Uutta autoa pukkaa Losilta:
https://www.youtube.com/watch?v=6oZGKoD9m5I (https://www.youtube.com/watch?v=6oZGKoD9m5I)
http://www.horizonhobby.com/products/desert-buggy-xl-1-5th-4wd-buggy-rtr-LOS05001 (http://www.horizonhobby.com/products/desert-buggy-xl-1-5th-4wd-buggy-rtr-LOS05001)
Key Features
Full 4WD capabilities
Pull start 23cc gasoline engine
Machined ring and pinion gear
740cc gas tank
Integrated adjustable servo saver
5mm aluminum chassis
Dual disk brakes
Sealed differentials
Spektrum™ DX2E 2.4GHz radio system included
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs7d5.scene7.com%2Fis%2Fimage%2Fhorizonhobby%2FLOS05001_b0%3F%24pdpLand%24&hash=4fc6557297c1de4f935690e0ee235b75d9679031)
Kuolaa... :grin: :grin:
iha sama näkönne ku toi simera.
http://www.rampageshop.com/chimera-sr---gas-sand-rail.html (http://www.rampageshop.com/chimera-sr---gas-sand-rail.html)
hintaa vain on 3x ton verta.
Mikä pirkeleen rcmk tää sit muka on?
http://largescalenews.com/2013/03/all-new-4wd-15-scale-coming-soon-whos-is-it/ (http://largescalenews.com/2013/03/all-new-4wd-15-scale-coming-soon-whos-is-it/)
Toihan on ihan sama auto ku toi losi, kumpi käyny taas varkaissa kumman puolella(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.muskleforum.com%2Fimages%2Fsmilies%2F55ms9.gif&hash=df355e4725e1e10d465a0a4921d7788561843898)
Noi kenblockin linkkaamat on ollu tiedossa markkinoilla jo pitemmän aikaa. Näyttäis että Losi on lähtenyt klooni-linjalle.
Siis toi juhamasan linkki, tsekatkaa ja kattokaa losia ja tota rcmk autto, kumpi nussi ja kumppa korvva?
http://rc10.fi/index.php?topic=74310.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=74310.0)
Ihan täyssi samma auttot, toine o "rcmk" ja toinen losi, vai huijasko niko meitä kaiki sillo?
No ei toi rcmk ihan täysin suora kopio ole Losista.
Olis mukava päästä hypistelemään livenä tuota RCMK:n autoa ja päästä tuntumaan minkä tasoisia materiaaleja tuossa on käytetty. Yleensä kopioissa on käytetty huonompilaatuista muovia ja jotkut toteutukset on muutettu muka paremmiksi näin kuitenkaan olematta.
Mutta en minä rcmk:n autoa ainakaan tuomitse, koska omakohtaista kokemusta ei kyseisestä autosta ole ja kuvista ei käytettyjä materiaaleja näe. Jos hinta on halvempi kuin Losin niin miksi ei olisi hyvä kilpailija Losille.
Sehän on oikeastaan mukavaa että kilpailua esiintyy, koska silloin nämä suuretkin valmistajat joutuvat miettimään mitä keksiä seuraavaksi jotta myyntimenestys jatkuu. Ainakin harrastus tulee mielekkäämmäksi kun markkinoilta löytyy uusia automalleja ja kilpailevia valmistajia.
Noihan on ku kaksi marjaa, veikkaanpa että tuo rcmk on ollu vedätystä, losi on ollut oikea auto.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flargescalenews.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2Fecx-4wd-radio-control.jpg&hash=7f355ae39f87d808a3d3837d838280990aec1759)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flargescalenews.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2FECX-Large-Scale-1.jpg&hash=99923966356d7cd6139dc83d6a397aade187bfb3)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flargescalenews.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2FECX-Large-Scale-1.jpg&hash=99923966356d7cd6139dc83d6a397aade187bfb3)
Losissa täysin samat renkaat, vanteet, kehikko, kaikki mitä tossa oleviaan olevassa rcmk autossa.
Minä sanon että rcmk:ta ei ikinään tulekkaan, vaan se on losi joka tuossa kuvassa ja largescale jutussakin on ollut vuoden alusta esillä.
Tiedä sitten miksi jotku sitä rcmk.ta väittivät olevan tuon auton kehittäjänä.. :shocked:
Losin kuvia.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.huutokuva.net%2Fo%2FhmhU.jpg&hash=c2dcb5800273878d9dedbc7e19dba0e81d8b04d7)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.huutokuva.net%2Fo%2FhmhV.jpg&hash=c4796a35905407f35b9280e780a3d660c039eab4)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.huutokuva.net%2Fo%2Fhmhw.jpg&hash=802bf1160d60af318cd6003e34a6175146f8d843)
Sama auto kyseessä..
Tuo eka julkaistu oli proto jossa oli rcmk:n kone, tehari ja jotain aluosia.
Rrt malli tietenkin huokeampi, eihän tuo 5-t :kään tullu ku tolla samalla kuppasella motilla ja tolla sikarilaatikolla, puhumattakkaan mistään aluosista.
minkätakia losi ois tämän auton huonommaksi tehny mitä sen nykyinen 5-t auto? Voisko auto olla rcmk:n suunnittelema mutta losi ostanu sen vaan omiin nimiin myyntiin...
Tommonen pitää saada 5T,N kaveriksi ja pian :tongue:
Hienolta näyttää, monttu bashauksessa varmaan hauska kunnon moottorilla.
Lainaus käyttäjältä: tonij - 21.11.13 - klo: 13.33
minkätakia losi ois tämän auton huonommaksi tehny mitä sen nykyinen 5-t auto? Voisko auto olla rcmk:n suunnittelema mutta losi ostanu sen vaan omiin nimiin myyntiin...
Tota mäkki veikkasi..
Ei toi gyl ole kummosemma näkönne ku toi hemistormi losi.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rctech.net%2Fforum%2Fattachments%2Foval-larger-scales-more%2F901868d1333301407-hemistorm-penta-new-losi-5ive-body-hemistorm-5ive-t-penta-1-588x488.jpg&hash=66d33b732e5f2702e5bb11a6d83ca00fb058f9bf)
Kyllä kun tuostakin joku jaksaa innostua niin tekee kilpailukykyisen krossarin jos vaan auto jotenkin mahtuu kilpurin mittoihin. :grin:
Mainos tuli minullekin tuosta samasta Losista -> http://www.largescalerc.com/05001-DesertBuggyXLRTR-1/5Scale-ByLosi.aspx (http://www.largescalerc.com/05001-DesertBuggyXLRTR-1/5Scale-ByLosi.aspx)
Ainoo mikä mun mielestä tuossa autossa on mennyt vikaan ja pahasti on kaasu/jarruservon paikka.
Jos tuohon jonkun tuuninkiputken laittaa ottaa servo aika nopeasti lämmöt ja ajo loppuu siihen.
..ja myöskin cvd:t kun ne eivät ole hubin sisällä sisemmän laakerin sisällä niinkuin 5-t:ssä ja mcd:n rrv5:ssä.
Etu c-palan kiinnitys tosi alhaalla toisin kuin muissa uusissa autoissa.
Yms yms.
Millonkaha toho voi saada ekoi tehareit, menee varmma kuukaussii viel..
jetpo ja victory varmma jotka eka tekke.
Saattaa olla että jokin 5iven putki menee heittämällä tai todella pienin muutoksin suoraan tuohon alustaan.
