Tuolta saa tilattua. Ne jotka haluavat kauden avaukseen mukaan, niin ennakkotilauksia sisään kiitos.
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=104&product_id=606 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=104&product_id=606)
Tämähän on loistava! Toivottavasti saa uusia harrastajia liikkeelle bensa-autojen maailmaan. Sit vaan viel kuplan korin rinnalle pari muuta vaihtoehtoa, niin avot! ;)
Onko tuosta autosta teknisiä speksejä enempää?
Tää o gyl huippujuttu!
Ja ku kattoo hintaa, ei oo paha, toho on vara kellä tahasa ja toi ois suoraa kisakuntone toho omma luokkasa :tongue:
Aivan,suoraan paketista radalle ja kisamaan!
Ainoa mitä saat muuttaa ovat sähköt(radio,servot)kaiken muun on annettava olla vakoina(kone,kaasari,putki jne...)
Renkaatkin käsittääkseni ovat yks tyyppiset,eli auton mukana tulevat...
Mun mielestä kytkin ja renkaat ovat kylläkin vapaat. Renkaissa saattaa tietysti olla jokin kokoraja. Radioiden ja servojen päivityksen lisäksi joutuu hankkimaan oman transponderin? Kisapaikalla yleensä on tarjolla vuokrapondereita ettei heti omaa ole pakko ostaa.
Tämä vois olla sopiva luokka tuon jälkikasvun harrastuksen aloittamiseen.
:cool:
Lainaus käyttäjältä: Lehtibakka - 15.03.14 - klo: 15.45
Mun mielestä kytkin ja renkaat ovat kylläkin vapaat. Renkaissa saattaa tietysti olla jokin kokoraja. Radioiden ja servojen päivityksen lisäksi joutuu hankkimaan oman transponderin? Kisapaikalla yleensä on tarjolla vuokrapondereita ettei heti omaa ole pakko ostaa.
Tämä vois olla sopiva luokka tuon jälkikasvun harrastuksen aloittamiseen.
Liikkeelle lähdetään mahdollisin pienin muutoksin, jotta kaikkien halukkaiden on helppo lähteä mukaan ja lisäkustannuksia ei tulisi. Eli renkaat ja kytkin EIVÄT ole vapaat. Niillä mennään mitä tulee auton mukana. Myöskään radioita ja servoja ei ole pakko päivittää ja toivonkin, että mahdollisimman moni ajaisi auton mukana tulevilla. Testeissä sähköt toimi moitteitta ja radio oli ihan tarkan tuntuinen ja mitään viiveitä yms. ei ollut.
T: Toni
Tässä pari kuvaa aihio rungosta ja myös pari videota mistä hiukan käsitystä kuinka auto kulkee.
Harmi kun omissa testeissämme yllätti pimeä, niin video jäi ottamatta. Päivitellään heti tietoja lisää, kun autot ja korit valmistuvat.
Smartech Uno - Un dia de Campo (http://www.youtube.com/watch?v=_iFS5A6phf8#ws)
smartech 23cc circuito teiko (http://www.youtube.com/watch?v=-yiII0YViDE#ws)
Ai se on tuo kikotin. :)
Onkos nuo kopat ns. rallicross koreja? Eli lasikuidusta tehtyjä?
Lainaus käyttäjältä: rhm - 15.03.14 - klo: 19.35
Ai se on tuo kikotin. :)
Onkos nuo kopat ns. rallicross koreja? Eli lasikuidusta tehtyjä?
Ei, kun ihan lexanista tulee. Majuri tekee.
Tarkoittaako tämä myös sitä ettei tavallista 2wd luokkaa ei tulisi olenkaan? Esim baja 26cc.
OR5 kisojen välissä on yksittäisiä kisoja tarkoitus järjestää. Tämä uusi luokka on kustannusten vuoksi "rajattu". Kun jotkut ostaa puoli jenkkilää viriosia ja toiset ei...
Maaliskuun viimeinen viikonloppu olisi tarkoitus pitää Raisiossa testipäivä kaikille bensakuskeille ja autoille...
Tuolta saa tilattua. Ne jotka haluavat kauden avaukseen mukaan, niin ennakkotilauksia sisään kiitos.
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=104&product_id=606 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=104&product_id=606)
Ekat kisat lähestyvät ja kuplia aletaan saamaan pikku hiljaa väreihin. Suositeltuna maalausteema ollaan pidetty 70-80 lukua. Alla kuvat Timin nro. 6 autosta. Vielä puuttuu valot ja tarroitukset.
P*rskatti et on nätti kori
On kyllä siisti. Mahtaakohan Majuri tehdä noita koreja myös irtonaisena myytäväksi, olisi vain ihan bolttis FG Marderiin.
Lainaus käyttäjältä: Mäkistation - 08.04.14 - klo: 16.38
On kyllä siisti. Mahtaakohan Majuri tehdä noita koreja myös irtonaisena myytäväksi, olisi vain ihan bolttis FG Marderiin.
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=703 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=703)
Lainaus käyttäjältä: MCD RACING - 08.04.14 - klo: 17.15
Lainaus käyttäjältä: Mäkistation - 08.04.14 - klo: 16.38
On kyllä siisti. Mahtaakohan Majuri tehdä noita koreja myös irtonaisena myytäväksi, olisi vain ihan bolttis FG Marderiin.
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=703 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=703)
Eli vissiin menee suoriltaan fg:een mittoihin, ei tarvi olla ns. pidennetty pohja?
Kiitoksia linkistä, koetin sivuja aiemmin itsekin tiirailla, mutta eipä silmään osunut.
Ja joo, tuo auto näyttäisi olevan aikalailla 1:1 Marder kopio, pitää käydä tsekkaamassa akseliväli omasta.
SÄÄNNÖT
Päivitetty ohje takasiiven muokkaamisesta.
Timin auto nähtävillä Model expo messuilla 11-13.4
Uusia kuplia uunista ulos. Tässä Pappa Iivosen tuore menopeli.
...ja vielä pari.
Onko tota pakko ajaa noil liimatuilla kumeilla? Eiks nois o perus 24 hexi? Voisin vaihtaa bajan tommosee ja tulla ajelee kilpaa ;)
Noissa on ainakin FG autoista tuttu heksi= 18mm.
Luokkahan on merkkiluokka eli vain yksi sallittu auto, rengas, moottori etc.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin luokan tarkoitus on olla sekä edullinen että samalla
tasapuolinen kaikille osallistujille kaluston puolesta.
Pistät Bajan myyntiin ja hommaat tilalle merkkiluokan mukaisen kaluston.
Miksi sitä myydä?
Tämän auto on todella halpa. Myös varaosat :azn:
Itse tässä pähkäilen ostoa,kunhan saan tämän penteleen muuton tehtyä.
Tässä oman kuplan pari vaihetta.
Korikiinnikeet kuvan mukaan ,sekä tein katollekin tuen koska katollaanhan sitä kumminkin ollaan.
http://saunamajuri.kuvat.fi/kuvat/Kupla/ (http://saunamajuri.kuvat.fi/kuvat/Kupla/)
Tein tällaisen "lusikan" ohjaamaan pakokaasut alas, ei likaa koria koria eikä runkoa. Ja lähtee ja ottaa kierroksia kuten ennenkin.
