Itselläni on tällähetkellä 3kpl täysverisiä krossimotteja,RB ws7,CmbEVO2-R LS Off-Road, sekä Sirio Kanai Edition#1.
RB:tä ja Cmb:tä olen päässyt testaaman,kokemukset ovat hyviä,ja erittäin huonoja. RB:llä olen ajanut 35l, sisuskalut kuitenkin jouduin vaihtamaan 25l kohdalla,kun alko olemaan puristukset kateissa. CMB:n heitin pakkiin 1.5l kohdalla :|
RB
Oli ensimmäinen kisakoneeni,helppo säätää, ja oli "muhkea" tehoiltaan. Helppo ajaa,mutta ala-väännöissä oli vielä toivomisen varaa. Vara-osia sai vielä vuosi aikaa tähän todella nopeasti,Kiitos Timon!
CMB
Cmb:llä kerkesin ajamaan 1.5l, kunnes paukahti etu-laakeri, ja veti mennessään koko koneen. Syy oli suurimmaksi osaksi laakerissa (huono laatu?Liian vähän kuulia 6kpl :shock: ) sekä pölyisissä olosuhteissa. En ole aino,jolla on etu-laakeri hajonnut,vaan näin olen ymmärtänyt että tämä vika ns:tyyppivika, mutta huhut huhuina. Tehoja tässä pelissä tosiaankin oli paljon,lähti alhaalta asti kunnolla vääntämään,ulkonäkökin oli komea.
Myös helppo säätää.
Eräs kokenut kilpakuski sanoi että puristuksia ei kannata arvioida kylmänä,vaan lämpimänä,sillä silloin moottori on oikeissa "mitoissa" kuten esim motocrosspyörät.
Varmasti hyvä kone,kunhan tarkkailee laakeroinnin kuntoa.
Sirio
En ole sirioita vielä päässyt testaamaan,koska venailen yhä pilliä, sekä alkukäyrää,ensikokemukset ehkä 1.5vk:n päästä,rippikoulun loputtua. Odotukset korkeilla 8) .
Heti ei mitään ylitehokasta konetta kannata ostaa, sillä niissä huono ajettavuus kapean kierrosalueen takia, sekä kalliiit vara-osat. Myös lyhytikäisyys kovatehoisissa koneissa yleistä. Liiasta tehosta ei ole muutakuin haittaa, sillä auto pyrkii karkaamaan käsistä mikäli liikaa "poweria". Tulos ei ole koneesta kiinni,vaan hermoista, sekä taidosta, esim RB sportilla pärjää loistavasti kisoissa. RB:n koneiden oston suomessa kannattaa unohdaa sillä,kun Kyosho "Ryösti" oikeudet RB;seen,nousi moottoreiden/varaosien hinnat taivasiin. Myös vara-osat saa perus kyosho tyyliin,saa venata monta kuukautta=kesäpilalla :(
RB:tä ja Cmb:tä olen päässyt testaaman,kokemukset ovat hyviä,ja erittäin huonoja. RB:llä olen ajanut 35l, sisuskalut kuitenkin jouduin vaihtamaan 25l kohdalla,kun alko olemaan puristukset kateissa. CMB:n heitin pakkiin 1.5l kohdalla :|
RB
Oli ensimmäinen kisakoneeni,helppo säätää, ja oli "muhkea" tehoiltaan. Helppo ajaa,mutta ala-väännöissä oli vielä toivomisen varaa. Vara-osia sai vielä vuosi aikaa tähän todella nopeasti,Kiitos Timon!
CMB
Cmb:llä kerkesin ajamaan 1.5l, kunnes paukahti etu-laakeri, ja veti mennessään koko koneen. Syy oli suurimmaksi osaksi laakerissa (huono laatu?Liian vähän kuulia 6kpl :shock: ) sekä pölyisissä olosuhteissa. En ole aino,jolla on etu-laakeri hajonnut,vaan näin olen ymmärtänyt että tämä vika ns:tyyppivika, mutta huhut huhuina. Tehoja tässä pelissä tosiaankin oli paljon,lähti alhaalta asti kunnolla vääntämään,ulkonäkökin oli komea.
Myös helppo säätää.
Eräs kokenut kilpakuski sanoi että puristuksia ei kannata arvioida kylmänä,vaan lämpimänä,sillä silloin moottori on oikeissa "mitoissa" kuten esim motocrosspyörät.
Varmasti hyvä kone,kunhan tarkkailee laakeroinnin kuntoa.
Sirio
En ole sirioita vielä päässyt testaamaan,koska venailen yhä pilliä, sekä alkukäyrää,ensikokemukset ehkä 1.5vk:n päästä,rippikoulun loputtua. Odotukset korkeilla 8) .
Heti ei mitään ylitehokasta konetta kannata ostaa, sillä niissä huono ajettavuus kapean kierrosalueen takia, sekä kalliiit vara-osat. Myös lyhytikäisyys kovatehoisissa koneissa yleistä. Liiasta tehosta ei ole muutakuin haittaa, sillä auto pyrkii karkaamaan käsistä mikäli liikaa "poweria". Tulos ei ole koneesta kiinni,vaan hermoista, sekä taidosta, esim RB sportilla pärjää loistavasti kisoissa. RB:n koneiden oston suomessa kannattaa unohdaa sillä,kun Kyosho "Ryösti" oikeudet RB;seen,nousi moottoreiden/varaosien hinnat taivasiin. Myös vara-osat saa perus kyosho tyyliin,saa venata monta kuukautta=kesäpilalla :(