Idea todella yksinkertainen.
Etsin kuskeja jotka ajelee kisoissa aktiivisesti ja olis valmis antamaan hyviä vinkkejä ja valmis kehittämään runkosarjaa tähän loistavaan sähkörossariin.
Minulla on sellainen hassu idea että tekisin tuosta rungosta hiilikuituversion.
Kuskin vaatimus.
-Osaa ajella rataa ympäri kiroilematta.
-Valmis kehittämään runkoa.
Moni on nähnyt minun team c tuupit esim niin ne hiilikuitu autot ovat toimineet ja kestänyt kisa rääkkäyksen.
Ilmaiset nuo ringot ei tule kuskille vaan otan niistä nimellis hinnan.
Laita yv.nä viestiä jos kiinnostaa olla osallinen tähä teamiin
Jerzi
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frsb.se%2Farena%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D47794%26amp%3Bd%3D1407708891&hash=73b3be8179632e30b37ffd7a956a8a5b79dd8796)
Joo tuosta runkosarjasta sainkin idean tähän juttuun :wink:
Jerzi
Haluan korostaa vielä että onhan tuo tehtaan aihio varmasti hyvä mutta veikkaan että tuolla hiilikuitu versiolla saadaan auto piirun verran paremmaksi.
Jerzi
Millaista parannusta haet kyseiseen autoon hiilaripohjalla?
Esim keveyttä :wink: ja vapaus laittaa painot minne itse haluat ne sijoittaa.
Hiilikuitu on myös niin helppo työstää että sekin antaa mahdollisuuden rakentaa just sellainen kuin halutaan.
Ymmärrän alu pohjan idean mutta kyllä se hiilikuitu on se viimeinen sana näissä rc auto viritys palikoissa.
Esim se minun keskimoottori team cn pohja jonka tein antaa paljon enemmän säätövaraa akulle ja sitä tuo alkuperäinen muovirunko ei missiin nimessä anna.
Ja se tuli kyllä todettua että jäykällä rungolla ei ole ongelmia ulkoradalla.
Rungon paksuus voidaan tehdä aina 1.9-2.5mm ei ongelma. Tosin 2.5 on liian paksu.
Jerzi
Ps lisään vielä että jos ymmärtää eron noitten välillä (hiilikuitu vs alumiini) niin silloin ymmärtää myös tämän runko idean :tongue:
Ja voin kuvitella että omistamalla tällaista hiukka erikoisempaa peliä voitat kisan jo varikolla.
Sieltä kannattaa ottaa jo luulot heti pois :laugh: kaverilta.
Jerzi
Ps väitän nyt kuitenki että ei tää runko tule tuota auton suoritus kykyä heikentämään mitenkään.
Faceen avattu ryhmä ASSOCIATED B5M PROTO TEAM. Tervetuloa seuraamaan miten homma etenee.
Kuskit ovat löytyneet :wink: ja mitä tahansa kavereita nämä eivät ole.
On mestaruuksia. On kisavoittoja vaikka millä mitalla. Tästä sain paljon parempi proto team kuin olisin voinnut edes kuvitella.
Hyvinkäällä nähdään melko varmasti ainakin yksi runko :wink:
Kerron nimet myöhemmin :tongue:
Saa arvata toki....
Jerzi
Tuo kiroilematta ajaminen on sen verran kova vaatimus että vaikeuttaa arvaamista huomattavasti.
Jari. Voidaan välillä tehdä poikkeuksia :grin:
Sanotaan näin että tiesin että hiilikuitupohjalle olis kysyntää mutta että tarve oli näin niin sitä en arvannut.
Jerzi
Paljonko on 2wd luokan minimipainoraja ?
Nykyiset alupohjaiset ovat jo niin kevyitä että niihin pitää
jo laittaa lisäpainoo joissakin tapauksissa. Hiilari ei ole
hyvä materiaali koska se ei jäähdytä kuten alu ja flexaa
kuten muovi ja alu ja murtuu. Mutta onnea projektiin!
- minimipaino M2/S2-10 1474 g
Mikäs auto niin kevyt köykämiini pohjalla on että joutuu puntittamaan???
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 13.08.14 - klo: 18.59
Nykyiset alupohjaiset ovat jo niin kevyitä että niihin pitää
jo laittaa lisäpainoo joissakin tapauksissa. Hiilari ei ole
hyvä materiaali koska se ei jäähdytä kuten alu ja flexaa
kuten muovi ja alu ja murtuu. Mutta onnea projektiin!
Alumiini jäähdyttää joo, mutta kun puhutaan 1/10 kokoluokasta niin onko silläkäkään niin merkitystä.
Viime talvena parit alumiinipohjalevyt tuhonneena on niistä vaikea löytää enää mitään positiivista verrattuna hiileen.
Pro:t voi olla vapaasti eri mieltä. :wink:
K RB6 ku sopivasti keventää menee kai alle kilo neljän sadan? Sitte saa laittaa lisäpainoa.
Tossa kun pari viikkoa ajettiin +25C ja yli niin koko auto oli lämmin ja moottorit kuumeni porukoilla. Jonkin verran saturoituu lämpöä akullisen aikana alu pohjalevyyn ja sieltä ilmaan. Ainakin polttispuolella tuolla on merkitystä,
luulen että kireillä akuilla ja koneilla jonkin verran nykysähköissäkin. No tuosta mulla ei tietenkään sen enempää faktaa ole.. Sisällä ei tieyenkään väliä.
Varmaan yhtä teoreettista kuin hiilari autokin :wink:
Mutta onnea matkaan Jerzi, hieno varmasti tulee!
Eka runko kohta valmis :wink:
Facesta löytyy enemmän infoa ja kuvia.
Alu pohjan paino 132gr
Hiilikuitu pohjan paino 72gr
Alu on jonkinverran jäykempi.
Jerzi
Seuraavat kuskit kuuluu proto teamiin.
1 Petri Ström
2 Tuomo Otsavaara
3 Jori Mykkänen
4
5 ???? Tähän tulee "ehkä" sellainen nimi että :tongue:
Jerzi
Rc10 facesta löytyy kuva Jorin uudesta rungosta ja se on nähtävillä hyvinkään kisassa.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.14 - klo: 23.10
Rc10 facesta löytyy kuva Jorin uudesta rungosta ja se on nähtävillä hyvinkään kisassa.
Jerzi
Ei löydy facesta ryhmää nimellä ASSOCIATED B5M PROTO TEAM?
Lainaus käyttäjältä: vihku - 25.08.14 - klo: 07.08
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.14 - klo: 23.10
Rc10 facesta löytyy kuva Jorin uudesta rungosta ja se on nähtävillä hyvinkään kisassa.
Jerzi
Ei löydy facesta ryhmää nimellä ASSOCIATED B5M PROTO TEAM?
https://www.facebook.com/groups/rc10.fi/ (https://www.facebook.com/groups/rc10.fi/)
Lainaus käyttäjältä: vihku - 25.08.14 - klo: 07.08
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.14 - klo: 23.10
Rc10 facesta löytyy kuva Jorin uudesta rungosta ja se on nähtävillä hyvinkään kisassa.
Jerzi
Ei löydy facesta ryhmää nimellä ASSOCIATED B5M PROTO TEAM?
Sinne ryhmään lisäsin juuri iso liuta kuvia :wink:
Jerzi
Löytyy jo v3 :tongue:
Jerzi
Jerzi vaikuttaa ihan pätevältä RC-toimittajalta! Ehdotan et avataan tänne foorumille oma aihe, johon niitä juttuja ja kuvia voi laittaa.. Mikäli Jerzi suostuu :)
Kaikki ei todellakaan ole siellä Facessa!
niinpä.pätevä onkin!Mielellään katsoo sen tekemiä haastatteluja sun muuta.Esim lavangon polttis kisoissa se haastatteli ja pyöri varikolla etc. ne sentään oli you tubessa kaiken kansan nähtävillä. kokoajan pukkaa uutta hommeloo,mutku ei niitä pääse näkemään....ehdottomasti tänne jerry ne kaikki sun projektit ja haastattelut ETC.