Metalliputkiohjaus ei toiminut ,vei alkukierrokset olemattomiin ja auto lähti kuin etana tervasta
http://saunamajuri.kuvat.fi/kuvat/Beetlen+p%C3%B6nt%C3%B6n+lusikka/ (http://saunamajuri.kuvat.fi/kuvat/Beetlen+p%C3%B6nt%C3%B6n+lusikka/)
Tässä oma keskeneräinen kupla, mutta valmistuu viikonlopun kisoihin. Kori kiireellä maalattu, mutta nyt aikaa tehdä seuraava ajan kanssa.
Tässä Jarin viimeistelyä vaille oleva kupla.
Uskomattoman hienoja maalauksia ja nimenomaan suositellun teeman mukaisia ovat porukat saaneet aikaiseksi.
Erittäin onnistunut viikonloppu takana. Rata oli todellinen 1/5 krossirata töyssyineen ja hyppyineen, mutta kuplat selvisivät tästä leikistä erinomaisesti. Minun autossani oli varmaan (roolistani :wink:) johtuen parhaat setupit, minkä ansiosta kuplani liikkui muita paremmin. Kuitenkaan säännöt eivät salli muita kun alustan perus säätöjen muuttamisen ja iskarin mäntien modaamisen, joten isosta asiasta ei ole kyse.
Autot ovat kyllä äärimmäisen kestäviä, sillä kuplan ominaisuuksiin totutellessa tuli heitettyä aika pannuja ja jäinpähän kerran muiden kuplien yliajamaksi kaatosarjani päätteeksi (katso kuvasarja).
Nyt vaan rohkeasti muutkin mukaan ja viivalle jo seuraavaan osakilpailuun, mikä ajetaan 2 viikon kuluttua Vesivehmaalla.
KUVIA BC 5 2WD luokan kisoista.
https://www.flickr.com/photos/91963516@N05/sets/72157644342653296/ (https://www.flickr.com/photos/91963516@N05/sets/72157644342653296/)
Tää luokka on loistava,suosittelen!
Tulokseen olen tosi tyytyväinen,kun viimeksi olen 1/5:lla ajanut rossia v.2011,joten pikkusen oli ajot hakusessa,mutta 2 viikon päästä tätä mannaa olis taas tarjolla :wink:
Itse autossa tosiaan iskunvaimennus vaatii eniten työtä,mitään muuta ei tarvitse tehdä.
Tehoa on tarpeeksi,välillä ehkä hippasen liikaakin,kuplan korit ovat näyttäviä ja mikä parasta,mitään ei hajonnut koko päivänä!
- Rauno Kallionpää #1
Itse en luokkaa ajanut mutta:
Olihan viihdyttävää katsottavaa! :cheesy: Pariin otteeseen olin ottamassa kuvia Elfvingin kameralla ja tilanteita oli tuon tuosta. Ilahduttavaa oli se fiilis, millä näitä tunnuttiin ajavan. Ei turhan tosissaan, pidettiin hauskaa. Kaikki taisi tulla ajajakorokkeelta alas hymyssä suin, meni miten meni.
Sivusta seuranneena suosittelen kaikille, jotka halajavat kisaamaan bensa-autolla maltillisin kustannuksin. Sivusta seuranneena myös todettava, että ainakin alkuun kupla ei näyttänyt maailman helpoimmalta hallita, mutta auto ja rata on sama kaikille, joten tilanteet muuttuivat erän aikana paljon. Se jos mikä on mielekästä!
Auto huollettu ja valmiina viikonlopun kisoihin. Täysin ehjä oli korpilahden jäljiltä.
Ei sattuisi olemaan video pätkää tuolta Korpilahelta? :smiley:
10.5 ajettiin jo Vesivehmaallakin. En tiedä löytyisikö joltain videota, mutta tässä ainakin kuvia.
Kyllä nämä makeesti menee ja kyytipuolta riittää sillain, että harvassa paikassa pystyy vetämään pedal to the metal :). Vesivehmaan pääsuoralla pystyi ja soundi nostaa karvat pystyy :)
Itselläni kaksi kisaa ja kaksi voittoa takana ja yksikään osa ei ole hajonnut.
https://www.flickr.com/photos/91963516@N05/sets/72157644195149647/ (https://www.flickr.com/photos/91963516@N05/sets/72157644195149647/)
Itse olin Vesivehmaan kisoissa ja toimin nostajana juurikin kuplaluokan lähdöissä. Erittäin katsojaystävällinen luokka tämä on ja huomattavasti halvempi kuin 4wd kisakoneet.
Auton säätäminen käy myös varmasti tutuksi kun säädöt ovat ne ainoat toimenpiteet kuskin lisäksi millä vauhtia saadaan lisää.
Jei .. Varmaan kivaa.
Onko tähän osia.? Siis muualtakin?
Vai onko tämä yhden ihmisen tuonti luokka?
Elfving Racingiltä löytyy kaikki osat hyllystä ja osat kiertävät myös kisoissa mukana. Osat tulossa lähiaikoina myös nettikauppaan.
Lainaus käyttäjältä: Andrimus - 22.05.14 - klo: 10.07
Onko tähän osia.? Siis muualtakin?
Auto taitaa olla smartech uno, joten osia löytyy myös esim. Rc-car-online.de. Mutta varmaan elfving tulee halvemmaksi kun hobbytechillä on korkeat postarit
Unohan tuo on. mut kyllä esim. jotkut Fg:een osatkin luulis sopivans, sen verran samaa näköä on.
FG:n marderin osat sopii ja mulla on myös niitä varastossa, kun ajattelin että ne voisi toimia kestävimpinä päivitysosina heikkoihin kohtiin, mutta vielä ei ole niin heikkoja kohtia tullut vastaan mitä pitäisi päivitellä.
Tässä videota kuplien kyydistä.
BC5_2WD 10.5.2014 Vääksy (http://www.youtube.com/watch?v=x-g9pg1mY0M#ws)
Sääntöihin päivitetty muutama sallittu lisäys.
Uusia kuskeja ilmaantunut mukaan.
HIENOA!
Kuplan korin pientä kestotestiä.
Eikä ihan kevyellä kädellä :laugh:
https://www.youtube.com/edit?video_id=Lewk_neCQts&video_referrer=watch (https://www.youtube.com/edit?video_id=Lewk_neCQts&video_referrer=watch)
toimiskohan nyt
Muuten hyvä video, mutta lukee yksityinen :grin: :grin: :grin:
Pitäisi näkyä nyt kuplan kestotesti,
enkä lyöny ihan hiljaa niin kuin äänistä kuuluu !!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla ainakin menee linkki ihan minne sattuu :shocked: Toisinsanoen menee minun omiin latauksiin.
Mutta etsin jo itse ja on varmaankin tämä pätkä
https://www.youtube.com/watch?v=Lewk_neCQts (https://www.youtube.com/watch?v=Lewk_neCQts)
Tuohan se on.
