Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Elmaurizio

#1
Yleinen keskustelu / Vs: Alv:it EU-maissa
06.10.19 - klo: 19.26
Tässä faktaa asiasta EU:n omilta nettilsivuilta.


#2
Moi, moneenko asti radat ovat auki/porukkaa paikalla tänään?

- Mauri
#3
Kiitos tiedosta, harjoituksen puutteen takia en ihan vielä taida tulla kisaamaan, ensi kesänä/talvella sitten ehkä!! Täytyypä tulla kuitenkin katsomaan kisoja tänään, moneltako ajot alkavat?

- Mauri
#4
Moi, onko tänään mahdollista päästä ajamaan, eli onko ovet auki alkaen?

-Mauri
#5
Kiitos tiedosta.

-Mauri
#6
Huomenma torstaina 19.päivä, onko tietoa mitenkähän mahtaa olla ovet auki, klo 16 jälkeen olisi tarkoitus tulla ajamaan jos vaan joku on paikalla silloin.

- Mauri Hiltunen

#7
Moi, onko Touring rata huomenna sunnuntaina 13.12 käytössä normaalisti?

Mauri
#8
Hyvä Viljami, onnea voitosta.
#9
Lainaus käyttäjältä: Tontu - 30.10.15 - klo: 09.49
Lainaus käyttäjältä: Jolo - 29.10.15 - klo: 20.38
Onko radat lauantaina auki?

Moi,

Radat auki lauantaina n. klo 10 eteenpäin, ehkä aiemminkin.

-Toni

Keravalta tulossa kohtapuoliin julkisilla bunkkerin touring rataa testaamaan, pääseekö hissillä tänään 5.kerrokseen.

T: Mauri
#10
Onko ketjun aloittaja jo saanut haluamaansa nitropolttoainetta? Eikös fuilia voi nykyään tilata joistakin liikkeistä ihan postitse kotiin, onko se Postin VAK-kuljetus vai mikä millä se toimitetaan ja mitä kotiinkuljetus mahtaa maksaa niin se on sitten asia erikseen.
#11
Kiitokset vastauksesta!! Hieno homma että päivälläkin on mahdollista olla ajamassa.

T: Mauri
#12
Selvennystä pyytäisin, eli miten nuo kellonajat ovat La ja Su osalta, eli nyt kun kapasiteettia on käytössä niin onko meidän radat käytössä koko päivän vai ovatko nuo alla mainitut ajat ratojen käytön suhteen voimassa. Nimenhuudon mukaan La.paikalla olisi joku klo 11.00 alkaen jos oikein tulkitsin.

T: Mauri

Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 20.10.15 - klo: 19.40
Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 19.10.15 - klo: 15.16
Tulevana viikonloppuna 24.-25.10. radat ovat käytössä rajoitetusti.

Johtuen siitä, että Roller Derby radoilla on isompi tapahtuma.

Meidän radat ovat käytössä vasta illalla seuraavasti:

Lauantaina 24.10.  klo 20->
Sunnuntaina 25.10.  klo 18->

t.pj

Moi,

Roller Derbylta jää kapasitettista vapaaksi 20

Eli meiltä voi olla 20 henkilöä treenaamassa lauantaina ja sunnuntaina.

Paikat jaossa nimenhuudossa, eli ne jotka laittavat nimenhuuttoon nimen niin voi mennä ajamaan.
#13
Siinä bunkkerin vieressä on se sataman pysäköintialue mihin voi jättää auton pidemmäksi aikaa,  ajo-ohje ja hinnat pitäisi löytyä Helsingin kaupungin / sataman nettisivuilta.

T: Mauri
#14
Onhan siinä verkkokaupan parkkiksen vieressä se sataman pysäköintialue joka tosin on maksullinen, mutta siihen voi jättää auton pidemmäksikin aikaa. Hinnat selviää muistaakseni Helsingin kaupungin/sataman sivuilta.

