Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Aso

#1
II/00 1.Pionk KarPr. Koneenasentajien rj. >>>
#2
30v. auto ollut vasta pari kk.
#3
Kytkinpalat. Uus kytkin kello ja palat, mutta luistaminen oli melkosta.. :undecided:
#4
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
03.11.11 - klo: 17.39
Minkälaisia kytkin paloja käytätte? Laitoin uuden kytkinkellon + palat ja kytkin luistaa silti aikalailla. Palojen mukan tulleet jouset on kyllä aika tiukan oloiset, täytyy kokeilla varmaan noilla vanhoilla jousilla.. Ja palat on ihan normi teflonpalat.
#5
Savageen hd spurri, rasinki kytkinkello ja palat. Modelsportille laitoin tilauksen viime perjantaina ja tänään (ti) tuli osat.  :tongue:
#6
Ei toinna edes laskea :angel: , mutta uuden auton olisin saanu näillä rahoilla mitä on menny tuohon käytettyyn,varaosineen...
#7
Laitoin uuden sylinteriputken,männän ja kiertokangen.  :tongue: Pari tankkia kerkesin käyttää/ajaa sisään ajoa..
#8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
24.10.11 - klo: 21.05
Miten jäykkää diffiöljyt on, siis verraten isojen autojen vaihteistoöljyyn vai ollaanko lähempänä vaseliinia? Toki diffi öljyjä näyttää olevan montaa eri jäykkyyttä. Lähinnä että miten löysä öljy kestää noissa perissä ja laatikoissa sisällä..
#9
Polttisautot / Vs: Traxxas after-run oil
23.10.11 - klo: 20.51
Mites tavalliset crc:t toimii? Tuosta WD-40:stä tuli mieleen...
#10
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
22.10.11 - klo: 13.46
Tuleeko koneesta liian tiukka, jos noita rikkoja kannen ja sylinteriputken välissä ei ole? purin koneen auki eikä siinä ollut niitä paikoillaan. Tarkoitus laittaa uusi putki ja mäntä. Kone on K4.6

Edit:  Nyt kun otin silmän käteen ja katsoin uudestaan niin, kyllähän siinä se rikka oli, on vaan niin ohut ja tiukkaan puristunut jotten huomannut... :shocked:
#11
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
21.10.11 - klo: 21.16
Semmonen ongelma, että jarru ei enää toimi autossa. Vaihdoin isomman spurrin rattaan ja konetta joutui siirtämään ja kaasun asentoa joutui muuttamaan. No, kaasu kyllä toimii, mutta jarrua painaessa servu nytkähtää muttei työnnä jarrua mihinkään. Servu on futaba s3003 ja ohjain hpi tf-4. Täytyykö ohjain tai servu jotenkin nollata?
#12

Lainaus käyttäjältä: vator - 21.10.11 - klo: 19.02
Ymmärtääkseni moottori kuluu väljäksi männän ja sylinterin välistä joten puritukset pääsevät siitä karkuun oli kansi miten lähellä vaan.

Niin, kyllä tuo "väljistyminen" on ihan selvä homma. Miten sen väljän koneen sitten saa käyntiin, kaasutinta yrittänyt säätää suuntaan ja toiseen.. nyttenkin kylmiltään hörisee kun rotostartilla pyörittää, mutta ei kuitenkaan. Täytyy tilata putki ja mäntä sarja.
#13
Lainaus käyttäjältä: tactical - 21.10.11 - klo: 12.42


Autonoobie & Lennokkisetä tuomitsee tämän siten että puristukset ovat kateissa. Kyllä siellä kunnon vastus pitää tuntua. Ei saa pyöriä vauhtipyörää hipelöimällä.

