Teknolta tulossa 4wd 1/10 krossari. Toistaiseksi ei enempää tietoa ole mutta eiköhän sitä vähitellen tipu ennen ensivuoden puolenvälin virallista julkaisua. Päivitellään tänne tietoa sitä mukaa kun sitä julkaistaan
Itelle menee ainakin ostoslistalle niin tulee totakin luokkaa kokeiltua :cool:
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=79IxGMyZdYk#)
Taidan mäkin joutua ko. luokkaa tossa vaiheessa kokeilemaan...
Saataispa edes pikkunen teaseri pikkuhiljaa...
Teknon nelkun julkaisu lähestyy, elo-syyskuussa pitäis olla julkaistu. Videoasta päätellen suht kapeella pohjalla isoveljien tapaan.
https://www.facebook.com/teknorc/videos/10154228003119649/ (https://www.facebook.com/teknorc/videos/10154228003119649/)
Ensimmäiset speksit EB410:sta julkaistu. Aika vankkaa tekoa näyttää olevan.
http://www.blog.teknorc.com/2017/08/25/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-1/ (http://www.blog.teknorc.com/2017/08/25/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-1/)
Toinen osa blogista julkaistu:
http://www.blog.teknorc.com/2017/09/01/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-two/ (http://www.blog.teknorc.com/2017/09/01/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-two/)
Blogin kolmas ja viimeinen osa:
http://www.blog.teknorc.com/2017/09/08/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-three/ (http://www.blog.teknorc.com/2017/09/08/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-three/)
Samalla tuli kitti ennakkotilattavaksi myös suoraan Teknolta
Nyt kun kaikki osat blogista on julkaistu, niin näytetään vihdoinkin uuden auton layout. Asettelu on hyvin mielenkiintoinen ja poikkeaa hienosti niistä autoista, joista olen nyt itse kuvia katsonut luokan ollessa itselleni uusi.
Toi leiska on niin hieno. Pakko ostaa kun tulee paremmin saataville. Tosta sais upeen etuvetoisen ja kaikki on niin eritavalla ja esim. Sähköt menee aika hienosti. Varmasti erilainen ja todennäköisesti myös nopea.
Pitänee itsekkin harkita ostamista, kun ensimmäiset ovat saaneet nuo käsiinsä ja laitellu plussia ja miinuksia.
Aika hyvän näköinen layout. Muistuttaa aika paljon 1/8 autoa kestävyyden puolesta.
The RC Network on tehnyt unboxin videon EB410:sta, kattaa katsoa
https://www.youtube.com/watch?v=5XeQY4Ey8Ak (https://www.youtube.com/watch?v=5XeQY4Ey8Ak)
EB410 saapui mulle eilen ja kasaaminenkin tuli aloitettua.
Osien laatu on totuttua hyvää Teknon laatua, ainoa mitä on pitänyt työstää on tukivarsien sisempien hingepinnien reijät reamerilla jotta ne sai täysin vapaasti liikkumaan mutta muuten sai vaan ruuvailla autoa kasaan. Pari päivää vielä kasausta niin sitten pääsekin TUA Areenalle testaamaan
Tuolta löytyy muutama kuva
https://1drv.ms/f/s!ApFF4ELCNStmleh8bbDPcqTUyN0Aow
Kiinnostaa tietää miten auto toimii liukkaalla radalla, koska se on kuitenkin suunniteltu etupäässä kovapitoisille
radoille.
Sitten kun joku saa autolla ajettua testiä niin voisi kokemuksia laittaa tänne. Kaikkein eniten kiinnostaa ajettavuus ja kestävyys, kun itsellä olisi auton osto edessä.
PS. Jos jollain hakkilassa ajelevalla on auto niin olisi mielenkiintoista tutustua siihen ajojen lomassa.