T:Mauri
#15
Paljonko kustansi kisareissu kisoihin osallistuneille, matkat ym. kulut? Jostain netin syövereistä luin että osallistumismaksu olisi ollut 400 USD eli huh huh... :tongue:  Ja vaikka tuosta 4wd voittajasta oltaisiin mitä mieltä tahansa niin kyllä tuo Bruno on tosi nopea kaveri ja autokin oli hyvissä säädöissä niin oikeaan osoitteeseen meni tämä "vaihtoehto"(turffi) mestaruus 4wd luokassa.
#16
Hienoja kuvia on Facessa,  ja hyvä että löytyy kiinnostusta näille sun projekteille. Laita sit tieoa tänne miten tää uusin versio pärjää radalla.
#17
Schumacher / Vs: Cat K1 Aero
03.09.15 - klo: 09.16
Ööö... tunnin finaalia varten säädetty😃, onkohan nyt sähkö ja polttis setupit sekaisin!!
#18
Sähköautot / Vs: Buri 1:8
03.09.15 - klo: 09.13
Eikös tuo ole Itävaltalainen tuo kaveri kuka tuon on suunnitellut, ja että osat autoon tulee ympäri Eurooppaa usealta firmalta, näin olin lukevinani. Autosta näyttää olevan jo kaksi versiota E1 ja E2, netistä löytyi paljon juttua ko.autoista ja jossain sanottiin hinta arvioksi kitille ilman pyöriä n.350,- ja tuota on tarkoitus jutun mukaan ajaa 4S buggy sähköillä kun on niin kevyt tuo auto niin riittää suorituskykyä aivan tarpeeksi. Autoa oli jutun mukaan testattu jonkun ison keskieuroopan kisan yhteydessä (youtubessa video) ja kierrosaika parhaimmillaan oli ollut 0,4 sek hitampi kuin parhaalla 1/8 nitroautolla, ei kovin huono laite voi siis olla kyseessä!! Ja mikä oli myös mielenkiintoista oli että jutussa mainittiin myös että monet ko.auton omistavat ajavat niitä ihan oikeasti "halpis" sähköillä eli Turnigyn Trackstar moottoreita mainittiin käytetyn sekä myös Hobbywingin 120A nopareita ja renkaina käytettiin Shepherdin renkaita jotka maksoivat 18- eli noilla specseillä tuon auton avulla voisi oikesti päästä kohtuu edullisesti mukaan 1/8 rata-autoiluun mukaan.
#19
Moi, mitenkäs Lavangon ratamaksut nyt Elokuun jälkeen?

T: Mauri
#20
Lainaus käyttäjältä: Potski - 24.08.15 - klo: 07.47
Moi,

Muistutus:

TÄNÄÄN TALKOILLAAN KROSSIRATAA KUNTOON KLO 17.00 ETEENPÄIN.

Samppa
[/quote



Yritän ehtiä paikalle klo 17.mennessä

T: Mauri
#21
Kiitos, ja radan Facebook-sivulla näyttää olevan kaikki mahdollinen tieto kisoista: Facebook / Ongaroring
#22
Mistähän löytyisi linkki kisojen seuraamiseksi?
#23
DIY / Vs: Omatekoiset osat
24.06.15 - klo: 17.30
Siitä ei ollutkaan kysymys että onko Jerzi tehnyt koreja, kysyin myös onnistuuko tuo lasi tai hiilikuidun laminointi ilman tuota alipainetta, rakenteesta ilmeisesti tulee vahvempi alipaineen kanssa, mutta voiko noita laminoida ilman, korin tekijän kommentteja odotellessa.
#24
DIY / Vs: Omatekoiset osat
24.06.15 - klo: 17.05
Pyysin nimenomaan korin tekijän kommenttia asiaa... no mutta kuitenkin, eli miten hiilarin laminoiminen eroaa lasikuidun laminoimisesta koska olen nähnyt tehtävän auton korinosia lasikuidusta eikä siinä käytetty alipainetta, ja onko tuon nimenomaisen ylläolevan korin tekemisessä käytetty alipainetta vai miten kori on valmistettu?
#25
DIY / Vs: Omatekoiset osat
24.06.15 - klo: 16.18
Olen lähiaikoina tekemässä/teettämässä harjatusta rosterista mekkaus/iskari-ständejä krossi ja rata-autoille ja myöskin mekkauspöydälle tarkoitettuja työkalutelineitä, onko porukalla kokemusta näitten tekemisestä, eli lähinnä kiinnostaa että onko tässä käytössä eri materiaalien välillä mahdollisesti mitä merkitystä kestävyyden ja käytettävyyden kannalta.