Joku tollanen ainakin.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flargescalenews.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2F15-scale-rc-4wd-electrixrc.jpg&hash=e53bc7259f3df84ab0034c7450c5b7195859088b)
http://www.modelsport.co.uk/rc-petrol-models/rc-car-categories/9900/990020&ManufacturerID=25&MSAttributeID (http://www.modelsport.co.uk/rc-petrol-models/rc-car-categories/9900/990020&ManufacturerID=25&MSAttributeID)[85]=224
Sama auto kuin RCMK. RCMK valmistaa ko. auton ja on sen myös suunnitellut. Vaikuttaa siltä, että RCMK on tehnyt diilin Losin kanssa auton myynnistä, koska RCMK:lta ei ole kuulunut mitään auton myyntiin tulosta. Pistin kyselyä RCMK:lle että saako tätä autoa ylipäänsä RCMK:lta vai pitääkö ostaa Losilta. Haluan ainakin tuollaisen auton.
Noita tehoputkia RCMK:lla on jo varastossa.
Aika sekava soppa.
Vittu mitä touhua losilta. :shocked:
Niin laiskoja nuo jenkit nykyään, että kun on tuohta taskussa, niin mitä sitä itse suunnittelemaan, ostetaan valmis paketti ja pannaan siihen oma nimi.
Meni maku losista täysin, tyypillistä jenkki spede touhua.
Kyllä se vaan niin on että näissäkin touhuissa isot syö pienemmät jos rahoitukset, jakelukanavat, mainonta ja alihankkijat ei ole kunnolla hallussa.
Uskoisin et tuokin auto paranee vaan Losin käsissä koska laadunvalvonta, materiaalit ja varaosaverkosto on hierottu vuosien saatossa jo sille tasolle että muut seuraa perässä.
Sen näkee aikanaan, tällä hetkellä tuotanto voi olla vielä koreassa.
i*iootti jenkithän luulee, että losi on auton suunnitellut ja rakentanut aina atomeista lähtien :shocked:
Lainaus käyttäjältä: kenblock - 21.11.13 - klo: 11.45
iha sama näkönne ku toi simera.
http://www.rampageshop.com/chimera-sr---gas-sand-rail.html (http://www.rampageshop.com/chimera-sr---gas-sand-rail.html)
hintaa vain on 3x ton verta.
Chimera on noin 600 ja Desert Buggy noin 1000 ... eli hinta ei ole 3x vaan lähinnä 1.5x ..
Shut up and take my money!
ps. Lehtibakka veit jalat suustani.
Uskoisin et tuokin auto paranee vaan Losin käsissä koska laadunvalvonta, materiaalit ja varaosaverkosto on hierottu vuosien saatossa jo sille tasolle että muut seuraa perässä.
Kauankohan RC Madnessilla kestää tehdä tuollekin sähkökonversiopaketti? :)
5-T:lle on jo: http://www.rcmadness.com/rcm%20bl5%20conversion.html (http://www.rcmadness.com/rcm%20bl5%20conversion.html)
Saksastakin saa losin buggyä.
http://rc-car-online.de/shop/en/products/losi_5ivet_desert-losi-desert-buggy-xl-rtr-1:5er-4wd.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/losi_5ivet_desert-losi-desert-buggy-xl-rtr-1:5er-4wd.html)
Joulukuun puolivälin jälkeen pitäisi tulla autot saksaan ja iso kasa on tilattu.
Mut jos meinaat saada auton, niin maksa 100€ talletusraha autosta etukäteen, täten varmistat että saat auton.
Samoihin aikoihin saa ihan suomestakin, eli Nutechracing.fi näitä myy. Tarkkaa toimitusaikaa en tiedä, mutta jos kiinnostusta löytyy niin eiköhän Hanno saa jonkun aikataulun vahvistettua.
Kyseinen auto lähti tilaukseen rc-car-online shopista. Samalla kyselin jo mgm:än noparia ja lehnerin mottia. Jospa rc-madnesilta tulisi conversio kitti piakkoin myyntiin.
Ooh! Call me kade :)
Kiva että joku tilasi näin nopeasti, ja vieläpä olet konversiomiehiä ;)
Jäämme jännittämään ajovideoita ja konversion etenemistä ...
Lainaus käyttäjältä: moggi-samuli - 29.11.13 - klo: 08.42
Kyseinen auto lähti tilaukseen rc-car-online shopista. Samalla kyselin jo mgm:än noparia ja lehnerin mottia. Jospa rc-madnesilta tulisi conversio kitti piakkoin myyntiin.
Mä voin ottaa sen kuukaudeks tai pariksi koeajoon, saat sitten varmasti toimivan pelin kun spottaan kaikki mahdolliset viat ja puutteet :grin: :grin:
Conversion etenemistä saa odottaa hetken. Nopari ja motti tulee vasta helmikuussa. 12s akut tilaan luultavammin stefans lipo shopista. Toissa päivänä laitoin tiedustelun madnesille josko ovat edes tekemässä kittiä kyseiselle autolle. Jos ei täytyy olla yhteyksissä mr. cnc:hen
Lainaus käyttäjältä: moggi-samuli - 29.11.13 - klo: 09.19
Conversion etenemistä saa odottaa hetken. Nopari ja motti tulee vasta helmikuussa. 12s akut tilaan luultavammin stefans lipo shopista. Toissa päivänä laitoin tiedustelun madnesille josko ovat edes tekemässä kittiä kyseiselle autolle. Jos ei täytyy olla yhteyksissä mr. cnc:hen
Kuka/mikä on Me. CNC?
Mr.cnc = kaverini jolla pätevä cnc työstökeskus ja ohjelmointi osaamista.
Jos madnesi ei tee kittiä voi olla että tilaan 5ive:n asennus kitin ja muokkaan siitä. Heidän moottori kiinnike näyttää pätevältä ja sopii myös lehnerille. Mutta katsotaan nyt. Jos vaikka saisi auton ensin.
CNC-sorvaus. Niinpä tietty.
Mua kans kiinnostaa 3D-printtaus. Josko sillä saisi edullisesti osat. Voisi kans ihan itse suunnitella.
SpaceX-firmallla on titaania käyttävä 3D-printteri :)
Miksi se pitää heti pilata ja tehdä siitä sähkökäyttöinen?
Ei paljoa ole enää oikean gasoline headin tuntua siinä sitten kun sähkö vain vinkuu ja ulisee.
Minun mielestä nuo sähkötoimiset on ihan kivoja, mutta vain 1/10 koossa.
Nämä isot autot kuullu olla bensamoottorilla.
Mutta kaikki kun ei osaa näitä moottoreita laitella ja säätää, niin pitää tyytyä siihen mitä saa.
Lainaus käyttäjältä: texwiller90 - 29.11.13 - klo: 11.19
Miksi se pitää heti pilata ja tehdä siitä sähkökäyttöinen?
Ei paljoa ole enää oikean gasoline headin tuntua siinä sitten kun sähkö vain vinkuu ja ulisee.
Minun mielestä nuo sähkötoimiset on ihan kivoja, mutta vain 1/10 koossa.
Nämä isot autot kuullu olla bensamoottorilla.
Mutta kaikki kun ei osaa näitä moottoreita laitella ja säätää, niin pitää tyytyä siihen mitä saa.
onneksi jokainen saa tehdä sellaisen kuin itse haluaa,eikä tarvitsee kuunnella toisten piipityksiä.
omaan mieleen noi bensat on keskenkasvuisten kovaäänisiä kakkoja.