TÄMÄ ON SE HARRASTAJIEN FOORUMI!
Toni
Ei.
Jerzi
Lisään että youtubeen laitoin kahdet videot kuin piti Hoken kanssa nähdä yksi tilanne A finaalista. Ja se Saken haastattelu laitoin tubeeseen myös kuin se oli liian pitkä faceen.
Lisäys 2 en ymmärrä miksi et löydä ASSOCIATED B5M PROTO TEAM facesta :undecided:
Lisäys 3 ei tarvitse olla face jäsen että voi noita katsella :wink: jos löydät pappa videot löydät myös tämän helposti.
tonza81:n kanssa samaa mieltä, eli täällä foorumilla ne harrastajat on. Ois mukava seurata kisaraportteja ja haastatteluja.
Itse en ole Faceen liittynyt ollenkaan, eikä tietoa miten niitä sieltä pääsee katsomaan.
Ok.
Sääli eli jos joku nyt haluaa seurata asian etenemistä niin eikait se muuta vaadi kuin kirjoitumaan sitten faceen.
Sieltä löytyy todella paljon hyviä saitteja esim nyt rc autoiluista.
Suosittelen.
Viikonloppuna jos on hyvä keli niin melko varmasti yksi runko on ajossa.
Juttua kisasta tulee JERZIN VIDEOT ryhmään jonka löydät myös facesta :tongue:
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Elmaurizio - 27.08.14 - klo: 09.36
Jossain mättää nyt pahasti, ei löydy sivua Facesta sit millään.
Mitäs toi linkki tekee, toimiks se?
https://www.facebook.com/#!/groups/554730821300031/ (https://www.facebook.com/#!/groups/554730821300031/)
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 27.08.14 - klo: 09.17
Lainaus käyttäjältä: vihku - 25.08.14 - klo: 07.08Ei löydy facesta ryhmää nimellä ASSOCIATED B5M PROTO TEAM?
Löytyy. Mä kopion ton isolla kirjoitetun tekstin suoraan facebookin hakukentttään ja hiilaria tuli ruudun täydeltä.
Löytyi tuolla sinun laittamalla linkillä.
Niin ja kaiken lisäksi face on minulle helpompi paikka laittaa näitä juttuja. Helpompi jakaa ym.
Face on myös kansallisempi myös. Rc10iin jos laitan nämä jutut niin kukaan ulkomaalainen ei bongaa mitenkään näitä.
Facessa toimii nää jutut paremmin.
Ja valitan, tänne en lataa enää mitään mediaa enää. Syy on yksinkertainenkin myös.
Onko face niin vasten mielinen että sinne ei voida tehdä tunnareita vaikka Uuno Turhapuron nimellä niin keksi jokin toinen kanava millä pääset katsomaan jos kiinnostaa.
Jerzi
Aihetta siivottu..
Pysytään jatkossa sitten asiallisena :police:
Lainaus käyttäjältä: mcly - 27.08.14 - klo: 17.41
Aihetta siivottu..
Pysytään jatkossa sitten asiallisena :police:
Kiitokset :wink:
Ilmoitan tänne miten kisat männi Joripojalla....
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 27.08.14 - klo: 09.45
Lainaus käyttäjältä: Elmaurizio - 27.08.14 - klo: 09.36
Jossain mättää nyt pahasti, ei löydy sivua Facesta sit millään.
Mitäs toi linkki tekee, toimiks se?
https://www.facebook.com/#!/groups/554730821300031/ (https://www.facebook.com/#!/groups/554730821300031/)
No nyt se ryhmä löytyy aivan normaalisti, päivällä ei jostain syystä löytynyt ja sitä ihmettelin, no pääasia että toimii. Hienoja kuvia ja oikein hyvää juttua on tuonne Jerry laittanut. Keep up the good work :laugh:
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 27.08.14 - klo: 17.52
Lainaus käyttäjältä: mcly - 27.08.14 - klo: 17.41
Aihetta siivottu..
Pysytään jatkossa sitten asiallisena :police:
Kiitokset :wink:
Ilmoitan tänne miten kisat männi Joripojalla....
Jerzi
ilmottele faceen :wink:
Lainaus käyttäjältä: Elmaurizio - 27.08.14 - klo: 21.24
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 27.08.14 - klo: 09.45
Lainaus käyttäjältä: Elmaurizio - 27.08.14 - klo: 09.36
Jossain mättää nyt pahasti, ei löydy sivua Facesta sit millään.
Mitäs toi linkki tekee, toimiks se?
https://www.facebook.com/#!/groups/554730821300031/ (https://www.facebook.com/#!/groups/554730821300031/)
No nyt se ryhmä löytyy aivan normaalisti, päivällä ei jostain syystä löytynyt ja sitä ihmettelin, no pääasia että toimii. Hienoja kuvia ja oikein hyvää juttua on tuonne Jerry laittanut. Keep up the good work :laugh:
Kokeilin lumialla - ko linkki toimi vasta kun face oli auki.
Eli jos avasi facen ko linkillä ja linkki uudestaan osoite
kenttään niin vasta päätyi tuonne halutulle BSD sivulle.
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 28.08.14 - klo: 00.42
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 27.08.14 - klo: 17.52
Lainaus käyttäjältä: mcly - 27.08.14 - klo: 17.41
Aihetta siivottu..
Pysytään jatkossa sitten asiallisena :police:
Kiitokset :wink:
Ilmoitan tänne miten kisat männi Joripojalla....
Jerzi
ilmottele faceen :wink:
Niin ilmoittele faceen :sad:
Just esim näitten muutaman mätäpaiseen takia minä en ruoki tätä forumia millään medialla ja te jotka minut tunnette sitähän löytyy varastosta mutta ei kiinnosta laittaa esille.
Nää muutamat mätäpaiseet piikittää kokoajan täällä olkoon juttu mikä tahansa niin p****a saa heittää tänne.
Tässä tapauksessa niin onko se minun syy että jengi ei halua faceen mennä no eipä juuri ole.
Jos haluatte seurata minun projekteja niin niitä löytyy ulkomaalaisten forumeilta. Siellä näistä minun projekteista tykätään ja siellä ei piikitetä selkään kuin mitä nää muutat kaverit jotka ovat nimimerkin takana.
Jos olis tääkin forumi omilla nimillä homma olis hiukka erilainen.
Tää on vähän niinkuin koulukiusaamista, kokoajan pientä p****a tulee mutta arvatkaas mitä, minä en tästä kärsi lainkaan vaan näämuut forumin käyttäjät sen tekevät.
Tiedoksi kaikille jotka tätä nyt lukee että olen se yli 30v harrastanut tätä lajia ja maailmallakin olen ajannut ja aina ollut kamera ja videokamera reisissa mukana joten voitto arvailla mitä löytyy.
Toinen jota piikitetään on hyvä ystäväni Hoke. Hänen rc auto tietämys on todella korkeaalla mutta ei, p****a rulee niskaan hänellekkiin.
Joten mtä tästä eteenpäin. No projektin kimppuun vaan ja päivitetään projektia muihin forumeille.
Että tälleen.
Jerzi
Pitää käydä katsomassa livenä autoa vklppuna, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 28.08.14 - klo: 11.34
Pitää käydä katsomassa livenä autoa vklppuna, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Jos löydät rungosta jotain kommentoitavaa tai parannus keinoja niin pappa ottaa ne ilomielin vastaan.
Kerrankin tuli asiallinen vastaus :wink:
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 28.08.14 - klo: 09.38
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 28.08.14 - klo: 00.42
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 27.08.14 - klo: 17.52
Lainaus käyttäjältä: mcly - 27.08.14 - klo: 17.41
Aihetta siivottu..
Pysytään jatkossa sitten asiallisena :police:
Kiitokset :wink:
Ilmoitan tänne miten kisat männi Joripojalla....
Jerzi
ilmottele faceen :wink:
Niin ilmoittele faceen :sad:
Just esim näitten muutaman mätäpaiseen takia minä en ruoki tätä forumia millään medialla ja te jotka minut tunnette sitähän löytyy varastosta mutta ei kiinnosta laittaa esille.
