Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Sliksi

#1
Lainaus käyttäjältä: pakona - 04.07.13 - klo: 21.33
Näin nopealla veikkauksella kun noita poustauksia lukee niin jollain lienee joko liikaa aikaa tai muuten vaan saa jotain mielihyvää tästä ikuisesta jankkaamisesta tai sitten kaiken takana on vaan perjaatteilla elävä ihminen kun kerran on ollut ilmanen niin sen aina pitää olla ilmanen.
Ajatteluun olisi hyvä löytyä aina aikaa. Siinä säästää ajattelemattomuutta enemmän aina.
Ajatteluun kuuluu kunnollisten perusteluiden etsiminen, ei periaatteisiin hirttäytyminen. 
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 05.07.13 - klo: 09.33
Trollin kanssa en enempää ala vääntää mutta muutamalla sanalla  vielä ohjeistan. Mene heittämään sitä frisbeetä, juoksemaan homeisilla lenkkareilla lenkkipolulle tai skeittaamaan koska ne ovat "ilmaisia" harrastuksia. Jokainen valitsee lajinsa kukkaronsa mukaan. Edelleen se tiistai päivä on sinun kukkarolle sopiva.
Ajatteleva ihminen valitsee lajinsa mieluummin ajattelun perusteella. Kukkaro käy ajattelemattomalla nopeasti riittämättömäksi.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.07.13 - klo: 01.04
Rautalankavääntö.

Kaupunki ei ylläpidä kyseistä rataa.
Se ei myöskään rahoita sitä.

Mikäli radasta ei perittäisi ratamaksua jolla katetaan radan ylläpitokulut (PKSRCA ylläpitää tattiksen rc rataa) menisi rata parissa vuodessa huonompaan kuntoon kuin hylätty mökki keskellä metsää.
Asvaltti menee pilalle, kanttarit murenee, koroke ränsistyy ja vielä siihen pari vuotta ja aluleella kasvaa vain horsmaa.

Minä, sinä eikä kukaan muu maksa vero senteillään pisaraakaan kyseisestä radasta eikä varsinkaan sen ylläpidosta.
Talkoilla pidetään rata kunnossa ja ratamaksut, kisatulot jne menevät radan kunnostamiseen ja ylläpitoon.
Myös talkoolaiset maksavat ratamaksut  kuten kaikki muutkin.
Pääkaupunkiseudun rc autoilijat (PKSRCA) koostuu puhtaasti nimensämukaisesti RC autoilijoista.
PKSRCA ei ole yritys eikä tuottoa tavoitteleva taho.
Kaikki jäsenmaksut, ratamaksut jne menee suoraan rc autoilun kehittämiseen, ratojen tekemiseen ja ylläpitoon pääkaupunkiseudulla.

