Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - jaripetteri

#1
Kröhöm...jos meinaa itse rakentaa 2-tahtiseen äänenvaimentajan joka TODELLA toimii (tuo lisää tehoa!) niin joutuu perehtyä hieman tarkemmin tuohon virtaustekniikkaan mikä ei ihan jokapojalta kotikonstein onnistu.
Tehonlisäys perustuu 2t koneessa siihen että putken muotuilulla saadaan palamaton bensa/metanoli pakotettua takaisin sylinteriin. Ensin on käyräosa toki josta alkaa laajeneva putkiosa joka taas supistuu, eli laajenevan osan tarkoitus on nopeuttaa tai "helpottaa" kaasujen virtaus pois ja supistuvan osan tarkoitus on aiheuttaa paineisku joka työntää palamattoman löpön takaisin männän päälle. Siitä vaan mitoittamaan ja laskemaan kartioita sekä pakokaasujen tilavuuksia yms yms.
Ei onnistuisi multa vaikka jonkin verran olen aiheen kanssa pelaillutkin...
Niin ja äänen vaimentaa se "huilu" absorbioputkikohan oli oikealta nimeltään jota ei polttiksissa ole. Eli reikäputki ja ympärillä villat kuten esim acran/yoshin putkissa prätkissä. 4-tahti onkin asia erikseen...
korjatkoon joku mikäli olen väärässä
#2
sen verran vaan ettei ollut Dantomilla eikä Hobbylinnassa...joten tein itse rakotulkista
#3
tänkjuu
#4
Kuka Suomessa myy/olisiko jollain myydä mulle 1 shimmilevy centax kytkimeen mitat muistaakseni 13*7*0,5

Jari
#5
Toimii joskin ei kannata, eiköhän ne motit ole mitoitettu niille tehoille mitä niistä irtoaa.
Velipoika osti pureten subarun noin vuosisitten ja kun kulkupuoli ei ollut kunnossa otti viilan ja poran käteen.
Koneeseen tuli kierroksi korvakuulolta noin 30 prosenttia lisää ja sen jälkeen onkin asioitu ahkerasti kiertokankikaupassa...