Lainaus käyttäjältä: texwiller90 - 29.11.13 - klo: 11.19
Miksi se pitää heti pilata ja tehdä siitä sähkökäyttöinen?
Mä en sitä mun mielestä pilaa vaan parannan! :) Mä pidän paljon enemmän sähköstä kuin bensasta.
LainaaEi paljoa ole enää oikean gasoline headin tuntua siinä sitten kun sähkö vain vinkuu ja ulisee.
Enpä haluakaan gasoline headin tuntua. Mä haluan nimenomaan sitä vinkua ja ulinaa!! :D
LainaaMinun mielestä nuo sähkötoimiset on ihan kivoja, mutta vain 1/10 koossa.
Nämä isot autot kuullu olla bensamoottorilla.
Ei kai minkään kuulu olla millään muulla tavalla kuin sillä tavalla millä kukin tykkää?
LainaaMutta kaikki kun ei osaa näitä moottoreita laitella ja säätää, niin pitää tyytyä siihen mitä saa.
Ai että mä niinku joudun tyytymään sähköön kun en osaa bensamoottoria laitella ja säätää?
Se on kuule jo rumasti sanottu.
No jo on taas turhanpäiväistä vääntöä ja itkua, eikös tämän topicin tarkoitus ollut keskustella ko. autosta, jos nyt välttämättä porukka haluaa väitellä siitä onko muna tullut ennen kanaa, tai onko koolla merkitystä, niin tehkääpä ihan oma topicci ja pysytään tässä topicissa aiheessa, eli tuossa Losin tulevassa autossa. ok? :wink:
Lainaus käyttäjältä: moggi-samuli - 29.11.13 - klo: 08.42
Kyseinen auto lähti tilaukseen rc-car-online shopista. Samalla kyselin jo mgm:än noparia ja lehnerin mottia. Jospa rc-madnesilta tulisi conversio kitti piakkoin myyntiin.
Hoblaa ja onneksi olkoon uudesta autosta. Laitas tänne fiiliksiä kun saat auton. Mulle ihan sama iniseekö vai päriseekö se mennessään, mua vaan kiinnostaa tämä malli aivan tavattoman paljon.
Lupailivat että pitäisi saapua ennen joulua. Pakettiin minkä tilasin kuului jos oikein muistan g290 zenoah moottori. Sillä vissiin pääsee alkuun kunnes SÄHKÖT saapuvat. Sittenhän voi heittää ton bensakoneen tarpeettomana vaikka roskiin.
Mä voin ostaa HALVALLA tuon bensamoottorin poies sulta. Elä hyvä mies sitä roskiin kippaa. Aina löytyy näitä minunlaisia höperöjä jotka jaksaa erinäisten likujen avulla käyvien moottoreiden kanssa leikkiä.
Tää kait on bensa-auto puoli?
Joten täst lähtie, pitäkkä ne sähköjutut omal puolellanne.
Vaik kui sitä ep:n tekisitte.
Lainaus käyttäjältä: moggi-samuli - 29.11.13 - klo: 14.25
Sittenhän voi heittää ton bensakoneen tarpeettomana vaikka roskiin.
heh heh :D :D
Mä tuun dyykkaamaan sen sun roskiksesta ja myyn eteenpäin ;)
Lainaus käyttäjältä: kenblock - 29.11.13 - klo: 15.01
Tää kait on bensa-auto puoli?
Joten täst lähtie, pitäkkä ne sähköjutut omal puolellanne.
Vaik kui sitä ep:n tekisitte.
Tää on vaihteeksi hyvä pointti.
Ajattelinkin, että kenties tästä autosta voisi myös aiheen perustaa tuonne sähköautojen puolelle, jossa voisi keskustella konversioasiaa yms. Se on oikeasti aika eri asia kuin tää perus-bensaversiosta keskustelu.
Onkohan Losi 5-T:n sähkökonversiosta täällä RC10:ssä keskusteltu ja mihin on päädytty?
Jos semmoinen topikki tulee ilmoitusta tähän suuntaan kiitos.
Perustakaa sähkis puolelle losi topikkii oma kohta kummallekki autolle.
Eihä se mitiä maksa :roll:
Sinne se Mr. Block perusti sen.
http://rc10.fi/index.php?topic=80846.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=80846.0)
Eli tämän buggyn sähkökonversiosta juttelua tuolla ...
Mitenkäs paljon tuollainen cy23 moottori apulaitteineen voisi painaa?
2-2,4kg
Neljä akkua painaa jo sen pari kiloa - jos laittaa esim 4x3S tai 2x3S+2x4S. Eikä 2x6S tai 2x7S ole varmaankaan juuri kevyempää, jos ampeeritunnit pitää samoissa.
Ja Lehner 3060 on noin 1,25kg (!!!).
Eli luultavasti ainakin kolme kiloa on akut ja moottori. Esci ja konversiokapulat mukaan niin se on 3,4-4 kg.
Jos bensakone on vaikkapa 2,2 kg ja täysi tankki bensaa tankkeineen on noin vajaa kilo niin saadaan seuraava vertailu:
Bensakone + tankki bensaa = n. 3 kg
Sähkömoottori + akut + esc yms = n. 4 kg
Jaha tuon juttuni piti mennä sähkökeskustelun puolelle. Noj, jääköön tähänkin.
Pari uutta videota tullut.
HorizonHobby.com Teaser - Losi Desert Buggy XL (http://www.youtube.com/watch?v=8vqn63w7o20#ws)
Losi® 1/5 Desert Buggy XL 4WD First Snow Run (http://www.youtube.com/watch?v=4HTjxhCNt5c#ws)
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 29.11.13 - klo: 11.40
Lainaus käyttäjältä: texwiller90 - 29.11.13 - klo: 11.19
Miksi se pitää heti pilata ja tehdä siitä sähkökäyttöinen?
Ei paljoa ole enää oikean gasoline headin tuntua siinä sitten kun sähkö vain vinkuu ja ulisee.
Minun mielestä nuo sähkötoimiset on ihan kivoja, mutta vain 1/10 koossa.
Nämä isot autot kuullu olla bensamoottorilla.
Mutta kaikki kun ei osaa näitä moottoreita laitella ja säätää, niin pitää tyytyä siihen mitä saa.
onneksi jokainen saa tehdä sellaisen kuin itse haluaa,eikä tarvitsee kuunnella toisten piipityksiä.
omaan mieleen noi bensat on keskenkasvuisten kovaäänisiä kakkoja.
Etenkin kun sähköversiot jättää bensapelit kauas taakse...
Lainaus käyttäjältä: sulo2604 - 17.12.13 - klo: 08.02
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 29.11.13 - klo: 11.40
Lainaus käyttäjältä: texwiller90 - 29.11.13 - klo: 11.19
Miksi se pitää heti pilata ja tehdä siitä sähkökäyttöinen?
Ei paljoa ole enää oikean gasoline headin tuntua siinä sitten kun sähkö vain vinkuu ja ulisee.
Minun mielestä nuo sähkötoimiset on ihan kivoja, mutta vain 1/10 koossa.
Nämä isot autot kuullu olla bensamoottorilla.
