Durango julkaissut uuden Short Coursen, tässäkö tulevaisuuden nopein auto?
http://www.team-durango.com/race-cars/desc10/ (http://www.team-durango.com/race-cars/desc10/)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.team-durango.com%2Frace-cars%2Fdesc10%2Fgraphics%2Fgallery%2F8.jpg&hash=fd2ec29481ca90ab710dc4a49231ad53a28ab1e7)
Hmmm...
Paljonkoon painaa ja miten etenee 2s sähikölöisillä vai kuulunoonkoon vaan suhina vempeleistä... :undecided:
Nuo hexit näyttää mielenkiintoisilta-voikohan tuossa käytellä vaikka m8-renkaita...? -se ois kova sana!
3500g näyttäisi painavan ajokuntoisena, voi tehdä aika tiukkaa 2s sähköille. Tekno on 500g kevyempi ja siinäkään
ei tahdo edes tehokkaimmat 2s akut kestää.
http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf (http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf)
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.03.15 - klo: 22.22
3500g näyttäisi painavan ajokuntoisena, voi tehdä aika tiukkaa 2s sähköille. Tekno on 500g kevyempi ja siinäkään
ei tahdo edes tehokkaimmat 2s akut kestää.
http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf (http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf)
Olisi perin kummallista jos tuo painaa 3,5kg 2s sähköillä . Sisarmalli DEX8 painaa 3,2kg
Tossa corrissa varmaan puskurit, isompi kori ja painavammat renkaat tuo lisäpainoa. Racing weight 3500g ton pdf:än mukaan, siitä ton painon lunttasin.
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 22.03.15 - klo: 16.18
Tossa corrissa varmaan puskurit, isompi kori ja painavammat renkaat tuo lisäpainoa. Racing weight 3500g ton pdf:än mukaan, siitä ton painon lunttasin.
Juu 4s racing weight voisi olla tuollainen. Rtr malli eli Arrma Senton painaa 3,6kg 6s:llä
2S:llä tuo varmaan painaa 3-3,2 kg. Joten onhan se aika möhkäle siltikin. Joku kevennetty puskuri hässäkkä ja jotain kevennys osia niin ollaan varmaan alle kolmessa kilossa.
Rakensivat tämän:
http://rcdriver.com/team-durango-desc10-2/ (http://rcdriver.com/team-durango-desc10-2/)
Dodiin poijjaat...
Joko alkaa ekat desckympit olla kasassa?
Millasia sähköjä olette autoihin ruuvailleet ja miltä vekotin muutoinkin tuntuu?
Lainaus käyttäjältä: iceracer - 26.04.15 - klo: 21.24
Dodiin poijjaat...
Joko alkaa ekat desckympit olla kasassa?
Millasia sähköjä olette autoihin ruuvailleet ja miltä vekotin muutoinkin tuntuu?
Suomen ensimmäinen Desc10 kasattiin viimeviikon ke iltana ja perjantaina sillä ajettiin Lavangon rc radalla.
Laitan huomenna hiukan kuvia ja raporttia.
Sähköinä Orca Vritra vx3
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/orca-vritra-vx3-black-oes810v3 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/orca-vritra-vx3-black-oes810v3)
550 2 pole moottori ja Orionin akku
Akulla ajaa yli 10min ja nopari on 35asteinen. Moottori 85 ja akku 40.
Käsittääkseni ensimmäinen erä myytiin loppuun todella nopeasti eli kysyntää uudelle Duralle löytyy.
Oletko punninnut auton ajokuntoisena, tarvittiinko monta miestä kantamaan auto radalle?
Toivottavasti uudet durat ja teknot saa talvella ihan oman ajovuoron. :wink:
Auto painaa sen mitä valmistaja ilmoitti eli n.3,5kiloa. Ajossa paino ei tunnu niin paljoa kuin olisi luullut. Siinä saa Oskukin antaa reilusti tilaa kun modernit sc autot puhaltaa ohi 😅
On vissiin jo sama nakata patterikasin päälle sc-koppa... :evil:
Onko mm tuon kössin painossa mukana motti yms..., -akku näyttäs olevan.