Nää muutamat mätäpaiseet piikittää kokoajan täällä olkoon juttu mikä tahansa niin p****a saa heittää tänne.
Tässä tapauksessa niin onko se minun syy että jengi ei halua faceen mennä no eipä juuri ole.
Jos haluatte seurata minun projekteja niin niitä löytyy ulkomaalaisten forumeilta. Siellä näistä minun projekteista tykätään ja siellä ei piikitetä selkään kuin mitä nää muutat kaverit jotka ovat nimimerkin takana.
Jos olis tääkin forumi omilla nimillä homma olis hiukka erilainen.
Tää on vähän niinkuin koulukiusaamista, kokoajan pientä p****a tulee mutta arvatkaas mitä, minä en tästä kärsi lainkaan vaan näämuut forumin käyttäjät sen tekevät.
Tiedoksi kaikille jotka tätä nyt lukee että olen se yli 30v harrastanut tätä lajia ja maailmallakin olen ajannut ja aina ollut kamera ja videokamera reisissa mukana joten voitto arvailla mitä löytyy.
Toinen jota piikitetään on hyvä ystäväni Hoke. Hänen rc auto tietämys on todella korkeaalla mutta ei, p****a rulee niskaan hänellekkiin.
Joten mtä tästä eteenpäin. No projektin kimppuun vaan ja päivitetään projektia muihin forumeille.
Että tälleen.
Jerzi
On se hienoa kun joku jaksaa tehdä videoita ja juuri tämmöisiä projekteja! Kerrankin joku näitä tekee niin heti tulee valitusta.. Itse tykkään seurailla näitä sun rakennelmia ja videoita, varmasti myös muutkin .
Luulen että aika moni käy auto katsomassa viikonloppuna, sen verran mielenkiintoinen on :wink:
Kiitos :wink:
Jerzi
Uteliaisuuttani kyselen vain että onko rungot siinä vaiheessa että niitä voisi sinulta tilailla? Vai vieläkö mennään pienissä piireissä testaillen ja hioen timanttia paremmaksi?
B5M on ollut jonkin aikaa osto listalla. Kummoisena kuskina en itseäni pidä mutta ihan suomalaisen käsityön kannatuksena haaveilin tuollaisesta rungosta :smiley:
Nyt alkaa olemaan homma asialinjalla hyvä näin ja toivottavasti jatkuukin :smiley:
Itse en kyseisestä rungosta niin välitä mutta kiva näitä omia projekteja on seurata :wink: Ja hyvä että tehdään jotain omaa eikä vain kopioida sitä mikä on jo olemassa.. hyvää työtä !!
Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 28.08.14 - klo: 17.05
Uteliaisuuttani kyselen vain että onko rungot siinä vaiheessa että niitä voisi sinulta tilailla? Vai vieläkö mennään pienissä piireissä testaillen ja hioen timanttia paremmaksi?
B5M on ollut jonkin aikaa osto listalla. Kummoisena kuskina en itseäni pidä mutta ihan suomalaisen käsityön kannatuksena haaveilin tuollaisesta rungosta :smiley:
Tästä runko sarjasta pyritään saada niin hyvä että kuin tämän asennat autoon se on vähintääkin hiukka parempi kuin alkuperäinen
Laita yveenä viestiä niin katsotaan :wink:
Jerzi
Olen ollut kellon kanssa radan varressa todistamassa sitä että Jerryn protopohjalevy on toimiva ja se on todella kevyt.
-Sami-
Hei kiitos Sami.
Tuon Karrin testi kokeilun jälkeen Karrin ehdotuksesta tein aika erikoinen versio.
Se nimettiin v2 ja rungon sivuilla on neliskulmainen ontto aluprofiili jonka täytin epoksilla. Tällä haetaan sitä että saataisi paino siirtymään mutkissa helpommin eli auto saataisi niiamaan jolloin olis pitoa enemmän. Näin ainakin teoriassa.
Jerzi
Loistavan B finaalin ykkönen. 3sek A finaalista.
Hyvä Jori.
Jerzi
Kaikille teille jotka kävi katsomassa Jorin assoa niin osat jotka olen siihen tehnyt niin eivät ole missään nimessä sellaiset mitä valmis tuote tulee olemaan.
V4 on melko varma valmis 2 viikon sisällä.
Sen verta voin paljastaa että tullaan keskittymään täysin rungon kiertojäykkyyteen.
Jerzi
V5 runkoa aloitin tänään :wink:
Siitä tulee erikoinen.
4mm lyhyempi ja vähän leveämpi kuin alkuperäinen runko.
V4 malli on nyt Tuomon autossa ja siitä tulee tedti tuloksia.
Jerzi
Tänään uudella Hobbywingin säätimellä testattu
autoa ja täytyy sanoa, että toimii todella hyvin.
Tuomon kierrosajat matalia kaksykkösiä.
Testi jatkuu, kunhan tehdään iskarit uusiksi.
Ja Tuomolla on käytössä V4 malli :wink:
Jerzi
Tänään kokeiltiin 3x1.5mm mäntiä iskareissa. Autosta tuli selkeästi parempi hypyissä.
Kierros ajat 21.5-22 tuloksella 14 kierrosta. Renkaat puolikaljut edessä ja takana.
Ensi viikolla jatketaan paremmilla renkailla testiä, sekä tehdään pientä hienosäätöä.
Saatte ensi viikolla käyttöönne hiilikuitukevlar siiven :wink:
Jerzi
Ok. Perjantaina vois viimeistään kokeilla.
Hienoa kun jaksat näitä rakennella.
Joo perjantaina olen taas Anssi Kelan keikalla mutta homma järjestyy..
Jerzi
Hyvä Jertsi. Hienoa kehitystoimintaa.
Mutta nyt hienovaraisesti kyselen, että onko tuollainen hiilikuitusiipi enää tarpeen.. Toisin sanoen, onko siitä enempi haittaa jo kanssakilpailijoillle ja nostajille vs. hyödyt autoon.. Tätä kysyn ihan vilpittömästi.
Nyt on pakko kysyä, miten hiilarisiipi on nostajalle ja kanssakilpailijalle haitallisempi kuin PC:stä tehty siipi?
Joo saat kysellä ja vastaan.
Eli siivet ovat hiottu ja viimeistelty ja lopputulos on että ovat yhtä harmittomia kuin lexan siivet, tai voidaan myös sanoa että ovat yhtä vaarallisia.
Ja toisekseen ollan myös juteltu aiheesta miten auto nostetaan.
Kukaan ei ole vastannut että siivestä, kyljestä yleensä.
Ne jotka ovat päässeet kokeileman tuota kuitusikpeä on kehunnut sitä paitsi yksi kaveri.
En näe mitään muuta kuin että jatketaan hiilikuitu siiven kehitystä.
Pari asiaa pitää vielä kokeila ja sitten aletaan duunaa noita siipejä.
Moni on yllättynyt mitäs tuo kuitusiipi tekee autolle.
Yleensä kommentit ovat luokkaa, hyppää paremmin, mutkapitoa enemmän ja mikä parasta niin tasaisemmat kierrosajat.
Myönnän että tällä hetkellä oleva siipi joka toimi yhdellä kuskilla on sitten ääliömäisen ruma muta mikäs siinä kuin se toimii ja on sääntöjen sisällä.
Jezin videot ryhmässä (facessa) on tämä siipi juttu käyty aika perusteelisesti läpi.
Jerzi
Joni, mää tiedän vastauksen.
Eli oletusarvona tuo hiilikuitu on monelle sellainen mielikuva tuote että sen pöly ja reunat ovat haitallisia.
Ja jos tuote repeää niin se todellakin voi äärimmäisen huonossa tuurissa aiheuttaa sen että voit saada tikun sormeen.
Ok. Mää huomaan joka päivä tikkuja minun sormissa ja en ole vuotanut vielä kuiviin. Tosin pinsetillä on ollut työtä.
Se miten voit äärimmäisen huonossa tuurissa saada tikku sormeen on näin.
