Minäkään en ole noita vielä yhtään saanut rikki.
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: Raaseri - 10.10.13 - klo: 19.47
Pari vapaaehtoista on jo ilmoittanut. Hyvä niin,luo uskoa itsella jatkaa puuhastelua. Tänään joutui pitämään saikkupäivän, niin koitin googlailla radan tekemistä ja löytyi ohjelma jolla pääsee mallintamaan: Google SketchUp. Rävelsin jotain liian isoa:
https://docs.google.com/file/d/0B-j_oKL3tntvTVFIOElZSmFOU1U/edit?usp=sharing
Lainaus käyttäjältä: 82juha - 16.09.13 - klo: 07.03
Ensisijaisesti karting rata minunkin mielestä mitä jukkakin puhuu.
Saviradan ylläpito ainakin kastelun osalta on aika mahdotonta lentokentällä että rata pysyisi hyvässä kunnossa läpi kesän.
Tammisaaressa pitäisi käydä kokeilemassa rataan millainen on ajaa matolla.
Tarvitseehan sekin myös hyvän kovan tasaisen pohjan minkä päälle matto laitetaan.mielestäni lavangon
Sähkörata on ihan hyvä.hyndät puuta ja matot päällä,alueeet jotka suurimmalla "kulutuksella on laitettu Matto niiden osalle..
Jonkin näköinen yhtenäinen linja täytyisi saada tähän mitä rakennetaan ,milloin,minne,mitä maksaa
Ja mistä saadaan nappulaa hankkeeseen!/ sitten on vielä minne saa tehdä ja mitä.
Pikku palaverin paikka kuinka moni pystyisi todella mukana olemaan ja päätöksiä yllä mainittuihin
Asioihin.
Niin ja vastaus Tikkurilassa alettiin käymään ja on hieno paikka ajella.viikoittain
Pyrin käymään ainakin kahdesti.kiinnostuneet voidaan miettiä kimppakyytejä esim.
Huomenna ainakin menossa viiden aikaan.
Lainaus käyttäjältä: mcly - 11.09.13 - klo: 12.44
Tekin Pro4 HD 3000Kv tuli tänään. Josko huomenna sais kolvattua johdot ja testattua. Mites sulla Mikko ?
Lainaus käyttäjältä: mcly - 03.09.13 - klo: 14.49Lainaus käyttäjältä: Mikko_ - 03.09.13 - klo: 12.04Itse tilasin tänään omaan SC10 4x4 Assoon tuon saman HD koneen paitsi 3000kV version kun ajan 3S akuilla.. Kerro siis tänne ihmeessä omia kokemuksia sitten tuosta 4300kV mallista. Molemmat autoista kun painaa "kohtuullisesti"
Teknoon on nyt tulossa Tekin PRO4 HD 4300kv moottori. Jospa siinä olisi tarpeeksi potkua
Nopari pitänee vaihtaa samalla. Reventon PRO 6,5T kombo saa mennä johonkin kevyempään autoon.Itellä ESCnä tuo MMP.
Mistä muuten tilasit ?
Lainaus käyttäjältä: Soo - 31.08.13 - klo: 23.15Lainaus käyttäjältä: shark-18_ - 30.08.13 - klo: 18.55
Reventon proon kannsa ongelma! Kun olen laittanut kaikki johdot kiinni ja oikeisiin paikkoihin ja akku on täys . Servo toimii mutta moottori ei liikahdakkaan eikä tee mitään ääntä ja kun kalibroin noparin nii se "sanoo" että se kalibrointi onnistui mutta ei moottori liikahdakkaan . Sensorijohto vaihdettu ja juotokset on kunnossa yms. ? Neuvoa ?
Ohjaimesta -> Throttle Reverse. Niin lähtee luultavasti pelaamaan.
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 30.08.13 - klo: 22.42
Suosittelen tohon kyllä 4-pole moottoria. En tosin ole itse ajanut lussummalla, mutta saa tossa painossa jo voimaa olla.
