Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Koskela

#1
Asia ratkesi kun epäilin auton antennia ja uusin sen 2 cm vastarista eteenpäin ihan 0,5 m2 kuparijohdolla. Tuli kantavuuttakin kivasti lisää nyt pelaa täysillä ohjaimen pattereilla noin 80 m päähän.
#2
Radiolaitteet / Traxxas 27mhz vakio radio
04.01.15 - klo: 19.53
Olisko jollain hajua mikä alko vaivaamaan. Auto stampede perus harjallisilla kamoilla. Tähän saakka toiminut hyvin ja kantomatka ollut ihan ok. Tänään alkoi tekemään sellaista että noin 15 m päässä häviää signaali autolta. Alkaa nykimään ja tekemään omiaan. Pitää kipittää parin metrin päähän että alkaa taas toimimaan. No antenni oli ohjaimessa jo poikki ja vaihdoin ohjaimeen uuden antennin ja uudet paristot. Kurkkasin vastarin koteloon eikä sielläkään kosteutta ollut. Antenni johto on ihan kunnossa myös putken sisältä ja pää tulee ulos putken yläpäästä ohjeen mukaan. Ei auttanut ja kide on vasta vaihdettu toiseen taajuuteen kun kaksi autoa mutta toiminut viikkoja vaihdon jälkeen hyvin. Olisko jotain vinkkiä
#3
Pinjoni ja korjatut muovi osat kestää toistaiseksi. Ongelmaksi alkoi muodostua etenemiskyky ja jatkuva jumiin jääminen....no ongelma ratkaistu toistaiseksi. Nyt on lukkoperä. Tosin ei mene metriäkään suoraan kun molemmat pyörät vetää ja pito vaihtelee mutta etenee paremmin. No silti kumin pito ei ole häävi ja nyt on sitten kitkaketjut. Nyt menee komeesti ja keulii jos vähänkin soraa tai nurmikkoa alla. Mutta...kun etupyörät ei vedä niin niihin takertuu märkää lunta ja rullaantuu pyörään ja kohta on takapää maassa kiinni ja meno loppui...no nyt on sukset. Suksilla ja ketjuilla talven riemuja otetaan vastaan ilolla....tosin jos lumi on märkää niin pistää sen verran hanttiin että taidan harkita pari hammasta pienempää pinjonia loskakeleille.
#4
Pinjonin korjaus onnistui ainakin toistaiseksi kestää. Ei ollu vaan ihan helppo. Eli siitä oli se lukkoruuvin reikä lohjennut. Ajattelin porata toiselle puolelle 2,5 mm reiän ja M3 kierretappia perään......oli niin kovaa materiaalia ettei etes kirkas uusi 2,5 mm pora uponnut. Kitisi vaan....ei lannistuta vielä. Kuumensin rattaan punahehkuiseksi ja annoin hitaasti jäähtyä. Nyt oli sen verran pehmennyt hehkutuksessa että sain reiän ja kierteet tehtyä. Paikalleen ja nyt on 6 akullista ajettu ka vielä toistaiseksi kestää.
#5
Se on se pinjonin lukkoruuvi porattu tarpeettoman lähelle päätä ja siitä korkkas. No koitetaan miten pora pystyy ja kierretappi. Ja ei se lower suspension armikaan turhan jämäkkä vakiona ole. Mutta se oli helppo korjata ja vahvistaa. Pitänee vissiin vahvistaa molemmat laminoimalla epoksilla hiilikuitu kevlar kudos ni pitäs kestää. Joutuu patentoimaan näitä ratkaisuja kun osa kauppaa ei ole lähellä ja ei viiti 3 euron osaa tilata 10 euron postimaksuilla ja pitäähän sitä päästä ajamaan.
#6
Nyt on monster jami ollut ajossa kolmesti. 12 astetta pakkasta. Ei nyt muovin kestävyys ole vakuuttanut. Ekalla ajolla jäätyneeseen hiekkapaakkuun ja alatukivarsi rikki. Katkesi se pyörännavan kiinnitys takapuolelta. No se korjattiin vanhalla taka-akselin laakeripesästä irtisahatulla palalla, araldit liimalla ja lasikuidulla. Hyvin tuntuu kestävän. Seuraava ajo kun liimat kuivui ja pomppu jää paakusta ja caster block poikki. Sen liimasin aralditilla ja vahvistin lasikuidulla. Siirryttiin sileälle parkkipaikalle ja pari minuuttia lumella ajoa ja pinjoni rikki. Murtui lukkoruuvin silmä. No meinasin huomenna porata uuden reiän toiselle puolelle ja vähän kauemmas päädystä. Kierretappia perään ja katotaan jos kestäisi paremmin. Pakkasesta ei tunnu tykkäävän.