Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Co-driver

#1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
18.05.19 - klo: 16.27
Lainaus käyttäjältä: mustikka - 06.05.19 - klo: 11.39
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 05.05.19 - klo: 17.34
Palasin kuvioihin muutaman vuoden tauon jälkeen. Liquid Rc:ltä sai ennen tilattua muistaakseni 1$ rahdilla tavaraa mutta nyt on sivut kyykyssä. Onko muita palkkoja halvoilla rahdeilla? Ebay ja aliexpress on toki tuttuja.

Autoina Slash 2wd ja 4wd.

Suosittelisin tukemaan suomalaisia kauppiaita esim. Eurorc, hobbyfactory ja hobbylinna.

Ostan yleensä Eurorc:ltä, mutta sitähän ei tässä kysytty.
#2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
13.05.19 - klo: 17.23
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 27.04.19 - klo: 09.23
Onko harjallisessa ja harjattomassa autossa paljon muuta eroa kuin moottori ja esc? Mulla olisi harjaton sopiva kone ja esc hyllyssä. Jos ostais harjallisen ja vaihtelis siihen noi hilut. Vai ammunko vain itseäni polveen?

2wd Slash löytyy jo, ja ajattelin hommata 4wd:n sille kaveriks kun poika alkaa oleen ajeluiässä.

Onpas täällä nykyään rauhallista. Ostin nelikon jollain kiinan harjattomilla sähköillä ja toistaseks toimii, kun jotain hajoo niin ruuvataan parempaa tavaraa kiinni sitä mukaa.
#3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
05.05.19 - klo: 17.34
Palasin kuvioihin muutaman vuoden tauon jälkeen. Liquid Rc:ltä sai ennen tilattua muistaakseni 1$ rahdilla tavaraa mutta nyt on sivut kyykyssä. Onko muita palkkoja halvoilla rahdeilla? Ebay ja aliexpress on toki tuttuja.

Autoina Slash 2wd ja 4wd.
#4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
27.04.19 - klo: 09.23
Onko harjallisessa ja harjattomassa autossa paljon muuta eroa kuin moottori ja esc? Mulla olisi harjaton sopiva kone ja esc hyllyssä. Jos ostais harjallisen ja vaihtelis siihen noi hilut. Vai ammunko vain itseäni polveen?

2wd Slash löytyy jo, ja ajattelin hommata 4wd:n sille kaveriks kun poika alkaa oleen ajeluiässä.
#5
Toi mun kuvassa oleva Escortti vie bentsiiniä just alle 20L/100km ja öljyä pikkusen vähemmän  :wink:
#6
Niin, tarkoitatko nyt polttoaineen vai voimansiirron osien kulutusta?  :grin:
#7
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 03.07.15 - klo: 15.39
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 01.07.15 - klo: 22.19
Kesäkiesi, näkyy jos osasin linkittää. Siis toi eurooppalainen, en noista jenkeistä niin perusta. Escorttia hinkusin 90 -luvulla kun sain ajokortin, silloin en pystyny hommaan mutta nykyään tommosen kultakimpaleen omistan. Ja ysärihenkinen look tietenkin  :afro:




Hieno peli...mulla oli aikoinaan tollainen uusi Esko1600 Sport..nyt katsellut alkuperäisten entisöityjen Sporttien ja viistonokka 2000 RS: n hintoja...jos auto kukkanen, niin kyllä on hintaankin...toinen maltaita maksava on Kadett GTE , 70-luvun kelta / musta kaksivärinen...tossa oli myynnissä sellainen entisöity..20.000 e. :cool:
Tohon aikaan autot oli vielä rautaa..muistan yhden jenkin, missä oli ohjekirjassa , että auto nostettiin ylös tunkilla puskurista...mennäpä nyt nostamaan nykyajan autoja puskurista :grin:

Toi yksilö on ollut alun perin 1600 Sport, mutta muutettu 2-litraseks niin kuin lähes kaikki muutkin... Nokalla on Tanen 2-litranen lohko, Sierran ruiskukansi höylättynä, 285 nokka, tuplakaasarit, peltisarja, Sierran 5-lovinen laatikko. Ihan hyvä kokoonpano, mukava ajella työmatkoja eikä edes keitä ruuhkassa :) Sähköflekti ja Volvo 200-sarjan syyläri pitää lämmöt aisoissa. Vanteet on muuten Peugeot Mi16 vm.-88 14"
#8
Kesäkiesi, näkyy jos osasin linkittää. Siis toi eurooppalainen, en noista jenkeistä niin perusta. Escorttia hinkusin 90 -luvulla kun sain ajokortin, silloin en pystyny hommaan mutta nykyään tommosen kultakimpaleen omistan. Ja ysärihenkinen look tietenkin  :afro:

#9
Ylläolevan viestin moottori toimivaksi todettu. Pykälää tehokkaampi löytyi tänään postilaatikosta, 12 päivää kesti matka Kiinasta eli nopeaa toimintaa myös!

