Kröhöm...jos meinaa itse rakentaa 2-tahtiseen äänenvaimentajan joka TODELLA toimii (tuo lisää tehoa!) niin joutuu perehtyä hieman tarkemmin tuohon virtaustekniikkaan mikä ei ihan jokapojalta kotikonstein onnistu.
Tehonlisäys perustuu 2t koneessa siihen että putken muotuilulla saadaan palamaton bensa/metanoli pakotettua takaisin sylinteriin. Ensin on käyräosa toki josta alkaa laajeneva putkiosa joka taas supistuu, eli laajenevan osan tarkoitus on nopeuttaa tai "helpottaa" kaasujen virtaus pois ja supistuvan osan tarkoitus on aiheuttaa paineisku joka työntää palamattoman löpön takaisin männän päälle. Siitä vaan mitoittamaan ja laskemaan kartioita sekä pakokaasujen tilavuuksia yms yms.
Ei onnistuisi multa vaikka jonkin verran olen aiheen kanssa pelaillutkin...
Niin ja äänen vaimentaa se "huilu" absorbioputkikohan oli oikealta nimeltään jota ei polttiksissa ole. Eli reikäputki ja ympärillä villat kuten esim acran/yoshin putkissa prätkissä. 4-tahti onkin asia erikseen...
korjatkoon joku mikäli olen väärässä
Tehonlisäys perustuu 2t koneessa siihen että putken muotuilulla saadaan palamaton bensa/metanoli pakotettua takaisin sylinteriin. Ensin on käyräosa toki josta alkaa laajeneva putkiosa joka taas supistuu, eli laajenevan osan tarkoitus on nopeuttaa tai "helpottaa" kaasujen virtaus pois ja supistuvan osan tarkoitus on aiheuttaa paineisku joka työntää palamattoman löpön takaisin männän päälle. Siitä vaan mitoittamaan ja laskemaan kartioita sekä pakokaasujen tilavuuksia yms yms.
Ei onnistuisi multa vaikka jonkin verran olen aiheen kanssa pelaillutkin...
Niin ja äänen vaimentaa se "huilu" absorbioputkikohan oli oikealta nimeltään jota ei polttiksissa ole. Eli reikäputki ja ympärillä villat kuten esim acran/yoshin putkissa prätkissä. 4-tahti onkin asia erikseen...
korjatkoon joku mikäli olen väärässä