Kiitokset näistä :) tutustutaan niin ei mee heti "likki" :D
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: FMF - 27.12.15 - klo: 13.28
Suosittelen, että odotat kevättä ja kunnon plussakelejä. Näillä ilmoilla konetta on hankala pitää oikeassa käyntilämpötilassa. Kylmänä käyvä kone väljistyy nopeasti. Nyt jos lähdet rutkuttelemaan sitä ohjeiden mukaan monia tankillisia tyhjäkäynnillä tuolla pakkasessa, niin metsään menee.
Itse ostin uuden koneen tuossa keväällä, ja sisäänajon suoritin siten, että annoin ensin olla pari tankillista tyhjäkäynnillä. Mulla oli jonkinlainen sukka siinä jäähdytyssiilin ympärillä, ja pidin lisäksi kuumailmapuhaltimella suoraan ylhäältä puhaltamalla lämmöt koko ajan n. 110 celsiusta. Tämän jälkeen siirryin ajelemaan rauhakseen maassa rinkiä edelleen jäähdytyssiili sopivasti eristettynä siten, että lämmöt eivät tipu liian alas. Jatkoin tätä pari tankkia ja aloin sen jälkeen kiristelemään neuloja ja hakemaan säätöjä. On tärkeää, että kone käy koko ajan selvästi rikkaalla, jotta se saa riittävän voitelun. Tämä taas saa aikaan sen, että kone tahtoo käydä liian kylmänä. Siksi siis lämpöeristys ja kuumailmapuhallin.
Tämänkin tavan tietysti joku tuomitsee, mutta ei se mitään. En väitä, että tämä tapa olisi jollakin tavalla oikea, mutta ainakin oma kone on edelleenkin todella tiukkana pysynyt.
Koko vehjekin tosin on niin halpa, ettei tuota tarvii välttämättä paljoa säästellä...
Ensimmäiseksi suosittelen poistamaan autosta tuon paristopidikkeen, sekä virtakytkimen. Laita tilalle jatkojohto ja oikea vastarin akku. Tuo paristokotelo ja virtakytkin on semmoinen kombo, että ennen pitkää tulee kosketushäiriötä ja autosi karkaa seinään tai horisonttiin.