Kerätään tänne tietoja uudesta MCD Racingin vitoskrossarista, mikä on nimetty MCD RR5:ksi.
http://www.mcdracing.com/news.php?news=45 (http://www.mcdracing.com/news.php?news=45)
Viime viikonloppuna 4 ko. autoa osallistui Saksan D cupiin ja tulokset olivat olleet kuulemma lupaavia.
Tarkempi raportti tulossa myöhemmin Robitronicilta.
Tällä videolla kuvataan enimmäkseen juuri MCD RR5:sta.
<iframe src="https://www.facebook.com/video/embed?video_id=535171603213253" width="568" height="320" frameborder="0"></iframe>
D cup kisoista.
Onko Toni x4:nenkin päivittymässä tuolla rungolla ja tekniikalla toimivaksi?
Nyt tuo auto muistuttaa erittäin paljon 1/8 buggyä, mitä on mm aja pron auto ja elconinkin uusi nelikko.
http://www.mcdracing.com/news.php?news=45 (http://www.mcdracing.com/news.php?news=45)
Ohan toi ihan törkeen hieno peli kaikilta osa-alueilta..
Ei mitään vanhaa osaa ole kuin renkaat ja takaspoikka :azn:
On muuten paljon herkkuja tuossa uudessa rr5 autossa.
Etu ja takajarrun balanssia voi säätää portaattomasti, spurria ja pinionia jos vaihtaa, niin autossa on itsessään moduuli jota muuttamalla ratastus käy juuri oikealla tavalla kohdilleen, ei mitään specereitä.
TODELLA järeät jarrulevyt ja palat, en ole noin jykevää tekoa tavannut missään..
Uskoisin että tässä on kyllä nelikkopiirine uusi kuningas..
Tosin aika sen näyttää.
Elconin uusi 4wd autokin on kuulema pirun nopea, mutta onko se kestävä :roll:
Joku onnellinen oli voittanut uuden RR5:n LargescaleRC:n power jameista. Minäkö kateellinen...
Mie ainaki oon :laugh:
Kyllä mullekki tuo uusi namu kelpoisi :afro:
Ihan taattu juttu jotta tuo auto maksaa +1,5K rullaavana, sen verta on tehty töitä auton eteen ja kaikki on uutta.
Oispa kiihkeätä tuota autoa päästä tutkailemaan lähempää :tongue:
Jos olis tuota rahan jaskoo niin ostaisin, kelpais mulle kyllä vanhempikin tai vaikka TB3 tahi LOSI. Ei se hankinta vaan se ylläpito ja päivittely :cool:
Kellään hintoja tiedossa??
Tony big boy :roll:??
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 03.07.13 - klo: 20.54
Kellään hintoja tiedossa??
Tony big boy :roll:??
Kyllä olet oikeilla jäljillä hinnan suhteen. Se miten paljon alle 2k€ jää, niin selviää vähän myöhemmin. Tällä hetkellä miettivät kuuluuko auton hintaan myös MCD:n oma putki mikä näkyy kuvissakin.
Aikataulusta on puhuttu, että tulisi myyntiin syksyllä, kun ollaan eka ajettu kunnon ressitestit EM kisoissa.
Ymmäksykseni mukaan hyväksi todettu V4 sarja jää myös tuotantoon.
Eli nelkku jää ns. Harrastus ja kisa kuskeille kun viitonen on vain parasta hakevalle kuskille. Ehkä syksyllä alkaa saamaan nelkkuakin sisäänajettuna :P
Tuoltahan toi rullavan rungon hinta löytyy. http://www.rossmod.co.uk/mcd-rr5-4wd-racing-buggy-1-6th.html (http://www.rossmod.co.uk/mcd-rr5-4wd-racing-buggy-1-6th.html)
Vaikka tuollakin lukee että speksit ja hinta vielä hieronnassa.
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 04.07.13 - klo: 14.32
Eli nelkku jää ns. Harrastus ja kisa kuskeille kun viitonen on vain parasta hakevalle kuskille. Ehkä syksyllä alkaa saamaan nelkkuakin sisäänajettuna :P
Itse asiassa juurikin näin.