Joo, nyt pärähti käyntiin kylmiltään ja vähän aikaa kävi tyhjäkäyntiä ja sammu,eikä suostu lähtemään enään käyntiin. Pitäsköhän kokeilla jos laskis kantta vähän, sillähän saisi puristuksia lisää. Minulla on toinen vähintäänkin yhtä huono kone, joten toisesta kannen voisi vaikka muokata...
#14
Nyt sain auton kasaan ja yllätys yllätys etten saa sitä käyntiin, kaasu/jarru servokin kiukuttelee.. Taidan laittaa vehkeen verkonpainoksi.. :undecided:
#15
Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 20.10.11 - klo: 19.50
Koneen käynnistymiseen tarvitaan polttoainetta, ilmaa, tulppaan lämpöä ja koneesta puristuksia. Laita puhdas öljytty ilmansuodatin, uutta polttoainetta, tarkasta että tulppa oikeasti hehkuu, ja että kone saa polttoainetta. Polttoaineen saannin voi tarkistaa esim pitämällä kaasun pohjassa tukkimalla sormella pakoputken ja pyörittämällä konetta joko vetostartilla tai startterilla. Sitten pitäisi olla vielä kaasarin säädöt oikealla hehtaarilla.

Omassa vehkeessäni tulppa hehkuu, polttoainetta saa, mutta ei käynnisty. Onko sit tosiaan niin väljä ettei puristukset riitä. Kun sormella pyörittää vauhtipyörästä, niin kyllähän siinä tuntuu pientä puristusta, mutta kylä se aika hentosta on..
#16
joo, ostin käytetyn auton ja ajattelin "vähän" katella että missä kunnossa on  :wink:. Ja uutta osaa täytyy tilailla..
#17
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
20.10.11 - klo: 08.37
Mistä saisin spur 47t rattaan, hobbylinnassa näyttää ettei ole varastossa. Kannattaako laittaa metallinen vai muovinen? Tai jos vaihtaa 16:sta hampaisen kampiakselin päähän niin miten iso mahtuu tuo spurri? Auto mallia ss4.6. Jos jollain ylimääräisiä niin voin ostaa..
#18
Savagen purin melkein kokonaan muttereiksi, onhan se ollut minulla jo viisi päivää ja puoli tankkia kerkesin ajaa. :shocked:
#19
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
18.10.11 - klo: 21.48
Mitä eroa k4.6:lla ja f4.6:lla on? käykö f:n osat esim.mäntä ja putki k:n?
#20
Kuinka paljon spurrin akselissa saa olla päittäis välystä? auto savage ss4.6. Spurri otti kiinni kytkin kelloon ja eipä siitä hyvä tullut..
#21
Ostin käytettynä savage x4.6:n ja lämpimänä käynnistyminen tuntuu kovin hankalalta. Miten paljon siinä pitäis olla puristuksia, jos vauhti pyörästä pyörittää sormella? Onko se sitten vaan niin väljä, olisko hyviä konsteja koneen kunnon selvittämiseen, tai lämpimänä käynnistykseen?
#22
Mitä autosta kannattasi tarkastaa osto hetkellä, siis kyseessä käytetty. Miten moottorin saisi tarkistettua, minkä verran puristuksia pitää olla? Tietenkin yleiskunto kertoo jotain, mutta eihän sitä koskaan käytetystä tiedä. Auto mitä menen luultavasti katsomaan on savage 4.6:n, onko noissa mitä "tyyppi" vikoja?
#23
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
10.10.11 - klo: 13.33
Saiskohan mistään ohjekirjaa autoon suomeksi? Netistä kyllä löytyy englanniksi, mutta suomeksi en löytänyt. Auto on HPI savage 4.6.
#24
Moro. Tarvitsisin apua auton(ajo valmiin paketin) valinnassa. Raha on tietysti se ensimmäinen rajoittava juttu, 300€ on jo ihan kipurajoilla. Eli varmaankin käytettyä kannattaisi etsiskellä vai? Pitkän harkinnan jälkeen olen enempi kallistumassa polttikseen. Käyttö olisi ihan takapiha/hiekkamonttu ajoa. Pari autoa mitä katellu on Savage X4.6 ja hpi mt2 G3.0, savage hieman kalliimpi, mutta onko laadukkaampi? Miten hyvin löytyy varaosia? Toki muitakin merkkejä/malleja saa ehdotella?