Siipi on saanut todella kovan iskun ja se on murtunut ja nyt auto on ylösalas ja menet nostamaan sen. Sää otat siivestä kiinni mutta jotta sinun pitää saada tikku sormeen niin sinun pitää liuttaa sormet siitä murtuneen kohdasta yli niin EHKÄ voit saada tikun sormeen.
En lupaa mitään että saat.
Voin kuin seuraava siipi murtuu niin tehdä videon miten sen tikun ehkä saa sormeen.
Jerzi
Ps onko niitä tyhmiä nostajia jotka edelleen nostaa m10 autot siivestä. No nämä hiilikuitu siivet kyllä kestää sen mutta ei välttämättä lexanit.
Ps 2 Itse ihmetyttää miksei puhuta lainkaan hiilikuituisista iskarintorneista jotka ovat välillä todella huonossa kunnossa.
V5 runko työn alla.
Runko hiukka leveämpi ja n.4mm lyhyempi.
Tämä lyhennys oli suht kovan kuskin idea.
Se valmistunee lähiaikoina :wink:
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 10.11.14 - klo: 08.53
Ps onko niitä tyhmiä nostajia jotka edelleen nostaa m10 autot siivestä. No nämä hiilikuitu siivet kyllä kestää sen mutta ei välttämättä lexanit.
Voihan se käsi osua siihen takasiipeen vaikka ei ottaisi siitä kiinni.
Nostajiahan on monenlaisia/-kokoisia/-ikäisiä/-taitoisia, eikä se tehne ostajasta tyhmää jos käsi osuu takasiipeen.
Tämä siis ihan vain ottamatta sen kummemmin kantaa siihen, että onko hiilikuitusiipi hyvä vai huono asia.
Nää siivet jota nyt olen tehnyt vastaa lexan siipejä ihan 100%.
Jos laitan kaverille käteen kahdet siivet ja silmät sidottuna ei hän pysty kertoo mikä on vaarallisempk.
Onhan femma autoissa aina ollut hiilari takasiivet kuten driftingissä.
Jerzi
Ai.. Luulin sitä jäykäksi. Hyvä jos joustaa :azn:
Jaahas kaikille.
Nyt tulee huvittava idea.
Idea on valmis ja yritän sen viikonloppuna tehdä.
Eli etusiipi. Itse siipi tulee olemaan touring siipi mutta kapeampi ja siiven kiinitys systeemi tulee petistä.
Jerzi
Tiedoksi kaikille että etusiipi+teline nyt tehty.
Video löytyy minun video blogista....
Tänään on Itävuoren toimesta testissä...
Jerzi
Nyt menee Tuomo kovaa.
Alla v4 runko malli ja hiilikuitu siipi.
20.6 tiksin radalla....
Jerzi
OLEE.....!!!!!
Toi 20.3 ei oikein kerro mitään :grin:
Mikä oli perusrungolla vauhti parhaimmillaan ja mikä on oikeesti kärjen vauhti siellä? :wink:
Joona vetäs parhamillaan 20.7 kisassa ja siinä on pientä osviittaa mikä oli hänen vauhti.
Minun silmin Joona oli selvästi nopein silloin kisassa.
Jerzi
kisa-ajat,reeni-ajat ei välttämättä oo vertailukelposia... meikän mielipide. mut hyvä et jengi testaa ja säätää :cool:
selvennetää sen verran tota vertailuu ajoista lisää... reenikiekkoja joonalla n. sata? kyseisellä kuskilla ??? luultavasti paljon !!! kisatilanne,reenitilanne :huh: mut testaiselle yläpeukkuu :afro:
Senverta voin vielä selventää että Tuomon aika on selvästi parantunut sen jälkeen kuin hiilikuiturunko ja siipi autoon asennettiin.
Harmi että ennen kisoja ei asennettu noita palikoita.
Jerzi
Ps ilmoitin tuon Joonan aika niin siinä oli vertailukelpoista tietoa missä tuo Tuomon vauhti on tällä hetkellä.
V5 jo tulossa.
Eroa v4 on se että ne 3 irto palaa rungon päällä on v5 mallissa yhtenäinen.
Ainoastaan shorty lipolle tarkoitettu.
Jerzi
Nyt olis jo v6 pääkopassa valmiina :wink:
Mistä näitä ideoita oikein syntyy....
Jerzi
Kohta olis tuo 4mm lyhyempi ruko valmiina.
Poikkeaa täysin noista muista täysin.
Tää runko on kaikinpuolin todella jäykkä.
Sitä moottorin päällä oleva kaareva muovinen jäykistin niin sitä ei enää ole vaan sekin on tehty hiilikuidusta.
Facesta löytyy kuvat.
Jerzi
ETSIN PIKAISESTI tälle minun 4mm lyhyemmälle rungolle testaajaa.
Tiksin radalla tämän pitää tapahtua.
Rungon saa kiinni alle 30min ja johtoja ei tarvitse lyhentää eikä pidentää.
Ota rohkeasti vaan yhteyttä.
Jerzi
Nyt alkoi suunnittelu SHOSA sarjan rungoille.
Tuo on lyhenne short ja saddle pak.
Eli molemmat akku tyypit voidaan käyttää.
Tämä myös tekee rungosta vähän kevyempi kuin noista v1-v6 mallin rungoista.
Jerzi
Nyt on kohta taka iskarintorni valmiina. Hiilikuidusta tietysti.
Ensiviikolla kannattaa tuota minun facen asson proto team ryhmää seurata.
Siellä alkaa sellainen projekti että oksat pois.
Väitän että tämä kyseinen juttu tulee olemaan TODELLA ERIKOINEN KEKSINTÖ.
-80 luvulta otettu vaikutteita yhdestä todella huonosta nelkku rossarista joka tuli Italiasta.
Kerroin muijalle idean ja sanoin että miksi tämän pitää tehdä, no just sen takia että osaan tehdä sen.
Tästä tulee minun kautta hiilikuitu historian vaikein projekti ja se on varma.
So stay tuned.
ASSOCIATED B5M PROTO TEAM ja fasesta löytyy...
Jerzi
..väärä arvaus..
Vaiko nelkkukrossi SG Coyotesta?
Ei stna miten osasit arvaa coyoten.... :laugh:
Jerzi
No kun puhe on sähköautoista niin italiaanot ei niitä pahemmin ole tehneet;ainakaan hyviä.
--Esa
Kohta olis takatorni valmiina.
Jos ei ole maailman ensimmäinen hiilikuituin takatorni niin ainakin ensimmäisiä.
Jerzi
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fnikonites.com%2Fattachments%2Ftelephoto%2F89644d1400376867-my-sharpness-test-results-tamron-150-600-a-yodapic.jpg&hash=b7b6b3a0c745d397cd1999afec088853dd46bced)
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 13.01.15 - klo: 11.08
Kohta olis takatorni valmiina.
Jos ei ole maailman ensimmäinen hiilikuituin takatorni niin ainakin ensimmäisiä.
Jerzi
onx valmis jo?
onx hyvä?
paljol myyt?
Lainaus käyttäjältä: Tomy - 13.01.15 - klo: 11.20
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fnikonites.com%2Fattachments%2Ftelephoto%2F89644d1400376867-my-sharpness-test-results-tamron-150-600-a-yodapic.jpg&hash=b7b6b3a0c745d397cd1999afec088853dd46bced)
Olen kyllä ilmoittanut mistä kuvat löytyy ja jos ei ole mahdollisuutta mennä niitä katsomaan niin se on sitten voivoi.
Tänne kuvia ei tule eikä muuallekkaan tänne foorumille koska minun kuvat aiheutti aikoinaan niin paljon närää ja sain siitäkin bannit joten tekstiä kyllä tulee.
Ulkomaan foorumeilla olen kylläkin aktiivinen ja siellä on kylläkin reilusti kuvia minun hiilikuitu projekteista.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 13.01.15 - klo: 11.27
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 13.01.15 - klo: 11.08
Kohta olis takatorni valmiina.
Jos ei ole maailman ensimmäinen hiilikuituin takatorni niin ainakin ensimmäisiä.
Jerzi
onx valmis jo?
onx hyvä?
paljol myyt?
