Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Anderson

#1
Olisikos Pks seudulla säätöapua tarjolla?
Tuli säädettyä omaa autoa kovasti ja uudella tulpalla kävikin jo hetken tyhjäkäyntiä. Pääsuutin vain on varmaan kovasti rikkaalla kun puski polttoainetta reilusti putkesta.
#2
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 29.07.13 - klo: 19.12
Jos ei luisti painu pohjaan asti sähköjen ollessa päällä, on kaasun trimmi säädetty pieleen.
Eli säädät ohjaimesta trimmin siten että kaasu painuu liipaisimen ollessa neutraali asennossa kokonaan pois.
Linkistössä olevan jousen kuuluu myös olla tässä tilanteessa puristuneena ja servovarren sekä kaasulinkin päässä olevan mollukan välissä pitää olla pieni rako... 1-2 milliä

Tuo linkistö on hieman vääntynyt ja pyörii tyhjää kun yrittää kiristää. Servonpäässä oleva lukitus (kuusikololla) on paikallaan ja ilman sitä kiristysmutteria, olisiko jotenkin liimattu?

Sain koneen käymään jo hetken, rikkaalla on kokoajan ollut Niinkuin *Hoke* tiesikin. Suurin ongelma on se että en saa alkulämpöjäkään päälle ilman että pidän hehkua kokoajan paikalla niin tottakai säädöt on metsässä lämpösenä. Nyt on säädetty todella varovaisesti noita ruuveja.

Rupesin lämmittämään autoa osittain risalla tulpalla kun viimeinen hehkutulppa meni rikki, kuitenkin kävi tuollakin sekuntteja.
Kylläpä ottaa kierroksia ja paukkua tuntuu olevan.

Olen käyttänyt ilman ohjainta ja sähköjä tuota ja tehnyt tyhjäkäyntiruuvisäädöt vain tarkistamalla useasti että se millin rako on kurkussa. Tyhjäkäynti on vieläkin hakusessa ja nyt session lopuksi otti yhtäkkiä hirveästi kierroksia hetkeksi ja palautui, olisiko ilmakupla tullut tms? Sammui kohta tuon jälkeen eikä lähtenyt enää käyntiin.

Youtube videoista sai hyvän vaikutelman mitä tarkoittaa rikkaalla ja laihalla käyvästä Rc autosta. Saman asian näkeminen ja kuuleminen auttaa paljon mitä Käyttäjä *Hoke* yritti mun päähän saada iskostumaan. Nyt on tulpat taas loppu, mistäs pks seudulla (ei keskustaa kiitos:)saa edukkaita tulppia ja mitä tulppaa tämmöseen kannattaisi hankkia?

Kiitos taas avusta.
#3
Kiitokset taas neuvoista. Tulppa oli mennyt mutta ei uudellakaan tulpalla pelannut.
Kun tuon hankin niin vetokäynnistin oli rikki, jospa se konekaan ei enää sitten toiminut?
Uutta bensaa tankissa on mutta pitää kokeilla vielä suoraan purkista.

Puristuksia tuntuu kyllä mutta en nitrokoneista tiedä paljon niitä pitäisi olla. Neulat on säädetty 3,5 kierrosta korkean käynnin ruuvia ja 1mm kurkusta katsottuna auki tyhjäkäynnin ruuvia. Joku siellä kantaa kun kurkusta katsoo niin pitää painaa että pysyy pienempänä rako.

Laitoin matalan käynnin ruuvin samalle tasolle kuin ympärys, kun se oli jo useamman henkilön säätelystä mennyt ties minne. Kun ei käynyt yhtään ilman hehkua eilen.

Pitää tarkistaa tuo kaasutin, muuten epäilyttää koko kone jo. Eikös isommalla kaasulla tai muulla pitäisi käydä jos yksi neula on pielessä? Pakoputken otin irti niin sieltä lirui hiukan nestettä (ehkä vanhoja).
#4
Nyt on vain tuo low speed needle ihan random asetuksilla, mikäköhän olisi hyvä aloituskohta? http://radiocontrol.wikia.com/wiki/Nitro_engine_tuning
Eikös se ole tuo haitarikuminpäässä oleva?
Miten yleensä sen asento määritellään, voiko siitäkin laskea kierroksia?
Kiitokset.

Edit, taas kävin säätelemässä. Käynti loppui kokonaan. Varmaankin pitäisi saada käymään edes sen verran että säädöt rupeaisivat toimimaan. Oisko tulppa menny :(
#5
Kovin kiitollinen olen vastauksista. Manuaalissa ei ole koneen säätöjä. Yritin googlettaa tuon koneen nimen perusteella (Nd21 tai Nd-21) tehdassäätöjä tuloksetta. Nyt on koneen säätöjä tehty useamman henkilön toimesta niin varmasti kait on pielessä ne :undecided:

Ostin auton käytettynä. Aikaisemmin kun polttoaineen sekaan pääsi ilmakuplia niin kone kävi vähän paremmin, nyt kun on tiivistetty letkut niin ei toimi enää. Polttoainetankin putsasin, voiko sen filtteri olla tukossa? Puhaltamalla kyllä polttoaine siirtyy nopiaan kaasarille..

Konetta on pidetty ilman ilmansuodatinta tuossa pihassa sen muutaman sekunnin mitä tuo on pyörinyt per kerta. En usko että on ollut vaikutusta, mutta voin olla väärässäkin :embarrassed:

Tätä autoa on myyty Shumacherin verkkojen kautta (Schumacher Swift) mutta ei ole heidän tekeleensä joten ei sieltäkään kait apuja? (Tämä on se violetilla rungolla oleva).

Kiitos vastaajille.
#6
Mitäköhän voisi tehdä .21 krossarin koneelle kun lähtee helposti käymään hehkun lämmittimellä mutta sammuu hyvin nopeasti ilman sitä?
Kokeilin vaihtaa polttoaineletkut, nippusiteet letkuissa, uusi tulppa, polttoainetankin puhdistin. Ilmansuodattimella tai ilman kokeiltu.

Seoksia vähän kokeillut säätää mutta aina sama vika, sammuu nopiasti vaikka kaasuakin antaisi ilman hehkutinta.

Puhaltamalla polttoainetta menee kaasariin ja putkesta räkii käydessä nestettä että olisiko liian rikkaalla? tai saako liikaa polttoainetta?

vähän on hakusessa miten noita seossuhteita säädetään? Olisiko joku lähtökohta antaa näille?
Polttoaineletkussa oli pieni avattava alumiinisylinteri, kuuluisikos sinne jotain suodatinmatskua sisään? Kokeilin ilman sitäkin mutta ei auttanut. Oisko kone entinen sitten? Kun ei näistä tarpeeksi ymmärrä.

Autona tuollainen Nanda racing swift jollain kinkkikoneella: http://img.diytrade.com/cdimg/226496...cing_Buggy.jpg
Kiitos avusta.