Elämä kallis DNA halpa...
Eli pyöreesti kaksi tonnia rullaavana. Eli kolmetonnia putken, motin ja muutaman päivityksen kanssa. Tais jäädä haaveeksi...
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, kuinka moni aikoo ostaa tuon uuden rr5 mallin kun se tulee Tonille myyntiin?
Siis kisakuskit ja harrastajat mukaan lukien?
Kisakuskit varmasti ostaa ton, mutta myös harrastaja jolla on paksu lompakko tuon ihan takuulla ostaa..
On tuo kyllä niin makea peli....
En tiedä mut ite odotan innolla seuraavaa ralliversiota. Maksoi mitä maksoi hankittava se on :evil:
Mielenkiintoinen tuo uusi auto on ei sitä käy kiistäminen
näin pääasiallisen kisakuskin näkökulmasta katsottuna mutta...
Jos hinta-arviot pitävät paikkansa, liikutaan n. 2000€ tuntumassa rullaavasta autosta
ja tuohon summaan päälle sitten servot ym, tavaraa.
Omalla kohdalla tuollainen sijoitus uuteen pirssiin on mahdoton ellen sitten satu voittamaan
lotossa.
Katsontilannetta uudestaan sitten vuoden taikka parin päästä, kun autojen hinnat ovat ehkä hiukan tippuneet ja mahdolliset lastentaudit korjattu.
Siihen asti räpistelen RRV4:lla sen mitä pystyn.
Kuka on jo tehny varausta tosta autosta :azn:
Lotossa jos voittaisi tai onni muuten potkaisisi rahallisesti, niin tuo ois kyllä ykkösenä listalla..
Nyt vain ajellaan v4 mallilla :afro:
Terveiset EM-kisoista.
Nyt ekat kisat ajettu uudella RR5 autolla.
Kotiin tuliaisina 4.s sija.
Fiiliksiä autosta ei pysty sanoin kuvailemaan, mutta yritetään kertoa jotain...
Elikkä kaikki on laitettu uusiksi RRV 4 malliin nähden.
Tässä ehkä tärkeimpiä seikkoja;
-jousitus geometria sekä säädettävyys
-voimansiirron herkkyys
-tasauspyörästöjen lukot->säädettävät levylukot
-huomattavasti suuremmat iskarit vakio tilavuus männillä
-eikä vähäisimpänä juttuna erilliset jarruservot,joilla jarru balanssia voidaan säätää vaikka kesken ajon.
(//)
T.Pekka Heikkilä
Onnea Pekalle hienosti menneistä kisoista :wink:
Ohan toi uusi auto kyllä pikaisesti katsottuna niin paljon paremmin suunniteltukkin kuin edeltäjä, joten tolla voi tulla kisoissa vielä ykköspallejakin otettua...
Milloin Suomessa otatte nuo autot käyttöön?
Taitaa jo Vesivehmaalla 10.8 la Pekka ajaa RR 5:lla. Muut tulee RRV 4 perässä.
Saattaa olla tappava ylivoima Pekalla :cool:
Siihen ylivoimaan on jo totuttu.
Tuskin merkitystä jääkö kärjestä 2 vai 4 kierrosta... :sad:
Mut ei auta itku, kun ei itsellä ranteet riitä kunnolliseen haastamiseen.
Eikös se riitä ku antaa ittestään sen 100%, voi olla etes tyytyväinen itseensä :wink:
Onhan toi komea peli, ei siitä mihinkään pääse. Ja upeasti suunniteltu! Niinkun Pekka kisoissa totesikin, että "ei paljon pohjaile". Auto näyttää kelluvan yli monttujen kuin höyhen, ja eeämmissä niitä monttuja riitti loppuviikosta. :grin:
Ei silti, paljon on myös kuskista kiinni. Hiltusen Jouni jätti V4:llä monen monta RR5:ttä taakseen, kuten teki myös Elfvingin Toni ja monet muut. Saattaapi olla että lopptulema olisi ollut täsmälleen sama, vaikka rr5:ttä ei olisi vielä EM kisoissa testatukaan.
