Tulipa kävästyä ja vanhin poika vähän innostu testaamaankin
( 6v ei ihan vielä uskaltanut.. )
https://www.youtube.com/watch?v=w5TeNTt1Z6U#

https://www.youtube.com/watch?v=w5TeNTt1Z6U#
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: Stahl-Ville - 21.09.17 - klo: 12.53Milli lähtee noilla, ohuempiin en ole törmännyt itse.. voihan niitä olla.. tai sitten ei..
12mm aluhex pitäisi löytää mahdollisimman ohut. Kuinka ohuina niitä voi olla ja millä brändillä? 5mm hexin sijalle pitäisi saada vannetta hiukan sisemmäs. Tarkoituksena kierrättää tuuppikorrin pyöriä edestä taakse.
Lainaus käyttäjältä: Chosen4 - 02.08.17 - klo: 19.29Eli: klikkaa tuota sun "youtu.be" linkkiä -> avautuu uuteen välilehteen -> kopioi sieltä se koko osoite ( mallia https://www.youtube.com/watch?v=VngJg69p-Os&feature=youtu.be tässä tapauksessa ) ja poista tuon https:stä se "s" -> tökkään tämän saman ohjeen mukaan toimittuani tuohon alle nyt juurikin tuon linkin:
Nyt pääsi videoimaan hieman isompia hyppyjä jo, upottaminen ei vieläkään onnistu vaikka upotuskoodin kuinka yrittäisi tehdä vastaavaksi kuin muillaAlla linkki videoon ja varalta tuo upotuskoodi jos sattuisi latautuun vielä soitin viestiin
https://youtu.be/VngJg69p-Os
<iframe width="480" height="385" src="http://www.youtube.com/embed/VngJg69p-Os" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Lainaus käyttäjältä: Chosen4 - 05.07.17 - klo: 21.47Ei siihen upotukseen tarvi muuta kuin linkin https:stä toi s pois ;)
https://www.youtube.com/watch?v=RflF6LH8BJ4
Piti kokeilla uutta kameraa auton katolla, aika karkean näköistähän tuo on mutta menkööt![]()
Edit. Ei näköjään osaa käyttää tuota Youtuben upotus toimintoaLieneekö vika Youtube tilissä?
Lainaus käyttäjältä: Gravedigger - 22.05.17 - klo: 21.53
Aloitin sitten uuden aiheen, kun ei vähään aikaan ollut muihin samankaltaisiin aiheisiin kirjoiteltu. Tässä tulis vähä kysymyksiä harjattomista moottoreista ja nopeudensäätimissä. Osa kysymyksistä saattaa vaikuttaa vähä yksinkertaisilta, mutta ei ole tullut tässä harrastevuosina perehdyttyä noihin. Aloitetaas!
1) mitä harjattomissa moottoreissa tarkoittaa kv? (Kilovoltti?)
= "kierrosta per voltti", eli 4700kV kone kiertää esim. täydellä 2S lipoakulla 8,4V x 4700 = 39480rpm -> isompi kV -> kovempi huippunopeus saavutettavissa mutta vähemmän vääntöä
2) mikä on sensorless, tai sensored? Joku sensori?
= juu sensori moottorissa joka kertoo sitä tukevalle nopeudensäätimelle moottorin asennon ja esim. liikkeelle lähdöt on jouhevampia ja ehkä vastaa 'kaasuun' nätimmin myös :/
3) Nopeudensäätimissä A? Kuten Turnigy Trackstar 80A sensored Esc?
= Ampeeri, nopeudensäätimen 'tehonkesto'
4) moottoreissa inrunner?
= 'sisäpyörijä' - eli esim. quadkoptereissa on tyypillisesti outrunner, jossa se ulkokuori pyörii - autoissa taas inrunner, eli 'sisuskalut' pyörii
5) moottoreissa Pole? Kuten turnigy 2080 kv 4 pole inrunner brushless motor.
= 4 pole; vääntävämpi moottori kuin halvempi 2 pole - kalliimpi toki myös
6) mitä tarkoittaa moottoreissa T? Kuten: turnigy trackstar 12,5 t motor.
= 'lankamäärä' ( turns ) - isompi lukema -> enemmän vääntöä + hitaampi kierrosluku eli kV ( crawlereissa esim. ) - pieni T kuten vaikka 4.5T taas vie esim. kevyttä drifteriä niin maan pirusti, mutta vääntöä ei taas riitä painaviin autoihin
Kiitoskia kaikille vastanneille!
Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 24.02.17 - klo: 20.22Vaikee sanoo ( lämpölaajeneminen tjsp heti kun pyörähtää 'pari' kertaa tyhjää ja otta sit kiinni.. ) - sen verran paljon noita koneita on kyllä tuolla vialla ollut että ekana lähtisin sitä epäilemään ainakin.. kaverin autossa oli kyl se että just se liikkeellelähtö olli tuskaa mut saatto kulkea kovastikin alkuun päästyään.. mut silti..
