Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - pitsinki

#1
Jos jollakin tarvetta rekan renkaille, niitä löytyy kisapaikalta. Muutama setti vanteitakin on.
GT2000 luokkaan löytyy, myös pari settiä renkaita.
Tule nykäseen hihasta, jos tarvetta.

Kalle
#2
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 29.01.25 - klo: 12.25
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 29.01.25 - klo: 10.56
Tuota minin koriahan on saanut koko ajan. Toki pieniä muutoksia on alkuperäiseen nähden korissa.
Ei ole Tamiya myynyt hetkeen aikaan Minin koria. Ilmeisesti lisenssi BMW:n (Minin nykyinen omistaja) kanssa oli loppunut jossain vaiheessa, mutta nyt ovat tehneet uuden lisenssisopimuksen.

Juu en tarkoittanutkaan tamiyan alkuperäistä.
#3
Tuota minin koriahan on saanut koko ajan. Toki pieniä muutoksia on alkuperäiseen nähden korissa.
#4
Ostetaan / Ostetaan tamiya M-04
16.01.25 - klo: 21.46
Otsikon mukainen auto rullaavana hakusessa. Toki saa tarjota sähköineenkin, jos hinta kohdillaan.
Mahdolliset kuvat ja hinta tiedot whatsupilla tai txt viestillä numeroon o442369752

Kalle
#5
Lainaus käyttäjältä: _jtr_ - 26.12.24 - klo: 22.11
Ei päässyt kysymään tuossa kalenterisäikeessä, niin kysyn täällä. Kuulin huhua, että Tampereella ei ajeta tammikuussa. Pitääkö tämä paikkansa ja jos pitää, niin onko uusi päivä selvillä?
Kyllä pitää paikkansa. Samaan aikaan FTT/12 Track kisa fullspeedillä. Aiheuttaa kisajärjestely vaikeuksia Tampereella.
Uusi päivä julkaistaan heti, kun saadaan tietoon. Pahoittelut, kun on jäänyt väärä päivä kisakalenteriin. Nyt asia korjattu.
#7
Erälistat päivitetty pois jääneiden johdosta.

Kalle
#8
Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 21.11.24 - klo: 22.41
Kertokaahan miten sitten viime vkl krossikisat Hakkilassa pystyttiin viemään läpi paljon nopeammin. Mä vahvasti veikkaan että jotkut päättävät tahot vaan haluavat ajaa paria luokkaa niin olis meikkaus eikun mekkaus aikaa.Korian kisoissa yhtä luokkaa ajaneena tulos oli, että ajetaan 8min ja sit raavitaan munia melkein 2h. Erät vaan käyntiin heti 1min vaihtoajalla niin tapahtuu. Toimitsijat kyllä kerkee käymään kusella sen verran annan anteeksi, mutta 12h kisapäivä ja sitten vielä 3,5h ajoa kotiin on aika pitkä päivä. Samaan hengen vetoon ihmettelen miksi kalenteriin on tullut yhtäkkiä yksi kilpailu lisää vaikka kausi on jo polkaistu käyntiin.sekin kisa voitaisi ajaa vaikka Hakkilassa kun on uudet matot ja kaikkee nii ei tarvitsisi ajaa samalla paikalla kahdesti. Mutta keskustellaan näistä lisää lauantaina naamatusten ja pidetään hauskaa.

Kiitos ja anteeksi

Vahva veikkaus, että Hakkilassa on talkoo porukkaa enempi toimitsija hommiin. Pystyvät vuorottelemaan kohteessa. Toki varmaksi en osaa sanoa, kun en ole kertaakaan käynyt siellä.

Siinä vaiheessa, kun oli 5 kilpailua, niin kalenteri oli alusta. (pitkä tauko, olisi tullut kisoihin, jos väliin ei olisi laitettu yhtä kisaa) 15.2 ajetaan Euro truck Finlandin osakilpailu, jossa kerhocupin kisa on lisäluokkana. Tästä syystä ajetaan 2 kisaa Äänekoskella.

Hienoa, että näin paljon porukkaa ilmottautunut kisaan. Tästä johtuen päivä vähän venyy. Moni maininnut, että tämä on positiivinen ongelma  :azn:
Yritetään pitää pipo löysällä päässä, ja pidetään mukava kisapäivä.

Kalle Raatikainen 0442369752
#9
Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 21.11.24 - klo: 12.42
Aika pitkä päivä tulee. Mielestäni lounastauon vois ottaa pois. Tossa on niin paljon aikaa että jokainen ehtii kyllä syömään ja näin sais nipistettyä sen 45 min.

Juu pitkä päivä tulee, ennen ei ole ollut kerho cupissa näin paljon osallistujia.
Kyllä toimitsijoilla pitää olla ruoka/muut tauot. Ei kukaan pysty olemaan syömättä/juomatta koko päivää. Vessassakin on käytävä päivän aikaan  :azn:
#10
Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 07.11.24 - klo: 20.47
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 28.10.24 - klo: 08.30
Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 28.10.24 - klo: 08.27
Onko perjantainna mahdollisuus treenata?