Ei
En tiedä
En myy
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 13.01.15 - klo: 12.48
Ulkomaan foorumeilla olen kylläkin aktiivinen ja siellä on kylläkin reilusti kuvia minun hiilikuitu projekteista.
Jerzi
Viitsitkö laittaa linkkiä ulkomaan foorumiin tai vihjetää, miltä foorumilta etsiä. Yritin muutamia google-hakuja, mutta en onnistunut löytämään. En ole Facebookissa, mutta olisin hyvin kiinnostunut näkemään kuvia sinun hiilikuituosista.
Oople ja rc10talk.
Rc techilläkin välillä mutta lopetin sen pashkan usa foorumin käytön aika lailla.
Jerzi
Ps se on julkinen sivu joten pääset facen sivuille katsomaan noita. On myös eräs sivu minulla mutta se on taas suljettu mihin kaikki ei vaan pääse.
Tänään valmistunee takatorni.
Tänään aloitan tehdä siipitelinettä hiilikuidusta.
Malli on jo valmis päässä :wink:
Jerzi
Siipiteline viittävaile valmis. Muutama kevennys reikä ja awot.
Jerzi
Nonni. Moottorilevyn vuoro.
Tehdäänpäs sekin hiilikuidusta.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.01.15 - klo: 09.40
Nonni. Moottorilevyn vuoro.
Tehdäänpäs sekin hiilikuidusta.
Jerzi
Lämmön siirtyminen moottorista huononee?
Joo mutta näyttää hienolta :tongue:
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 18.01.15 - klo: 11.25
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.01.15 - klo: 09.40
Nonni. Moottorilevyn vuoro.
Tehdäänpäs sekin hiilikuidusta.
Jerzi
Lämmön siirtyminen moottorista huononee?
Okei, hyväksyn vastauksen jos olet kokeillut hiilikuituista moottorilevyä ja jos et ole sinun vastaus voi heittää roskalaatikkoon samantien.
Sen verta Tuomo testas tänään ja kaksi ajoa n.8min per kerta ja 8.5 kone oli todella viileä.
Testas vielä tuota 4mm lyhyempää runkoa ja sekin toimi todella hienosti. Pääs 21.4 samantien.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.01.15 - klo: 21.59
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 18.01.15 - klo: 11.25
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.01.15 - klo: 09.40
Nonni. Moottorilevyn vuoro.
Tehdäänpäs sekin hiilikuidusta.
Jerzi
Lämmön siirtyminen moottorista huononee?
Okei, hyväksyn vastauksen jos olet kokeillut hiilikuituista moottorilevyä ja jos et ole sinun vastaus voi heittää roskalaatikkoon samantien.
Sen verta Tuomo testas tänään ja kaksi ajoa n.8min per kerta ja 8.5 kone oli todella viileä.
Testas vielä tuota 4mm lyhyempää runkoa ja sekin toimi todella hienosti. Pääs 21.4 samantien.
Jerzi
No, ei ole tarpeen ottaa ylikierroksia (-mielisyyttä) välittömästi. Kysymysmerkillä lauseen perässä tarkoitin nimenomaan onko merkittävää muutosta odotettavissa, jos ei, niin hyvä niin.
Mä en ymmärrä oikein mitään tästä aiheesta, mutta mua kiinnostaa, että miksi valikoit juurikin tuon auton, josta lähdit rakentelemaan ?
Ei ole Jerryn ainoa hiilari projekti.
Tehnyt jo useamman eri hiilikuituversion monesta eri autosta.
Tämä auto nyt tälläkertaa.
Hoke hit the spot.
Kaverit jotka ovat minun video ryhmässä mukana niin tietää.
Hiilikuitu projekteja on päällä koko ajan ja uutta tulee ja vanhaa menee.
Yksi syy myös on miksi on koska auto on niin yksinkertainen.
Eli rungossa ei ole pokkauksia vaan ihan suora levy.
Huh näitä projekteja hei. Montakohan runkomallia olen jo tähän autoon tehnyt. 8 vissiin jo ja yhdeksäs alkaa kohta ja siitä tulee niin futuristinen että oksat pois.
Jerzi
Nonni taas.
Nyt alkoi runkoprojekti joka kantaa nimensä BLAIRS PROJECT.
Koska runko on osittain sunnitellut Blair niminen kaveri ja tämä runko on menossa hänelle.
Eli yksinkerataisesti.
Rungon molemmin puolin tulee korimuotoiset m8 krossiluokasta tutut mudguardit jotka toimii myös rungon jäykistiminä.
Teen korimuodosta muotin ja teen n.2mm paksuisesta hiilikuidusta.
Päässä tämä idea toimii mutta katsotaan katsotaan.
Oma veikkaus että rungon paino n.100gr
Jerzi
No nyt olis oikeinpuoleinen kurasuoja muotissa, hiilikuidusta tietysti.
Tässä hiljaa mietin että kyllä mää jossain vaiheessa teen ammerungon tähän autoon.
Jerzi
Mistä materiaalista valmistat muotit?
Eikö olisi kannattavaa hankkia pieni pöydälle mahtuva cnc-jyrsin, jos noin paljon askartelet hiilikuidun kanssa? Itselläni on sellaisesta jonkun verran kokemusta ja sillä on näppärä jyrsiä hiilikuitua. Varsin vaatimattomalla koneella (1000-2000e) saa jo ammattimaista jälkeä aikaiseksi. Pölynhallinta on tärkeää, jos vanhaksi haluaa elää.
CNC kone on kätevä jos sitä osaa käyttää.
Menee aika kauan opetella työstökoneen ja tarvittavan cam softan käyttö jos ei ole minkäänlaista koneistuskokemusta.
Cam:n käyttö on käytännössä pakollista kun tuskin kukaan rupeaa laskemaan työstörataa esim. Iskaritornille.Siihen vielä päälle toimivan postauksen saaminen.Esim MasterCamin yleispostauksia G-koodille on joutunut aina korjaamaan enemmän tai vähemmän riippuen millä koneella on tehnyt palikoita.
Ja parilla tonnilla ostaa aika paljon hiilikuitua ja teriä.
Itselläkin koneen hankkiminen on ollut mielessä mutta tökännyt siihen ettei parin tonnin konetta viitsi ostaa nykyiseen tarpeeseen.
--Esa
Lainaus käyttäjältä: eSATA - 28.01.15 - klo: 12.07
CNC kone on kätevä jos sitä osaa käyttää.
Menee aika kauan opetella työstökoneen ja tarvittavan cam softan käyttö jos ei ole minkäänlaista koneistuskokemusta.
Minun kokemukseni rajoittuu yksinkertaiseen 3-akseliseen harrastelijatason cnc-jyrsimeen. Ostin sellaisen käytettynä vuonna 2011 ilman minkäänlaista edeltävää osaamista. Myyjältä sain parin tunnin perehdyksen koneen toimintaan, 2D CAD-piirtämisen perusteet opettelin parissa kolmessa päivässä ilmaisen DraftSight pirto-ohjelman ja youtube-tutorialien avulla. Lisäksi hankin harrastelijalle suunnatun CUT2D-ohjelman, joka CAD-piirustuksista laskee koneelle työstöradat (koneessa Mach3 -ohjaus, joka vielä lienee yleisin softa harrastelijalaitteissa). CUT2D on erittäin käyttäjäystävällinen ja sitä osaa käyttää kutakuinkin ensi istumalta. Näin pääsin aloittamaan jyrsinnät jo muutaman päivän päästä koneen hankkimisesta. Ja totttakai lisää olen oppinut koneesta ja koneistamisesta vuosien varrella. CNC-harrastelijoiden nettiyhteisöltä löytyy kyllä valtavasti apua ja ratkaisut lähes kaikkiin mahdollisiin ongelmiin.
Itse valmistin päivätyön ohessa reilu pari vuotta erilaisia hiilikuituosia rc-crawlereihin. Kone ja softainvestoinnit maksoivat itsensä takaisin alle puolessa vuodessa. Jos on hyvä tuote ja sille markkinat, ei koneen hankintaa kannata säikkyä. Sillä tienaa nopeasti koneen hinnan takaisin. Toki, jos vain itselleen tekee osia, joutuu kaiken itse myös maksamaan.