Myyjä: bluebetter

http://www.ebay.com/itm/141474724607?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
#10
Ebayssä myyjä "qiqihobbyboy" saa täydet pisteet. Tilasin Slashiin uuden moottorin 15.6. ja tänään 24.6. tuli paketti postilaatikkoon.

http://www.ebay.com/itm/HobbyFans-T3650-4370kv-Sensorless-Brushless-Motor-For-1-10-1-12-Drift-Racing-Car-/390966921327?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5b0771c86f

Ei ollu hinnan kiroissa, toivottavasti kestää edes hetken  :laugh:
#11
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 31.05.15 - klo: 09.51
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.05.15 - klo: 13.06
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 30.05.15 - klo: 09.24
Lainaus käyttäjältä: SixStars - 29.05.15 - klo: 08.46
Laita cutoffi sinne 3.0V:iin, ajossa helposti kyykkää jännite alas ja nousee sitten taas 'lepotilassa' tonne mainituille luvuille, tolla saanee ajoaikaa himpun lisää.. isompikapasiteettista akkua vaan ostamaan toiseksi akuksi ;)

Ei se akku miksikään mene jos ajon aikana hetkellisesti käy alle kolmen voltin / kenno.. oon saanu ihan purkautuneetkin ( alle 1V kennot ) heräämään kaverin autoon jopa, ja toimii edelleen..

Onhan toi kuitenkin ladannu mAh:heja ihan normaalin olosesti ajon jälkeiset kennojännitteet huomioiden..

Onko tosiaan niin että vastaavan kokoisella NiMh akulla ajaa pitempään kuin LiPo akulla? Minä kun luulin että tekniikka kehittyy... No, isompaa akkua kaupasta kai sitten, ei kai alle 6000mAh pötköö kannata edes harkita.

Akussa voi myös vain toinen kenno kyykätä jolloin meno hyytyy ja sitten jatkuu hetken kuluttua.

Tai yksi neljästä. Halpisakut on 2s2p eli kaksi sarjaan ja se rinnankytkennällä jolloin yksi huono kenno pilaa koko akun.

Punchin pienentäminen oli se ratkaiseva muutos, jonka jälkeen tuntuu toimivan ok. Kuvittelin että 60c arvolla vois pitää rajummat asetukset, mutta halvalla ei taaskaan saanu hyvää  :laugh:
#12
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.05.15 - klo: 13.06
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 30.05.15 - klo: 09.24
Lainaus käyttäjältä: SixStars - 29.05.15 - klo: 08.46
Laita cutoffi sinne 3.0V:iin, ajossa helposti kyykkää jännite alas ja nousee sitten taas 'lepotilassa' tonne mainituille luvuille, tolla saanee ajoaikaa himpun lisää.. isompikapasiteettista akkua vaan ostamaan toiseksi akuksi ;)

Ei se akku miksikään mene jos ajon aikana hetkellisesti käy alle kolmen voltin / kenno.. oon saanu ihan purkautuneetkin ( alle 1V kennot ) heräämään kaverin autoon jopa, ja toimii edelleen..

Onhan toi kuitenkin ladannu mAh:heja ihan normaalin olosesti ajon jälkeiset kennojännitteet huomioiden..

Onko tosiaan niin että vastaavan kokoisella NiMh akulla ajaa pitempään kuin LiPo akulla? Minä kun luulin että tekniikka kehittyy... No, isompaa akkua kaupasta kai sitten, ei kai alle 6000mAh pötköö kannata edes harkita.

Akussa voi myös vain toinen kenno kyykätä jolloin meno hyytyy ja sitten jatkuu hetken kuluttua.

Tai sitten syyllinen löytyy peilistä tällä(kin) kertaa. Laskin punchin 6 ---> 1 ja cut offin 3.0V. Kennojännite oli ajon jälkeen 3.45V ja laturista katoin latausmäärän olleen 4120. Jännite varmaan kyykähteli liian rajun punchin takia.
#13
Lainaus käyttäjältä: SixStars - 29.05.15 - klo: 08.46
Laita cutoffi sinne 3.0V:iin, ajossa helposti kyykkää jännite alas ja nousee sitten taas 'lepotilassa' tonne mainituille luvuille, tolla saanee ajoaikaa himpun lisää.. isompikapasiteettista akkua vaan ostamaan toiseksi akuksi ;)

Ei se akku miksikään mene jos ajon aikana hetkellisesti käy alle kolmen voltin / kenno.. oon saanu ihan purkautuneetkin ( alle 1V kennot ) heräämään kaverin autoon jopa, ja toimii edelleen..