Kiitoksia että sait esille, oli itellä vähän työn ja tuskan takana eikä sittenkään onnistunut.
Huomenna Tuukka testaa vielä sen jääkiekkomailan kanssa , katsotaan miten käy.
Jos sen kestää niin uskallan toivoa et kestää jopa ajossa.
Teen jatkossa samasta tavarasta muutkin korit(tiedoksi vain)
Nostan törkeästi tätä, mutta kuinka Majuri kävi jääkiekkomailan kanssa? :grin:
Videon lataus meni persiilleen mutta kori kesti , hakattu kori itellä käytössä
Onkos tämän luokan innostus lopahtanut, kun kirjoituksia on aika niukasti.........
Ostin auton ja ajoin Raision-kisan ja tietyllä tavalla oli pettymys; rata ja auto eivät sopineet toisilleen, ajo oli lähillä "eloonjäämis-taistelua" pomppulinnassa, jos tätä jotenkin luonnehtisi.... mutta en toki heitä kirvestä kaivoon !!
Sitten kuulin erinäisistä kokeiluista lähinnä auton jousituksen suhteen(iskarit&jouset).
Nyt sitten kiinnostaisi tietää, missä mennään ja mitä on mahdollisesti tulossa .... taitaa olla lähinnä Ranen(ymmärtääkseni luokan yhteyshenkilö) sekä Tonin asioita .....
:cool: Barbie :cool:
Mää mitään mistään tiedä....tai no sen verran kyllä,että Heikkilän Pekka oli viime kisassa korpilahdella soveltanut ihan omiaan,eli iskarit ja jarrut "kuulema" oli laittomat :police:
Jos multa kysytään,iskarit saisi olla vapaat!
Pekalla gpm iskarit rc-online 70e kierros auto oli n. 2kierros nopeampi.. iskarit on ollut se akilleen kantapää.. ei muutakuin iskarit vaihtoon ja viivalle.
No eikös tässä pitäisi toimia hieman virallisemmin eli sääntömuutoksen/tiedotuksen kautta ja jos halutaan iskarit vaihtaa niin tieto mitkä on sallitut ja mitkä eivät tai muu vastaava tieto !
:cool: Barbie :cool:
Mielestäni iskarit pitää saada vaihtaa tai luokka kuolee pois, koska ajettavuus alkuperäisillä on
ihan persiistä.
Vaihdoin itse FG:n iskarit ja kas kummaa , ajamisesta tuli ihan kivaa kun pystyy hiukan pitään vauhtia ettei
kule kun sammakko maantiellä, ei tiiä mihin suuntaan seuraava pomppu on.
Joten näillä menen , on laillinen tai ei.
Ellei iskareiden vaihtoa hyväksytä niin teen autosta jotakin muuta talven/lumien varalle.
Etupään jarrut ei mielestäni kuulu oikein luokan ideaan, mutta iskareiden vaihto jo tekee ajelusta
paljon mielekkäämpää. Etujarrullisille pidempi rata koska onhan niistä selvä hyöty
Uskoakseni/toivoakseni kaikki ovat samaa mieltä.
No ni, kukas tämän nyt sitten vie päätökseen ... olen myös samaa mieltä iskari , mutta myös jousipäivityksestä...
Ranehan tämän hoitelee, yhteyshenkilön ominaisuudessa ..... :evil: Hih,hih ???
:cool: BarbieTheBadBoy :cool:
RAUNO ,PÄÄTÖKSIÄ ASIAN SUHTEEN,kilpailut lähenevät !!! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:!
Yksinkertaisuudessaan iskarit saa olla vaikka nasan kuusukkulasta kiinnitys paikka alkuperäinen. Gpm iskari sarja halpa ja sopii suoraan.
Älkää huutako mulle mää oon herkkä....
No jos se musta nyt kerran on kiini,niin sallittakoon nyt mitkä tahansa iskarit/jouset mitä teiltä löytyy,mutta sillä edellytyksellä, että sopivat alkuperäisiin kiinnitys pisteisiin!
Käydään sitte porukalla autot läpi mitä ootte kehitelleet ja kisassahan sitten selviää,mitkä on ne parhaat :wink:
Onko tää nyt ok?
Juu , ei huudeta !!
Kysellään vaan "kurkusta puristaen" ......
GPM:n iskareita on montaa eri tyyppiä , täytyy katsoa onlinesta mikä olis sopiva tai kysellä Pekalta mikä hänellä on .... palaan asiaan.
Tästähän se lähtee....
:cool: BarbieDirtRunner :cool:
Iskari tietoo:
rc-online.de eli Hobbytek:lta Hitlerlandiasta:
GPM iskarit (Smartec Uno) nr y1137/05 hinta: 84,90 / setti
Jouset erivaihtoehtoja, perus setti vois olla ; punaiset y0329 takajousi , ja eteen (mutta ne on loppu tilapäisesti...) ja tilalle orange etujousi y0323.
Tämä tieto Pekalta eli näitä hän käytti Korpilahdella ja iskarit on ihan Bueno kuulemma.....
Otin nyt kokeiluun (klik-klik...) iskarit sekä kaikki jouset e/t ja maksoi yhteensä about 60,- ( eli viidet jouset eteen ja taakse..).
Tässä nyt fakta asiasta.
:cool: BarbieThePink :cool:
Kaitsu tossa ihmeteltiin ranen kanssa missä sun ilmottautuminen on... ???
No , per... , olen estynyt .... saa..na pkele !!
Älkääs huutako mulle sitte, määkin oon niin herkkä !!! :evil:
Tuli muuta puuhaa...... siis.
Pyyhettä ei heitetty kehään.
Pärjäättekö ny edes jotenkin ilman mua ...... :cool: :cool:
Kukahan nyt sitten tulee toiseksi ??? :grin: :grin:
:cool: Barbie :cool:
Ens pidetään hirveetä meteliä ja sitte vedotaan estoihin...
No ei se mitään, omakin auto sai paljon kipeetä keskiviikkona, joten en välttämättä aja itsekkään?
Yksityyppiluokassa ei pitäisi olla tollasia ongelmia. Teillä on nyt säännöissä jotain vikaa...
Noh,ehkä se tästä....
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 14.09.14 - klo: 13.47
Noh,ehkä se tästä....
Hyvä :smiley:
Luokka on mielenkiintoinen ja voisi olla hyvinkin elinvoimainen. Toivottavasti onnistutte.
kertokaahan hieman auton kestävyydestä. On kuitenkin 1/5 joten suhteellisen iso siis. Bensakone ja painoa varmasti on, mutta runko näyttää niin muoviselle kun voi. Kestääkö oikeasti ?
Kestää yllättävän paljon.. kaikkihan saa rikki.. pohjalevy on kyllä kestävimmästä päästä.. kori suojaa autoa tosi hyvin. Korpilahdella 18.10.2014 on mahdollisuus nähdä luokan menoa.
kyllä muovikin kestää.
Tänään tilattiin uus BC5 , uudelle , tulevan kauden kuskille....