Ihmettelen vaan miksi ääni ja viive tulee aina ekalla kerralla tai toisella kun laittaa auton "tulille", mutta muuten ei haittaa ajoa ja lähtee paikalta normaalisti.
Lainaus käyttäjältä: SixStars - 23.08.14 - klo: 20.35
Eli tavallaan kone paikoillaan se kiertäisi, mutta pinjoni / akseli ei pyörisi.. mulla oli kerran tapaus jossa se 'magneetti oli irti roottorista' jos nyt termit meni yhtään oikein( Velineonin moottori - ilmeisesti siinä jossain määrin tyyppivika ? )..
Sain tuon korjattua CRC Extra lock kierrelukitteella ja ko. mosa on kaverin autossa toiminut edelleenkin -kop kop- eli tavallaan se akseli liimattiin takasisin siihen magneettiin.. kohdistuksen kanssa vaan tarkkana, mulla jäi se akseli töröttämään vähän yli toisesta päädystä, muttei se menoa ole haitannut
Lainaus käyttäjältä: SixStars - 30.05.16 - klo: 13.23Long time no time for RC
Joo siis onhan toi LRP 7.5t joku 4700kV tjsp muistaakseni.. ja toi 30t tais olla vielä niin ettei se tuonu lissää ku jonkun pari km/h verrattuna aiempaan -olikohan 28t:hen- ei enää muista miten noi meni ja noita huippunopeustestejä ei ton jälkeen ole tullut kokeiltuakaan.. mut pinjoni toki mosan / muun välityksen ( spurri ) mukaan, ettei savu nouse jostain - sen muistan että spurri tossa mulla on vakio ( mikälie hammasluku siinä sit )
Lainaus käyttäjältä: KHS77 - 30.09.16 - klo: 06.52Tuommoset Gens Acet näky omassa olevan ( 2400mAh 2S ja C-arvo on 25C - ei oikein kuvassa erotu.. )
Minkälaisia lipoja porukka käyttää starttiboxeissaan? Mulla on ultimate racing boxi johon menee 2x 2s. Millaisilla arvoilla akun pitäs olla...mah,c-rate?
Lainaus käyttäjältä: kumitarzan - 04.06.16 - klo: 20.33Jos nappaat spurrin suojan pois ja katot että kiertääkö mosa vaikka pinjoni ei pyöri ?
Hobblaa osaako joku sanoa mikä petti? Eli vikana on että kaasua painaessa kone kyllä pyörii mut veto tulee huonosti pyörille? Slipperi se ei ole sen jo tarkistin. Diffin rattaat??
Lainaus käyttäjältä: mikari - 30.05.16 - klo: 11.24Joo siis onhan toi LRP 7.5t joku 4700kV tjsp muistaakseni.. ja toi 30t tais olla vielä niin ettei se tuonu lissää ku jonkun pari km/h verrattuna aiempaan -olikohan 28t:hen- ei enää muista miten noi meni ja noita huippunopeustestejä ei ton jälkeen ole tullut kokeiltuakaan.. mut pinjoni toki mosan / muun välityksen ( spurri ) mukaan, ettei savu nouse jostain - sen muistan että spurri tossa mulla on vakio ( mikälie hammasluku siinä sit )
Vain 30T pinion ? :) Itse ajelin eilen 35T ja seuraavaks 38T
Siisti video. Konehan on varmaan tyklmpi kuin meidän 3000kv, en sit tiedä. En oo mitannu nopeuksia meillä. Kovaa ne menee.
Lainaus käyttäjältä: mikari - 28.05.16 - klo: 15.52Tämä.. en kyl kaipais yhtään enempää itsekään.. toi 69km/h tuolla on ajettu ( käytössä olevat sähköt näkyy siel videon tiedoissa )
.. mutta 2Skin antaa jo hyvät kyydit..
Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 02.04.16 - klo: 09.34Ensityypit / testit nyt päässyt jo ottamaan, toimii sinänsä.. vähän piti autoa purkaa ja vakoilla kuntoa tarkemmin.. tilasin nyt vähän varaosaa vielä lisää slipperin korjaussarjan ja 5*11*4mm laakereitten verran, kun nuo takahubien laakerit oli jo juuttaan väljät ja rohisevat ja edessä onkin vielä ne pronssihelat.. saapahan rullaamaan kunnolla.. vaihteiston sisällä näytti kaikki olevan metallista ( paitti se diffikotelonkuori muovinen, jonka päällä siis metalliratas kuitenkin )
..kori meni p*skaksi (ei keulintatukea) ja yksi spurri, kun en laittanut lukitetta pinioniin. Ajoin autolla kuitenkin joka viikko...