandBaja5B5Tand5SCByFI.aspx (http://www.largescalerc.com/046-RemoteElectricStarterForLosi5ive-TandBaja5B5Tand5SCByFI.aspx)
Yllätyin hieman hinnan suhteen. Ajatellen että turtlen käynnistin maksaa hieman alle 200 optioiden kanssa. Eli ihan ostettavissa, vaikkei edullinen olekkaan.
Omaan turtleen en ole vielä ehtinyt koskeakkaan. Laatikossa odottaa että olisi aikaa asentamiseen. Otin gizmon koneelle sen rcmk:lle tarkoitetun jalan dog cagelle. Turha lisä. Identtinen mukana tulevan kanssa, lukuunottamatta uraa keskellä, jolla ei ole mitään virkaa minkään kanssa.
FID:in sähköstartti losissa.
https://www.youtube.com/watch?v=fGNZNVykPg4 (https://www.youtube.com/watch?v=fGNZNVykPg4)
Oli muuten tuon promo videossa tappo ominaisuuskin mukana. Tuli vain mieleen kun sammutti koneen painikkeesta.
Näinköhän tuokin on kovin pitkäikäinen startti..
Pölyisessä paikassa kun ajellaan, niin tuo liukulaakeroitu sähkömoottori on ainakin kaput melko nopeesti.
Mikä näissä nyt hajoilee jo muutaman nykäsyn jälkeen, omassa tuo perusromu ei ole mitään hajoamisen merkkejä antanut ja on sitä jo pari kertaa nykäisty.
No kyllä sä sen tuun huomaamaan vielä :laugh:
Varsinkin jos se tartuntakynsi on muovinen ja musta muovinen, niin talvella se on pakkasella kahtia ekalla nykäsyllä, se valkea vinyylinen kestää vielä jotenkuten.
Alumiinisellakin on omat varjopuolensa, mm syö sitä vauhtipyörän tartuntaleukaa..
Niinhän se syö...
No katsotaan, kuka syö ja ketä tämän jälkeen: 1290 N/mm2 karkaistut "kulutuspalat" . Vasta asennetut, ei ole vielä testituloksia. Asensin nuo, kun vauhtipyörän tartuntaleuat kuluivat niin lyhyiksi, ettei startti enää yltänyt kiinni. Ahneesti tuntuu ottavan näihin kiinni. Lähinnä mua jänskättää, että pysyvätkö "implantit" kiinni, eli riittääkö tartuntaleuoissa lujuus, kun niihin on porattu kierrereijät.
Jälleen kerran DR-rc on tehnyt oivallisen löydöksen :wink:
Rupeekohan se käynnistimen palikka sit kulumaan, tosin sehän ei joudu sellaselle rasitukselle kuin tuo vauhtipyörä..
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 07.09.13 - klo: 16.48
No kyllä sä sen tuun huomaamaan vielä :laugh:
Varsinkin jos se tartuntakynsi on muovinen ja musta muovinen, niin talvella se on pakkasella kahtia ekalla nykäsyllä, se valkea vinyylinen kestää vielä jotenkuten.
Alumiinisellakin on omat varjopuolensa, mm syö sitä vauhtipyörän tartuntaleukaa..
Juu, talvella ymmärrän hyvin muovin hajoamisen, mutta nyt on kesä ja noita tuntuu hajoavan eka käynnistyksellä kun palstaa lueskelee ?
hyvin on kestänyt mullakin vakiokäynnistimet. normaalikulumaa ja pöly/kuraongelmaa, pakissa varakäynnistin niin ei haittaa. tosin mulla on vakiomoottori.eli puristukset ei rasita, virimoottoreissa vissiin eri juttu.
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 07.09.13 - klo: 09.45
Näinköhän tuokin on kovin pitkäikäinen startti..
Pölyisessä paikassa kun ajellaan, niin tuo liukulaakeroitu sähkömoottori on ainakin kaput melko nopeesti.