Tänään tuli ajettua ekat testit EB410:lla Turun radalla. Itelle tää on eka kymppi krossari eikä niillä oo aikasemmin tullu muutenkaan ajettua joten vertailupohjaa ei ole. Auto oli tosi helppo ajaa, hyppää hyvin ja ländää tosi nätisti. Pidosta on vaikea sanoa vielä mitään ku rata oli jonkun verran pölyinen ja renkaatkin ihan uudet mutta kyllä sillä radalla pysys. Oma paras läppi kuuden akun jälkeen oli vajaa pari sekkaa nykuisen profiiln parhaasta ja näille käsille se on varsin hyvä varsinkin kun auto tehdassetupissa ja koko luokka on itelle ihan uusi
Muutama aikas komee törmäys tuli tehtyä mutta mitään ei mennyt rikki, mut ei toi vielä pidemmän päälle kestävyydestä kerro, se selvii sitten ajan kanssa kun tulee enemmän ajettua. Mut ei se heikko ole, sen huomaa jo kasatessa
Jos kiinnosta niin kannataa seurata Tekno Finland face ryhmää, siellä on jo jotain juttua tosta ja laittelen lisää kun kerkeen.
https://www.facebook.com/teknorcfin/ (https://www.facebook.com/teknorcfin/)
Voisko sitä juttua laittaa lisää myös tänne, koska kaikki ei ole facebookissa. :wink:
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 12.10.17 - klo: 06.46
Voisko sitä juttua laittaa lisää myös tänne, koska kaikki ei ole facebookissa. :wink:
Toi on ihan julkinen sivusto, näkee ilman face tunnustakin
Muutama kierros EB410:lla Turun radalta
https://www.youtube.com/watch?v=_3V5_vKKS20 (https://www.youtube.com/watch?v=_3V5_vKKS20)
Liukasta näkkyy olovan.
Nyt olen ajanut autolla sen verran Hakkilan radalla, että voin kertoa kokemuksia autosta:
Ensimmäisen kerran autoa ajaessa mua lähinnä ihmetytti se, kuinka helppoa tuollaista laitetta on viedä radalla. Itselläni ei ole siis kokemusta aiemmin vastaavista autoista ja oletin ajamisen olevan paljon vaikeampaa.
Auton painojakauma on 52/48, eli se ei ole niin etupainoinen kuin mitä kuvista voisi päätellä. Itseäni eniten mietitytti, miten tuo toimii liukkaalla alustalla. Meidän radallamme laite liikkuu todella hienosti ja nopeasti. Vetopitoa on esimerkiksi pääsuoralle lähtiessä todella paljon ja voin antaa autolle runsaasti kaasua perän karkaamatta -300 K öljyillä olevalla keskidiffillä. On myös mielenkiintoista havaita auton olevan samaan aikaan helppo ajaa sekä ketterä -ei välttämättä se yleisin yhdistelmä tässä lajissa.
Toistaiseksi kestävyydestä voin sanoa myös sen verran, että oman säätövirheen lisäksi en ole saanut tuosta mitään rikki viiden ajokerran aikana. En vie tätäkään kovin kevyellä kaasulla, joten olen tyytyväinen auton kestävyyteen -taattua Teknoa.
Ps. Jos haluatte kokeilla autoa radallamme, niin olkaa yheydessä :afro:
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 26.10.17 - klo: 14.58
On myös mielenkiintoista havaita auton olevan samaan aikaan helppo ajaa sekä ketterä -ei välttämättä se yleisin yhdistelmä tässä lajissa.
Kilpa käyttöön tarkoitetuissa 1:10 buggyissä toi on aika yleistä. :wink: SC rotiskot on vaikeimpia rc autoja ajaa.
Kitti kasattu ja autolla ajettu muutamana päivänä, jaan tässä nyt hitaan kuskin huomiot.
Käännönrajoitinruuvit voi nakata aika kauas autosta. Samalla kun sen tekee, voi tarkistaa osuuko käytössä oleva sermoarmi keskitukeen, jommasta kummasta saattaa joutua vähän sipasemaan pois.
