Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - A.Loiske

#1
Tässä mun lässykkä. Jerzi värkkäs nuo rungon hiilikuituiset sivupalat, alkuperäisten katkenneiden tilalle.

#2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
11.06.15 - klo: 09.31
Ostin tällaiset teräs- vetarit. Osanumeroa ei ole tiedossa, eikä oikein muutakaan. Tarkotus oli laittaa nämä Slashiin, mutta ovat liian pitkät. Oletus kuitenkin on, että olisivat Traxxas- osat. Mihinköhän nämä kävisivät, niin osaan myydä oikeaan autoon eteenpäin?

Kokopituus noin 12cm (ilman ulostuloa), pyöreän varsiosan pituus 7,5cm.

#3
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
01.06.15 - klo: 20.21
Lainaus käyttäjältä: roiske - 31.05.15 - klo: 13.05
Tämän päivän kohelluksia.
https://www.youtube.com/watch?v=GfDX-d4qvw0

Tässä kuvankaappaus tuosta videosta. Rustler työntyy Slashin sisään, melko väkivaltaisesti.. Anza:n alustasta molemmat rungon hiilikuitulevyt poikki. No, onneksi on Jerzi ja pelastaa. :)

#4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
28.05.15 - klo: 20.52
Tarvisin jouset, olisko kellään 16mm halkaisijalla ylimääräisiä, pituudet noin 70 ja 50mm, vähän suuntaan tai toiseen.. Ja saa vinkata kotimaisista verkkokaupoista jos tiedätte mistä löytyis. EuroRC:n kävin läpi, yhdet sopivat taisin bongata muttei niitäkään ole varastossa heillä..

EDIT: Löytyihän niitä jousia sittenkin. Eli kun jousen tuotetiedoissa mainitaan 12mm, se tarkoittaa että jousi on 16mm halkaisijaltaan. :D

Eli tuo 12mm tarkoittaa iskunvaimentimen halkaisijaa.
#5
Neliveto- Blastia en hankkis, takavetoon taas luottaisin kyllä, jos jostain syystä täytyisi.

Perustuu ihan henkilökohtaiseen kokemukseen, Blast s10 TX2 oli oikea murheenkryyni, lähinnä voimansiirtonsa osalta. (Spurriosasasto suurin ongelma, myös tasauspyörästöt) Tuuppi-krossari Twister oli taas varmatoiminen peli, oletan että Twister SC olisi myös ihan samaa luokkaa.
#6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
07.04.15 - klo: 20.26
Jos lähdet projektiin, niin multa löytyis Slashin vakio-osaa tarpeettomana jonkin verran. Käytettyä mutta ehjää.
#7
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
17.03.15 - klo: 14.47
Eikö ohjaimissa yleisesti sormiparistot kestä kauaa? Mulla LRP radio, ja yhdellä satsilla ajelee about koko kesän. Arvioisin että keskiarvoksi tulee 2-4 tuntia/viikko..

Mulla juuri tämä mx-v harkinnassa hankkia, saako tähän sitten alvariinsa vaihdella pattereita?
#8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
17.03.15 - klo: 14.39
Kylläpä näkyykin olevan HotRacingilla kaikenlaista kivaa kikkarettä Släshiin. Ei taida kukaan Suomessa edustaa merkkiä?
#9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
17.03.15 - klo: 11.35
^Alu-C-palat voisikin hankkia. Onko oleellista, että nimenomaan HotRacing?
#10
Koska krossiratahanke etenee? Ilmoittaudun talkoovoimaksi.

Tässä aiheessa voisi asiasta mielestäni tiedotella, pysyttäisiin me kerhoon kuulumattomatkin ajan tasalla. Ps. seuraan liittyminen mielessä ollut jo pitkään, vois tulla joskus johonkin paikan päälle tapaamaan porukkaa ja tutustumaan toimintaan. Velimieskin lienee kiinnostunut asiasta.
#11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
10.03.15 - klo: 11.50
Mulla on teräksiset ulostulot, vakio-vetareilla. Noi vakionivelet tuppaa väljistymään, vetarit sen sijaan tuntuu kestävän hyvin ainakin 2S- tekniikalla.

Itellä on noi kaikki RPM osat (kaikki mitä saatavilla ylipäätään on) kestäneet aivan tajutonta paiskomista. Mitään ei ole hajonnut IKINÄ. Autossa on nyt vakio-osina enää takapuskuri, jonka korvaan joskus jos hajoaa. Ei sillä, en minä noita palikoita aikanaan RPM.ään päivittänyt siksi, että vakiot olisivat hajonneet, muistaakseni niitäkään ei rikki saanut yrittämälläkään. :D