Onhan toi kuitenkin ladannu mAh:heja ihan normaalin olosesti ajon jälkeiset kennojännitteet huomioiden..

Onko tosiaan niin että vastaavan kokoisella NiMh akulla ajaa pitempään kuin LiPo akulla? Minä kun luulin että tekniikka kehittyy... No, isompaa akkua kaupasta kai sitten, ei kai alle 6000mAh pötköö kannata edes harkita.
#14
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 28.05.15 - klo: 17.40
Juottelin varmuuden vuoks kaikki liitokset uudestaan ja kokeilin eri johdoillakin. Akku ja laturi on uusi, täytyy vielä tutkia minkä laturi kertoo akun kapasiteetiksi.

Just kävin ruopimassa akun tyhjäks, tai ainakin sen aikaa että meno rupes hyytyileen. Meno loppui kokonaan, sitten löytyi yllättäen täysi teho, välillä taas puoliteho...

Ajon jälkeen "tyhjänä" kennojännite 3,78V molemmissa kennoissa.

Akku:
Gens ace
Li-Po  4200mAh
2S2P  7.4V  60c

ESC:ssä  cut-off 3.2V

Laturissa olen valinnut arvot niin että ruudulla lukee:
LiPo BAL-CHG 2S
C=4200mAh 4.2A

Enterin jälkeen alkaa auto detect, joka toteaa:
S: 2SER  R: 2SER
CONFIG(ENTER)

Kun akku on laturin mielestä täynnä:
FULL  0.0A  8.4V
BAL  049:08  02605

Olisko kiinalainen laatuESCi sittenkin tiensä päässä...?
#15
Juottelin varmuuden vuoks kaikki liitokset uudestaan ja kokeilin eri johdoillakin. Akku ja laturi on uusi, täytyy vielä tutkia minkä laturi kertoo akun kapasiteetiksi.
#16
Kai tuon lipon kuitenkin pitäis kestää yli 5 minuuttia? Kaasu kyllä pysyy aika tiukasti pohjassa, mutta 4000mAh NIMHit kesti pitempään kuin tuo.
#17
Joku mättää, vaan mikä? Vaihdoin lipoon ja ajoaika tuntui kovin lyhyeltä. Muutaman minuutin kulkee, sitten putoilee puoliteholle (cut offi oletan) ja sitten lakkaa liikkumasta kokonaan. Hetken odottelun jälkeen saattaa tehot palata, tai sitten ei. Mittasin akun kun auto ei enää suostunut liikkumaan, jännite oli 7.54V

Slash 2wd
Hobbywing Ezrun 60A, Cut offi 3.2V
Tacon 8,5T 4900kV (Eikun siis Tacon 3650-9T Brushless Motor 3930KV)
Gens Ace 2s  60c 4200mAh
Vista Power 80W, balansoiva laturi.

Liitokset ei lämpene, moottori kuumenee mutta voi siinä jonkin aikaa pitää sormee, ESC ei kuumene. Auto rullaa hyvin.

Edit:
Nyt vasta tajusin koeajaa ilman koppaa, Ezrun näköjään vilkuttaa punasta sillon kun veto katkee.
#18
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 14.05.15 - klo: 18.19
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 14.05.15 - klo: 17.37
2wd Slashin ohjaus kiukuttelee. Keskityskohta muuttuu kesken ajon ja trimmiä pitää vähän väliä säätää, välillä ei ole suostunut hetkeen kääntymään kuin toiseen suuntaan. Servokauppaan? Orkkis vai joku muu?

Servokauppaan joutuu. Ei orkkista vaan metallirattainen tilalle. Hintaluokka onkin sitten käyttötarkoituksesta riippuvainen että riittääkö hidas servo vai vaaditaanko nopeaa toimintaa ohjaukselta...

Pihassa pyöritään, kestävyys on pääasia. Ja se ettei tartte viikkoo lukee foorumeita että saan servon asennettua ;)
#19
2wd Slashin ohjaus kiukuttelee. Keskityskohta muuttuu kesken ajon ja trimmiä pitää vähän väliä säätää, välillä ei ole suostunut hetkeen kääntymään kuin toiseen suuntaan. Servokauppaan? Orkkis vai joku muu?
#20
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
10.05.15 - klo: 20.07
Lainaus käyttäjältä: Co-driver - 09.05.15 - klo: 18.30
Mihinkäs sen lipo cut-offi pitikään säätää, olisko 3,2V hyvä ?

