Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Gurvus

#1
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 13.10.11 - klo: 20.53
MMM / Tekin RX8 / Xerun 150A nuo kaikki kestää 6S, eikä ole moottori rajoituksia, etenkään tuohon suuntaan ei rajoitukset vaikuta, pikemminkin kestää paremmin, kun laitat pienempi kv:ista konetta kehiin :wink:

Eikö tämän ketjun idea ollut just se, että vain ja ainoastaan Hoke vastaa kysymyksiin. Koittakaa nyt pitää vastaushalut kurissa ;)
#2
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
09.10.11 - klo: 19.28
Selvä homma, pitääpä kattoa jos tuon vaikka talven jälkeen tilais. Eiköhän tämän helikopterin veivaaminen riitä siihen asti :)

Kiitoksia opastuksesta!
#3
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
09.10.11 - klo: 14.07
Oho, niinpä näyttävät vievän. Tarkoitin tosiaan eroa tuon ja sinun linkittämäsi version välillä. Tämä Gt 3 versio on siis ilmeisesti se "parempi".
#4
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
09.10.11 - klo: 12.29
Kertokaapa joku mitä eroa näillä on:

http://www.hobbylinna.com/savage-24ghz-nitro-truck-body-p-23307.html
http://www.hobbylinna.com/savage-24ghz-nitro-truck-body-p-23307.html

Molempia myydään vain nimellä Savage X4.6 mutta kumpi näistä nyt on ns. "parempi/uudempi versio"?
#5
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
08.10.11 - klo: 22.22
Eli muuten sama auto mutta toinen sähköllä toinen nitrolla? Polttiksessa näyttäis ainakin olevan tuplasti iskareita, onko muita isoja eroja?

Aattelin joskus kaukana tulevaisuudessa hommata tuon äksän, pisti vaan miettimään että kun tätä Fluxia on kehuttu niin pomminvarmaksi peliksi niin onko tuo sitten huonompi versio kun maksaa niin paljon vähemmän.

Onko täällä foorumilla muuten ketjua tuolle X 4.6:lle, en ainakaan löytänyt pikaisen etsinnän jälkeen?
#6
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
08.10.11 - klo: 21.34
Ymmärtääkseni tämä Fluxi on sähkökonversio Savage X4.6:sta. Vai olenko nyt ihan pihalla?

Alkoi nimittäin mietityttämään tämä hintaero, esim. Hobbylinnassa lähemmäs 200e :huh:.

Vastahan minä lopetin tämän autoharrastuksen ja nyt alkoi sitten kutkuttamaan uudelleen :)
#7
Voiko tämän homman hoitaa ilman että tullista on tullut "saapumisilmoitusta". Postin seurannassa nimittäin näkyy että on tullin hallussa ja tuntuu turhalta alkaa viikonlopun yli odottelemaan sitä lappua.
#8
Voi ladata vaikka yhden ampeerin virralla. Se 5,7 ampeeria on vain maksimi tuon akun kohdalla. Viidellä ampeerilla kestää tosin hieman kauemmin.
#9
Huoh, nestori. Luitko tuota viestiä ollenkaan?

Mutta kyllä tavaroiden hinnat ovat ainakin hieman kalliimmat DE-varastolla kuin Kiinan, joten luulisi että on tullattu. Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia tuolta tilatessa.
#10
Laturi tasaa niitä kennoja, eli lataa sen tyhjemmän sen täyden tasolle. Eiköhän ne vielä kunnossa ole. Mikä sulla on Lipo cut-offin jänniteraja. Kannattaa laittaa vaikka ihan 3,6 volttiin, kun kuitenkin kennot menevät epätasaisiksi ajossa.
#11
Alumiininen takaiskaritorni vääntyi, spurri meni sileäksi, vetari hajosi, laakerit meni yhdestä renkaasta joka muuten irtosi liimauksesta. Lisäksi kori meni entistä p***empaan kuntoon. Ja tämä siis tällaisesta sunnuntaiajelusta!

Hmm, kalenterin mukaan on näköjään perjantai 13.5.
#12
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
13.05.11 - klo: 10.12
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.05.11 - klo: 19.15
Yleensähän servosarvet tulee auton mukana eri hammastuksille.

Ongelma ratkesi nyt. Vanhassa servossa oli kiinni servovarren adapteri 25t hammastukselle. Siirsin sen siis tuohon savoxiin.

Ei taida olla mahdollista käyttää niitä "kumihärpäkkeitä", nytkin ottaa jo mahtuminen tiukille servon paksuuden vuoksi.

