120A säätimet paloivat, viimisin kesti n 1min.
Voiko syynä olla etten kalibroinut säädintä lähettimelle ?
Voiko se aihettaa säätimen ylikuormituksen ?
Moottori 6.5t, akku 2S LiPo
Säädin ZTW ja TSKY
Säätimet olleet käytettyjä ja toimineet moitteetta edellisella omistajalla/lähettimellä
Apua kaivataan ennenkuin ostan kokonaan uuden säätimen.
Voi olla myös viallinen moottori/sensori.
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh
Lainaus käyttäjältä: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.10
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh
Jos sensori on rikki se rikkoo säätimen laakista, ei siinä ehdi sanoa kissaa edes jos painaa kaasun pohjaan. Tämä ei kato ampeereja tai mitään, se vaan rikkoo säätimen.
Voiko sensorin testata tms ?
Tuo toinen säädin joka toimi minuutin, niin ajoin sensorin johdin irti.
Moottori vaan äkkiä vaihtoon. Vialliset moottorit ovat savustaneet lukemattomia säätimiä itselläni ja lähipiirissä.
Lainaus käyttäjältä: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.10
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh
Tätä juuri tarkoitin, että vaikka laitat uuden säätimen voi mahdollinen viallinen moottori särkeä sen.
Onkos tälläinen, että vioittunut moottori hajottaa säätimen, kuinka yleistä ?
Minulla mennyt muutama moottori, mutta säädin aina pysynyt ehjänä.
Liekö ollut hyvää tuuria ?
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 06.10.16 - klo: 07.51
Onkos tälläinen, että vioittunut moottori hajottaa säätimen, kuinka yleistä ?
Minulla mennyt muutama moottori, mutta säädin aina pysynyt ehjänä.
Liekö ollut hyvää tuuria ?
Samaa ihmettelin,pari mosaa mennyt mutta ei yhtään noppaa.
Ei se onneksi ole yleistä.
Yhden tapauksen tiedän missä meni kaksi säädintä...
Toimi ihan hyvin jonkin aikaa ja sitten pimeni. Uusi säädin ja sama homma.
Mitään muuta syytä ei keksitty, kun moottori. Ei testailtu enempää...
Mulla tuli 1:8 autossa noparista voimasavut ulos, eli 4s vehkeestä...Pikku riskillä uusi nopari (samanlainen) kiinni ja menoksi...Yksi kisa ja muutama päivä reeniä ajettu sen jälkeen ja savut on pysynyt sisällä...Eli vähän jäi arvoitukseksi, mikä nopariin iski...Mutta annan kyllä äänen kanssa vialliselle moottorille, jos heti noparin suhauttaa...