Ei ole perjantaina treenejä.
Kalle

Toivottavasti rata on sitten profiililtaan uusi ja ajamaton, ettei tule tilannetta jossa toiset on ajanut profiililla 4000 Lappia ja toiset ei yhtään. Käsittääkseni Korian kisassa oli treeni mahdollisuus joka olisi tässäkin kisassa hyvä etenkin jos jotkut tulee kuitenki jo perjantaina paikalle. Ainakin minä

Kyllä profiili on uusi ja ajamaton kaikille.
Perjantaina rataan tehdään uusi profiili kokonaan, eikä muuteta vain paria mutkaa  :wink:
Kerho cupissa ei ole ollut pe treenejä ennen, pois lukien edellinen kisa. Ainakaan niissä, mitä olen itse kiertänyt.

Kalle
#11
Jos jollakin tarvetta GT2000 luokan renkaille, niin minulta löytyy pari sarjaa joutilaana.
Kisa kutsusta löytyy numero/sposti osoite.
Kalle
#12
Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 28.10.24 - klo: 08.27
Onko perjantainna mahdollisuus treenata?

Ei ole perjantaina treenejä.
Kalle
#14
Hobbylinnaan tulee tällä viikolla kisarenkaita. Kannattaa olla heihin yhteydessä, jos renkaille tarvetta.

Kalle
#15
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 21.08.24 - klo: 09.20
En tiedä, kuuluuko tämä kysymys tänne sääntökeskustelun alle, mutta lämpeneekö tuo harjaton Quicrun-moottori niin paljon, että tarvisi tuulettimen?
Itse olen ajanut nyt kesän harjallisella Tamiyan vakiomoottorilla ("hopeakannulla"), ja se tuntuu lämpenevän aika tavalla. Talveksi aion hommata harjattoman Quicrunin, mutta pitääkö sille alkaa tuulettimen asennusta askartelemaan?

Ei lämpene
#16
Tamiya / Vs: Tamiya M07
26.06.24 - klo: 18.27
Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 25.06.24 - klo: 09.31
Hakusessa olisi renkaat matolle (Hakkila) ja pitäis sopia Comp-luokkaan eli Shimizut kiikarissa. Kannattaako laittaa joka nurkkaan samanlainen rengas vai eteen/taakse pehmeämpää? Medium vai Hard? Ajotaidot ei ole erinomaiset joten helpoin ajettavuus kiinnostaa.

Itse ajellut hard edessä, medium takana. Jos renkaille tarvetta, niin paa Yveetä.
#17
Lainaus käyttäjältä: Majuri - 07.06.24 - klo: 20.51
Tällä osallistujamäärällä ollaan siinä rajalla että ajetaanko Korpilahdella lainkaan ,ei kata edes alueen vuokraa,
..katsotaan pari päivää

Tuo on kyllä huono juttu, jos ei tuu enempää osallistujia.
Toki sääntöihin ei ole määrätty minimi osallistuja määrää, sen perusteella kisat pitäisi järjestää. Näkisin tällaisessa tapauksessa, että LSOR5 5 yhdistys maksaa kulut. Eihän se kilpailun järjestäjän vika ole, jos kuskeja ei tule paikalle. Toki voin olla väärässäkin. Viisaammat voivat korjata asiaa.
Eihän siinä järkeä ole muutaman auton takia kisaa järjestää. Olisi hyvä ehkä mainita säännöissä minimi osallistuja määrä per luokka kisoissa. Jos ei tule riittävästi ilmottautuneita luokkaan, silloin voisi luokan/kisan perua.

Kalle
#18
Kori lisätään listalle.
#19
Lainaus käyttäjältä: JSa - 07.04.24 - klo: 08.41
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 06.04.24 - klo: 22.58
Lainaus käyttäjältä: JSa - 06.04.24 - klo: 16.30
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.

Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.

Minä pitäisin nuo painot tuollaisenaan, enkä lähtisi niitä nostelemaan. Jos saisin päättää, niin kieltäisin kaikki kiilakorit GT2000 luokasta, ja suuntaisin ennemmin VTR tyylisiin koppiin, näillä saataisiin näyttävyyttä radalle  :azn: mutta tämä on vaan minun mielipide.

Kalle Raatikainen #92#

No sinähän sen tuossa ylempänä hyvin avasit, ehkä sullakin olisi ollut kirkkaampi punnus kaulassa jos olisit ajanut 1400g säännöillä. Ja samaa mieltä korien osalta, siinä ratkee samalla myös tuo paino ongelma kun vaihdetaan nykyiset 60g touring korit vaikka Tamiyan 150g Nismo gtr tai vastaaviin. Ei tarvi juurikaan punnuksia lisäillä kun korit painaa sen verran reippaammin.

Itse en aja mitallin kiilto silmissä, vaan hauskanpidon takia. Ja mukavahan se on nuita hipoturisteja kiusata, näillä halppis norsuilla  :laugh:
#20
Lainaus käyttäjältä: JSa - 06.04.24 - klo: 16.30
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.

Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.