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 16.06.13 - klo: 17.31
Olen ajanut aiemmin Losin SCTE:tä seuraavilla säätimillä:
- Novak Havoc SC Pro
- Novak Havoc SC Pro (x-drivellä)
- LRP SXX TC spec Version 2
- Tekin RX8
- Hobbywing SCT Pro
Nyt autona on kaikista raskain tykki, eli Tekno RC SCT410 (3100 g) seuraavalla kokoonpanolla:
Akku: Race Formula 7.4V 7200mAh 70C
Moottori: Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT
Pinion: 16-18T
Auto painaa paljon ja potkua saa olla reilusti, jotta se kiihtyy ripeästi. Nyt ensimmäinen osuus kokeilusta on tehty kahden säätimen osalta:
Hobbywing SCT Pro vs Team Orion Vortex R10 Pro 160A.
Molemmissa säätimissä käytettiin lähes tehdasasetuksia ja tulos oli todella mielenkiintoinen:
- Kaasutuntuma on lähes sama
- Orion antaa paljon paremman kiihtyvyyden sekä huippunopeuden, kuin Hobbywing!
Testiä ennen kysyin Eurorc:ltä myös mahdollisuutta saada HW 3.1:n mukaan testiin, mutta se todettiin "turhaksi".
Tämän jälkeen säädin asetuksia kireämmälle (lähinnä Orionista, koska HW:ssa ei ole montaa säätöä "punchin" lisäksi) ja jatkoin testejä. Uusilla säädöillä ero ei ollut kovin merkittävä.
Nyt paikalla on taas Hobbywingin säädin ja tehon puute on iso joka mielessä. Auto siis lähtee hitaammin paikaltaan ja se kiihtyy huonommin, sekä huippunopeus on matalampi. Orion käy edelleen viileänä joten asetuksia on varaa kiristää näinkin raskaalla laitteella.
Teemme vielä sokkotestin, jossa kolme kuskia ajaa samaa autoa tietämättä mikä nopari on paikalla ja raportoin sen jälkeen eroista.
Lainaus käyttäjältä: shark-18_ - 27.08.13 - klo: 21.22
Lohjalla ois jo Harjulla sisärata mut se on touring..
Lainaus käyttäjältä: junttapave - 13.08.13 - klo: 11.23
Onhan Se hienoa että joku taas yrittää kunnostaa rataa/ aluetta. Mutta hieman voisi tiedustella esim, kenen Se teline siellä on ennen kuin omitaan. Lentäjien Se ei ole. Eikä rc-Nummelan.
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 09.08.13 - klo: 15.19Lainaus käyttäjältä: Mikko_ - 06.08.13 - klo: 20.11Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 06.08.13 - klo: 18.55
Polttikseen kantsii laittaa 20kiloisen, joku huippukuski voi ehkä hyödyntää 12 kiloisen nopeutta 1/10 crossarissa. Polttiksessa suomen ihan kärkikuskit on ajanut 20 kiloisella, eli eiköhänsen nopeus ole ihan riittävä. Tekno on varmaan lähempänä polttista kuin 1/10 crossari, eli mä laittaisin varmaan kyllä sen 20 kiloisen. Mutta molemmat servot siis kyllä toimii tossa autossa varmaan hyvin.
No kai tuo mulle sitten juuri ja juuri riittää
Kiitos vastauksesta!
Ellet ole jo hankkinut servoa, niin suosittelen katsomaan myös muita vaihtoehtoja Savoxin sijasta. Syynä on servon rakenne sen yläkannen kohdalta joka on korkea.
Tekno on suunnitellut servon työntötangon kulkemaan alakautta ja sopivaa alumiinista armia ainakin Savoxin kanssa on vaikea löytää. Kuvassa on oma hässäkkä Hot Bodiesin armin kautta. Toivottavasti siitä selviää idea ja se mitä yritän selittää ;-)