Joo se vakio saataapi olla aika nopeesti kaput. Voihan siihen vaihtaa sen harjattoman, kaljatölkin kokoisen moottorin. Saapi heittää törkyä päälle mielinmäärin ja lähtee taatusti käyntiin. :laugh: :laugh:
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 08.09.13 - klo: 15.55
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 07.09.13 - klo: 09.45
Näinköhän tuokin on kovin pitkäikäinen startti..
Pölyisessä paikassa kun ajellaan, niin tuo liukulaakeroitu sähkömoottori on ainakin kaput melko nopeesti.
Joo se vakio saataapi olla aika nopeesti kaput. Voihan siihen vaihtaa sen harjattoman, kaljatölkin kokoisen moottorin. Saapi heittää törkyä päälle mielinmäärin ja lähtee taatusti käyntiin. :laugh: :laugh:
Ja jos kone sammuu, niin hiilettömässä startissa on niin paljon tenkua, että sen voimin voi ajaa vielä pari kierrosta :laugh:
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 08.09.13 - klo: 09.12
Rupeekohan se käynnistimen palikka sit kulumaan, tosin sehän ei joudu sellaselle rasitukselle kuin tuo vauhtipyörä..
Suapi se vaikka kuluakin, olkoon se se kuluva osa. Sen kun voi helposti ja halvalla vaihtaa, verrattuna vauhtipyörään.
ka se on nii tuota totta..
Halvemmaksi sen vaihto tosiaan tulee :smiley:
Jotenkin löysin tämmöisen vetostartin kun etsin kuvia bajoista :laugh: http://www.aliexpress.com/store/product/CNC-pull-starter-with-cnc-metal-starter-pawl-for-Baja-5b-5t-5sc/901791_614680958.html (http://www.aliexpress.com/store/product/CNC-pull-starter-with-cnc-metal-starter-pawl-for-Baja-5b-5t-5sc/901791_614680958.html) 56e posteineen, näyttää ainakin hyvältä..
Mut ei kestä-.
Joo, se on vain hieno, kuin koru, mutta teknisesti siinä ei ole juuri mitään kestävämpää vakioon verrattuna. Paitsi tietysti metallinen kotelo ja kytkentähammas. Mutta kotelo ei ole käynnistimen heikko lenkki ja kytkentähampaita saa valettuna versiona erikseen, ei cnc-koneistus tuo oikein mitään lisähyvää sellaiseen osaan.
Davella olis nyt turtlen käynnistin deals of day. . . .vink vink. . .
Löytyyköhän jostain suomesta tämmöistä, hieman vaikeuttaa etsimistä kun ei niin mitään hajua mikä tää vois olla suomeksi. =P JumpStart Drill Bit http://www.lowes.com/pd_269842-65481-49MESCBP966_0 (http://www.lowes.com/pd_269842-65481-49MESCBP966_0)
Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 21.10.13 - klo: 18.13
Löytyyköhän jostain suomesta tämmöistä, hieman vaikeuttaa etsimistä kun ei niin mitään hajua mikä tää vois olla suomeksi. =P JumpStart Drill Bit http://www.lowes.com/pd_269842-65481-49MESCBP966_0 (http://www.lowes.com/pd_269842-65481-49MESCBP966_0)
Eipä taida löytyä. Killerin tappokytkimiä saa Suomesta Elfvingin Tonilta (Elfving Racing).