Nyt sitten pitäis niitä luokan sääntöjä alkaa hahmottelemaan tämän kauden kokemusten perusteella ... kukahan niistä nyt sitten tietää/vastaa/päättää ...
luokan yhteyshenkilö vai onko tarkoitus tehdä työryhmä viemään asiaa eteenpäin??
:cool: BarbieThePink :cool:
toimikunta ja on hoidossa korpilahdella ensimmäinen kokoontuminen 18.10
Sinne siis luigi kans kuplailee. Jotenkin on sellainen kutina että ajaja määrät lisääntyy ....kunnon jokamiesluokan tyyliin.
Hjuva, Hjuva !!!
:cool: BarbieThePinkBeetle :cool:
tämä luokka vaikuttaa mielen kiintoiselta,miten onko ensi vuonna kisat samaan tyyliin.
Ensi vuonna ajellaan samalla/vastaavalla luokalla.
Säännöt julkistetaan jossakin vaiheessa, muutosten kera,
Korpilahden kilpailun jälkeen kun toimikunta on kokoontunut julkaistaan säännöt. Ensi vuonna on tarkoitus järjestää pari extra kilpailua.. eli tämä luokka on ja pysyy budjetti luokkana.
hienoa. tämä luokka kasvaa varmasti,jos pysyy budjetti luokkana.
Pirunmoisessa nosteessa tämä luokka nyt ja Elfving Racingin liukuhihnan laakerit käyvät kuumina.
Esittäisin pari toivetta uusien kuskien puolesta.
- Luokkayhteyshenkilön nimeä kaipaillaan kovasti (jatkaako vanha vai valittaanko uusi)
- Sääntöpäivityksille kanssa kova kysyntä, jotta kuskit osaavat rakentaa autot sääntöjen puitteissa.
No tämähän on hienoa kuulla,että kiinostusta löytyy :azn:
Laitan tähän nyt hieman ajatuksia teknisistä säännöistä,mitä olemme ensi vuodeksi ajatelleet...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Amewi,Smartech uno, Fg Marder.... nää kaikkihan ovat samanlaisia autoja,joten näillä saisi ajaa....
-Iskunvaimennus on vapaa,kunhan kiinitys pisteet ovat alkuperäiset...eli tarkoittaa siis sitä,että iskarit ja jouset vapaat.
-FG:n ja Amewin välityshän on sitten hieman eri,elikäs Amewissa 19/48/16/48 kun FG:ssä 18/46/16/48 johtuen kytkinpukin erilaisuudesta(henkilökohtaisesti minua tää ei haittaa)
-Moottori saisi olla mikä tahansa 23cc vakio kone!
-Ilmanputsari joko mallia MCD tai FG:n oma.
-Servot ja radiot vapaat
-Auton vetopuolta saa vahvistaa,eli tarkoittaa siis sitä,että kuljettaja saa ajaa muovisilla rattailla ja diffillä tai halutessaan vaihtaa ne metallisiin/alumiinisiin....(itsellä mulla on nää vaihdettu kestävyyttä ajatellen)
-Etu levyjarrut ovat kielletty,ne alkuperäiset jarruakselilla riittävät kyllä.
-Tehoputket kielletty,telkän pöntölläkin kerkiää.
-Lukkodiffit kielletty,alkuperäinen ratasdiffi kyllä riittää( rasvat tietysti jokaisen omien mieltymysten mukaan)
-Korina vw kupla...(kunnes joku keksii, miten saisin fiat 133:n :tongue:)
-Takasiipi..."jokkiksen säännöissähän sanotaan, että ilmanohjaimet ovat kielletty" mutta jos haluaa sellaista käyttää ,niin sitten käyttää :laugh:
-Rengaspuolta ollaan mietitty paljon,auton alkuperäiset ovat luonnollisesti NRO1,mutta joku rallikuvioinen rengas voisi olla 2 vaihto ehto?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Perusajatushan meillä on pitää tämä Budjettiluokkana,eli niillä pääsee komiasti mukaan, mitä hyllystä/laatikoista löytyy :wink:
Vielä kun saataisiin kuskeja mukaan niin paljon,että voitaisiin järjestää jokkismaisesti liigajoukkue kisa!!!!
-BC-luokan yhteyshenkilö Rauno Kallionpää
-
Tässä kun on nuota videoita katsonut ja haaveillut niin tämähän on aika lähellä tuota oikeaa rallicrossia. Meillä kun on tuolla autotallissa ihan oikea SRC-luokan kilpuri niin mieli on alkanut tekemään jotain tälläistä pienempääkin laitetta. Kokeilkaa joku ihan kokeilumielessä ajaa slikseillä rataa. Niin oikeillakin ajetaan ja siinä se lysti piileekin. Hiekalla yritetään pysyä radalla mutta kun päästään pitävämmälle alustalle niin sitten ajetaan täysillä. :azn:
Voin kyllä vakuuttaa näiden renkaiden pito on kuin ruikuli vessa paperissa :grin:
Ja siitä syystä 23cc kone sikarilaatikolla riittää kulkee niin maan perusteelisesti..
fgllä on myös beetle käykö se kanssa kisaan.
Tarkoitatko sitä vanhaa offroad beetleä,missä oli kuplan kori lokareilla/sisäkaukalolla vai monster beetleä ilman lokasuojia/tupla iskareilla?
FG monsteristahan saa helposti tehtyä tähän luokkaan kilpurin,pudottaa puolet iskareista pois,niin ja eikös niistä pitäs vaihtaa etuiskari tornikin matalemmaksi?
Ja ne sivu levyt pois!
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 08.10.14 - klo: 11.39
-Rengaspuolta ollaan mietitty paljon,auton alkuperäiset ovat luonnollisesti NRO1,mutta joku rallikuvioinen rengas voisi olla 2 vaihto ehto?
--Moottori saisi olla mikä tahansa 23cc vakio kone!
Miettikää tuo rengas homma nyt tarkkaan. Ettei RTR kuskien tarvii ostaa uusia.
Moottoreista sen verran. Autoja on maailmalla 26cc koneilla hyvin moni. Nekin jotka pölyyntyvät hyllyn tai tallin perukoilla. Tarkoitan tällä FG:n runkoihin pultattuja RTR paketteja. Onhan niitä isompiakin pyttyjä RTR vehkeissä jotka muistuttaa vanhaa Marderia, vaikka todellisuus kestävyydestä ja tehoista on verrattavissa gigantin 5€ tarjous sähkövatkaimeen.
Tästä tulikin mieleen pudjettiluokka. Eli vanhoihin autoihin joutuu päivittämään moottorin 23cc säännöllä?
Tehossa on kuitenkin ero niin pieni, ettei lopputuloksilla ole juurikaan merkitystä. Aina voisi järjestää 26cc ajavalle esim. läpi-ajorangaistuksen yms. jos tuntuu sille.
No kuitenkin.. Tarkoitukseni ei ole provosoida mitenkään, heitin vain ajatuksia.
Ajattelin vain niitä ihmisiä joiden auto makaa hyllyssä tällä hetkellä laittomalla moottorilla, vaikka innostusta löytyisi kopan päivityksen kanssa.
Itsellä nuo FG:n rungot ovat loppuneet tilapäisesti varastosta ja katselin Saksasta uutta.