:azn:
Totta, ei se auto yksin aja, kuskista se kaikki kiinni on.. :azn:
Nyt se on ennakkotilattavissa MCD RR5 Factory Team EC. Limited Edition autoja on rajoitettu 100kpl:een erä. Limited Edition versio sisältää seuraavat lisäosat.
Sen verran laaja ja arvokas paketti tulee Limited Edition version mukana, että itse ainakin laitan tämän tilaukseen.
1. Barracuda tehopakoputki (näkyy kuvissa)
2. Lisäiskarit
3. Sarjan iskarinjousia
4. 120° diffien ramppilukot
5. Diffien lisäpalat
6. 20T pinion ratas
7. 62T Spurri
8. Tukivarsien tappien kiinnikelevyjä
9. Voimansiirron akseleiden vara suojakumeja
10. 3mm vakaajat
11. Sade ilmanputsarit
12. Raidetangon päitä
13. Vaihtoehtoinen Ackerman levy
http://www.flickr.com/photos/91963516@N05/9675974271/#sizes/o/in/set-72157635385280737/ (http://www.flickr.com/photos/91963516@N05/9675974271/#sizes/o/in/set-72157635385280737/)
No nyt on komea!
Ja tollasen paketin hinta oli?? :roll:
2500€ vaikkaisin..
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=602 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=602)
Ei ois kyllä paha hinta tolle setille..
Jos esim toiaja prodin titanium rtr paketti maksaa +3500€..
http://www.ajaprod.eu/en/voitures/91-ajab4ti-buggy-b42-titanium.html (http://www.ajaprod.eu/en/voitures/91-ajab4ti-buggy-b42-titanium.html)
Tohon mcd:hen moottori+servot niin alta 3000€ ollaan vielä pitkälti ja jää rahaa vaikka
pariin olueenkin :tongue:
Sori menee vähän ohi mutta ajaprod rtr maksaa 2445€, joten huomattavasti edullisempi. :roll:
Tulee mcd:llekin hintaa aika reilusti että pääsee tohon ajaprod titaani version painoon. :grin:
Toni, tuleekos tohon jo mukaan kaikki lämpösuojat että voi polttamatta esim vastarinakkua? Ei ole listattu eikä näy kuvissa.
Toi on sit se ihan perus töötti, jossa mm pakari on toi siggelaatikko.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.ajaprod.eu%2F71-117-large%2Fajab4apl-buggy-b42-team-edition-rtr-moteur-apl1.jpg&hash=17b2ecdca89df508c984057cf4724b7436fb5dde)
Ton mcd:n mukana tulee vielä liuta osia mukaan :wink:
Tosin, ei tuo aja prodikaan huono olisi..
Maku asioista ei voi kiistellä, sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli :laugh:
Tässä olisi 2 alkuerä lähtö 7.9 ajetusta Kaatiskunkusta "in-car" videona.
Autona MCD RR5..
https://www.youtube.com/watch?v=9FbMAtnTVSQ&feature=player_detailpage (https://www.youtube.com/watch?v=9FbMAtnTVSQ&feature=player_detailpage)
T.Pekka
Niin kun tässä näkyy pekan säätämä rr5 kulkee kuin sukkasillaan. Todella hieno auto
Ja nopea.
Todella hienosti liikkuu uusi auto.. :azn:
Miten kuskin mielestä eroaa edellisestä mallista?
Teknisestihän tuo on eri planeetalta, joten uskoisi että auto on myös ajettavuudeltaan ollut ja on erilainen..
Pääsikö helposti sinuiksi tuon uuden pelin kanssa?
Hieno video Raision radasta ja alkuerän menosta.
Livenä kun pääsi seuraamaan rr5:sen menoa radalla niin
ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon on menty eteenpäin rrv4:sta.
Sitten, kun Pekka kyllästyt ajamaan kärkisijoituksista niin voisit
aloittaa uuden uran virallisena kisatapahtumien kuvaajana incar tyyliin :grin:
RR5.sta on kyllä vaikea verrata RRV4 malliin, kun ovat teknisesti niin erilaisia.