Mutta kaikki kun ei osaa näitä moottoreita laitella ja säätää, niin pitää tyytyä siihen mitä saa.
onneksi jokainen saa tehdä sellaisen kuin itse haluaa,eikä tarvitsee kuunnella toisten piipityksiä.
omaan mieleen noi bensat on keskenkasvuisten kovaäänisiä kakkoja.
Etenkin kun sähköversiot jättää bensapelit kauas taakse...
Tämäntapaiset vääntökäyrät on kans aika pop :)
(http://lancet.mit.edu/motors/motors3.html#tscurve (http://lancet.mit.edu/motors/motors3.html#tscurve))
Voisiko tämän sähköauto länkytyksen siirtää omaa topicciinsa jonka mr.block perusti...ihan oikeesti se ei kiinnosta täällä ketään.
Kiitos jo etukäteen modeille :police:
Samaa mieltä. Ne joita bensakoneet kiinnostaa eivät välitä sähkövehkeiden ininästä. Sähköpeleistä voi puhua siellä minne ne kuuluu. En mä ainakaan mene sähköpuolelle piipittämään siitä miten hienoja bensakoneet on.
Olen aivan samaa mieltä jariv kanssa. Välillä tuntuu kuin käämipojilla olis selittelyn tarve valinnoistaan. :afro:
Onko kukaan muu tätä ostanut?
Itselläni vielä ostoslistalla ... toivon että kesällä saisi hankittua.
Lainaus käyttäjältä: JariV - 17.12.13 - klo: 17.23
Samaa mieltä. Ne joita bensakoneet kiinnostaa eivät välitä sähkövehkeiden ininästä. Sähköpeleistä voi puhua siellä minne ne kuuluu. En mä ainakaan mene sähköpuolelle piipittämään siitä miten hienoja bensakoneet on.
Samaa mieltä myös bensa toimii ku junan vessa.
Nitrojen sähköistämisen ymmärrän nitroissa enemmän säätämistä ja kikkailua, bensa-auto on toiminnaltaan ja säädöiltään aivan eri luokkaa.
XL:ään pukkaa uutta alu palikkaa.
http://www.fidracing.com/home (http://www.fidracing.com/home)
Sama jenkeis, tosi oo ku toi kytkinpöytä
http://www.tgndistributing.com/billet-clutch-bell-carrier-for-losi-desert-buggy-xl-from-turtle-racing.html (http://www.tgndistributing.com/billet-clutch-bell-carrier-for-losi-desert-buggy-xl-from-turtle-racing.html)
http://www.tgndistributing.com/bartolone-racing-billet-clutch-carrier-for-losi-desert-buggy-xl-dbxl.html (http://www.tgndistributing.com/bartolone-racing-billet-clutch-carrier-for-losi-desert-buggy-xl-dbxl.html)
Tässä vielä Hemistormin ajatuksia ko. kärrystä: LOSI Desert Buggy XL - A BRUTALLY honest unboxing! (http://www.youtube.com/watch?v=W5TKOzpFWpo#ws)
ajeleeko kukaan dbxl autolla aktiivisesti. Itseä kovasti houkuttaisi ottaa sähköjen joukkoon yksi bensa menijä. Kannattaisiko suoraan ostaa tuo losin 5?
Lainaus käyttäjältä: jaskaman - 08.01.15 - klo: 22.33
ajeleeko kukaan dbxl autolla aktiivisesti. Itseä kovasti houkuttaisi ottaa sähköjen joukkoon yksi bensa menijä. Kannattaisiko suoraan ostaa tuo losin 5?
Varmaan enemmän keskustelua on täällä ---> http://rc10.fi/index.php?topic=80846.570 (http://rc10.fi/index.php?topic=80846.570)
Lainaus käyttäjältä: Pazuu - 09.01.15 - klo: 07.05
Lainaus käyttäjältä: jaskaman - 08.01.15 - klo: 22.33
ajeleeko kukaan dbxl autolla aktiivisesti. Itseä kovasti houkuttaisi ottaa sähköjen joukkoon yksi bensa menijä. Kannattaisiko suoraan ostaa tuo losin 5?
Varmaan enemmän keskustelua on täällä ---> http://rc10.fi/index.php?topic=80846.570 (http://rc10.fi/index.php?topic=80846.570)
Ei kuitenkaan kauhean paljon enemmän :)
Tänään saapu itelle losi ja on hienon näkönen auto kyllä
huomenna täytyy käydä kokeilemassa ja sisään ajamassa
pistäppä kuvia ja huomenna mietteitä?
mistä tilasit?
Ensi vaikutelma on hyvä ja asialisen olonen peli. Tuli käytettyä hetken aikaan pihalla mutta en ajanut. Veto käynistin on zenoahin käynistimeen verrattuna paljon parempi mutta kerron huomenissa lisää.
tuolta tilasin http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/207266/ (http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/207266/)
pari huonoa kuvaa mutta jos jottain selvää saa laitan huomenissa lissää
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0529_zps2e15b119.jpg&hash=6b365c6fce36d1f715a5009d5b98c5f35d6234ab) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0529_zps2e15b119.jpg.html)(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0530_zps3f9ce5f0.jpg&hash=a8926d1e6cb1b22407ee5be678bd0ef19b257e33) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0530_zps3f9ce5f0.jpg.html)(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0531_zps4131081d.jpg&hash=decdeb67be80bbdcfad2ab48f93823b72b88ab89) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0531_zps4131081d.jpg.html)
CY:n valmistamassa käynnistimessä on jäykempi jousi kuin Zenoahissa. Ja CY:n patahan siinä on vakiona...
Cy käynistin on ainakin mulla myöskin kestänyt parhaiten..
kävin ihan pikkusen kokeilemassa ja huomasin että joku putki siihen on saatava minkä merkkistä kannattas kahtella ite mietin tuota jetprota http://rc-car-online.de/shop/en/products/y0727_01-y0727-01-jetpro-tuned-pipe-for-losi-desert-buggy-xl.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/y0727_01-y0727-01-jetpro-tuned-pipe-for-losi-desert-buggy-xl.html) mutta mikä muu merkki vois olla hyvä.
Ei mulla kokemusta kyllä asiasta ole mutta eikös näitä bartolonen putkiakin ole kehuttu(niinkuin kyllä varmaan melkein putkea kuin putkea), hintaahan tuolla on huomattavasti enemmän kyllä kuin tuolla jetproolla..
http://www.davesmotors.com/bartolone-racing-losi-desert-buggy-xl-tuned-pipe.html (http://www.davesmotors.com/bartolone-racing-losi-desert-buggy-xl-tuned-pipe.html)
...mutta
Lainaavois olla hyvä.
ps. mä tykkään tuosta putken "karusta" muotoilusta.
edit:
Olishan tuolla vielä tuo dominaattori, käsittääkseni noi kaikki mallit on melko toimiviksi todettu..(tosin dbxl mallista en ole lukenut)
http://www.davesmotors.com/DDM-Dominator-Tuned-Pipe-for-Losi-Desert-Buggy-XL-DBXL.html (http://www.davesmotors.com/DDM-Dominator-Tuned-Pipe-for-Losi-Desert-Buggy-XL-DBXL.html)
..ja toi ei kauhean pahan hintanenkaan olisi, tai ainakin paljon huokeampi kuin tuo bartolone.
hinta on kova mutta täytyy miettiä Mielellään jos ois vaimenni ni se ois plussaa
Bartolonea voin suositella, jos haluaa enemmän tehoa koko kierrosalueelle.
mitenkäs tämä http://www.freeprawnracing.co.uk/victory-rc-bigbore-losi-dbxl-pipe-silenced.html (http://www.freeprawnracing.co.uk/victory-rc-bigbore-losi-dbxl-pipe-silenced.html) onko jollain kokemusta vastaavasta
Kävin tänään ajamassa aamusta vähän sisään ajoa ja kyllä on hauska peli ja ihan hyvin tuo vakio mylly kuljettaa tuota. Vieläkun keksis minkä putken tilaan siihen.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0532_zpse63aaf5b.jpg&hash=e281517075153deb3a0fe10d1825ff75f47e071f) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0532_zpse63aaf5b.jpg.html)
suojasitko servoja kosteudelta? komea on kyllä peli. Itsellä kova taistelu tilausnapin kanssa :) dbxl olisi ehkä hiukan sopivamman kokoinen kuin jätti losi 5ive.
