Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Nitrotuna

#1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
11.05.11 - klo: 18.43
Kytkimessä ei ollut mitään erikoista, mutta vaihdelaatikkoa irrottaessa otin nuita akseleita irti, niin takarattaille menevän akselin kiinnike lähti nätisti vetämällä pois. Toiset taas on kiinni kuusioruuveilla niin, että pitää vääntää avaimet hajalle. Vaihdelaatikon sisälläkään ei ollut mitää erikoista, mukaan lukien muutama hammasratasta vaihtoa vailla ennen talvea.

Toivottavasti tuo löysä akselin kiinnike oli vain löystynyt. En voi juuri nyt testata kun löpö päässy loppumaan.  :cry:
Palaan asiaan jos ei toimi edelleenkään ja tsekkaan ne tasauspyörästöt.
#2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
10.05.11 - klo: 23.06
Meinaakko että olis voinu hajota edestä ja takaa?  :huh:
#3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
10.05.11 - klo: 20.50
Mikä mahtaa olla hajalla, kun vuoden verran vanha Giga crusheri ei jaksa pyörittää renkaita? Tai tuo on huonosti sanottu, mutta kun painaa kaasun vaikka pohjaan nii moottori huutaa ja tulee rutkasti savua ja giga liikkuu korkeintaan kävely vauhtia.(Kaasua en kyllä pohjaan laita) 

Giga ei todellakaan ole rikkaalla vaan laihemmalla asetuksilla lämmöt n.100-130. Ajelin ihan normaalisti piha tiellä eli perää heittäen sorat ojaan, mutta huomasin yhtäkkiä kun paino kaasua nii moottori vain kiersi paljon eikä auton vauhti kasvannut. Tarkastin myöhemmin myös vaihdelaatikkoon menevän akselin ja kiristi, eikä vika johtunut siitä. Onko moottorille tapahtumassa/tapahtunut jotain, vai mistä haen vikaa?   :undecided:

GIGA LIIKKUU MUTTA EI KIIHDYTÄ VAUHTIA
#4
Kiitos vastauksista!  :wink:
#5
Tuolta http://www.modelrcshop.co.uk/products/13.htm saa HPI Firestormin 250€ Ajovalmiina. Vai sitten tuo http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_13_100&products_id=7694 + hehkulaite, löpöt, patterit. Niistä tulee reilusti yli tuon HPI hinnan, nyt vain mielipidettä autosta.  :undecided:
#6
Noh pitääpä rueta säästämään, palaan asiaan jos on muitakin halvempia vaihtoehtoja.
#7
Tekeekö tällä mitää http://www.rc-cars.fi/product_info.php?products_id=1119 ? Yritän löytää vielä tuota firestormia halvempaa auto.
#8
Kyllä saa olla takaveto. Tuossa ulkomailta tilattaessa tulee toki postikulut maksamaan vähän enemmän, mutta se riippuu auton omasta hinnasta.
Onko tämä hyvä? http://www.rc-cars.fi/product_info.php?products_id=1119

(Ehdottakaa  :wink: )
#9
Noh ilmoitelkaapas jos, joku auto tulee mieleen.  :embarrassed:
#10
saako 300e sen kummempaa? Sehän se ongelma onkin, kun ei halvalla saa kestävää, joka kestäisi esim montuilla ajon.
#11
Mikä olisi hyvä ja halpa polttomoottori auto, joka kulkee maastossakin. Hintaraja on jotain 200e tota enempää ei mielellään saa olla. Varaosienki tulisi olla halpoja ja auton kestävä. Kiitos!
#12
Selvä.
#13
Minkäs laista rasvaa sinne paranee laittaa?
#14
Kyosho Giga Crusher. Kerran oon vaihtanu kytkimen ja kaks kertaa joutunu ottaa vetostarti irti, koska se oli täynnä öljyy eikä enää onnistunu käynnistää. Kannattaako muute tuo vaihdelaatikon sisältö putsata paperilla?
#15
Homma hoidettu ja nyt on syy toimimattomuuteen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6694664.jpg

Pitää nyt soitella mistä löytys tommone ''GG001-02'' hammasratas. Paljoko nuo muute maksaa?
#16
eli otan ensin nämä irti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6694046.jpg
Niitähän on 3kpl. Tuo mikä tuosa kuvasa on, niin on vähän jumissa.

