Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - micsu

#1
Osaisko joku heittää vinkkiä, että millä kyseisen ohjaimen ja auton servon sais säädettyä "nolla" kohtaan, mennyt ite aikojaan lähes täyskaasulle, ei tohdi ees ajatella, että laittais koneen käyntiin, saattais vähä kiljaista :(  ja ohjaimen valikosta ei tällä kokemuksella oikein aukee, että mistä sen sais ajettua nollille..
#2
Luin joka kohdan, tää sattuu olemaan eka nitro kone jonka kanssa olen tekemisissä, pitää varmistaa mitä olen tekemässä, ettei mennä pua edellä puuhun  :wink:

Kiitoksia vinkeistä, kokeillaan laittaa kone kasaan, laakerit matkalla englannista, menee ens viikkoon.
#3
Eli sekö on näissä koneissa normaalia, että vaatii enempi voimaa YKK?
kone vaikuttaa muuten toimivalta, mitä nyt pientä korroosiota lukuunottamatta, eli silloin sylinteri olisi hieman kartio?

pahoittelen tietämättömyyttäni näistä pikkukoneista, 13 vuotta 34cm halkaisijaa olevan männän kanssa ovat tuoneet omat uskomukset, toki nelari koneita :)

Pitää tutkia mainittuja sivuja :)
#4
Onko vinkkejä, että mikä lie mennyt, sylinteri ehjä, ei naarmuja, mutta alakerrassa kevyttä ruostetta, kone ilmeisesti ollut vuoden ajamatta, jolloin korroosia iskenyt, olisiko laakerit menny? Miten koneesta saa veivin ulos jos vaihtais laakerit ja tarkastais kampuran, siistis samalla ruostumat pois.

Ja kone pyörii muuten hyvin, mutta yläkuolokohdassa tuntuu pykälä, jonka ylitys vaatii kevyttä voimaa.

Koneesta on nyt takakotelo irti, mietityttää, että mistä jatkan, vauhtipyörä täytyy koittaa irroittaa ulosvetimellä, onkohan kytkimen kierre väärän kätinen?