Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - TuhTI

#1
Polttisautot / Painetta tankissa
08.09.03 - klo: 14.31
Ei siinä kaasuttimessa ole kuin yksi iso ruuvi ja se tyhjäkäyntiruuvi. Käytin kaasuttimen kokonaan auki ja puhdistin sen paineilmalla, eli ei ainakaan pitäis olla mitään roskaakaan seassa. Alkaa kyllä vähän epäilyttään koko kaasuttimen toiminta, nuo viat kyllä viittaavat vahvasti siihen. Varsinkin tuo viimeksi mainitsemasi vihje "älä ruuvaa yli, muuten menee rikki" on saattanut tapahtua jossain vaiheessa kun olen yrittänyt saada säätöjä kohilleen.

Jos nyt on niin että pitää lähteä hankkimaan uusi kaasutin, niin käykö tuohon minun moottoriin sellainen jossa on molemmat säätöruuvit tyhjäkäynnin lisäksi? Meinaan että olisi paremmin säädöt saatavissa kohdalleen kun on enemmän mahdollisuuksia. Tietysti vaikeusastetta tulee lisää mutta eihän sitä opi jos ei ota haastetta reilusti vastaan :)
#2
Polttisautot / Painetta tankissa
08.09.03 - klo: 13.54
Ostin tuossa pari kuukautta sitten ekan rc-polttisautoni, ja aluksi kaikki pelittikin ihan loistavasti. Sitten murheita alkoi ilmaantua, myöhemmin vain vakavampia sellaisia. Nyt ongelmana on enää (muut selvitettyäni) auton käyntihäiriö, joka todennäköisesti johtuu liiasta polttoaineen saannista. Kone ei yksinkertaisesti ota kierroksia ja kuluttaa tankillisen muutamassa minuutissa, eli suuri osa tulee läpi äänenvaimentimesta. Kaasarin seosruuvin säätäminen ei vaikuta mitään vaikka olisi kokonaan kiinni.
Viikonloppuna taas auton kans värkättyäni totesin paineen tankissa olevan melkoinen, ja auto kävikin normaalisti kun korkki oli hieman auki tai letkua puristi hieman lyttyyn. Eli ongelma on liiassa polttoaineen saannissa, mutta mistä se sitten johtuu?  :?: Ajoin vähän aikaa ilman tankin paluuletkua, jolloin se toimi hieman paremmin muttei läheskään niin hyvin kuin "uutena". Pystyykö kukaan auttaan ennen kuin innostus lopahtaa heti alkuunsa. Moottori on GS15R.