#17
Yleinen keskustelu / Kuluneet hammasrattaat
11.09.10 - klo: 11.00
Täällä voi kysyä hammasrattaita koskevia kysymyksiä. Itselläni on sellainen ongelma, kun pitäisi saada kuluneet rattaat pois. Millä nimellä tuota kuvassa punaisella ympyröityä ''juttua'' sanotaan? Mikä olisi helpoin tapa ottaa tuolta hammasratas pois?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6693760.jpg

Vaihde päällä auto ei liiku mihinkään ja kun itse kädellä työntää niin kuuluu rahinaa.
Tässä on räjäytyskuva josta näkee kummatkin rattaat, mutta kumpi on toden näkösesti hajalla?

http://www.aijaa.com/v.php?i=6693819.jpg
#18
Tuon mun auton lämmöt on nyt maksimissaa ollut 104 asetta, mutta en ole voinut testata lämpöjä ajon jälkeen. Syy siihen on, että jos painaa kaasua se sammuu. Koittaisin säätää yläneulaa laihemmalle, mutta ne neulat sääti yks rc-uto harrastelia. (Se on itse ajanut tuolla autolla 2 tankillista.) En vain ymmärrä miten se on voinut ajaa, kun autolla ei voi painaa edes kaasua.  :undecided: Mitä lähden siis säätämään ja myötä vai vastapäivään?
#19
Koitan vielä ajella ja kattoo sammuuka aina.
#20
Ei oo, muuta kun ostamalla. Eikö ole mitään miten sen voisi testata?
#21
Ajan nuo löpöt pois ennen, kun ostan uutta. Kertokaas se, että saanko auton koneen lämpötilan pienemmäksi laittamalla yläneulaa rikkaamalle?
#22
No oli ehkä vähä hias ajatus, mutta kysyn tuolta millo tulee lisää. Saan ehkä lainaan semmoisen. Jos se näyttää yli sen 130 astetta, niin laitan yläneulaa rikkaamalle?
#23
Heh, voiko käyttää kinkkulämpömittaria?  :roll: Mutta siis kone viilenee, kun yläneulaa laittaa rikkaamalle? Mistä tiedän milloin tulee raja vastaa?  :undecided:
#24
Eikös tuo alaneulan säätö nuissa ohejissa oo melko huono tapa? Ja semmosta, että miten saan säädettyä tuon moottorin niin, että se ei lämpene liikaa? Jos se on yläneulan varassa, niin mistä tiedän milloin moottori saa liikaa löpöö?
#25
Paineletku 21cm
Polttoaine letku 20cm

Tänään reissulta tultaessa, starttasin auton ja ajoin puoli tankkia, kunes auto sammui.
Auto ei lähtenyt heti käyntiin, mutta tankin täytön jälkeen auto starttasi heti.  :smiley:
Sitten aloin ajelemaan, mutta annoin autolle enempi kaasua kun lähdein paikaalta auto sammui (olin jo ajellut autolla ennen sitä n.1/2 tankkia). Sain auton onneksi heti käyntiin ja ajoin tankin loppuun.

1.Miksi auto sammuu väliin kesken ajon kuin seinään? (johtuuko siitä, että ulkona on niin lämmin?)

2.Miksi auto sammuu kun annan kieroksia enempi? (auto ottaa kieroksia, kun lisää niitä hiljaa)

3.Haittaako jos auton tankin ajaa tyhjäksi, niin että auto sammuu? (tuli mieleen juuri se, kun polttoaineputki litistetään)

Tämmössii kysymyksii tuli miellee.  :roll:
#26
Siinähän se juju onkin, kun se polttoaine ei tule kaasariin vaikka ryypyttäisi juuri niin. Huomaa kun se tulee, mutta sitten se jää johonkin puoleen väliin eikä tule perille.
Voiko ne käynnistys ongelmat johtua tuosta polttoaineesta? Sitten kun saan tyhjäkäynnin ja ilma/polttoaine säädöt kohdalleen ja neulan oikein, jotta auto starttaa. Niin jos sitten seuraavan kerran se ei starttaa, säädän vain neulaa? Koitan saada ensin vajaalla tankillisella kaasariin löpöä, jotta se lämpenee (hiusten kuivaaja? :mrgreen:) . Tärkein kysymys uskallanko ajaa nuo 3 litraa Cool Powerii tuolla autolla?
Kello 13:00-14:00 lähden lomalle ja tulen huomenna.