Tuo kuuluu KillerRC:n rotostarttiin. Tilasin viime viikolla kyseisen startin DDM:ltä. Tullasin lähetyksen tänään joten voin laittaa tänne kyseisestä startista kuvaa ja testiä kun saan sen.
http://www.davesmotors.com/eg418PSpowerstarter (http://www.davesmotors.com/eg418PSpowerstarter)
http://www.davesmotors.com/eg418Bbitforkillerpowerstarter (http://www.davesmotors.com/eg418Bbitforkillerpowerstarter)
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 21.10.13 - klo: 18.50
Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 21.10.13 - klo: 18.13
Löytyyköhän jostain suomesta tämmöistä, hieman vaikeuttaa etsimistä kun ei niin mitään hajua mikä tää vois olla suomeksi. =P JumpStart Drill Bit http://www.lowes.com/pd_269842-65481-49MESCBP966_0 (http://www.lowes.com/pd_269842-65481-49MESCBP966_0)
Eipä taida löytyä. Killerin tappokytkimiä saa Suomesta Elfvingin Tonilta (Elfving Racing).
Tuo kuuluu KillerRC:n rotostarttiin. Tilasin viime viikolla kyseisen startin DDM:ltä. Tullasin lähetyksen tänään joten voin laittaa tänne kyseisestä startista kuvaa ja testiä kun saan sen.
http://www.davesmotors.com/eg418PSpowerstarter (http://www.davesmotors.com/eg418PSpowerstarter)
http://www.davesmotors.com/eg418Bbitforkillerpowerstarter (http://www.davesmotors.com/eg418Bbitforkillerpowerstarter)
Joo Killer RC:n starttiin sitä itsekkin tarvitsen, ko. vempain saapunee loppuviikosta. Kiitoksia.
Onko tossa troy biltin käynnistin moduulissa muuta eroa tuohon killerin murkulaan ku tuo punainen kaulus tuossa?
Tuskin koska killerin käynnistimen mukana ei käsittääkseni tule ensimmäistäkään käynnistys akselia. Kuvassa sen kärjen kohdalla lukee "drive sold separately" ...antaa ymmärtää ettei se kuulu tuotteeseen suoraan. Eli jälleen yksi järjetön rahastuskeino lisää. Tuo outterikin joka on tarkoitettu tuolle, 26 dollaria?! Tuon keskelle on jumaliste ommeltu pesulappu! ehkäpä liimailen siihen suojat itse :laugh:
On nämä joidenkin tuotteiden hinnat kyllä niin tuulesta temmottuja että ihan naurattaa. En ymmärrä mikä ihme tuossa Killerin käynnistimessä maksaa reilun 50 dollaria jos kärki ei edes kuulu kauppaan. Se vauhtipyörään menevä kappale maksaa ehkä dollarin ja se halvimmasta mahdollisesta muovista tehty koppa toisen dollarin.
Killerin käynnistin maksaa kuluttajalle outterin suojalla ja käynnistin päällä vaatimattomat 93 dollaria. Valmistajalle ehkä maksimissaan vitosen...
Sähköstarteista puheenollen:
FID-Racing electric remote starter on my RCMK 30.5 Gizmo FullMod (http://www.youtube.com/watch?v=fGNZNVykPg4#ws)
http://rc-car-online.de/shop/en/products/fid_fid046-fid046-electric-starter-unit-for-losi-5ive-t-and-hpi-baja-cars.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/fid_fid046-fid046-electric-starter-unit-for-losi-5ive-t-and-hpi-baja-cars.html)
Toimii varmaan yhtä hyvin kuin nitroissakin.. :roll:
Potaskan määrä kun on vakio .. Toimivuus on taattu :afro:
Lainaus käyttäjältä: Mordex - 21.10.13 - klo: 20.08
Sähköstarteista puheenollen:
FID-Racing electric remote starter on my RCMK 30.5 Gizmo FullMod (http://www.youtube.com/watch?v=fGNZNVykPg4#ws)
http://rc-car-online.de/shop/en/products/fid_fid046-fid046-electric-starter-unit-for-losi-5ive-t-and-hpi-baja-cars.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/fid_fid046-fid046-electric-starter-unit-for-losi-5ive-t-and-hpi-baja-cars.html)