FG:n Lepakko näytti kivalta, kun siihen päivittää kuplan korin.
Tällöin mietityttää lisää rengas hommat....
Rengas homma on testissä ja osa testattu... eli on pari kestävämpää vaihtoehtoa pito ominaisuudet samat eli halvalla hyvää :)
Ja kone homma yksinkertainen 23cc. Mardereita maailmalla tuhansia esim saksa hinta haarukka 150e-1690e eli autoa hommaamaan... pohja levyjäkin on 45e
Heti ne hiiret hyppii pyödälle kun kissa on hetken pois :grin:
Amewin ja marderin vakio rengas on tällä hetkellä se rengas numero 1!!!
Palataan rengas kysymykseen siinä kohtaa uudestaan, kun tulee rata missä ajetaan hiekalla/asfaltilla.
Moottori on tuo 23cc kustannusten minimoinnin vuoksi!
Tänään oli hyvä testipäivä.. kaksi länsirannikon äijää otti mittaa itsestään ja toisista.. lähtö harjoituksia säätöä ja jumalaton määrä naurua. On meinaa sit niin maan perusteelisen hauskaa ajaa kuplalla jokkis tyyliin :laugh:
Elkäähän nyt vaan rikkoko niitä vwehkeitänne ennen korpilahtea.
Ei näitä rikki saa :grin: tai no jotain pientä mutta halvalla kuntoon...
Vai jotain "pientä"
Edellis kerralla multa hajos kone ja tänään pääsuoralla täydestä vauhdista "pikku" kylki kosketuksesta muutama voltti ja servoseiveri poikki :grin:
Mut on tää silti helvetin kivaa!
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 08.10.14 - klo: 11.39
No tämähän on hienoa kuulla,että kiinostusta löytyy :azn:
Laitan tähän nyt hieman ajatuksia teknisistä säännöistä,mitä olemme ensi vuodeksi ajatelleet...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Amewi,Smartech uno, Fg Marder.... nää kaikkihan ovat samanlaisia autoja,joten näillä saisi ajaa....
-Iskunvaimennus on vapaa,kunhan kiinitys pisteet ovat alkuperäiset...eli tarkoittaa siis sitä,että iskarit ja jouset vapaat.
-FG:n ja Amewin välityshän on sitten hieman eri,elikäs Amewissa 19/48/16/48 kun FG:ssä 18/46/16/48 johtuen kytkinpukin erilaisuudesta(henkilökohtaisesti minua tää ei haittaa)
-Moottori saisi olla mikä tahansa 23cc vakio kone!
-Ilmanputsari joko mallia MCD tai FG:n oma.
-Servot ja radiot vapaat
-Auton vetopuolta saa vahvistaa,eli tarkoittaa siis sitä,että kuljettaja saa ajaa muovisilla rattailla ja diffillä tai halutessaan vaihtaa ne metallisiin/alumiinisiin....(itsellä mulla on nää vaihdettu kestävyyttä ajatellen)
-Etu levyjarrut ovat kielletty,ne alkuperäiset jarruakselilla riittävät kyllä.
-Tehoputket kielletty,telkän pöntölläkin kerkiää.
-Lukkodiffit kielletty,alkuperäinen ratasdiffi kyllä riittää( rasvat tietysti jokaisen omien mieltymysten mukaan)
-Korina vw kupla...(kunnes joku keksii, miten saisin fiat 133:n :tongue:)
-Takasiipi..."jokkiksen säännöissähän sanotaan, että ilmanohjaimet ovat kielletty" mutta jos haluaa sellaista käyttää ,niin sitten käyttää :laugh:
-Rengaspuolta ollaan mietitty paljon,auton alkuperäiset ovat luonnollisesti NRO1,mutta joku rallikuvioinen rengas voisi olla 2 vaihto ehto?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Perusajatushan meillä on pitää tämä Budjettiluokkana,eli niillä pääsee komiasti mukaan, mitä hyllystä/laatikoista löytyy :wink:
Vielä kun saataisiin kuskeja mukaan niin paljon,että voitaisiin järjestää jokkismaisesti liigajoukkue kisa!!!!
-BC-luokan yhteyshenkilö Rauno Kallionpää
Tulevista säännöistä oli puhetta Korpilahdella epävirallisesti yhden jos toisenkin kanssa ja sääntötoimikunta kokoontui kisan jälkeen ... eli sielt ne on tulossa ens vuotta varten. Ihan OK, on ne sitten millaiset tahansa, luotan toimikunnan asiantuntemukseen.......
Mutta asia mikä eniten mielestäni tökkii tässä luokassa on radat; niihin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota... ainakin tällä muutaman kisan kokemuksellani se on ollut lähinnä "eloonjäämis-taistelua" .... Ei kupla siedä noin röykkyistä rataa kuten 0R5. Ja kisa näyttää lelu-autoilulta,kun vauhtia ei pysty lisäämään ....
Ymmärrän , että hommat pyörii muutaman puuhamiehen harteilla/rata ja siksi vaikea asia. Kaikki kunnia puuhamiehille !!!
No jos/kun tämänkin luokan osallistujamäärä nousee ensi kaudella (kuten vahvasti oletan) , voi mahdollisuudet tässä asiassa parantua.
:cool: BarbieThePinkBeetle :cool:
Autothan on alkujaan suunniteltu krossi autoksi. Kori päällä ei ymmärrettävästi auton ajo ominaisuudet ei "riitä", hyppyrithän kierretään ja lyhyempi rata kuin OR5 luokassa... rataautot ovat asia erikseen ja "lentokenttä" ajelu ei ole krossia. Itsellä ei hajonnut mitään! Omaa vikaa jos pultti ei pysy paikallaan (ruuvilukite)... ja ratoja ei ole niitä luvataan, mutta kun ei näy niin ei näy.. parannuksia tehdään ja tämähän on krossi luokka enkä nää syytä etteikö luokka ole elinvoimainen ja hyvä ja hauska ja halpa... Tekniset Säännöt julkaistaan viikon kuluessa...
Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 20.10.14 - klo: 09.44
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 08.10.14 - klo: 11.39
No tämähän on hienoa kuulla,että kiinostusta löytyy :azn:
Laitan tähän nyt hieman ajatuksia teknisistä säännöistä,mitä olemme ensi vuodeksi ajatelleet...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Amewi,Smartech uno, Fg Marder.... nää kaikkihan ovat samanlaisia autoja,joten näillä saisi ajaa....
-Iskunvaimennus on vapaa,kunhan kiinitys pisteet ovat alkuperäiset...eli tarkoittaa siis sitä,että iskarit ja jouset vapaat.
-FG:n ja Amewin välityshän on sitten hieman eri,elikäs Amewissa 19/48/16/48 kun FG:ssä 18/46/16/48 johtuen kytkinpukin erilaisuudesta(henkilökohtaisesti minua tää ei haittaa)
-Moottori saisi olla mikä tahansa 23cc vakio kone!
-Ilmanputsari joko mallia MCD tai FG:n oma.
