Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - rcmodelx

#1
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
18.08.13 - klo: 20.56
Tervehdys ja hei, liityin kysyäkseni neuvoa, koska...

Scorpioni on tosi makea laite räpätä, mutta nyt iski sitten ohraleipä ja vehje sanoi omituisesti sopimuksensa irti.

Ajelin normaalisti autolla ehkä kuudetta akullista ylipäätänsä (setuppina 4s akku ja 16 kokoinen pinjoni, noparin asetukset defaulttina) ja yht'äkkiä laite hyytyi hiekkamontulle. Menin auton luokse luullen jonkun voimansiirron osan pettäneen, nostin auton ilmaan ja täydellä kaasulla pyörät pyörivät kovin hitaasti/vaivalloisesti, joten luulin että lipo cut-off, tms olisi kehissä ja lähdin kotiin ja pistin akun luonnolllisesti laturiin. Akkuun ei mennyt puoliakaan kapasiteetista joten tässä kohtaa epäilys heräsi, että jossain muualla on vikaa. Pistin ladatun akun autoon kiinni ja sama toistui kuin aiemmin montulla. Pyörät lähtevät hädin tuskin pyörimään (eteen tai taakse, sama efekti) ja ottavat vaivalloisesti 'rykien ja säksättäen' kierroksia ja samalla noparilta moottorille menevät johdot kuumentuvat niin pirusti että meinaa eristeet sulaa päältä. Toisaalta tuntuisi, että akulta noparille menevät ei kuumenisi samalla tavalla. Myöskään minkäänlaista jarrutusta ei saa ohjaimesta aikaiseksi jos/kun pyörät ylipäätänsä lähtevät pyörimään.

Kumpikohan nyt on siis rikki, nopari vaiko moottori?

Lisäys: moottori ei myöskään mielestäni kuumennut erityisesti em. episodissa, vain sille menevät johdot