Ketteryys ehkä päälimmäisenä tulee mieleen.
Vaikuttavina tekijöinä; uudenlaiset lukot sekä ohjaus ja jousitusgeometria.(lukothan ovat täysin auki, jos ei vedätetä tai jarruteta)
Voimansiirro tehohävikki.
Vaikuttavina tekijöinä; ei kulmavaihdetta sekä isommat perien pinjonit.Perien välitys tasan 3.0, vanhassa mallissa 2.5. Tästä seurauksena voidaan käyttää vähän pitempiä kokonaisvälityksiä.
Vanhassa mallissa käytin 10.2-10.8 kokonaisvälitystä, radasta riippuen.
RR5 mallisssa samoilla radoilla nyt käytössä 9.14-9.6-> kulkua suorille lisää
Tässä joitan juttuja mainittuna.
-Pekka
Lainaus käyttäjältä: peto - 08.09.13 - klo: 20.48
RR5.sta on kyllä vaikea verrata RRV4 malliin, kun ovat teknisesti niin erilaisia.
Ketteryys ehkä päälimmäisenä tulee mieleen.
Vaikuttavina tekijöinä; uudenlaiset lukot sekä ohjaus ja jousitusgeometria.(lukothan ovat täysin auki, jos ei vedätetä tai jarruteta)
Voimansiirro tehohävikki.
Vaikuttavina tekijöinä; ei kulmavaihdetta sekä isommat perien pinjonit.Perien välitys tasan 3.0, vanhassa mallissa 2.5. Tästä seurauksena voidaan käyttää vähän pitempiä kokonaisvälityksiä.
Vanhassa mallissa käytin 10.2-10.8 kokonaisvälitystä, radasta riippuen.
RR5 mallisssa samoilla radoilla nyt käytössä 9.14-9.6-> kulkua suorille lisää
Tässä joitan juttuja mainittuna.
-Pekka
Ihan mielenkiinnosta kysyn, et onkos tuossa jonkinlaiset ramppilukot, kun ne noin pelaa?
Edit: Olihan tuol näemmä aiemmin puhetta jo ramppilukoista...
Kyllä on... Elikkä samanlaiset kun Gripper,ZF ja jne. valmistaa 1/1 kilpa-autoihin.
Oisko tosta tekniikasta muuten hyötyä ja apuja, jos tuo tekniikka myös istutettaisi x4 autoon?
Miten tuo sopisi asfaltille?
Off pelit kuitenkin on erillaisia kuin on road pelit..
Kyllä RR5,sta on viety vahvasti krossin suuntaan, mitä enemmän patteja ja röykkyjä on sen paremmalta auto tuntuu!
X4 taas on melko onnistunut laite asfaltille ja jäälle. toimii parhaiten, kun edessä on spooli ja takana vähän löysytetty kisa-lukko.(tai jopa vakio diffi, jos on todella liukasta) Uskoisin levy-lukon olevan vaikeampi ajaa.
Kyllä tuollaiset kuula-vetarit ja kardaanit olisivat olisivat hyvät X4 malliin. Ehkäpä päivittävat nekin joskus.
Koneen asennosta en ole ihan varma, joskus kokeilivat LS-5 autossa konetta toisinpäin-> oli mahdottoman huono juttu.
Mutta se kuitenkin takavetoisessa rata-autossa.
Milloin on tämän auton julkaisu?
Eikös se ole jo julkaistu. Ainakin jenkeissä näyttäs olevan varastossa.
Ensimmäinen erä on saapunut ja myyty loppuun. Toista erää kasaillaan parasta aikaa MCD:n tehtaalla.
Joilla on tämä auto voisi kirjoittaa vähän kokemuksia? Tekeekö tuolla putkella mitään joka tulee tuossa limited editionin mukana?
Eipä taida suomessa olla paljon kokemusta.
Itse olen ajanut autolla (joka tosin joiltakin osin prototyyppi) n.17l eli suurinpiirtein 10 tuntia,kaikki nämä kisa-lähtöjä.