-Servot ja radiot vapaat
-Auton vetopuolta saa vahvistaa,eli tarkoittaa siis sitä,että kuljettaja saa ajaa muovisilla rattailla ja diffillä tai halutessaan vaihtaa ne metallisiin/alumiinisiin....(itsellä mulla on nää vaihdettu kestävyyttä ajatellen)
-Etu levyjarrut ovat kielletty,ne alkuperäiset jarruakselilla riittävät kyllä.
-Tehoputket kielletty,telkän pöntölläkin kerkiää.
-Lukkodiffit kielletty,alkuperäinen ratasdiffi kyllä riittää( rasvat tietysti jokaisen omien mieltymysten mukaan)
-Korina vw kupla...(kunnes joku keksii, miten saisin fiat 133:n :tongue:)
-Takasiipi..."jokkiksen säännöissähän sanotaan, että ilmanohjaimet ovat kielletty" mutta jos haluaa sellaista käyttää ,niin sitten käyttää :laugh:
-Rengaspuolta ollaan mietitty paljon,auton alkuperäiset ovat luonnollisesti NRO1,mutta joku rallikuvioinen rengas voisi olla 2 vaihto ehto?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Perusajatushan meillä on pitää tämä Budjettiluokkana,eli niillä pääsee komiasti mukaan, mitä hyllystä/laatikoista löytyy :wink:
Vielä kun saataisiin kuskeja mukaan niin paljon,että voitaisiin järjestää jokkismaisesti liigajoukkue kisa!!!!
-BC-luokan yhteyshenkilö Rauno Kallionpää
Tulevista säännöistä oli puhetta Korpilahdella epävirallisesti yhden jos toisenkin kanssa ja sääntötoimikunta kokoontui kisan jälkeen ... eli sielt ne on tulossa ens vuotta varten. Ihan OK, on ne sitten millaiset tahansa, luotan toimikunnan asiantuntemukseen.......
Mutta asia mikä eniten mielestäni tökkii tässä luokassa on radat; niihin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota... ainakin tällä muutaman kisan kokemuksellani se on ollut lähinnä "eloonjäämis-taistelua" .... Ei kupla siedä noin röykkyistä rataa kuten 0R5. Ja kisa näyttää lelu-autoilulta,kun vauhtia ei pysty lisäämään ....
Ymmärrän , että hommat pyörii muutaman puuhamiehen harteilla/rata ja siksi vaikea asia. Kaikki kunnia puuhamiehille !!!
No jos/kun tämänkin luokan osallistujamäärä nousee ensi kaudella (kuten vahvasti oletan) , voi mahdollisuudet tässä asiassa parantua.
:cool: BarbieThePinkBeetle :cool:
Siis eihän tämä ole mikään miniluokka. Siellä saa ajaa asfaltilla. Röykytys kuuluu asiaan.
Ei sekoiteta ministerejä tähän. Joista myös pidän :wink:
Minulla oli eka kilpailu kupla luokassa. ekana tuntu että tästä ei tuu mitään auto meni miten sattu, sitten rupesin säätämään ja auto meni koko ajan parepaan suutaan. Tämä on sika hauska luokka.
Samaa mieltä;)
Ja tässä puhuu viimeinen ajoiltaan. Rakentelin aamulla sen vielä kuntoon;)
No niin,ensi vuoden tekniset säännöt ovat nyt julkaistu ja muutama kysymys on tullut muiden merkkien osien hyödyntämisestä?
Elikäs säännöissä mainittujen autojen osia saa käyttää kunhan ovat alkuperäisiä vastaavia!
Esim.Smartecin ylätukivarret saa vaihtaa FG:hen
FG:n ja Harmin rata-autojen osia saa käyttää kunhan ovat alkuperäisiä vastaavat!
Muitutuksena vielä diffistä, ne lukot ovat kielletty,ratas sallittu.
Moro!
Pitkän tauon jälkeen erehdyin tänne ja mitä silmäni näkevätkään!!!!!
Uusi "jokkis" luokka :)
Onko yhtään autoa valmiina myytäväksi minulle???
Ja jos ei niin kauanko kestää sellainen saada?
Nimim. Ei mikään kiire mut jos heti ni ois kiva :)
Hei vaihtoehtoja on muutamia.. majuri myy valmista pakettia ja efvingiltä saa myös... tai ostaa fg marderin tai smartechin unon ja kori päälle.. säännöt on kilpailijoiden kanavalla.
Kone vakio 23cc. Jos kysyttävää atarauskis/Rauno Kallionpää vastailee, tai kysy tässä ketjussa.
Moi!
Vaihtoehtoje ei ole kuin yksi!!
Auto on saatava piste. :)
Ja neuvottelut on käynnissä jo Majurin kanssa :)
....ja säännöt tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=87648.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=87648.0)
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 07.12.14 - klo: 10.44
....ja säännöt tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=87648.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=87648.0)
Tere!!Mää laitoin tuosta numero jutusta kysymystä Yv:llä Atarauskikselle ja en oo vielä saanu mitään infoo....Jos joku on juttusilla atarauskiksen kans niin viittiskö hihkasta et ois yv.tä tullut...?? KIITTOOS...t m
Mikäs mieltä painaa? Jos on tarve saada tietää jotain voi soittaa mulle 0440808535 t:sale
Lainaus käyttäjältä: 69sale - 21.01.15 - klo: 16.42
Mikäs mieltä painaa? Jos on tarve saada tietää jotain voi soittaa mulle 0440808535 t:sale
Koitellaas ringailla...Yv:hen vastailtu.... =D t m
Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa,mutta.....
Numero 73 on lisätty listaan,eli tervetuloa kilpailuihin!
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 21.01.15 - klo: 18.43
Sää voisit mennä ja koittaa poistaa se sun viestis tuolta sääntö osiosta,ei näet oikein kuulu sinne.
Mitäs mies ressaa jostakin numerosta,vaikka et omista autoa?
Kyllä sinä numerosi tulet saamaan,kun sen hetki koittaa.
Joo kiitos vaan...auto on tilattu Elfving Racingiltä eikä oo vielä tullu...taitaa jäädä sitte heti alkuu innostus tähän,aika "tyly vastaanotto"... :tongue: t m
Heh.. Älä nyt ittees ota.. Isot miehet leikkii kuplilla ja hauskaa on..
Tervetuloa joukkoon karvaiseen :grin: varmasti nautit olostasi
Asiasta kukka purkkiin,te ketkä viime vuonna ajoitte kupla-luokkaa,pistäkääs numeroa tuleen!
Auton numerohan sulla on .( 59 )
Kengän nro 43-44 valmistajasta riippuen, jos tuota tarkoitit.
Puhelin nro sulla pitäis olla , siis oma tai minun, en tiiä :roll:
Kuplan korille pientä kestotestiä.
Eipähän tuohon murtumia tullut, vaikka katon painoin jalalla lattiaan asti pari kertaa.
