Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Tana

#1
Kiitoksia mielipitestä. Sopivasti löytyi käytettynä 2wd 1:10 Grave digger, jolla varmaankin hyvä aloitella harrastusta ja sopii käyttötarkoitukseen maavaransa ansiosta. Pojan suosikki korikin monster jameista.

Käytettynä kuitenkin ostaessa, varmaan aika piankin joutuu moottoria uusimaan. Edellä mainittiin Crawlerin moottori ja sekö sitten oisi ok? Harjattomana vai harjallisena? Harjattomaan menee noparikin uusiksi.

Ohi tästä ketjusta, kuitenkin olisin kiitollinen muutamasta linkki vaihtoehtoehdosta moottoriksi tähän grave diggeriin. Grave diggerille ei ole omaa ketjua olemassa, joten onko grave gigger identtinen jonkin muunmallin kanssa, jonka ketjusta voisin apuja hakea?
#2
Enimmäkseen kodin maastossa, eli nurmikko, sora, asfaltti, ehkä metsä. Ei sisällä. Läheltä löytyy myös rata, jonne voisi silloin tällöin käydä kokeilemassa, jos sinne saa kukatahansa mennä.

Buggy malli ei ehkä siksi sopiva, kun enemmän ajoa juuri kodin maastossa, toki asfaltilla menee, mutta nurtsi ja metsä ei onnistu...
#3
Uutena palstalaisena ja autoista 9v pojan kanssa innostuneina, ollaan hankkimassa ensimmäistä autoa. Mitä enemmän palstoja lukee, sen enemmän herää huomioon otettavia asioita.

Haluttaisiin hyvä ensi auto ja poika on innostunut monstereista. Olen miettinyt tässä vaiheessa sijoittaa noin 300€ ja vaihtoehdoiksi onkin muotoutunut E-revo 1/16 4x4 VXL (279€) ja Stampede 1/10 4x4 harjallinen malli (279€). Näihin varmaankin heti lipo akkuja käyttämään.

E-revon puolesta puhuisi täysin valmis setti, jossa jo harjaton kone. Myös matalan painopisteen ja leveän raidevälin vuoksi, auto pysyisi varmaan paremmin "oikein päin".
Stampeden puolesta maavara, koska varmaankin ajoa tulee myös nurmikolla.

Stampeden kanssa alkuun mentäisiin harjallisella koneella ja jos innostus säilyy olisi koneen lauettua päivitys harjattomaan comboon. OK harjattoman combon saa 150€ ja Stampeden VXL malli maksaa uutena 400€. Kalliimmaksi näin ollen ei tule päivittää XL-5 harjattomaan myöhemmin.

Mitä palstalaiset mieltä, onko E-revon maavara liian pieni nurmikolla ajeluun? Tai oisko järkevää tehdä 100€ lisäsatsaus ja ostaa Stampeden VXL malli mielummin, kuin myöhemmin päivittää sellainen harjattomaksi?

Myös kuuntelisin, jos muilta valmistajilta löytyisi sopiva automalli. Olen tällä hetkellä ainoastaan perehtynyt Traxxassin malleihin.