Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - speed

#1
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
06.02.13 - klo: 21.05
No niin, katsotaan tuliko tilattua repullinen sitä itseään, vai aihioksi sopiva kiinalainen..

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29107__Turnigy_GT_10X_1_10_Pan_Car_w_Carbon_Fiber_Chassis_KIT_.html

Onkohan kenelläkään ollut aikaisemmin? Akselit tohon joutuu modaamaan, että saa noi oikeet pan-car renkaat kiinni...
#2
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
07.09.12 - klo: 08.20
Hienoja kuvia kyllä  :laugh:

Oma innostus on hieman jarrulla, ei täällä turun suunnalla taida olla kunnon rataa jossa noilla vois ajella...

Kävin koittamassa 12-kiilaa raision asfaltilla, ja turhan kuoppaiselta tuntui.
#3
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
05.06.12 - klo: 17.50
Hienoja pelejä   :smiley:

En ole löytänyt vieläkään autoa, tekniikka makaa kaapissa...

E-baystä katellut noita, ehkä joku löytyy ennen talvea  :laugh:
#4
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
09.05.12 - klo: 17.43
Lainaus käyttäjältä: Mazza - 09.05.12 - klo: 16.48
Jos speed maltat odotella, niin minulla vois olla jossain vaiheessa alkukesästä. Tarkoitus vetää noita koreja itse, värkit ja vehkeet hommaan löytyy.

Jep, tarkoitin kyllä autoa...  :wink: Ei toi ulosanti ole kohdallaan saikulla  :grin:
#5
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
09.05.12 - klo: 13.54
Jos jollakulla olis ylimääräisenä tollasta 235 leveetä autoa, tarjotkaa ihmeessä yv:llä  :grin:

Ei tekis mieli sijoittaa uuteen, kun ihan hupikäyttöön on tulossa...

Edit: tarkennettu omia hajatelmia....
#6
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
08.05.12 - klo: 16.40
Paljos noissa mahtaa olla nopeuseroa? siis 235 vs 200 pohjat, jos ajaa jollain kiilaa muistuttavalla korilla.
#7
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
07.05.12 - klo: 19.57
Onkos sulla Riku 200mm wgt ja siihen levityspalat? Vai alunperin 235 levee pohja?

Katselin tuota Corallyn 235 leveetä pohjaa, ei vaan ole hirveesti hajua noista valmistajista...

Kannattais varmaan hommata crc kun toi 12kiilakin sellainen on.

Moottorina mulla on 4.5t hyllyssä, joten sillä mennään  :grin:
#8
Sähköautot / Pan Car Pro-10 autot
07.05.12 - klo: 19.00
Jep, onkos kenelläkään moisia?
Hieman tekisi mieli tuollaista kesän rientoihin, CS-12:n korvikkeeksi  :)

Eli juurikin 235mm leveet ja kiilakorilla. 
#9
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
23.02.12 - klo: 14.21
Jokos jollain on ajossa?

Towerissa oli jotain 1078 ja 1k ylittäviin tilauksiin 250usd alennus...
#10
Kattelin renkaat, oli sama halkaisija.

Muutin koko layoutin ja siirsin noparin auton keskelle. Vaihdoin myös notkeammat saman awg: moottorijohdot.
La näkee miten laite toimii.



Saattaa olla vieläkin hieman enemmän painoa vas. puolella.

Miten tarkkaan noi nurkkapainot pitää olla kohdillaan?
#11
Tekee suoralla ihan samaa, kun malttaa kaasun kanssa niin menee ihan ok.

Tosiaa, kattelen noi renkaat ensin, en mitannut niitä kun ton auton sain.
#12
Jees, aina samaan suuntaan. Katson noi renkaat ensin.