Tuo tuli myyntiin Largescale RC:lle jenkkeihin joskus kesä-/heinäkuussa. Harjaton moottori saattaisi toimiakkin mutta hieman epäilen tuon mukana tulevan kestävyyttä. Pari lusikallista hiekkaa ja tiuhaa käynnistelyä niin morjens. :undecided:
FIDin servo pöytä losiin tosin voi olla hyväkin tekele, hinta vaan ei ole edullsimmasta päästä
http://www.largescalerc.com/035sv-dualradioservotraysilverboxesforlosi5ive-tbygtbracing.aspx (http://www.largescalerc.com/035sv-dualradioservotraysilverboxesforlosi5ive-tbygtbracing.aspx)
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 21.10.13 - klo: 19.07
Tuskin koska killerin käynnistimen mukana ei käsittääkseni tule ensimmäistäkään käynnistys akselia. Kuvassa sen kärjen kohdalla lukee "drive sold separately" ...antaa ymmärtää ettei se kuulu tuotteeseen suoraan. Eli jälleen yksi järjetön rahastuskeino lisää. Tuo outterikin joka on tarkoitettu tuolle, 26 dollaria?! Tuon keskelle on jumaliste ommeltu pesulappu! ehkäpä liimailen siihen suojat itse :laugh:
On nämä joidenkin tuotteiden hinnat kyllä niin tuulesta temmottuja että ihan naurattaa. En ymmärrä mikä ihme tuossa Killerin käynnistimessä maksaa reilun 50 dollaria jos kärki ei edes kuulu kauppaan. Se vauhtipyörään menevä kappale maksaa ehkä dollarin ja se halvimmasta mahdollisesta muovista tehty koppa toisen dollarin.
Killerin käynnistin maksaa kuluttajalle outterin suojalla ja käynnistin päällä vaatimattomat 93 dollaria. Valmistajalle ehkä maksimissaan vitosen...
Katsoin kans alussa et onpa halpa.. Sit vanha kunnon tv shop systeemi , saadaksesi tämän toimimaan tarvitset....
Mutta niin kuin aikaisemmin noista kun oli juttua, odotan mielenkiinnolla kritiikkiä härpäkkeestä :tongue:
"Minä ottaisin tämän" , "EI sä tartteet tällasen" , "mut..." , "sä voit liittää sen TÄHÄN..."
Killerin käynnistin saapui.
Mukana ei siis tule yhtään käynnistinpäätä vaan ne täytyy hommata erikseen. Itse otin käynnistinpäitä kaksi kappaletta.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg801.imageshack.us%2Fimg801%2F6986%2F0nv9.jpg&hash=5cbf4f5cf88974ab1f1cc172e95c98e2fd835bc8) (http://imageshack.us/photo/my-images/801/0nv9.jpg/)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg30.imageshack.us%2Fimg30%2F7516%2F3asc.jpg&hash=014048511ddaed5cb3edde7b54b9bbc77d963589) (http://imageshack.us/photo/my-images/30/3asc.jpg/)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg199.imageshack.us%2Fimg199%2F1189%2F9slt.jpg&hash=707a1562faf34e05f84b3cd3754f146fe0257026) (http://imageshack.us/photo/my-images/199/9slt.jpg/)
No lerppu, joko uus käynnistin on käytössä?
Kannattaako tuollainen ostaa?
Asennettu viime lauantaina mutta testattu sitä ei vielä ole. Tulevana viikonloppuna olis tarkoitus käydä ajamassa ja kokeilla sitä käytössä. Jos vain kelit sallii.
Varmaahan on että se toimii, mutta kuinka kauan on eriasia. Joten minusta arviota tuosta ei voi antaa vasta kuin muutaman kuukauden käytön jälkeen. Koska luotettavuus kai se on pääasia, jota ei parilla käyttökerralla vielä voi todeta :wink:
KillerRC:n puolesta tuossa ei ole mitään hajoavaa, joten periaatteessahan heidän tuote toimii 100% varmuudella. Mutta kestääkö Troy-biltin käret jää jähtäväksi :laugh:
Eli ei siis vielä kannata hötkyillä :grin:
Odottelen testin tulosta...
