Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - himis

#1
Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 22.05.15 - klo: 10.40
Täältä saisi edullisimmiten badland setin, tosin kahdesta paikasta pitäis tilata.
Vanteet, jos jconcept rulux kelpaa.
http://www.ebay.com/itm/JCONCEPTS-3311Y-RULUX-1-8TH-TRUCK-WHEEL-STANDARD-OFFSET-HALF-UPS-YELLOW-4PC-/291341736362?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43d55219aa
Kumit.
http://www.ebay.com/itm/NEW-Pro-Line-Badlands-3-8-All-Terrain-MT-Tire-Fr-Re-2-1178-00-NIB-/290717168631?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43b017f3f7

Tai sitten valmiiksi liimattu desperaato vanteille.
http://www.ebay.com/itm/NEW-Pro-Line-Badlands-3-8-Mounted-F-R-All-Terrain-1178-11-NIB-/331328817198?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d24bc882e

Tosin kun tilataan EU:n ulkopuolelta, niin paketti voi tulliin jäädä ja verot maksettava, silloin hinta nousee toki 24%.

Korjatkaa jos olen väärässä..  3.2" Badlandsit (ei enää valmisteta) saa venytettyä nätisti noille Rulux Half-ups(3.7")vanteille mutta 3.8" koon Badlandsit ovat liian isot?. Eli voi venyttää mutta ei "pienentää"?.
#2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
13.04.15 - klo: 19.57
Moikka! Kävin Petikon montulla avaamassa kauden. Loisto keli, mitään ei hajonnut ja omat virityksetkin tuntuivat toimivan hyvin :cheesy:. Kiva paikka tuo Petikko. Ohessa muutamat fiilistely kuvat :afro:.
#3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
01.08.14 - klo: 11.29
Lainaus käyttäjältä: mcly - 31.07.14 - klo: 22.08
Hyvältähän se näyttää.. pääsetkö millon ajelee taas ?
Ens viikolla vois käydä joku päivä Petikko/Åby sektorilla?. Olen viikonlopun poissa ja alkuviikosta saan ne puuttuvat osat.
#4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
31.07.14 - klo: 21.58
Casterin diffit on nyt sitten vaihdettu Hpi Vorzan diffeihin. Pinionin jouduin ainoastaan shimmaamaan :azn:. Tilasin myös 22T-pinionin moottorille sekä 65/62 spurrit että saa tuota kulkupuolta kuntoon. S.heinonen: Nyt olen toistaiseksi monoblokiton joten voin otella siitä niitä mittoja sinulle.
#5
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
16.06.14 - klo: 17.02
Hyvää pätkää STruck!.. vaikuttais vähän siltä että tuo D8 pesee Emaxxin 6-0?..noh 4-0 ainakin! :angel:.
#6
Kori maalattu(vaikeuksien kautta) ja valmiina ajoihin..
#7
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
21.05.14 - klo: 10.10
Lainaus käyttäjältä: mcly - 21.05.14 - klo: 09.36
himis: Ajoitko noilla renkailla ? Miltäs tuntu ?
Kyllähän nuo crimefighterit ihan hyvältä tuntui. Muotoillut foamit, matalaprofiiliset, kevyet, teipatut ja tasapainoitetut.. Ei voi mennä pieleen :grin:. Trencherit sitten montulle.
#8
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
20.05.14 - klo: 17.07
Lainaus käyttäjältä: mcly - 20.05.14 - klo: 16.57
Vanhat iskarit vielä ?
Näyttää olevan.. vaihdoin öljyt jne. vanhat öljyt olivat TODELLA likaiset nyt  ero on kuin yöllä ja päivällä. Laitan sit jossain kohtaa ne Ofnan iskarit kiinni.
#9
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
20.05.14 - klo: 16.54
Lainaus käyttäjältä: mcly - 20.05.14 - klo: 16.49
Kävitkö pidemmällä kuin lähikentällä ?
Asfaltilla tein 5minuutin pikatestin. Pitänee käydä jossain kentällä ja jos Petikkoon sitten pääsis kun kokoonpano todettu toimivaksi :cool:. Ennenkun kukaan kerkeää kommentoimaan koria niin uusi on työnalla.. ei siitä nyt välttämättä siisimpää tule mutta ehjä ainakin :roll:.
#10
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
20.05.14 - klo: 16.46
Ekat testiajot tehty   :smiley:..pitänee vähän pinjonia kasvattaa.. tällä hetkellä se 20-hampainen kiinni.
#11
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
10.05.14 - klo: 22.02
.. :angel:
#12
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
10.05.14 - klo: 15.08
Lainaus käyttäjältä: STruck - 10.05.14 - klo: 14.19
Ihan siisti. Olis kiva kokeilla, mutta pidempi runko = tylsempi auto(oma mielipide emaxxista). Voltit lähtee vaikeammin ja autosta tulee enemmän auto ^^  Paljonko siis maksoit tuosta blockista?

