Lainaus käyttäjältä: manlyman - 12.04.15 - klo: 16.22Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 14.03.15 - klo: 13.37Ensimmäinen ajo nyt takana, hajosi:
Etuylätukivarsi halkeaa helposti jos kolaroi johon vähän rajummin. Iskarit kannattaa suosiolla vaihtaa alumiinisiin. Meidän autosta on jokaisesta haljennut ylälenkit
- takaiskarin alalenkki ;)
- etupuskuri
Hmm. Kolme kertaa käynyt ajamassa ehkä 15 min kerta ja auto on ajokelvoton. Osia ei saa, kun ovat backorder tilassa HobbyKingissä.
Vikalista 3 ajon jälkeen:
- puskuri katki (backorder)
- iskarin alalenkki poikki (ostin ja vaihdoin aluiskarit. yllättäen HK:n listaama alu-varaosa ei suoraan sovi autoon kun iskarin kiinnitysholkki on väärän kokoinen. Tämä osa piti käsin työstää veitsellä sopivaksi, että pystyi asentamaan... ohennus tietysti heikentää taas kestävyyttä)
- wheelie-iskari katkesi (backorder)
- ohjaus totaalijumissa: servo saverin akseli pitää vaihtaa (backorder)
- servon ruuvinkanta pyöreä (jaa-a mikähän ruuvi... mun tuurilla backorder)
Auto on ristipääruuvien takia ikävä huollettava ja tietyt rakenteelliset ratkaisut todella työläitä.
Ajot lopetti siis servo saverin metallisen akselin sisään mennyt lika (?) jonka johdosta ohjaus ei enää toimi. On niin jumissa etten saa sitä akselia purettua. Koomista että ainoa metallinen rakenne on suuniteltu sellaiseksi että hiekka saa sen totaalijumiin.
Samalla selvisi että servo saver oli ruuvattu runkoon käyttäen permanent-tyyppistä kierrelukitetta, kiva yhdistelmä ristipääruuvien kanssa. Piti siis kolvilla lämmittää ruuveja että sai lopulta apinan raivolla väännettyä auki ja tietysti ruuvin kanta pyöreänä nyt.
Ensimmäinen ja viimeinen HK laite minulle, ei tällaista jaksa kun markkinoilla on hyviäkin tuotteita. Sellaisia mitä on helppo huoltaa ja joihin saa osia kohtuuhinnalla mistä vain.
Tämä auto on hintaansa nähden varmaan ihan ok jos ajaa vain sisäradoilla tai puhtaalla asfaltilla, mutta ei tästä ole ulkokäyttöön hiekkaisiin tai soraisiin olosuhteisiin.