Itse tuli tilattua tuo FIDin startteri. Tai siis sen uudistetu "S" -edition. (https://www.youtube.com/watch?v=qgluMClizvw (https://www.youtube.com/watch?v=qgluMClizvw))
Ja tuon moottorinhan voi suojata vaikka teipillä/pussilla tms. niin ei hiekka yms. kakka ole ongelma.
Tänään tuli Rovan baja ja vetokäynnistin toimii kädessä ihan hyvin mut sit kun sen laittaa kiinni koneeseen niin se ei palauta enään????Missä mahtais olla vikaa?
T: Epätoivoinen aloittelija
Oliskohan jotain vikaa sen hihnapyörän ja hammaskehän välillä?
Lainaus käyttäjältä: Doikin - 14.11.13 - klo: 22.17
Tänään tuli Rovan baja ja vetokäynnistin toimii kädessä ihan hyvin mut sit kun sen laittaa kiinni koneeseen niin se ei palauta enään????Missä mahtais olla vikaa?
T: Epätoivoinen aloittelija
Varmaan tartteis kiristää narua kierroksella, tai siis sitä jousta.
Elfving racingin kaveri toimitti tänään uuden käynnistimen mulle ja hyvin rupes toimiin.sieltä oli se käynnistinholkki rikki.
Tuli tehtyä DIY manit, eli sulatin tuota metalliverkkoa vetokäynnistimeen :grin:
(https://lh6.googleusercontent.com/-Ubd6ZIWyJXI/UqS6VWNEwiI/AAAAAAAAAM4/SMGqi6bj_jw/w489-h864-no/IMAG0207.jpg)
Ehkä 50 nykäsyä käytetty Turtlen V2 antautui juuri. VMP :angry:
melkein sama kävi,lähti kahva irti ja suuurrr,kelautu sisään prkl....
Lainaus käyttäjältä: Mordex - 20.04.14 - klo: 16.13
Ehkä 50 nykäsyä käytetty Turtlen V2 antautui juuri. VMP :angry:
No hei! Mulla hajosi jo kolmannella, eikä silläkään vedolla edes naru loppunut kesken. Tuolla se kaapin perillä lojuu edelleen. Halpaa lystiä. Oli ensimmäinen ja viimeinen turtlen käynnostin minun autossa.
Mites muuten lerppu sulla on toiminut se sähköinen killerin käynistin. Mikäs on tuomio tuolle?
Ihan hyvin se toimi sen ajan minkä sitä käytin. Starttaus vain pitää tehdä joustavasti, eli kääntää konetta hieman ja sitten vasta täydet kierrokset porakoneesta. Tehokkaalla porakoneella ja kova puristeisella koneella se yksi suuntalaakeri joutuu lujille siinä käynnistimen pitsissä. Siksi ainakin itse ensin pyöräytin konetta kevyesti koneella ja vasta tämän jälkeen vedin liipaisimen pohjaan.
Oma kone vaati ainakin 18V koneen ja suht hyvät säädöt että lähti helposti käyntiin.
Lainaus käyttäjältä: DIY-man - 07.09.13 - klo: 22.05
Niinhän se syö...
No katsotaan, kuka syö ja ketä tämän jälkeen: 1290 N/mm2 karkaistut "kulutuspalat" . Vasta asennetut, ei ole vielä testituloksia. Asensin nuo, kun vauhtipyörän tartuntaleuat kuluivat niin lyhyiksi, ettei startti enää yltänyt kiinni. Ahneesti tuntuu ottavan näihin kiinni. Lähinnä mua jänskättää, että pysyvätkö "implantit" kiinni, eli riittääkö tartuntaleuoissa lujuus, kun niihin on porattu kierrereijät.
