Viikko takaperin tuli ostettua Trx Erevo 1/16 ja nyt pari päivää sitten tuli 1/10 Erevo. Näillä mennään nyt hetki ainakin..
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: bk_t - 25.03.16 - klo: 09.55
Tuli tässä uusi harrastus hankittuani RC auton (Maverick Desert Wolf http://www.hpiracing.co.uk/piw.php?partNo=MV12901). Tässä hieman jo ehtinyt myös tätä foorumia tarkkailla, ja hyvää infoa löytyy. Mutta toki saa hyviä vinkkejä laittaa, kun RC autot aikalailla noviisi tasolla minulla. Viimeeksi joskus -80 luvulla omistanut semmoisen. Tässä pari vuotta koptereita ja multeja harrastanu ja siitä tuli aika paljolti kiinnostus RC autoihin ja FPV kamojen asentaminen. Menossa nyt testi isolla kameralle, mutta jos toimii hyvin niin sitten oikea FPV kamera asentuu.
Onkos täällä muuten porukkaa jotka käy yhdessä ajelemassa/pitämässä renkaan potkijaisia? Itse HKI keskusta, ja täällä hieman huonosti noita ajopaikkoja. Eli vinkkiä jos on jotain tämän tyyppistä kokoontumista.
Ja jos jollain on kokemusta yllä mainitusta autosta niin saa mielellään heittää vinkkejä koskien sitä.
Lainaus käyttäjältä: VTEC - 27.02.16 - klo: 08.13
No miten se asennetaan takavetoisessa
kun ei ole kokemusta kuin nelivedoista.
Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 20.02.16 - klo: 20.52
No jokos tiukkapipot ottia asian hampaisiinsa
Huomatkaa juniorin eka video.
https://www.youtube.com/watch?v=-vhg43sSQt8
Ja sitten viimeisin, onhan tuossa jo yritystä, auto pysyy radalla ja on sitä tekemisen meininkiä.
https://www.youtube.com/watch?v=kA-19o6tLi0
Antakaa PRKL lapsen olla lapsi ja kehittää itse itseään, ei täällä kukaan ole ollut täydellinen kun ensimmäisiä
raportteja laittoi.
Vai ONKO tänne kohta laitettava joku ikäraja??
Täällä foorumilla kuitenkin on tuo ikähaarukka varmaankin about 7 vuotiaasta hautaan asti, joten pyytäisin itse hieman käyttäytymistapoja, tuskin tuo on keneltäkään pois jos innokkaat ja nuoret kaverit tänne omia videoita laittavat?
JA jos jollakin on se herne väärässä sieraimessa edelleen, niin laita ihmeessa se YV minulle, äläkä tätä hyvää ketjua pilaa.
Lainaus käyttäjältä: MaOt - 15.12.15 - klo: 13.38
^Kiitoksia vastauksesta
Olen nyt kerran päässyt autoa kokeilemaan ulkona, niin siellä tuo jarruvoima tuntui kyllä riittävän. Varmaan aluksi johtui tuo jarrutus tehon "puute" välimatkoista, mitkä ovat sisällä niin lyhyet.
Ajon jälkeen latasinkin akun ja käärin sen sammutuspeitteen sisään latauksen ajaksi. Ajaa varmaan saman asian, ellei jopa paremmin, kuin tuo lataus pussi. Mutta tämä varmaan siippuu siitä miten sen sinne käärii... Cutoffi on päällä, enkä sitä ajatellut pois päältä laittaakkaan
Tuulettimen löysinkin jo...
Servoja olen yrittänyt löytää suht edullista ja edes jonkin laista semmoista. Mutta kun ei kaikkea näistä tiedä ja yrittää opiskella yksin netistä, niin ei siitä mitään tule. Ja jos totta puhutään, niin meni jo vähän makukin siihen, että täältä mitään enään kysyisin. Nyt autossani olevan servon(HSP e6001) spesit on tämän laiset:
Operating Voltage : 4.8-6 vdc
Operating Speed : 0.13 Sec / 60 (4.8V)
Operating Speed : 0.12 Sec / 60 (6.0V)
Torque : 5.2kg.cm at 4.8vde
Torque : 6.0kg.cm at 6.0vde
Weight : 42.4g
Jos oikein olen noita servoja tutkinut, niin aika vaikea löytää nopeampaa servoa alle 100€?
Lainaus käyttäjältä: MaOt - 12.12.15 - klo: 22.09
^
Joo, kyllä noita ohjekirjoja on tullut luettua... Mutta kun tutkin pakkauksen uudestaan, niin löysin semmoisen ohjekirjan mitä en ollut ennen nähnyt. Sieltä löytyi semmoinen ohjekirja kuin, WP Sensorless Brushless Speed Controller[RTR](Nopari?). Tuolla on säätöohjeita aika monelle eri ohjelmoinnille, esim varoitus jos Li-Po akun kennon volttimäärä pääsee laskeutumaan liian pieneksi, yms. Ja siellä oli merkinnät kaikelle mille ne on tehtaalla säädetty. Jarruvoiman pitäisi olla 75%. Jotenkin en usko vielä tuota, ennen kuin tarkistan sen itse. Huomenna tutkin miten tuo oikein toimii...
Tuohon ohjaukseen ilmeisesti auttaa servon vaihto? Jos sillä pystyy tuohon vaikuttamaan, niin kuinka voimakas? servo minun kannattaisi hankkia? Jos nyt olen oikein autoani tutkinut, niin siellä on 6kg servo.
Sitten vielä semmoinen, kun tuon paketin mukana tuli tuommoisia C:n mallisia muovi osia, ne ovat n 11mm halkaisijaltaan ja n 6mm leveydeltään, niin mitäköhän ne mahtaa olla? (Ja näitä ei löytynyt sieltä ohjekirjasta)
SItten jos joku jaksaisi vastat noihin aikaisempiin kysymyksiin akuista ja laturista
Lainaus käyttäjältä: VTEC - 06.12.15 - klo: 12.01
miten kaliproidaan nopeuden säädin himoto eambassa?
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 27.09.11 - klo: 22.28Lainaus käyttäjältä: Toomi - 27.09.11 - klo: 17.41
Kyllä auto on 2 vaihteinen... Tarkoitatko kytkimen laakereilla siellä sisällä olevia laakereita??
EDIT: Laakerit ok! Miten noitten kytkimenpalojen pitäisi ottaa tohon levyyn kiinni? Kireellä ettei liiku ollenkaan vai sillee että liikkuu vapaasti?
Kytkinlaakerit... Löytyy kytkinkellosta, eli moottorissa oleva ratas.
Minkälainen kytkin on kyseessä???
Kolmipalainen, missä on palat samanlaiset kuin ylempänä nassikka10 kuvassa???
Mikä auto edes on kyseessä... Sekin voisi auttaa, varsinkin jos autossa on vakio kytkin.
Kolmipalaisessa kytkimessä ei ole mitään levyä... Eikä ole olemassa asentoa kireellä tai löysällä.
Kuulostaa siltä että puhut slipperistä, millä ei ole mitään tekemistä itse polttomoottorin kytkimen kanssa.
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.09.11 - klo: 20.11
Vaikuttais siltä että kytkin on rikki.
Eli ottaa kokoajan kiinni, josta johtuu tuo itsekseen ryömiminen.