Tässä muutama esimerkki minun koneen työjäljestä:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.nordiccrawlerdesign.com%2FTuotekuvia%2Fmotorplate.jpg&hash=f3937f02b1e344107a6904285b901946e5083a75)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.nordiccrawlerdesign.com%2FTuotekuvia%2FFront4link_etray.jpg&hash=572ac807a44c2be7d822270dd47db3ae907e4512)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.nordiccrawlerdesign.com%2FTuotekuvia%2Fwheel_nr2.jpg&hash=77a6f96463a041a1a74b94c0db3bef6f8d05bab4)
Laittakaapa mulle linkkiä/vinkkiä millasia cnc-koneita ootte kotikäyttöön hommanneet, yv:llä.
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 28.01.15 - klo: 13.53
Laittakaapa mulle linkkiä/vinkkiä millasia cnc-koneita ootte kotikäyttöön hommanneet, yv:llä.
Kannattaa huomioida että tarvitsee H1 luokan imurin, se maksaa about saman verran kuin jyrsin.
Eikä ne terätkään ole ilmaisia.
Tiedossa on, lähinnä konekanta kiinnostaa, mikä on todettu hyväksi jne.
Jos voi asiakkaalla maksattaa hankinnat järkevään hintaan, ei terän hinnalla ole väliä. Asiallinen terä maksaa Saksasta tilattuna alle 10e ja sillä jyrsii 500 euron edestä osia.
Itselläni on tämän jyrsimen edeltäjä:
http://www.cnc1.eu/en/kompas-h-1000-komplet (http://www.cnc1.eu/en/kompas-h-1000-komplet)
Tosin sitä on edellinen omistaja parantanut ja muuttanut X-akselin rakennetta jäykemmäksi. Näitä harrastelijatason koneita on pilvin pimein markkinoilla. Suurin osa soveltuu hyvin puun ja muovin työstämiseen. Alumiinin ja hiilikuidun kanssa jäykkyys ja tukevuus on valttia ja samalla hinta myös heti nousee. Myös työpöydän kokoa kannattaa miettiä, kovin pienellä pöydällä työstöajat pitenee, kun mahtuu vain muutaman osan kerrallaan työstämään. Edullisissa jyrsimissä kara on yleensä jokin puun jyrsimiseen tarkoitetun yläjyrsimen kaltainen. Kehittyneemmät ja laadukkaammat karat nostavat nopeasti hintaa.
Hiilikuitupöly on todella ongelmallista. Sen vuoksi lopetin itse hiilikuidun jyrsimisen, kun en voinut autotallioloissa olla varma, kuinka paljon sitä lopulta päätyy keuhkoihini. Jyrsimen sijoittaminen omaan erilliseen, ilmanvaihdolla varustettuun koppiinsa olisi varmasti turvallisinta.
Tuolla on referenssiä aiemmasta tuotannosta
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=3 (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=3)
Lainaus käyttäjältä: Tomy - 28.01.15 - klo: 11.20
Mistä materiaalista valmistat muotit?
Eikö olisi kannattavaa hankkia pieni pöydälle mahtuva cnc-jyrsin, jos noin paljon askartelet hiilikuidun kanssa? Itselläni on sellaisesta jonkun verran kokemusta ja sillä on näppärä jyrsiä hiilikuitua. Varsin vaatimattomalla koneella (1000-2000e) saa jo ammattimaista jälkeä aikaiseksi. Pölynhallinta on tärkeää, jos vanhaksi haluaa elää.
Puulevystä.
Handmade all the way..
Jerzi
Nonnii.
Sitten lähti seuraava runkomalli työstöön.
Eli ammerunko.
Tein tänään muotin ja laminoin kevyt 4 kerrosta 160gr hiilikuitua.
Huomenna poistetaan muotista.
Kovat ovat odotukset tämän rungon suhteen.
Jerzi
Tästä tulee kyllä hyvä.
Poistin muotista ja rungon paksuus nyt n.1mm joten tänään laitoin uudet kerrokset tulemaan.
Toivon että huomenna paksuus vähintään 1.5mm.
Laminoin myös kuidut ristiin niin saan hiukka enemmän kiertojäykkyyttä runkoon.
Maailmalla on otettu erittäin hyvin vastaan.
Ihmetystä riittää..ja hyvä niin.
Jerzi
Kuulostaa hyvältä :azn:
Paljonko tulee muuten kustantamaan yhden pohjalevyn matskut? Ja onko tuo hiilikuitu kuinka paljon kestävämpää, mitä esim alumiini?
No kyllähän alumiini kestää savella paremmin mutta noita kalvoja käytetään hiilarirungon päällä.
Ja taas hiilikuidulla on muisti mitä alumiinilla ei ole eli jos kolaroit pahasti se voi jäädä kieroon.
Jerzi
No nyt on ammerungon jäykkyys todella hyvä.
Kiertojäykkyyttä haen vielä lisää.
Kohta leikataan rungonmuotoon ja aletaan asentaa osia kiinni.
Jerzi
Aloitin uuden fungon tekemisen.
Kantaa nimellä HELL STORM ja tämän rungon idea on että teen rungosta n.4mm paksun jolloin saan painon oikeaaseen kohtaan ja jäykkyyttä yritän saada yhtä paljon kuin tiiliskivellä.
Eli mattorunkoa tässä ollaan tekemässä.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 28.01.15 - klo: 14.48
Tuolla on referenssiä aiemmasta tuotannosta
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=3 (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=3)
Moi Jerzi,
Miksei sun sivut aukea kuten Vesan?
Olen koittanut kaikki mahdolliset tarjotut linkit mutta mitään ei näy...
Tarkistin asetukset ja kyllä siellä on JULKINEN valittu.
Tänään aloitan tehdä b5m autoon yksi osaista runkoa kuten centro mallissa eli se muovinen etupala häviää kokonaan pois.
Jerzi
"Julkinen" FB rekisteröityneille, nyt pitäis löytää vielä asetus jolla se aukeaa myös muille...?
-Niki-
En ymmärrä Niki miksi ei näe niitä.
Tänään asensin b4 etupään runkoon kiinni.
Plus laminoin lisää paksuutta joten oma veikkaus että tämä erittäin harvinainen kenries maailman eka kickup carbon runko b5m autoon.
Jerzi
Joten B5M kuch runko olis erittäin pitkällä jo.
Etutakapäät ovat asennettuna.
Rungon jäykkäreitä ei tarvita lainkaan kuin rungon paksuus n.4mm
Akkutelineen pikapuolin.
Jerzi
Tiedoksi että Petri Ström ajelee nyt perjantaina Lappeenrannan radalla b5m kuch rungolla.
Nyt on mielenkiinto ihan katossa....
Myös wj kisassa saattanee olla b5m kuch rungolla viivalla :tongue:
Jerzi
Nyt on kuch rungosta kuvia ja video matskuu tarjolla.
jos tästä ei tule hyvää niin tämä pappa on ihmeissään!!
Jerzi
Kuch runko tänään testattu ja myös shakedomnit.
Auto oli kuulema helppo ajaa ja niinhän se myös näytti.
Tää lupaa vissiin ihan hyvääkin.
jerzi
Huh miten hieno kisabiili tuo b5m kuch.
huoleton ja toimii.
Säätö apua sai kisapaikalla ja hyviä juttuja tuli esille.
Tuosta on niin helppo tehdä seuraava versio.
Jerzi
Okei hyvät ihmiset nyt tulee todellinen uutinen joka minua lämmittää.
Ex maailman mestari Englannista haluaa testata tätä b5m kuch runkoa.
No eipä tässä muuta kuin tämä pappa alkaa tehdä sellaisen.
ihan hauskaa jubata maailman mestarin kanssa kuin homma on siinä että minulla on jotain mitä hän haluaa.
huh...