Hakkilan betonilla haluaa laittaa takaiskarit tukivarren päässä sisäreikään. Ackermanissa tuntuu 2 prikkaa kohtuullisen hyvältä. Muuten auto on siinä kuosissa kun se paketista on tullut.
Oikeissa käsissä näillä tuo meni jo melkoisen kovaa, ja oma bestläppi parani vanhasta autosta jo kokonaisen sekunnin.
Terve,
Autoa on edelleen säädetty hyvin maltillisesti koska se nyt vaan toimii pirun hyvin jo liki paketissa olevalla setupilla :afro:
Itselläni on nyt 7-300-7 diffit ja iskareissa Losin 40 WT öljyt. Autoa on helppo ja tarkka viedä -tarvittaessa sen ollessa samalla agressiivinen kun antaa mailaa.
Yhden asian osalta auto on todella tarkka: Spurrin ja pinionin välys on kriittinen.
Etenkin jos ei ole kokemusta 48P välyksen säädöstä, niin ottakaa muutama spurri varalle. Säätöä harjoitellessa se voi suhahtaa sileäksi helposti.
Huom:
Hyvä pinion on myös varmasti hyvä sijoitus. Sen pitää olla koko spurrin levyinen, kuten vaikka X-rayn ja Asson pinion on.
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä
Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi
https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/
Vielä kun niitä tulisi jollekkin kotimaiselle toimijalle hyllyyn.
Samoin kuin hiilarinen keskituki...
Lainaus käyttäjältä: pohjankukko - 14.11.17 - klo: 10.23
Vielä kun niitä tulisi jollekkin kotimaiselle toimijalle hyllyyn.
Samoin kuin hiilarinen keskituki...
RCCentteriin on ainakin tulossa satsi varaosia, korkkeja ei varmaan tuossa vielä tule enkä muutenkaan tarkkaan tiedä millaista valikoimaa sinne on tulossa seuraavassa kuormassa, kannataa kysästä sieltä.
Lainaus käyttäjältä: bcan - 14.11.17 - klo: 10.17
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä
Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi
https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/
Mikä siinä korkissa mätti?
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 14.11.17 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: bcan - 14.11.17 - klo: 10.17
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä
Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi
https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/
Mikä siinä korkissa mätti?
Oli välillä vaikea saada jengoille kiertymään, joskus meni heittämällä ja joskus pitää tehdä useampi yritys.
Varsinkin uusilla korkeilla piti olla tarkkana. Korkin kierteiden huolellisella putsauksella saa homman myös vähän helpotettua.
Mun autossa ne oli vielä ihan ovaalit, noin 0,8mm verran. Se ja muutenkin hankala istuvuus aiheutti pari tuntia askartelua. Sitten kun ne oli saanut painittua päälle, annoin lämpöä oikein kunnolla, että ne oikeni. Oikeastaan ainut huono osa koko kitissä, ja on suorastaan ihme että Tekno ei hyvitä ko. osia.
Lainaus käyttäjältä: bcan - 14.11.17 - klo: 11.58
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 14.11.17 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: bcan - 14.11.17 - klo: 10.17
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä
Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi
https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/
Mikä siinä korkissa mätti?
Oli välillä vaikea saada jengoille kiertymään, joskus meni heittämällä ja joskus pitää tehdä useampi yritys.
Varsinkin uusilla korkeilla piti olla tarkkana. Korkin kierteiden huolellisella putsauksella saa homman myös vähän helpotettua.
Pikkudurassa piti vetää hobbyveitsellä siivu kulmasta pois o-renkaan asettumisen takia. Enpä tiedä olisiko sama auttanut tuohon.
Siinä on liian pieni nousu kierteessä, ne on "kohtuullisen" haastavat saada suoraan oikealle kierteelle!