"pidempi runko = tylsempi auto" ..en ymärä. Aika nopeasti nuo voltit on kumminkin nähty ja tehty. 6S:ään olen pikkuhiljaa siirtymässä eli kun on tarpeeksi potkua niin luulis tuonkin flippaavan tarvittaessa(ei ehkä noilla renkailla). Haen enemmän ajettavuutta tuolla pidennyksellä. Blokista maksoin mitä maksoin en lähde täällä huutelemaan hintoja :wink:. Ebayssä oli vastikään uutta vastaava blokki huudettu $90.
#13
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
10.05.14 - klo: 14.50
Lainaus käyttäjältä: mcly - 10.05.14 - klo: 14.02
Eiks sun viime kaudenkin kori ollut tuo sama tai ainakin samanoloinen ? Kyseinen kori on varmasti ihan hyväkin kun pidennyksen kanssa ei enää perus pickup korit oikein istu akseliväliltään  :laugh:

Hyvin toi mono näytti tuohon tipahtavan.. ajattelitko tehdä tuolle RPMn panssarille jotain nyt kun jää vajaaksi ?

Mitkäs vetarien kupit sulla on noissa nyt kiinni ?

Viime vuonna käytin Prolinen crowd pleazer 2.0 -koria mikä jäi auttamatta nyt liian lyhyeksi. Harddrive kori on pidempi ja muutenkin siistimpi. Ei nuo pickup korit ole oikein ikinä sytyttäneet. Prolinen f650 emaxille ja  Gmc topkick savagelle kävisi myös mainiosti ja varmaan 1/8 monsterien muutkin korit.
Vetarien kupit on ne mitkä tuli FLM:n bulkkien mukana. Vaihdan niiden tilalle HPI:n 101060 kupit mitkä käy paremmin noiden Lst2 XXL-vetareiden kanssa. Eli ei "Hölsky kuppien välissä" :cool: :roll: :laugh:.
#14
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
10.05.14 - klo: 13.03
Hyvin asentui monoblokki FLM:n alustaan :azn:. Enemmän joutui tekemään töitä että sain HPI:n 142mm dogbonen asentumaan..jostain piti taikoa useita millimetrejä lisää tilaa dogbonelle eli kuppeja syvemmiksi ym.  Kunhan tulee uudet diffin ulostulokupit vetareille niin sit pääsen laittamaan autoa lopullisesti kasaan.
Trenchereiden kavereiksi valikoitui Prolinen Lpr crimefighterit Rulux half-ups vanteilla (on muuten järkyttävä painoero vs. beadlock trecherit :shocked:) ja koriksi Protoformin Harddrive.