Tukivarsien päivitys oli hyödyllistä, samoin C ja ohjauspalat, ei enää välyksiä. Ja gearboxin päivityksen myötä itse boxin saa autosta irti koskematta tukivarsiin ollenkaan.
#12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
10.03.15 - klo: 10.54
Tyyppivika todellakin tuo Slashin taka-skidplaten ongelma. Eliminoituu kokonaan tällä hyvällä, edullisella ratkaisulla:

http://fi.eurorc.com/product/1440/rpm-black-mount-for-rear-bumper--wheelie-bar---trx-slash-rust-stmp--ban

http://www.rpmrcproducts.com/shop/bumper-accessories/black-traxxas-mount-for-a-rear-bumper-or-wheelie-bar/

Alkaa olemaan kohta ne hetket, kun pääsee taas kuivalle ajamaan, siis ulos. Eipä tullutkaan talvella tällä kertaa ajeltua. Kaikenlaista kosteussuoja- projektia ja nastarengashässäkkää oli työn alla, mutta kesken jäi. Nyt kun tuo aurinko alkaa näyttäytyä, niin ajokuume pikkuhiljaa heräilee!

Tilasin epähuomiossa omaani Prolinen skidplaten ja etupuskurin, RPM oli ajatuksissa mutta tilauksen lähdettyä huomasin ajatuskatkokseni. :) Ihan laadukkaita nuo Proline-muoviosat lienevät, vaikka toki kalliita?
#13
Lainaus käyttäjältä: Hokkaju - 03.01.15 - klo: 23.01
Ilman mitään omaa kokemusta,  Olisiko LRP Blast MT, jotenkin järkevä vaihtoehto?? Ainakin luulisi saavan helposti osia, ja ei kuitenkaan ihan totaalisen halpismerkki.

En suosittele lähtemistä Blast- linjalle. Mä alotin koko harrastuksen "terve edellä puuhun" linjalla, Blast truggyn kanssa. Voi juku sitä rahan määrää mitä osiin upotin. Vieläkin itkettää ajoreissut veljen kanssa, kun rupee muistelemaan. Mulle oli hyvä päivä jos yhen akullisen sai ajettua tyhjäksi ilman hajoamista, veljellä taas koko kauden varaosamenekki oli yhdessä C-palan kieroksi menneessä pystytapissa. Nyt itsekin Traxxas- linjalla, enkä kllä ihan heti ole vaihtamassa. :)

LRP:n sähköjä käytän nytkin, niihin luotan ja hienosti toimii/vakuuttaa ominaisuuksillaan. Varsinkin moottorit. Lisäksi hetken mulla oli kyllä LRP Twister krossari, ja se taas tuntu aika pomminvarmalta kikottimelta..

EDIT: TERVE edellä puuhun? terve?
EDIT2: Voi hyvää päivää, foorumilla taitaa olla joku sanasensuuri-botti? :D
#14
^Niinpä siihen ylös. ;) Joo, orkkis-Slashia tässä autossa nyt on vielä puskurit.. Eli oikeesti Anza/RPM. :D
#15
Alkaa olemaan Lässi kasassa. Vähän uutta iskaria jne. Meinasin ajankuluksi vielä pientä DIY-projektia, eli sähköjen suojaus nestemäisellä kumilla ja piikkirenkaat. Sit jos ottais talviajot. Jotenki ei nappaa tuo sormet kohmeessa kikkailu, mut jos nyt yhet tai kahet ajot, kesää odotellessa..

Kännykamera hämärässä haluaa väkisinkin tarkentaa taustan sohvaan, mut olkoot. Pannaan kuva niin pieneksi ettei häiritse liikaa. :D Uskomatonta, niin intohimoinen valokuvaaja olen, etten ikinä päästäisi vahingossakaan nettiin kuvaa, johon en itse ole tyytyväinen. mut olkoot järkkäri tuolla laukussa nyt, ja menkööt näin.



#16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
06.12.14 - klo: 19.55
Eli miksi takavanteet ei käy eteen/etuvanteet taakse? :D
#17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
04.12.14 - klo: 19.26
^EuroRc varmasti ottaa osan valikoimaansa jos joku osaa kysellä, kuten ottivat pyynnöstämme nuo muutkin Slässin RPM-osat.