Mullon kasaus "hieman" vaiheessa. Paketti on avattu, mutta pussit koskemattomat. Yllä olevasta viisastuneena tilasin alucäpit ja jotain muuta. Tossa on linkki cäppeihin. Toimitusaikaa toki on jonkin verran:
https://www.eurorc.com/product/20033/tekno-rc-aluminum-emulsion-shock-caps-2 (https://www.eurorc.com/product/20033/tekno-rc-aluminum-emulsion-shock-caps-2)
Samalla kun tilaat, niin tilaa parempia turnbuckleja, pituudet on 40mm ja 55mm.
Itsellä sattui löytymään tukevampaa suoraan pakista, niin saa noiden alkuperäisten tilalle. Takana niitä on napsunut poikki.
Siinä olis mun uus(vähän käytetty) Tekno EB410 :afro:
sähköt vielä vaan uupuu. :embarrassed:
http://aijaa.com/9wGM5D (http://aijaa.com/9wGM5D)
onkos 12kg servo tähän liikaa
?
12kg vääntävä servo ei ole lähellekkään liikaa tähän autoon, Teknon suositus kun on +14kg.
mikäs pinjoni olis hyvä tähän 7.5t motille ulvilan muovilaatalle?
Lainaus käyttäjältä: VTEC - 06.01.18 - klo: 19.17
mikäs pinjoni olis hyvä tähän 7.5t motille ulvilan muovilaatalle?
20t on varmaan ihan passeli
Itsellekkin rantautui tämä auto eurorc:ltä mukavalla kerhoalennuksella, kun oli sopivasti 1kpl varstossa.
Tämä oli ensimmäinen kitti jonka olen kasannut, mutta noita autoja on tullut purettua ja kasattua varmaan lähemmäs sata.
Kasaus sujui ihan hyvin lukuunottamatta iskarin korkkeja, jotka oli niin hankalat laittaa, että ulkoistin homman maralle. Kasatessa huomasin auton muovi osien paksuuden, joita voisi olla käytetty vaikka tankissa.
Nyt on autolla ajettu 10x noin 10min hittiä, ja kyllä auto on paljon parempi ajaa betonilla kuin xb4, joka ei meinannut kääntyä ollenkaan. Auto on paketti setupilla ihan hyvä ajaa. Auto on helppo ajaa ja auton liikkeet likkeet ovat arvattavissa.
Autoon kannattaa optio osiksi ostaa ainakin alukorkit iskareihin sekä alumiininen servovarsi. Paketin servo varren onnistuin tuhoamaan noiden ajojen aikana joita olen kerennyt jo ajelemaan.
Varaosiksi kannatta tilata ainakin takavantit ja hingepinnit, myös edestä on näkynyt napsuvan vantteja poikki.
Tulen varmaankin kirjoittelemaan enemmän autosta, kun tulee enemmän kierroksia alle.
MIP on tehnyt muunnossarjan EB410:iin, joka muuttaa auton painojakaumaa perinteisempään suuntaan. Ilmeisesti pääkohteena on 13,5 mooottorilla ajelevat, mutta videon mukaan pitäisi kestää myös virikoneet.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=HCyV8uPieOI&feature=youtu.be&mc_cid=65098b19b1&mc_eid=e708420ccf (https://www.youtube.com/watch?v=HCyV8uPieOI&feature=youtu.be&mc_cid=65098b19b1&mc_eid=e708420ccf)
Kotisivu:
http://www.miponline.com/store/mip18010.html?mc_cid=65098b19b1&mc_eid=e708420ccf (http://www.miponline.com/store/mip18010.html?mc_cid=65098b19b1&mc_eid=e708420ccf)
yhtä hyvinhän vois ostaa vaikka suoraan jonkun muun jos toi maksaa ton 225$/€
"..to rotate through corners better, break faster, and accelerate quicker."
