Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 14.06.19 - klo: 16.12
Tässä on hyvää keskustelua lajin tilasta!
Omasta mielestä pienoisautoilusta on tullut liian ympärivuotista hommaa. Kiinteät sisäradat ovat aiheuttaneet sen että talvikauden pitää olla mahdollisimman pitkä. Luontaista taukoa ei pääse muodostumaan kesäkauden jälkeen ennen sisäkaiden alkua ja taas sama toistuu keväällä. Samalla ulkoratojen kunnostustyö talvikuntoon on jäänyt pois, ja taas keväällä ratoja ei olla riittävällä miestyövoimalla laittamassa kuntoon. Vähäinen aktiiviporukka väsyy radan rakennushommiin ja joka viikonloppuisiin kisajärjestelyihin.
Ehdottaisin että talvella ajettaisiin 10- sähkökrossia, kesällä 8-krossia. Kesäkausi alkaisi kesäkuussa ja loppuisi syyskuun alussa. Talvikausi alkaisi aikaisintaan lokakuun alussa, ehkä vasta marraskuussa ainakin kisojen osalta. Talvikauden päätös voisi olla maaliskuun alkupuolella.
Täysin samaa mieltä. Tänäkin vuonna ei ollut montaa viikkoa väliä vikan wj-kisan ja ekan m8 kisan välissä. Hyvä kun porukka ehti kaivaa kesä autot varastosta ja saada autot ajokuntoon niin jo olikin kisat vastassa. Lisäksi ainakin lavangossa jää kevät talkoot aina tekemättä kun osa ajaa jo ulkona mut sisäkisojakin pitäisi vielä järjestää. Molemmat luokat kärsii tästä mun mielestä. Ihan sama syksyllä, heti kun vika kisa on ajettu niin pitäisi päästä jo sisälle ajamaan.