Öö tota. Reilun vuoden nyt tuupilässillä ajellut ja rassaillut. Vanteita on monia sarjoja, sekä front että rear. Jommatkummat ei kuulemma käyneet jompaankumpaan päähän? Miksi? Offset o vanteissa eri, senhän näkee silmälläkin, mut mitä sitte?
#18
Kaikki akut nyt ladattu storage- tilaan. Kamojen pakkaus ja pikamuutto pois tuoreeltaan diagnosoidusta home- asunnosta. Suurta vuokranantajafirmaa ei liiemmin kiinnosta ihmisten terveys, aika omillaan tässä ollaan kun pitäisi noudattaa irtisanomisaikaa, ja asua samaan aikaan toisaalla, eli maksaa vuokraa kahteen paikkaan.. Kun tämä on edelleen kuulemma asumiskelpoinen, vaikka lääkäri taas kieltää oleskelemasta täällä hetkeäkään.
#19
Kuusaankoski, Kouvola. Vanha Kuusaan graniittilouhimo. Avolouhos, meidän kalliokiipeilijöiden vakipaikka. Hitonmoista louhikkoa se "tasainen" osa, enpä kyllä ole crawling- silmällä katellut, enkä tuohon rc- muotoon niinkään perehtynyt, että paha sanoa onko liiankin isoa murikkaa se pirunpelto.. Mutta voin kaivaa karttaa, kuvaa jne. jahka joudan perehtymään ja jos kiinnostus heräsi. Ainakin me Kouvolan seudun kiipeilijät (Kiipeilykerho Kiila ry, toivotamme rc-miehetkin tervetulleeksi meidän leikikentälle.
#20
Yleinen keskustelu / Vs: Muoviosien korjaus
11.10.14 - klo: 22.07
Pystyyhän sen korjaamaan, vain mielikuvitus rajana. Kestääkö? No ei. Eikö kyseiseen autoon saa varaosia?
#21
Tässähän tämä. Jotain sairasta mielihyvää sain, kun printtasin dymolla oman nimeni tuohon ikkunaan. :D
#22
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
09.10.14 - klo: 22.16
Onko täysin vakion rtr- mallin paino mikä? Siis tuo 2800g nurkilla vai?
#23
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
09.10.14 - klo: 17.19
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että mitä teidän tuuppi- Slashit painaa? Oma painaa 2205g. Autossa siis Anzan hiilikuitu/alumiinialusta. Alustapaketin lisäksi itsellä ei muita alu/hiilariosia ole, muoviosat enimmäkseen RPM:ää.

Eipäs juupas, ohjausvivustohässäkkä kääntövarsia lukuunottamatta on alumiinia.

Mut siis ilmoittakaa paino ilman akkua, kaikki muu kiinni, korikin, niin saadaan vertailukelpoista dataa. Ja lisäksi kertokaa mikä alustaratkaisu, ynnä muut modit ja optio- palikat.
#24
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
05.10.14 - klo: 09.29
Tuuppi- Slashia ulkoiluttamassa, samalla tutulla montulla Kouvolassa.

Traxxas Slash sand bashing HD vol 2
#25
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
02.10.14 - klo: 21.43
Okei, myyty. :) Nyt vielä sopivat öljyt niihin, oisko taka 60 etu 50?
#26
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
02.10.14 - klo: 10.46
Onko noissa antamissasi vaihtoehdoissa käytännön eroja? Kalliimmat näyttää jotenkin muovisemmilta kuvassa.. Onko nelkun iskarit samanpituiset kuin tuupissa?
#27
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
02.10.14 - klo: 10.01
Mielipiteitä kyselen takaiskari-asiaan. Alkuperäiset jos duunaan kuntoon, tarvitsen huoltosarjan, uudet jouset ja nuo jäykemmät varret. Ehkä samalla sitten myös alumiiniset hatut. Kustannus rupeaa lähentelemään sitten jo näitä

http://fi.eurorc.com/product/3375/teamc-12mm-big-bore-shock-absorber---taka-2kpl

Kumman valinnan itse tekisit?
#28
Muuta modaustahan tuossa ei sitten ole, kuin noiden spurrissa olevan kolmen kohouman poistaminen/hiominen mahdollisimman tasaiseksi. Voi olla että jommalle kummalle puolelle piti laittaa päällekkäin 2 slipperin pädiä, jotta sen sai puristumaan tarpeeksi/tarpeeksi pitoa.
#29
Tässäpä olisi tarvittavat osat:
http://www.hobbylinna.fi/tuote/spur-gear-50-tooth-%2808m%29/426842/
http://www.hobbylinna.fi/tuote/pinion-gear-13t-32p/423943/

Lisäksi tarvit spurrin keskelle "holkin", koska spurrin reikä on aivan liian suuri akselille. Siinä hommassa toimii täydellisesti tietyn kokoinen laakeri, joka on Hobbylinnankin valikoimissa. Sen kokoa en vaan enää muista, eikä enää ole kyseistä autoakaan josta voisin katsoa.. Mutta se laakeri on siis napakka ulkokehältään tuohon spurriin, ja sisäreikä tietty napakka siihen slipperin akseliin. Eli kysele nelkkuslässimiehiltä spurrin sisäreiän halkaisija, ja mittaa se akselisi. :)
#30
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 24.09.14 - klo: 21.21
Jos kyseessä on tuuppi niin C-palat on liian löysät ja kingpinn vääntyy herkemmin kuin vakioilla. Alumiinia tilalle, HR:ltä saa hyviä

Omaan krossariin tuli asennettua nopari.

Täysin uusilla vakio- C-paloilla juuri kokeilin, niiden kanssa välystä, RPM:illä nyt tosi napakka istuvuus. Alumiiniset hankin kyllä jos/kun nämä hajoavat. Kiitti vinkistä, nuo HR:t vaikuttavat todella asiallisilta!

EDIT: Muokataas vähän, eli jon.lindgren on kuitenkin oikeassa. Eivät nuo RPM:n C-palatkaan mitkään kovin napakat ole.