Autossa nyt ilmanputsari ja tekniikat hankittuna. Kokeilin tänään käyntiin kunnollisemmin ja kone vastasi kaasuttimen aukomiseen hyvin, mutta sammui kun otin hehkun irti, saattaapi olla etten antanut koneen olla riittävän kauaa käynnissä ennen kuin otin sen irti?
Kiitos erikseen yhdelle forumin jäsenelle joka myi kohtuu hintaan koko setin erinnoimaisessa kunnossa olevaa electroniikkaa (en tiedä haluaako nimeään mainittavan) servoja ja muita alan asentamaan huomen illalla.
Ensimmäinen vikakin paljastui autosta, moottorin vauhtipyörästä on kierteet mennyttä jo aikoja sitten. Pitänee hankkia jostakin kapea alumiini pultti toiselle puolelle jolla saisin nykyisen vaihtipyörän kiristettyä paikoilleen. Nykyisellä kiinnitykselläkään ei ole paljosta kiinni että pysyisi paikoillaan, joten jos molemmilta puolilta saa kiristettyä oikealla työkalulla niin uskoisin että pysyy kunnolla. Alumiinia siksi etten halua että se rikkoisi nykyisen akselin.
Pakko kyllä myöntää että ensimmäisen kerran kun otti kierroksia kunnolla iski paniikki että kone leviää siihen. :D Ääni vastasi taajuudeltaan paineilmaporan täysiä kierroksia, tosin luonnollisesti huomattavasti kovempi. Siinä ehkä syy että koe käyttö oli melko lyhyt. Lämmitin konetta ennen käynnistystä kuumailma puhaltimella hiljakseen siihen asti kunnes se alkoi tuntumaan kuumahkolta, mutta oli silti kosketettavissa (luin että nitro ja metanoli syttyy vasta 37 celsiuksen jälkeen joten ajattelin että esilämmitys ei ole pahasta)
Kiitos erikseen yhdelle forumin jäsenelle joka myi kohtuu hintaan koko setin erinnoimaisessa kunnossa olevaa electroniikkaa (en tiedä haluaako nimeään mainittavan) servoja ja muita alan asentamaan huomen illalla.
Ensimmäinen vikakin paljastui autosta, moottorin vauhtipyörästä on kierteet mennyttä jo aikoja sitten. Pitänee hankkia jostakin kapea alumiini pultti toiselle puolelle jolla saisin nykyisen vaihtipyörän kiristettyä paikoilleen. Nykyisellä kiinnitykselläkään ei ole paljosta kiinni että pysyisi paikoillaan, joten jos molemmilta puolilta saa kiristettyä oikealla työkalulla niin uskoisin että pysyy kunnolla. Alumiinia siksi etten halua että se rikkoisi nykyisen akselin.
Pakko kyllä myöntää että ensimmäisen kerran kun otti kierroksia kunnolla iski paniikki että kone leviää siihen. :D Ääni vastasi taajuudeltaan paineilmaporan täysiä kierroksia, tosin luonnollisesti huomattavasti kovempi. Siinä ehkä syy että koe käyttö oli melko lyhyt. Lämmitin konetta ennen käynnistystä kuumailma puhaltimella hiljakseen siihen asti kunnes se alkoi tuntumaan kuumahkolta, mutta oli silti kosketettavissa (luin että nitro ja metanoli syttyy vasta 37 celsiuksen jälkeen joten ajattelin että esilämmitys ei ole pahasta)