En suojannut kun eikös tässä pitänyt olla veden kestävät sähköt
Todella hieno peli :cool:
Hauska että joku vihdoin hankki tuon, käyttökokemuksia kuullaan mieluusti.
Täytyy jonkilaista tarinna pistää sittenku oon ajellu enemmän. Oon kyllä aika huono kirjotelemaan tarinoita mutta koitan jotain laittaa ja jos tulee kysymyksiä mieleen ni ei muutakun rohkeasti kysymään.
-
Tänään laitoin tunti/kierosluku mittarin kätevästi nippu siteellä tuohon turvakaareen.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0535_zpsa6d68526.jpg&hash=9e3a22e167b4e5585e8b9fbf80a885e72d64151e) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0535_zpsa6d68526.jpg.html)
Hyvinhän tuo kirjoittelu ja kuvien laittelu tuntuu sujuva...ei täällä tämän enempää tarvitse tarinoidakaan, muutama kuva mitä tehty ja pikkasen juttua tehdystä hommasta.
Nämä kierrosluku ja lämpömittarit ovat nykyään todella käteviä, itelle laitoin omaan projektiin vastaavan tyyppisen lämpömittarin, jonka anturi tulee näppärästi tulpan alle :cool:
Kierrosluvun olen yleensä siirtänyt lämmön ohella radioon telemetrialla, radiona Sanwa MT-4.
kiva että jotain kiinostaa nämä kuvat ja tarinat.
Mistä ostit muuten sen lmpömittarin.
eBay:sta... TTO Temperature meter 10mm (http://www.ebay.com/itm/Trail-Tech-TTO-Temperature-Meter-Black-Digital-Gauge-10mm-Spark-Plug-Sensor-NEW-/381109614614?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item58bbe73816&vxp=mtr)
Ok
Tänään vaihoin keski diffiin jäykemmän öljyn että sais vähän enenmän vetoa taka pyörille.
putkikin ois tulossa ranskasta joku päivä.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0537_zps3942f536.jpg&hash=16d8bc65b402a6c4c2a74edd9c8a33b301a1dd02) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0537_zps3942f536.jpg.html)
minkä putken tilasit?
victory-RC pro pipe ebaysta ostin kun halvalla sain
Tänään laitoin tuommosen takasiiven autoon kiinni.
parin päivän päästä pitäs tulla se putki ni pääsi kunnolla ajelemaan.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0547_zps4eb7a445.jpg&hash=5a753ec38833ecac63b0c2dbdc933c7c78a03818) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0547_zps4eb7a445.jpg.html)
tänään tuli putki ja asentelin sen paikoilleen hienosti toimii ainut että sais tehoalue pikkusen alempaa herätä mutta kyllä tuokin toimii.(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0548_zpsa8fc3fd8.jpg&hash=8e85ca2b22642fc0fa5d000f87c8d76114eb49eb) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0548_zpsa8fc3fd8.jpg.html)
Komea on! Itsellä lähtee dbxl torstaina tilaukseen saksan maalta. Sit vaan odotellaan :) ootko miten pärjänny tolla vastarin/servojen akulla?
Hyvin olen pärjänny parin ajokerran välein ladannu
No niin, tilaus nappi painettu. 26cc koneella tilasin, huomenna bartalonen vaimennettu putki ja muuta kivaa. Sit ei vaan pariin viikkoon syödä :wink:
Odottavan aika on pitkä eikö niin.
odottavan aika/raha menee hyvin tilaillessa hopup osia. Ootko tykänny putkesta? ajattelin ottaa varmuuden vuoksi ton vaimennetun, ettei tarvii ihan metsään mennä.
Putkesta oon tykännyt aluks teho alue oli aika korkealla mutta sitten laitoin tommosia laippoja putken ja pytyn väliin että alku käyrä pitenis ni tehoalue muuttu justiin sopivan alhaalta herääväksi. mulla muuten ois jetpron äänen vaimennin myytävänä kun tilasi mut en taida tarvita sitä. (https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0550_zpsvv4ri17x.jpg&hash=6f5c2b1b3dcc24792f59bd6f6f58db534abc27b9) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0550_zpsvv4ri17x.jpg.html)
mitäs litkuja tuolla tankissa käytät? bensa? öljy?
valmiilla 2t pienkone bensalla oon ajanut
tarviiko siihen sekoittaa öljyt?
4 % toiminut kestävyyden kannalta parhaiten.
Kyllä se kannattas varmaan ostaa 4t pienkone bensaa ja laitaa 2t öljyä
mikäs ero tolla 2t ja 4t pienkone bensalla on? toisessa siis öljyt valmiina!?
Joo 2t bensassa on öljy valmiina mutta en muista moni prosentista se on.
2t tarvitsee desin lisää 2tahti oljyä. Eli taitaapi olla 2% tuo bensiini :tongue:
Oma suositukseni on 4-t pienkone bensa ja hyvä öljy käyttö tarkoituksen mukaista. Jos laakerit haluaa vaihtaa motonetin bilteman ja nesteen laakerinpoisto litkua vaan sekaan.. bel-ray, panolin, motul yms. on hyviä korkeat kierrokset ja kuuma kone. 4% seos on hyvä.
Sanoisin että mieluummin 4t bensa ja siihen 4% hyvälaatuista 2t ööliä. Eri merkkisiä 2t öljyjä ei pitäisi koskaan sekoittaa keskenään. Näissä vehkeissä ei ole pakoaukon säätimiä, niin toisaalta ei ole vaarallista jos pakoputkesta tippuu palamatonta litkua. Niin kuin monesti ollut puhetta, kaikki riippuu säädöistä ja ajotavasta.
Lainaus käyttäjältä: 69sale - 22.01.15 - klo: 23.41
Oma suositukseni on 4-t pienkone bensa ja hyvä öljy käyttö tarkoituksen mukaista. Jos laakerit haluaa vaihtaa motonetin bilteman ja nesteen laakerinpoisto litkua vaan sekaan.. bel-ray, panolin, motul yms. on hyviä korkeat kierrokset ja kuuma kone. 4% seos on hyvä.
siis motonetin motul on huonoa?
Pilkkua kun nussitaan niin motonetillä on joku oma merkki öljy jota tarkoitin ja mitä motulin öljyihin tulee en kyllä itse käytä.. voi voi.. onpa tämä nyt taas niin ihmeellistä.
Mä olen vuosia käyttänyt Motul 800 Off Road 2-tahtia rc autoissa sekä monttupyörissä, toimii!