Autohan on sama millä ajoin jo Espanjassa EM-kisoissa.
Mitään selkeästi heikkoa paikkaa ei ole, kaikki rikkoontumiset ovat johtuneet suoraan tai epäsuoraan kolareista tai ajovirheistä (kestää kyllä kärrynpyörää melkosesti).
Pakoputki on uskoakseni optimoitu 26cc moottorille ja on parempi kuin RRV4 mallin Samba4 putkisto.
Kokeilin Raision sisäkisassa 30.5cc moottoria ja ei kyllä ahdistanut putki noilla kuutioilla.
PS. Kyssäreitä saa heitellä, pyrin vastailemaa kun ehdin...
-Pekka
Taitaa RR5:n testit mennä tuonne kevät puolelle. Ei jaksa ruveta suttaamaan sitä vielä. Nyt talvi sitä hypistellään vaan ja varustellaan pikkuhiljaa. Mutta vaikuttava veittihän tuo on.
-Jari-
Björn Riesebeck ja grafilin kimpassa tekemä kori rrv5:seen.
minun mielestä ei mikään kauhean hieno luomus...
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/10017_632635910106503_325411455_n.jpg)
Ihan V..N ruma (https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bajacowboyz.de%2Fwcf%2Fimages%2Fsmilies%2Fbad.gif&hash=9c2cd35657bbbccbceee99994c7f8911bd14be0f)
Ei se ulkonäkö vaan toimivuus.
Mut sanotaanko näin ettei toi kyllä istu minunkaan silmään. :laugh:
Johan on ufon näköinen. Kuinkahan ilma kiertää kopan alla, vai tuleeko tuolla korilla lämpöongelmia?
Ei mukaan mielestä mikään kaunis. kulmia paljon ja kumista kori menee ensin rikki.
Asiasta toiseen RR5 jenkki menossa testaan autoja Liettuaan ensiviikonloppuna.
Tässä linkki http://www.rc-cars.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=272&Itemid=109&lasa_page=&lasa_id=226&lasa_w=events (http://www.rc-cars.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=272&Itemid=109&lasa_page=&lasa_id=226&lasa_w=events)
Mun silmään näyttää jotenkin et olisi tulostettu tuo kori?
Omaan silmään ei nuo grafilin kopat ole koskaan istunu. Mutta ei sillä, hyvä että erilaisia koppia on tarjolla.
Iivonen, ajaako hpi bajat samassa ryhmässä kuin 4wd autot?
1/5-1/6 Petrol
1
Šarūnas Cijūnaitis
Vilnius, LT
HPI Baja 5b SS
HPI 26cc
2
hanno kruus
salo, FI
ajaprod 4wd
26cc
3
Mikko Korhonen
Nurmijärvi, FI
MCD RRV4
26cc
4
Marko Laitinen
Hyvinkää, FI
MCD RR5
26cc
5
Jari Paasikivi
Eurajoki, FI
MCD RR5
26cc
6
Pekka Heikkilä
Mäntsälä, FI
MCD RR5
PHR Racing
7
Pekko Iivonen
KOUVOLA, FI
MCD RR5
26 CC
8
Dominykas Eičinas
Vilnius, LT
MCD RRV4
Zenoah 26cc
9
Giedrius Meškauskas
Vilnius, LT
HPI Baja 5b SS
27cc
10
Matti Iivonen
Elimäki, FI
MCD RRV4
26CC
Grafil mainostaa tuota koriaan jo eri foorumeillakin.
Ja muka italiassa tehdään ja suunnitellaan aina niin maan valtavan hienoja ja tyylikkäitä tuotteita, tuo ei ainakaan lukeudu niihin.
http://www.5thscaleforum.com/vb/showthread.php/7603-New-Project-Finally-Revealed (http://www.5thscaleforum.com/vb/showthread.php/7603-New-Project-Finally-Revealed)!!!-G-R-EVO-for-MCD-RR5!!!