Mutta kiitoksia neuvoista!
#13
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
12.05.11 - klo: 21.59
Stampede on kyseessä. Käytettunä ostin aikoinaan eikä ainakaan silloin tullut eri varsia mukaan.
#14
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
12.05.11 - klo: 18.58
Isontaahan tietenkin voi, mutta hyvin vähän kyllä jää varaa. Todennäköisesti katkeavat, mutta pitääpä kokeilla.
#15
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
12.05.11 - klo: 18.12
Posti toi nyt tuon edellisessä viestissä linkittämäni Savoxin. Mukana tuli pari servosaveria, siis niitä osia johon ohjauslinkit kiinnitetään. Mieluiten olisin käyttänyt vanhaa saveriani, mutta kun se ei sopinut ulkorattaaseen niin pitänee käyttää jotakuta näistä. Ongelma on vain se että näissä nuo ruuvi reiät ovat aivan-älyttömän-pieniä. Tuossa näkyy hyvin mukana tulleet osat. Ei noista saa kyllä minkäänlaista ruuvia mahtumaan. Vai onko tässä jokin suuri salaisuus miten näitä käytetään? Ja mitähän nuo neliönmalliset kumihärpäkkeet ovat?
#16
Järkevämpää sitä nopeutta on kyllä hakea ensin harjattomilla ja sitten vasta akuilla.
#17
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
10.05.11 - klo: 17.07
Ja millä perusteella ei kannata ostaa Banditia vaikka Rustler kannattaisi? Autothan ovat käytännössä identtiset.

Kannattaa tosin suosiolla ostaa VXL-malli. Et tule katumaan vaikka hieman kalliimpi onkin. Ja suosittelen ostamaan ulkomailta vaikka ALV tuleekin päälle EU:n ulkopuolelta. Tuosta esimerkiksi Bandit VXL kaikkinen kuluineen 300e. Satasen halvempi kuin Suomessa.
http://cgi.ebay.com/NEW-Traxxas-1-10-Bandit-VXL-2-4GHz-RTR-White-2407-NIB-/390304226616?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item5adff1dd38#ht_1764wt_905
#18
Tarkoitinkin ihan säätövaran takia, jousien jäykkyyshän on yksi tärkeimmistä säädöistä. Nuo kolme jousta ovat siis tietenkin eri jäykkyiset.
#19
Laitetaan tänne tutulle foorumille tämäkin kysymys ;). Ei liity oikeastaan rc-autoihin mutta melkein kumminkin.

Eli mielessä on jonkun aikaa kummitelleet rc-helikopterit. Rekisteröidyin sitten tuonne Kopterit.net foorumille ja laitoin heti alkuun parisataa kysymystä harrastuksen aloittamisesta ja vispilästä jonka ostamista olin suunnitellut. Joku sitten laittoi linkin että katsoppa hintoja täältä:
http://www.rc711.com/shop/align-trex-600-esp-superior-combo-600mx-motor100a-bescgp7804xservos-p-3270.html?cPath=165_47_189&currency=USD

Todella edullinen hinta tuon alennuksen kanssa, ALV ja tullimaksu tulisi sitten päälle kun lähetettäisiin Kiinasta. Sitten homma muuttuukin kummalliseksi. Mainitaan tuollainen "Free upgrade from EMS to DHL".
http://www.rc711.com/shop/promotion.php

Sanotaan siis että tuote voidaan lähettää Saksan varastolta, johon se on lähetetty alunperin Kiinasta. Eli hintaan ei tulisi Alvia. Mutta kai siitä on pitänyt maksaa veroa kun se on saapunut Saksaan. Vai sisältyykö tuohon hintaan jo verot. Ei kukaan osaisi selventää tilannetta?
#20
Itseltäni löytyy lähes tuliterät tuon malliset Big Boret. Ajamaan en ole pahemmin päässyt servo-ongelmien vuoksi enkä myöskään ollenkaan säätämään, joten paljon käyttökokemuksia en voi vielä kertoa. Laadukkailta ainakin vaikuttavat, tuskin menevät rikki pahemmastakaan tällistä. Varretkin ovat terästä tai titaania, en saanut selvyyttää kumpaa kun netistä katsoin.

Kannattaa tilata samalla liquidista 3 sarjaa jousia:
Eteen: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56798

Takajousia ei näköjään löydy, eli ovat loppuneet varastosta. Löytynevät kuitenkin tällä haulla kunhan saavat lisää. Itselläni oli muuten näissä sellainen ongelma että hopeanvärinen takajousia oli liian pienellä halkaisijalla eikä siten sopinut iskariin. Valmistusvirhe siis, tiedä sitten ovatko kaikissa kappaleissa.

Ne ohjauslinkit eivät kyllä taida olla rautaa, hajoavat melko helpostikin. Itse ostin titaaniset ohjaus- ja camberlinkit. Olen muuten ottanut ko. auton kohdalla sellaisen periaatteen että jos osa menee rikki niin ostan kestävämmän tilalle. Nyt alkaa auto olla aikalailla pomminkestävä, alumiinia on jo paljon enemmän kuin muovia :tongue:.
#21
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
06.05.11 - klo: 18.06
Onkohan tämä Savoxin servo vedenkestävä. Ja jos ei niin olisiko jollain antaa vinkkejä servojen tiivistämisestä. Tympeähän se on jos hajoaa ensimmäisestä lätäköstä ajaessa.
#22
Melkoisen pahaa jälkeä tullut :shocked:.