En kyllä uskaltaisi käyttää kaupassa myytävää valmista 2T bensaa...se on tarkoitettu lähinnä moottorisahoihin yms. Näiden moottorien viritysaste on kuitenkin usein kohtalaisen korkea verrattuna "maamoottoreihin". Jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa ja ajaa millä tahtoo.
Panolinin 2T Off Road Racing öljyä olen käyttänyt 5% seoksella sekoitettuna Neste 4T bensaan :wink:
http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html (http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.ikh.fi%2Fimages%2Ftuotekuvat%2Fkuva100%252FTuotekuvat%252FNES0405_S_1_web.jpg&hash=a5552b29fef6c356634ed294234946b43ab2997d) + (https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.panolin.com%2Fimages%2Fproducts%2FAutomotive_SST%2F02_Detail_Seiten%2F2-Rad%2FOils%2FOFF_ROAD_2T_RACE.jpg&hash=dc1a7bad9dc34dc6b828b60acc176ccb57e17fc6)
Täytyy itekki alkaa lisäämään vähän öljyä bensan sekkaan.
Katselin, että tähän on saatavana 2- vaihdetta, onkos kukaan hankkinut ja jos on miten toimii ?
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1399-y1399-fid-racing-2-speed-gearbox-for-losi-dbxl.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1399-y1399-fid-racing-2-speed-gearbox-for-losi-dbxl.html)
Jenkeissä OCBaja virittelee näistä losiloista kainelaista kivaa, buggyä ja hybridiä..
https://www.facebook.com/ocbajadesigns (https://www.facebook.com/ocbajadesigns)
Ja tehoputkia tekevät myös tähän autoon, vai onko se tuohon hybridiin.
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1979608_527141837396451_5211184036505425481_n.jpg?oh=23b54f2a9c26b72686d51caa91bfa639&oe=556D4FEF&__gda__=1432140334_e4b02cd4ad676f6652edc9998f10ab0c)
Jonkun west coast kisankin tuolla buggyllä voittaneet ovat jo.
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/10404886_592209777556323_1465547399889018467_n.jpg?oh=066c165de0322060d15f8a8b06894e51&oe=5559579C&__gda__=1431856998_9e5170b96894dcc3dc0e1d5441a60111)
Tämä peli olisi minun makuun :tongue:
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/l/t1.0-9/10712812_631921113585189_5203892515928332904_n.jpg?oh=ab70fc217112186e5607648b11327ebd&oe=552296B8)
Tuli tilattua nyt losiin zenoahin g320 mottori rc car onlinen ale laarista. :afro: nyt täytyy oottaa taas.
Kiitos vinkistä poju99. Tuli nyt sitten itsekin tilattua, kun muutaman kympin säästi normihintaan nähden.
eipä mittään itekkin tylsyyttä selasin netti kauppoja ni huomasin alennus myynin.
Tänään tuli tuo moottori ja illan pääteeks laitoin kytkimen ja turva kaaren ja huomenna laitan autoon kiini ja koe käytän.(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0618_zpstn6hg2ax.jpg&hash=46d53f50366bf1d7b8a728a1cfd49aae16d2e2d7) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0618_zpstn6hg2ax.jpg.html)
nyt on moottori kiinni ja koe ajettu. kyllä täytyy sanoa että on vetoja :cool:
Täytyi tehdä reikä tuohon koppaan että sai mahtumaan sen kiinni kun kaasarin imu kurkku oli pidempi.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0619_zpsmrsct5kj.jpg&hash=9a3d494ea568608151f891b83da0ec6f486c7558) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0619_zpsmrsct5kj.jpg.html)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2FIMG_0624_zpsvreg2qhj.jpg&hash=62bdf765b614287f6e9fffaf739087621cd847c2) (http://s1288.photobucket.com/user/poju099/media/IMG_0624_zpsvreg2qhj.jpg.html)
Big poi laitappas videota jos mahollista miten dbxl liikkuu uudella tötskällä :wink:
Täytyy koitaa laittaa viikon loppuna.
No pirkele, siinähän on uusi konekkin, nyt vasta hokasin kun tuota kuvaa katoin :smiley:
Meinaatko ajella vakiona vai onko suunnitelmissa viilausta?
Uskoisin että vakiona kestäisi pitempään, sekä kone että auto.
No nyt kun kyssyit ni ideana oli pitää kesään asti vakiona ja sitten vähän viilailla mutta ei sitä tiedä miten sitä innostuu.
Ihan kevyesti kannattaa ottaa ja anna jonkun viilata joka on NÄITÄ laitteita viilannut, vaikka eipä 2-tahtikoneen viilauksessa ihmeempiä muutoksia ole tapahtunut, mutta minusta se alavääntö on tärkeää pitää näissä koneissa, sillä ei vtunkaan merkitystä jos se yläkierroksilla sitten vinkuu ja kulkee, IMO alavaantö tärkeämpi kuin se yläpään tehot, huomatkaa siis IMO.
Joku voi tykätä eri tavalla toimivasta koneesta.
Mutta siinä vaiheessa se alavääntö on poikaa kun ajellaan suht pienessä tilassa, yläpään kone on ok jos ajetaan pitkiä suoria, eikä olla kaasulla koko aikaa lirputtamassa, esim jos ajetaan vähänkin jotain rataa missä on muutakin kuin suoria.
Amerikan koneet on tälläisiä monesti, suoralla kulkee kuin kuppa töölässä, mutta alavääntöä ei ole ollenkaan.
PHR koneet varmasti taas hyvä esimerkki siitä, kun koneessa on myös alapään potkua jota tarvitaan kun ajetaan rataa, joudutaan tekemään paljon kiihdytyksiä.
PHR koneita saa Toni Elfingin kautta, voi myös kysyä josko Pekka viilaisi pyttyä jos sinne oman koneen lähettää.
Olen pari mootorin villannut itse kun isäni on vähän neuvonut. Isäni on ollut 2t RR pyörä mekaanikko ja aika paljon viritellyt eninmäkseen kakstahti vehkeitä niin meinattiin että yhdessä tehdään joskus tuosta virikone.
Kuulostaa hyvältä :azn:
Siinähän sitä parhaiten oppii kun itse työn tekee.
Ja isälläsi kun on kokemusta, tietoa ja taitoa niin tietää miten ne kanavat pitää avartaa.
Mutta itse siis suosittelen että alavääntöä olisi, se siis minun mielipide.
4wd autossa jopa tärkeämpi se vääntö kuin takavedossa.
samaa mieltä että ala vääntöä tarvitaan. olen huommannut että 4wd autossa tarvii alavääntöä esim. jos tarvii kääntää jossain vaikka pihatiellä mutta taka tuuppari pyörähtään näppärästi vaika ei niin alhaalta vääntäsikään. mutta jos nyt yrittäs pärjätä kesään asti mutta kuten jo äsken sanoin niin ei sitä tiedä miten innostuu.
Voin kokemuksesta kertoa että pelkällä viilauksella alavääntöä ei kauheasti saada lisää. Puristukset kannattaa laittaa samalla kohdilleen niin sit tulee tulosta sekä tehon että alaväännön puolesta.
Ei varmaankaan pelkällä viillauksella saa lisää tehoa tai vääntöä. Ajatuksena oli myös tehdä uusi putki tai anakin muokata tuota omaa. Ja täytyy nuo puristuksetkin sitten samalla laittaa kohilleen
Tuli taas tänään ajeltua. Pikkusen on säädöt pielessä mutta muuten toimii.
pikku video että ihmiset saa ihmetellä.