Ps: ylläpito vois yrittää ip:n mukaan tutkia onko kyseessä sama henkilö kuin nimimerkillä matkusta kirjoitellut henkilö ja mikäli selviää että on, läsäyttää kovimmat blokkaukset tälle foorumille mikä vain on mahdollista.
Vuodesta toiseen ainoastaan samaa tyhjäpäistä kitinää.
On käynyt jo aikaa sitten selväksi että kaupunki on siirtänyt ylläpitovastuunsa yksityiselle kerholle. Tarkalle lukijalle kyse on ollut siitä, mitä ylitsepääsemättömiä kustannuksia kaupungille on koitunut radasta ja miksei vapaaehtoinen radan ylläpito harrastajien toimesta ole riittävää radan perusylläpitoon ja maksuttomana säilyttämiseen. Kunnollisia perusteluita olen vain kysellyt.
Perustelit asfaltin kulumisella muutamassa vuodessa hylätyn mökin tasolle. Aikooko kerho kerätyillä ratamaksuilla asfaltoida radan uusiksi muutaman vuoden välein? Perustelit kanttareiden murenemisella. Eikö radalla voi ajaa ilman murenevia kanttareita? Ovatko ne aivan välttämättömiä jokaiselle radalla ajavalle harrastajalle? Eivätkö koroketta kaipaavat harrastajat kykene nikkaroimaan itselleen vaikka jostain jätepuusta uutta koroketta? Itse ostaisin tattiksen autojobbareilta vaikka vanhan ladan korokkeeksi muutamalla kympillä.
Onko talkoolaisten kunnioitettava työ pois keneltäkään? Täytyykö talkoolaisen välttämättä tuntea itsensä pyhimyksen kaltaiseksi marttyyriksi tai sankarilliseksi harrastepoliisiksi laiskempien harrastajien joukossa?
Näitä sietää pohtia muillakin elämän aloilla, kotona ja työpaikoilla. Samoiten keskustelutaitoa. Ettei perustelujen köykäisyyttä korvattaisi nimittelyllä ja hiljentämisyrityksillä. Vakavasti.
#2
Aluksi copterille sen verran että olet varmasti oikeassa ja en epäile yhtään hyvää työtä jota radalla on tehty.
Tuo rahoitustapa vain hiukan vielä mietityttää, ja siitä seuraavassa:
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 04.07.13 - klo: 00.43
Melko varmasti tartun jälleen samaan trolliin mutta yritetään nyt selittää asia niin että menee jakeluun. Ensin kysymys Sliksille. Mistä luulet että pksrca saa rahansa ratojen ylläpitoon ym. toimintaa jota se järjestää/pyörittää? Tuleeko yllätyksenä että ne tulevat harrastajilta esimerkiksi ratamaksujen muodossa? Kaikki harrastukset ei vaan ole ilmaisia vaikka kuinka niin haluttaisiin. Miksi et purnaa että uimahalleihin, jäähalleihin, sulkapallohalleihin yms joutuu maksamaan sisään jos siellä meinaat käydä harrastamassa? Ajattele tattarisuon rataa ihan samalla tavalla. Jos meinaat siellä harrastaa niin maksat siitä omasta mielestäni naurettavan pienen ratamaksun jolla osallistut radan ylläpitoon, joka tehdään 100% talkootyönä harrastajien toimesta, jos et ole vielä sitä tiennyt. Toivottavasti nyt ymmärrät miksi Tattarisuon rc-radalla peritään ratamaksuja, ilman niitä olisi sama ajeleeko likaisella parkkipaikalla vai Tattiksen radalla. molemmat olisi yhtä huonossa kunnossa. Edelleen voit valita ajatko tattiksen radalla ja maksat ratamaksun tai ajelet esim. tyhjillä parkkipaikoilla johon voit tehdä ihan minkälaisen radan itse haluat. Ja kyllä tiistai on ilmainen päivä jolloin voi siis ajaa ilmaiseksi eli jos haluaa olla säästeliäs niin kerran viikkoon pääsee ajamaan ihan ilmaiseksi! Tistaina vain sähköautot siis sallittu.
Aluksi vastaus kysymykseesi. Luulen että kerhot saavat rahoituksensa jäsenmaksuista ja myyntitempauksilla sekä tarjoamalla palvelujaan maksua vastaan halukkaille. Tapauskohtaisesti riippuu toteutustavasta onko kyseessä laillinen toiminta, reilu peli, epäselvä tilanne tai jokin hämärämpi viritys.
Vanha viisaus sanoo että se on hullu joka maksaa, ei se joka pyytää. Siksi raha-asioissa kuluttaja saa aina olla tarkkana, myös harrastuspuolella. Siksi löytyy myös kuluttaja-asiamiestä ynnä muuta valvovaa viranomaista sivistysvaltioissa ja melko sivistynyttä kansaa joka ei tahallaan ruuhkauta näitä palveluja.
Uimahalleja, jäähalleja, sulkapallohalleja yms halleja lähempi esimerkki tattiksen jokamiesrataa on skeittipuisto, liikuntapuisto, frisbeegolfrata, pururata yms. puistot ja radat. Ajattelen tattarisuon rataa ihan samalla tavalla kuin niitä. Jos meinaan niissä harrastaa niin maksan niistä veroja jo nyt. Mikä rahareikä tattiksen rata muka on kaupungille? mitä ylitsepääsemättömiä peruskustannuksia se muka vaatii? Lakaisukoneen näyttämistä radalle kerran vuodessa? 100% talkootyönä harrastajien toimesta hienoksi tehty rata ei ole pois keneltäkään ja sopimalla kaupungin kanssa se varmaan onnistuu. Mutta siitä veloittaminen on kuin lähtisi puistossa tai lenkkipolulla rahastamaan ihmisiä, upeista kukkaistutuksista tai latausasemista ipodeille. Rahalla saa kaikkea kivaa mutta kaikilla ei ole rahaa laittaa kaikkeen kivaan. Minulle riittää vanhat lenkkarit lenkkipolulle enkä pidä siitä että joku tulee tyrkkimään minua parkkipaikalle juoksemaan tai nauttimaan kaupungin puistoon suunnittelemaani piknikkiä perheen kanssa kuin jokin b-kansalainen ja rehellinen veronmaksaja. Kiitos kuitenkin tiistaista, kaikkien harrastajien puolesta. Tämän voi ottaa trollauksena tai kritiikkinä ihan vapaasti ja pahoittelen jos en miellyttänyt kaikkia. Toivotan hyviä ajoja hienolla radalla.
#3
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 10.06.13 - klo: 07.47
Lainaus käyttäjältä: Sylvi - 10.06.13 - klo: 06.41
Miksi tämä kaunis rata on nykyään maksullinen? Niin ihanat värisävyt ja kaikki!  :sad:

Parahin Sylvi, ihan yksinkertaisesti siksi, että radasta pitää huolta sellainen taho, joka on aidosti kiinnostunut pitämään paikat kunnossa ja kehittämään harrastuspaikkaa. Se tarkoittaa oman ajan käyttämistä sen eteen, että olisi Helsingissä tarjolla hyvä paikkaa harrastaa pienoisautoilua asfalttiradalla.

Koska oikeassa maailmassa melkein kaikki maksaa, niin tälläkin radalla on käytössä pieni ratamaksu. Ratamaksukäytäntö käynnistyi 5 vuotta sitten kaupungin nuorisoasiaintoimiston aloitteesta. Nuorisoasiainkeskus pitää tärkeänä radan pysymistä hyvässä kunnossa, mutta heillä ei enää vuosiin ole ollut riittäviä omia henkilö- ja muita resursseja radan hoitoon ja kehittämiseen.

Tuoreita "ihania" värisävyjä ei siellä radassa olisi ilman yksityisen puolen ja harrastajien omia panostuksia ;-))

Mukaan vaan rohkeasti, Sylvi ja muut.

Tervetuloa!!
Sylvi ei ole huomannut että kerhon viralliseen hinnastoon on taidettu lisätä jälkikäteen todella tuore merkintä, keskellä ajokautta:
"-Tiistai on ilmainen ja radalla saa ajaa vain sähköautoilla."
Vai olenko väärässä ja turhaan epäluuloinen toimintanne suhteen?

Mutta itse jäin pohtimaan Sylvin kysymystä ja sitä että miksi tosiaan kerho ei voi maksaa haluamiansa parannuksiaan itse ei mennä muiden harrastajien nimissä kaikkien kukkaroille. Toivottavasti ette pelästy suoraa puhetta ja piilota keskustelua maton alle. Keep it straight, boys!