Onkos tämä systeemi kestänyt käytössä?
Kuinkakohan pitkät näiden pykälien kuuluisi olla ja onko jotain maximi/minimi mittoja olemassa?
Milläs perkule olette saanee sen kuusiokolopultin vetohässäkästä auki. T avaimella ei mitää toivoa ja pitkavartinen tavallinen avain mutkalle ,ja pultti ei hievahdakkaan.
Kyseessä Maveric auton vetokäynnistin.
Onko HPI .n käynnistin myös kokomuovinen
Sinne on lipsahtanut vähän enemmän lukitetta eli lämmittämällä lähtee auki. Kolvi toimii , niin ei sula koko roska.
Hpiin alkuperäiset on muovia ja saatavana on metallisia. En sit tiedä onko ne sen ihmeellisimpiä kuin alkuperäiset.
Itsellä aina yks ylimääräinen uus aina pakissa. Hinta kun on pari kymppiä.
Olisko jollain turtlen käynnistin irtonaisena mistä vois tsekkaa tai tietoa. ..levis talvella turtle ja heivasin sen hyllyyn,nyt sieltä otin,mut osat hieman hukassa :angry: alumiini narukelaan tulee se jousi ja muovinen kynsi palikka,miten tuo kynsi palikka on kiinni ?keskeltä pultilla,mutta ilmeisesti ei kiristetä vaan jää "lillumaan"siihen. .. vaikea selittää,mut jos joku ymmärsi ja pysty auttaa,niin olis hyvä :wink:
Lainaus käyttäjältä: Fleku - 22.05.14 - klo: 21.03
Olisko jollain turtlen käynnistin irtonaisena mistä vois tsekkaa tai tietoa. ..levis talvella turtle ja heivasin sen hyllyyn,nyt sieltä otin,mut osat hieman hukassa :angry: alumiini narukelaan tulee se jousi ja muovinen kynsi palikka,miten tuo kynsi palikka on kiinni ?keskeltä pultilla,mutta ilmeisesti ei kiristetä vaan jää "lillumaan"siihen. .. vaikea selittää,mut jos joku ymmärsi ja pysty auttaa,niin olis hyvä :wink:
Tässä ko. tuotteen kasausohjeet:
http://turtleracingproducts.com/wp-content/uploads/2012/04/V2-Pull-Start-Rebuild1.pdf (http://turtleracingproducts.com/wp-content/uploads/2012/04/V2-Pull-Start-Rebuild1.pdf)
Lainaus käyttäjältä: Pajottaja - 22.05.14 - klo: 05.19
Lainaus käyttäjältä: DIY-man - 07.09.13 - klo: 22.05
Niinhän se syö...
No katsotaan, kuka syö ja ketä tämän jälkeen: 1290 N/mm2 karkaistut "kulutuspalat" . Vasta asennetut, ei ole vielä testituloksia. Asensin nuo, kun vauhtipyörän tartuntaleuat kuluivat niin lyhyiksi, ettei startti enää yltänyt kiinni. Ahneesti tuntuu ottavan näihin kiinni. Lähinnä mua jänskättää, että pysyvätkö "implantit" kiinni, eli riittääkö tartuntaleuoissa lujuus, kun niihin on porattu kierrereijät.
Onkos tämä systeemi kestänyt käytössä?
Kuinkakohan pitkät näiden pykälien kuuluisi olla ja onko jotain maximi/minimi mittoja olemassa?
Onhan tuo kestänyt, vaikka en kyllä ehtinyt tuon asennuksen jälkeen enää paljon ajella ennen kuin laitoin auton talviteloille. Lipsunut ei kyllä ole yhtään. Minimimitta tietenkin on se, kuinka korkeat nuo kynnet ovat alunperin uudessa vauhtipyörässä. Ja maksimipituus määräytyy sen mukaan että kynnet eivät saa yltää käynnistyskappaleeseen silloin, kun ei olla käynnistämässä ja käynnistin on lepotilassa. Paljonko noiden minimin ja maksimin väliin jääkään sitten mittaa, niin sitä en ole mitannut, mutta mitä on, niin sillä alueella saa vapaasti toteuttaa :azn: .