Videon laatu on mitä on mutta koittakaa kestää.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1288.photobucket.com%2Falbums%2Fb492%2Fpoju099%2Fth_IMG_0855_zpsyxc2fvv7.mp4&hash=13c327a3d5f7a51faf51b24ae4f6138c269cf31e) (http://i1288.photobucket.com/albums/b492/poju099/IMG_0855_zpsyxc2fvv7.mp4)
Hyvinhän tuo kimpoilee :smiley:
Kyllä siinä on vetoja ottaen huomioon että on tosi painavat nasta renkaat alla.
tyhmä kysymys, mutta saako tähän pirssiin varaosia suomesta?
Eipä taida saada.
Hyvin Losi DBXL:n näyttää osaa olevan saatavilla ja määrä kasvaa koko ajan. Auton suosio tuntuu kasvavan ja melko nopeasti se unohtui mikä tuo oli alkujaan...se oli RCMK eikä Losi. Sittemmin se muuttui Losiksi ja porukka suurin piirtein buuasi sille...
Tuossa arvailtiin vielä auton merkkiä...
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flargescalenews.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2Fecx-large-scale-4wd-rc1.jpg&hash=c77159a88ac382cc7af34922c158f3bd83de57d0)
No kohtahan sieltä kai tulee jo uusi versio...RCMK XRC-1000...tuleekohan tuostakin kohta Losi ?
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcart.rcmk.com%2Fdata%2Fimg%2F140527%2F000.jpg&hash=273341823a862abdabd13d704af41cf11be930b3)
http://cart.rcmk.com/zen/index.php?main_page=page&id=1 (http://cart.rcmk.com/zen/index.php?main_page=page&id=1)
https://www.youtube.com/watch?v=8qnxaNr3-jk (https://www.youtube.com/watch?v=8qnxaNr3-jk)
Mitä väliä sillä on mistä maasta ne osat ostaa ? Ei se ole sen kummempaa ostaa ulkomailtakaan kun jostain kotimaisesta verkkokaupasta...käytännössä riittää että perustaa tilin PayPal:n ja alkaa ostamaan osia.
Tää uusi rcmk on kyllä osittain kopioitu mcd rr5 autosta, kattokaa miten paljon yhtäläisyyksiä.
Voimansiirto, moottorin asennus, putkisto, radiokotelot jne..
Tässä kuva rcmk autosta.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcart.rcmk.com%2Fdata%2Fimg%2F140919%2F2014_0919_16.jpg&hash=bd010038853a799cfc2edd11bd8ea93cdec5d7d6)
Tässä mcd.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bigsquidrc.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F07%2FMCD-RR5-5th-Scale-Buggy-6.jpg&hash=6e3239710439ab32bc6fa02ecff124846d8548fe)
Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 21.02.15 - klo: 19.47
Tää uusi rcmk on kyllä osittain kopioitu mcd rr5 autosta, kattokaa miten paljon yhtäläisyyksiä.
Voimansiirto, moottorin asennus, putkisto, radiokotelot jne..
Tässä kuva rcmk autosta.
Nyt herääkin kysymys mistä autosta tuo MCD on kopio??
Ja että kuinka paljon on mahdollisuusksia tehdä muutoksia autoihin. On sitten kyseessä volvo tai ooppeli, niin samaten sielläkin moottori sijoitetaan ja putkisto auton alla. Neljä rengasta ja ohjauspyörä.
Että herääkin kysymys, mikä on oikeastaan kopiointia.
Eikös tuo mcd ole ollut jo myynnissä pari vuotta, uskoisin että tuo rcmk on ottanut mallia siitä.
Mutta että mistä mcd on kopio, en osaa sanoa.
Ei tuo kyllä losin 5ive-t mallia juuri muistuta.
Enemmänkin 1/8 auton tekniikka muutettuna 1/5 autoon.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.mrt-rcshop.de%2FWebRoot%2FStore4%2FShops%2F63079288%2F50B5%2FEFC6%2F5AF3%2F61A9%2F2FE4%2FC0A8%2F29BA%2F793D%2FMugen_Seiki_MBX7_E2001_8.jpg&hash=51e39260e7e75025c4470a50c0959f5286738e67)
Tuli taas tänään käytyä ajamassa losilla. kyllä se mukavasti liikkuu tuolla 32cc zenoahilla
Elikkä mikä on suurin kytkinkellon pinioni(ratas) mikä mahtuu olemaan vakio tankin ja ratas suojan kanssa?
Vakio välitykset tuntuu hieman lyhkäsiltä omaan makuun, varsinkin kun voimaa koneesta löytyy.
Nostetaas vanha topicci ylös. Eli tarinahan alkaa siitä kun postipoika kiikutti pari päivää sitte Losi DBXL:n. RC Foxilta tilasin, oli tarjouksessa 999€ kuluineen. Ens töikseen diffiöljyt syyniin onko ja miten paljon. Kaikki diffit oli täytetty niin ku pitää. Eteen ja keskelle laitoin 60000 rasvat ja takana annoin olla alkuperäisen 30000. Diffien laitossa tapahtu pieni hazardi, meni etu diffi nurinpäin :shocked:, enkä huomannu sitä ku vasta ruuviajolla, eli kun autolla pyrit lähtemään liikkeelle niin etuset pyöri taaksepäin ja takaset eteenpäin (sais muuten aika näppärästi taaksepäin kovaa kulkevan laitteen), mutta onneks on erittäin helppo ottaa diffipaketti kotelostaan ja laittaa takas. Moottoriks tuli hyväksi todettu Zenoah g320rc ja lisäks tilasin pari optioo. Putkeks VRC silence pipe:n, kaasu-/jarruservon aluvarsi (jää tuo ihme linkku systeemi pois), alumiininen kytkikellon kannake ja tilauksessa on myös samasta materiaalista oleva moottoripukki taakse. Servoiks tuli kaasu/jarru Savöxin SW-0241MG ja ohjaus Hitec D845WP. Vastari on roiskevesitiivis Sanwa, kun tuolle vedelle oon vähän arka. Onhan tämä vähän köykäsemmin tehty ku tuo isoveli 5ive. Pohjalevy on sentin kapeampi ja seitsemän senttiä lyhyempi ja onhan vahvuudestaki milli nipistetty. Painoero kalavaalla mitattuna on n.5,5kg DBXL:n hyväks. 5ive paino ajokunnossa 19kg ja DBXL 13,5kg. Mittauksissa autoissa oli samat servot ja vastari. Ohjauksen kuulalaakerit on vaihdettu liukulaakereiks, mutta laakereita ei ole ku kolmea eri sorttia, kun taasen 5ivessä niitä on kuusi. Iskarit on saman paksuiset kuin veljessään, mutta lyhyemmät. 5iven etuset on suunnille yhtä pitkät ku DBXL:n takaset. Vetarit ja niiden tapit on ohuemmat ja samaten diffien ulostulot pienemmät. Pyörän ulommat laakerit ovat yhtä isot, mutta sisempi laakeri on 5ivessä huomattavasti suurempi. Mitkään muut laakerit ei sitten keskenää sovikkaan kuin nuo ulommat pyöränlaakerit. Alatukivarsien tapit on yhtä paksut, mutta jotenki tuntuu että DBXL:n muovi ei oo yhtä joustavaa ku 5iven, saa nähdä miten kestää käyttöä. Ilmanputsari siirtyy koneen etupuolelle kunhan kiinan poika saa semmosen toimitettua, on muuten aika suolesta laittaa tuo kori paikoilleen :angry:...ja ennen kaikkee pelkään tuota laittoo tuolla pakkasessa. Tämän korin kiinnityksen suunnittelija ois pitäny taluttaa muuria vasten ja ampua :evil:.