Joku ilmeisesti kaipaa tuollaistakin ominaisuutta? Noi jenkkien stokkiluokat on epäilemättä kallein tapa harrastaa pienoisautoilua :)
Kyl mä ymmärrän että pitää hajota jopa nopeemmin kuin vakiona, mutta mitä toi mutkien läpi paremmin pyöriminen tarkoittaa?
En tiedä onko noi sarkasmia sanasta sanaan suomennoksilla mutta ite ymmärtäsin noi niin että menee mutkassa nopeammin ja että jarruttaa nopeammin :roll:
Hyvältähän se Teknon meno näytti Turussa. Oli rotaatiota riittävästi. Kuskeilla vaan ajo kuntoon niin siitä se lähtee.
Lainaus käyttäjältä: VTEC - 09.01.18 - klo: 06.33
yhtä hyvinhän vois ostaa vaikka suoraan jonkun muun jos toi maksaa ton 225$/€
Olen kyllä samoilla linjoilla. Nää kaikki isommat konversio/upgrade-sarjat (mihin tahansa merkkiin, ei pelkestään Teknoon) on kyllä lähinnä tosiuskovaisille merkkifanaatikoille ja lompakkoa löysääville hölmöille. Paljon fiksumpaa on jättää noi ostamatta ja hinkata sillä vakio-autolla setupit kuntoon. Ihan varmasti ne saadaan nopeaksi, lisää treeniä vaan! Ja jos ei jaksa odottaa, niin noita paketista suoraan nopeitakin autoja (joihin EB410 varmasti kuuluu) on kuitenkin runsain mitoin tarjolla.
Tässä tuleekin mieleen vanha Losin TEN-SCTE 1.0, johon tuli kaadettua uuden rullaavan alustan verran rahaa mitä ihmeellisimpiin optio-osiin vauhdin sen kummempin paranematta.
Kävin tänään ekaa kertaa testaamassa teknoa radalla. itselläni auto on ensimmäinen tässä luokassa ja yhdyn samaan kuin muutkin että auto on helppo viedä ja ländää nätisti sekä pitoa on aiemmin tuuppikuskille juuri sopivasti eli auton saa suht. helposti menemään luisussa. Itse yllätyin kuinka kovaa ensikertalainen nelkku buggylla pystyy ajamaan. laitan videota kunhan kerkiän ajamaan lisää.
Tuli käytyä taas ajelemassa nyt hajosi ensimmäinen osa: spurrista lähti yksi hammas :laugh: .
auton kestävyyteen olen tyytyväinen jollakin muulla autolla olisi parissa pahasti pieleen menneessä hypyssä tukivarsi katkennut aika nopeasti. esím kun auto tuli suht. korkean hypyn päätteeksi etukulma edellä kääntöpollarin kulmaan ja pommpasi siitä iskun voimasta metrin ilmaan ja katolleen maahan. tämä toistui 3 kertaa eikä hajonnut. videota pistän ajoista kunhan saan editoitua. auton ajettavuus on jo aiemmin todetusti
hyvä. helppo ja nopea ajaa.
Video ulvilasta: http://www.youtube.com/watch?v=HW6KYK5eOT0&t=25s (https://www.youtube.com/watch?v=HW6KYK5eOT0&t=25s)
Tartteekin tulla joku päivä reiskoja ajeluttaan Ulvilaan nyt kun näyttää 1/10 krossit lisääntyneen ;)
Jos sais jotain pikku skabaa aikaseks ;)
Tulkaa vaan!
Riittääkö tähän autoon 10 kg servo vai pitäköö olla isompi?
Lainaus käyttäjältä: mustikka - 16.01.18 - klo: 10.32
Riittääkö tähän autoon 10 kg servo vai pitäköö olla isompi?
Hieman aiemmin tässä säikeessä sanottu näin:
"12kg vääntävä servo ei ole lähellekkään liikaa tähän autoon, Teknon suositus kun on +14kg."
Itse olen ajanut 4wd-buggyä (TLR 22-4 ja HB D413) 12kg vääntävällä servolla ja se on riittänyt.