Tosta korista joka tulee auton mukana, saa kyllä maalilla todella nätin.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-occasion.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F11%2F391427-1000x750.jpg&hash=41ef63bd3757eed5ce88f751141a6e9043cd0b71)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi237.photobucket.com%2Falbums%2Fff256%2FRCkris%2F20140108_121035.jpg&hash=e775683caa7a1a62ba51539510f3e1707b6e5409)
Kyllä ajaa kaikki samassa nipussa. Liettuassa on ollut muina kertoina LSOR vähän enemmän sakkia ajamassa.
Autot ovat sitten aika laajalta sektorilta halpis-kisakamaa.
Jep. Samoissa erissä ajetaan... saattaa olla jänniä tilanteita luvassa, kun takaveto autot seilaavat suorilla laidasta laitaan!
Tuota just mietin, että monta kierrosta takatuupparit jää kisassa kierroksissa jälkeen nelikoita :laugh:
Ajaako ne kuitenkin 2wd luokassa vaikka samassa lähdössä ovat, vai samaa kisaa kaikki 1/5-6 autot?
Tuolta Liettuan kisan A-Finaali tulokset;
http://rc-cars.lt/images/stories/Off_Road_Rezultatai/2014/20140118-1varzybos/f5r5.html (http://rc-cars.lt/images/stories/Off_Road_Rezultatai/2014/20140118-1varzybos/f5r5.html)
Ja täältä muita tuloksia kisasta;
http://rc-cars.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=478&Itemid=42 (http://rc-cars.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=478&Itemid=42)
Mikä vika Iivosella oli autossa, kun ei aikaa tullut?
Pekolla ensin ongelmia ponderin kanssa, sitten hajosi ohjaus-servo ja finaalissa taisi katketa akun johto...
Matti ei startannut finaaliin ollenkaan.
RR5:sen alumiiniset tukivarsien kiinnitys palikat. Kuvissa olevat kappaleet esi tuotantoa joita testattiin Liettuassa. Toimii ja kestää. Nyt kyseistä sarjaa olisi mahdollista tilata ja hinta sarjalle tulee olemaan noin 150€ riippuen tilaus määrästä. Valmistettu 7000 srj:n alumiinista ja on aika stydiä tavaraa. Lisätietoja ja tilauksia osoitteeseen jari.paasikivi@luukku.com Lisä kuvia lähetetään kiinnostuneille. Tilaus lähtee valmistajalle tämän kuun lopulla, joten pidä kiirettä.
Nättiä työtä cnc sorvi tehnyt :azn:
Ei minusta mitenkään paha hinta tollasesta MCD tehtaan race team:n käytössä olleesta kisa RR5 versiosta (FT)...siis käytetty, mutta voisi olettaa että hyvät palikat kiinni :cool:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rcautot.fi%2Fimage%2Fcache%2Fdata%2FRR5%2FRR502-228x228.jpg&hash=d592b5b615745f0c6e70942aca233f5a0856b80c)
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=801 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=801)
Muutamia pieniä päivityksiä 5.series autoihin!!
http://www.robitronic.com/en/news/mcd-new-upgrade-alloy-parts.html (http://www.robitronic.com/en/news/mcd-new-upgrade-alloy-parts.html)
-Pekka
Millaisia servoja on porukat käyttänyt RR5:ssa??
Lainaus käyttäjältä: tellu - 13.11.15 - klo: 18.16
Millaisia servoja on porukat käyttänyt RR5:ssa??
EuroRC:n porukka on ajanu Highest DT2100 servolla (http://www.eurorc.com/product/11556/highest-high-voltage-dt2100-servo---454-kg---007s) kestää isältä pojalle ja on tarkka ja nopea :)
Eiköhän tuollakin pärjaa http://www.eurorc.com/product/7035/savox-sv-0235mg-35kg-hv-servo (http://www.eurorc.com/product/7035/savox-sv-0235mg-35kg-hv-servo)
Omassa kiinni highest DT2100 servot. Monia koittanut mutta näitä uskaltaa suositella.
Itselläkin oli Highest DT2100 ohjauksessa ja nyt siirtyy seuraavaan autoon. Uskallan sanoa, että on hintansa väärti.