Kaipa tuo ajossakin kestää
https://www.youtube.com/watch?v=Y0kQiT1RbTI&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=Y0kQiT1RbTI&feature=youtu.be)
empä monelle tehtaan korille tuota samaa tekisi
Perskules taitaa tulla luokan nimi muutos panssarivaunu luokaks :grin:
Samasta p*skasta tavarasta teen muutkin korit
Ja arvomme seuraavan korin ostajan... :grin:
Lainaus käyttäjältä: Majuri - 28.01.15 - klo: 20.37
Kuplan korille pientä kestotestiä.
Eipähän tuohon murtumia tullut, vaikka katon painoin jalalla lattiaan asti pari kertaa.
Kaipa tuo ajossakin kestää
https://www.youtube.com/watch?v=Y0kQiT1RbTI&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=Y0kQiT1RbTI&feature=youtu.be)
empä monelle tehtaan korille tuota samaa tekisi
Tehtaat tekis konkan jos ne tekis koreista yhtä kestäviä...korien myynti tippus dramaattisesti, kun kukaan ei ostas rikkoutuvien tilalle uusia :wink:
Tohon pitäs tehdä sellanen 1/5 scale takalasitarra kun oli joskus Ladassa..."Lujaa laatua Lexan" :grin:
No niin tuossa se nyt on ja hiukkasen ehditty treenaankin ajoa...vähän on vielä kesken mutta pikku hiljaa päivitellään....koittanu tehdä siittä mahdollisimman paljon muistuttaan kopiota tuosta tyttärieni kuplasta....Pakoputken jatkeen tein ikean seinä koukusta joka maksoi huiman 0.99+klemmari/aluteippiä....t m
Tosi hienoa että kuplaluokkaan tulee uusia kuljettajia, näitä on mahdottoman hauska selostaa ja seurata :wink:
Autosikin on tyylikäs!
Hienoa ettet antanut yhden äkäisen turkulaisen lannistaa :grin: (kaikella rakkaudella atarauskis)
Höh nyt kyllä loukkasit Turkulaisia.. Ei me sitä tänne huolita :grin: :grin: :grin:
Niin, eihän se oo turuust.
Sehän on Auraast
Tunnustaako kukaan olevansa läheltä saloa, ainakin Aura on mainittu.
Olisin kovin kiinnostunut tutustumaan tähän luokkaan ja yleisestikkin bensa 2t kalustoon jos joku voisi pitää pienen demon.
Turun ja ympäristön porukka ajelee Raisiossa . Kun kausi alkaa tervetuloa tsekkaa. Siellä yleensä 2-6 kuplaa.
Jeesh pitää tulla ihmettelemään.
Onko muuten Amewi / Smartech vehkeissä mitään eroa teknisesti / kestävyydessä. Vai onko kumpikin samaa FG kopiota? FG näyttäisi ainakin olevan hivenen kalliimpi ja uudet myynnissä ainoastaan 26cc moottorilla.
Tässä ollaan ihan pyörryksissä ihmetyksestä...
Edit: Pyörrytys aiheutti FG Monster beetlen hankkimisen.... Oli muuten jonkinmoinen elämys kun ensimmäisen bensa RC rälläyksen sain kokea. Ei näin keskiikäisenä koe joka päivä innostuksen tunteita :grin:
Sama vehe ja fg on se pommin kestävä. Periaatteessa marder koppa päällä
No niin rupee meikäläisen beetle saamaan uutuudet kiinni. Mylly motorshow on paikka jossa esiinnytään ekan kerran tänä vuonna.
onko raisiosta jo lumet lähteny?
On juu
minkälaisia kori kiinnikkeitä,kuplan koriin tarvitsee hankkia/tehdä.
Mcd:n x4 korikiinnikkeet on helpot ja hyvät. Myös fg:n rataauton kiinnikkeet korotettuna on toimivat. Etupäässä joutuu vähän sumplimaan kun korkeampi kiinnike. Tukevat kannattaa laittaa kun tuppaa muuten lokarit rahisemaan renkaisiin.
Mulla taas on harmin koritolpat essä/takana.
Tervehdys (jokkisporukka).
Onkos butjettiporukka päässyt testailemaan autojaan tai onkos uusia kuskeja tullut lisää?
Autopäivityksiä?
Tännehän kannattaa kirjoitella kaikesta uusista ideoista ja kuulumisista,itse sain sisäänajettua uuden smartechin ja odottaa koppaa,muutoin kalusto on iskussa.
testailupäivät vaihteloo kelien mukaan,mutta näppituntumaa pitää yrittää pitää jotta autot pysyy lapasessa.
Kyllä on autoa rakennettu kesän karkeloita varten... testaamaan ei ole viel ollut kelejä....
Amewia on päivitelty; kauden jäljiltä oli muoviset diffin kuoret murskana ja vaihdoin alumiiniseen ja samaten diffin kuoriputki meni vaihtoon,kun on niin onnettoman ohutta ainetta.. vaihdoin siihen paksuun versioon,tämä taasen aiheutti, että paksumman kuoren ja runkolevyn väliin jäi vain hiuksen hieno rako eli sinne kun menee hiekkaa niin se on sitten jumissa heti.... no silpasin palan rungosta , jotta kaikki hiirtä pienemmät mahtuu tulemaan ulos,ja sit pitää tehdä lexanista suojalevy viel sinne pohjaan.
Vaihdoin myös takatukivarsien muovi linkkien päät alumiinisiin, mekin kun olivat taipuneet ja väljät.
Metallirattaat vaihdoin ja sen pienemmän spurrin,jotta ei hankaa ylätukivarteen enää.... siin olikin askarteleminen,kun joutu vaihtamaan FG:n ns. gearplaten eli sen palan missä on takajarru ja kytkin laakerit;ei mennyt heittämällä paikalleen vaan joutui työstämään väliakseli muovipukkia.... niin ja jarrut meni myös uusiksi kun on eri mitta kuin alkuperäisessä eli FG:n jarrut joutu laittamaan.
Kone oli koko kauden huono lähtemään käyntiin ja tarkistin sytkän>>> no väli oli päin sitä eli luokkaa 0,8-1mm,kun se pitäisi olla 0,3mm , Kiinan pojilla on ollut hieman toleranssia siinä kohtaa,kun säätö ei riittänyt vaan jouduin viilaamaan kiinnitysreikiä enemmän pitkulaisiksi... no sitten onnistui. Tarkistin myös sytkän,kun työpaikallani(Pienkonehuolto) sattuu olemaan testeri, kohtuullisesti antoi kipinää eli oli OK.
Kaikki tukivarsien tapit oli enemmän tai vähemmän jäykät, hioin tapit herkiksi. Vaihdoin myös ristipää ruuveja M4 hex-kantaisiin kovempaa laatua oleviin.
Vaihtoehtorenkaita on tulossa Onlinesta, kun alkuperäiset "nappula"renkaat ei mielestäni ole tarkoitettu ainakaan niille pinnoille (turf) joilla kisoissa ajetaan, otin ne Rallye Cross-renkaat kokeiluun....
Ans kattoo nyt....
Jottas näin tein.
:cool: BarbieTheBeast :cool:
Muistutuksena säännöt http://rc10.fi/index.php?topic=87648.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=87648.0) ja jos kisata meinaatte,pistäkääs numero varausta tuleen :wink:
Onko tää luokka vielä hengissä? vai miksi täällä on niin hiljaista.