Lainaus käyttäjältä: Mordex - 22.05.14 - klo: 21.06
Lainaus käyttäjältä: Fleku - 22.05.14 - klo: 21.03
Olisko jollain turtlen käynnistin irtonaisena mistä vois tsekkaa tai tietoa. ..levis talvella turtle ja heivasin sen hyllyyn,nyt sieltä otin,mut osat hieman hukassa :angry: alumiini narukelaan tulee se jousi ja muovinen kynsi palikka,miten tuo kynsi palikka on kiinni ?keskeltä pultilla,mutta ilmeisesti ei kiristetä vaan jää "lillumaan"siihen. .. vaikea selittää,mut jos joku ymmärsi ja pysty auttaa,niin olis hyvä :wink:
Tässä ko. tuotteen kasausohjeet:
http://turtleracingproducts.com/wp-content/uploads/2012/04/V2-Pull-Start-Rebuild1.pdf (http://turtleracingproducts.com/wp-content/uploads/2012/04/V2-Pull-Start-Rebuild1.pdf)
Kiitos !
Mikä on paras/kestävin ostettavissa oleva käynnistyshässäkkä. Siis ei semmonen mihin on itse vaihdettu kaikki osat joita on kerätty sieltä sun täältä.
Semmonenhan kait on paras missä on metallia(terästä?) eniten (jotta sen jälkeen alkaakin sitten se moottorin ropelipyörä kärsimään (alumiinia?)
Linkkiä kiitos
Sen ainakin tiedän että HPI käynnistin on halvempi kun Maverick,Ja nimien perusteella voisi olettaa että HPI on laadukkaampi kun HPI halpis eli Maverick
Sanoisin omasta puolesta, että osta niitä Kiina versioita tusina.
Vaihdat joka kerta jos tulee ongelmia;)
Korjaat sen sit myöhemmin.
Turtle jota kehutaan joka puolella maksaa saman verran ja voi jäädä kolmannella kerralla käteen.
Lerppu voi varmaan valaista enemmän.
Sain itse alennuksella 10 kpl 47 euroon ebayst ja vuoden jälkeen vasta toinen menossa.
Jos jollain parempi systeemi , olen hyvin valmis kuuntelee;)
Jeps,orkkis taitaa olla paras.Siihen vaihdoin alu hampaat muovisten tilalle,toimii.Turtle kallis ja ei ikuinen,itsellä se levis ja ei korjauksesta tullut mitään,heitin vesilintua. . . varaa muutaman tavis käynnistimen niin hyvin pärjää,vaihtaa kun alkaa tökkiä ja sit putsailee,helppoja korjata.
Jostain muistelen lukeneeni että cy:n käynnistimessä olisi aavistuksen jäykempi jousi joten jaksaa vähän paremmin kelata narun takaisin. Itse olen tainnu joskus purkaa kahvan pois ja kiertäny jousta vielä kierroksen tai kaksi kireämmälle.
Muovinenkin tartunta holkki kestää kunhan muistaa käynnistää auton oikein. Eli ensin herkistellään se rengas vauhtipyörään kiinni ja vedetään vasta sitten. Sillä tolkuttomalla repimisellä ei kasva kun sarvi otsaan.
Juu mulla petti turtlen käynnistin jo ennen ensimmäistä käynnistystä. Enkä edes vetässy tosissaan. Tuolla jossain se on edelleen kasaamatta...
Kuten tuossa jo muutama sanoikin niin kannattaa hommata hyllyyn muutama orkkis käynnistin varalle.