#27
Asun Kannuksessa (noin tunnin ajomatkan päässä kokkolasta) melko syrjässä. Ei täällä ole oikein ketään, jolla olisi polttis auto. Yhden harrastajan tiedän, mutta silläkin on kiire.  :undecided:
Mistä voi ostaa/tilata sidewinderiä? Ja en mielelläni jättäis tuota litkua tuonne kaapin päälle, maksoin siitä 30€!
Tuolla polttoaineella ajettu 3 ja puoli tankillista, ohjeiden mukaisesti (rikkaalla)

Ps: Pitäneen alkaa käyttää ruiskua, jolla saa llöpö liikkeelle.
#28
Oilisiko se sidewinder hyvä polttoaine? Jos laittaa vähän polttoainetta tankkiin, niin ongelmaa on että sitä ei mene silloin kaasariin. Täydestä tankista löpö menee yleensä, mutta jos auto sammuu puolessa tankissa ja yrittää saada löpön kaasariin, niin huomaa kun se jää vain johonkin puoleen väliin letkua. Hyvä konsti on ollut puhaltaa pakoputkesta tankkiin menevään johtoon jolloin löpö on mennyt kaasariin. Johdot olen tarkistanut, mutta painetta ei vain tunnu tulevan. Ja johdot menevät pakoputkesta tankkiin ja tankista kaasariin. Jos siis kone alkaa huutamaan tyhjäkäynnillä, niin tukin pakoputken ja laitan koneelle enempi/vähempi tyhjäkäynti kierroksia? Yleensä laitan vähempi. Tässä päälinmäisenä tulee mieleen, että onko tuosta Cool Powerista nyt haittaa autoni koneelle? sitä on vielä noin 3 litraa jäljellä. :tongue:

#29
Voiko tuosta polttoaineesta olla haittaa? Ja mistä tuota sidewinderiä saa? Tuntuu että johonkin muodostuu alipaine, koska bensa menee ennemmin pakoputkeen kuin kaasariin. Suurin ongelma on vain se, että autoa ei saa käyntiin (tai se kestää noin 1h)  :undecided:
Enempi sitä on värkätty kun ajettu.Auto toimii hyvin kun sen saa käyntiin, ainoa on että saattaa vapaalla alkaa huutamaan. :sad: Uskallanko vielä tänään säätää kaiken kuntoon ja katsoa vapaalla laittaako se kaasua itse? Eli kaikein paras keino on siis sammuttaa auto tukkimalla pakoputki? Ja siis sanoin sille myyjälle, että antaa tähä polttoaine niin se vaa meni kaapille ja anto tuon.
#30
1.Kattelin jotain Model Technikin polttoainetta, mutta mistä niitä saa? Tilaamine ainaki tulee kalliiks metanolin takia...
Samasta kaupasta ostin polttoaineen ja myyjä sen antoi ja on kuulemma tuohon autoon.  :shock:

2.Mitä pitää tehdä jos moottori kiertää kovaa yhtäkkiä? Ja kun sitä ei tapahdu kun auton ollessa vapaalla.

3.Tiedän että nuin pieniä moottoreita saa kyllä säätää ja paljon, mutta aina kun olen saanut kaikki hyvin ja ajan seuraavan kerran niin kaikki joutuu laittaa uusiksi.

4.Ja auto ei nosta kierroksi itsestään muutakuin silloin, kun se on ollut vapaavaihde päällä jokseekin aikaa.Joten en usko ohjaimenkaan olevan vika.