Aloitteleva rc-harrastelija kyselee taas tyhmiä akuista.
Nyt kun on todettu, että ei tuo e-revo nikkeliakuilla mihinkään kulje, eikä ajoaikakaan ole kummoinen, niin toisen tyyppistä akkua olisi tarkoitus laitella tilaukseen. Periaatteessa kulkupuoli riittäisi kyllä nykyisillä nimh -akuillakin, mutta 3700mAh kapasiteetilla ajoaika on ihan liian lyhyt. Kahtiilla akuilla ajaa sen parikymmentä minuuttia, mikä ei tunnu parina päivänä viikossa oikein riittävän ajamisen oppimiseen.
Se kysymys, kannattaako laittaa S2 vai S3 akut, jos noin 50-60km/h huippunopeus riittää varmasti, mutta ajoaika saisi olla mahdollisimman pitkä? Tiedän toki, että amppeerituntimäärä tuon periaatteessa ratkaisee, mutta onko jotain merkitystä, että ajetaanko matalammalla jännitteellä pidemmällä välityksellä vai suuremmalla jännitteellä tiheämmällä välityksellä?
Entä mitä mieltä kokeneemmat ovat, että onko ajaminen S2 -lipoilla harvemmalla välityksellä (alkuperäiseen verrattuna) jotenkin hankalampaa kuin S3 -akuilla tiheämmällä välityksellä? Esim. tuleeko ajamisesta helposti "nykivää"? Tarkoitus ei ole ajella ilman aivoja missään hehtaarin kentällä, vaan vähän teknisemmällä radalla.
Itseä vähän huolettaa miten tuo lelu kestäisi S3 -lipot, kun tuntuu noilla nikkeliakkujenkin tarjoamalla vauhdilla olevan kaikenlaista ropaamista melkein jokaisen ajokerran jälkeen, vaikka osumia ei tulisikaan.
Nyt kun on todettu, että ei tuo e-revo nikkeliakuilla mihinkään kulje, eikä ajoaikakaan ole kummoinen, niin toisen tyyppistä akkua olisi tarkoitus laitella tilaukseen. Periaatteessa kulkupuoli riittäisi kyllä nykyisillä nimh -akuillakin, mutta 3700mAh kapasiteetilla ajoaika on ihan liian lyhyt. Kahtiilla akuilla ajaa sen parikymmentä minuuttia, mikä ei tunnu parina päivänä viikossa oikein riittävän ajamisen oppimiseen.
Se kysymys, kannattaako laittaa S2 vai S3 akut, jos noin 50-60km/h huippunopeus riittää varmasti, mutta ajoaika saisi olla mahdollisimman pitkä? Tiedän toki, että amppeerituntimäärä tuon periaatteessa ratkaisee, mutta onko jotain merkitystä, että ajetaanko matalammalla jännitteellä pidemmällä välityksellä vai suuremmalla jännitteellä tiheämmällä välityksellä?
Entä mitä mieltä kokeneemmat ovat, että onko ajaminen S2 -lipoilla harvemmalla välityksellä (alkuperäiseen verrattuna) jotenkin hankalampaa kuin S3 -akuilla tiheämmällä välityksellä? Esim. tuleeko ajamisesta helposti "nykivää"? Tarkoitus ei ole ajella ilman aivoja missään hehtaarin kentällä, vaan vähän teknisemmällä radalla.
Itseä vähän huolettaa miten tuo lelu kestäisi S3 -lipot, kun tuntuu noilla nikkeliakkujenkin tarjoamalla vauhdilla olevan kaikenlaista ropaamista melkein jokaisen ajokerran jälkeen, vaikka osumia ei tulisikaan.