Vastaus riippuu siis siitä keltä kysyy ;)
Laiton 3,4V ja 2wd Slässi rupes aika pian kyykähteleen. Hobbywing 60A, Tacon 8.5T, Gens Ace 2s 60c 4200 lipo. Tosin akkuun tulee kunnon johdot vasta ens viikolla, voi johtua siitäkin.
#21
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
09.05.15 - klo: 18.30
Mihinkäs sen lipo cut-offi pitikään säätää, olisko 3,2V hyvä ?
#23
Ilmetty Keke, pilottireiskat vaan puuttuu.
#25
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
02.07.14 - klo: 15.24
Oolrait, oikasin varren ja purin samalla kaikki iskarit ja lisäsin öljyn sekaan pari tippaa tota Stop smokea. Kohta ne varmaan korkkaa niin saa ostaa uudet ja oikeeta muljua samalla. Mutta tein itse ja säästin!
#26
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
01.07.14 - klo: 22.12
Diffi tiivistetty autotallista löytyneillä tarvikkeilla. O-renkaat akselin ulostuloissa, tiivistesilikoni diffin kannessa ja aikani päätä raavittuani keksin hyllystä infernaalisen hyvää muljua diffin sisään:
http://www.redlinecarparts.com/images/products/423292.jpg
On meinaan niin paksua että hyvä kun tulee pullosta ulos! Ehkä vähän kuin siirappi, vielä paksumpaa vain :grin:
En päässy vielä testaan mutta huomattavasti jäykempi kokonaisuus tuli kuin laakerivaseliinilla.

edit: Takapäätä ruuvaillessani huomasin että toisen takaiskarin varsi on mutkalla. Uusi varsi, uusi vakioiskari, big bore vai jotain ihan muuta? Suositelkaa jotain. Ebaysta koko kierros vakioita jousineen 20€, big bore kierros jousineen 40€ +tulli ym.
#27
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
30.06.14 - klo: 00.01
Lainaus käyttäjältä: Smigi - 29.06.14 - klo: 21.58
Tämän ohjeen avulla oman Slässini diffin tivistin:

http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=116675

Ensin käytin ohjeessa olevaa diffirasvan viskositeettia (120 000 wt) mutta oli omaan makuun jopa liiaksi lukossa. Puolta pienemmällä viskositeetilla (60 000 wt) toimii hyvin.

Thänks! Mun lukkoperästä on siis tullu muljut pihalle, täytyy tiivistää. Selittäis kyllä sen että ensin piti hyvin ja nyt luistaa.
#28
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
29.06.14 - klo: 15.49
Onkos näihin saatavilla lukkoperän tyylistä diffiä? Mulla on alunperin harjallinen Slassi missä on nykyään harjaton tekniikka ja eteneminen kärsii yhdellä pyörällä sudittelusta. Purin diffin ja tungin koemielessä täyteen paksuinta ja sitkeintä laakerivaseliiniä mitä autotallista löysin. Toimi vähän aikaa mutta taas "luistaa".

Epoksia seuraavaksi vai olisko jotain vähemmän brutaalia vaihtoehtoa??
#29
Välikopasta on aika nihkeesti kuvia mutta on se tota mesee siistimpi, ei ole Mastonilla ja tussilla maalattu  :grin:

Mesen koppa on Deltaplastikilta, se vahvempi 1.5mm versio:
http://www.deltaplastik.it/?p=prodotti&l=eng&id=876

Slashin päälle soveltuvia retrokoreja on aika vähän tarjolla, toi mesen 1:8 koppa sopii harvinaisen hyvin.

p.s. taitaa toi välikoppa olla syntynyt ennen suurinta osaa Teistä  :wink:
#30
Slash sai racing-henkisemmät vaatteet, vähän Paris-Dakar tyyliä (Tai tyylittömyyttä, toinen maalaamani koppa. Maaleina Maston, Faskolor, Revell, vähän mustaa tussia...)


http://i34.photobucket.com/albums/d129/Escort1976/P6280051_zps14c630f2.jpg


http://i34.photobucket.com/albums/d129/Escort1976/P6280060_zpsfcec27ad.jpg


http://i34.photobucket.com/albums/d129/Escort1976/P6280056_zps772aee27.jpg