-Jyrki
Lainaus käyttäjältä: JyrkiL - 16.01.18 - klo: 11.07
Lainaus käyttäjältä: mustikka - 16.01.18 - klo: 10.32
Riittääkö tähän autoon 10 kg servo vai pitäköö olla isompi?
Hieman aiemmin tässä säikeessä sanottu näin:
"12kg vääntävä servo ei ole lähellekkään liikaa tähän autoon, Teknon suositus kun on +14kg."
Itse olen ajanut 4wd-buggyä (TLR 22-4 ja HB D413) 12kg vääntävällä servolla ja se on riittänyt.
-Jyrki
Auto on mietitty matolle jolloin suositus on varmaankin samalta pohjalta tehty.
Tätä vähän itsekin mietin... Itsellä sattuu olemaan 10 kg servo tossa hyllyssä niin täytynee kokeilla, ei ainakaan maksaa mitään.
Lainaus käyttäjältä: mustikka - 16.01.18 - klo: 10.32
Riittääkö tähän autoon 10 kg servo vai pitäköö olla isompi?
Aikoinaan puhuttin vetopidosta.
Jos ostat 15taalan johon luvataan 12kg vääntöä niin ole varuillaan..
Laatuservoissa nuo lukemat pitää varnasti paikkansa.
Jerzi
https://www.youtube.com/watch?v=Wx7jKz2JWUo (https://www.youtube.com/watch?v=Wx7jKz2JWUo)
videota eiliseltä: kaksi teknoa ja sc autoja.
harmi kun tuo yksi putki oli melkein koko aja vinossa videolla ja autot törmäilivät/vaihtoivat kaistaa siinä kohdassa suht usein. :undecided: . mitään ei hajonnut.
taas vähän videota: https://www.youtube.com/watch?v=lgLS2weYDyA (https://www.youtube.com/watch?v=lgLS2weYDyA)
kuvattu jo keskiviikkona mutta sain yuutubeen vasta nyt.
Losi v.s Tekno :laugh:
Muutama fiksu päivitys on jälleen tullut autoon:
- Super Hard hinge pinnit
- Uudet versiot takavarsista (en ole vielä nähnyt livenä)
http://www.youtube.com/watch?v=koHr4pw6rzw (https://www.youtube.com/watch?v=koHr4pw6rzw)
Kierroksia teknolla.
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 27.03.18 - klo: 23.57
Muutama fiksu päivitys on jälleen tullut autoon:
- Super Hard hinge pinnit
- Uudet versiot takavarsista (en ole vielä nähnyt livenä)
On niitä muitakin päivityksiä tullut...
esim. Uudet bulkit ja ackerman plate
onkos kukaan päässyt tätä ulkona testaamaan kun jyrkkälässä on vissii rata auki?
olis mielenkiintoista tietää miten kulkee. :azn:
Terve,
Mä odotan vielä Ison Pojan saamista ulos mutta eiköhän tota pientäkin tule kokeiltua sitten meidän 10-radalla.
Lähden siellä liikkeelle aivan samalla setupilla kuin millä olen ajanut "koko kauden" sisällä!
ok meijän pitäis saada rata valmiiksi helatorstaihin mennessä mutta luultavasti ei saada. vaihadan ulos vaan iskariöljyt jäykempiin
Nyt testattu teknuoa ulkona. auto oli muuten vakio mutta olin laittanut iskariöljyiksi 500cst ja 350cst hudyn öljyt sekä 3.0 etuvakaajan. auto oli ulkona hauska ajaa ja kun meidän M8 radalla on pitkiä hyppyjä niin tekno sai kunnolla ilmaa :afro: . auto oli ilmassa helppo hallita ja tasapainoinen. takapitoa olisi voinut toivoa hieman enemmän mutta ratakin oli epätasainen enkä ole vielä hirveästi säätänyt autoa.