Markkinoilla on varmaankin myös köykäsempiäkin m8e kärryjä...
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/kyosho-inferno-mp9e-tki3-0130897 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/kyosho-inferno-mp9e-tki3-0130897)
Tekno ois keponen 3200gr.
http://fi.eurorc.com/product/8171/tekno-rc-eb482-electric-18th-4wd-competition-buggy-kit (http://fi.eurorc.com/product/8171/tekno-rc-eb482-electric-18th-4wd-competition-buggy-kit)
Joo tuli kokeiltua tuota sc koppaa tollasessa patterikasissa. Muuten ihan hyvä, mutta muutaman kunnon pannun jälkeen se koppa meni ihan säpäleiksi juurikin tuon painon takia. Pitäis varmaan aivan oikeat turvakaaret vääntää sinne sisälle...
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.03.15 - klo: 22.22
3500g näyttäisi painavan ajokuntoisena, voi tehdä aika tiukkaa 2s sähköille. Tekno on 500g kevyempi ja siinäkään
ei tahdo edes tehokkaimmat 2s akut kestää.
http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf (http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf)
Ottaisiko joku kuvan tämän auton "kuivapainosta", kuten mä tein TeknoRC SCT 410.3:lle? Kiinnostaisi kovasti se tarkka paino, kun yleensä keveyttä autojen välillä on mittailtu grammoissa ja porukka on hankkinut vaikka kevyempiä vantteja saadakseen sitä alaspäin :tongue: Mun ekassa versiossa oli jo viriosia, mutta uusi oli silti taas hivenen kevyempi.
http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=90619.0;attach=63422;image (http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=90619.0;attach=63422;image)
Tossa ajovideoa perjantailta kun Artsi sitä kokeili:
Team Durango DESC10 first test at Lavanko 1/10 track (http://www.youtube.com/watch?v=XATtZOHd_7E&feature=youtu.be#ws)
Pakettisetupilla ja Pro-Line 2.0 M3 renkailla kuulema kääntyi yhtä hyvin kuin vanha DESC:i sekä toimi röykyissä ja hyndissä hyvin. Mielenkiinnolla odotan että pääsen itsekin kokeilemaan autoa :smiley:
Muutama kuva omasta autosta
http://1drv.ms/1z8xUao (http://1drv.ms/1z8xUao)
http://1drv.ms/1z8y55A (http://1drv.ms/1z8y55A)
http://1drv.ms/1z8ygxW (http://1drv.ms/1z8ygxW)
http://1drv.ms/1z8ym8P (http://1drv.ms/1z8ym8P)
http://1drv.ms/1z8yrcA (http://1drv.ms/1z8yrcA)
http://1drv.ms/1z8yxRu (http://1drv.ms/1z8yxRu)
Auto oli erittäin helppo kasata ja iso osa osista oli jo kasattu valmiiksi. Näihin kuuluu iskarit, diffit, tukivarret, hubit vetareineen ja ohjaus linkisö sekä vantit.
Kasaamiseen meni noin 4h. Kaikki osat oli hienosti omissa pusseissaan ja kaikissa oli selkeät merkinnät.
Tämä on ensimmäin Pivotti keulallinen auto, joka minulla on ollut ja sen säädettävyys on aivan omaa luokkaansa. Lyhyellä testillä Lavangossa auto toimi todella loogisesti varsinkin kun hiukan pehmensi takajousitusta sekä keskidiffiä.
Eilen kokeilin Tikkurilassa autoa M8 savi renkailla, mutta ne olivat liian töksähtelevät matolle. Lähinnä testasin miten lämmöt pysyy kurissa sisällä.
Noparin oli 35 asteinen ja moottori 75-85asteinen. Eli ei ongelmia sen suhteen.
Kokeilin myös hiukan jyrkempää casteria, niin auto kääntyi todella agressiivisesti, mutta renkaat eivät oikein toimi matolla. Jos ehdin niin testaan minipinneillä sisällä miten auto toimii.