Mulla ei noista pidotuksista oo mitään käryä, laitoin aineen ja annoin olla jotain 20min.
Maton reunassa hieman liippailin autolla ennen ajoa  :grin:

#13
Ekat akulliset ajeltu tolla crc:llä. On sitten vaan hauska ajaa  :grin:

Pientä alkumurhetta tosin, kaasulla ei oikeen tykkää kulkea suoraan? Diffin säädin niin löysälle kuin ilman luistoa voi, mutta silti kampeaa hieman kovassa kiihdytyksessä....

Mistäs kannattais lähteä säätämään?
#14
Tolla tuli 5v ajettua kilpaa, pari kesää tosin ollut jo uudella omistajalla...



Käyttöautona stutgartin mosse.
#15
Lainaus käyttäjältä: speed - 17.01.12 - klo: 11.59

Noita vakio-osia on mullakin mennyt jo 4kpl.
Uusimpaan koitin testimielessä vanteistakin tuttua kikkaa, ja keitin osaa 15min.
Joustavuutta tuli rutkasti lisää, ja ainakin toistaiseksi on selvinnyt isoista hypyistä ilman hajoamista.

Todellakin tuntuu toimivan, La vedin rc Areenalla muutamankerran todella kovin nokalle. En saanut keitettyä osaa hajoamaan.....
#16
Millä moottorilla kannattaisi lähteä alkuun?
Hommasin crc:n xl:n joka oli täällä myynnissä, auto tulee 9v junnulle ja isälle harrastus käyttöön.
Kisaa ei ole tarkoitus, ainakaan vielä, ajaa, vaan harjoitella ajamista.  :smiley:
#17
Lähinnä noi on mennyt rikki kun tulee hypystä hieman nenilleen. Tolppiin tai seiniin en ole ajellut.

Muuten kyllä vahva ja nopeakin laite.  :wink:
#18
Keitetty osa on juurikin mallia 1 eli se missä on vähiten muovia. Molempia muovisia on kokeiltu, ja molemmat menee rikki. (kun ei vaan osaa ajaa  :grin: )
#19
Lainaus käyttäjältä: miksut - 16.01.12 - klo: 17.17
Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta EuroRC:n kauppaamamasta kevlar front chassis etualapalan kestävyydestä verrattuna "normipalaan".


Ei tuntunut kestävämmältä. Samalla lailla hajosi keula edellä laskeutuessa.

Noita vakio-osia on mullakin mennyt jo 4kpl.
Uusimpaan koitin testimielessä vanteistakin tuttua kikkaa, ja keitin osaa 15min.
Joustavuutta tuli rutkasti lisää, ja ainakin toistaiseksi on selvinnyt isoista hypyistä ilman hajoamista.
#20
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
02.12.11 - klo: 15.45
Lainaus käyttäjältä: Veskuvaan - 02.12.11 - klo: 15.23
eihän toi 2 kW ole 6S paketille temppu eikä mikään, alle 100 A purkuvirroilla pitäisi toteutua.

Totta, tehoa vaan vaaditaan noissa huippunopeuksissa rutkasti lisää. Tosin aika aerodynaamiselta tuo paketti näyttää.

Laskuissa en siis ottanut huomioon ilmanvastusta ollenkaan....
#21
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
02.12.11 - klo: 15.19
Lainaus käyttäjältä: vee73 - 02.12.11 - klo: 12.36
En löytänyt mistään missä kerrottais paljonko moottorissa on Watteja. Tietääkö joku?
Tosi makeelta vaikuttava pirssi. Pakkoko sillä on täysillä ajella. Onhan se mukava kun jytyä on reservissä :tongue:

Traxxasin ilmoittamien kiihtyvyyksien ja painon perusteella 1680W. Ilman mitään häviöitä ja ilmanvastusta.
Eli koneesta tarvitaan yli 2 kW
:grin:
#22
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
21.09.11 - klo: 20.43
Ok, pitää kokeilla. Perä kyllä pomppaa uudestaan ilmaan ihan pöydällä, kun perän pudottaa n 15cm korkeudelta. Ja tässä kohtaa ei kyllä jouset pohjaa.
#23
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
21.09.11 - klo: 20.22
Takana on 4 reikäiset männät. Rakentelin iskareihin läpät, joten ulosjousto menee vain 2 reiän läpi.
Ei muuttunut, mutta jos tosiaan vika onkin sisäänjoustossa, taidan kääntää männät toisinpäin.