Tuohon ylläolevaan hiilikuitukoriin on pakko kommentoida että HIENO on, mutta eihän nyt tuollaisen tekeminen laminoimalla voi maksaa 400,- , olisi kiva kuulla nimenomaan korin TEKIJÄN kommentit asiaan ja mahdollinen erittely kustannuksista.

T: Mauri

Yv tavoittaa jos kysyttävää mekkaus-ständeistä.
#26
Jukka: yleisesti tarkoitin että eiköhän apua korokkeelle pääsemiseksi aina tarvittaessa saa!! se ramppi on hyvä ajatus ja se kannattaa toteuttaa jos vaan mahdollista, ja mainitsemasi pr-tempaus lastensairaalaan liittyen on myöskin ajatuksena mainio ja suurimmat haasteet liittyvät varmasti toteutukseen. Jos jotain metallirakenteita seura tarvii niin voin ehkä asiassa auttaa, kun naapuri sattuu olemaan alan firmassa töissä ja pystyy mahdollisesti jeesaamaan tarvittaessa.
#27
Hienoa että uusi ratapaikka on nyt saatu varmistettua!! Kiitokset Rempalle ja muille jotka ovat olleet asian kanssa tekemisissä. Milloin on muuttotalkoot? Ja tuohon ajajakorokekkeen luiskakeskustelun täytyy sanoa että kun netistä katselee kuvia ja videoita esim.Jenkkilän radoista(sisä+ulko) niin siellä näyttää usein olevan ko.luiskat joten se on kyllä ehdottoman hyvä idea, Ja eiköhän me Vatasen Jukka tarvittaessa sinne korokkeelle saada yhteistuumin "vinssattua".
#28
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
09.06.15 - klo: 23.12
Lainaus käyttäjältä: agamemnon - 09.06.15 - klo: 21.57
Lainaus käyttäjältä: Elmaurizio - 08.06.15 - klo: 23.39
Samalta tuo näyttää osanumeroa myöten. Kyoshon monissa ei "pro" tason autoissa on tasauspyörästön sisällä vain kaksi ns.pikkuratasta eikä neljää kuten normaalisti eli tuolla lisäämisellä tarkoitetaan että lisätään ne kaksi "puuttuvaa" pikkuratasta ja ristitappi missä rattaat ovat kiinni. Oliko tasauspyörästössä öljyä vai jotain rasvaa kun sen otit auki.

Just avasin sen tasauspyörästön, jotain grafiittitöhnää oli rattaissa, onko kokemuksis öljy vs rasva tossa kohteessa?

En tiedä miten sähköautossa noi diffiöljyt pitää olla arvoiltaan vai ovatko samat kuin polttiksessa,  mutta esim 1/8 polttiksessa hyvä lähtökohta öljyjen suhteen on edestä taakse 5000-7000-3000 ja ohjeet diffien huoltamiseen löytyy kätevästi Youtubesta.
#29
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
08.06.15 - klo: 23.39
Samalta tuo näyttää osanumeroa myöten. Kyoshon monissa ei "pro" tason autoissa on tasauspyörästön sisällä vain kaksi ns.pikkuratasta eikä neljää kuten normaalisti eli tuolla lisäämisellä tarkoitetaan että lisätään ne kaksi "puuttuvaa" pikkuratasta ja ristitappi missä rattaat ovat kiinni. Oliko tasauspyörästössä öljyä vai jotain rasvaa kun sen otit auki.
#30
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
12.05.15 - klo: 14.04
Pitää muistaa että myös radioiden/vastarin tulee kestää tuo Lipo vastariakun jännite, ja esim. edullisemmat radiot/vastarit eivät yleensä kestä yli 6.0v jännitettä, itsellä on polttiksessa seuraavanlainen yhdistelmä ja hyvin toimii: "halpis" radiot, Lipo-vastariakku, 2.kpl Sävox HV(7.4v) 20kg servoja ja vastariakun ja vastarin välissä LRP:n regulaattori laskemassa jännite 6.0volttiin.