Palataan asiaan.
https://irc-galleria.net/user/Jussi1973/picture/130621804
Siinä uusi projekti. :laugh:
Hienoa Jussi, että saadaan lisää autoja radalle. Käsittääkseni Jani ajoi turun M8e kisoissa DESC10 autolla, jossa oli tietenkin M8e kori ja siivet.
Autossa oli 2s sähköt ja taisi tulla B finaalin toinen sija!
Eli voisi sanoa, että DESC10 on loisto hankinta, jos haluaa ajaa samalla autolla niin SC kisoissa kuin M8e kisoissa
Tosta löytyy Janin setuppia turusta :wink:
http://rc10.fi/index.php?topic=84663.msg773791#msg773791 (http://rc10.fi/index.php?topic=84663.msg773791#msg773791)
Kannattaa kokeilla, mitä itse olen ajanut Janin autolla niin on kyllä ollut hyvä ajaa! Toki Saminkin ja Tomminkin autot ovat olleet kivoja ajaa, melkein tekis mieli kasata omakin jos aika vain riittäisi... :grin:
Tuntuu että Dura on saannut tuotua vanhan auton loistavan kääntyvyyden uuteen autoon ja kuitenkin saannut perän vieläkin pitävemmäksi. Röykyissä auto menee sitten tosi pehmeesti ja huolettomasti ja ei tee yhtä yllättäviä liikeitä kuin vanha Durre
Tuli itsekin hairahduttua tällaiseen :azn:
Osaako joku sanoa mikä on suurin moottorin koko tähän autoon ? Meneekö Tekin T8 kone tähän..
1/8 moottorit menee heittämällä paikalle.
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 07.09.15 - klo: 19.07
1/8 moottorit menee heittämällä paikalle.
Kiitos :smiley:
Desc10 osoitti jälleen kilpailukykynsä Tattarisuon syyskunkku kisassa.
Kilpailuun osallistui 23 kuljettajaa ympäri suomea
Autosta saatiin erittäin nopea ja helppo ajaa aivan vakio-osilla.
Desc10 vei koko podiumin Janin ollessa nopein. Viimeisessä finaalissa Desc10:n kierrosaika oli 1,6 parempi kuin parhaan ei Durangon kierrosaika.
Tulokset
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/22539/156646 (http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/22539/156646)
1 A Jani Ravantti Desc10
2 A Sami Suokas Desc10
3 A Janek Pähn Desc10
4 A Juuso Nuotio
5 A Mikko Lampinen
6 A Olli Palonen
7 A Tommi Suuripää
8 A Tommi Tervo
Seuraavaksi siirrytään sisäradoille hiomaan setuppeja talven Sc sarjaa varten. So stay tuned
Iso kiitos *HOKE*lle.. Ihan jäätävä ero kun vaihdoin noi iskarin alatiivisteet :wink:
(https://pbs.twimg.com/media/CQPW5JdUAAAd6EH.jpg:large)
Sisäkausi korkattu Desc10:llä ja tuloksena TQ ja voitto sekä 2 sija.
Rank Pilot Total
1 Jani Ravantti 5 DESC10
2 Sami Suokas 6 DESC10
3 Juuso Nuotio 6 DESC410
4 Mikko Mäkelä 10 DESC410
5 Teemu Äyhö 13
6 Janne Maula 17
7 Jethro Lehtojärvi 18
8 Janek Pähn 23 DESC10
9 Meeme Kuuse 24
Niin on taputeltu kesäkausi päätökseen ja aika yllättävällä lopputuloksella,
ainakin omalta osalta!
Sc-sarjan ylivoimaisesti painavin auto, DESC10, osoittautui todella kilpailukykyiseksi tuotteeksi,
niin krossiradoilla kuin asfaltillakin. :grin:
Saatiin Hoken kanssa auto todella vakaaksi ja silti ketteräksi ajettavaksi kesän aikana, jopa niin
hyväksi että oma pää ei aina anna periksi ajaa sitä vauhtia minkä auto sallisi.