Jerzi
Jos toimii, siinä on äkkiä maailmanmestarilta sellaiset terveiset, että pääset tekemään jollekkin tiimille/valmistajalle prototyypin ja pian Designed by Jerzi- chassis myynnissä ympäri mualimaa! :azn:
Joo mää otan iisisti tässä vielä
tuo runko on sen verta hankala tehdä että ennenkuin sinne mitään lähetän niin jonossa on sellainen kaveri kuin Petri Ström joka on jo niin halukas saada tämä runko.
jerzi
Koska nuo uuden malliset korit eli frontcäpit on niin helkkarin rumia niin nyt sitten tren omaa koria autoon.
muotitus kohta valmiina ja sitten lasikuidulla lähdetään.
jerzi
Eka kerros laminoitu.
Huomenna muotista veke ja sitten vahvistetaan muottia.
jerzi
Kuch rungon korimuotti nyt valmiina.
Niki lupas vääntää muutama kori.
Joo ei ole frontcabforward ei. Viperin näköinen on.
jerzi
Seuraavan kerran tämä auto on modelexpon kisassa mukana ja taas uusi kuski sen ohjaimessa.
senverta voin kuskista sanoa että oli Lappeenrannan 4wd luokassa a finaalissa.
jerzi
Nyt on kuch v2 testattu ja kiitokset Sami Salmelalle siitä.
häneltä tuli tärkeetä infoa miten homma pelas..
videot löytyy ensiajosta myös..
jerzi
Jaahas gottfolket.
Tänään meidän entinen tähtikuskimme Heikki Naulapää toi minulle äärimmäisen hienon korin kuch v1 autoon.
Se on niitä Heikin omia korjeja mitäs hän on väsännyt.
Laatu ja designi on äärimmäisen huippukamaa.
Se uusi tuplasiipikin tuli joten sitäkin testataan aivan varmasti.
Isot kiitokset Heikki ja kuvia ilmestynee heti kuin kori on saannut väriä.
jerzi
Onneaa Petri Ylikorvelle hienosta ajosta MODELEXPON WJ kisassa.
B finaali paikka oli todella hieno saavutus kuin otetaan huomioon kuin se runkosarja mikä oli kiinni oli jo menossa roskiin.
Monen monta huippukuskia jäi taakse.
Setuppia ei vaihdettu koko päivän aikana. Kuin auto toimii niin se toimii.
Ainoa mitäs teimme autolle oli että ladattiin akkua.
Tästä on hyvä jatkaa.
Jerzi
Tein -90 alussa rc10iin hiilikuitubalsa runko. Painoa ei paljoo ollut eikä tule myöskään tällekkään tule.
Teen ihan tieteen nimessä yksi tällainen runko.
Painoa veikkaan alle 40gr ja jäykkähän tästä tulee.
Alkuperäiset akkukaukalot ja etupää tulevat kiinni.
Kohta tulee kuviakin siitä.
Jerzi
Hienoa kun tällaista jaksetaan tehdä.. pisteet siitä :azn:
Haluisko jerzi vähän poiketa normeistaan ja laittaa tänne edes yhden kuvan missä tilanteessa mennään tällä hetkellä :smiley:
Lainaus käyttäjältä: mcly - 25.04.15 - klo: 22.13
Hienoa kun tällaista jaksetaan tehdä.. pisteet siitä :azn:
Haluisko jerzi vähän poiketa normeistaan ja laittaa tänne edes yhden kuvan missä tilanteessa mennään tällä hetkellä :smiley:
Kuvia ja videoita on roppakaupalla siellä facessa.
Se on julkinen ryhmä
Jerzi
Nyt olis kohta uusi versio hiilikuitu tornista valmis.
jerzi
Nyt kuin tuo takatorni olis kohta valmiina niin etutorni pitää myös tehdä.
Ei stna tähän autoon mitään muovisia ei kelpuuteta.
Ackermanin platekin olis listalla..
Jerzi
Nyt alkoi sitten etutornin rakentelua.
Hyvässä mallissa on jo.
Paksuutta on n.5mm
Jerzi
Ackerman pala v2 on valmis. V3 tulossa ja silloin se on kuulalaakeroitukin.
Etutornikin on valmis.
Jerzi
Runko KUCH V3 kohta valmiina.
Lite versio hankittu joten sellaisen pitää nyt rakentaa ja tuunata.
Sain tälle autolle todella hyvän kuskin koko kesäksi joten siitä lisää jossain vaiheessa.
Jerzi
No nyt poijjat on juuri tullut muotista uusin Goldien speksien mukaan tehty runko.
Eli hiukka ohuempi versio kuin millä nyt kruisailee.
Tästä povaan Goldille voittaja runkoa..
Jerzi
KUCH V3 joka on Goldien käytössä otti ekalla ulkorata esiintymisellä aika ylivoimaisen voiton.
Vaasa on seuraava kisa mihin Goldie menee kisaamaan ja myös minun oma B5M lite KUCH V4 rungolla varustettu on myös siellä kisassa mukana ja sillähän ajelee tuo Petri Yli-Korpi.
Jerzi
Hienoa, hyvin sä vedät :-) istuta nyt joku testikuski kameran eteen, olis mielenkiintoista kuulla miten sun runko käyttäytyy verrattuna perus settiin.
Kuch v3 runko oli nyt ekaa kertaa ulkokisoissa ja Petri Ström ajoi selkeään voittoon.
Tässä valmistunee minun oma auto ja kuch v4 runko on siinä kiinni ja se näkee päivänvalon muutaman päivän kuluttua.
Tällä hetkellä runko on palasina ja viimeistelyä vailla ja oikeat ruuvit asennetaan.
Tää kesä tulee olemaan niin siisti kuin vain voi olla.
Eka kisa jää minulta ohi kuin Vaasan kisa on m8 luokan kanssa samana päivänä :evil: No itse en olis ajannut mutta ollut paikan päällä mekkaamassa autoa Petri Yli-Korvelle.
Jerzi
KUCH V4 Oli eilen ekaa kertaa radalla eli SHAKEDOWNIT tehty n.45min ajon edestä.
Ei tippunut ruuveja ei. Yksi iso rolli oli jossa hiilikuituinen siipi antoi mielenkiinoiset äänet ilmoille.
Ekan akun jälkeen Pete sääteli jotain, älä kysy mitä :wink:
Autolla ajettiin viimevuoden kisarenkailla ja yksi asia on VARMA. Takapitoa löytyy.
2muutakin kaveria ajoi autolla ja ei nyt suoraan heidänkään käsissä auto mitenkään huonosti mennyt.
Tätä autoa on nyt pitkään rakennettu ja nyt alkaa sen tuunaaminen. No annetaan nyt Peten ajella nuo Vaasan kisat ekana pois.
Jerzi
ps. Video matskuu löytyy paljon jos kiinnostaa..
Tuloksia syntyy minun rungoilla.
Viikonloppuna on ajettu Vaasan sm osakilpailu ja siellä Petri Ström oli 3 ja Petri Yli-Korpela oli b5 joten voidaan sanoa että makoista lueskeltavaa.
No sitten Ranskan maalta kuuluu myös uutisia.
Valdo voitti 4wd ja oli "harmillisesti" 2 2wd luokassa.
Valdo kertoi että oli ajamassa voittoon mutta pieni virhe kostaantui mutta 2 sija Ranskan mestaruus kisoissa on hyvä saavutus.
Valdo ajelee sellaisella todella jäykällä rungolla ja molemmat Petet ajelee noilla Kuch versioilla.
Hyvähyvä..
Jerzi
Vaasan +40 mm kisoista tuli 2 sija :wink:
aEi huono sijoitus lainkaan.
Hienoo Pete..
Jerzi
Nyt tehdään kapea runko. Vastari saa luvan tulla akun päälle. Pitkittäin tulee akku.
Mistäköhän kori löytyisi..
Jerzi
Tamiya TRF211XM, TLR 22 2.0 ja Kyosho RB6 + noiden kopiot taitaa olla tällä hetkellä markkinoiden kapeimmat autot.
Jos mikään noista ei ole tarpeeksi kapea, niin kuumailma puhallin käteen ja uutta muotoa koriin.