Kiinnostais niin pirusti alkaa ajamaan tätä luokkaa ens kaudella jos vaan osanottajia löytyisi. Saakohan suomesta mistään hommattua tuota autoa suoraan kun noista linkeistä ei enään päässyt mihinkään.
On hengissä. Tässä vudeota viime viikonlopulta vantaalta. https://youtu.be/BTHLaMDrMh8
Lainaus käyttäjältä: Vetopeikko - 07.09.15 - klo: 11.14
Onko tää luokka vielä hengissä? vai miksi täällä on niin hiljaista.
Kiinnostais niin pirusti alkaa ajamaan tätä luokkaa ens kaudella jos vaan osanottajia löytyisi. Saakohan suomesta mistään hommattua tuota autoa suoraan kun noista linkeistä ei enään päässyt mihinkään.
Olin itse tutustumassa lajiin viime viikonloppuna ja oli erittäin hienoa ajaa kuplaa, anto vaan lämää niin kahvaulkona tultiin siististi. Ja autot on auton näköisiä, rataa myös ajetaan lyhyeenä jolloin jokkisfiilis säilyy ja turhan pitkiä suoria ei tule. Ajo on siis mielenkiintoista kokoajan ja hauskuus on taattu.
Speksaamme juuri hyvää autoa millä pääsee liikenteeseen järkihintaan, jos laitat sähköpostia info@eurorc.com niin saamme sinut mukaan kyytiin. Auto tulee olemaan FG marderin päälle tehty ja sitä voidaan varmasti toimittaa ihan lähi viikkoina jo.
Kausihan jatkuu pitkään ulkona kun autoilla voi ajaa ympäri vuoden ja esim lavangon turffi on varmasti pitkään ajokuntoinen. Talvella sitten jäärataa ja sisäkisoja.
t. Axel
No niin hieno homma..Täytyykin laittaa s.postia teille vaikka melkein naapurissa pidättekin kauppaa :laugh:
Onko muuten Hyvinkään suunnalla ketään lajin harrastajaa?
Toivottavasti ei tuu "Yksi alustainen merkkiluokka" vaan tekniset speksit 2WD bensamoottoriautolle. Silloin kyllä tulisi lisää hinnaltaan ja ajettavuudeltaan kilpailukykyistä vaihtoehtoa muiltakin alalla toimijoilta.
Esimerkiksi tämä: http://www.bergonzoni.it/eng/vintage.html (http://www.bergonzoni.it/eng/vintage.html)
http://www.bergonzoni.it/eng/files/lancia_delta_eng.pdf (http://www.bergonzoni.it/eng/files/lancia_delta_eng.pdf)
http://www.bergonzoni.it/eng/files/fiat500_eng.pdf (http://www.bergonzoni.it/eng/files/fiat500_eng.pdf)
Luokan säännöthän nuo alustat yms määrää...
Kukahan noita makarooni maan tekeleitä myy suomessa ja laatu on varmaan jotain muuta kuin fg..
Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 07.09.15 - klo: 12.38
Toivottavasti ei tuu "Yksi alustainen merkkiluokka" vaan tekniset speksit 2WD bensamoottoriautolle. Silloin kyllä tulisi lisää hinnaltaan ja ajettavuudeltaan kilpailukykyistä vaihtoehtoa muiltakin alalla toimijoilta.
Luokalla on säännöt, ne mahdollistavat kaikki FG Marderin kopiot käytännössä. Eli jos tuo täyttää säännöt, niin anot vaan hyväksyntää, ei sen kummoisempaa. Mardereitahan on tehty sitten 90 luvun alun, joten autoja on tosi paljon maailmalla eri valmistajien tekemänä.
Kutka myy noita fg autoja suomes?
Varaosia saa hyvin?
Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 07.09.15 - klo: 12.38
Toivottavasti ei tuu "Yksi alustainen merkkiluokka" vaan tekniset speksit 2WD bensamoottoriautolle. Silloin kyllä tulisi lisää hinnaltaan ja ajettavuudeltaan kilpailukykyistä vaihtoehtoa muiltakin alalla toimijoilta.
Esimerkiksi tämä: http://www.bergonzoni.it/eng/vintage.html (http://www.bergonzoni.it/eng/vintage.html)
http://www.bergonzoni.it/eng/files/lancia_delta_eng.pdf (http://www.bergonzoni.it/eng/files/lancia_delta_eng.pdf)
http://www.bergonzoni.it/eng/files/fiat500_eng.pdf (http://www.bergonzoni.it/eng/files/fiat500_eng.pdf)
Tämä "bergonzoni" pohjautuu on-road pohjaan ja nämä "kuplat" on off-road pohjaisia...
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 07.09.15 - klo: 13.33
Kutka myy noita fg autoja suomes?
Varaosia saa hyvin?
EuroRC myy, kuplaluokkan on tarkoitus panostaa, muita osia tilauksesta muiden tilausten kylkeen.
t. Axel
Mikä on noiden kupla pohjaisten autojen kokonaispituus, akseliväli, kokonaisleveys ja bensamootorin kuutiotilavuus?
No löytyhän nuo säännöt googlaamalla. kiinnostaa jos olis senverran vapaammat säännöt että muutkin alustat kuin tuo smartech -FG käy. esim mitat. moottorisääntö, kori tuo suomalainen kupla ja maksimi ilmoitettu kaupallinen vapaasti kaikille saatavan laiteen hinta. Tämmöisenään on taas yksi luokka johon tuskien kautta houkutellaan kisaajia.
Tässä säännöt http://rc10.fi/index.php?topic=87648.0
Nitropaimen mitäs autoja (valmistajia) meinaat jolla tästä luokasta tulisi universumin halutuin? Ja meinaatko itse ajaa? Meinaatko, että on tasapuolista jos toisen auton Iskunvaimentajat ovat isommat pidemmät akseliväli pitempi yms.???
Lainaus käyttäjältä: 69sale - 07.09.15 - klo: 13.02
Kukahan noita makarooni maan tekeleitä myy suomessa ja laatu on varmaan jotain muuta kuin fg..
Parikymmentä autoa olen joskus myynyt. Yksi esittelyauto(Fiat 500) on vielä tallissa - hinta ei päätä huimaa, jos kiinnostaa niin yv:llä lisää tietoa.
Bergonzoni on ihan puhdas rata-auto.
Tappi, sinä pitkän linjan miehenä tiedät että jos italiaanolilta pytää kymmenen auton sarjan osina, mutta viisi senttiä pitemmällä akselivälillä ja ilman kumeja/renkaita tai koria, kyllä onnistuu. OEM pohjalta. Hinta on jotakin aivan muuta kuin kymmenen autoa värillisessä pahvilaatikossa. Täällä sitten voi lisätä tarvittavat tillikat, korin joka on sääntöjen mukainen jne. FG auton alkuperäinen valmistaja sitäpaitsi pannut pillit pussiin, diilerit ympäri maailmaa (Minicars, Hobbylinna jne.) myyneet pilkkahinnalla varastonsa pois käsistään. Ei tuo1/5 mikään kultakaivos ole...