Ilmottelen tänne kun taas jotain ilmaantuu, niin hyvää kuin pahaakin.
Lisää kuvia.
No nii jatketaanpa tarinointia. Autolla en oo kerenny ku pari tuntia pyöritellä, mutta sinäkin aikana oon yhen kardaanin tapin saanut hukattua :cry:. Tappi on 4mm(Losi T5 5mm), mutta onneks Losi vitosen vetarien ristikon tappi oli samanpaksuinen ja niitä löyty hyllystä. Ihmettelin aluks, että millä helkkarilla tappi oli kiinni :shocked:, mutta sitte hokasin ku akselia tarpeeks käänsin, niin pidätinruuvihan sieltä löyty. Miksihän tätä ei oo tehty niin ku isoveljessään, että ois laittanu lukituslangan. No uus tappi paikalleen, ruuviin liima ja kiristys. Päälle laitoin vielä kutistesukka pari kerrosta ja nipparin. Eteen tein saman homman jo ennen ku tappi lähti lentoon.
Aiemmin puhuin tilaamastani piipusta ja kaasuservon varresta. No nämähän on vielä jumissa Hollannissa(jo neljättä viikkoa :angry:), eli teinpä sitte oman virityksen hiilikuidusta ja vanhasta aluvarresta. Kaasu servon joutu kääntämään toisinpäin ja jarrujen toiminta vedosta työntöön, eli ihan helkkarin helppo toteuttaa ja jää yks nivel hässäkkä(lue välys)pois :cool:
Tuolla on piikkipyörien testaus video https://www.youtube.com/watch?v=Cc5V4mQEMoA (https://www.youtube.com/watch?v=Cc5V4mQEMoA)
Pistin pari kuvaa selventämään edellisiä tarinoita.
Tuli tehtyä uudet piikkipyörät, nyt jää jo jäällekkin jäljet :grin:. Renkaina Bajan takaset levitttävillä hexeillä.
Pientä tilanne päivitystä. Ohjaukseen tuli laitettua alu hilppeet muovisten tilalle, koska alkuperäiset on liukulaakeroidut mallit ja nämä on kuulalaakeroidut, aatelin ennakoida tulevia välyksiä. Taka vetareille hiilari suojat ja kardaaneille suojakumit, näissähän on alunperin vetarit jo suojattu, mutta ei kardaaneja. Mootoripukin päivitys alumiiniseen, näppituntumalla ei jousta ihan niin paljo ku alkuperäinen muovinen. Se kauan odotettu piippu sitte saapu kotiin, tosin toisesta paikasta mistä alunperin tilasin. Piippu oli pien pettymys, koska samaisen valmistajan piippu(VRC Big Bore) oli Km x2:ssa ja oli ihan helkkarin hyvä alavääntönsä ansiosta, mutta tässä vääntö oli aika korkealla johtuen(oma kuvitelma) piipun lyhyemmästä mitasta. Pistin uuden putken poikki ja hitsasin 2cm jatkoa joka autto jonkin verran alavääntöön ja onhan auto onneks huomattavasti kevyempi ku Km. Paljon pitempää putkee tuohon ei saa mahtumaan korin kanssa.
Pinion rattaan vaihoin 21 hampaiseen entisen ollessa 20. Rattas tuli XCMK xcr-1000:sta (sisar malli) jossa se on vakiovälitys. Keskidiffiin piti vaihtaa jäykemmät liemet(150k ennen oli 60k), koska pyrki oikasemaan luisua eturenkaille menevän voiman takia ja ajosta meinas tulla kulmikasta. Renkaiden palloontumiselta ei voi välttyä ainakaan piikkikumeilla ja sattuhan se pien hazardikin kun auto tökkäs penkkaan ja tukivars otti kipeetä. Tässä värkissä on heikommat tukivarret ku KM:ssä johtuen kovemmasta muoviseoksesta, KM:n tukivarsia en saanu yhtään rikki, en talvella enkä kesällä. Autolla ajettu nyt reilut 5h. Tuolta voi katella pyöritystä. https://www.youtube.com/watch?v=_LJk2LVnBqo (https://www.youtube.com/watch?v=_LJk2LVnBqo)
Postipoika toi uudet hilut melko joutuin, mutta nää helkkarin pakkaset häirihtee harrastusta :undecided:
Uutta tietoo pukkaa. Autolla ajettu n.16h ja autoon on pitäny vaihtaa kytkikello, koska katkes kellon tappi joka oli omaa tyhmyyttä kun alkuperänen pultti meni avatessa poikki ja vaihoin uuden, mutta liian lyhyen eikä se yltäny hahloa pidemmälle josta kello sitte anto periks ja katkes. Uusi kello asennettu pidemmällä pultilla. Pari kardaanin tappia eteen jarrun puolelle + parit takadiffin kotelot ja laakerit on myös menny. Noihin koteloihin ja laakereihin on pakko palata, koska en ymmärrä tai lähes ymmärrän miks tämä värkki syö näitä ku pupu porkkanaa. Uskosin et syy yhteys on koneessa ja vinohammas rattaissa. Myllyhän(G320) on paaaljon tehokkaampi ku vakio(Dynamite23cc)ja siks toisekseen kun rattaat on vinohampaiset niin takana se työntää pinionia laakeria vasten mikä sitte lämpee ja hajoo, nii ja samalla sitte sulattaa tuon kotelon. Eka kotelo kesti ajaa 9h(oli kylmää) ja toinen kesti tälleen kevät säällä ajaa 5h. Vaihoin uuden kotelon ja säädin päittäisvälyksen vähän suuremmaks ja tunti ajettu yhtäsoittoo ilman ongelmia. Seurataan tilannetta. Tilasin alumiini kotelon taakse josko se auttas ongelmaan, tosin voihan ne laakerit silti pettää, mutta eipähän kotelo mee aina uusiin. PS. Tästä tehokkaampaa konetta ei tähän härveliin kannata haaveilla...riippuen tietysti kukkarosta :wink: Eka kuvassa hajonnu kello ja seuraavissa kahessa kuvassa ensimmäinen hajoominen ja toisissa toinen. Uusimmat pärtsäilyt näkee täältä https://www.youtube.com/watch?v=8e0YNXsVf3Q (https://www.youtube.com/watch?v=8e0YNXsVf3Q)
Alukuori tuli ja asennettu paikalleen, tosin tuo viimeks laitettu muovikuori ja laakerit oli vielä virheettömät. Samalla tuli laitettua isompi tankki(8.7dl) entisen(7.4dl) tilalle. Syy ei ollu koon suurentaminen vaan pinionin hankaaminen tankkiin, koska pinioni on pykälää isompi ja tuo pohjalevy on aikaslailla melto. Rungon tukemisesta löytyy pätkä tuolta https://www.youtube.com/watch?v=ACKsgNr7o8U (https://www.youtube.com/watch?v=ACKsgNr7o8U) . Autolla ajettu 19h ja akselien tapit ja diffien kupit on kuin uudet. Pari vetarin suojakumia on menny, että siinäpä tärkeimmät.