Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 22.09.13 - klo: 00.37
Itsellä ollut käytössä nyt kahtena kautena Thunder Innovationin samanlainen kytkin kuin JVD.
Ollut sekä alumiinista että teräksistä.
Teräksisellä kytkimellä saa auton lähtemään todella smootisti.
Vielä kun käyttää kahta softia ja kahta medium jousta niin liukkaillakin radoilla on auton saanut kiihtymään todella nätisti.
Olen myös käyttänyt hieman eri variaatioita noista alumiini ja teräskytkimistä.
Eli teräksisessä olen käyttänyt alumiinista keskiötä ja taas alumiinisessa teräskeskiötä.
Näillä on siis voinut pelata tuon kytkimen painon suhteen.
Eli jos on kaivannut teräksiseen hieman terävämmän lähdön mutta ei tahdo riuhtaisua eli jäykempiä kytkinjousia niin alumiinikeskiöllä kone kerää kierroksia nopeammin.
Thunderi 4pala kytkin on yksi parhaista mitä olen kokeillut. Pari vinkkiä jos osaisitte tarjota. Eli kytkimen periaate toimii niinkuin pitää. Sopivalla tyhjäkäynnillä ei pyri eteenpäin. Meinaan että kytkin on liian herkkä eli on instant kaasu response ja lähtee heti kun kosketkin kaasua. Pukilla fillarit pyörii hiukan liian kovaa ja ei meinaa kun yrittää pukilla säätää niin palata tyhjäkäynnille vaan pitää käyttää jarrulla että renkaat ja tyhjäkäynti rauhottuu. Eli kytkinjouset ovat varmaan tässätapauksessa liian jäykät? Siellä on tällä hetkellä
Ja taas hyvällä pidolla alumiininen vauhtipyörä teräksisellä keskiöllä pyöristää koneen alatehoa hivenen ja tehokäyrästä saa karvan smootimman kuin kokoalumiinisella.
Tosiaan... nelilapainen kytkin on erittäin laajasti hienosäädettävissä omien mieltymysten, käytettävän moottorin ja pidon mukaan.
Dragon moottorissa käyttäisin itse koko alumiinista kytkintä joko kaikki neljä jousta medium tai 2 softia ja 2 mediumia liukkaalla radalla.
Lutzin kanssa teräksistä medium jousilla... monesti alumiinisella keskiöllä.
Ainoastaan kovalla pidolla täys alumiininen medium jousilla.
Thunderi kytkin on omienkin kokemuksien mukaan erittäin laadukas. Tarvitsisin vielä pari vinkkiä. Eli kytkin toimii niin kuin pitääkin.Ei pyri maassa eteenpäi ja vastaa kaasuun välittömästi. Ongelmana o pukkisäädöt. On paha yrittää tyhjentää yläpäätäcja säätää esim alapäätä niin fillarit tuppaa pukille nostettaessa pyöriä liian kovaa. Auton ollessa maassa tyhjökäynti on ok ja kytkin toimii upeasti. Pukeilla haluaa pyöriä liian kovaa. Eli jos haluat esim säätää yläpäätä kaasuttelemalla niin renkaat jäävät pyörimään reilua tyhjäkäyntiä ja rauhottuvat vasta jarrulla. Eli ns. Kaasusäätö on hiukan hankalaa koska ei pysty erottamaan jääkö kierrokset päälle kytkimen takia vai laihan seoksen takia. Seoksisa ei ole nyt ongelmia. Onko viisaampien mielestä liian jäykistä jousista kyse, tällächetkellä käytössä 4 mediumia

Toisena on että miten saa 28 kaasari irti rikkomatta mitään olennaista. Lukituksen kuusioruuvi on otettu auki muttei lähre vetämällävielä pois. Eli itse lukitusmekanismi jää vielä sisään että pitääkö sr ltödä tuurnalla pois vai jotenkin saada käännettyä?