Eikö Connection break tarkoita ongelmaa kytkennissä/oikosulkua, kannattaisi tarkistaa syy ilmoitukseen jos sellainen tulee.
#23
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
24.04.11 - klo: 11.29
Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 23.04.11 - klo: 17.40
Tekeekös näillä b-grade akuilla mitään kun ovat halpoja ?

http://www.hobbyking.com/unitedhobbies/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15490
Tuollahan lukee että kestävät vain 60 latausta.
#24
Selväksi tuli, kiitoksia. Olen aina ajatellut että akkua ei saa päästää ollenkaan kyykkäämään koska luulin että se hajoaa siitä. Mutta tämähän selvensi asiaa mukavasti.
#25
Lainaus käyttäjältä: nestori - 21.04.11 - klo: 18.34
Vai ei liquid ota postikuluja.Äskenkin otti masher 2000 1dollarin postikuluja.

No joo, se yksi dollari mistä tahansa ostoksesta.

En nyt pidä sitä 70 senttiä niin merkittävä summana että sitä pitäisi laskea ollenkaan kuluiksi. Ainakaan niin merkittävä että siitä kannattaisi alkaa tuolla tavalla vaahtoamaan :roll:.

Pasi: mikä radio/vastari sinulla on. Failsafe on siis toiminto joka pysäyttää auton jos yhteys radioon katkeaa. Mistään failsafen ohjelmoimisesta en ole kyllä koskaan kuullutkaan  :huh:.
#26
Lainaus käyttäjältä: nestori - 21.04.11 - klo: 18.36
Ei tarvi gurvuksen tulla pätemään kun ei ymmärretä.Nimheissä ei riitä purkuvirta kunnola moottorille ja jännite tippuu paljon enemmän.

En ole yrittänyt päteä täällä millään lailla, kysymykseni oli täysin asiallinen.

Ja en tietenkään ymmärrä, siksihän minä asiaa kysyin. Kysymyksiä on tämä foorumi täynnä eikä niistä pidä mielestäni hermostua vaikka jollakulla ei menisikään kaaliin. Haluaisin nyt vain saada tämän asian selväksi.

Jos seitsemän kennoisen nimhin jännite tyhjänäkin on 7,5-voltin luokkaa, eikö se ole aikalailla sama kuin 2s lipolla. Eli miten jännitteen tippuminen tähän voi niin paljon vaikuttaa.
Vai onko kyseessä se, että moottori ei saa sitä tarvitsemaansa virtamäärää Nimheistä. Mutta eikö akkujen pitäisi kyykätä kokonaan siinä vaiheessa, näin ainakin minun tietääkseni lipoilla. Vai toimivatko Nimhit vaikka niistä yritettäisiin repiä liikaa virtaa.

Ja tämä ei ole minkään valtakunnan pätemistä, ihan tiedonhalua vain.
#27
Posteineen kaksi kertaa kalliimmalla, LiquidRc ei veloita tavaroistaan toimituskuluja. Hinta siellä siis n. 25e. Ja liquidista saa kyllä melkein aina alle viikossa.
#28
Lainaus käyttäjältä: mop - 21.04.11 - klo: 17.39
Lainaus käyttäjältä: Gurvus - 21.04.11 - klo: 16.49
Ei sen tehon kyllä ainakaan minun tietääkseni riippua pahemmin mistään muusta kuin jännitteestä. Kertokaahan joku guru miten asia todellisuudessa on.

Ei tarvi olla guru, peruskoulun fysiikka riittää  :wink:.  Eli yksinkertaisimmillaan sähköteho P = UI. Eli virta vaikuttaa ihan yhtä lailla. Ja kun akkua puretaan isoilla virroilla, jännite notkahtaa. Miten paljon, riippuu akun ominaisuuksista ja akkutyypistä, niinkuin jo mainittiinkin.

Vaan eihän akku määrää virran määrää vaan moottori.

Vai tarkoitatko että jännite laskee nopeammin Nimheillä? Eikö se kuitenkin pysy aikalailla samoissa mitoissa kuin lipoilla.
#29
Ei sen tehon kyllä ainakaan minun tietääkseni riippua pahemmin mistään muusta kuin jännitteestä. Kertokaahan joku guru miten asia todellisuudessa on.
#30
Itse ostaisin tilalle metalliset CVD-vetarit, maksaakin vai muutaman kympin. InfernoSP4, osta ehdottomasti se tuuletin. Omassa ezrunissa ainakin vähentää kuumenemista aivan älyttömästi. Sen taitaa saada Ebaysta kympillä.

Tuossa vähän selvempi kuva vetareista:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_735/products_id/141493/n/MIP-C-CVD-Kit