Kyllä CY koneiden käynnistimessä on paksumpi palautus jousi. Kunnon esisuodatin lisää huomattavasti käynnistimen elin ikää. Jokaisen ajokerran jälkeinen pölystä/hiekasta jumittavaan keski holkkiin tein kokeilun, laitoin vetari vaseliinia holkin upotukseen. Nyt ei ole jumitellut holkki. :smiley:
Esisuodatin auttaa aika paljon. Tosin on hyvä muistaa että suodatus pitää tapahtua myös lohkosta päin. Yhtälailla hiekkaa pääsee lohkon aukoistaa vauhtipyörälle ja siitä edelleen käynnistimelle.
Itse kannustaisin käyttämään perus käynnistimiä. Minusta turtlen käynnistin on aavistuksen yli hypetetty kilkutin. Hienohan se on, siitä ei ole kiistäminen. Rahalle olis hyvä saada muutakin vastinetta kuin lisä paino ja ulkonäkö. :roll:
Asian ulkopuolelle , oletko lerppu kerinnyt ulkoiluttamaan omaasi?
Edellisestä kerrasta on vierähtänyt tovi. Honkkarin nitro crossilla oon käyny nyt pariin kertaan rälläämässä. Asson sähkö tuuppi on kans tuossa työn alla. Auto itsessään on valmis kun vaan jaksas sähköt laittaa paikalleen ja liimais renkaat.
Kaverin kanssa tuossa jo suunniteltiin että pakataan kaikki lelut kyytiin ja vietetään koko päivä montulla. Weberin pallogrilli matkaan ja autojääkaappi täyteen nesteitä.
Onpahan sitten kaikki 6 autoa rikottavana
Kuulostaa hyvältä;)
Olisko sulla muuten niitä jäykempiä takajousia? Sinisiä kai ylimääräisenä?
Anteeksi että tämä on kovi offia ja tämän saa poistaa;)
Alla on muttei valitettavasti joutiaana. Bajan vakio iskareita löytyy kyllä täysi kierros. :laugh: Kannattaapi aina nykästä hihasta jos jotain on mielessä. Ei se ota jos ei annakkaan. Jonkun verran on bajan osaa varastossa. Jotkut on kysellykkin ja pahoittelut että on jäänyt vastaamatta. Mutta sitä jatketaan sitten yv:n avulla.
Nyt olis davelle halvalla cy vetokäynistimiä.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1511/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1511/.f)
Täällä sano kanssa bajan vetostartti ittensä irti. uus ois hommattava! kestääköhän tuo hobbylinnassa myynnissä oleva hpi:n orkkis startti?
Se on CY:n käynnistin jossa kallis tarra kyljessä.
Ei kestä sen paremmin kuin tarratonkaan. Eli lyhyesti etsi suosiolla halvempi.
Deal of the day davella.
http://www.davesmotors.com/turtle-racing-v2-billet-cy-rc-starter-assembly-.html (http://www.davesmotors.com/turtle-racing-v2-billet-cy-rc-starter-assembly-.html)
Tuokin on kyllä aika kakkakikkare jos ajelee paljon pölyisessä maastossa.
Hiekka ja se hiekkapöly on kyllä kaiken alku ja loppu...
OK. pitää tilata tuolta RCmodelz sillä ois 15 ja 10 puntaa maksavat tuotteet :)
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 06.04.15 - klo: 13.32
Se on CY:n käynnistin jossa kallis tarra kyljessä.
Ei kestä sen paremmin kuin tarratonkaan. Eli lyhyesti etsi suosiolla halvempi.
En ostais turtlea edelleenkään,tavis käynnisrin ja sinne vaihtaa metalli kynnet ja jos mahdollista narun.Noilla kestää tosi hyvin ja ainahan kannattaa olla toinen varalle,halpaa kuin saippua.
Joo, ja tekee siihen vauhtipyörään diy-man modin, niin sekään ei kulu.