Ostin tuon kasattuna, ja en ihan tarkaan tiedä mitkä jouset tuossa oli.
Nyt kuitenkin shumin löysimmät.

#24
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
21.09.11 - klo: 19.37
Moro,

SX2:n säätöjen kanssa hieman murhetta.
Auto on muuten ok ajaa, mutta takapäässä tuntuu olevan iskarissa liian vähän paluuvaimennusta. Hyppyjen jälkeen pompauttaa perän irti.

Kokeillut eri jousia (jäykkiä ja löysiä) ja öljyjä (paksuja ja ohuita), mikään ei tunnu vaan auttavan.

Nyt on shumin köykäsimmät jouset ja hobaon 45 iskariöljyt.
#25
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
25.08.11 - klo: 17.41
Lainaus käyttäjältä: saku123 - 25.08.11 - klo: 17.32
Niin ja aina kun kaasu pätkii, noparissa punainen valo vilkkuu ja vihreä valo pätkii. Mitäköhän se tarkoittaa?

Mahtaisko toi nopari kuvitella, että siellä on tyhjä 3s lipo.
#26
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
25.08.11 - klo: 14.29
Lainaus käyttäjältä: saku123 - 24.08.11 - klo: 22.40
Tällä hetkellä ajelen 8.4 v NiMh akulla, kun 4s lipo on tilauksessa

Pitäiskö tossa kuitenkin olla 2 akkua? Eli jännite se n 14V?
Jos näin on, ei yksi 8.4V akku riitä.
#27
Mites tuollainen mersu toimii esim Raision radalla? Vai onko nämä enemmänkin mattoradoille?

Kävin touringilla kokeilemassa Raisiossa, ja tuntui olevan aika tasainen rata.
#28
Jees, juurikin näitä  :grin:

Mazda 787b, Nissan r91cp, Jaguar xjr12 ja Sauber c11 kiinnostaisi myös.

Toi rc martin mersu on sitä hintaluokkaa mitä haetaan.

Vaikka tuollainen pan-car olis kyllä kiva... 
#29
Kuten otsikko kertoo, haussa olisi 1/12 tai 1/10 Le Mans c-ryhmäläinen.

Täällä kun tuntuu olevan paljon tietäjiä noista vanhemmista malleista. Kiinnostaisi tosiaan millä valmistajilla olisi vielä saatavilla ko laitteita.
Kit ja rtr mallit kiinnostaa. Oikeastaan kaikki jotka ovat koriltaan alkuperäisen näköisiä.

Koitin hakea googlella, mutta laihoin tuloksin. Ilmeisesti Tamiya ja Kyosho ainakin on tehnyt näitä...
#30
Lainaus käyttäjältä: speed - 19.04.11 - klo: 20.35
Hommasin tuollaisen 35a ezrunin, pientä häikkää tuntuisi tässä olevan.
Moottori rytkii ja pyörii vain toiseen suuntaan, koitti sitten ajaa eteen tai taakse.
Täysillä kuitenkin pyörii ihan ok.
Ennestään löytyy jo yksi samanlainen, joten ohjelmoinnit ja kalibroinnit pitäisi olla oikein.
Moottorina 9.5T ja akkuna 2s lipo.

Kannattaako tuollaista ees palauttaa hobbykingille, vai säästää varaosiksi :)


Eikö mitään ajatuksia?  :smiley:
Olisiko jollakin Turun suunnalla se parempi ohjelmointikortti, jos kokeilis päivittää tuon esc:n?