Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - tuuoobbii

#1


Onko toi musta "haitari" se kaasari. Jos on, niin siinä ei ole kyllä mitään neulaa.

Voisiko alaneula olla toi alakuvassa ympyröity ruuvi?

#2
Noita kahta ruuvia olen väännellyt ja käännellyt, enkä ole nähnyt ollenkaan sitä kolmatta ruuvia (alaneula). :lipsrsealed:
#3
Selvä, pitää hommata sitten uusi.

Osaisitko sanoa mikä olisi hyvä tulppa - kuuma vai kylmä? Koko on 2.5 ja käyttää 16% Nitroa.
#4
En, mutta tarkistin sen laittamalla hehkutuslaitteeseen kiinni, ja kyllä se pohja hehkui ihan oranssina eli kai se ihan toimiva on?
#5
Terve taas!

Kaverini kanssa tänään vähän aukaistiin moottoria, muttei purettu kokonaan ja saatiinkin sitä jo vähän "löystymään" eli saimme jo vedettyä starttinarua ulospäin.

Polttoaine näytti olevan kunnossa ja viileässä säilötty, joten päätimme käyttää sitä. Moottori ei vaan tahtonut toimia. Kerran saimme moottorin käynnistymään alle sekunniksi, mutta siihen se sitten jäikin. Ryyppyä annettiin ja vedettiin narusta varmaan n. 500 kertaa. Mutta ei käynnistynyt, ei sitten millään. Sormetkin ihan rakoilla. :undecided:



Pari kysymystä, joihin en oikeen löytänyt vastausta:

1. Onko tuo punainen yläneula / pääneula ja vihreä alaneula?

2. Jos pyöritän myötäpäivää, meneekö seos rikkaammalle vai laihemmalle? Kummalla sen olisi parempi olla
    käynnistäessä?

3. Voiko moottorin toimimattomuus johtua näistä säädöistä?

Näitä on varmaan kysytty aikaisemmin, mutta olisin erittäin kiitollinen vastauksista, kiitos.  :smiley:
#6
Kiitos vastauksesta!

Tänään yritin purkaa moottoria, mutta ruuvit on niin hemmetin vaikeissa paikoissa, niin en oikeen saanut purettua. Sylinterihattua yritin avata, jos sieltä pystyisi jotenkin putsaamaan, mutta ruuvit oli puolestaan niin kirreellä, ettei siitääkään mitään tullut.

Pitää yrittää viedä Atala RC:n, jos siellä ammattilaiset viitsisivät katsoa.  :cheesy:
#7
Terve!

Muutama vuosi sitten tuli ostettua tuollainen Cen Racing:n MG10. Autosta meni rikki pieni osa ja uutta osaa en sitten jaksanut heti tilata. Auto jäikin lojumaan autotalliin pariksi vuodeksi ja nyt olikisikin pari kysymystä, kun tekisi mieli päästä ajelemaan :smiley:

1. Tankkiin on jäänyt polttoainetta ja se on mennyt melkein hyytelöksi. Mikä olisi paras keino puhdistaa se - Fairy ja vesi, tjs? Voiko ylipäätään käyttää sellaisessa isossa pullossa olevaa polttoainetta käyttää vai pitäisikö ostaa uutta, kun olisi kuitenki n. gallona jäljellä :roll:

2. Toinen, ja vähän pahempi kysymys. Yritin käynnistää autoa, mutta vetostartti oli täysin jumissa. Ei liikkunut milliäkään. Otin vetostartti osuuden irti, ja toimi moitteettomasti. Eli vika oli varmaankin moottorista tulevassa "tapista" ja sen pitäisi varmaan pyöriä, kun vetää narusta, mutta ei liikkunut vaikka kädelläkin yritin pyörittää. Onko mahdollista, että vanha polttoaine on jäänyt jotenkin moottoriin ja jumittanut sen? Vähän vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti te viisaammat osaatte auttaa.

JR-Hobby, mistä auton tilasin, on näköjään mennyt konkurssiin, niin osaatteko sanoa, voidaanko esimerkisi Atala-RC:ssä korjata, vaikkei Cen Racing kuulu valikoimiin. Paljonko suunnilleen maksaisi?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
   - Tuomas