#16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
01.05.14 - klo: 19.38
Lainaus käyttäjältä: mcly - 01.05.14 - klo: 19.34
Lainaus käyttäjältä: himis - 01.05.14 - klo: 19.32
Mcly: UE:lta loppui monoblock varastoista jo talvella. Löysin tän ebaysta.
Ootko jo testannut kiinnittämistä ? Meneekö heittämällä kiinni.. Itellä siis oli aavistuksen jotain heittoa noiden bulkkien ja rungon kanssa.. Ei siis mitää isoa mutta aavistus..
Kiinnityksessä ei "pitäisi" olla mitään ihmeellistä :cheesy:.. selviää alkuviikosta.
#17
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
01.05.14 - klo: 19.32
Mcly: UE:lta loppui monoblockit varastosta jo talvella. Löysin tän ebaysta.
#18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
01.05.14 - klo: 19.25
Lainaus käyttäjältä: mcly - 01.05.14 - klo: 19.13
Muistatko mikä halkaisija sillä pallopäällä on mikä tulee FLMn mukana ? Onko se 8mm vai alle ? Se HPIn kuppi ei meinaa ole ihan kauhean isolla halkaisijalla.. Toi FLM menee just siihen..
prkl, FLMn dogbonen pallopää onkii 7,8mm :angel:. Jostain jäi vaan mieleen että nuo flm:n pallot olis olleet 6mm. Eli nou hätä siis.
#19
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
01.05.14 - klo: 19.00
Lainaus käyttäjältä: mcly - 01.05.14 - klo: 15.58
Lainaus käyttäjältä: himis - 01.05.14 - klo: 15.36
Lainaus käyttäjältä: mcly - 01.05.14 - klo: 14.41
Lainaus käyttäjältä: himis - 01.05.14 - klo: 13.58
Mcly: Metallisuojatut laakerit on sekä se alukaulus eli uudempi versio kaiketi.
Tilasin myös ne HPi:n kupit..minkäslainen sisähalkaisija noissa HPi:n kupeissa on?. Mahtuuko niihin vetari   missä sen pään(pallon) halkaisija on 8mm?.
Osaatko sanoa mikä halkaisija oli FLMn kardaanissa kun sitä varmaan pohdit mahtuuko se pidennetty siihen ? Mä voin sen kyllä tänään about mitata..
8mm oli flm-alustan mukana tulevien kuppien sisähalkaisija. Kaippa se dogbone menee noihin uusiin hpin 5mm bore kuppeihinkin.
Joo.. siis hyvin se FLMn mukana tulevat kardaanit mahtuu niihin HPIn kuppeihin. Kelasin että tarkoitit että kun pidennät runkoa ja ostat pidemmän takakardaanin niin siinä olis ollu isompi pallo..

Mutta siis menee hyvin kyllä HPIn kupit noihin kardaaneihin.
Hpin 8x142mm dogbone 8mm pallopäällä siis kyseessä. Noh, selvinnee sit kun käy asentamaan.
#20
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
01.05.14 - klo: 15.36
Lainaus käyttäjältä: mcly - 01.05.14 - klo: 14.41
Lainaus käyttäjältä: himis - 01.05.14 - klo: 13.58
Mcly: Metallisuojatut laakerit on sekä se alukaulus eli uudempi versio kaiketi.
Tilasin myös ne HPi:n kupit..minkäslainen sisähalkaisija noissa HPi:n kupeissa on?. Mahtuuko niihin vetari   missä sen pään(pallon) halkaisija on 8mm?.
Osaatko sanoa mikä halkaisija oli FLMn kardaanissa kun sitä varmaan pohdit mahtuuko se pidennetty siihen ? Mä voin sen kyllä tänään about mitata..
8mm oli flm-alustan mukana tulevien kuppien sisähalkaisija. Kaippa se dogbone menee noihin uusiin hpin 5mm bore kuppeihinkin.
#21
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
01.05.14 - klo: 13.58
Mcly: Metallisuojatut laakerit on sekä se alukaulus eli uudempi versio kaiketi.
Tilasin myös ne HPi:n kupit..minkäslainen sisähalkaisija noissa HPi:n kupeissa on?. Mahtuuko niihin vetari   missä sen pään(pallon) halkaisija on 8mm?.
#22
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
25.04.14 - klo: 11.41
Mcly: edelleen se muovinen bellcrank käytössä ja sitä en todellakaan lähde hiomaan mihinkään suuntaan mut pointtina tuossa oli se että jos siinä alu-kränkissä on teräviä reunoja niissä pinnoissa niin kannattaa "aavistuksen" verran varmaan niitä hieraissa pehmeämmiksi että se sit toimii smoothisti tarvittaessa. Ei kai sieltä nyt niin paljon ole tarkoitus ottaa tavaraa pois että tulee välystä. Grafiitti rasva ei varmaan tee pahaa siinä palojen välissä kun sen ei pitäis edes hirveesti likaakaan kerätä.
Testiajot tekemättä.. Odottelen muistaakseni viittä eri pakettia saapuvaksi. Vanteita, tukivarsia, shimmejä, dogbonea monoblokkiin jne. Kai se auto joskus valmistuu.
#23
Offroad Bashtards:
OffroadBashtards
#24
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
24.04.14 - klo: 20.12
Lainaus käyttäjältä: mcly - 24.04.14 - klo: 16.28
Lainaus käyttäjältä: himis - 24.04.14 - klo: 16.18
"..Toi GH on kyllä ollut aivan järkyttävän hyvä". Sulla on huippuluokan servo että eikös sen servosaverin tehtävänä ole suojella juurikin sitä servoa sen rikkoontumiselta?  :wink: .. jos siellä on terävää kulmaa niiden palasten välillä niin hio pahimmat särmät pois ja laita grafiitti-rasvaa pintoihin ettei bindaa :angel:.
Ei näköjään auttanut  :grin: Vuodessa meni vaikka ei edes ollut sitä HPIn jousta ? Tuolla servon rattaissahan oli rasvat mutta ehdotitko niiden vaihtoa sitten kun vaihdan uudet rattaat vai mitä ?  Ei sit tosiaan viittis kerran kaudessa vaihtaa rattaita  :wink:

En sit tiedä miten Savoxin ison rattaan kanssa että saako siinä tarvittaessa sen käännettyä ? Futabassa siinä on ilmeisesti titaanitappi joka toimii limitterinä. Sen takia sitä ei sitten voi kääntää. Todellisuudessahan isosta rattaasta käyttää noin 30-40%.. eli siinä mielessä sen olisi  voinut kääntää.. mutta se tappi..

"Try sanding the over peaks on the servo saver they are not so sharp, & make it smoother to engage.
Use a little graphite on it."
Bottom line: Sinulla on aika isot ja painavat renkaat ja jos tuo saveri ois toiminut oikein niin servosta ei olisi mennyt rattaita.
#25
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
24.04.14 - klo: 16.18
"..Toi GH on kyllä ollut aivan järkyttävän hyvä". Sulla on huippuluokan servo että eikös sen servosaverin tehtävänä ole suojella juurikin sitä servoa sen rikkoontumiselta?  :wink: .. jos siellä on terävää kulmaa niiden palasten välillä niin hio pahimmat särmät pois ja laita grafiitti-rasvaa pintoihin ettei bindaa :angel:.
#26
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
23.04.14 - klo: 15.21
Lainaus käyttäjältä: R/C95 - 22.04.14 - klo: 22.36
Mistäs maxxin omistajat tilasivat noita gh bellcrankeja? Mitä muita hyviä alumiinisia on porukalla käytössä eli kestäviä ja välyksettömiä? Onkohan gh lopettamassa, kun ei missään enää ole varastossa tai myynnissä. Tänään ei ohjaus oikein tykännyt nokkakolarista maan kanssa...
Itsellä käytössä originaali muovinen bellcrankki Hpi:n jäykemmällä jousella. Olen kokoajan etsinyt sitä Ue:n Gen IV -saveria mutta ei niitä mistään löydy :angry:. Jos homma menee epätoivoiseksi niin sitten ehkä se Hot Racingin kränkki?.
#27
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
22.04.14 - klo: 18.50
Lainaus käyttäjältä: R/C95 - 22.04.14 - klo: 18.48
En tiedä miten on tarkoitettu mutta pistin yhdet molemmin puolin kumitiivistettä eikä oo vuotanut. Ohjeita ei noihin kyllä ollut, mutta onneksi ei kovin monimutkaiset olleet kasata :wink:
Ok, thanks!
#28
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
22.04.14 - klo: 18.09
Kysymys FLM:n Ultimate hybrid bulkeista: Mukana tulee noita eripaksuisia ruskeita tiivisteitä diffikuppiin. Laitanko ne kaikki vai mitenkä?.. löytyykö jostain ohjetta tai muuta vinkkiä.
#29
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
17.04.14 - klo: 07.45
Lainaus käyttäjältä: TomiR - 16.04.14 - klo: 20.25
Jep jos RPM:llä olis runko niin varamaan ostaisin sen. Mutta ajattelin pitäiskö kokeilla tommosta xtremeracing LCG hiilikuitu runkoa, aika kyllä paljon hinnakkaampi kuin FLM:än alurungot.
+1.. Itse yritin ebaysta huutaa juuri tuommoista Xtremeracingin LCG runkoa. Tarkoituksena olisi ollut koota siitä sitten mahdollisimman kevyt "kisa-rassi" :afro:. Mites se FLM:n LCG?.
#30
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
04.04.14 - klo: 15.45
Näitä foorumeita seurailee varmaan moni muukin joille ei ehkä avaudu tuo kuittailu samalla tavalla.. esim se naapurin Jamppa 10v.