Ne ovat liian leveät. Teen akun leveyden rungon. 4-5mm paksuutta tulee.
Jerzi
Tee puumalli korista. Lexan päälle ja uuniin, kyllä se siitä ilman vakuumiakin muokkautuu jos ei ole suoria reunoja.
Tai kuitua... :tongue: Treenikoriksi...
Luultavasti joutuu itse tekemään. Kyosho ultiman kori oli kapea, ehkä.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 28.08.15 - klo: 12.11
Ne ovat liian leveät. Teen akun leveyden rungon. 4-5mm paksuutta tulee.
Jerzi
Sitten ei varmaan ole valmiita koreja. Jollain foorumilla joku oli tehnyt noin kapean auton ja itse siihen korin.
Mutta en nyt muista missä sen näin, näen siitä edelleen painajaisia.
Hahaaaa. Tuo oli hyvä Oskari..
Jerzi
Ps tuo kuitukori olis kylläkin niin helppo tehdäkkin.
Ja toisaalta ainakin tuossa HB:n nelkussa korissa on sivuponttoonien päälliset tarkoituksella leveemmät kuin pohja, saadaan enemmän ilmapinta-alaa niin hypyissä sukeltaa nopeammin kun tuo jarrulla nokka alhaalla...
Joten jostain Tjugotvån korista vois kuumailmapuhaltamalla saada vastaavaa aikaiseksi. Toki jos homman pointtina on saada koko paketista kapea, niin eikös puolen litran limupullon puolikas olis melkee oikeen levyinen? ;)
Tuosta "extrakapee,supernopee"-projektista pitää kyllä sitten saada kuvamateriaalia!
Joo kuvia ei :wink:
Tuo kori juttu on se kaikesta helpoin asia tässä runko mallissa.
Nyt pitäisi vain löytää se oikea paksuus.
Jerzi
ETSIN talvikaudeksi kuskia jota kiinnostaisi ajella minun b5m autolla.
Omat sähköt ja renkaat ja varaosat joudut ostaa jos niitä menee ja kisoissa on äärrimmäisen hyvä varaosa palvelu.
Jos tunnet minut ja sinä haluaisit ajella sellaisella b5m autolla jota ei monella ole ja mikä on todettu että toimii niin laita tietoa minulle tänne.
Jerzi.hellstrom@gmail.com
Vaatimukset jota pyydän sinulta on seuraavat...
-Osaat kiertää ränniä pitkin.
-Mielummin etelästä.
-Olet jo ajellut kisaa, luokka kuin luokka.
-Pyrit mainostamaan autoa muille.
Jerzi
Nonnii ja sitten ei muuta kuin laminoimaan😉😉
Jerzi
Tiedoksi että nyt on rakenteella hybridi tuuppari.
Schumacher sx1 takapää ja asso b5m etupää ja keskellä minun tekemä hiilikuiturunko.
Kohta valmis.
Jerzi
Päällis puolin olis nyt tuo sx-5m valmis.
Kiinnostusta on ollut ympäri maailman mikä yllätti kovasti.
Vaikka takapää tulee vanhasta nelkusta niin kaikki ovat sitä mieltä että tuo tulee varmasti toimimaan ja erityisesti matolla.
Kohta pääsen sähköjä laittamaan kiinni.
Jerzi
Sx-5m tulee hiilikuituiset hexit (toinen tehty jo). Syy on selvä, sx1 autossa on vakiona pinni kiinnitys.
Jerzi
Ja sitten olis sx-5m suht valmis.
Sähköt kiinni.
Siipituet kiinni.
Korin asennus.
Jerzi
Antennille reikä koriin ja akkuun virtaa niin olis valmis radalle.
Pientä kutinaa on koska ei tiedä onko floppi vai hyvä juttu.
Jerzi
Ja sitten aletaan tehdä hiilikuitusiipejä tähän autoon.
Jerzi
Jaahas ja sitten seuraava versio.
Se kantaa nimensä s3-(ei ole vielä keksitty tähän mitään)
Eli schumin sx3 voimansiirto taakse ja eteen luultavasti b4 etupää ja kickup runko.
Eli suht samanlainen kuin schumin kf mallit mutta asson etupäällä.
Jerzi
Olisiko mahdollista saada kuvia tänne ? Tiedän mutta kysyn.. :smiley: Olisi vaan monille hyötyä.
Ei ole mahdollista😉
Kuvat lataan facebookiin. Siellä on niitä vaikka kuinka paljon.
Jerzi
Sen voin kertoi että tämä sx-5m on saannut niin hyvin arvostusta että tuntuu ihan kivalta.
No tätä tehtiinkin sillä menolla että tulee omasta mielestä hyvän näköinen ja myös toimiva.
Muutamat maailman mestaritkin ovat ihmetelleet tuota ja vaativat testi tuloksia.
No kohta pääsen radalle testaamaan sitä.
Jerzi
Hienoja kuvia on Facessa, ja hyvä että löytyy kiinnostusta näille sun projekteille. Laita sit tieoa tänne miten tää uusin versio pärjää radalla.
6gr hiilikuitusiipi on kiinni autossa :wink:
Jerzi
En usko että noita siipiä näkee kokonaisena missään. Henkilökohtaisesti olen nähnyt vain hiilari-siiven palasia ympäri rataa :grin:
Kestää minkä kestää😂😂 Sitten kuin menee rikki niin uutta vaan alle😉
Jerzi
6g siipi testattu kisassa.
Toimii hienosti ja kovalla pidolla aaessa keveytensä ansiosta auto on vakaampi kuin identtisellä lexan siivellä.
Kyseinen yksilö on joustavuudeltaan ja muutenkin olemukseltaan aivan kuin lexan malli.
Moni ei edes alkuun tajunnu että hiilarisiipi on oikeasti hiilikuitua eikä vain sen näköiseksi maskattu lexansiipi.
Kestotestiä ei vielä tullut suoritettua, koska onnistuin kaatamaan vain kerran eikä siivessä ole mitään merkkiä kaadosta.
Annan lyhyen testin jälkeen 6g siivelle arvosanaksi täyden kympin.
Katsotaan jos pääsen testaamaan enemmän ja saamaan kaatojen kautta enemmän kestotestiä, mutta siipi todellakin joustaa aivan kuten lexan joten en usko normaali kuperkeikoilla rikkoutuvan yhtään sen helpommin.
Homma menee näin.
2 huippu kuskia on jo saannut siiven käyttöönsä. Hoke ja Lari.
Jari Itävuori ja Juha Aromaa saavat myös nämä kyseiset siivet joten toivotaan että näitten käsitykset tuosta siivestä on Hoken kaltaiset.
Onneksi näitten siipien teko on helppoa.
Jerzi
ETSIN MINUN B5M HIILIKUITU AUTOLLE KUSKIA Jämsän kisaan.
Saat auton käyttöösi ilman renkaita. 12mm hexit on autossa.
Ilman sähköjä.
Varaosa pakki mukaan ja osat saat hyvään hintaan jos menee jotain rikki.
Mielummin etelästä.
Autoon käy sekä shorty että satulat.
Lainaaminen on ilmaista.
Laitahan viestiä
Jerzi.hellstrom@gmail.com
Jerzi
Voisin mainita että auto EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN POMMI vaan ihan toimivaksi kilpapeliksi.
Jerzi
ETSIN MINUN B5M HIILIKUITU AUTOLLE KUSKIA TURUN WJ kisaan.
Saat auton käyttöösi ilman renkaita. 12mm hexit on autossa.
Ilman sähköjä.
Varaosa pakki mukaan ja osat saat hyvään hintaan jos menee jotain rikki.
Mielummin etelästä.
Autoon käy sekä shorty että satulat.
Lainaaminen on ILMAISTA..
Laitahan viestiä
Jerzi.hellstrom@gmail.com
Jerzi
[/quote]
Uskokaas tai älkääs niin tuosta tulee varmasti bannia kuin yritän lainata ilmaiseksi minun rc autoa jotta kisaan saataisi yksi kpl rc kuski paikalle.
On tää kreisi maailma hei😈😈
Jerzi