Minä pitäisin nuo painot tuollaisenaan, enkä lähtisi niitä nostelemaan. Jos saisin päättää, niin kieltäisin kaikki kiilakorit GT2000 luokasta, ja suuntaisin ennemmin VTR tyylisiin koppiin, näillä saataisiin näyttävyyttä radalle  :azn: mutta tämä on vaan minun mielipide.

Kalle Raatikainen #92#
#21
Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 01.04.24 - klo: 09.32
Niin tuo 10,5,mutta ymmärsinkö nyt kuitenkaan oikein?onko niin että se glassik 13t kone käy myös kompiin kun pistää 18  pinjonin?
Tuo 13t kone on vanha kombin kone, johon voi laittaa 18 pinjonin. Classikissa 13.5 kone.
#22
Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 30.03.24 - klo: 09.15
Tuli hommattua tämmöinen vekotin.ex omistajan jäljiltä koneena oli speedpassion 2500 kv motti.ei vauhti riitä.tämän hetkisen huonon saatavuuden takia en virallista konetta tähän hätään tilannut.mutta laatikosta löytyi edellisen minin jäljiltä kiina hoppypro 13t 3000kv motti.laitoin sen paikalleen et pääsöö kruisailemaan.jos vauhti asettuu samaan oikean koneen kanssa,niin onko mahdoton ajatus et silla pääsisi kisaamaan?

Olen kyllä lukenut säännöt,ja ikään kuin ymmärtänytkin ne.mutta kun?
https://www.hobbylinna.fi/fi/product/motor-quicrun-3650sd-10-5t-g2/HW30404309?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw8J6wBhDXARIsAPo7QA9EX81xM-ezuSC36hQm80GyHxFNUlMdP2oJlwjO0VVvfDWTw-Kc-e8aArylEALw_wcB

https://tamico.de/QuicRun-3650-G2-Motor-105T

Fast motorin kautta saa myös. Jos kiire multa löytyy myös 1 ylimääräinen kone.
#23
Aloitetaan päivän treenit kello 9.00. Ja ovet aukeaa radalle 8.00.
#24
Lainaus käyttäjältä: JSa - 06.02.24 - klo: 16.00
Terve!

Onko ollut ikinä keskustelua noiden muiden edullisten FWD mchassisten sallimisesta?
Ajan gt2000 cartenin etuveto turistilla ja tuossa m210 fwd olisi paljon samoja osia turistin kanssa.

Tamiyan tuotteilla ajetaan ainoastaan kilpaa.

Kalle
#25
Lainaus käyttäjältä: SourOldGeezer - 22.01.24 - klo: 23.03
Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 15.01.24 - klo: 20.32
Vastaanpa nyt yhteyshenkilön puolesta ....
Subarun kori varmaankin OK. (jos oon väärässä Kanki älähtäköön ... :laugh: )
Henk.koht. kilpailunumero anotaan (valitaan varaamattomista) yhteyshenkilöltä eli "Kanki" hoitaa ja
numerot jokainen askartelee/hoitaa sitten itse ...väh. 2 kpl auton kummallekin sivulle , selkeästi havaittavat.
Että näin.

:cool: Barbie :cool:

Liekö riippuu sitten kisasta ja järjestäjästä, kun Äänekoskella numerot tuli järjestäjän puolesta GT2000 kisassa ainakin

Juu niille annettiin numerot jolta puuttui. Pääsääntöisesti itse hommataan numerot autoihin.
#26
Lainaus käyttäjältä: oldfart - 21.01.24 - klo: 22.28
Sähköpostilla ilmoittautuneita olen pyytänyt laittamaan myrcm ään myös. Olisiko 1 ollu?

Ok. Kiitos tiedosta.

Kalle
#27
Lainaus käyttäjältä: oldfart - 21.01.24 - klo: 16.11
Laittakaa ilmot sisään. Muuten ajetaan rekkakisa ja minit jää pois..

Ilmottautuminen merkattu loppuvaksi 1.2.-24
Saisiko spostilla ilmottautumeet tänne näkyville myös.

Kalle
#28
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup 2023-2024
31.12.23 - klo: 11.08
Lainaus käyttäjältä: savolja - 29.12.23 - klo: 23.19
Eikö Tampereen kisa mahtunut muualle kuin Kuopion korrikisan päälle? Olisi tuolla kalenterissa ollut tilaa tuon ajankohdan molemmin puolin ja korrikisojen aikataulut on julkistettu jo pari kuukautta sitten.

Pahoittelut päällekkäisyydestä, mutta Tampereen kisajärjestäjälle kävi tämä viikonloppu. Näillä nyt vaan on mentävä.

Kalle
#29
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup 2023-2024
18.11.23 - klo: 13.11
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 17.11.23 - klo: 16.07
Milloin kevättalven kisapäivät julkaistaan? Olisi kiva tietää ne jo, että tietäisi välttää muita kissanristiäisiä samoina päivinä.

Heti kun kisajärjestäjät saavat lyötyä päivät lukkoon. Toivottavasti mahdollisimman pian.
#30
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 20.10.23 - klo: 20.18
Mini compissahan on muuten sallittu etu-ja takavedot sekaisin. Onko siellä ilmennyt mitään ongelmia sen johdosta?
Eipä juuri kun kaikki ajaa etuvedolla tällä hetkellä.