Pääpiirteittäin homma eteni kokoajan löysempää jousitusta kohti ja jousiksi jäi siniset eli löysimmät ja
öljyt sitä mukaa haarukassa 45-25ur kelistä riippuen.
Vakaajat sitä vastoin jäi jäykimmät käyttöön.
Diffien kanssa tuli kans askarreltua jonkin verran ja auto tuntu toimivan parhaiten aavistuksen jäykemmillä
kuin ohjekirjan öljyt. Takana 3-4k, keskellä 7-10k ja edessä 8-15k radasta ja kelistä riippuen.
Pivottikeulan tarjoamalla casterin säätö mahdollisuudella kannattaa pelata ja hakea kääntyvyyttä
itselle mieleiseksi.
Sähköistä sen verran, että itsellä oli käytössä orionin R10 nopari ja moottoreina 550 kokoinen 2-pole motti
sekä HW4000kv 4-pole, joista jälkimmäinen tuntuu sopivan tähän tankkiin just hyvin.
540 kannunen 4-pole on pikkasen turhan hento Descin massan alla.
Nytsit lähetään kokeilemaan miten auto toimii sisäradoilla.
Niinku Sami jo tossa edellä kirjoitteli, niin kohtalaisesti tällä pääsi ainakin turun turistimatolla.
Että tämmöstä.
-J-
Ps. Thanks for HobbyFactory and whole Team. It was an awesome season! :afro:
Onko muuten jotain ideaa miten toi keskidiffi pitäisi noi nesteet paremmin sisällään vai pitääkö vaan kiristää niin pirusti :smiley: ? Tuntuu, että se pikkusen puskee sitä fluidia ulos siihen spurriin.. Diffi on siis uusi ja se tiiviste näyttää olevan hyvässä kunnossa.
Kato ettei oo mitään purseita tms valujätteitä tiivistepinnoissa. Kyllähän se kireällä saa olla mutta rajansa silläkin. Tietty jos sen ylitäyttää niin jostainhan se alkuun ylimääräiset koittaa puskea ulos. Ei oo vuotanu kummassakaan omassa autossa, eikä varikolla muutkaan oo raportoinu ongelmasta. Eli kyl sen tiivis pitäis olla.
Jep.. näin tein eilen, putsasin ne pinnat ja tiivisteen. En ole ehtinyt vielä koittaa. Luultavasti oli kenties liikaakin sisällä. Kiitos ja hyvä tietää että ne ei yleensä vuoda :smiley:
Joku pieni pakko taas suunnitella seuraavaa, eli;
desc10 kiinnostaa ja nimenomaan tuuppina (käsittääkseni pomminkestävä auto?)
Mikäli tälläsen ostan niin onko se edelleen älykäs rakentaa esim. HW:n 4000 Xerunin ympärille ? Vai onks tää sit ihan morjes idea ?
Tod.näk. mä sillä myös 4wd:nä kuitenkin sortuisin cruisailee, mutta olenko hassu kun tätä mietin ?
Meikäläisellä on kyseinen motti autossa kiinni ja riittää aivan hyvin auton ripeähköön kuljettamiseen. Lämmötkin pysyvät hyvin kurissa kunhan ei liikaa innostu ennakon kanssa leikkimään.
Niin toi on hyvä patti 4wd:nä, mutta miten on mikäli tulee pääasiassa 2wd käyttöön ?
En kyllä ostais DESC10:iä ensisijaiseksi tuuppariksi, turhan raskas auto siihen tarkotukseen. Vaikka nelkkutuupit toimi hienosti EOS-matolla niin veikkaanpa että liukkaammilla pinnoilla (erityisesti savella) oikeet tuupit vie niitä 100-0. Nykyään noita tuuppeja saa myös alupohjalla (SC5M, 22SCT, SC6), joten kestävyyskin on aika lähellä nelkun luokkaa.